Grupy dyskusyjne   »   Kombi klasy sredniej - premium

Kombi klasy sredniej - premium



1 Data: Lipiec 23 2007 10:25:34
Temat: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Baton 

Czy uprawnione jest porownywanie nowego mondeo kombi do A6 avant? Oczywiscie
analizuje dwulitrowe diesle? Audi jest ok. 20-30% drozsze...

Jakies inne propozycje w tej kategorii godne rozwaznia?

Baton



2 Data: Lipiec 23 2007 10:28:57
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Baton"  napisał w wiadomości

Czy uprawnione jest porownywanie nowego mondeo kombi do A6 avant?

Nie.
Mondeo to odpowiednik A4.

3 Data: Lipiec 23 2007 10:53:44
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: makumba 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Nie.
Mondeo to odpowiednik A4.

Dlaczego nie? Ja tam uwazam ze wszystko mozna porownywac, od chocby mozna
porownac to mondeo z A8 i znajdzie sie kategorja jedna lub dwie gdzie mondeo
bedzie LEPSZE !

4 Data: Lipiec 23 2007 11:16:19
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: ML 

Dnia 23-07-2007 o 10:28:57 Cavallino  napisał(a):


Użytkownik "Baton"  napisał w wiadomości 
Czy uprawnione jest porownywanie nowego mondeo kombi do A6 avant?

Nie.
Mondeo to odpowiednik A4.

Chyba tylko cenowo :-)
Rozmiarowo to jak najbardziej A6

--
Marcin Luty

5 Data: Lipiec 23 2007 12:39:56
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "ML"  napisał w wiadomości

Dnia 23-07-2007 o 10:28:57 Cavallino  napisał(a):
Chyba tylko cenowo :-)
Rozmiarowo to jak najbardziej A6

W którym miejscu?
Tak jak ktoś wierdził że Nubira i Passat to ten sam segment...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

6 Data: Lipiec 23 2007 13:40:30
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: ML 

Dnia 23-07-2007 o 12:39:56 Mlody .pl> <"<mlody"@h> napisał(a):

UÂżytkownik "ML"  napisaÂł w wiadomoÂści

Dnia 23-07-2007 o 10:28:57 Cavallino  napisaÂł(a):
Chyba tylko cenowo :-)
Rozmiarowo to jak najbardziej A6

W którym miejscu?
Tak jak ktoÂś wierdziÂł Âże Nubira i Passat to ten sam segment...

To przeciez napisalem wyraznie ze cenowo jest porownywalny z A4, ale jesli  chodzi o wielkosc to wybacz ale A4 jest spooro mniejsza.
Co do Nubiry i Passata jest tam sama sytuacja. Wyposazenie, wykonczenie,  silniki itp oczywiscie wychodzi na korzysc Passata, natomiast jesli chodzi  o ilosc miejsca w srodku to juz nie bardzo...
Zalezy co kto lubi i co chce porownywac, bo jesli tylko gabaryty to jest  tak jak napisalem.
Podobna sytuacja jest z Octavia (ktora ujezdzam), z zewnatrz porownuje sie  ja z wiekszymi autami a tak naprawde jest to zwykla klasa c w dodatku -  jesli chodzi o miejsce dla pasazerow - jest przyciasnawa w porownaniu np  do C4 czy nowej Astry

--
Marcin Luty

7 Data: Lipiec 23 2007 13:46:27
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "ML"  napisał w wiadomości news:

Co do Nubiry i Passata jest tam sama sytuacja. Wyposazenie, wykonczenie, silniki itp oczywiscie wychodzi na korzysc Passata, natomiast jesli chodzi o ilosc miejsca w srodku to juz nie bardzo...

Niby skąd je wzięli?
Popatrz sobie na rozstaw osi - to mówi prawie wszystko o wielkości wnętrza.


Zalezy co kto lubi i co chce porownywac, bo jesli tylko gabaryty to jest tak jak napisalem.
Podobna sytuacja jest z Octavia (ktora ujezdzam), z zewnatrz porownuje sie ja z wiekszymi autami a tak naprawde jest to zwykla klasa

Nie zwykła, ale bardzo mała.
Zwłaszcza Octavia I.

8 Data: Lipiec 23 2007 14:10:39
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: ML 

Dnia 23-07-2007 o 13:46:27 Cavallino  napisał(a):


Zalezy co kto lubi i co chce porownywac, bo jesli tylko gabaryty to  jest tak jak napisalem.
Podobna sytuacja jest z Octavia (ktora ujezdzam), z zewnatrz porownuje  sie ja z wiekszymi autami a tak naprawde jest to zwykla klasa

Nie zwykła, ale bardzo mała.
Zwłaszcza Octavia I.

