[Press] Koniec Daimler-Chryslera
1 | Data: Maj 14 2007 19:24:07 |
Temat: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | |
Autor: Staszek Sosenko | http://biznes.onet.pl/0,1534995,wiadomosci.html 2 |
Data: Maj 14 2007 19:31:55 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Robert.Wicik | Użytkownik "Staszek Sosenko" napisał w wiadomości http://biznes.onet.pl/0,1534995,wiadomosci.html skośnookie wycinają z rynku rodowite produkty amerykańskie :) 3 |
Data: Maj 14 2007 19:59:16 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Boombastic | Szczerze mówiąc nie wiem co o tym myśleć, ale chyba jednak wyjdzie to Jak Szwaby ubierały stare modele Merca w nowe blachy i wciskały Amerykanom jako nowoczesne auta to nie dziwota. 4 |
Data: Maj 14 2007 16:17:23 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Pete |
Myślę, że zarząd Daimler'a miał problem z niskim % zysku na markach Chrysler'a. Na autach MB ten procent jest wyższy. A marki Chrysler'a nie mają tak dobrej renomy jak MB (która to marka też straciła ostatnio na wartości) i trzeba stosować spore upusty by w ogóle to schodziło z placu. Tak więc zysk na MB był pożerany przez straty Chryslera. Próby redukcji kosztów skończyły się tym, że zarówno auta MB jak i Chryslera spadły w rankingach niezawodności. Z resztą już w momencie przejęcia przez Daimler'a, Chrysler był w tarapatach. Amerykańskie auta są pod taką presją Japończyków i Koreańczyków, że musiałby się zdarzyć cud, by z takich tarapatów wyjść. Fordowi i GM też grunt się obsuwa pod nogami. Pozdr. Pete 5 |
Data: Maj 14 2007 20:18:23 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Pabl |
http://biznes.onet.pl/0,1534995,wiadomosci.html I tak dlugo utrzymywali to amerykanskie badziewie. Przyczolek na fastfoodowym kontynencie juz zdobyli i moga sie pozbyc uciazliwego bagazu. Podobno docelowo ruskie maja kupic chryslera i uruchomic w rosji fabryke a pierwszym produkowanym modelem ma byc sebring. Picasso 6 |
Data: Maj 14 2007 22:37:51 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: J.F. | On Mon, 14 May 2007 19:24:07 +0200, Staszek Sosenko wrote: "Z niemiecko-amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego DaimlerChrysler A ile za te akcje zaplacili ? Ciekawe .. czy Chryslery w Europie potanieja ? J. 7 |
Data: Maj 14 2007 16:46:25 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Pete |
A ile za te akcje zaplacili ? Kupili Chryslera za 37 miliardów USD w 1998 roku. Pete 8 |
Data: Maj 14 2007 23:21:24 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: mario | Staszek Sosenko napisał(a): http://biznes.onet.pl/0,1534995,wiadomosci.html no i bardzo dobrze, concept przygotowany jest Challengera i po co szwabska maja miec w tym udzial? Widac ze amerykanska motoryzacja odżywa. pozdrawiam mario 9 |
Data: Maj 14 2007 23:41:47 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Boombastic | no i bardzo dobrze, Jasssssne :-) To raczej zombie. 10 |
Data: Maj 15 2007 09:33:24 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: mario | Boombastic napisał(a): wiesz.. to ze zrobili gnioty typu ptcruiser czy 300m to nie znaczy ze nie bedzie lepiej.no i bardzo dobrze, Nie pisze tylko o Chryslerze ale popatrz co sie tam dzieje: nowy mustang, camaro, no i Chally. Szkoda tylko ze nasz okupant zbiera haracz i takiego autka nie sprowadzisz po "tamtych" cenach. Ja osobiscie wolałbym kupić nową Vette niż faszystowskiego smiecia. pozdrawiam mario 11 |
