Grupy dyskusyjne   »   Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR

Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR



1 Data: Czerwiec 13 2014 17:54:38
Temat: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: anacron 

Zainteresowaem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawiaem z kilkoma serwisami i uzyskaem do szybko
listę silnikw przy ktrych takie przypadości byy odnotowane.
Sprawdziem, są to zarwno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.

Przypomnę pompy CR się uszczą co doprowadza do zanieczyszczenia ukadu
paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje się to jak w zegarku w
okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa się pytanie, dogadali się i tak to
jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
ostatnich zmieni się skad oleju napędowego i pompy te le takie paliwa
znoszą?

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza



2 Data: Czerwiec 13 2014 18:03:07
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Czesław Wiśniak 

Przypomnę pompy CR się uszczą co doprowadza do zanieczyszczenia ukadu
paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje się to jak w zegarku w
okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa się pytanie, dogadali się i tak to
jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
ostatnich zmieni się skad oleju napędowego i pompy te le takie paliwa
znoszą?

 Z tego co syszaem to kiepskie paliwo zanieczyszczone kwasami

3 Data: Czerwiec 13 2014 19:24:52
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 17:54 anacron  pisze:

Zainteresowaem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawiaem z kilkoma serwisami i uzyskaem do szybko
listę silnikw przy ktrych takie przypadości byy odnotowane.
Sprawdziem, są to zarwno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta..


Jakie to silniki? - miaem dci i teraz mam crdi i  hdi - problemw w  pompami/wtryskami brak.
Pzrebiegi - dci ponad 330kkm, hdi ma aktualnie prawie 150kkm, crdi tylko  20kkm (wszystko przede mną :-))

TG

4 Data: Czerwiec 13 2014 19:35:50
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: anacron 

W dniu 13.06.2014 19:24, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .06.2014 o 17:54 anacron  pisze:

Zainteresowaem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawiaem z kilkoma serwisami i uzyskaem do szybko
listę silnikw przy ktrych takie przypadości byy odnotowane.
Sprawdziem, są to zarwno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.


Jakie to silniki?

Z gowy teraz nie podam wszystkich, ale np.

1,4 CRDI Hyundai/Kia, a take 2.0 Hyundai/Kia. VW/Skoda/Seat/Audi i
ktryś z BMW i Mazdy większy ni 2l, ale lista bya dusza, tylko
kartki nie mam przy sobie.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

5 Data: Czerwiec 13 2014 20:56:47
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: MichaelData® 

anacron wyduma(a) w  :

W dniu 13.06.2014 19:24, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .06.2014 o 17:54 anacron  pisze:
Zainteresowaem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawiaem z kilkoma serwisami i uzyskaem do szybko
listę silnikw przy ktrych takie przypadości byy odnotowane.
Sprawdziem, są to zarwno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.
Jakie to silniki?
Z gowy teraz nie podam wszystkich, ale np.
1,4 CRDI Hyundai/Kia, a take 2.0 Hyundai/Kia. VW/Skoda/Seat/Audi i
ktryś z BMW i Mazdy większy ni 2l, ale lista bya dusza, tylko
kartki nie mam przy sobie.

Spokojnie moesz dodac KIA 2,9 CRDI, waśnie po przebiegu 90tys robiem, tyle e nie pompę a wtryskiwacze. Pompa narazie daje radę a badania wtryskw nie wykryy opikw. Temat szeroko znany w kręgach osb, ktre regenerują te elementy. Jakiś czas temu nie bardzo radzono sobie z regeneracją, teraz nie ma problemw. Powodem ma byc rzeczywiscie jakośc paliwa w kraju. Te usterki nie wystepują tak szeroko poza Polską (mam na mysli Niemcy/Anglia).
Kolega Trybun waśnie coś takiego kupi i chyba niedugo to przed nim :)
--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

6 Data: Czerwiec 13 2014 23:42:42
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: anacron 

W dniu 13.06.2014 20:56, MichaelData® pisze:

Spokojnie moesz dodac KIA 2,9 CRDI, waśnie po przebiegu 90tys robiem,
tyle e nie pompę a wtryskiwacze. Pompa narazie daje radę a badania
wtryskw nie wykryy opikw.

U mnie te, jednak badanie ściągniętego paliwa wykazao.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

7 Data: Czerwiec 14 2014 07:26:44
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: megrimsES 

W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze:

Zainteresowaem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawiaem z kilkoma serwisami i uzyskaem do szybko
listę silnikw przy ktrych takie przypadości byy odnotowane.
Sprawdziem, są to zarwno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.

Przypomnę pompy CR się uszczą co doprowadza do zanieczyszczenia ukadu
paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje się to jak w zegarku w
okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa się pytanie, dogadali się i tak to
jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
ostatnich zmieni się skad oleju napędowego i pompy te le takie paliwa
znoszą?

Yeti 2.0 140KM tankowane tylko na sieciowych duych stacjach.  Pompa
pada tak, e zaczęo ciec z niej paliwo (pocieko na rozrząd itd.).
Przebieg 80000. Kiedyś o tym pisaem.

8 Data: Czerwiec 14 2014 07:43:32
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: WOJO 

Zainteresowaem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach.
Taak, tanie ekologiczne diesle...
Ulegają biodegradacji w zaoonym przez producenta czasie. :)
A jak do tego dodać FAPY/DPF/itd., cenę ON na stacji zblioną do ceny benzyny, koa dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się silnika wysokopręnego.
I taki trend ucieczki klientw jest obserwowany w salonach ju od dawna...
Pozdrawiam.
WOJO

9 Data: Czerwiec 14 2014 09:18:41
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: megrimsES 

W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze:
(ciach)

benzyny, koa dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się
silnika wysokopręnego.

A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dou, to co? Mimo wszystko przy dynamicznej jedzie OM642
po czipie natucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
I jest to jeden z ostatnich trwaych silnikw od MB. Niestety
wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.

10 Data: Czerwiec 14 2014 10:08:28
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: WOJO 

A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dou, to co?
A, jak ktoś lubi, to niech pacze i paci.
:)

Mimo wszystko przy dynamicznej jedzie OM642
po czipie natucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
I jest to jeden z ostatnich trwaych silnikw od MB. Niestety
wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.
Pacz Pan jakoś niektrzy producenci potrafili zrobić dobry silnik benzynowy o porwnywalnych osiągach do OM642, ktry i trwao ma zadowalającą.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

11 Data: Czerwiec 14 2014 14:11:43
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-06-14 10:08, WOJO pisze:

A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dou, to co?
A, jak ktoś lubi, to niech pacze i paci.
:)

Mimo wszystko przy dynamicznej jedzie OM642
po czipie natucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
I jest to jeden z ostatnich trwaych silnikw od MB. Niestety
wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.
Pacz Pan jakoś niektrzy producenci potrafili zrobić dobry silnik
benzynowy o porwnywalnych osiągach do OM642, ktry i trwao ma
zadowalającą.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

to moe znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakadane przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleć...
Przy takich przebiegach ju się raczej tylko diesle opaca kupować.
Gaz odpada - baganik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km

--
Pozdrawiam
Łukasz

12 Data: Czerwiec 15 2014 01:51:21
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: WOJO 

to moe znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakadane przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleć...
Przy takich przebiegach ju się raczej tylko diesle opaca kupować.

Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno dać radę.
Czysta moc silnika, adne turbiny - mniej problemw.
Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworw i czasem ćwierkająca dwumasa.
O trakcji nie wspominając...
A jak koniecznie coś z turbiną, to Imprezę...kombi. :)

Gaz odpada - baganik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km

Butla w miejsce koa zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrw gazu) i baganik mam cay dla siebie...
Zasięg standardowo 460-480 km gwnie w zatoczonym mieście. Na trasie przy spokojnej jedzie +/- 100-110 km/h,
zasięg wzrasta do 510-530 km.
Pozdrawiam.
WOJO

13 Data: Czerwiec 15 2014 06:44:55
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-06-15 01:51, WOJO pisze:

to moe znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakadane
przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleć...
Przy takich przebiegach ju się raczej tylko diesle opaca kupować.

Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno dać radę.
Czysta moc silnika, adne turbiny - mniej problemw.
Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworw i czasem ćwierkająca
dwumasa.
O trakcji nie wspominając...

a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,
Outback ju pojawia się więcej - 16szt. (to ju prawie tyle co 535d), wszystkie auta z automatem - a wedug danych technicznych jakaś wolna ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na gorsze ;) (wiem e to adne porwnanie, ale nie mogę znaleć jak te auta przyspieszają przy wyszych prędkościach)



A jak koniecznie coś z turbiną, to Imprezę...kombi. :)

tą akurat miaem (starocia) i eby jechać efektywnie to piątkę trzeba byo wrzucić chyba przy 160km/h...
Spalanie wychodzio mi >15/100 (jedę duo autostradami i mam cięką nogę, choć tamtym autem jedziem wolniej, bo powyej 160km/h byo bardzo gośno) - w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniej 10/100


Gaz odpada - baganik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km

Butla w miejsce koa zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrw
gazu) i baganik mam cay dla siebie...

to sporo, nie wiedziaem nawet e są takie butle, ostatnio mając LPG wchodzio mi chyba niewiele ponad 30l gazu, co dawao 250km przebiegu, więc po 150km musiaem zacząć szukać stacji.

Zasięg standardowo 460-480 km gwnie w zatoczonym mieście. Na trasie
przy spokojnej jedzie +/- 100-110 km/h,
zasięg wzrasta do 510-530 km.


Trochę nie chce mi się wierzyć, e przy 200km/h taki benzyniak spali mi niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniej 20/100 - a jeśli tyle spali, to zasięg spada do 250km, więc gaz odpada...
Po mieście niewiele jedę (a jak jedę to nie potrzebuję zasięgu)

--
Pozdrawiam
Łukasz

14 Data: Czerwiec 15 2014 10:18:39
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: WOJO 

a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?

Zgodnie z powiedzeniem - spali ile wlejesz... :)
A tak powanie - przy prędkościach ok. 130-140 km/h spalanie wyliczone wychodzio mi ok 13 L gazu.
Zdarzay się odcinki, gdzie "fantazja rozwijaa skrzyda", ale to raczej tylko kilkadziesiąt kilometrw...

Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,
Outback ju pojawia się więcej - 16szt. (to ju prawie tyle co 535d), wszystkie auta z automatem - a wedug danych technicznych jakaś wolna ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na gorsze ;) (wiem e to adne porwnanie, ale nie mogę znaleć jak te auta przyspieszają przy wyszych prędkościach)

Nigdy mnie to nie interesowao, bo jedę manualem...

... w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniej 10/100

I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla nie byy projektowane przez księgowych/ekologw...

Butla w miejsce koa zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrw
gazu) i baganik mam cay dla siebie...
to sporo, nie wiedziaem nawet e są takie butle, ostatnio mając LPG

Hehe, mina lejących gaz na stacjach bezcenna... :)
Okupione to zostao wymianą spręyn zawieszenia tylnego na wzmacniane i dooeniem tulejek podwyszających, bo ty zdecydowanie siada przy napenieniu obu zbiornikw i zaadowaniu baganika.

Trochę nie chce mi się wierzyć, e przy 200km/h taki benzyniak spali mi niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniej 20/100 - a jeśli tyle spali, to zasięg spada do 250km, więc gaz odpada...
Po mieście niewiele jedę (a jak jedę to nie potrzebuję zasięgu)

Przy prędkościach, ktrych wymagasz, faktycznie będzie spala 13-15 L.
Ja osobiście tylko raz doświadczyem spalania 15 L.
Musiaem przeciągnąć przeadowaną przyczepkę 200 km.
Trasa drogami krajowymi, prędkości 80-90 km/h
Tankowanie przed wyjazdem do pena i po powrocie do pena.
Wyliczenie dao spalanie na poziomie 15L.
Pozdrawiam.
WOJO

15 Data: Czerwiec 15 2014 10:39:47
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-06-15 10:18, WOJO pisze:

a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?

Zgodnie z powiedzeniem - spali ile wlejesz... :)
A tak powanie - przy prędkościach ok. 130-140 km/h spalanie wyliczone
wychodzio mi ok 13 L gazu.
Zdarzay się odcinki, gdzie "fantazja rozwijaa skrzyda", ale to raczej
tylko kilkadziesiąt kilometrw...

przy 140 to spalam poniej 8l ropy, zgaduję e przy 200 wciągnie powyej 16l gazu, a to ju za bardzo dla mnie skraca zasięg



Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po
wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,
Outback ju pojawia się więcej - 16szt. (to ju prawie tyle co 535d),
wszystkie auta z automatem - a wedug danych technicznych jakaś wolna
ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na
gorsze ;) (wiem e to adne porwnanie, ale nie mogę znaleć jak te
auta przyspieszają przy wyszych prędkościach)

Nigdy mnie to nie interesowao, bo jedę manualem...

niestety w tej cenie (do 45000) cięko taki trafić


... w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniej 10/100

I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla
nie byy projektowane przez księgowych/ekologw...

535d z 272KM nie pali duo więcej (z tego co mwią to przy prędkościach 180-200 nawet mniej ni mj...)


--
Pozdrawiam
Łukasz

16 Data: Czerwiec 15 2014 18:29:39
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd  pisze:


a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu  pokazują się 2szt na otomoto,


Szybki i wścieky ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jedzić te  swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-) )
Nie pisz mi tylko o Niemcach - bo tam odcinkw, gdzie tyle moesz pojechać  jest jak kot napaka...

TG

17 Data: Czerwiec 15 2014 20:14:37
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup

W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd  pisze:


a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,


Szybki i wścieky ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jedzić te swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-) )
Nie pisz mi tylko o Niemcach - bo tam odcinkw, gdzie tyle moesz pojechać jest jak kot napaka...

