Grupy dyskusyjne   »   Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!

Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!



1 Data: Wrzesien 28 2007 08:38:34
Temat: Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!
Autor: mIrO 

http://biznes.onet.pl/0,1613890,wiadomosci.html

Jak rozumiem, pasy będą wysadzane diamentami. Bo jakoś nie mogę  inaczej uzasadnić kosztów kilkukrotnie wyższych niż przy budowie autostrad.

--
Pzdr,
mIrO



2 Data: Wrzesien 28 2007 09:07:51
Temat: Re: Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!
Autor: J.F. 

On Fri, 28 Sep 2007 08:38:34 +0200,  mIrO wrote:

http://biznes.onet.pl/0,1613890,wiadomosci.html

Jak rozumiem, pasy będą wysadzane diamentami. Bo jakoś nie mogę  inaczej
uzasadnić kosztów kilkukrotnie wyższych niż przy budowie autostrad.

Teren miejski. Nie wiem ktoredy to projektuja, ale ogolnie mowi
sie o wielokrotnie wiekszych kosztach. Czeste rozjazdy, wiadukty,
instalacje, wykup gruntow ..
Obwodnica wroclawia tez miala kosztowac miliard, teraz juz chyba dwa,
za jakies 30km, a szla po peryferiach. ... chociaz .. 2mld to jakies
60mln/km, 15mln euro/km .. niewiele drozsze niz autostrada.
W tym most Odre i pare innych rzek.


Tak apropos http://www.gzs.si/SBW/head.asp?idc=17372

Motorway construction in Slovenia tops the EU in terms of cost per
kilometre of four-lane road, an EU report says. According to figures
of the European Commission, Slovenian motorways cost around EUR 12.5m
per kilometre to build.

This puts Slovenia alongside Hungary and Slovakia as the countries
with the highest motorway construction costs per kilometre in the EU.

The average price per kilometre of motorway in the ten new EU members
stands at EUR 9.1m, compared to only EUR 6.8m in the 15 old members.

Tylko nie potrafie do roku dotrzec.

J.

3 Data: Wrzesien 28 2007 09:14:49
Temat: Re: Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!
Autor: Grzegorz 

Hello J.F. !:


Jak rozumiem, pasy będą wysadzane diamentami. Bo jakoś nie mogę  inaczej uzasadnić kosztów kilkukrotnie wyższych niż przy budowie autostrad.

Teren miejski. Nie wiem ktoredy to projektuja, ale ogolnie mowi sie o wielokrotnie wiekszych kosztach. Czeste rozjazdy, wiadukty,
instalacje, wykup gruntow ..

I niesamowite marnotrawstwo ... tak myślę. W Katowicach niektóre fragmenty były robione 2 razy - w odstępie paru miesięcy max. Teraz mamy chyba z metr asfaltu ! Totalny brak organizacji, totalny burdel na budowach. Za naszą kasę ...

....

The average price per kilometre of motorway in the ten new EU members
stands at EUR 9.1m, compared to only EUR 6.8m in the 15 old members.

Innymi słowy im kto biedniejszy, tym więcej marnuje. Doganiamy kraje afrykańskie. Powodzenia urzędasy, już niedaleko :-D !!!

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

4 Data: Wrzesien 28 2007 09:51:52
Temat: Re: Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!
Autor: J.F. 

On Fri, 28 Sep 2007 09:14:49 +0200,  Grzegorz wrote:

I niesamowite marnotrawstwo ... tak myślę. W Katowicach niektóre
fragmenty były robione 2 razy - w odstępie paru miesięcy max. Teraz mamy
chyba z metr asfaltu ! Totalny brak organizacji, totalny burdel na
budowach. Za naszą kasę ...

W katowicach to sa pewnie szkody gornicze.
W sumie tez za nasza kase, ale tak to jest jak sie glupi narod uparl
robic autostrade nad kopalniami :-)

The average price per kilometre of motorway in the ten new EU members
stands at EUR 9.1m, compared to only EUR 6.8m in the 15 old members.
Innymi słowy im kto biedniejszy, tym więcej marnuje. Doganiamy kraje
afrykańskie. Powodzenia urzędasy, już niedaleko :-D !!!

No, wez pod uwage ze to zachodnie firmy czesto wygrywaja te rozne
przetargi. Czemu daja takie wysokie ceny ?

J.