True, choc ja swiadomie wybralem wlasnie I. Zanim mi dzieci podrosna to i  tak pewnie auto zmienie ze dwa razy a dla mnie liczyl sie bagaznik. Mam  dwojke malutkich dzieci a do Octy (kombi oczywiscie)miesci sie wszystko to  co do tej pory wozilem na dachu :-)
Poza tym z miejscem z przodu jest ok. To w sumie (i jeszcze C4) jedyne  auto, w ktorym zakres regulacji fotela i kierownicy pozwala mi na w miare  komfortowe ulozenie a maly nie jestem - jakies 198cm. Miejsca z tylu tyle  co nic :( ale na szczescie z tylu woze tylko dzieciaki.
Przymierzalem sie rowniez do Focusa ale ta skosna konsola srodkowa nie  pozwalala ulozyc prawej nogi w sensownej pozycji.

--
Marcin Luty

9 Data: Lipiec 23 2007 15:10:54
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "ML"  napisał w wiadomości news:

maly nie jestem - jakies 198cm. Marcin Luty

Hmmmm - brzmi znajomo.
Z sektorem kołobankowym miałeś kiedyś do czynienia?

10 Data: Lipiec 23 2007 13:51:30
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "ML"  napisał w wiadomości

Dnia 23-07-2007 o 12:39:56 Mlody .pl> <"<mlody"@h> napisał(a):
To przeciez napisalem wyraznie ze cenowo jest porownywalny z A4, ale jesli
chodzi o wielkosc to wybacz ale A4 jest spooro mniejsza.

Od Mondeo?
Jeżeli zestawimy modele zmniej-wiecej tych samych lat?
Czyli np. pierwsze A4 z pierwszym Mondeo?

Co do Nubiry i Passata jest tam sama sytuacja. Wyposazenie, wykonczenie,
silniki itp oczywiscie wychodzi na korzysc Passata,

natomiast jesli chodzi  o ilosc miejsca w srodku to juz nie bardzo...

Że co? Że w Nubirze niby więcej?
Jechałeś kiedyś Passatem B4 i Nubirą na tylnej kanapie?

Zalezy co kto lubi i co chce porownywac, bo jesli tylko gabaryty to jest
tak jak napisalem.

Gabaryt gabarytem, porównywać żeby miało to sens trzeba samochody z tego
samego segmentu jeżeli chcemy zestawiać miejsce wewnątrz i cenę.

Podobna sytuacja jest z Octavia (ktora ujezdzam), z zewnatrz porownuje sie
ja z wiekszymi autami a tak naprawde jest to zwykla klasa c w dodatku -
jesli chodzi o miejsce dla pasazerow - jest przyciasnawa w porownaniu np
do C4 czy nowej Astry

To wszystko są efekty "pompowania" modeli wychodzących na rynek.
Każdy nowy model musi być większy od poprzednika, szerszy, wyższy i dłuższy.
Efekt jest taki że np. Polo już tak urosło że było trzeba potem wypuścić
Lupo i Foxa, bo było już wielkości Golfa II....
Jeszcze z 10-15 lat i Polo będzie wielkości Passata B4, a Passat
przypuszczalnie wtedy już B8 albo B9 będzie wielkości Phaetona, a Phaeton
będzie jak Lincoln Town Car w przedłużanej wersji ;)
A na rynek znowu będzie trzeba wypuścić coś małego bo Fox będzie już
wielkości Golfa V ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

11 Data: Lipiec 23 2007 14:04:20
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: ML 

Dnia 23-07-2007 o 13:51:30 Mlody .pl> <"<mlody"@h> napisał(a):

UÂżytkownik "ML"  napisaÂł w wiadomoÂści

Dnia 23-07-2007 o 12:39:56 Mlody .pl> <"<mlody"@h> napisaÂł(a):
To przeciez napisalem wyraznie ze cenowo jest porownywalny z A4, ale  jesli
chodzi o wielkosc to wybacz ale A4 jest spooro mniejsza.

Od Mondeo?
JeÂżeli zestawimy modele zmniej-wiecej tych samych lat?
Czyli np. pierwsze A4 z pierwszym Mondeo?

Proporcje podobne - pierwsze A4 byly mniejsze od obecnych, podobnie jak w  Mondeo.


Co do Nubiry i Passata jest tam sama sytuacja. Wyposazenie, wykonczenie,
silniki itp oczywiscie wychodzi na korzysc Passata,

natomiast jesli chodzi  o ilosc miejsca w srodku to juz nie bardzo...

ÂŻe co? ÂŻe w Nubirze niby wiĂŞcej?
JechaÂłeÂś kiedyÂś Passatem B4 i NubirÂą na tylnej kanapie?

Jechalem, Passat - hmm no coz, fakt ze zawieszenie i generalnie komfort  znacznie lepsze ale co z tego jak mi sie kolana nie miescily...