Jasne.
Jakoś rok temu musiaem się pospieszyć w drodze na wakacje i przez poowę Niemiec dao radę przejechać ze zblioną prędkością.
Miaem szczęście? ;-)

18 Data: Czerwiec 15 2014 21:00:14
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 20:14 Cavallino  pisze:


Jasne.
Jakoś rok temu musiaem się pospieszyć w drodze na wakacje i przez  poowę Niemiec dao radę przejechać ze zblioną prędkością.
Miaem szczęście? ;-)


Wyjątkowe, ja kiedy tam nie jadę to stoję w korkach albo jadę 70-80/80 bo  remont i zwęka do 2,2m na pas.
Jechaem niedawno do Parya (A9,A5,A4 itp) i najmniejszą średnią miaem w  Niemczech. Byy odcinki gdzie się dao pojechać 150+ przez 30 - 50 km -  ale byo ich tylko kilka.
Gdu jadę na poudnie A9 do Monachium jest jeszcze gorzej - jest moe na  caej trasie ze 100km gdzie mona jechać "ile fabryka daa". Gdy jadę do  Hiszpanii największe korki i najmniejszą średnią mam na A5 A6 niemieckiej  (mimo, e w ES jest max 130km/h).
Dlatego uwaam, e jeśli ktoś szuka auta, ktre pali najmniej przy 200km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziaem. Z caej trasy 500-1000km zrobi  moe z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki nie pozwolą).

TG

19 Data: Czerwiec 15 2014 22:03:20
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup dyskusyjnych:

Dlatego uwaam, e jeśli ktoś szuka auta, ktre pali najmniej przy 00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziaem. Z caej trasy 500-1000km zrobi  moe z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki nie pozwolą).

Tumaczę Ci, e ja zrobiem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?

20 Data: Czerwiec 15 2014 22:15:25
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 22:03 Cavallino  pisze:


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup  dyskusyjnych:

Dlatego uwaam, e jeśli ktoś szuka auta, ktre pali najmniej przy  00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziaem. Z caej trasy  500-1000km zrobi  moe z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki  nie pozwolą).

Tumaczę Ci, e ja zrobiem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?


Gdzie bym śmia :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze  mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jadę w duszą trasę na poudnie (ponad 3kkm) -  specjalnnie dla Ciebie zapiszę średnie z PL, DE, FR i ES :-)

TG

21 Data: Czerwiec 15 2014 23:54:49
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup

W dniu .06.2014 o 22:03 Cavallino  pisze:


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup dyskusyjnych:

Dlatego uwaam, e jeśli ktoś szuka auta, ktre pali najmniej przy 00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziaem. Z caej trasy 500-1000km zrobi  moe z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki nie pozwolą).

Tumaczę Ci, e ja zrobiem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?


Gdzie bym śmia :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jadę w duszą trasę na poudnie (ponad 3kkm) - specjalnnie dla Ciebie zapiszę średnie z PL, DE, FR i ES :-)

Daj znać jaką trasę wybraeś przez DE, to Ci powiem gdzie bąd robisz. ;-)

22 Data: Czerwiec 16 2014 02:45:44
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 15 Jun 2014 23:54:49 +0200, Cavallino napisa(a):

Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomoci grup
Gdzie bym mia :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze
mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jad w dusz tras na poudnie (ponad 3kkm) -
specjalnnie dla Ciebie zapisz rednie z PL, DE, FR i ES :-)

Daj zna jak tras wybrae przez DE, to Ci powiem gdzie bd robisz. ;-)

No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu.
I co proponujesz ?

I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...

J.

23 Data: Czerwiec 16 2014 20:00:53
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci grup

Dnia Sun, 15 Jun 2014 23:54:49 +0200, Cavallino napisa(a):
Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomoci grup
Gdzie bym mia :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze
mam pecha?
Za 3 tygodnie znowu jad w dusz tras na poudnie (ponad 3kkm) -
specjalnnie dla Ciebie zapisz rednie z PL, DE, FR i ES :-)

Daj zna jak tras wybrae przez DE, to Ci powiem gdzie bd robisz. ;-)

No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu.
I co proponujesz ?

A co wybrae?


I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...

Na takie wymysy to ju nie ma sposobu. ;-)

24 Data: Czerwiec 16 2014 20:46:40
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomoci
Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci grup

Daj zna jak tras wybrae przez DE, to Ci powiem gdzie bd robisz. ;-)

No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu.
I co proponujesz ?

A co wybrae?

Chyba juz wszystko.

I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...
Na takie wymysy to ju nie ma sposobu. ;-)

No ale co robic - przestawiac na czwartek, czy pojsc do hotelu i pospac do drugiej w nocy ?

J.

25 Data: Czerwiec 16 2014 20:59:08
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci grup

Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomoci
Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci grup
Daj zna jak tras wybrae przez DE, to Ci powiem gdzie bd robisz. ;-)

No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu.
I co proponujesz ?

A co wybrae?

Chyba juz wszystko.

No to chyba jednak godziny nie te, bo ja mniej wicej podobn tras ostatnio jechaem.
Moe nie dokadnie do Sttutgartu, ale w Czarny Las, w poblie Europa Park.
I tylko okolice Norymbergi byy do wolne, jako e kupa ciarwek z Czech szwendaa si po drogach.


I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...
Na takie wymysy to ju nie ma sposobu. ;-)

No ale co robic - przestawiac na czwartek, czy pojsc do hotelu i pospac do drugiej w nocy ?

Ale nie wiem co chcesz przestawia, wic ciko si ustosunkowa.

26 Data: Czerwiec 15 2014 22:14:18
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2014-06-15 22:03, Cavallino pisze:


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Dlatego uwaam, e jeśli ktoś szuka auta, ktre pali najmniej przy
00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziaem. Z caej trasy
500-1000km zrobi  moe z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki
nie pozwolą).

Tumaczę Ci, e ja zrobiem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?


Ale wiesz - zrobieś to raz. Więc moe akurat miaeś szczęście, leciaeś świeo wyremontowanym odcinkiem, w niemieckiej tv bya transmisja wanego meczu/wydarzenia i 9/10 narodu siedziao na kanapach...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj."

27 Data: Czerwiec 15 2014 23:54:05
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa w wiadomości grup

W dniu 2014-06-15 22:03, Cavallino pisze:

Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Dlatego uwaam, e jeśli ktoś szuka auta, ktre pali najmniej przy
00km/h  - to jest takim bajopisarzem-gawędziaem. Z caej trasy
500-1000km zrobi  moe z 50-100km z tą prędkością (na większą warunki
nie pozwolą).

Tumaczę Ci, e ja zrobiem kilka razy więcej, a Ty swoje.
Zawsze wiesz lepiej?


Ale wiesz - zrobieś to raz.

Nie, zrobiem to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO duszym ni jego 100 km.

Fakt - raz się naciąem, gdy wyjechaem do Francji 1 sierpnia, wtedy więcej sie stao ni jechao i tak przez cae Niemcy.

28 Data: Czerwiec 16 2014 09:52:16
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Uytkownik "Cavallino"  napisa

Ale wiesz - zrobieś to raz.
Nie, zrobiem to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO duszym ni jego 100 km.

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?
Loga z gps masz ?

J.

P.S. Bo z Krnika do Wagrowca jedzie sie godzine.

29 Data: Czerwiec 16 2014 20:03:14
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomości grup

Uytkownik "Cavallino"  napisa
Ale wiesz - zrobieś to raz.
Nie, zrobiem to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO duszym ni jego 100 km.

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?

Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przewanie wypada nocleg w Niemczech. ;-)

Zresztą tylko 2 razy jechaem w okolicach 200.
Pozostae jakieś 170, nie byo innej potrzeby po prostu.

Loga z gps masz ?

Niby po co miabym coś takiego przechowywać?

30 Data: Czerwiec 16 2014 20:45:01
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomości
Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomości grup

Nie, zrobiem to wiele razy.
I zawsze na dystansie DALEKO duszym ni jego 100 km.

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?

Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przewanie wypada nocleg w Niemczech. ;-)
Zresztą tylko 2 razy jechaem w okolicach 200.
Pozostae jakieś 170, nie byo innej potrzeby po prostu.

A o ktorej byl zjazd na nocleg ?
Bo ze w nocy jest wieksza szansa na pojechanie 200 po Nimczech to nie przecze.

Loga z gps masz ?
Niby po co miabym coś takiego przechowywać?

Zeby teraz nie pisac "nie wiem, nie sprawdzalem" :-)

J.

31 Data: Czerwiec 16 2014 20:56:05
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomości grup dyskusyjnych:

No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?

Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przewanie wypada nocleg w Niemczech. ;-)
Zresztą tylko 2 razy jechaem w okolicach 200.
Pozostae jakieś 170, nie byo innej potrzeby po prostu.

A o ktorej byl zjazd na nocleg ?

Koo 22.

Loga z gps masz ?
Niby po co miabym coś takiego przechowywać?

Zeby teraz nie pisac "nie wiem, nie sprawdzalem" :-)

Nie jest mi taka wiedza do niczego potrzebna.

32 Data: Czerwiec 16 2014 21:24:46
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 20:03 Cavallino  pisze:


No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ?

Nie wiem, nie sprawdzam, zresztą w środku przewanie wypada nocleg w  Niemczech. ;-)

Zresztą tylko 2 razy jechaem w okolicach 200.
Pozostae jakieś 170, nie byo innej potrzeby po prostu..

Loga z gps masz ?

Niby po co miabym coś takiego przechowywać?


Ja jadę przez Niemcy kilka razy w roku - zawsze w dni robocze, zawsze w  dzień (nocleg robię dalej, we Farncji), i zawsze "te legendarne"  niemieckie autostrady są w moim wypadku najwolniejsze mimo, e we Francji  czy Hiszpanii jadę w miarę przepisowo. Jak jest duy ruch to na  ichniejszych autostradach uruchamia się spowalniacz - na elektronicznych  wyświetlaczach pojawiają się ograniczenia do 120 lub 80 (na odcinkach bez  ograniczeń), dodatkowo są gęsto ustawione stae ograniczenia do 120km/h  (kady węze)  no i oczywiście co 50 -70 km jest remont i 80km/h. Jak  wjedzam we Francji, Woszech czy Hiszpanii na patną autostradę to wiem,  e będę mia średnią + 5-10km/h więcej jak dopuszcalny limit. W Niemczech  jak bym nie jecha wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h.

TG

33 Data: Czerwiec 17 2014 20:03:46
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup dyskusyjnych:

Loga z gps masz ?

Niby po co miabym coś takiego przechowywać?


Ja jadę przez Niemcy kilka razy w roku - zawsze w dni robocze, zawsze w dzień (nocleg robię dalej, we Farncji), i zawsze "te legendarne" niemieckie autostrady są w moim wypadku najwolniejsze mimo, e we Francji czy Hiszpanii jadę w miarę przepisowo. Jak jest duy ruch to na ichniejszych autostradach uruchamia się spowalniacz - na elektronicznych wyświetlaczach pojawiają się ograniczenia do 120 lub 80 (na odcinkach bez ograniczeń), dodatkowo są gęsto ustawione stae ograniczenia do 120km/h (kady węze)  no i oczywiście co 50 -70 km jest remont i 80km/h. Jak wjedzam we Francji, Woszech czy Hiszpanii na patną autostradę to wiem, e będę mia średnią + 5-10km/h więcej jak dopuszcalny limit. W Niemczech jak bym nie jecha wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h.

Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę moliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki pokonywanych ekspreswkami/autostradami.
Przy ostatnim zlocie pms nad morzem większo uczestnikw miaa takie średnie.

34 Data: Czerwiec 17 2014 20:58:46
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 20:03 Cavallino  pisze:

Jak wjedzam we Francji, Woszech czy Hiszpanii na patną autostradę to  wiem, e będę mia średnią + 5-10km/h więcej jak dopuszcalny limit. W  Niemczech jak bym nie jecha wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h.

Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę moliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki  pokonywanych ekspreswkami/autostradami.
Przy ostatnim zlocie pms nad morzem większo uczestnikw miaa takie  średnie.

Jak się "da jechać" to staram się jechać tyle co w PL -  140-150km/h,  spalanie jeszcze jest akceptowalne a trasy szybko ubywa.
Tyle, e tam rzadko kiedy da się tyle pojechać przez kilkadziesiąt km.

TG

35 Data: Czerwiec 17 2014 22:01:54
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup dyskusyjnych:

W
Niemczech jak bym nie jecha wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h.

Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę moliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki pokonywanych ekspreswkami/autostradami.
Przy ostatnim zlocie pms nad morzem większo uczestnikw miaa takie średnie.

Jak się "da jechać" to staram się jechać tyle co w PL -  140-150km/h, spalanie jeszcze jest akceptowalne a trasy szybko ubywa.
Tyle, e tam rzadko kiedy da się tyle pojechać przez kilkadziesiąt km.

Widać jedzisz w zych godzinach, albo ja w dobrych - fakt, e gwnie jedę w wakacje.

36 Data: Czerwiec 17 2014 23:06:56
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: anacron 

W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze:

Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę moliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki
pokonywanych ekspreswkami/autostradami.

Warszawa - Poznań A2 rejsowa 150, średnia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wysza 126 (z GPS). Nocą Wocawek - Gdańsk A1 - wysza mi 141 :)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

37 Data: Czerwiec 18 2014 20:06:52
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości grup

W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze:
Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę moliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki
pokonywanych ekspreswkami/autostradami.

Warszawa - Poznań A2 rejsowa 150, średnia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wysza 126 (z GPS). Nocą Wocawek - Gdańsk A1 - wysza mi 141 :)

No waśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.

38 Data: Czerwiec 18 2014 20:30:46
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 20:06 Cavallino  pisze:


No waśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.


Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę notowa  czasy:
Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon  (407km - nocleg). Jadę tam n-ty raz, nie spodziewam się niestety  pozytywnych niespodzianek :-(

TG

39 Data: Czerwiec 18 2014 20:41:31
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup

W dniu .06.2014 o 20:06 Cavallino  pisze:


No waśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.


Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę notowa czasy:
Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon (407km - nocleg). Jadę tam n-ty raz, nie spodziewam się niestety pozytywnych niespodzianek :-(

A prbowaeś kiedyś przez Zgorzelec?
Bo ja waśnie tak jedę do Miluzy.

40 Data: Czerwiec 18 2014 20:59:21
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino  pisze:


Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę  notowa czasy:
Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein -  Lyon (407km - nocleg). Jadę tam n-ty raz, nie spodziewam się niestety  pozytywnych niespodzianek :-(

A prbowaeś kiedyś przez Zgorzelec?
Bo ja waśnie tak jedę do Miluzy.


Ty masz lepiej, mi się chyba nie opaca pchać z Wawy  ekspreswkami/krajwkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do  A2. Nigdy nie jechaem duej ni 4h do Frankfurtu, przewanie sporo
mniej.

TG

41 Data: Czerwiec 18 2014 23:10:49
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości grup

W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino  pisze:


Startuję 18.07 o 4.00 z Wawy (piątek). Specjalnie dla Ciebie bedę notowa czasy:
Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon (407km - nocleg). Jadę tam n-ty raz, nie spodziewam się niestety pozytywnych niespodzianek :-(

A prbowaeś kiedyś przez Zgorzelec?
Bo ja waśnie tak jedę do Miluzy.


Ty masz lepiej,

Jakim cudem niby?
Przecie i tak przez Poznań jedziesz.
500 m od mojego domu przjedasz. ;-)

mi się chyba nie opaca pchać z Wawy  ekspreswkami/krajwkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do  A2. Nigdy nie jechaem duej ni 4h do Frankfurtu, przewanie sporo
mniej.

No ale jak sam mwisz pniej kibel.
I to by się zgadzao, bo nigdy nie jechao się zbyt fajnie w okolicach Berlina i dalej na zachd.

42 Data: Czerwiec 18 2014 23:35:46
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:59:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):

W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino  pisze:
Startuj 18.07 o 4.00 z Wawy (pitek). Specjalnie dla Ciebie bed 
notowa czasy:

Poszukaj sobie zapisu sladu w nawigacji/telefonie, wtedy mozna
dokladnie sprawdzic co i jak.

Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - 
Lyon (407km - nocleg). Jad tam n-ty raz, nie spodziewam si niestety 
pozytywnych niespodzianek :-(
A prbowae kiedy przez Zgorzelec?
Bo ja wanie tak jed do Miluzy.
Ty masz lepiej, mi si chyba nie opaca pcha z Wawy 
ekspreswkami/krajwkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do 
A2. Nigdy nie jechaem duej ni 4h do Frankfurtu, przewanie sporo
mniej.

Do Wrocka i Zgorzelca jedzie sie teraz elegancko, tylko kawalek zwykla
krajowka. Ale w 4h do Zgorzelca to sie raczej nie uda ... a google
twierdzi ze to 40/50 km krocej tylko.

J.

43 Data: Czerwiec 19 2014 07:35:36
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Cavallino 


Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:

Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein -
Lyon (407km - nocleg). Jad tam n-ty raz, nie spodziewam si niestety
pozytywnych niespodzianek :-(
A prbowae kiedy przez Zgorzelec?
Bo ja wanie tak jed do Miluzy.
Ty masz lepiej, mi si chyba nie opaca pcha z Wawy
ekspreswkami/krajwkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do
A2. Nigdy nie jechaem duej ni 4h do Frankfurtu, przewanie sporo
mniej.

Do Wrocka i Zgorzelca jedzie sie teraz elegancko, tylko kawalek zwykla
krajowka. Ale w 4h do Zgorzelca to sie raczej nie uda ... a google
twierdzi ze to 40/50 km krocej tylko.

Ale cel by taki, eby w Niemczech jecha, a nie si wlec, to e krcej i taniej (bo za darmo) to dodatkowy bonus.

44 Data: Czerwiec 19 2014 08:20:01
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Marek 

On 18.06.2014 20:06, Cavallino wrote:


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości grup

W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze:
Przy jakiej prędkości utrzymywanej w miarę moliwości?
Bo te 100 to się i w Polsce robi, jeśli w ciągu trasy są odcinki
pokonywanych ekspreswkami/autostradami.

Warszawa - Poznań A2 rejsowa 150, średnia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wysza 126 (z GPS). Nocą Wocawek - Gdańsk A1 - wysza
mi 141 :)

No waśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.


Teraz to nawet 100 trudno miec.
Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
Kilka baustellek po drodze i korki.

Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.


--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

45 Data: Czerwiec 19 2014 08:56:53
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 08:20 Marek  pisze:


No właśnie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechać.
No chyba Ĺe liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.


Teraz to nawet 100 trudno miec.
Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
Kilka baustellek po drodze i korki.

Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.


Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duy ruch  (samochody jadą szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania  wielokilometrowego korka wystarczy, e jakiś kierowca mocno przyhamuje.  Kolejny za nim przyhamuje mocniej, następny jeszcze mocniej, klejny  wyhamuje do 0. Momentalnie robi się z tego wielokilometrowy korek, ktry  bardzo dugo się rozadowuje. Wielokrotnie to obserwowaem w DE (choć to  oczywiście nie zaley od kraju - a natęenia ruchu).
Na CB oczywiście sychać wtedy bluzgi, jak to "gupie helmuty" nie  potrafią jedzić.
Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku duego  toku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości  (80, 100, 120), ktre spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając  odstępy między nimi.
Do tego dokadamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, węzy co  50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywiście ograniczenie do  120km/h na caej dugości niektrych autostrad - to wszystko powoduje, e  czasami wolabym zapacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy patną, luną  autostradą (wystarczyby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na  147km/h ;-)

TG

46 Data: Czerwiec 19 2014 10:10:29
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:56:53 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):

Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duy ruch 
(samochody jad szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania 
wielokilometrowego korka wystarczy, e jaki kierowca mocno przyhamuje. 
Kolejny za nim przyhamuje mocniej, nastpny jeszcze mocniej, klejny 
wyhamuje do 0. Momentalnie robi si z tego wielokilometrowy korek, ktry 
bardzo dugo si rozadowuje.

Taka "fala hamowan" ?
Zdarza sie i przy mniejszych predkosciach
https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

Wielokrotnie to obserwowaem w DE (cho to 
oczywicie nie zaley od kraju - a natenia ruchu).

Hm ... jak obserwowales ?
Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
polskie ciezarowki, uparta baba ...

Na CB oczywicie sycha wtedy bluzgi, jak to "gupie helmuty" nie 
potrafi jedzi.

RoMan kiedys narzekal na to samo na polskiej A4.
Aczkolwiek wydaje mi sie ze nieslusznie.

Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku duego 
toku zapalaj si na autostradach elektroniczne ograniczenia prdkoci 
(80, 100, 120), ktre spowalniaj rzek aut, jednoczenie zwikszajc 
odstpy midzy nimi.

IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
i jest niebezpiecznie.

Do tego dokadamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, wzy co 
50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywicie ograniczenie do 
120km/h na caej dugoci niektrych autostrad - to wszystko powoduje, e 
czasami wolabym zapaci te 50-70 EUR i jecha przez Niemcy patn, lun 
autostrad (wystarczyby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na 
147km/h ;-)

Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.

J.

47 Data: Czerwiec 19 2014 11:53:09
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 10:10 J.F.  pisze:



Hm ... jak obserwowales ?
Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
polskie ciezarowki, uparta baba ...

Jest dokadnie tak jak piszesz, jadę, widzę po drugiej stronie chwilowe  "zagęszczenie" - ale jedzie, za chwilę  wszystkie 3 pasy stoją przez  kilka/kilkanaście km. Na CB wszyscy mwią (z obu stron), e tam nic nie  byo - ktoś niespodziewanie zwolni, gwatownie zahamowa - dalej to ju  reakcja ańcuchowa.
Sam te kilkakrotnie byem w takim "czole fali", ktry gwatownie zwolni  ale pojecha dalej, za mną ju peleton się zatrzyma - syszaem na CB  pytania co się stao, e jest "szta" i odpowiedzi drugiej strony, e tam  "nic nie ma".


Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku duego
toku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości
(80, 100, 120), ktre spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając
odstępy między nimi.

IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
i jest niebezpiecznie.

Być moe, ale ja cay czas jadę, tylko co chwila jestem spowalniany  (autostrada jest przejezdna).


czasami wolabym zapacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy patną,  luną
autostradą (wystarczyby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na
147km/h ;-)

Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.

Jeśli jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny  będzie na niej a tranzyt (ktry chce szybko, pynnie przejechać przez  Niemcy) - dooy parę EU i w zdecydowanej większości wybierze droszą ale  luniejszą autostradę.
W Niemczech tok robią w zdecydowanej większości Niemcy (bo jest ich duo  i mają duo tych swoich audi czy bmw), ktrzy jadą do pracy/domu.
Co innego jest w takiej Francji na A7 (odcinek Valence - Orange) - tam  tok robią NL,S,D  - rejstracji z F jest mniej ni poowa. Francuzi  wybierają alternatywną (darmową) N7.

TG

48 Data: Czerwiec 19 2014 12:59:56
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 19 Jun 2014 11:53:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):

W dniu .06.2014 o 10:10 J.F.  pisze:
Hm ... jak obserwowales ?
Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
polskie ciezarowki, uparta baba ...

Jest dokadnie tak jak piszesz, jad, widz po drugiej stronie chwilowe 
"zagszczenie" - ale jedzie, za chwil  wszystkie 3 pasy stoj przez 
kilka/kilkanacie km. Na CB wszyscy mwi (z obu stron), e tam nic nie 
byo - kto niespodziewanie zwolni, gwatownie zahamowa - dalej to ju 
reakcja acuchowa.

Jedziesz z przeciwka to tez nic nie wiesz, widzisz ulamek, ktos cos
powiedzial na CB, moze prawde, moze nie, moze sam nie widzial ...
trzeba byc pilotem helikoptera.

Ale to juz kiedys liczylismy - w gestym ruchu odstep miedzy
samochodami potrafi byc rzedu 3-5s srednio. Co tyle do korka dojezdza
nowy samochod. Jesli ci z przodu ruszaja w krotszym czasie po ruszeniu
poprzednika, to sie korek skraca, jak w dluzszym to wydluza i
propaguje/rosnie do tylu czekajac na spadek ruchu.

Z jednej strony na swiatlach potrafia samochody ruszac szybciej, z
drugiej - jak sie stoi dluzej za tirem, nic nie widac, luz i muzyczka
.... to juz nie rusza sie tak szybko. Jak kilka osobowych stoi i widza
ze tir przed nimi rusza, to sie moga pospieszyc, ale jak kolejny tir
czy dostawczak blokuje widok ... a i ten tir tez nie taki chetny do
palenia sprzegla i woli sie upewnic ze poprzednik ruszyl na dobre ...

Sam te kilkakrotnie byem w takim "czole fali", ktry gwatownie zwolni 
ale pojecha dalej, za mn ju peleton si zatrzyma - syszaem na CB 
pytania co si stao, e jest "szta" i odpowiedzi drugiej strony, e tam 
"nic nie ma".

Ja jechalem raz w takiej fali. Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem jechala
sobie ciezarowka, z tego co widzialem to nawet w miare rowno i typowe
~70, a za nia dzikie harce - 20 pojazdow dalej towarzystwo niemal
stawalo i gonilo na zmiane. Staralem sie to wygasic, margines
trzymalem, rozpedzalem sie powoli, wiedzac ze przeciez zaraz i ci z
przody zwolnia, a i tak nic to nie dalo.
Ale to trafilem raz jeden. Ciekawostka taka, bez znaczenia praktyczego
:-)

Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku duego
toku zapalaj si na autostradach elektroniczne ograniczenia prdkoci
(80, 100, 120), ktre spowalniaj rzek aut, jednoczenie zwikszajc
odstpy midzy nimi.
IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
i jest niebezpiecznie.
By moe, ale ja cay czas jad, tylko co chwila jestem spowalniany 
(autostrada jest przejezdna).

Moze i masz racje ze zapobiegaja fali bo odkryli druga funkcje, ale
wydaje mi sie ze to po prostu dla bezpieczenstwa - jak ruch stoi to i
120 za duzo, jak jest gesto to trzeba zwolnic, bo w kazdej chwili moze
stanac.
Tak czy inaczej - niby mozna gnac na tych szkopskich autostradach, ale
nie zawsze. Przed laty tez - potrafilem wyciagnac srednia np 170 od
Berlina ... do korka pod Hamburgiem :-)

czasami wolabym zapaci te 50-70 EUR i jecha przez Niemcy patn, 
lun autostrad (wystarczyby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na
147km/h ;-)
Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.
Jeli jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny 
bdzie na niej

moze i tak, ale to musza byc bramki lub viatolle czy inna oplata za
kilometr, bo winietki roczne nie rozwiaza sprawy.

No i jesli mowa o Niemcach ... nie ma dobrej drogi lokalnej.
Po co bylo budowac, skoro jest autostrada :-)

J.

49 Data: Czerwiec 19 2014 10:12:39
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:20:01 +0200, Marek napisa(a):

Teraz to nawet 100 trudno miec.
Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
Kilka baustellek po drodze i korki.

To sa krotkie odcinki, to nie ma co porownywac.

Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.

No coz - zakladajac remont co 15 lat, to jakies 7% drog w remoncie.
U nas tez :-)

J.

50 Data: Czerwiec 19 2014 09:04:58
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:06:52 +0200, Cavallino napisa(a):

Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomoci grup
Warszawa - Pozna A2 rejsowa 150, rednia z pieprzonymi bramkami
Kulczyka wysza 126 (z GPS). Noc Wocawek - Gdask A1 - wysza mi 141 :)

No wanie.
A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jecha.

Normalnie. Jedrzychowice ... remonty do Drezna. To juz 15 lat odkad
zbudowali. Drezno - delikatny korek. Chemnitz .. i znow remonty.
Norymberga ... ograniczenia i FR, co prawda dla Polaka malo grozne.
Stuttgart - korek monstrum.
Po drodze jeszcze wypadek jakis, i zamiast 150 konczy sie na 100.

Zreszta u nas nie musi byc lepiej, jak trafisz na patrol na A4, a
potem na korki na 4 bramkach. A jak korki, to pewnie ruch gesty i
ciezarowki sie wyprzedzaja :-)
Z tym ze jak w Niemczech zle trafisz (a raczej zla pore wybierzesz),
to postoisz jeszcze dluzej :-)

No chyba e liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach.

No, przy tych odleglosciach i predkosciach to tankowac trzeba, a i
wlasny pecherz oproznic, ale to odliczmy ... albo doliczmy w obu
przypadkach.

J.

51 Data: Czerwiec 16 2014 09:03:55
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-06-15 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd  pisze:


a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po
wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,


Szybki i wścieky ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jedzić te
swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-) )
Nie pisz mi tylko o Niemcach - bo tam odcinkw, gdzie tyle moesz
pojechać jest jak kot napaka...


a kto powiedzia e 500km robię autostradą pod rząd?
Jadę 200km, pokręcę się troszkę bocznymi, wracam 200km autostradą i ju jest 500km. Raz zdarzyo mi się zrobić bodaje 720km kręcąc się w koo komina (Wrocaw-Bolesawiec-Oleśnica-Bogatynia-Wrocaw - nie udao się wcześniej tego przewidzieć i inaczej uoyć trasy...) Jako e autostrada jest pod nosem, to i codziennie z niej korzystam
Da się lecieć 200km/h autostradą (dobra w piątki i poniedziaki często się nie da bo autostrada bardziej zapchana) - jak mam pustą drogę rozpędzam się do 200, czasem trzeba wyączyć tempomat i zwolnić do 160 albo 140 zanim ktoś wyprzedzi, ale w porwnaniu do jazdy 150km/h nikt jadący 90 czy 110/h nie wyjeda pod maskę, bo ju widzą rnicę prędkości.
Zdarzyo się e autem wyciągającym 200km/h przejechaem 200km autostradę dwa razy tylko zwalniając do 150 (ale to ze dwa lata temu byo, ostatnio jakoś większy ruch nawet poza godzinami szczytu).
Wiem, jestem piratem, ale jadąc 200km/h autostradą czuję się bezpieczniej ni 100km/h inną drogą

--
Pozdrawiam
Łukasz

52 Data: Czerwiec 16 2014 09:11:51
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-06-15 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd  pisze:


a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po
wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,


Szybki i wścieky ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jedzić te
swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-)

moe Megrims wypowie się z jaką prędkością lata/lata po naszych autostradach :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

53 Data: Czerwiec 16 2014 17:34:01
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Uytkownik "dddddddd"  napisa w wiadomości grup

Szybki i wścieky ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jedzić te
swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-)

moe Megrims wypowie się z jaką prędkością lata/lata po naszych autostradach :)

Nasze autostrady sa luzniejsze od niemieckich, i za dnia predkosc mozna na nich rozwinac wieksza.
Tylko gdzie te 500km ? No dobra, teraz A4 jest kawalek, ale z iloma bramkami ?

J.

54 Data: Czerwiec 16 2014 17:44:36
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-06-16 17:34, J.F. pisze:

Uytkownik "dddddddd"  napisa w wiadomości grup

Szybki i wścieky ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jedzić te
swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-)

moe Megrims wypowie się z jaką prędkością lata/lata po naszych
autostradach :)

Nasze autostrady sa luzniejsze od niemieckich, i za dnia predkosc mozna
na nich rozwinac wieksza.
Tylko gdzie te 500km ? No dobra, teraz A4 jest kawalek, ale z iloma
bramkami ?

J.


500km to tylko 250km w jedną stronę, a ekspreswki są rwnie puste jak autostrady :)
Z Wrocawia na Śląsk i z powrotem jest 400km, co z tego e z bramkami, jak spalanie dzięki tym bramkom nie będzie mniejsze jeśli między nimi będziesz jecha szybko...


--
Pozdrawiam
Łukasz

55 Data: Czerwiec 15 2014 08:40:12
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 15 Jun 2014 01:51:21 +0200, WOJO
 wrote:

Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno da rad.
Czysta moc silnika, adne turbiny - mniej problemw.
Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworw

 H6 to ten z tymi popieprzonymi, podwjnymi szklankami sscymi,
 gdzie regulacja polega na ich wymianie?

 (http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1323800&page=55)

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak    xp13m    na-6    mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

56 Data: Czerwiec 15 2014 12:13:21
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: WOJO 

H6 to ten z tymi popieprzonymi, podwjnymi szklankami sscymi,
gdzie regulacja polega na ich wymianie?
(http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1323800&page=55)
Ani one pieprzone, ani ssce. :)
Tak silnik ten sam. Przy gazie regulacja zaworw raz na 100 ty przebiegu moe by problematyczna (wyjcie silnika i osawione szklanki).
Jeeli jednak zrobi 100 ty na gazie, to na kosztach paliwa oszczdz nie tylko na regulacj, ale i na ... drugi samochd.
Pozdrawiam.
WOJO

57 Data: Czerwiec 14 2014 20:09:14
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: anacron 

W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:

W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze:
(ciach)

benzyny, koa dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się
silnika wysokopręnego.

A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dou, to co?

Nowoczesne diesle nie są ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
e naley go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

58 Data: Czerwiec 14 2014 20:14:36
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 14 Jun 2014 20:09:14 +0200, anacron napisa(a):

W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:
benzyny, koa dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi si
silnika wysokoprnego.
A jak kto lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
idzie od dou, to co?
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
e naley go utrzymywa pomidzy 2 a 4krpm.

To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
ponizej 2k nie ciagnely.

A oplowski 1.9CDI musze przyznac ze ciagnie.

J.

59 Data: Czerwiec 14 2014 21:13:26
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: anacron 

W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze:

Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
e naley go utrzymywa pomidzy 2 a 4krpm.
To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
ponizej 2k nie ciagnely.

Nie wiem, jak w starych, ale wiem, e jak si diesla nie krci to w tych
nowych dwumasa pada duo szybciej. Dodatkowo ten mj, jak si go nisko
krci to wicej pali. Ot taka ciekawostka. W kadym razie u mnie 3 krpm
to nic dziwnego, a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie
dokrcaj.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

60 Data: Czerwiec 14 2014 21:22:11
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:13:26 +0200, anacron napisa(a):

W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze:
Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
e naley go utrzymywa pomidzy 2 a 4krpm.
To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
ponizej 2k nie ciagnely.

Nie wiem, jak w starych, ale wiem, e jak si diesla nie krci to w tych
nowych dwumasa pada duo szybciej.

Kazdy silnik przy malych obrotach ma wieksze obciazenia.

Dodatkowo ten mj, jak si go nisko krci to wicej pali.

W oplu trudno mi powiedziec, bo spalanie co chwila inne,
ale tak mi sie wydaje ze w zakresie ok 1800-2500 nie ma wieszych
roznic.

Ot taka ciekawostka. W kadym razie u mnie 3 krpm to nic dziwnego,

No, u mnie tez nie, na autostradzie to sie duzo mniej nie da :-)

a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj.

Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)

J.

61 Data: Czerwiec 14 2014 22:12:46
Temat: [OT] Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: anacron 

W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:

a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj.

Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)

Mnie uczono, e jak si przyspiesza, to naley krci do maksymalnego
momentu. Dla przecitnego benzynowego to bdzie jakie 3,5-4 krpm, a
wikszo grubo poniej 3 zmienia bieg na wyszy. W przypadku mojego
maego traktorka wypada to gdzie w okolicach 2,8 krmp. Poowa mitw o
dieslach wywodzi si z tego, e ludzie benzynowymi jedzi nie umiej. :)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

62 Data: Czerwiec 14 2014 23:44:23
Temat: Re: [OT] Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisa(a):

W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj.
Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)
Mnie uczono, e jak si przyspiesza, to naley krci do maksymalnego
momentu.

Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy.

J.

63 Data: Czerwiec 15 2014 08:56:48
Temat: Re: [OT] Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: anacron 

W dniu 14.06.2014 23:44, J.F. pisze:

Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisa(a):
W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
a znam takich co benzynowych do takich obrotw nie dokrcaj.
Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)
Mnie uczono, e jak si przyspiesza, to naley krci do maksymalnego
momentu.

Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy.

Nie zrozumielimy si, aby ekonomicznie byo dopisa trzeba.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

64 Data: Czerwiec 14 2014 22:06:54
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Czesław Wiśniak 

Nowoczesne diesle nie są ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
e naley go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.

Niskoobrotowe to sa na statkach :)

65 Data: Czerwiec 15 2014 10:39:56
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Adam 

W dniu 2014-06-14 22:06, Czesaw Winiak pisze:

Nowoczesne diesle nie s ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego pisz,
e naley go utrzymywa pomidzy 2 a 4krpm.

Niskoobrotowe to sa na statkach :)

Zawory mona regulowa na pracujcym silniku ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

66 Data: Czerwiec 15 2014 18:36:46
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2014 o 20:09 anacron  pisze:


Nowoczesne diesle nie są ju niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
e naley go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.


W instrukcji mojego HDI piszą aby zmieniać biegi w okolicach 1,8krpm. Max  moment ma przy 2krpm, max moc przy 3,75krpm.
Automat i tak wie lepiej i zmienia biegi przy 1,2-1,5krpm.

TG

67 Data: Czerwiec 14 2014 09:47:45
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 13 Jun 2014 17:54:38 +0200, anacron napisa(a):

Zainteresowaem si temat padajcych w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawiaem z kilkoma serwisami i uzyskaem do szybko
list silnikw przy ktrych takie przypadoci byy odnotowane.
Sprawdziem, s to zarwno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzuci teori bubli produkowanych przez jednego producenta.

Sprawdzic czy nie na licencji :-)
Albo czy tloczka, cylinderka czy co tam sie luszczy nie robi jeden
dostawca :-)

One nie sa chromowane elektrolitycznie ?

Przypomn pompy CR si uszcz co doprowadza do zanieczyszczenia ukadu
paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje si to jak w zegarku w
okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa si pytanie, dogadali si i tak to
jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
ostatnich zmieni si skad oleju napdowego i pompy te le takie paliwa
znosz?

Ale to w miare nowe modele, wiec sklad paliwa sie nie zmienil.
Chyba ze teraz jakis inny biododatek stal sie modny.

Moze po prostu testowali przez 100kkm, jakosc lekko spadla i mamy 90..

J.

68 Data: Czerwiec 14 2014 21:24:18
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Adam 

W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze:

Zainteresowaem si temat padajcych w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
dieslach. Porozmawiaem z kilkoma serwisami i uzyskaem do szybko
list silnikw przy ktrych takie przypadoci byy odnotowane.
Sprawdziem, s to zarwno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
odrzuci teori bubli produkowanych przez jednego producenta.

Przypomn pompy CR si uszcz co doprowadza do zanieczyszczenia ukadu
paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje si to jak w zegarku w
okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa si pytanie, dogadali si i tak to
jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
ostatnich zmieni si skad oleju napdowego i pompy te le takie paliwa
znosz?



Pisaem troch o tym gdzie - teraz ju nie pamitam, gdzie.
Skad ON zmieni si ju adnych par lat temu. Sta si mniej "tusty", za to doszo troch detergentw. Wyniki bada w tym zakresie publikowaa jaka polibuda (Pozna?).
Starsi kierowcy pamitaj: jeli wylao si troch ON na posadzk garau, to ciko byo to cholerstwo usun. Wspczesny ON jak si wyleje, to przetrze si papierem i praktycznie nie ma ladu.

Jeli paliwo jest bardziej "suche", to i warunki pracy pompy CR i wtryskiwaczy s trudniejsze.

Najprostsze ominicie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litrw ON.

Jeszcze jedno: badania wykazay, e (dla pomp "lubicych si" uszczy gorsze s paliwa premium, gdy s bardziej "suche" ni zwyky ON.


--
Pozdrawiam.

Adam

69 Data: Czerwiec 15 2014 01:18:20
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: WOJO 

Najprostsze ominicie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litrw ON.
Hmm - podobny efekt powinna da szklaneczka zuytego rzepakowego...
:)
Pozdrawiam.
WOJO

70 Data: Czerwiec 15 2014 10:28:45
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Adam 

W dniu 2014-06-15 01:18, WOJO pisze:

Najprostsze ominicie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4
do 1/3 litra na 50 litrw ON.
Hmm - podobny efekt powinna da szklaneczka zuytego rzepakowego...
:)

A tak na serio, to IODP rzepakowy "nie lubi" wysokich temperatur i wysokich cinie, wic moe si degradowa w pompie CR i zapieka w kocwkach wtryskiwaczy.



--
Pozdrawiam.

Adam

71 Data: Czerwiec 15 2014 01:23:30
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Ilkenau 

Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:24:18 +0200, Adam
napisa:


Najprostsze ominicie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do
1/3 litra na 50 litrw ON.

Zadam gupie pytanie, czy Mixol nada si do silnika dCi 1,5?

--

 Pozdr. _/_/_/_/
Ilkenau _/_/_/_/_/
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

72 Data: Czerwiec 15 2014 10:35:19
Temat: Re: Kolejny spisek arwkowy? Pompy CR
Autor: Adam 

W dniu 2014-06-15 01:23, Ilkenau pisze:

Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:24:18 +0200, Adam napisa:


Najprostsze ominicie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do
1/3 litra na 50 litrw ON.

Zadam gupie pytanie, czy Mixol nada si do silnika dCi 1,5?


Mixol (zarwno zwyky, mineralny, jak i czerwony - syntetyk)nadaje si do wszystkich typw zasilania silnikw Diesla. Najnowsze maj filtry paliwa z oczkiem ok. 5 mikronw - Mixol przechodzi.
Nadaje si do pomp rzdowych, rotacyjnych, pompowtryskiwaczy i pomp CR, z wtryskiwaczami zarwno elektro-mechanicznymi jak i piezo.

Ja sam osobicie miaem przez kilka lat sporo problemw z wtryskiwaczami w silniku M47R we Freelanderze - co kilka miesicy regeneracja :(
A wreszcie si dowiedziaem o Mixolu i o tym, eby nie la paliwa "lepszego" - problemy znikny raz na zawsze.


--
Pozdrawiam.

Adam

Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR



Grupy dyskusyjne