Data: Maj 15 2007 10:12:22 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Boombastic | wiesz.. to ze zrobili gnioty typu ptcruiser czy 300m to nie znaczy ze nie Przecież to są auta niszowe. Koncerny mają zarabiać, a nie chwalić się nowym Mustangiem, który i tak ma przedpotopowe zawieszenie. 12 |
Data: Maj 15 2007 11:29:40 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: mario | Boombastic napisał(a): niszowe może są ale na pewno koncern do nich nie dokłada.wiesz.. to ze zrobili gnioty typu ptcruiser czy 300m to nie znaczy ze nie bedzie lepiej. a nie chwalić się nowym Mustangiem, który i tak ma przedpotopowe zawieszenie. i co z tego ? beemwu moze i ma super hiper ultra nowoczesne rozwiazania ale wyglada i jezdzi jak kupa. pozdrawiam mario 13 |
Data: Maj 15 2007 11:56:51 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Pabl |
Zawieszenia bmw jeszcze nikt skutecznie nie podrobil... A co do wygladu - kwestia gustu, ale pomijajac to, amerykanie z designem swoich samochodow zatrzymali sie po 2 wojnie swiatowej... Tak trudno zaplacic troche wlochom (np Giorgio Giugiaro) zeby cos im zaprojektowali? Jakis czas temu pojezdzilem sobie Chryslerem Pacifica z 2006r ... obraz nedzy i rozpaczy, z zewnatrz i wewnatrz - plastikowe listy wyginaly sie na koncach od slonca jak w ssangyongu - no i nie chcial skrecac :) Picasso 14 |
Data: Maj 15 2007 12:46:48 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: mario | Pabl napisał(a): Użytkownik "mario" napisał w wiadomościtak jak piszesz to kwestia gustu, mi akurat ich pomysly sie podobaja, nie wszystkie rzecz jasna. :-) Jakis czas temu pojezdzilem sobie Chryslerem Pacifica z 2006r ... obraz nedzy i rozpaczy, z zewnatrz i wewnatrz - plastikowe listy wyginaly sie na koncach od slonca jak w ssangyongu - no i nie chcial skrecac :) tia... ja jezdze europejskim do szpiku kosci, super nowoczesnym reno megane i co? ma super plastiki, wykonanie wnetrza z perfekcja i super wyglad zaprojektowany przez eurourzedasa? gimme a break.. pozdrawiam mario 15 |
Data: Maj 16 2007 10:40:52 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: R2r | W dniu 2007-05-15 12:46, mario napisał(a): tia... ja jezdze europejskim do szpiku kosci, super nowoczesnym reno megane i co? ma super plastiki, wykonanie wnetrza z perfekcja i super wyglad zaprojektowany przez eurourzedasa? gimme a break..Wprawdzie to oczywiście kwestia gustu, ale IMHO plastiki Megane są dużo przyjemniejsze zarówno wizualnie jak i w dotyku, niż te z tej samej klasy auta z koncernu DCAP (Dodge Caliber). -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 16 |
Data: Maj 16 2007 11:34:27 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: 666 | Konkurs co wstrętniejsze: Multipla czy PTCruiser ? Tak trudno zaplacic troche wlochom (np Giorgio Giugiaro) zeby cos im zaprojektowali? 17 |
Data: Maj 16 2007 12:47:05 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Boombastic |
Konkurs co wstrętniejsze: Multipla czy PTCruiser ? PTCruiser. Multipla ma przynajmniej jakies inne zalety. 18 |
Data: Maj 16 2007 13:12:56 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: mario | Boombastic napisał(a): Użytkownik " 666" napisał w wiadomościROTFL. Multikupa ma zalety? buhaha. Zawsze sie zastanawialem kto to albo inne gowno (Modus?) kupuje? Proponuje EOT bo tro kwestia gustu. pozdrawiam mario 19 |