Zalezy co kto lubi i co chce porownywac, bo jesli tylko gabaryty to jest
tak jak napisalem.

Gabaryt gabarytem, porównywaĂŚ Âżeby miaÂło to sens trzeba samochody z tego
samego segmentu jeÂżeli chcemy zestawiaĂŚ miejsce wewnÂątrz i cenĂŞ.

Dodalbym jeszcze ogolny poziom wykonczenia ale generalnie masz racje


--
Marcin Luty

12 Data: Lipiec 23 2007 14:29:51
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "ML"  napisał w wiadomości

Dnia 23-07-2007 o 13:51:30 Mlody .pl> <"<mlody"@h> napisał(a):
?e co? ?e w Nubirze niby wiecej?
Jecha3e? kiedy? Passatem B4 i Nubir? na tylnej kanapie?

Jechalem, Passat - hmm no coz, fakt ze zawieszenie i generalnie komfort
znacznie lepsze ale co z tego jak mi sie kolana nie miescily...

W Passacie B4 Ci się kolana nie mieściły a w Nubirze niby tak?
Nie wiem jak to zrobiłeś, też jestem wysoki - jakieś 195 cm wzrostu - i
akurat Passat B4 to jeden z niewielu samochodów gdzie wygodnie siadam na
tylnej kanapie.
http://photos04.allegro.pl/photos/400x300/217/45/23/217452375_3
http://photos04.allegro.pl/photos/400x300/217/45/23/217452375_4



Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

13 Data: Lipiec 23 2007 14:30:55
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: C.K. 


W Passacie B4 Ci się kolana nie mieściły a w Nubirze niby tak?
Nie wiem jak to zrobiłeś, też jestem wysoki - jakieś 195 cm wzrostu - i akurat Passat B4 to jeden z niewielu samochodów gdzie wygodnie siadam na tylnej kanapie.

a bo to zależy kto siedzi z przodu :)
jak jadę ze szwagrem w B5 to miejsca z tyłu mam dużo, prawie jak pugu 607
a z kolei w analogicznym B5 kolegi z pracy ledwo mi się nogi mieszczą na tylnej kanapie

CK

14 Data: Lipiec 23 2007 15:07:35
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Baton 

Od Mondeo?
Jeżeli zestawimy modele zmniej-wiecej tych samych lat?
Czyli np. pierwsze A4 z pierwszym Mondeo?

Obecne mondeo i A4 tak samo?

Baton

15 Data: Lipiec 23 2007 15:10:29
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Baton"  napisał w wiadomości

Od Mondeo?
Jeżeli zestawimy modele zmniej-wiecej tych samych lat?
Czyli np. pierwsze A4 z pierwszym Mondeo?

Obecne mondeo i A4 tak samo?

Segmentem tak.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

16 Data: Lipiec 23 2007 16:13:17
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Krzysztof Polito 

Mlody wrote:

Użytkownik "Baton"  napisał w wiadomości

Od Mondeo?
Jeżeli zestawimy modele zmniej-wiecej tych samych lat?
Czyli np. pierwsze A4 z pierwszym Mondeo?
Obecne mondeo i A4 tak samo?

Segmentem tak.


Rozstawy osi w/g materiałów producentów:

Audi A4: 2648 mm
Audi A6: 2843 mm
Nowe Mondeo: 2850 mm

I to by było tyle na temat porównania.
20 cm róznicy rozstawu osi to kosmos.

Osobną sprawą jest kwestia "premiumowatości" aut i co to dla kogo znaczy...

Krzysiek

17 Data: Lipiec 23 2007 14:43:29
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: abo 


Rozstawy osi w/g materiałów producentów:

Audi A4: 2648 mm
Audi A6: 2843 mm
Nowe Mondeo: 2850 mm

I to by było tyle na temat porównania.
20 cm róznicy rozstawu osi to kosmos.

Wg. materiałów producenta:
Dacia MCV kombi, rozstaw osi: 2905 mm

czy to oznacza, że jest to samochód porównywalny do A6?
Oczywiście przykład skrajny ale idąc zadanym tropem spokojnie
do takiej konkluzji dochodzimy.
Wątek zawiera w tytule 'premium' i myslę że to właśnie różnicuje wymienione
samochody, cokolwiek by to dla kogoś znaczyło.
Mondeo nie jest premium tak samo jak Dacia nie jest.
Mondeo aspiruje do premium, dacia ani o tym myśli. tyle.

Premium to: MB, BMW, Audi, Volvo, Saab, Lexus, Acura, Infiniti -
i wierz mi, że ci wymienieni właśnie przede wszystkim ze sobą się porównują,
tak to już jest i na ew. zmianę tego stanu rzeczy potrzeba dekad czy komuś się
podoba czy nie...
 
