[press]Koniec taniego autogazu
1 | Data: Marzec 12 2007 11:12:01 |
Temat: [press]Koniec taniego autogazu | |
Autor: hawat | http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html 2 |
Data: Marzec 12 2007 11:20:29 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | hawat napisał(a): http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.htmlech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza, wypisuja bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt w postaci zamieszania... ot polskie media... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 3 |
Data: Marzec 12 2007 11:22:05 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Scyzoryk |
ech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza, wypisuja tak dobze to nie jest... Na poczatku tankowalem po 1-1,3zł wiec troche sie zmienilo... ale caly czas w stosunku do NoPb wychodzi dobze. -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 4 |
Data: Marzec 12 2007 12:03:35 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Scyzoryk napisał(a): zmienilo...nie chodzilo mi o zmiany cen a o brak odpowiedzialnosci naszych dziennikarzy za swoje slowa ... ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 ) a benzyna byla cos kolo 1.5-1.6zl pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 5 |
Data: Marzec 12 2007 14:41:03 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Scyzoryk | ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 ) a tak dlugo to ludzie nie zyja ;) ja tam nie pamietam az tak niskich cen, za mlody jestem... -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 6 |
Data: Marzec 12 2007 15:31:38 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 12 Mar 2007 14:41:03 +0100, "Scyzoryk" tak dlugo to ludzie nie zyja ;) ja tam nie pamietam az tak niskich cen, za Ja pamiętam 0,76 zł... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 7 |
Data: Marzec 12 2007 16:47:10 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: KRzysiO | Adam Płaszczyca napisał(a): On Mon, 12 Mar 2007 14:41:03 +0100, "Scyzoryk" Ja placilem jeszcze po 0.6pln i z tego co pamietam najlepszy stosunek ceny pb\lpg to bylo 3, teraz jest ponad 2 czyli tez b.dobrze, ale kurcze dlaczego drozej trzykrotnie. A cena hurtowa pb95 to juz 3.86. -- _ _ _ ____________________________________________ ( ) ( ) \__/ ) KRzysiO km(malpa)klub(kropa)chip(kropa)pl ( )/ /( \__/ ) GG7148375 /\ _ - ( _ \( ) ( ) http://MitsuManiaki.pl _\/_ - (_) (_)_) (_) GALANT_2.5_V6_+_VSI_PRINS___/_/\_\_______ 8 |
Data: Marzec 13 2007 08:02:11 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 12.03.2007 Adam Płaszczyca napisał/a: On Mon, 12 Mar 2007 14:41:03 +0100, "Scyzoryk"wrote:
To pamiętasz 7600 zł. :) -- Piotrek [...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...] patashnik 2006.07.24 9 |
Data: Marzec 13 2007 10:05:19 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Wlodek | tak dlugo to ludzie nie zyja ;) ja tam nie pamietam az tak niskich niekoniecznie - dewaluacja byla w 94 a jesli mnie pamiec nie myli to po 60 groszy lpg mogl byc w okolicach '97. W kazdym razie ja pamietam tankowanie jeszcze po 40 pare gr. Samochod z gazem mielismy od 91 roku ale nie jezdzilismy na nim od poczatku (tylko "na sprobowanie" na holenderskim gazie, ktory byl w butli) bo nie bylo gdzie u nas tankowac a w dodatku trzeba bylo sie wybrac do P-nia na legalizacje. Legalizacje przeprowadzal spec wyposazony w sloiczek wody z mydlem i pedzelek :) Silnik gaznikowy, butla 60 l., rekordowe przebiegi ~ 690km (dalo sie zatankowac 54-56 l), instalacja nie sprawiala problemow. Jakie filterki ? Ktos nam pare lat pozniej powiedzial, ze trzeba spuszczac jakis syf - i tak nic praktycznie nie lecialo, jedynie moze raz na rok trzeba bylo pokrecic srubka, zeby rowniej chodzil - smiesznie tanie koszty eksploatacji. W. 10 |
Data: Marzec 13 2007 10:41:36 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Wlodek, niekoniecznie - dewaluacja byla w 94 a jesli mnie pamiecJa pamiętam 0,76 zł...To pamiętasz 7600 zł. :) Myli. Denominacja i 1.01.1995 roku. Na dokładke był obowiązek podawania starych i nowych cen równocześnie. [...] -- Best regards, RoMan 11 |
Data: Marzec 13 2007 11:14:04 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Wlodek | niekoniecznie - dewaluacja byla w 94 a jesli mnie pamiecJa pamiętam 0,76 zł...To pamiętasz 7600 zł. :) o ja pier... :D, no coz - widac, ze dobrze zrobilem, ze nie poszedlem dzisiaj do pracy. Ale z tym co dalej - ze w okolicach '97 (a moze nawet 98) lpg byl po 60 gr. to tez myli ? :) Na dokładke był obowiązek Hmmm mozliwe, ze na dystrybutorach faktycznie bylo jeszcze "po staremu" ale liczylo sie juz "po nowemu". Echh, chyba bede musial przedrydnac do ojca - on raczej takie rzeczy pamieta. W. 12 |
Data: Marzec 14 2007 09:09:37 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 13 Mar 2007 11:14:04 +0100, "Wlodek" wrote: Ale z tym co dalej - ze w okolicach '97 (a moze nawet 98) Później też. Autkiem z gazem zacząłem jeździć w połowie 2000 roku. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 13 |
Data: Marzec 14 2007 09:08:19 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 13 Mar 2007 08:02:11 +0000 (UTC), Piotrek Roczniak Ja pamiętam 0,76 zł... Taaa.. W 2000 roku? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 14 |
Data: Marzec 14 2007 08:22:44 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 14.03.2007 Adam Płaszczyca napisał/a: On Tue, 13 Mar 2007 08:02:11 +0000 (UTC), Piotrek Roczniakwrote:
Bo mowa o gazie a mnie się usrało we łbie że o benzynie. :) -- Piotrek [...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...] patashnik 2006.07.24 15 |
Data: Marzec 12 2007 19:59:02 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Wlodek | ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 ) w ktorym to moglo byc roku ? W. 16 |
Data: Marzec 12 2007 19:59:02 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Wlodek | ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 ) w ktorym to moglo byc roku ? W. 17 |
Data: Marzec 12 2007 19:59:02 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Wlodek | ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 ) w ktorym to moglo byc roku ? W. 18 |
Data: Marzec 12 2007 13:50:54 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: neelix |
hawat napisał(a): A jakie one polskie ? Antypolskie. Polskojęzyczne tylko. Chodzi o przyciąganie czytelnika przez robienie fermentu. Jak nakład nie schodzi to aferka, seksaferka lub gadżety do gazety. neelix 19 |
Data: Marzec 12 2007 18:54:53 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Tomasz Nowicki | neelix powiada w dniu 2007-03-12 13:50: Użytkownik "Blyskacz" napisał w wiadomości A poza tym gotów byłbym płacić i złotówkę więcej, byle ten gaz był faktycznie zachodniej jakości. I tak by się opłaciło T. 20 |
Data: Marzec 12 2007 19:13:38 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: neelix |
neelix powiada w dniu 2007-03-12 13:50:to > aferka, seksaferka lub gadżety do gazety. Jeżeli opłaciło by się to tak. neelix 21 |
Data: Marzec 13 2007 07:55:33 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 12.03.2007 neelix napisał/a:
Nawet gdyby był niepolski, antypolski i ogólnie ze zgniłego izraela? -- Piotrek [...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...] patashnik 2006.07.24 22 |
Data: Marzec 13 2007 11:47:13 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: neelix |
Dnia 12.03.2007 neelix napisał/a:wiadomości >wypisuja >> >> bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt wschodzi > to Przecież jest niepolski. I tak idzie na spalenie. ;-) 23 |
Data: Marzec 13 2007 09:06:38 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Marcin Lubojański | Tomasz Nowicki wrote: neelix powiada w dniu 2007-03-12 13:50: Hmm..nie wiem ale wydawalo mi się że w Polsce tankując w pewnych miejscach (Shell, KrakGaz) mam lepszą jakość gazu niż na zachodzie. Przy benzynie, owszem różnica jest zauważalna, ale przy gazie jeżeli już to na korzyść Polski. Pozdrawiam Marcin Lubojański 24 |
Data: Marzec 13 2007 09:15:01 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Tomasz Nowicki | Marcin Lubojański powiada w dniu 2007-03-13 09:06: Hmm..nie wiem ale wydawalo mi się że w Polsce tankując w pewnych Masz rację, wydawało ci się :) Przy benzynie, owszem różnica jest zauważalna, ale przy gazie jeżeli już Żartujesz? Na zachodzie gaz jest paliwem i podlega _w_praktyce_ (a nie w teorii) tym samym zasadom produkcji, co benzyna i olej napędowy. Gaz sprzedawany u nas, w większości jest odpadem produkcyjnym i trafia do handlu w stanie praktycznie nieoczyszczonym. Do tego sprzedawany jest często ze zbiorników w fatalnym stanie technicznym, co też marnie wpływa na jego jakość. Identyczny samochód jak mój, z identyczną instalacją gazową przejeżdża w Niemczech na holenderskim zazwyczaj gazie między kolejnymi wymianami filtrów 20-30 tys. km i ani razu nie miał problemów z parownikiem zasyfionym parafiną i wodą. Ja jestem w stanie przejechać do 10 tys. km i filtry wyglądają tragicznie, a instalacja przełącza się na benzynę z powodu zanieczyszczeń blokujących zawór odcinający w parowniku. Kosztuje mnie to sporo nerwów i jeżdżenia do ASO, bo sama naprawa wciąż jest w ramach gwarancji. Zresztą z pozostałymi paliwami też nie jest dobrze - dopiero co szwagier dostał na stół pompę wtryskową od nowiutkiego renaulta (20 tys. km), w której wykrył olej opałowy - właściciel tankował na jednej miejscowej stacji Orlenu i - jak się zarzeka - nigdzie indziej. Ja wiem, że ludzie lubią kombinować i ściemniać, ale w tym wypadku nie miałoby to sensu. Prawdopodobnie stacja sprzedaje czasem opał zamiast "napędu" i tyle T. 25 |
Data: Marzec 13 2007 11:14:15 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Marcin Lubojański | Tomasz Nowicki wrote: Marcin Lubojański powiada w dniu 2007-03-13 09:06: To ja chyba w innej Polsce gaz tankuję. Bo przejechałem już 38kkm nie wymieniając żadnych filtrów gazu. Pozdrawiam Marcin Lubojański -- www.tramping.slask.pl www.duzy-biust.pl 26 |
Data: Marzec 13 2007 11:27:25 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Marcin Lubojański napisał(a): To ja chyba w innej Polsce gaz tankuję. Bo przejechałem już 38kkm nieto albo masz wyjatkowe szczescie, albo jezdzisz na podcisnieniowej instalacji - ta zniesie wiele... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 27 |
Data: Marzec 12 2007 11:19:32 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: wojtek | 60gr to i tak gaz bedzie kosztował 1,80 + 0,60 = 2,40 w porównaniu do ceny 28 |
Data: Marzec 12 2007 10:28:14 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: e-Shrek | "wojtek" wrote in 60gr to i tak gaz bedzie kosztował 1,80 + 0,60 = 2,40 w porównaniu do Chyba dawno nie tankowales ;-) Ostanio 3,8 placilem. -- Pozdrawiam, e-Shrek 29 |
Data: Marzec 12 2007 11:29:34 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Alti |
"wojtek" wrote in Nie nie. Kolega liczy że gdy gaz bedzie za 2.4 to benzyna bedzie za 4.5 Wojtek 30 |
Data: Marzec 12 2007 11:37:10 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Scyzoryk |
60gr to i tak gaz bedzie kosztował 1,80 + 0,60 = 2,40 w porównaniu do to nie jest stan na dzien dzisiejszy. Dzis gaz tez nie kosztuje 2,40 tylko ok 1,80. Benzyna niedawno byla po 3,80 ale tendencja jest wzrostowa (znowu) i wczoraj w Kielcach nie dalo sie zatankowac ponizej 4,05 (licze duze stacje firmowe) -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 31 |
Data: Marzec 12 2007 12:11:35 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Filip | e-Shrek wrote: Chyba dawno nie tankowales ;-) Ostanio 3,8 placilem.To chyba rok temu. Cena pb95 3.45 32 |
Data: Marzec 12 2007 12:22:04 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Jacek | Filip said the following on 07-03-12 12:11: e-Shrek wrote: Ciekawe gdzie? W sobotÄ tankowałem po 3.83 i to wcale nie na firmowej stacji. -- Jacek 33 |
Data: Marzec 12 2007 12:22:30 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Filip | Jacek wrote: Ciekawe gdzie? W sobotÄ tankowałem po 3.83 i to wcale nie na firmowej stacji.Na neste widzialem taka cene, albo mi sie cos popieprzylo. Bo ja nie tankuje pb, tylko on i od miesiaca juz nie bylem na stacji, bo auto mam skasowane. :) 34 |
Data: Marzec 12 2007 11:46:43 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 12 Mar 2007 12:22:30 +0100, Filip od miesiaca juz nie bylem na stacji, Właśnie. Już pod cztery złote podchodzi. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 35 |
Data: Marzec 12 2007 12:55:16 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-03-12, Robert Rędziak wrote: On Mon, 12 Mar 2007 12:22:30 +0100, Filip 3.94 - Pb98 bo byla az 4 grosze drozsza od Pb95 ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 36 |
Data: Marzec 12 2007 11:59:52 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 12 Mar 2007 12:55:16 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki 3.94 - Pb98 bo byla az 4 grosze drozsza od Pb95 ;) Wczoraj na Sępenie doszła nawet do 4.05. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 37 |
Data: Marzec 12 2007 12:48:31 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Jacek | Filip said the following on 07-03-12 12:22: Jacek wrote: Oj chyba ci siÄ popieprzyło ;) . ja zatankowałem na Carrefourze w Bytomiu po 3.83, a ceny na Neste +/- 1 grosz różnicy -- Jacek 38 |
Data: Marzec 12 2007 12:59:24 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Marek Sawicz | Filip napisał(a): Jacek wrote: Na Neste to ON jest po 3.45 -- pozdrawiam Marek Sawicz 3City, Renault 21D Nevada '95 (Alan 28 + Lemm AT1200) 39 |
Data: Marzec 12 2007 13:26:10 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Filip | Marek Sawicz wrote: Na Neste to ON jest po 3.45A to przepraszam, pomylilem ON z PB95 :) Pozdrawiam Filip 40 |
Data: Marzec 12 2007 11:52:27 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Cavallino |
przy instalacji sekwencyjnego spalanie i moc silnika na jest podobnym poziomie co benzyna Nieprawda. Na gazie pali mi do 20% więcej. 41 |
Data: Marzec 12 2007 11:56:11 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | wojtek napisał(a): i nie licze tutaj spalania wiekszego na gazie bo przy instalacji sekwencyjnego spalanie i moc silnika na jest podobnym poziomie co benzyna polecam doksztalcic sie w tym temacie - zuzycie lpg _musi_ byc wieksze o ok 20%, jesli nie jest oznacza to, ze silnik nie pracuje na wlasciwej mieszance - generacja instalacji lpg jest bez znaczenia... Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 42 |
Data: Marzec 12 2007 11:18:10 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Samotnik | Dnia 12.03.2007 Blyskacz napisał/a: Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi Huh? -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 43 |
Data: Marzec 12 2007 12:15:58 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Filip | Samotnik wrote: Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina... Heheh 44 |
Data: Marzec 12 2007 11:47:58 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Samotnik | Dnia 12.03.2007 Filip napisał/a: Samotnik wrote: Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie muszę - muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też zapala na lpg. -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 45 |
Data: Marzec 12 2007 13:29:56 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Michał |
A jaka masz? Ja mam sekwencje OMVL czy też istnieje taka mozliość? Ciekaw jestem czy mogę jakoś uruchomic auto na gazie gdyby nawailiła pompa paliwa np. Pozdrawiam 46 |
Data: Marzec 12 2007 15:39:41 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Samotnik | Dnia 12.03.2007 Michał napisał/a: Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają STAG-200, ale o ile mi wiadomo to w podobny sposób robi się to w innych. Spróbuj przytrzymać, może zadziała. -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 47 |
Data: Marzec 12 2007 19:26:04 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC), Samotnik wrote: Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają Ale tu nie tylko o zapalanie chodzi, ale zeby przelaczyla sie na gaz jak tylko temperatura przekroczy jakies -10, czyli zazwyczaj zaraz po zapaleniu :-) Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac .. J. 48 |
Data: Marzec 12 2007 18:58:06 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Samotnik | Dnia 12.03.2007 J.F napisał/a: On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC), Samotnik wrote: No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30 stopni, przynajmniej w mojej instalce. -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 49 |
Data: Marzec 13 2007 00:31:40 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 18:58:06 +0000 (UTC), Samotnik wrote: Dnia 12.03.2007 J.F napisał/a: Nawet nie o to chodzi - 4 i 5 generacja dawkuje gaz wedle tego ile dawkuje komputer benzyny. A ten na "ssaniu" dawkuje mocno. Po przejsciu na LPG zupelnie niepotrzebnie .. ale czy mozna to skorygowac ? J. 50 |
Data: Marzec 13 2007 08:26:34 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Samotnik | Dnia 12.03.2007 J.F napisał/a: Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie Czemu niepotrzebnie? Paliwo coś zmienia w tej kwestii? -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 51 |
Data: Marzec 12 2007 19:26:04 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC), Samotnik wrote: Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają Ale tu nie tylko o zapalanie chodzi, ale zeby przelaczyla sie na gaz jak tylko temperatura przekroczy jakies -10, czyli zazwyczaj zaraz po zapaleniu :-) Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac .. J. 52 |
Data: Marzec 12 2007 18:58:06 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Samotnik | Dnia 12.03.2007 J.F napisał/a: On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC), Samotnik wrote: No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30 stopni, przynajmniej w mojej instalce. -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 53 |
Data: Marzec 13 2007 00:31:40 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 18:58:06 +0000 (UTC), Samotnik wrote: Dnia 12.03.2007 J.F napisał/a: Nawet nie o to chodzi - 4 i 5 generacja dawkuje gaz wedle tego ile dawkuje komputer benzyny. A ten na "ssaniu" dawkuje mocno. Po przejsciu na LPG zupelnie niepotrzebnie .. ale czy mozna to skorygowac ? J. 54 |
Data: Marzec 13 2007 08:26:34 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Samotnik | Dnia 12.03.2007 J.F napisał/a: Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie Czemu niepotrzebnie? Paliwo coś zmienia w tej kwestii? -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 55 |
Data: Marzec 12 2007 19:26:04 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC), Samotnik wrote: Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają Ale tu nie tylko o zapalanie chodzi, ale zeby przelaczyla sie na gaz jak tylko temperatura przekroczy jakies -10, czyli zazwyczaj zaraz po zapaleniu :-) Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac .. J. 56 |
Data: Marzec 12 2007 18:58:06 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Samotnik | Dnia 12.03.2007 J.F napisał/a: On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC), Samotnik wrote: No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30 stopni, przynajmniej w mojej instalce. -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 57 |
Data: Marzec 13 2007 00:31:40 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 18:58:06 +0000 (UTC), Samotnik wrote: Dnia 12.03.2007 J.F napisał/a: Nawet nie o to chodzi - 4 i 5 generacja dawkuje gaz wedle tego ile dawkuje komputer benzyny. A ten na "ssaniu" dawkuje mocno. Po przejsciu na LPG zupelnie niepotrzebnie .. ale czy mozna to skorygowac ? J. 58 |
Data: Marzec 13 2007 08:26:34 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Samotnik | Dnia 12.03.2007 J.F napisał/a: Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie Czemu niepotrzebnie? Paliwo coś zmienia w tej kwestii? -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 59 |
Data: Marzec 12 2007 12:24:28 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Cavallino |
Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina... ??? Możesz rozwinąć? Chodzi o odpalanie na benzynie? 60 |
Data: Marzec 12 2007 13:32:48 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): Możesz rozwinąć? nie chce mi sie... to wszystko bylo juz i jest w archiwum... Chodzi o odpalanie na benzynie?tez, ale nie tylko - przy podcisnieniu wymienia sie filterek za max 10zl praktycznie raz na 40 - 50kkm, przy wtrysku wymiana filtrow to od 50-200zl co 10-15kkm... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 61 |
Data: Marzec 12 2007 15:21:15 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: wojtek | Chodzi o odpalanie na benzynie?tez, ale nie tylko - przy podcisnieniu wymienia sie filterek za max 10zl jesli chodzi o filtr od gazu to 20zl sa i po 8 zl 62 |
Data: Marzec 12 2007 15:33:48 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | wojtek napisał(a): jesli chodzi o filtr od gazu to 20zl sa i po 8 zl a jesli Ty zakladasz filtry czaji czy certoolsa to powodzenia... rownie dobrze moglbys tam ponczoche wkladac... z odzysku jak za darmo... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 63 |
Data: Marzec 12 2007 16:39:37 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: KRzysiO | Blyskacz napisał(a): wojtek napisał(a): To jakie filtry polecasz? Te, ktore wymieniles maja homologacje, tylko na co jesli jest rzeczywiscie jak piszesz. Przy okazji jeszcze jedno pytanko, czy warto montowac odolejacze? Odnosnie kosztow sekwencji to ja mam prinsa i po 45kkm u mnie wynosza 100pln, jeden telefon i 10 min. mojego oczekiwania w serwisie (dla mnie to tez koszt). 2x wymiana filtra w elektrozaworze i raz fazy lotnej po 30kkm zgodnie z warunkami gwarancji, bo filtr ten wg. instrukcji prinsa powinno wymieniac sie co 70kkm. Teraz bede wymienial sam i stad pytanie jakie fultry kupowac, oryginaly prinsa dosc drogie? -- _ _ _ ____________________________________________ ( ) ( ) \__/ ) KRzysiO km(malpa)klub(kropa)chip(kropa)pl ( )/ /( \__/ ) GG7148375 /\ _ - ( _ \( ) ( ) http://MitsuManiaki.pl _\/_ - (_) (_)_) (_) GALANT_2.5_V6_+_VSI_PRINS___/_/\_\_______ 64 |
Data: Marzec 12 2007 17:49:54 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | KRzysiO napisał(a): To jakie filtry polecasz?dosc sensownie cena/jakosc wypadaja filtry Valteka... Te, ktore wymieniles maja homologacje, tylko na co jesli jest rzeczywiscie jak piszesz.pewnie ta homologacja ma taki sam wplyw na jakosc wyrobu jak posiadanie jakiegos tam iso przez producenta... Przy okazji jeszcze jedno pytanko, czy warto montowac odolejacze?z tym jest tak, ze o ile masz poprawnie zalozone wtryski ( w ten sposob, by ewentualne ciezsze frakcje mogly swobodnie sciekac do dolotu) to imo nie warto.. ale nie zawsze da sie tak wszystko zmontowac, by ten warunek spelnic i wowczas jakis sens jest... albo czeste czyszczenie listwy . powinno wymieniac sie co 70kkm. Teraz bede wymienial sam i stad pytanie jakie fultry kupowac, oryginaly prinsa dosc drogie?Czaja jest o tyle "dobra" ze sie nie rozpada, resztki certoolsa wygrzebywalem juz nie raz z listwy, ale listwa byla bardziej zasyfiona niz ta przed ktora siedzial valtek ( testowalem to tylko raz, na zyczenie klienta ) ... przy prinsie uwazalbym z tanimi filtrami ze wzgledu na wyzsze cisnienie pracy. Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 65 |
Data: Marzec 12 2007 18:11:39 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: KRzysiO | Blyskacz napisał(a): KRzysiO napisał(a): Powiedzial bym, ze grawitacyjnie powinno sciekac, listwy mam praktycznie przy samym kolektorze(przewody max 10cm) i sa wyzej niz wwiercone krucce. powinno wymieniac sie co 70kkm. Teraz bede wymienial sam i stad pytanie jakie fultry kupowac, oryginaly prinsa dosc drogie?Czaja jest o tyle "dobra" ze sie nie rozpada, resztki certoolsa wygrzebywalem juz nie raz z listwy, ale listwa byla bardziej zasyfiona niz ta przed ktora siedzial valtek ( testowalem to tylko raz, na zyczenie klienta ) ... przy prinsie uwazalbym z tanimi filtrami ze wzgledu na wyzsze cisnienie pracy. Wielkie dzieki za info, u mnie chyba na 2 bary reduktor jest ustawiony. Pozdrawiam -- _ _ _ ____________________________________________ ( ) ( ) \__/ ) KRzysiO km(malpa)klub(kropa)chip(kropa)pl ( )/ /( \__/ ) GG7148375 /\ _ - ( _ \( ) ( ) http://MitsuManiaki.pl _\/_ - (_) (_)_) (_) GALANT_2.5_V6_+_VSI_PRINS___/_/\_\_______ 66 |
Data: Marzec 12 2007 15:53:02 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Cavallino |
Cavallino napisał(a): Albo nie wiesz o czym mówisz..... Chodzi o odpalanie na benzynie?tez, ale nie tylko - przy podcisnieniu wymienia sie filterek za max 10zl praktycznie raz na 40 - 50kkm, przy wtrysku wymiana filtrow to od 50-200zl co 10-15kkm... Przesada. Przejechałem ponad 30 kkm na sekwencji, filtry miałem wymieniane raz, (2 szt za 50 zł). Do tego dwa razy czyszczenie wtrysków, też po 50 zł. 67 |
Data: Marzec 12 2007 17:03:42 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): Przejechałem ponad 30 kkm na sekwencji, filtry miałem wymieniane raz, (2 szt za 50 zł).lol... nic juz wiecej nie musisz pisac... jesli Ty w ciagu 30kkm musiales 2x czyscic wtryski to wszystko tlumaczy... zreszta... nie wdajac sie nawet w szczegoly badziewnych filtrow ktore zalozyles ( bo skoro po 15kkm wtryski nadawaly sie do czyszczenia, to nie ma mowy o porzadnych filtrach) to na 30kkm eksploatacji wydales 200zl, podczas gdy na instalce podcisnieniowej koszt jej obslugi przy tym przebiegu wynosi 0. Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 68 |
Data: Marzec 12 2007 18:20:56 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Cavallino |
zreszta... nie wdajac sie nawet w szczegoly badziewnych filtrow ktore zalozyles ( bo skoro po 15kkm wtryski nadawaly sie do czyszczenia, to nie ma mowy o porzadnych filtrach) to na 30kkm eksploatacji wydales 200zl, podczas gdy na instalce podcisnieniowej koszt jej obslugi przy tym przebiegu wynosi 0. Rozumiem, że przy instalacji podciśnieniowej leje się czystszy gaz? ;-) Czy też syfienie silnika zamiast listwy wtryskiwaczy jest dla Ciebie dobrym rozwiązaniem? 69 |
Data: Marzec 12 2007 19:59:17 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): Rozumiem, że przy instalacji podciśnieniowej leje się czystszy gaz? ;-)zbytnio nie ma sie co zasyfic - ciezkie frakcje spuszcza sie z reduktora a dla miksera bez znaczenia co tam leci... nic bardziej syfiastego niz to co przez odme sie do silnika nie dostaje, dla IIg ten filterek fazy cieklej zalatwia sprawe... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 70 |
Data: Marzec 12 2007 19:59:17 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): Rozumiem, że przy instalacji podciśnieniowej leje się czystszy gaz? ;-)zbytnio nie ma sie co zasyfic - ciezkie frakcje spuszcza sie z reduktora a dla miksera bez znaczenia co tam leci... nic bardziej syfiastego niz to co przez odme sie do silnika nie dostaje, dla IIg ten filterek fazy cieklej zalatwia sprawe... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 71 |
Data: Marzec 12 2007 19:59:17 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): Rozumiem, że przy instalacji podciśnieniowej leje się czystszy gaz? ;-)zbytnio nie ma sie co zasyfic - ciezkie frakcje spuszcza sie z reduktora a dla miksera bez znaczenia co tam leci... nic bardziej syfiastego niz to co przez odme sie do silnika nie dostaje, dla IIg ten filterek fazy cieklej zalatwia sprawe... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 72 |
Data: Marzec 12 2007 19:12:42 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Cavallino |
Cavallino napisał(a): A tam założyłeś. Mnie założono. Widzę że jakiś MMC tam tkwi, to jakiś szajs? ( bo skoro po 15kkm wtryski nadawaly sie do czyszczenia, to nie ma mowy o porzadnych filtrach) to na 30kkm eksploatacji wydales 200zl, 3*50=150 73 |
Data: Marzec 12 2007 20:08:57 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): A tam założyłeś.nie wiem.. nie znam... moze to jakis wyjatkowo dobry filtr za wyjatkowo mala kase.. jak w erze :-) ale skoro to nie syf...to z czego czysciles te wtryski ? czasem odkladaja sie tam ciezsze frakcje, ale wynika to z niewlasciwego zamontowania wtryskow, jak wsio ok to poprostu splywa to do dolotu i sie spala... 3*50=150moj blad... tak czy inaczej po 120kkm w najlepszym wypadku ( o ile nie padnie listwa lub inny element ) wydasz 600zl a przy podcisnieniu jakies 60zl... Jak padnie listwa/map czy ( odpukac) sterownik po gwarancji to dopiero zobaczysz roznice w cenie eksploatacji ;-) choc i tak jest juz znacznie lepiej a raczej taniej, niz to bylo jeszcze dwa lata temu... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 74 |
Data: Marzec 12 2007 20:08:57 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): A tam założyłeś.nie wiem.. nie znam... moze to jakis wyjatkowo dobry filtr za wyjatkowo mala kase.. jak w erze :-) ale skoro to nie syf...to z czego czysciles te wtryski ? czasem odkladaja sie tam ciezsze frakcje, ale wynika to z niewlasciwego zamontowania wtryskow, jak wsio ok to poprostu splywa to do dolotu i sie spala... 3*50=150moj blad... tak czy inaczej po 120kkm w najlepszym wypadku ( o ile nie padnie listwa lub inny element ) wydasz 600zl a przy podcisnieniu jakies 60zl... Jak padnie listwa/map czy ( odpukac) sterownik po gwarancji to dopiero zobaczysz roznice w cenie eksploatacji ;-) choc i tak jest juz znacznie lepiej a raczej taniej, niz to bylo jeszcze dwa lata temu... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 75 |
Data: Marzec 12 2007 20:08:57 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): A tam założyłeś.nie wiem.. nie znam... moze to jakis wyjatkowo dobry filtr za wyjatkowo mala kase.. jak w erze :-) ale skoro to nie syf...to z czego czysciles te wtryski ? czasem odkladaja sie tam ciezsze frakcje, ale wynika to z niewlasciwego zamontowania wtryskow, jak wsio ok to poprostu splywa to do dolotu i sie spala... 3*50=150moj blad... tak czy inaczej po 120kkm w najlepszym wypadku ( o ile nie padnie listwa lub inny element ) wydasz 600zl a przy podcisnieniu jakies 60zl... Jak padnie listwa/map czy ( odpukac) sterownik po gwarancji to dopiero zobaczysz roznice w cenie eksploatacji ;-) choc i tak jest juz znacznie lepiej a raczej taniej, niz to bylo jeszcze dwa lata temu... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 76 |
Data: Marzec 12 2007 19:53:44 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: PAndy |
wojtek napisał(a): Bo? na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina - w LPG o porzadnym skladzie jest wydajniejszy energetycznie niz etylina, dodatkowo wyzsza odpornosc na spalanie stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie... Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina... wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji? Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale... 77 |
Data: Marzec 12 2007 20:15:55 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | PAndy napisał(a): Bo?bo tak :-) nastepna ofiara specow od marketingu ? na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina -rotfl... lpg i owszem jest nawet bardziej energetyczny od benzyny, ale gdy przeliczysz to na litry ( a tankujemy litry nie kg ) to wlasnie brakuje tych 20% -- -- > do ksiazek a potem na grupy ;-) stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie...j.w. doczytaj dokladnie, a potem wroc ;) wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji?z wtryskiem cieklym jest o tyle lepiej, ze nie potrzebny praktycznie czas na rozgrzanie, ale jak Ci padnie pompa to zobaczymy jak bedziesz piszczal ;-) Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale...no, nie da sie ukryc... ale mam nadzieje, ze Ty ich nie regulujesz... bo jak tak i pala Ci tyle co benzyny, tzn ze biegaja na dosc ubogiej mieszance :-) Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 78 |
Data: Marzec 12 2007 19:53:44 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: PAndy |
wojtek napisał(a): Bo? na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina - w LPG o porzadnym skladzie jest wydajniejszy energetycznie niz etylina, dodatkowo wyzsza odpornosc na spalanie stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie... Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina... wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji? Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale... 79 |
Data: Marzec 12 2007 20:15:55 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | PAndy napisał(a): Bo?bo tak :-) nastepna ofiara specow od marketingu ? na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina -rotfl... lpg i owszem jest nawet bardziej energetyczny od benzyny, ale gdy przeliczysz to na litry ( a tankujemy litry nie kg ) to wlasnie brakuje tych 20% -- -- > do ksiazek a potem na grupy ;-) stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie...j.w. doczytaj dokladnie, a potem wroc ;) wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji?z wtryskiem cieklym jest o tyle lepiej, ze nie potrzebny praktycznie czas na rozgrzanie, ale jak Ci padnie pompa to zobaczymy jak bedziesz piszczal ;-) Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale...no, nie da sie ukryc... ale mam nadzieje, ze Ty ich nie regulujesz... bo jak tak i pala Ci tyle co benzyny, tzn ze biegaja na dosc ubogiej mieszance :-) Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 80 |
Data: Marzec 12 2007 19:53:44 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: PAndy |
wojtek napisał(a): Bo? na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina - w LPG o porzadnym skladzie jest wydajniejszy energetycznie niz etylina, dodatkowo wyzsza odpornosc na spalanie stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie... Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina... wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji? Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale... 81 |
Data: Marzec 12 2007 20:15:55 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | PAndy napisał(a): Bo?bo tak :-) nastepna ofiara specow od marketingu ? na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina -rotfl... lpg i owszem jest nawet bardziej energetyczny od benzyny, ale gdy przeliczysz to na litry ( a tankujemy litry nie kg ) to wlasnie brakuje tych 20% -- -- > do ksiazek a potem na grupy ;-) stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie...j.w. doczytaj dokladnie, a potem wroc ;) wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji?z wtryskiem cieklym jest o tyle lepiej, ze nie potrzebny praktycznie czas na rozgrzanie, ale jak Ci padnie pompa to zobaczymy jak bedziesz piszczal ;-) Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale...no, nie da sie ukryc... ale mam nadzieje, ze Ty ich nie regulujesz... bo jak tak i pala Ci tyle co benzyny, tzn ze biegaja na dosc ubogiej mieszance :-) Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 82 |
Data: Marzec 12 2007 22:56:57 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: wolfi | Blyskacz napisał(a): polecam doksztalcic sie w tym temacie - zuzycie lpg _musi_ byc wieksze o ok 20%, jesli nie jest oznacza to, ze silnik nie pracuje na wlasciwej gwoli ścisłości, to spalanie LPG jest _niższe_ niż PB przy mieszance stechiometrycznej. Nie mówię tu o litrach (Ty też) ale o _ilości_ paliwa mierzonej np. wagowo. Polecam dokształcić się w tym temacie i nie pisać głupot na grupie. w 83 |
Data: Marzec 12 2007 23:36:32 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | wolfi napisał(a): mierzonej np. wagowo. Polecam dokształcić się w tym temacie i nie pisać głupot na grupie.nastepny... tankujesz kg czy litry ? Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 84 |
Data: Marzec 13 2007 07:44:20 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: wolfi | Blyskacz napisał(a): wolfi napisał(a): pisałeś, że LPG pali więcej nie podając że chodzi ci tak naprawdę ze pali więcej litrów ale samego LPG mniej - jeżeli nie precyzujesz swoich wyliczeń podając jednostki to poprostu wprowadzasz w błąd. Domyślnie należałoby przyjąć ze skoro nie ma jednostek to chodzi ci o ilość materii a nie objętość :) 85 |
Data: Marzec 13 2007 10:30:17 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Blyskacz | wolfi napisał(a): pisałeś, że LPG pali więcej nie podając że chodzi ci tak naprawdę ze pali więcej litrów ale samego LPG mniejnie wiem czy zauwazyles, ale rozmawiajac o zuzyciu paliwa w odniesieniu do samochodow uzytkowanych zwyczajnie uzywa sie zawsze jednostki objetosci / odleglosc np. l/100km. Nie bylo mowy o energetycznosci paliwa a o jego zuzyciu przez silnik samochodowy - zwyczajowo opisuje sie to l, bo tak poprostu jest najwygodniej, tankujesz w l, spalanie podajesz w l. - jeżeli nie precyzujesz swoich wyliczeń podając jednostki to poprostu wprowadzasz w błąd.daj juz sobie spokoj, chciales sie popisac i srednio Ci to wyszlo - w watku, gdzie odpowiadalem PAndemu - g 20.15, czyli na 2h przed Twoim postem jest sprecyzowane, dla takich pieniaczy jak Ty , ze nie piszemy o kg a o litrach... ;-) Domyślnie należałoby przyjąć ze skoro nie ma jednostek to chodzi ci o ilość materii a nie objętość :)lol...znaczy sie ze domyslnie na stacji tankujesz kg, mole czy co tam... hurtownik z Ciebie...tankujesz tonami ;) Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 86 |
Data: Marzec 13 2007 00:03:28 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 22:56:57 +0100, wolfi wrote: Blyskacz napisał(a): A ile kosztuje kg lpg a ile kg benzyny ? :-) J. 87 |
Data: Marzec 13 2007 01:26:21 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Dariusz K. Ladziak | On Mon, 12 Mar 2007 22:56:57 +0100, wolfi wrote: Blyskacz napisał(a): Po przeregulowniu silnika na LPG (LO=110) albo w silnikach z dostatecznie elastyczna regulacja na podstawie detektorow spalania stukowego. W silniku sztywno ustawionym pod LO=95 spalanie na LPG musi byc nawet masowo wieksze (bo dla LPG taki silnik jest po prostu zle wyregulowany...) -- Darek 88 |
Data: Marzec 12 2007 11:19:56 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Scyzoryk |
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html pozyjemy zobaczymy. Od kilku lat strasza, strasza i jak do tej pory nic z tego nie wynika :) Na poczatku roku tez mialo drastycznie wzrosnac, a spadło :) Byl okres ze gaz kosztowal ponad 2,2zł teraz spokojnie mozna zatankowac ponizej 1,8zł w niektorych miejscach nawet 1,7zł. Benzyna tez idzie w gore wiec nawet jak w koncu zdrozeje to stosunek cen ok 2/1 zostanie zachowany... -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 89 |
Data: Marzec 12 2007 11:28:41 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: Alti |
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html Srali muchy bedzie wiosna. O tym że gaz zaraz podrożeje i za chwile nie będzie się kalało to ja słysze od 10lat Jak do tej pory to raz było taniej raz było drożej a i tak gazowanie się opłacało. Do tej pory najdrożej jak tankowałem to gaz był za 61% ceny benzyny. Obecnie jest za 45% i wierzę że do jesieni nie podskoczy na wyżej niż 50%. Wojtek 90 |
Data: Marzec 12 2007 11:46:57 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 11:28:41 +0100, Alti wrote: Srali muchy bedzie wiosna. No coz, strasza te rzady i strasza .. ale moze kiedys im zabraknie na becikowe :-) A teraz w dodatku Lepper naciska na doplaty do biopaliw :-) Jak do tej pory to raz było taniej raz było drożej a i tak gazowanie się 61% to juz sie nie bardzo oplaca przerabiac. Gazu pali wiecej wiec koszta sa rzedu 70% beznynowych - zanim sie instalacja zwroci, przeglady .. to juz taniej kupic mniejsze auto, a i tak bagaznik i dynamike bedzie mialo taka sama :-) J. 91 |
Data: Marzec 12 2007 12:17:23 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: GrzegorzG |
On Mon, 12 Mar 2007 11:28:41 +0100, Alti wrote: 1. zalezy ile jezdzisz ;) 2. jak masz gaz to jezdzisz wiecej ;) 3. im wiecej jezdzisz, tym mniej Cie auto kosztuje :] 92 |
Data: Marzec 12 2007 17:14:43 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: olleo | Srali muchy bedzie wiosna.słysze od 10lat To taki trick - gaz podnosza, to podniosa tez noPb, a ty sie bedziesz cieszyc - co prawda tobie koszty wzrosly, ale temu na benzynie jeszcze bardziej >:-] -- Olleo 93 |
Data: Marzec 13 2007 00:28:20 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 11:12:01 +0100, hawat wrote: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html A w zasadzie to jak duzych zapasow sie od nich wymaga .. i od kogo - od hurtownikow ? Bo przeciez stacje benzynowe nie maja zapasu ? J. 94 |
Data: Marzec 13 2007 06:30:28 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: olleo | A w zasadzie to jak duzych zapasow sie od nich wymaga .. i od kogo - To jest dobre pytanie, bo o ile dobrze pamietam, to zapasy dotyczyly gazu ziemnego, a nie plynnego (mialo to umocnic monopolistyczna pozycje PGNiG). No ale moge sie mylic. -- Olleo 95 |
Data: Marzec 13 2007 09:41:08 | Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu | Autor: J.F. | On Tue, 13 Mar 2007 06:30:28 +0100, olleo wrote: A w zasadzie to jak duzych zapasow sie od nich wymaga .. i od kogo - Cos pisza ze jakas nowa ustawa weszla, to byc moze dotyczy tez juz importerow LPG. Na razie .. cena spada, dzis tankowalem po 1.78 :-) J. |