Data: Maj 16 2007 13:22:17 | Temat: Re: Koniec Daimler-Chryslera | Autor: miklo | On May 16, 1:12 pm, mario wrote: ROTFL. Multikupa ma zalety? buhaha. Zawsze sie zastanawialem kto to albo Jechałeś Multiplą? To na prawdę jest praktyczny mały samochodzik dla 6 osób. PTCruiser jakie ma zalety? Jest ciasny, niepraktyczny i paskudny. -- miklo 20 |
Data: Maj 16 2007 17:19:55 | Temat: Re: Koniec Daimler-Chryslera | Autor: J.F. | On 16 May 2007 06:22:17 -0700, miklo wrote: On May 16, 1:12 pm, mario wrote: Multipla tez jest ciasna, i niepraktyczna jak 6 pasazerow ma jeszcze bagaze. A paskudnosci .. de gustibus .. imo - oba paskudne, ale multipla bardziej :-) J. 21 |
Data: Maj 16 2007 23:35:46 | Temat: Re: Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Cavallino |
Jechałeś Multiplą? To na prawdę jest praktyczny mały samochodzik dla 6 W porównaniu do 6 osób w PT? 22 |
Data: Maj 17 2007 08:30:35 | Temat: Re: Koniec Daimler-Chryslera | Autor: miklo | On May 16, 11:35 pm, "Cavallino" wrote: W porównaniu do 6 osób w PT? No właśnie. -- miklo 23 |
Data: Maj 17 2007 08:30:35 | Temat: Re: Koniec Daimler-Chryslera | Autor: miklo | On May 16, 11:35 pm, "Cavallino" wrote: W porównaniu do 6 osób w PT? No właśnie. -- miklo 24 |
Data: Maj 16 2007 11:33:17 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: 666 | Muszę przyznać, że Ford Taurus brał mnie bardzo. kwestia gustu, ale pomijajac to, amerykanie z designem swoich samochodow zatrzymali sie po 2 wojnie swiatowej... 25 |
Data: Maj 15 2007 08:53:06 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Pete |
i co z tego ? Który bmw konkretnie jeździ jak kupa? I jeśli to jest kupa, to jak określić np. Mustanga? Pozdr. Pete 26 |
Data: Maj 15 2007 15:30:42 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Boombastic | Który bmw konkretnie jeździ jak kupa? I jeśli to jest kupa, to jak Sraczka :-) Niedawno testowali Mustanga w TopGear, wersja mocniejsza to obraz nędzy i rozpaczy, wersja słabsza 400 KM ze zmienionym zawieszeniem już latała fajnie. 27 |
Data: Maj 16 2007 02:31:19 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Moon | Boombastic wrote: no i bardzo dobrze, w Europie powtarza się to od 30 lat... a ja, na Chargera hemi zamienię każdy zakichany euro-wózek w tej skali cenowej. a nawet i o 20% droższy, moon 28 |
Data: Maj 16 2007 08:58:26 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: mario | Moon napisał(a): Boombastic wrote: no ale komu Ty to tlumaczysz, oni wola wypasione reno 1.6 albo wloszczyzne bo zaprojektowane przez miszcza gugaro czy jak tam no i zawieszenie to to ma kosmiczne, hipertytanowe a nie z furmanki jak w mustangu. Ja tez bym zrobil tak jak Ty, choc - nie, poczekalbym na Challengera. :-) pozdrawiam mario 29 |
Data: Maj 16 2007 09:18:06 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Boombastic | no ale komu Ty to tlumaczysz, oni wola wypasione reno 1.6 albo wloszczyzne Ja tam mogę jeździc nawet i furmanką. Tak samo stoi w korku obok innych aut. 30 |
Data: Maj 16 2007 10:48:30 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: R2r | W dniu 2007-05-16 09:18, Boombastic napisał(a): Ja tam mogę jeździc nawet i furmanką. Tak samo stoi w korku obok innych aut.Znam pewnego człowieka, który tak właśnie uzasadniał innym sens kupowania Lanosa a nie sporo droższego np. Passata: "Po co przepłacać? Taki drogi samochód, duża moc silnika, a tak samo się w korku stoi" ;-) Naprawdę jednak nawet w korku stoi się (czy dokładniej: siedzi) inaczej, a oprócz tego jednak "czasami" też da się pojechać i wtedy różnica jest już bardzo wyraźna. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 31 |