Osobną sprawą jest kwestia "premiumowatości" aut i co to dla kogo znaczy...

pozdrawiam,



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

18 Data: Lipiec 23 2007 16:46:34
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Baton 

Rozstawy osi w/g materiałów producentów:

Audi A4: 2648 mm
Audi A6: 2843 mm
Nowe Mondeo: 2850 mm

I to by było tyle na temat porównania.
20 cm róznicy rozstawu osi to kosmos.

Osobną sprawą jest kwestia "premiumowatości" aut i co to dla kogo
znaczy...


No wlasnie... interesuje mnie czy te siliniki sa porownywalne (2.0 , 140KM)
czy komfort podrozowania podobny, bezpieczenstwo etc?
Nowe mondeo zbiera bardzo pozytywne opinie...
Czy te 20-30% wiecej za A6 avant to tylko zo "premiumowatosc" czy za cos
faktycznie wiecej?

Baton

19 Data: Lipiec 23 2007 16:53:23
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Krzysztof Polito 

No wlasnie... interesuje mnie czy te siliniki sa porownywalne (2.0 , 140KM)
czy komfort podrozowania podobny, bezpieczenstwo etc?
Nowe mondeo zbiera bardzo pozytywne opinie...
Czy te 20-30% wiecej za A6 avant to tylko zo "premiumowatosc" czy za cos
faktycznie wiecej?

Myślę, że jeżeli masz zamiar kupić i chcesz sobie wybrać, to musisz się
przejechać jednym i drugim, i to tak konkretniej, wtedy sobie odpowiesz
czy różnica jest warta tej dopłaty. Ja bym nie dopłacał, bo A6 Avant
podoba mi się bardzo, ale nowe Mondeo kombi jeszcze bardziej :-)

Krzysiek

20 Data: Lipiec 24 2007 08:33:30
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Baton"  napisał w wiadomości

Rozstawy osi w/g materiałów producentów:
No wlasnie... interesuje mnie czy te siliniki sa porownywalne (2.0 ,
140KM) czy komfort podrozowania podobny, bezpieczenstwo etc?
Nowe mondeo zbiera bardzo pozytywne opinie...

Tak jak jego poporzednik zanim zaczął rdzewieć.

Czy te 20-30% wiecej za A6 avant to tylko zo "premiumowatosc" czy za cos
faktycznie wiecej?

Prestiż marki, mniejsza i wolniejsza utrata wartości, bo co do walorów
estetycznych kwestia gustu.
A6 to bez wątpienia premium, Mondeo ma aspiracje do premium ale ja bym go
tam jeszcze nie zaliczył.
Mondeo pod pewnymi względami mógłby się niby okazać lepszy od A6, haczyk w
tym że obecny model A6 jest na rynku od 2004 roku, Mondeo jest nowym
modelem.



Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

21 Data: Lipiec 24 2007 10:41:01
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości news:

A6 to bez wątpienia premium, Mondeo ma aspiracje do premium ale ja bym go tam jeszcze nie zaliczył.

Ford do Premium?
Weź nie żartuj.

W tym koncernie auta premium robi Volvo, Fordy to w nim najbardziej przeciętna marka.

22 Data: Lipiec 24 2007 10:46:18
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Ford do Premium?
Weź nie żartuj.

Wiesz dla mnie Ford to takie trochę lepsze Daewoo, a że ma ambicję na
premium sądząc po tym co zaczyna produkować to juz ich problem ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

23 Data: Lipiec 24 2007 10:51:23
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości news:

Ford do Premium?
Weź nie żartuj.

Wiesz dla mnie Ford to takie trochę lepsze Daewoo,

Dokładnie.
Albo gorsza wersja VW i Opla.

a że ma ambicję na premium sądząc po tym co zaczyna produkować to juz ich problem ;)

On chyba nawet nie ma takich ambicji.
Po prostu brakuje mu dużego auta, to rozdmuchuje swoją klasę D, żeby nie musiał dwóch aut robić, by byłoby to nieopłacalne.
Ale premium to nie wielkość auta, a jego klasa, jakość.
To różnica między Volvo C30 a Focusem (to praktycznie ten sam samochód).

24 Data: Lipiec 24 2007 11:11:22
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Wiesz dla mnie Ford to takie trochę lepsze Daewoo,

Dokładnie.
Albo gorsza wersja VW i Opla.

Ale tani jest więc się sprzedaje, a potem ludzie ideologię dorabiają ;)

a że ma ambicję na premium sądząc po tym co zaczyna produkować to juz ich
problem ;)

On chyba nawet nie ma takich ambicji.
Po prostu brakuje mu dużego auta, to rozdmuchuje swoją klasę D, żeby nie
musiał dwóch aut robić, by byłoby to nieopłacalne.

W sumie.
Kiedyś produkował jeszcze Scorpio ale się nie sprzedawało.

Ale premium to nie wielkość auta, a jego klasa, jakość.
To różnica między Volvo C30 a Focusem (to praktycznie ten sam samochód).

C30 - przykry widok, a Volvo jeszcze do nie dawna uważałem za markę która
jako jedna z niewielu potrafi jeszcze produkować normlane stylistycznie
samochody...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

25 Data: Lipiec 24 2007 11:19:49
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości news:

C30 - przykry widok, a Volvo jeszcze do nie dawna uważałem za markę która jako jedna z niewielu potrafi jeszcze produkować normlane stylistycznie samochody...

Widzisz - a ja uważam że to pierwszy ładny samochód Volvo, pierwszy którym się zainteresowałem.
Wcześniejsze może były inne niż auta dla wielbicieli bezguścia rodem z VW, ale też nijakie.

26 Data: Lipiec 24 2007 11:43:43
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Widzisz - a ja uważam że to pierwszy ładny samochód Volvo, pierwszy którym
się zainteresowałem.
Wcześniejsze może były inne niż auta dla wielbicieli bezguścia rodem z VW,
ale też nijakie.

Zależy co kto lubi, ja tam nigdy nie lubiłem krzykliwych aut z gatunku
walących po oczach...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

27 Data: Lipiec 24 2007 12:02:41
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości news:

Zależy co kto lubi,

Dokładnie.

ja tam nigdy nie lubiłem krzykliwych aut z gatunku walących po oczach...

A ja odwrotnie - auto ma być ładne i ma mi się podobać od pierwszego wejrzenia.
Innego dla siebie bym nie kupił.

28 Data: Lipiec 24 2007 08:24:51
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Krzysztof Polito"  napisał w wiadomości

Mlody wrote:
Użytkownik "Baton"  napisał w wiadomości

Czyli np. pierwsze A4 z pierwszym Mondeo?
Obecne mondeo i A4 tak samo?

Segmentem tak.


Rozstawy osi w/g materiałów producentów:

Audi A4: 2648 mm
Audi A6: 2843 mm
Nowe Mondeo: 2850 mm
I to by było tyle na temat porównania.
20 cm róznicy rozstawu osi to kosmos.

Zapomniałem że wyszło nowe Mondeo, to teraz porównaj z porzednim modelem
Mondeo które wyszło na rynek w tym czasie co A4, bo jeżeli będziemy
porównywać nowo zaprezenowany samochód z tym który jest na rynku od jakiegoś
czasu to zaczną głupoty wychodzić.
Do tego wyjdzie na to że skoro Focus to kompakt, a Mondeo jest
odpowiednikiem A6 to zostaje nam pomiędzy nimi dziura, a Mondeo zastępuje w
gamie Forda miejsce Scorpio.



Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

29 Data: Lipiec 24 2007 12:48:18
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Krzysztof Polito 

Zapomniałem że wyszło nowe Mondeo, to teraz porównaj z porzednim modelem
Mondeo które wyszło na rynek w tym czasie co A4, bo jeżeli będziemy
porównywać nowo zaprezenowany samochód z tym który jest na rynku od jakiegoś
czasu to zaczną głupoty wychodzić.

Ej czekaj czekaj, autor wątku zakłada, jak myslę, kupno fabrycznie
nowego auta z salonu, i zastanawia się nad nowym (czyli aktualnym)
Mondeo, który jest o 20-30% tańszy niż aktualne Audi A4.
Kwestia kiedy dany model wyszedł jest w tym momencie bez znaczenia.

Do tego wyjdzie na to że skoro Focus to kompakt, a Mondeo jest
odpowiednikiem A6 to zostaje nam pomiędzy nimi dziura, a Mondeo zastępuje w
gamie Forda miejsce Scorpio.

Nie tak, ale auta rosną i pewnie nowe A4 będzie większe niż obecne, nowy
Focus większy niz obecny itp...

K

30 Data: Lipiec 24 2007 08:31:47
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Krzysztof,

Monday, July 23, 2007, 4:13:17 PM, you wrote:

Obecne mondeo i A4 tak samo?
Segmentem tak.
Rozstawy osi w/g materiałów producentów:
Audi A4: 2648 mm
Audi A6: 2843 mm
Nowe Mondeo: 2850 mm
I to by było tyle na temat porównania.
20 cm róznicy rozstawu osi to kosmos.

Jasne. Sprawdź Kia Ceed...

Osobną sprawą jest kwestia "premiumowatości" aut i co to dla kogo znaczy...

To nie tak. Jakiś czas temu oderwano rozstaw osi od klasy. I się
porobiły bardzo dziwne rzeczy.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

31 Data: Lipiec 24 2007 12:45:05
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Krzysztof Polito 

Audi A4: 2648 mm
Audi A6: 2843 mm
Nowe Mondeo: 2850 mm
I to by było tyle na temat porównania.
20 cm róznicy rozstawu osi to kosmos.