5 Data: Wrzesien 28 2007 10:32:53
Temat: Re: Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!
Autor: Przemysław Szeremiota 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Fri, 28 Sep 2007 08:38:34 +0200,  mIrO wrote:
>http://biznes.onet.pl/0,1613890,wiadomosci.html
>
>Jak rozumiem, pasy będą wysadzane diamentami. Bo jakoś nie mogę
inaczej
>uzasadnić kosztów kilkukrotnie wyższych niż przy budowie autostrad.

Teren miejski. Nie wiem ktoredy to projektuja, ale ogolnie mowi
sie o wielokrotnie wiekszych kosztach. Czeste rozjazdy, wiadukty,
instalacje, wykup gruntow ..
Obwodnica wroclawia tez miala kosztowac miliard, teraz juz chyba dwa,
za jakies 30km, a szla po peryferiach. ... chociaz .. 2mld to jakies
60mln/km, 15mln euro/km .. niewiele drozsze niz autostrada.
W tym most Odre i pare innych rzek.


A parę dni temu na discovery albo inszym kanale pop-sci pokazywali, jak
w Singapurze pod miastem dłubią kolejną już nitkę metra. No to jest
chyba jednak większa trudność, dłubać spory tunel pod ziemią, do tego
stacje (bodaj dwadzieściakilka sztuk). I oglądałem to spokojnie, dopóki
nie usłyszałem, że to inwestycja na 6 miliardów dolarów.

Albo dłubią łopatami, albo to było 10 lat temu, albo jednak efektywniej
mamoną gospodarują... Tak mnie naszło.

No ale niech już budują te obwodnice i autostrady, nie ważne za ile, za
10 lat i po czternastu kolejnych zmianach "planów budowy dróg" to i tak
będzie pewnie się wydawało jak za darmo :-)


Pozdrawiam,
Przemysław Szeremiota

6 Data: Wrzesien 28 2007 13:08:52
Temat: Re: Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!
Autor: J.F. 

On Fri, 28 Sep 2007 10:32:53 +0200,  Przemysław Szeremiota wrote:

A parę dni temu na discovery albo inszym kanale pop-sci pokazywali, jak
w Singapurze pod miastem dłubią kolejną już nitkę metra. No to jest
chyba jednak większa trudność, dłubać spory tunel pod ziemią, do tego
stacje (bodaj dwadzieściakilka sztuk). I oglądałem to spokojnie, dopóki
nie usłyszałem, że to inwestycja na 6 miliardów dolarów.

Albo dłubią łopatami, albo to było 10 lat temu, albo jednak efektywniej
mamoną gospodarują... Tak mnie naszło.

Hm, tunel pod laManche kosztowal ok 15mld euro, ale to bylo 10-20 lat
temu. Ma 50km, Singapur nie jest taki wielki :-)
Wiec moze te wielkosci nie sa takie nierealne.
A u nas by powstalo za to jakies 1000km autostrady.

No ale niech już budują te obwodnice i autostrady, nie ważne za ile, za
10 lat i po czternastu kolejnych zmianach "planów budowy dróg" to i tak
będzie pewnie się wydawało jak za darmo :-)

O tyle wazne ze byc moze ktos sobie zalatwil swietny dochod.
Tym razem od tych co "nie biora".

J.

7 Data: Wrzesien 28 2007 14:02:22
Temat: Re: Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!
Autor: Elvis 

Jak rozumiem, pasy będą wysadzane diamentami. Bo jakoś nie mogę  inaczej
uzasadnić kosztów kilkukrotnie wyższych niż przy budowie autostrad.

Bardzo dużo robót dodatkowych, m.in.:
- przebudowa istniejących ulic,
- budowa dróg dojazdowych o długości ponad 9km,
- mnóstwo wiaduktów, węzłów, przejazdów, przejść dla pieszych w postaci
kładek,
- wykonanie przebudowy i zabezpieczenia istniejących urządzeń sieciowych,
kanalizacyjnych, wodociągowych, gazowych, energetycznych,
telekomunikacyjnych, ciepłowniczych oraz innych kolidujących z projektowanym
zakresem prac,
- budowa torowisk tramwajowych wraz z trakcjami elektrycznymi,
- przebudowa sieci trakcyjnych kolejowych,
- wykonanie oznakowania i instalacji urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
(w tym systemów sygnalizacji świetlnej na 8 skrzyżowaniach,
- wykonanie urządzeń związanych z ochroną środowiska; ekranów akustycznych,
urządzeń podczyszczających wody deszczowe spływające z jezdni, nasadzeń
zieleni.

Kolejny finansowy sukces budownictwa drogowego!



Grupy dyskusyjne