Data: Maj 16 2007 12:39:27 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: J.F. | On Wed, 16 May 2007 10:48:30 +0200, R2r wrote: W dniu 2007-05-16 09:18, Boombastic napisał(a): Ale lanos nie jest znowu taki slaby, ani taki maly. Jak nie roznia sie klima i czlowiek nie jest bardzo wielki, to roznica nie jest duza .. J. 32 |
Data: Maj 16 2007 16:50:59 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: R2r | W dniu 2007-05-16 12:39, J.F. napisał(a): Ale lanos nie jest znowu taki slaby, ani taki maly.No, no. Jeszcze brakuje żebyś powiedział, że Lanos jest ciut większy Passata. :-D Jak nie roznia sie klima i czlowiek nie jest bardzo wielki,Buahahaha! -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 33 |
Data: Maj 16 2007 18:51:56 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: J.F. | On Wed, 16 May 2007 16:50:59 +0200, R2r wrote: W dniu 2007-05-16 12:39, J.F. napisał(a): Siedzisz za kierownica to wielkiej roznicy nie ma. J. 34 |
Data: Maj 16 2007 19:59:43 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: R2r | W dniu 2007-05-16 18:51, J.F. napisał(a): On Wed, 16 May 2007 16:50:59 +0200, R2r wrote:No nie rozśmieszaj. Nie ma różnicy za kierownicą Lanosa w stosunku do Passata? Pewien człowiek na tej grupie twierdził, że Lanos chyba jest ciut większym samochodem od Megane. Ty jesteś jeszcze lepszy skoro nie widzisz różnicy w komforcie i przestronności w porównaniu do Passata. :-D -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 35 |
Data: Maj 16 2007 20:28:18 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: J.F. | On Wed, 16 May 2007 19:59:43 +0200, R2r wrote: W dniu 2007-05-16 18:51, J.F. napisał(a): Mowisz ze w lanosie to masz kolana pod broda, a w passacie to mozesz sobie nogi wyciagnac a i tak do pedalow nie dostaniesz ? :-) Czy moze w lanosie biegow nie mozna zmienic, bo sie lokciem o sasiedni fotel zawadza ? :-) J. 36 |
Data: Maj 16 2007 20:52:01 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: R2r | W dniu 2007-05-16 20:28, J.F. napisał(a): Mowisz ze w lanosie to masz kolana pod broda, a w passacie to mozeszNie. W samochodzie niższej klasy masz zwykle nieco bliżej fotel pasażera lub mniejsze fotele, mniej wygodne, bo liczy się oszczędność w doborze materiałów jak i konstrukcji, przestrzeń w której siedzisz jest mniejsza... W czasie jazdy nawet z niezbyt dużymi prędkościami różnica wzrasta dzięki większemu rozstawowi kół, lepszemu zawieszeniu itd. :-) Ale skoro Ty nie widzisz tej różnicy (zakładam, że miałeś okazję posiedzieć - zwłaszcza podczas jazdy po naszych niezbyt równych i gładkich drogach - w jednym jak i w drugim modelu samochodu) to faktycznie bez sensu jest abyś przepłacał. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 37 |
Data: Maj 21 2007 16:59:37 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: J.F. | On Wed, 16 May 2007 20:52:01 +0200, R2r wrote: W dniu 2007-05-16 20:28, J.F. napisał(a): Roznica w szerokosci oczywiscie jest, ale juz srednie modele sa dla wiekszosci wystarczajaco szerokie. No chyba ze ktos ma Klate z Bicepsem .. Kierowca to najmniej odczuje roznice wielkosci samochodu. Chyba ze na plecach - gniota kolana czy nie.. mniej wygodne, bo liczy się oszczędność w doborze materiałów jak No coz - projektowane sa na przecietna osobe. Nietypowi moga faktycznie miec klopot z dobraniem komfortowej pozycji skoro regulacji brak. przestrzeń w której siedzisz jest Przejedz sie kiedys stara dacia po naszych dziurawych drogach :-) J. 38 |