Jasne. Sprawdź Kia Ceed...

No i? 2 650 mm.
Czyli ciut więcej niż A4. Zapewne w środku ma porównywalnie
dużo miejsca do A4. Taki nadmuchany kompakt...

Osobną sprawą jest kwestia "premiumowatości" aut i co to dla kogo znaczy...

To nie tak. Jakiś czas temu oderwano rozstaw osi od klasy. I się
porobiły bardzo dziwne rzeczy.

Z tym się zgodzę.

K

32 Data: Lipiec 24 2007 14:15:35
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Krzysztof Polito"  napisał w wiadomości

No i? 2 650 mm.
Czyli ciut więcej niż A4. Zapewne w środku ma porównywalnie
dużo miejsca do A4. Taki nadmuchany kompakt...

Czyli Kia Ceed może konkurować z A4?


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

33 Data: Lipiec 24 2007 14:23:32
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Krzysztof Polito 

Czyli Kia Ceed może konkurować z A4?

Ilością miejsca w środku? Na nogi na tylnej kanapie?
Nie wiem, bo nie siedziałem w aktualnym A4, ale nie sądzę
żeby była między nimi duża różnica. Na coś ten rozstaw osi musi się
przekładać.

K

34 Data: Lipiec 24 2007 14:28:36
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Krzysztof Polito"  napisał w wiadomości

Czyli Kia Ceed może konkurować z A4?

Ilością miejsca w środku? Na nogi na tylnej kanapie?
Nie wiem, bo nie siedziałem w aktualnym A4, ale nie sądzę
żeby była między nimi duża różnica. Na coś ten rozstaw osi musi się
przekładać.

A czy miejsce w środku to zawsze kryterium numer 1?

Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

35 Data: Lipiec 24 2007 14:32:40
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości

Użytkownik "Krzysztof Polito"  napisał w wiadomości
Czyli Kia Ceed może konkurować z A4?

Ilością miejsca w środku? Na nogi na tylnej kanapie?
Nie wiem, bo nie siedziałem w aktualnym A4, ale nie sądzę
żeby była między nimi duża różnica. Na coś ten rozstaw osi musi się
przekładać.

A czy miejsce w środku to zawsze kryterium numer 1?

W wyznaczaniu klasy?
A co niby, ilość chromu na grillu?

36 Data: Lipiec 24 2007 15:45:28
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Ilością miejsca w środku? Na nogi na tylnej kanapie?
Nie wiem, bo nie siedziałem w aktualnym A4, ale nie sądzę
żeby była między nimi duża różnica. Na coś ten rozstaw osi musi się
przekładać.

A czy miejsce w środku to zawsze kryterium numer 1?

W wyznaczaniu klasy?
A co niby, ilość chromu na grillu?

Poziom wykończenia, wyposażenia, wielkość, stosowane pojemności silników
itp.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

37 Data: Lipiec 24 2007 18:46:15
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości news:

A czy miejsce w środku to zawsze kryterium numer 1?

W wyznaczaniu klasy?
A co niby, ilość chromu na grillu?

Poziom wykończenia, wyposażenia,

W standardzie czy w opcjach?
Bo boję się nic niemieckiego nie łapało by się do danej klasy w tym pierwszym przypadku. ;-)

wielkość,

A co to jest wielkość?
Długość zewnętrzna?

stosowane pojemności silników

Taaa, to zastosowanie większego silnika teleportuje auto klasę wyżej?

38 Data: Lipiec 25 2007 11:09:54
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

A co niby, ilość chromu na grillu?

Poziom wykończenia, wyposażenia,
W standardzie czy w opcjach?
Bo boję się nic niemieckiego nie łapało by się do danej klasy w tym
pierwszym przypadku. ;-)

Wykoczenia w standardzie, wyposażenia w opcji.

wielkość,

A co to jest wielkość?
Długość zewnętrzna?

Długość, szerokość.

stosowane pojemności silników

Taaa, to zastosowanie większego silnika teleportuje auto klasę wyżej?

Nie.
Chodzi o to że np. w segmencie A silniki będą powiedzmy od 0.8 do 1.4, w B
gdzieś tak 1.0 - 2.0, w C 1.2/1.4 - 3.0, w D 1.8- >5.0 itd...
Wszystko to oczywiście tak na szybko napisane i za pewne są wyjątki.
W skrócie to chodzi o to że nie kupisz dużej reprezentacyjnej limuzyny z
silnikiem 1.4

Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

39 Data: Lipiec 25 2007 11:16:17
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości news:

Poziom wykończenia, wyposażenia,
W standardzie czy w opcjach?
Bo boję się nic niemieckiego nie łapało by się do danej klasy w tym pierwszym przypadku. ;-)

Wykoczenia w standardzie, wyposażenia w opcji.

A jaka lista wyposażenia ma decydować o przynależności nap. do klasy C a jaka C/D?

Chodzi o to że np. w segmencie A silniki będą powiedzmy od 0.8 do 1.4, w B gdzieś tak 1.0 - 2.0, w C 1.2/1.4 - 3.0, w D 1.8- >5.0 itd...
Wszystko to oczywiście tak na szybko napisane i za pewne są wyjątki.
W skrócie to chodzi o to że nie kupisz dużej reprezentacyjnej limuzyny z silnikiem 1.4

No dobra, ale np. Golf i A4 mają pewnie zbliżoną paletę silników (nie wiem, bo się wstrętną niemieczczyzną nie interesuję), albo nawet Golf większą - więc co - jest z klasy wyżej? ;-)

40 Data: Lipiec 25 2007 12:05:39
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Wykoczenia w standardzie, wyposażenia w opcji.

A jaka lista wyposażenia ma decydować o przynależności nap. do klasy C a
jaka C/D?

Czepiasz sie szczegółów w tym momencie.

Chodzi o to że np. w segmencie A silniki będą powiedzmy od 0.8 do 1.4, w
B gdzieś tak 1.0 - 2.0, w C 1.2/1.4 - 3.0, w D 1.8- >5.0 itd...
Wszystko to oczywiście tak na szybko napisane i za pewne są wyjątki.
W skrócie to chodzi o to że nie kupisz dużej reprezentacyjnej limuzyny z
silnikiem 1.4

No dobra, ale np. Golf i A4 mają pewnie zbliżoną paletę silników (nie
wiem, bo się wstrętną niemieczczyzną nie interesuję), albo nawet Golf
większą - więc co - jest z klasy wyżej? ;-)

Nooo nie całkiem.
Przykładowo A4 nie uświadczysz silnika 1.4  a w Golfie nie uświadczysz 3.2
V6  i 4.2 V8



Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

41 Data: Lipiec 26 2007 11:11:07
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Hektor 

Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w

Przykładowo A4 nie uświadczysz silnika 1.4  a w Golfie nie uświadczysz 3.2 V6  i 4.2 V8

Ale jest Golf R32, byl tez V6 2.8.

Zbigniew Kordan

42 Data: Lipiec 26 2007 11:28:51
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Wykoczenia w standardzie, wyposażenia w opcji.

A jaka lista wyposażenia ma decydować o przynależności nap. do klasy C a jaka C/D?

Czepiasz sie szczegółów w tym momencie.

Nie, chcę wiedzieć o czym mówisz.

No dobra, ale np. Golf i A4 mają pewnie zbliżoną paletę silników (nie wiem, bo się wstrętną niemieczczyzną nie interesuję), albo nawet Golf większą - więc co - jest z klasy wyżej? ;-)

Nooo nie całkiem.
Przykładowo A4 nie uświadczysz silnika 1.4

A w A3 uświadczysz?

 a w Golfie nie uświadczysz 3.2 V6  i 4.2 V8

Całkiem niedawno jakiś Golf z V6 był na rynku....

43 Data: Lipiec 26 2007 14:07:53
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

No dobra, ale np. Golf i A4 mają pewnie zbliżoną paletę silników (nie
wiem, bo się wstrętną niemieczczyzną nie interesuję), albo nawet Golf
większą - więc co - jest z klasy wyżej? ;-)

Nooo nie całkiem.
Przykładowo A4 nie uświadczysz silnika 1.4

A w A3 uświadczysz?

A3 jest na płycie Golfa i z założenia jest kompaktem, i nawet w S3 maxymalna
pojemność 2.0.

 a w Golfie nie uświadczysz 3.2 V6  i 4.2 V8

Całkiem niedawno jakiś Golf z V6 był na rynku....

Noo jedna bardzo krótka usportowiona wersja R32...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

44 Data: Lipiec 26 2007 14:12:46
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości news:

A3 jest na płycie Golfa i z założenia jest kompaktem, i nawet w S3 maxymalna pojemność 2.0.
 a w Golfie nie uświadczysz 3.2 V6  i 4.2 V8

Całkiem niedawno jakiś Golf z V6 był na rynku....

Noo jedna bardzo krótka usportowiona wersja R32...

Ale jednak.
A mówisz że w Audi max. to 2.0?
Cienkie coś w tej marce silniczki......

45 Data: Lipiec 26 2007 15:00:33
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

A3 jest na płycie Golfa i z założenia jest kompaktem, i nawet w S3
maxymalna pojemność 2.0.
 a w Golfie nie uświadczysz 3.2 V6  i 4.2 V8

Całkiem niedawno jakiś Golf z V6 był na rynku....

Noo jedna bardzo krótka usportowiona wersja R32...

Ale jednak.
A mówisz że w Audi max. to 2.0?
Cienkie coś w tej marce silniczki......
W Audi S3.
A konkratnie 2.0 TFSI 265KM - czyli jak na kompakta i tak wystarczająco.
Ogólnie max. a Audi max. to 6.0 W12 450 KM W A8 :)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

46 Data: Lipiec 24 2007 15:12:12
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Krzysztof Polito 

A czy miejsce w środku to zawsze kryterium numer 1?

Ja wiem, do czego zmierzasz :-)
W/g tradycyjnego podziału na klasy, używając jako przykład nieszczęsnej
Kii ;), Forda i Audi byłoby tak:

segment C: Ceed / Focus / A3
segment D: Clarus? / Mondeo / A4
segment E: ? / brak / A6

Tyle, że obecnie auta przeważnie udają większe, niż są "zaszufladkowane"
w/g teoretycznej klasy, udają niekiedy bardzo skutecznie, jak Ceed czy
nowe Mondeo.

Powracając do sedna tematu, czy lepiej kupić A6 czy 20-30% taniej
Mondeo, które teoretycznie należy do niższego segmentu, ale praktycznie
to już nie bardzo - ja wybieram Mondeo, a za zaoszczędzoną kasę wybieram
się na super mega odjazdową wycieczkę po Europie :-) bo kwestia czy dane
auto jest naprawdę "premium" czy tylko udaje premium (i co to naprawdę
znaczy to premium), zwisa mi i powiewa.

K

47 Data: Lipiec 24 2007 15:43:54
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Mlody 

Użytkownik "Krzysztof Polito"  napisał w wiadomości

Ja wiem, do czego zmierzasz :-)
W/g tradycyjnego podziału na klasy, używając jako przykład nieszczęsnej
Kii ;), Forda i Audi byłoby tak:

segment C: Ceed / Focus / A3
segment D: Clarus? / Mondeo / A4
segment E: ? / brak / A6

Kiedyś przynajmniej był porządek :)

Tyle, że obecnie auta przeważnie udają większe, niż są "zaszufladkowane"
w/g teoretycznej klasy, udają niekiedy bardzo skutecznie, jak Ceed czy
nowe Mondeo.

Jeszcze trochę to następca Pandy będzie udawał segment D....

Powracając do sedna tematu, czy lepiej kupić A6 czy 20-30% taniej
Mondeo, które teoretycznie należy do niższego segmentu, ale praktycznie
to już nie bardzo - ja wybieram Mondeo, a za zaoszczędzoną kasę wybieram
się na super mega odjazdową wycieczkę po Europie :-) bo kwestia czy dane
auto jest naprawdę "premium" czy tylko udaje premium (i co to naprawdę
znaczy to premium), zwisa mi i powiewa.

To kup Ceeda a zaoszczędzone pieniądze zahacz o Ural ;)
Wiesz, czasami prawie robi wielką różnicę, a Mondeo to prawie klasa wyżej i
prawie premium, czyli dwa razy prawie ;)
Tak jak 126p prawie jak samochód.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

48 Data: Lipiec 24 2007 18:44:10
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Krzysztof Polito"  napisał w wiadomości news:

Powracając do sedna tematu, czy lepiej kupić A6 czy 20-30% taniej
Mondeo, które teoretycznie należy do niższego segmentu, ale praktycznie
to już nie bardzo - ja wybieram Mondeo, a za zaoszczędzoną kasę wybieram
się na super mega odjazdową wycieczkę po Europie :-) bo kwestia czy dane
auto jest naprawdę "premium" czy tylko udaje premium (i co to naprawdę
znaczy to premium), zwisa mi i powiewa.

Dokładnie tak.
Dlatego też wolałbym coś tańszego niż Ford czy Audi, a niekoniecznie droższego ;-)

49 Data: Lipiec 24 2007 14:25:01
Temat: Re: Kombi klasy sredniej - premium
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Krzysztof,

Tuesday, July 24, 2007, 12:45:05 PM, you wrote:

Audi A4: 2648 mm
Audi A6: 2843 mm
Nowe Mondeo: 2850 mm
I to by było tyle na temat porównania.
20 cm róznicy rozstawu osi to kosmos.
Jasne. Sprawdź Kia Ceed...
No i?

No i dalej napisałem.

2 650 mm.
Czyli ciut więcej niż A4. Zapewne w środku ma porównywalnie
dużo miejsca do A4. Taki nadmuchany kompakt...

Nic nadmuchanego. Po prostu teraz tak się robi samochody.

Osobną sprawą jest kwestia "premiumowatości" aut i co to dla kogo znaczy...
To nie tak. Jakiś czas temu oderwano rozstaw osi od klasy. I się
porobiły bardzo dziwne rzeczy.
Z tym się zgodzę.

I tylko o to mi chodziło.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

Kombi klasy sredniej - premium



Grupy dyskusyjne