Kondensator przyszłością hybryd i ele ktrowozów?
1 | Data: Wrzesien 06 2007 00:11:54 |
Temat: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | |
Autor: Fishman | http://inventorspot.com/articles/electric_car_company_replace_int_6693 2 |
Data: Wrzesien 06 2007 05:13:46 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Werter07 |
3 |
Data: Wrzesien 06 2007 06:53:48 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Sławek | Fishman napisał(a): =20 W Pandzie ten "wynalazek" to jest na gaz ziemny a nie na LPG! Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Wrzesien 06 2007 10:32:04 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 6 Sep 2007, Fishman wrote: http://inventorspot.com/articles/electric_car_company_replace_int_6693 To się może jeszcze wyjaśni, czy to "właściwy kondensator", czy taki wynalazek de facto elektrochemiczny, acz nazywany również kondensatorem. Ale mi się natychmiast nasuwa taki komentarz: ciekawe jak bardzo, w ramach oczywiście "walki z przestępcami podatkowymi nie płacącymi akcyzy od zasilania aut", podrożeje nam prąd :> pzdr, Gotfryd 5 |
Data: Wrzesien 06 2007 23:37:22 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Gotfryd Smolik news napisał(a): Ale mi się natychmiast nasuwa taki komentarz: ciekawe jak bardzo,Prad moze nie ale nie zdziwilbym sie wymogowi instalacji licznikow fiskalnych w samochodach. Elektronow nie pokolorujesz :) -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 6 |
Data: Wrzesien 07 2007 11:57:39 | Temat: Re: Kondensator przyszłociš hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Thu, 06 Sep 2007 23:37:22 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: Prad moze nie ale nie zdziwilbym sie wymogowi instalacji licznikow No coz - toz przeciez juz pare lat temu rzad zlecil opracowanie dlugoterminowego studium i wyszly mu taksometry w samochodach. J. 7 |
Data: Wrzesien 07 2007 23:09:21 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 6 Sep 2007, Jaroslaw Berezowski wrote: Gotfryd Smolik news napisał(a): To wersja optymistyczna :) Ale wymagałaby fiskalizacji *całego* toru zasilania, od kondensatora lub akku do silnika. 500 zł za założenie plomby w obecności uprawnionego pracownika urzędu skarbowego to pewnie by było minimum (przy każdej naprawie, od wymiany bezpiecznika zaczynając - bo przecież na tym *musiałaby* polegać fiskalizacja :>) Elektronow nie pokolorujesz :) Właśnie z tego powodu się obawiam - przecież akcyzę na paliwo *opałowe* podniesiono z tym uzasadnieniem, że "da się użyć jako napędowe i trzeba ukrócić ten proceder". Oczywiście posiadacze pralek, lodówek, odkurzaczy i czego tam sobie czlowiek nie wymarzy będą mogli dostać "certyfikowany" zwrot części akcyzy, tak jak dziś jest z opałówką, a całość biurokracji i kontroli będzie kosztowało połowę ze ściągniętego podatku (tudzież ludziska zaraz jakiś przepis w stylu numeru z "czynnym żalem" rozgryzą), ale co tam :> pzdr, Gotfryd 8 |
Data: Wrzesien 07 2007 23:18:09 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Gotfryd Smolik news napisał(a): Ale wymagałaby fiskalizacji *całego* toru zasilania, od kondensatoraProste - zgodnie z ustawa o wykonywaniu szczegolnego nadzoru podatkowego, bedziesz mial w samochodzie sklad podatkowy :) -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 9 |
Data: Wrzesien 06 2007 12:52:06 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: KrzysiekPP | wartości) z włączoną klimatyzacją, radiem i światłami, a pełne Bzdura ... To nie moze byc kondensator (jesli chodzi o scisłą definicje). Poza tym ... jaką moc ma "ładowarka", skoro daje rade napompować go w 5 minut ? Na rysunku jest 52kWh zużytej energii. Czy to by znaczyło, że "ładowarka" ma 600 kW mocy ??????????? Przeciez to jakas elektrownia do tego jest potrzebna. Nawet ładowanie z mocą 5kW (z trzech faz razem) daje minimum 10 godzin czasu ładowania. To mrzonki jakieś ... -- Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19 10 |
Data: Wrzesien 06 2007 13:59:59 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Thu, 6 Sep 2007 12:52:06 +0200, KrzysiekPP wrote: Bzdura ... Moze. Kondensatory coraz lepsze. Sa zabawki jezdzace i latajace na kondensatorach, przynajmniej z nazwy. Poza tym ... jaką moc ma "ładowarka", skoro daje rade napompować go w 5 No powiedzmy sredniej wielkosci trafo. Ot taka podstacja tramwajowa. Nawet ładowanie z mocą 5kW (z trzech faz razem) daje minimum 10 godzin Pomysl lepiej o pradzie przy 600kW .. ale tramwaje daja rade :-) J. 11 |
Data: Wrzesien 06 2007 22:06:27 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Michał | Moze. Kondensatory coraz lepsze. Sa zabawki jezdzace i latajace na kondensatorach, przynajmniej z Możesz dać jakiegoś linka? Tak apropo postępu to chyba nie kwestia samego kondensatora ale czegoś co potrafi z niego powoli zebrać tą energie, bo przecież doświadczenia w stylu wywoływania sztucznych piorunów mają już dobre kilkadziesiąt jak nie kilkaset lat. Pozdrawiam 12 |
Data: Wrzesien 07 2007 09:33:18 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd ielektrowozów? | Autor: Massai | Michał nastukał(-a): > Moze. Kondensatory coraz lepsze. Sa zabawki jezdzace i latajace na http://www.autoflesz.pl/artykuly/990,Supra_HVR_pierwsze_zwyciestwo_auta_ hybrydowego.html No nie jest to czysto elektryczne, ale do magazynowania energii dali kondensator (a przynajmniej dziennikarze tak napisali). -- Pozdro Massai 13 |
Data: Wrzesien 07 2007 13:17:25 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd ielektrowozów? | Autor: KrzysiekPP | kondensator (a przynajmniej dziennikarze tak napisali). Bo to są tacy sami elektrycy jak ty :) A to nie moze byc kondensator. Nie ma na to szans .... -- Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19 14 |
Data: Wrzesien 07 2007 12:56:21 | Temat: Re: Kondensator przyszłociš hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Thu, 06 Sep 2007 22:06:27 +0200, Michał wrote: Moze. Kondensatory coraz lepsze.Możesz dać jakiegoś linka? http://www.allegro.pl/item239837905_mini_samochodzik_radio_control_ladowarka.html http://www.allegro.pl/item240645083_super_samolot_rc_dwa_silnki_latwe_sterowanie.html A bardziej technicznie - szukaj ultracap, supercap tu masz np linki do epcos, ale ten zaprzestal produkcji http://www.rcforum.de/ftopic4519.html Tak apropo postępu to chyba nie kwestia samego kondensatora ale czegoś Odbiera sie tak samo jak z kazdego innego zrodla napieciowego. Tylko ze to napiecie spada, ale to nie problem. J. 15 |
Data: Wrzesien 07 2007 23:26:40 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 6 Sep 2007, J.F. wrote: On Thu, 6 Sep 2007 12:52:06 +0200, KrzysiekPP wrote: Właśnie - z nazwy. Dlatego przezornie wspomiałem o owych elektrochemicznych wynalazkach. Z jednej strony przypomina to aku, bo elektrochemiczne :) Z drugiej ktoś może się upierać, że przypomina kondesator elektrolityczny. A na wygląd - kondensator jak nic. Chętni mogą sobie na próbę kupić tu i ówdzie, w celu wskazania dostępności (proszę NIE traktować jak reklamę, bywają rownież w sklepach z częściami elektronicznymi i tam jest TANIEJ, bo bez przesyłki :)) oraz orientacji że to majtku nie musi kosztować (przynajmniej dopóki nie chcemy mieć wysokiego napięcia ani pojemności w megafaradach :>) zapodam: http://www.allegro.pl/item240065130_kondensator_podtrzymuj_pamiec_1f_5_5v_panasonic_.html Poza tym ... jaką moc ma "ładowarka", skoro daje rade napompować go w 5 :) Nawet ładowanie z mocą 5kW (z trzech faz razem) daje minimum 10 godzin Jeszcze do tego: jak będzie bateria 'kondensatorów' (a będzie), to wcale nie jest powiedziane, że będą one połączone równolegle, ani że muszą być ładowane jednym przewodem (jedną parą). Założywszy zaś jakieś 500V mamy ledwo 1200 A, podzielone na 3 sekcje mamy kawałki, ktore da się włączać tyrystorami do kupienia na allegro ;) (a przecież ograniczenie prądu będzie na podstacji!) pzdr, Gotfryd 16 |
Data: Wrzesien 07 2007 23:57:24 | Temat: Re: Kondensator przyszłociš hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Fri, 7 Sep 2007 23:26:40 +0200, Gotfryd Smolik news wrote: On Thu, 6 Sep 2007, J.F. wrote: Nie, to nie taki. A przynajmniej tak mi sie wydaje. Te podtrzymujace maja bardzo mala wydajnosc pradowa. J. 17 |
Data: Wrzesien 06 2007 14:10:14 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: nom |
minut ? Na rysunku jest 52kWh zużytej energii. Czy to by znaczyło, że 52kWh energii na przejechanie 500km z pred. 100km/h, czyli 5 godzin jazdy. Czyli moc silnika ok. 10kW. Jezeli przyjmniemy, ze slinik zasilany jest napieciem sieci 230V to mamy prad 44A. A wiec Kondensator ma pojemnosc 220Ah (przy naladowaniu napieciem 230V). Czyli ladowanie w 5 minut takiego kondensatora jest mozliwe, ale pradem 2640A. :-) Jezeli przyjmniemy, ze na 1mm2 przewodu moze plynac prad 30A to przewody powinny miec grubosc 88mm2. :-) Jezeli napiecie bedzie 2300V to prad bedzie 10 razy mniejszy i przewody 10 razy mniejsze. :-) 18 |
Data: Wrzesien 06 2007 21:58:21 | Temat: Re: Kondensator przyszłoÂściÂą hybryd i elektrowozów? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 6 Sep 2007 12:52:06 +0200, KrzysiekPP "ładowarka" ma 600 kW mocy ??????????? Przeciez to jakas elektrownia do 600kW? Żartujesz? Tyle bierze jeden duży blok mieszkalny. Toż to 'niewyobrażalna' moc 300 jednoczesnie właczonych czajników elektrycznych. Elektrownia, to ma po 200MW na blok... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Wrzesien 11 2007 23:30:27 | Temat: Re: Kondensator przyszło ci hybryd i elektrowozów? | Autor: | On 6 Wrz, 21:58, Adam Płaszczyca On Thu, 6 Sep 2007 12:52:06 +0200, KrzysiekPP przy ilu kV ?? Pozdro !! 20 |
Data: Wrzesien 12 2007 19:56:41 | Temat: Re: Kondensator przyszło ci hybryd i elektrowozów? | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 11 Sep 2007 23:30:27 -0700, wrote: 600kW? Żartujesz? Tyle bierze jeden duży blok mieszkalny. Toż to Elektrownia? Sie zdziwisz, napięcie na wyjściu generatora to 660V. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Wrzesien 12 2007 20:33:09 | Temat: Re: Kondensator przyszło ci hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Wed, 12 Sep 2007 19:56:41 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 11 Sep 2007 23:30:27 -0700, wrote: A nie 3000 ? J. 22 |
Data: Wrzesien 12 2007 21:07:37 | Temat: Re: Kondensator przyszło ci hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): On Wed, 12 Sep 2007 19:56:41 +0200, Adam Płaszczyca wrote:Za Laudynem - 6,3 do 15kV dla zakresu mocy 10-500MW. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 23 |
Data: Wrzesien 13 2007 10:21:24 | Temat: Re: Kondensator przyszło ci hybryd i elektrowozów? | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 12 Sep 2007 20:33:09 +0200, J.F. przy ilu kV ?? Nie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 24 |
Data: Wrzesien 13 2007 13:04:12 | Temat: Re: Kondensator przyszło ci hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Thu, 13 Sep 2007 10:21:24 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Wed, 12 Sep 2007 20:33:09 +0200, J.F. Ale 660V tez nie. http://www.energoelektronika.pl/do/ShowNews?id=155 http://www.powergeneration.siemens.com/products-solutions-services/products-packages/generators/ J. 25 |
Data: Wrzesien 13 2007 04:26:29 | Temat: Re: Kondensator przyszło ci hybryd i elektrowozów? | Autor: | On 13 Wrz, 10:21, Adam Płaszczyca On Wed, 12 Sep 2007 20:33:09 +0200, J.F.Tyle co Ty napisałeś też nie :P Pozdro !! 26 |
Data: Wrzesien 06 2007 23:16:43 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Boombastic | Poza tym ... jaką moc ma "ładowarka", skoro daje rade napompować go w 5 To jest średniej wielkości transformator. Nie ma z tym problemu. 27 |
Data: Wrzesien 06 2007 23:39:39 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Boombastic napisał(a): Kiedys byly wyliczenia, ze taka "stacja tankowania" elektrycznego moze brac do 10MW. Problemem staje sie infrastruktura, bo siec takich stacji moze powodowac powazne wahania zapotrzebowania na moc w sieci.Poza tym ... jaką moc ma "ładowarka", skoro daje rade napompować go w 5 -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 28 |
Data: Wrzesien 07 2007 11:55:54 | Temat: Re: Kondensator przyszłociš hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Thu, 06 Sep 2007 23:39:39 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: Kiedys byly wyliczenia, ze taka "stacja tankowania" elektrycznego moze Chyba nie takie duze, bo jeden samochod to mniej niz pociag ktory jedzie/staje/rusza/jedzie. Jest kolejka do dytrybutorow z benzyna - bedzie i do gniazdek. Klopot jest w innym miejscu - o ile energetyka ozloci powolne nocne ladowanie samochodow, to ladowanie dzienne bedzie wymagalo znacznej rozbudowy - elektrowni, sieci itp. J. 29 |
Data: Wrzesien 07 2007 12:01:58 | Temat: Re: Kondensator przyszÂłoĹciš hybryd i elek trowozów? | Autor: aa | J.F. wrote: On Thu, 06 Sep 2007 23:39:39 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: Teraz masz zbiorniki na paliwo na stacjach. Czemu by nie zbudowaÄ baterii kondensatorów na stacjach prÄ dowych? I ładowaÄ je nocÄ jak stawka jest niższa? Kwestia ceny takich kondensatorów. Jak siÄ bÄdzie opłacaÄ to tak bÄdzie to robione. 30 |
Data: Wrzesien 07 2007 12:18:55 | Temat: Re: Kondensator przysz?o?ci? hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Fri, 07 Sep 2007 12:01:58 +0200, aa wrote: Teraz masz zbiorniki na paliwo na stacjach. Czemu by nie zbudować No coz, poczekamy zobaczymy. Na razie to sie wszyscy spodziewaja ze akumulatory beda niestety sporo wieksze niz bak paliwa w samochodzie - podobny stosunek bedzie stacje obowiazywal. Miejsca moze zabraknac. Choc w sumie .. w polaczeniu z ze zdalnym systemem zarzadzania znow by energetycy ozlocili, gdyby mogli wyrownac obciazenie sieci takze w ciagu dnia. J. 31 |
Data: Wrzesien 07 2007 22:52:53 | Temat: Re: Kondensator przysz?o?ci? hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): On Fri, 07 Sep 2007 12:01:58 +0200, aa wrote:Niewiele osob sledzi temat, ale w temacie akumulatorow ostatnio dzieje sie cicha rewolucja. Pojawilo sie ssanie na rynku - urzadzenia przenosne i EV + kilka procesow technologicznych z dziedziny nanomaterialow, to i znalazly sie pieniadze na prawdziwy rozwoj. Z ciekawostek - akumulatory Li-ion A123, ktore po tysiacach cykli 100% DoD traca z kilka procent pojemnosci i mozna je ladowac i rozladowywac pradami 10C bez zmniejszania zywotnosci (udarowo do 30C). Albo w dziedzinie starych i poczciwych kwasowo-olowiowych - firma-corka Caterpillara - Firefly Energy - przez zastapienie kraty ze stopu olowiu pianka weglowa z bardzo kaprysnej eletrochemii kwasowo -olowiowej wyciagnela aku ktore wytrzymuje 2000 cykli 100%DoD z palcem wiesz gdzie. Klasyczny akumulator nie wytrzyma 10% takiego traktowania. Tak wiec perspektywy sa i pewnie bedzie to kwestia skali produkcji i kosztow materialowych, kiedy EV i pochodne zaczna sie pojawiac masowo. Bo zapotrzebowanie sie pojawilo. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 32 |
Data: Wrzesien 08 2007 00:01:45 | Temat: Re: Kondensator przysz?o?ci? hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Fri, 07 Sep 2007 22:52:53 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: Niewiele osob sledzi temat, ale w temacie akumulatorow ostatnio dzieje Sytuacja rynkowa jest chyba od dawna. Ale ja z utesknienem czekam na alkoholowe ogniwa paliwowe, zapowiadaja zjuz chyba od ponad 5 lat ze juz zaraz .. i ciagle nie ma. Firefly Energy - przez zastapienie kraty ze stopu olowiu Rozruchowy nie, a trakcyjny ? Na okretach podwodnych chyba nie wymieniaja aku co rok ? J. 33 |
Data: Wrzesien 08 2007 00:34:30 | Temat: Re: Kondensator przysz?o?ci? hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): Sytuacja rynkowa jest chyba od dawna.Niespecjalnie. Byla przez moment w czasie kryzysu naftowego w latach 70tych, i jest ponownie teraz. Rozruchowy nie, a trakcyjnyNo ja o trakcyjnych mowie. ? Na okretach podwodnych chyba nie wymieniaja aku co rok ?Nie sadze, ale tam tez nie sa uzywane w zakresie 0-100% SoC, i pewnie niekoniecznie kwasowo-olowiowe. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 34 |
Data: Wrzesien 08 2007 10:05:15 | Temat: Re: Kondensator przysz?o?ci? hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Sat, 08 Sep 2007 00:34:30 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: J.F. napisał(a): Ale zapotrzebowanie na prad systematycznie rosnie. laptopy, radia, komorki, palmtopy, gps, mp3 - czlowiek chodzi obwieszony elektronika. ? Na okretach podwodnych chyba nieNie sadze, ale tam tez nie sa uzywane w zakresie 0-100% SoC, i pewnie sa chyba kwasowo-olowiowe, zreszta nie wazne jakie sa - ta technologia jest dobra. A moze i nie jest .. moze one byly uzywane raz na tydzien, z czego gleboko rozladowywane raz na miesiac ? No ale wozki golfowe, widlowe i do czego sie tam jeszcze aku uzywa - te chyba jednak codziennie pracuja. J. 35 |
Data: Wrzesien 08 2007 13:57:10 | Temat: Re: Kondensator przysz?o?ci? hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): On Sat, 08 Sep 2007 00:34:30 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:Ale nie byl w latach 70tych i 80tych. No i zazwyczaj ropa tania byla, wiec nie bylo potrzeby EV. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 36 |
Data: Wrzesien 08 2007 14:52:30 | Temat: Re: Kondensator przysz?o?ci? hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Sat, 08 Sep 2007 13:57:10 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: J.F. napisał(a): Ale nie byl w latach 70tych i 80tych. No i zazwyczaj ropa tania byla, Ale od wielu lat sie to dostrzega, chocby z samej ekologii, i prace nad akumulatorami trwaja. Efekty widzimy. J. 37 |
Data: Wrzesien 11 2007 21:50:59 | Temat: Re: Kondensator przysz?o?ci? hybryd i elektrowozów? | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 08 Sep 2007 00:01:45 +0200, J.F. Rozruchowy nie, a trakcyjny ? Na okretach podwodnych chyba nie Nie,. ale tam mają reaktory i stirlingi ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 38 |
Data: Wrzesien 07 2007 13:24:23 | Temat: Re: Kondensator przysz3ooci1 hybryd i elektrowozów? | Autor: KrzysiekPP | Teraz masz zbiorniki na paliwo na stacjach. Czemu by nie zbudować Wy wszyscy sie rzuciliscie na kondensatory ... a prawda jest taka, ze one sie kompletnie do niczego nie nadają :) Obecnie mozna magazynowac prąd tylko w postaci innej energi ... chemicznej (akumulatory) lub mechanicznej (zapory wodne itp). Tylko te sposoby zapewniają duze ilosci, ale są stratne - traci sie nawet z 50% magazynowanej energii ... -- Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19 39 |
Data: Wrzesien 07 2007 22:45:38 | Temat: Re: Kondensator przysz^(3)ooeci^(1) hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): On Thu, 06 Sep 2007 23:39:39 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:Jeden samochod to moze nie ale ich sa setki tysiecy. Z benzynka jest nieco inaczej, bo takie zbiorniki za stacji zawieraja jej zapas i nie obciaza to chwilowymi skokami rafinerii. Dla porownania - przy typowym przeplywie paliwa z dystrybutora do baku leci 10MW mocy cieplnej. Daje do myslenia :) -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 40 |
Data: Wrzesien 08 2007 10:11:25 | Temat: Re: Kondensator przysz^(3)ooeci^(1) hybryd i elektrowozów? | Autor: J.F. | On Fri, 07 Sep 2007 22:45:38 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: J.F. napisał(a): No wlasnie jak ich bedzie duzo to ruch w interesie bedzie ciagly i zaklocac beda tylko fluktuacje. Na stacjach to nawet fluktuacji nie bedzie - bedzie kolejka i beda braly prad na okraglo. J. 41 |
Data: Wrzesien 08 2007 14:46:45 | Temat: Re: Kondensator przysz^(3)ooeci^(1) hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): On Fri, 07 Sep 2007 22:45:38 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:Owszem poniewaz akty ladowania sa w zasadzie niezalezne to przez wiekszosc czasu obciazenia beda sie wyrownywac. Ale z natury stochastycznej tego procesu wynika, ze beda sie zdatrzac co jakis czas bomby zapotrzebowania, od ktorych siec dostanie czkawki. Mysle, ze zarzadzajacy siecia nie pozwola na taki tryb pracy stacji. Do tego dochodza implikacje strukturalne - w miescinie gdzie mieszkam w GPZcie sa trafa 2x16MVA i 4 stacje paliw. Wyobraz sobie ze kazda z nich zechce miec do dyspozycji moc 10MW. Wymagac to bedzie sporych inwestycji strukturalnych... albo zmiany podejscia. Rozwiazania sa dwa, wzajemnie uzupelniajace: 1) Jak tylko sie da, ladujesz samochodzik w czasie nocnego dolka obciazenia. Nie wymaga to zadnych inwestycji strukturalnych - wszystko co potrzebne juz w domach jest - i do tego powoduje lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych, infrastruktury przesylowej. Po prostu najlepsza opcja. 2) Powstaje siec stacji ladowania, ale ze wzgledu na ich wplyw na siec energetyczna musza miec uklady buforowania obciazenia. Wymagania wzgledem nich sa spore, ale tez nie ma takich ograniczen wagowych i objetosciowych jak w samochodach, wiec do dyspozycji jest wiecej pomyslow. Na pewno musza byc wzglednie tanie inwestycyjnie, miec duza zywotnosc, i miec wysoka sprawnosc cyklu. Oprocz uzywanych w EV aku czy kondensatorow masz do dyspozycji kola zamachowe, akumulatory hydrauliczne, pneumatyczne, czy tez tzw baterie przeplywowe , bedace rodzajem odwracalnych ogniw paliwowych - o tyle ciekawych, ze niezaleznie tam sie dobiera moc i pojemnosc. A poza tym, to raczej czysto elektryczne pojazdy beda mialy jednak przynajmniej na poczatku i tak sporo ograniczen. IMO najbardziej prawdopodobny kierunek to PHEV - Plugin Hybrid EV. Totaka hybryda z powiekszonym bankiem aku i ciekawymi mozliwosciami trybow pracy. Ladujesz w nocy z sieci, a czysto elektryczny (w miare niewielki) zasieg pozwala np. na codzienny dojazd do pracy. Zapomniales podladowac albo potrzebujesz pojechac dalej? no problema, na pokladzie jest drugie zrodlo mocy - silnik spalinowy, ogniwa paliwowe czy co tam chcesz. Najwyrazniej ta wizja zaczyna przekonywac decydentow - poczytaj o GM Volt. Ostatnio maja nawet ciekawy pomysl na pokonanie najpowazniejszej przeszkody komercjalizacji tego rozwiazania - zwiekszonego kosztu takiego pojazdu. Mysla nad tym, zeby sprzedawac tylko czesc pojazdu - bez banku aku. W ten sposob miescisz sie w cenie zakupu klasycznego samochodu, a aku jest leasingowane - placisz miesieczna rate, ale dzieki temu ze na prad+paliwo wydajesz mniej niz na paliwo do klasycznego autka calkowity koszt jest porownywalny. IMO wystarczajace, zeby zachecic do kupna czesc klientow - tych ciekawych, tych na zielono rabnietych i patriotow, ktorzy uwazaja, ze zmniejszy to uzaleznienie kraju od impotowanej ropy na rzecz lokalnych surowcow energetycznych (nie smiac sie, w USA, gdzie sporo ludzi ma moralnego kaca po "wyzwoleniu" Iraku i przezywa szok cen paliw, ten argument jest bardzo serio traktowany). Na tyle wystarczajace, zeby rozkrecic produkcje i zeby zaczal dzialac efekt skali. Jednym slowem, stoimy na progu bardziej masowego pojawiania sie elektrycznych (w tym hybrydowych) samochodow - po raz pierwszy realnie, bo z ekonomiczna podbudowa. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 42 |
Data: Wrzesien 08 2007 20:11:47 | Temat: Re: Kondensator przysz^(3)ooeci^(1) hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Jaroslaw Berezowski napisał(a): 43 |
Data: Wrzesien 11 2007 21:49:49 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 07 Sep 2007 11:55:54 +0200, J.F. Klopot jest w innym miejscu - o ile energetyka ozloci powolne nocne Hm... A stacja nei może mieć dużego kondensatora ładowanego w nocy, z którego energia będzie słuzyła do ładowania aut w dzień? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 44 |
Data: Wrzesien 16 2007 15:18:53 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Konrad Brywczyński | KrzysiekPP wrote: wartości) z włączoną klimatyzacją, radiem i światłami, a pełne "tankowanie" zajmuje mu 5 minut. Do tego wszystkiego nie posiada akumulatorów, tylko wielki kondensator. Witam! Jednak może. Poczytaj o superkondensatorach (supercapacitor). Takie zastosowanie kondensatorów nie jest wcale niczym nowym - napędzane tak bywały nawet autobusy, a co dopiero samochody osobowe. 45 |
Data: Wrzesien 06 2007 23:46:46 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Fishman napisał(a): http://inventorspot.com/articles/electric_car_company_replace_int_6693Tam pisza ze to te slynne juz vapourware EESTORA. Na razie nie ma co sie podniecac, bo te parametry o ktorych oni mowia to na razie przekraczaja mozliwosci tytanianu baru (znanego piezoelektryka), z ktorego te kondziory maja byc. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 46 |
Data: Wrzesien 06 2007 23:52:25 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Jaroslaw Berezowski napisał(a): mozliwosci tytanianu baru (znanego piezoelektryka), z ktorego teTfu, ferroelektryka. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 47 |
Data: Wrzesien 12 2007 05:03:58 | Temat: Re: Kondensator przyszłością hybryd i elektrowozów? | Autor: p47 |
Jaroslaw Berezowski napisał(a): Piezoelektryka tez (po spolaryzowaniu wstępnym) -- p47 Uwaga czytelnicy i dyskutanci grupy pl.sci. historia.pl; - należy mieć świadomość, że posty na tę grupę podlegają wg.wielu ścisłej cenzurze prewencyjnej narzucanej przez tzw. moderatorów, np. Jana M. Mayera i Grzegorza Bednarczyka (Kraków), blokujących publikację faktów i ocen sprzecznych z lewacką "poprawnością polityczną"! |