Data: Maj 17 2007 22:42:37 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Mowisz ze w lanosie to masz kolana pod broda, a w passacie to mozesz Hmmm... W Lanosie na A4 lewa noga ląduje wyprostowana na nadkolu. Czy moze w lanosie biegow nie mozna zmienic, bo sie lokciem o sasiedni Łokciem o łokieć obszernego pasażera zdarza się trafić. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 39 |
Data: Maj 18 2007 08:42:30 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-05-17 22:42, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Mowisz ze w lanosie to masz kolana pod broda, a w passacie to mozesz Pisałeś, że miałeś problem z nogą, nie wiedziałem tylko, że jest teraz aż o tyle krótsza ;) A na poważnie to nie znam samochodu (nie licząc Wanów itp.), w którym nadkole jest dalej niż wciśnięty pedał gazu... -- Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 40 |
Data: Maj 18 2007 09:53:39 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Mirek, Pisałeś, że miałeś problem z nogą, nie wiedziałem tylko, że jest terazMowisz ze w lanosie to masz kolana pod broda, a w passacie to mozeszHmmm... W Lanosie na A4 lewa noga ląduje wyprostowana na nadkolu. Piszę wyraźnie: _na_ nadkolu. Nie _przed_ nadkolem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 41 |
Data: Maj 20 2007 16:49:28 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Bronek K | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello Mirek, No to muszę jakiegoś Lanosa obadać, bo u mnie w Astrze nie da się nogi położyć _na_ nadkolu :) (traktując _na_ jako punkt na szczycie nadkola, bo dopiero w tych okolicach jest wciśnięty pedał gazu).Pisałeś, że miałeś problem z nogą, nie wiedziałem tylko, że jest terazMowisz ze w lanosie to masz kolana pod broda, a w passacie to mozeszHmmm... W Lanosie na A4 lewa noga ląduje wyprostowana na nadkolu. Mirek z konta szwagra 42 |
Data: Maj 17 2007 22:40:36 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello R2r, No nie rozśmieszaj. Nie ma różnicy za kierownicą Lanosa w stosunku do Chodziło o starą Megane, nie MeganeII [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 43 |
Data: Maj 18 2007 08:44:11 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: R2r | W dniu 2007-05-17 22:40, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Chodziło o starą Megane, nie MeganeIIWiem. Co nie zmienia fałszywości tezy. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 44 |
Data: Maj 16 2007 11:53:21 | Temat: Re: [Press] Koniec Daimler-Chryslera | Autor: Boombastic | Znam pewnego człowieka, który tak właśnie uzasadniał innym sens Czy ta róznica jest aż taka powalająca to bym się zastanawiał. Dlatego ja ciągle biję się z myślami nad zmiana samochodu. Z jednej strony to fajnie mieć coś nowego, innego, z na pewno lepszymi osiągami, ale z drugiej strony i tak psu na bude te osiągi jak miasto jest coraz bardziej zakorkowane, a w mieście i na przedmiesciach spędzam 99% czasu jazdy. W moim aucie niczego mi w zasadzie nie brakuje, mam niezbędne minimum wyposażenia akceptowalnego przeze mnie, więc czy jest sens wydawania ponad 100 kzł na wymiane stołka pod dupą? I tak od wiosny do jesieni jak tylko pogoda jest znośna latam na moto, bo nie stać mnie na tracenie czasu i nerwów w korkach. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl |