Grupy dyskusyjne   »   Kola ukosnie.. co to?

Kola ukosnie.. co to?



1 Data: Pa?dziernik 23 2008 16:46:36
Temat: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Michal B. 

Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza
sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos
innego?

Pozdro

M.



2 Data: Pa?dziernik 23 2008 16:58:56
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Lewis 


Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos innego?

Kierowca to fan "driftingu" ;)


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

3 Data: Pa?dziernik 23 2008 17:27:45
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor:


Użytkownik "Michal B."  napisał w wiadomości

Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i
zdarza sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do
srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos
innego?

Pozdro

M.

Miałem VW T3 i w nim taki właśnie skos był prawidłowy.

4 Data: Pa?dziernik 23 2008 18:04:31
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: JKK 


Użytkownik  napisał w wiadomości


Użytkownik "Michal B."  napisał w wiadomości
zdarza sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do
Miałem VW T3 i w nim taki właśnie skos był prawidłowy.
To odwrotnie jak w Tatrach ;-)
\\-- //

Pzdr

JKK

5 Data: Pa?dziernik 23 2008 14:47:48
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Brzezi 

czw, 23 paź 2008 o 18:04 GMT, JKK napisał(a):

To odwrotnie jak w Tatrach ;-)
\\-- //

Zalezy czy w pustej czy zaladowanej...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  Some don't prefer the pursuit of         ]
[       Ekg: #3781111            ][  happiness to the happiness of pursuit.   ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

6 Data: Pa?dziernik 23 2008 18:22:19
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: szwagier 

Michal B. pisze:

Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos innego?

O ile pamietam to w Scierce tez tak mialem. A na pewno nie byl to efekt zadnej przerobki, bo komu by sie chcialo przerabiac Scierke 1,8 TD 75 KM :D
Takie ustawienie bylo prawidlowe.

szwagier

7 Data: Pa?dziernik 23 2008 18:31:22
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: bratPit 



Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos innego?

podczas pokonywania zakrętów zmienia się geometria przez co na oponę w teorii mają działać tak skierowane siły aby równomiernie dociskała wówczas podłoża, dając jak najlepszą przyczepność,
brat

8 Data: Pa?dziernik 23 2008 16:34:43
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Brzezi 

czw, 23 paź 2008 o 18:31 GMT, bratPit napisał(a):

podczas pokonywania zakrętów zmienia się geometria przez co na oponę w
teorii mają działać tak skierowane siły aby równomiernie dociskała wówczas
podłoża, dając jak najlepszą przyczepność,

Ale przeciez tak ulozona opona, jezeli przy normalnej jeźdze jedzie kantem,
nie bedzie inaczej jechala w zakrecie

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][   Ta sygnatura zostala automagicznie      ]
[       Ekg: #3781111            ][   wygenerowana programem Signify v1.14.   ]
[ LinuxUser: #249916             ][   Po ten i inne super programy,           ]
                                  [   zajrzyj na http://www.debian.org/       ]

9 Data: Pa?dziernik 23 2008 18:41:34
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: bratPit 


podczas pokonywania zakrętów zmienia się geometria przez co na oponę w
teorii mają działać tak skierowane siły aby równomiernie dociskała wówczas
podłoża, dając jak najlepszą przyczepność,

Ale przeciez tak ulozona opona, jezeli przy normalnej jeźdze jedzie kantem,
nie bedzie inaczej jechala w zakrecie

to jak się będzie ona zachowywała w zakręcie zależy od konstrukcji zawieszenia,
brat

10 Data: Pa?dziernik 23 2008 22:41:11
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Tomasz Pyra 

Brzezi pisze:

Ale przeciez tak ulozona opona, jezeli przy normalnej jeźdze jedzie kantem,
nie bedzie inaczej jechala w zakrecie

Na zakręcie pochyla się cały samochód, opona też.

11 Data: Pa?dziernik 23 2008 21:40:10
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 23 Oct 2008 16:34:43 +0000 (UTC), Brzezi
 wrote:

Ale przeciez tak ulozona opona, jezeli przy normalnej jeźdze jedzie kantem,
nie bedzie inaczej jechala w zakrecie

 Mówisz? To popatrz:

 http://www.maximummotorsport.co.uk/wp-content/uploads/2007/06/augustofarfus_andypriaulx_bmw_wtcc_pau_2007.jpg
 http://www.maximummotorsport.co.uk/wp-content/uploads/2007/09/priaulx_porteiro_brands_bmw_wtcc_07.jpg
 (porównaj szczególnie położenie kół wewnętrznych i zewnętrznych)

 Założenia że:

 a) samochód, na który działają siły boczne, nie próbuje się
 obrócić wokół osi podłużnej,

 b) opona jest bryłą sztywną,

 są błędne.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

12 Data: Pa?dziernik 23 2008 19:33:12
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Tomasz Nowicki 

Kwestia zachowania wewnętrznego koła w zakręcie - ustawia się bardziej
porostopadle do asfaltu. Ponadto podobno takie pochylenie kół zwiększa
stabilność przy hamowaniu.

Co do Tatry - tam jest to efekt ugięcia zawieszenia w samochodzie bez
ładunku - po dopieprzeniu odpowieniej ilości ton koła ładnie się pionizują

T.

13 Data: Pa?dziernik 23 2008 20:19:02
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: fuen 


a widziałes ty kiedyœ w tv ustawienie kół w bolidach F1
przypatrz sie - tam dopiero jest  //=\\

14 Data: Pa?dziernik 23 2008 12:23:26
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Arek ;-) 

Jak trochę rajdowałem to miałem w malaczu negatyw z tyłu. Z bardzo
prostego powodu - żeby nie wywalić dacha, bo powoduje to mocniejszy
docisk.

15 Data: Pa?dziernik 23 2008 21:22:48
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Karl 


Użytkownik "Michal B."  napisał w wiadomości

Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i
zdarza sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do
srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos
innego?

Pogoogluj za zagadnieniem "kąt pochylenia koła"
Zobaczysz na co wpływa, co daje pochylenie w + lub - itp

16 Data: Pa?dziernik 23 2008 22:23:12
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, "Michal B."
 wrote:

Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza
sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos
innego?

To są spręzyny do wymiany.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Pa?dziernik 23 2008 22:27:02
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: J.F. 

On Thu, 23 Oct 2008 22:23:12 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, "Michal B."
Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza
sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos
innego?

To są spręzyny do wymiany.

Pokaz fotke sierry od tylu :-)

J.

18 Data: Pa?dziernik 23 2008 23:16:24
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 23 Oct 2008 22:27:02 +0200, J.F.
 wrote:

To są spręzyny do wymiany.

Pokaz fotke sierry od tylu :-)
 Ładnei stoi. Granada tez nei ma negatywu.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Pa?dziernik 24 2008 09:04:24
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: J.F. 

On Thu, 23 Oct 2008 23:16:24 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Thu, 23 Oct 2008 22:27:02 +0200, J.F.
To są spręzyny do wymiany.

Pokaz fotke sierry od tylu :-)

Ładnei stoi. Granada tez nei ma negatywu.


Fotke pokaz :-P

J.

20 Data: Pa?dziernik 24 2008 12:51:47
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 24 Oct 2008 09:04:24 +0200, J.F.
 wrote:

Ładnei stoi. Granada tez nei ma negatywu.
Fotke pokaz :-P

Chcesz mieć fotkę? TO sobie zrób :D
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.pl/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Pa?dziernik 23 2008 22:26:07
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, "Michal B."
 wrote:

Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza
sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos
innego?

To są spręzyny do wymiany.

smiem sie nie zgodzic.



Karolek

22 Data: Pa?dziernik 23 2008 23:16:08
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 23 Oct 2008 22:26:07 +0200, "Karolek"
wrote:

To są spręzyny do wymiany.

smiem sie nie zgodzic.

A smiej się.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

23 Data: Pa?dziernik 24 2008 07:11:28
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Agent 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Thu, 23 Oct 2008 22:26:07 +0200, "Karolek" wrote:

To są spręzyny do wymiany.

smiem sie nie zgodzic.

A smiej się.
--
Ty Płaszczyca to taki pyskacz jesteś. To trochę źle wygląda złaszcza w przypadkach gdzie nie do końca/wcale nie masz racji.

24 Data: Pa?dziernik 23 2008 20:52:18
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 23 Oct 2008 22:23:12 +0200, Adam Płaszczyca
 wrote:

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos
innego?

To są spręzyny do wymiany.

 Tu też?

 http://www.clubalpinerenault.org.uk/galleries/1%20Latest%20Photos/Silverstone%202007/A110.jpg

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

25 Data: Pa?dziernik 23 2008 23:17:03
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 23 Oct 2008 20:52:18 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

Tu też?

http://www.clubalpinerenault.org.uk/galleries/1%20Latest%20Photos/Silverstone%202007/A110.jpg

"Czasem na drodze widze roznego wieku bmw"....
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

26 Data: Pa?dziernik 23 2008 23:42:21
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Thu, 23 Oct 2008 20:52:18 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

Tu też?

http://www.clubalpinerenault.org.uk/galleries/1%20Latest%20Photos/Silverstone%202007/A110.jpg

"Czasem na drodze widze roznego wieku bmw"....

Pieprzenie... ja mam lekko pochylone i tak ma wlasnie byc (geometria sprawdzana).
Co do sprezyn to u mnie kompletenie ta teza upada poniewaz NIVO dba o to aby auto stalo na zadanej wysokosci...
IMHO jak auto ma kola idealnie prosto postawione, albo pochylone na + znaczy ze dla emeryta ;>





Karolek

27 Data: Pa?dziernik 24 2008 11:04:09
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 23 Oct 2008 23:42:21 +0200, "Karolek"
wrote:

Pieprzenie... ja mam lekko pochylone i tak ma wlasnie byc (geometria
sprawdzana).

MHm. topodaj, proszę, jakie ma być katalogowo pochylenie kół tylnych.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.pl/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Pa?dziernik 23 2008 19:17:40
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Pete 



"Adam Płaszczyca" wrote

To są spręzyny do wymiany.

Napisz jeszcze do BMW, że wszystkie auta które im wyjeżdżają z fabryki od razu kwalifikują się do wymiany sprężyn.

Pozdr.
Pete

29 Data: Pa?dziernik 23 2008 22:30:50
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: GG 

Michal B. wrote:

Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza
sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos
innego?

Fiaty Palio tak miały po przejechaniu xx.000 km. Powodem było wyrabianie się sworznia wahacza.


--
pzdrv!
GG

30 Data: Pa?dziernik 23 2008 21:06:29
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, Michal B.
 wrote:

Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza
sie, ze kola tylne wygladaja tak  //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka).

Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos
innego?

 Koła w negatywie. Nie słuchaj Płaszczyca, który będzie Ci
 prawił, że sprężyny są do wymiany. Doświadczenie Płaszczyca z
 zawieszeniami ogranicza się do powożenia rozklekotanym tapczanem
 w kolorze rdzawym i wymiany amortyzatorów po dwudziestu latach
 użytkowania.

 Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w
 negatywie (może za wyjątkiem skomplikowanych wielowahaczy, gdzie
 można w sposób dosyć dowolny kształtować położenie koła w
 funkcji ugięcia zawieszenia). Chodzi o to, by w momencie gdy
 auto jest obracane wokół osi podłużnej (na zakręcie),
 powierzchnia styku zewnętrznego koła ustawiała się równolegle do
 nawierzchni. Gdybyś w stanie spoczynku miał np. pochylenie
 zerowe (styk opony jest równoległy do nawierzchni), siła
 obracająca auto zmniejszałaby powierzchnię styku opony z
 jezdnią.

 Na ulicę zwykle ustawia się niewielkie negatywy (w okolicach
 stopnia, może ciut więcej) z uwagi na konieczność zapewnienia
 przyczepności na prostej i równomiernego zużywania opon.
 Większość zawieszeń z aut ulicznych, żeby zapewnić dobrą
 przyczepność na zakrętach, musiałoby być ustawione na kilka
 stopni.

 Jak dobrać pochylenie? Na torze sprawa jest prosta: robisz kilka
 okrążeń/przejazdów po odcinku testowym i mierzysz temperaturę
 bieżnika opony na stronie wewnętrznej, na środku i na
 zewnętrznej. Ustawiasz pochylenie tak, aby mieć możliwie
 zbliżoną temperaturę na całej szerokości opony. Na ulicę? A tu
 już potrzeba dużo wiedzi i doświadczenia. Lub gotowych ustawień
 wymyślonych przez kogoś mądrzejszego.

 Niektóre zawieszenia (np. ukośne wahacze wleczone, jak w 126p,
 E30 czy Fordzie Sierra) mają tendencję do powiększania negatywu
 w przypadku ugięcia/obniżenia wysokości sprężyn. Inne, jak
 McPherson, mogą przechodzić w pozytyw.

 HTH.

 r.

 [*] -- np. mój pierdolot fabrycznie jest ustawiony pod
 przeciętnego emeryta -- 0.5 stopnia w plusie (pozytyw).
 Skorygowałem ten błąd farbyki i ustawiłem jeden stopień na
 minusie (skąd te wartości? Zalecenia Whiteline).
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

31 Data: Pa?dziernik 23 2008 23:10:17
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: J.F. 

On Thu, 23 Oct 2008 21:06:29 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w
negatywie (może za wyjątkiem skomplikowanych wielowahaczy, gdzie
można w sposób dosyć dowolny kształtować położenie koła w
funkcji ugięcia zawieszenia). Chodzi o to, by w momencie gdy
auto jest obracane wokół osi podłużnej (na zakręcie),
powierzchnia styku zewnętrznego koła ustawiała się równolegle do
nawierzchni. Gdybyś w stanie spoczynku miał np. pochylenie
zerowe (styk opony jest równoległy do nawierzchni), siła
obracająca auto zmniejszałaby powierzchnię styku opony z
jezdnią.

Hm .. sa chyba jeszcze pojazdy ze sztywna belka ? :-)

J.

32 Data: Pa?dziernik 23 2008 21:44:33
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 23 Oct 2008 23:10:17 +0200, J.F
 wrote:

Hm .. sa chyba jeszcze pojazdy ze sztywna belka ? :-)

 Są:

 http://lh4.ggpht.com/aflinta/RpAKfFjLz8I/AAAAAAAACKQ/qrI2OLHZgD4/imgp3047.jpg

 Zresztą akurat sztywna belka nie wyklucza ustawienia kół w
 negatywie (póki nie jest sztywnym mostem).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

33 Data: Pa?dziernik 24 2008 21:54:14
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: J.F. 

On Thu, 23 Oct 2008 21:44:33 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

On Thu, 23 Oct 2008 23:10:17 +0200, J.F
Hm .. sa chyba jeszcze pojazdy ze sztywna belka ? :-)

Są:
http://lh4.ggpht.com/aflinta/RpAKfFjLz8I/AAAAAAAACKQ/qrI2OLHZgD4/imgp3047.jpg

Zresztą akurat sztywna belka nie wyklucza ustawienia kół w
negatywie (póki nie jest sztywnym mostem).

Ale po co, skoro belka utrzymuje kolo pionowo.

No chyba ze jak na zdjeciu - z jednej strony ugiecie opony 2cm
wieksze, z drugiej 5cm mniejsze - i juz prawie 3 stopnie odchylki ..

J.

34 Data: Pa?dziernik 25 2008 18:13:27
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 24 Oct 2008 21:54:14 +0200, J.F
 wrote:

Są:
http://lh4.ggpht.com/aflinta/RpAKfFjLz8I/AAAAAAAACKQ/qrI2OLHZgD4/imgp3047.jpg

Zresztą akurat sztywna belka nie wyklucza ustawienia kół w
negatywie (póki nie jest sztywnym mostem).

Ale po co, skoro belka utrzymuje kolo pionowo.

 No właśnie po co, to widzisz na zdjęciu. Siły są tak duże, że
 potrafią podnieść całą belkę wraz z wewnętrznym kołem.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

35 Data: Pa?dziernik 25 2008 20:35:16
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Robert Rędziak pisze:

On Fri, 24 Oct 2008 21:54:14 +0200, J.F
 wrote:

Są:
http://lh4.ggpht.com/aflinta/RpAKfFjLz8I/AAAAAAAACKQ/qrI2OLHZgD4/imgp3047.jpg

Zresztą akurat sztywna belka nie wyklucza ustawienia kół w
negatywie (póki nie jest sztywnym mostem).
Ale po co, skoro belka utrzymuje kolo pionowo.

 No właśnie po co, to widzisz na zdjęciu. Siły są tak duże, że
 potrafią podnieść całą belkę wraz z wewnętrznym kołem.

Hmm, ja laik jestem - czy ta belka w Micrze, ma coś wspólnego z belką skrętną w pugach? U mnie (w sensie - w 306 i podobnych, jak Xsara np.) jak się robi negatyw, to znaczy to tyle, że belka się nadaje do remontu.
Dodam, że w Pugu jak to w Pugu - jak mechanik mówi, że sprężyny z tyłu siadły, to się od niego ucieka jak najdalej, bo.... tam nie ma sprężyn jako takich.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

36 Data: Pa?dziernik 25 2008 20:47:06
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Robert Rędziak pisze:
On Fri, 24 Oct 2008 21:54:14 +0200, J.F
 wrote:

Są:
http://lh4.ggpht.com/aflinta/RpAKfFjLz8I/AAAAAAAACKQ/qrI2OLHZgD4/imgp3047.jpg Zresztą akurat sztywna belka nie wyklucza ustawienia kół w
negatywie (póki nie jest sztywnym mostem).
Ale po co, skoro belka utrzymuje kolo pionowo.

 No właśnie po co, to widzisz na zdjęciu. Siły są tak duże, że
 potrafią podnieść całą belkę wraz z wewnętrznym kołem.

Hmm, ja laik jestem - czy ta belka w Micrze, ma coś wspólnego z belką skrętną w pugach? U mnie (w sensie - w 306 i podobnych, jak Xsara np.) jak się robi negatyw, to znaczy to tyle, że belka się nadaje do remontu.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

W sensie - widoczny negatyw.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

37 Data: Pa?dziernik 25 2008 21:30:41
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: J.F. 

On Sat, 25 Oct 2008 20:35:16 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

Robert Rędziak pisze:
On Fri, 24 Oct 2008 21:54:14 +0200, J.F
http://lh4.ggpht.com/aflinta/RpAKfFjLz8I/AAAAAAAACKQ/qrI2OLHZgD4/imgp3047.jpg

Hmm, ja laik jestem - czy ta belka w Micrze, ma coś wspólnego z belką
skrętną w pugach? U mnie (w sensie - w 306 i podobnych, jak Xsara np.)

O ile sie dobrze z Robertem rozumiemy to nic a nic.

To jest po prostu _sztywna_ belka ktora laczy kola [osie kol].
I caly ten zespol jest jakos ruchomo przywieszony do samochodu przez
wahacze i inne elementy.

Tu chyba dobrze widac
http://www.allegro.pl/item447860464_belka_tylna_nissan_micra.html

Jesli tu sie zrobi negatyw .. oj duzy byl kamien na drodze, albo
lozyska kol absolutnie najwyzszy czas wymienic :-)

jak się robi negatyw, to znaczy to tyle, że belka się nadaje do remontu.
Dodam, że w Pugu jak to w Pugu - jak mechanik mówi, że sprężyny z tyłu
siadły, to się od niego ucieka jak najdalej, bo.... tam nie ma sprężyn
jako takich.

Sa sa, i to nawet zwykle pretowe, tylko rozwiniete :-)

Ja sie na tych belkach nie znam, ale patrze ..
http://www.allegro.pl/item452009515_belka_tylna_peugot_306_na_tarcze.html

O co chodzi z tym negatywem ? Tak na oko tez trzeba zdrowo przywalic w
kraweznik zeby skrzywic,
No chyba ze te koncowe wahacze sa jakos ulozyskowane i jak sie zrobi
negatyw to znak ze igielki przemielilo ..

J.

38 Data: Pa?dziernik 25 2008 22:15:57
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

O ile sie dobrze z Robertem rozumiemy to nic a nic.

To jest po prostu _sztywna_ belka ktora laczy kola [osie kol]. I caly ten zespol jest jakos ruchomo przywieszony do samochodu przez
wahacze i inne elementy.

Tu chyba dobrze widac
http://www.allegro.pl/item447860464_belka_tylna_nissan_micra.html

No tak.

jak się robi negatyw, to znaczy to tyle, że belka się nadaje do remontu.
Dodam, że w Pugu jak to w Pugu - jak mechanik mówi, że sprężyny z tyłu siadły, to się od niego ucieka jak najdalej, bo.... tam nie ma sprężyn jako takich.

Sa sa, i to nawet zwykle pretowe, tylko rozwiniete :-)


Taa, zwą się drążkami skrętnymi. :P


Ja sie na tych belkach nie znam, ale patrze ..
http://www.allegro.pl/item452009515_belka_tylna_peugot_306_na_tarcze.html

No chyba ze te koncowe wahacze sa jakos ulozyskowane i jak sie zrobi
negatyw to znak ze igielki przemielilo ..

No właśnie. Końcowe wahacze mają czopy wchodzące w główną rurę i ułożyskowane w niej właśnie na igiełkowych łożyskach.
W 306/Xsarze/ZX problemem jest trwałość uszczelnień. Do środka dostaje się syf, który miesza się ze smarem i w takiej brei łożysko sobie chodzi. Dobry mechanik, zaleci profilaktyczną wymianę tych uszczelnień co 80-100 tyś. km lub 4-5 lat. Ja kupiłem auto 6-letnie z przebiegiem 140 tyś. Nikt tam nie zaglądał do łożysk w tym czasie i niestety to było katastrofą. Musiałem belkę wymienić. A coraz większy negatyw kół jest po prostu zapowiedzią zbliżających się wydatków. Chociaż znam ekstremistę, który belkę zatarł a i tak do wymiany zrobił coś koło 6-7kkm.



--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

39 Data: Pa?dziernik 25 2008 22:43:38
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 25 Oct 2008 21:30:41 +0200, J.F
 wrote:

Jesli tu sie zrobi negatyw .. oj duzy byl kamien na drodze, albo
lozyska kol absolutnie najwyzszy czas wymienic :-)

 Albo odciąć przy ośce, podszlifować i przyspawać. :)

No chyba ze te koncowe wahacze sa jakos ulozyskowane i jak sie zrobi
negatyw to znak ze igielki przemielilo ..

 W Pedziach są łożyska igiełkowe, które właśnie lubią się spsuć
 po jakimś czasie.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

40 Data: Pa?dziernik 25 2008 22:41:15
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 25 Oct 2008 20:35:16 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
 wrote:

Hmm, ja laik jestem - czy ta belka w Micrze, ma coś wspólnego z belką
skrętną w pugach? U mnie (w sensie - w 306 i podobnych, jak Xsara np.)

 Nie ma. To jest sztywna oś, jak np. w Polonezie (tyle że nie
 jest napędzana i jest prowadzona przez pięć drążków).

jak się robi negatyw, to znaczy to tyle, że belka się nadaje do remontu.

 Co innego jak ,,się robi'', a co innego, jak robisz celowo.
 Miałem kiedyś sznurek do japońskiej strony, gdzie kolesie
 podcinali belkę i spawali ją, celem uzyskania negatywu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

41 Data: Pa?dziernik 23 2008 23:18:00
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 23 Oct 2008 21:06:29 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w
negatywie (może za wyjątkiem skomplikowanych wielowahaczy, gdzie

Sensownie =- czyli tak, jak uważa klocman.
Normalny pojazd ma prosto. W negatyw wchodzą (w wypadku starych BMW)
dopiero wtedy, kiedy koło pójdzie w górę.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

42 Data: Pa?dziernik 23 2008 23:46:02
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

Sensownie =- czyli tak, jak uważa klocman.
Normalny pojazd ma prosto.

Raczej normlana taczka, z kiepskim zawieszeniem.

W negatyw wchodzą (w wypadku starych BMW)
dopiero wtedy, kiedy koło pójdzie w górę.

Glupoty wypisujesz.




Karolek

43 Data: Pa?dziernik 24 2008 00:06:15
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Thu, 23 Oct 2008 21:06:29 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w
negatywie (może za wyjątkiem skomplikowanych wielowahaczy, gdzie

Sensownie =- czyli tak, jak uważa klocman.
Normalny pojazd ma prosto. W negatyw wchodzą (w wypadku starych BMW)
dopiero wtedy, kiedy koło pójdzie w górę.

Nieprawda. W starym złomie z siadniętymi sprężynami i luzami w zawieszeniu nie ma sensu ustawiać kąta pochylenia koła i zbieżności. Wątpię, czy warsztat się podejmie ustawiania geometrii w czymś takim.


MK

44 Data: Pa?dziernik 24 2008 11:04:41
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 24 Oct 2008 00:06:15 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

Nieprawda. W starym złomie z siadniętymi sprężynami i luzami w zawieszeniu
nie ma sensu ustawiać kąta pochylenia koła i zbieżności. Wątpię, czy
warsztat się podejmie ustawiania geometrii w czymś takim.

W każdym złomie, nie tylk,o w starym.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.pl/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

45 Data: Pa?dziernik 23 2008 22:15:09
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 23 Oct 2008 23:18:00 +0200, Adam Płaszczyca
 wrote:

Sensownie =- czyli tak, jak uważa klocman.
Normalny pojazd ma prosto. W negatyw wchodzą (w wypadku starych BMW)
dopiero wtedy, kiedy koło pójdzie w górę.

 http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=21&url=http%3A%2F%2Fwww.bmwlife.lv%2Fdownload.php%3Fid%3D545&ei=GfYASc6wO4zY0gWv0ozrDQ&usg=AFQjCNGctck_k9SwUbaVpeGc-WRm79Jc9w&sig2=oHpmt5lIpPMNgm23yv3jug

 316 E30 1983-1988

 [...]
 Front suspension/wheel alignment
 [...]
 Camber -40'+/-30'

 [...]
 Rear suspension/wheel alignment
 [...]
 Camber -1*50'+/-30'

 Pajacujesz dalej?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

46 Data: Pa?dziernik 23 2008 19:13:17
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Pete 



"RobertRędziak" wrote

316 E30 1983-1988

[...]
Front suspension/wheel alignment
[...]
Camber -40'+/-30'

[...]
Rear suspension/wheel alignment
[...]
Camber -1*50'+/-30'

I zeby nie bylo, ze to tylko w starych BMW, to w nowszych jest podobnie. Np.

E60 2003-present

Rear axle:
Camber -2* +/-20'


W moim starym E39 jest podobnie - rear camber: -2*10 +/-25'.

Pozdr.
Pete

47 Data: Pa?dziernik 24 2008 11:05:24
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 23 Oct 2008 22:15:09 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

Rear suspension/wheel alignment
[...]
Camber -1*50'+/-30'

Pajacujesz dalej?

Acha. I tak 'na oko' te maksymalnie 1,8 stopnia zobaczysz?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.pl/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

48 Data: Pa?dziernik 24 2008 09:29:48
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 24 Oct 2008 11:05:24 +0200, Adam Płaszczyca
 wrote:

Rear suspension/wheel alignment
[...]
Camber -1*50'+/-30'

Pajacujesz dalej?

Acha. I tak 'na oko' te maksymalnie 1,8 stopnia zobaczysz?

 Czyli pajacujesz. Na 'oko' widać nawet jeden stopień.

 I rest on your face... I mean... I rest my case.

 Z pozdrowieniami od Wujka Staszka, Mistrza ciętej riposty,
 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

49 Data: Pa?dziernik 24 2008 12:52:35
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 24 Oct 2008 09:29:48 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

Czyli pajacujesz. Na 'oko' widać nawet jeden stopień.

A, to rozumiem, Ty geometrię na oko ustawiasz, bo przecież widzisz ;D
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.pl/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

50 Data: Pa?dziernik 24 2008 07:16:18
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Agent 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Thu, 23 Oct 2008 21:06:29 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w
negatywie (może za wyjątkiem skomplikowanych wielowahaczy, gdzie

Sensownie =- czyli tak, jak uważa klocman.
Normalny pojazd ma prosto. W negatyw wchodzą (w wypadku starych BMW)
dopiero wtedy, kiedy koło pójdzie w górę.
--
Sie znasz na wszystkim widzę.

51 Data: Pa?dziernik 24 2008 12:34:33
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Baczek 


Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w
negatywie (może za wyjątkiem skomplikowanych wielowahaczy, gdzie

Sensownie =- czyli tak, jak uważa klocman.
Normalny pojazd ma prosto. W negatyw wchodzą (w wypadku starych BMW)
dopiero wtedy, kiedy koło pójdzie w górę.

Omega A i B (kombi) maja w negatywie.

52 Data: Pa?dziernik 24 2008 00:15:20
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, Michal B.
 wrote:



Jak swoją zwykła, seryjną astrą II troche poszalałem na takim placyku, to miałem opony przeszlifowane po bokach. Kilka dni później byłem akurat u gumiarza. Gdy zobaczył opony, powiedział, że jest skopana geometria, bo opony się mocno zużywają z zewnętrznych stron, a z wewnętrznych mniej :-)

Nie da się pogodzić nastaw geometrii do normalnej jazdy i do sportu.


MK

53 Data: Pa?dziernik 24 2008 09:48:59
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor:

Witam serdecznie.

Nie da się pogodzić nastaw geometrii do normalnej jazdy i do sportu.
W niektórych nawet "Oplach" tak ma być i jest pogodzone do jazdy normalnej i
sportu. Ma zużywać nierówno, tak to pogodzono ;-) Tylko BTW: zależy to w głównej
mierze od zbieżności a nie od pochylenia.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

54 Data: Pa?dziernik 24 2008 09:10:01
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 24 Oct 2008 09:48:59 +0200,
 wrote:

Nie da się pogodzić nastaw geometrii do normalnej jazdy i do sportu.
W niektórych nawet "Oplach" tak ma być i jest pogodzone do jazdy normalnej i
sportu. Ma zużywać nierówno, tak to pogodzono ;-)

 W większości pojazdów, żeby koło prawidłowo przylegało na
 zakręcie, trzeba zrobić naprawdę duży, kilkustopniowy negatyw.

Tylko BTW: zależy to w głównej
mierze od zbieżności a nie od pochylenia.

 Ale spore pochylenia po kilka stopni, też mają na to wpływ.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

55 Data: Pa?dziernik 24 2008 12:53:07
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 24 Oct 2008 09:10:01 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

W większości pojazdów, żeby koło prawidłowo przylegało na
zakręcie, trzeba zrobić naprawdę duży, kilkustopniowy negatyw.

W wypadku półwleczonego wahacza nie trzeba...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.pl/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

56 Data: Pa?dziernik 24 2008 18:25:28
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Witam serdecznie.

Nie da się pogodzić nastaw geometrii do normalnej jazdy i do sportu.
W niektórych nawet "Oplach" tak ma być i jest pogodzone do jazdy normalnej i
sportu. Ma zużywać nierówno, tak to pogodzono ;-)

W czasie normalnej jazdy opony zużywaja się równomiernie. W czasie bardzo ostrej jazdy opony po zewnętrznych stronach zużywają się dużo bardziej niż po wewnętrznych.


MK

57 Data: Pa?dziernik 25 2008 11:20:01
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor:

Witam ponownie

W czasie normalnej jazdy opony zużywaja się równomiernie...
Tak, ale nie we wszystkich autkach. W moim toczydełku, fabryczny setup ustawiony
jest tak, żeby idealnie się prowadziło, a opony zużywało niekoniecznie
równomiernie. Zerowa zbieżność statyczna, podczas jazdy RWD na wprost, przy
sporym negatywie na pochyleniu, powoduje minimalne wybieranie od wewnątrz, z
przodu. Dopiero ostra jazda w zakrętach wyrównuje zużycie. Tak to
zaprojektowano. Ma jechać w zakrętach, bez oglądania się na nierówne zużycie.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/ 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

58 Data: Pa?dziernik 25 2008 19:35:45
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Witam ponownie
W czasie normalnej jazdy opony zużywaja się równomiernie...
Tak, ale nie we wszystkich autkach. W moim toczydełku, fabryczny setup ustawiony
jest tak, żeby idealnie się prowadziło, a opony zużywało niekoniecznie
równomiernie. Zerowa zbieżność statyczna, podczas jazdy RWD na wprost, przy
sporym negatywie na pochyleniu, powoduje minimalne wybieranie od wewnątrz, z
przodu. Dopiero ostra jazda w zakrętach wyrównuje zużycie. Tak to
zaprojektowano. Ma jechać w zakrętach, bez oglądania się na nierówne zużycie.
Pozdrawiam.

Co to za auto? BMW M, 911, jakieś GTi?


MK

59 Data: Pa?dziernik 25 2008 18:11:19
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 25 Oct 2008 19:35:45 +0200, Sanctum Officium
 wrote:

Co to za auto? BMW M, 911, jakieś GTi?

 Jak ktoś ma speedyelise w sigu, to albo jest to Opel Speedster,
 albo Lotus Elise :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

60 Data: Pa?dziernik 25 2008 18:10:19
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 25 Oct 2008 11:20:01 +0200,
 wrote:

W czasie normalnej jazdy opony zużywaja się równomiernie...
Tak, ale nie we wszystkich autkach.

 Ale co Ty porównujesz? Kawior do pasty jajecznej?

W moim toczydełku,

 ,,Toczydełku'', phi... :)

Ma jechać w zakrętach, bez oglądania się na nierówne zużycie.

 A ma przewieźć rodzinę z psem, walizkami i palmą z gór nad morze
 lub odwrotnie? :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

61 Data: Pa?dziernik 25 2008 18:07:38
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 24 Oct 2008 18:25:28 +0200, Sanctum Officium
 wrote:

W czasie bardzo
ostrej jazdy opony po zewnętrznych stronach zużywają się dużo bardziej niż
po wewnętrznych.

 Za mały negatyw :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

62 Data: Pa?dziernik 25 2008 20:19:43
Temat: Re: Kola ukosnie.. co to?
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Fri, 24 Oct 2008 18:25:28 +0200, Sanctum Officium
 wrote:

W czasie bardzo
ostrej jazdy opony po zewnętrznych stronach zużywają się dużo bardziej niż
po wewnętrznych.

Za mały negatyw :)

A jaki mieli ustawić dla zwykłego, popularnego auta klasy compact, ze zwykłym, typowym silnikiem? Może wersje usportowione compactów (jak Golf GTi czy Astra OPC) mają większy negatyw, ale nie zwykła Astra 1.2, 1.4, 1.6, czy jakiś diesel, które może i często kupuje kapelusz. Daliby duży negatyw i kapelusze by zawracali głowę ASO, że się im opony bardzo nierówno zużywają, że dawniej w swoich wartburgach i syrenach nie mieli takich problemów, że "co teraz, panie za auta robią" :-)


MK

Kola ukosnie.. co to?



Grupy dyskusyjne