Grupy dyskusyjne   »   [press]Koniec taniego autogazu

[press]Koniec taniego autogazu



1 Data: Marzec 12 2007 11:12:01
Temat: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: hawat 

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html

--
Piotr "hawat" Kostrzewa
http://hawat.ath.cx



2 Data: Marzec 12 2007 11:20:29
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

hawat napisał(a):

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html
ech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza, wypisuja bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt w postaci zamieszania... ot polskie media...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

3 Data: Marzec 12 2007 11:22:05
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Scyzoryk 



ech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza, wypisuja
bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt w postaci
zamieszania... ot polskie media...

tak dobze to nie jest... Na poczatku tankowalem po 1-1,3zł wiec troche sie
zmienilo... ale caly czas w stosunku do NoPb wychodzi dobze.


--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

4 Data: Marzec 12 2007 12:03:35
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Scyzoryk napisał(a):
  > tak dobze to nie jest... Na poczatku tankowalem po 1-1,3zł wiec troche sie

zmienilo...
nie chodzilo mi o zmiany cen a o brak odpowiedzialnosci naszych dziennikarzy za swoje slowa ...
ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 ) a benzyna byla cos kolo 1.5-1.6zl

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

5 Data: Marzec 12 2007 14:41:03
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Scyzoryk 

ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 ) a
benzyna byla cos kolo 1.5-1.6zl

tak dlugo to ludzie nie zyja ;) ja tam nie pamietam az tak niskich cen, za
mlody jestem...


--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

6 Data: Marzec 12 2007 15:31:38
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 12 Mar 2007 14:41:03 +0100, "Scyzoryk"
 wrote:

tak dlugo to ludzie nie zyja ;) ja tam nie pamietam az tak niskich cen, za
mlody jestem...

Ja pamiętam 0,76 zł...
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

7 Data: Marzec 12 2007 16:47:10
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: KRzysiO 

Adam Płaszczyca napisał(a):

On Mon, 12 Mar 2007 14:41:03 +0100, "Scyzoryk"
 wrote:

tak dlugo to ludzie nie zyja ;) ja tam nie pamietam az tak niskich cen, za mlody jestem...

Ja pamiętam 0,76 zł...

Ja placilem jeszcze po 0.6pln i z tego co pamietam najlepszy stosunek ceny pb\lpg to bylo 3, teraz jest ponad 2 czyli tez b.dobrze, ale kurcze dlaczego drozej trzykrotnie.

A cena hurtowa pb95 to juz 3.86.


--
  _   _ _    ____________________________________________
( ) ( ) \__/ ) KRzysiO km(malpa)klub(kropa)chip(kropa)pl
( )/ /( \__/ ) GG7148375                     /\      _ -
(  _ \( )  ( ) http://MitsuManiaki.pl       _\/_       -
(_) (_)_)  (_) GALANT_2.5_V6_+_VSI_PRINS___/_/\_\_______

8 Data: Marzec 13 2007 08:02:11
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 12.03.2007 Adam Płaszczyca  napisał/a:

On Mon, 12 Mar 2007 14:41:03 +0100, "Scyzoryk"
 wrote:

tak dlugo to ludzie nie zyja ;) ja tam nie pamietam az tak niskich cen, za
mlody jestem...

Ja pamiętam 0,76 zł...

To pamiętasz 7600 zł. :)

--
Piotrek
[...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...]
patashnik 2006.07.24

9 Data: Marzec 13 2007 10:05:19
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Wlodek 

tak dlugo to ludzie nie zyja ;) ja tam nie pamietam az tak niskich
cen, za mlody jestem...

Ja pamiętam 0,76 zł...

To pamiętasz 7600 zł. :)

niekoniecznie - dewaluacja byla w 94 a jesli mnie pamiec
nie myli to po 60 groszy lpg mogl byc w okolicach '97.
W kazdym razie ja pamietam tankowanie jeszcze po 40 pare gr.
Samochod z gazem mielismy od 91 roku ale nie jezdzilismy
na nim od poczatku (tylko "na sprobowanie" na holenderskim
gazie, ktory byl w butli) bo nie bylo gdzie u nas tankowac
a w dodatku trzeba bylo sie wybrac do P-nia na legalizacje.
Legalizacje przeprowadzal spec wyposazony w sloiczek wody
z mydlem i pedzelek :)
Silnik gaznikowy, butla 60 l., rekordowe przebiegi ~ 690km
(dalo sie zatankowac 54-56 l), instalacja nie sprawiala problemow.
Jakie filterki ? Ktos nam pare lat pozniej powiedzial, ze trzeba
spuszczac jakis syf - i tak nic praktycznie nie lecialo, jedynie
moze raz na rok trzeba bylo pokrecic srubka, zeby rowniej chodzil -
smiesznie tanie koszty eksploatacji.

W.

10 Data: Marzec 13 2007 10:41:36
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wlodek,

Tuesday, March 13, 2007, 10:05:19 AM, you wrote:

[...]

Ja pamiętam 0,76 zł...
To pamiętasz 7600 zł. :)
niekoniecznie - dewaluacja byla w 94 a jesli mnie pamiec
nie myli

Myli. Denominacja i 1.01.1995 roku. Na dokładke był obowiązek
podawania starych i nowych cen równocześnie.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

11 Data: Marzec 13 2007 11:14:04
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Wlodek 

Ja pamiętam 0,76 zł...
To pamiętasz 7600 zł. :)
niekoniecznie - dewaluacja byla w 94 a jesli mnie pamiec
nie myli

Myli. Denominacja i 1.01.1995 roku.

o ja pier... :D, no coz - widac, ze dobrze zrobilem, ze
nie poszedlem dzisiaj do pracy.
Ale z tym co dalej - ze w okolicach '97 (a moze nawet 98)
lpg byl po 60 gr. to tez myli ? :)

Na dokładke był obowiązek
podawania starych i nowych cen równocześnie.

Hmmm mozliwe, ze na dystrybutorach faktycznie bylo
jeszcze "po staremu" ale liczylo sie juz "po nowemu".
Echh, chyba bede musial przedrydnac do ojca - on raczej
takie rzeczy pamieta.

W.

12 Data: Marzec 14 2007 09:09:37
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 13 Mar 2007 11:14:04 +0100, "Wlodek"  wrote:

Ale z tym co dalej - ze w okolicach '97 (a moze nawet 98)
lpg byl po 60 gr. to tez myli ? :)

Później też. Autkiem z gazem zacząłem jeździć w połowie 2000 roku.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

13 Data: Marzec 14 2007 09:08:19
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 13 Mar 2007 08:02:11 +0000 (UTC), Piotrek Roczniak
 wrote:

Ja pamiętam 0,76 zł...

To pamiętasz 7600 zł. :)

Taaa.. W 2000 roku?
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

14 Data: Marzec 14 2007 08:22:44
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 14.03.2007 Adam Płaszczyca  napisał/a:

On Tue, 13 Mar 2007 08:02:11 +0000 (UTC), Piotrek Roczniak
 wrote:

Ja pamiętam 0,76 zł...

To pamiętasz 7600 zł. :)

Taaa.. W 2000 roku?

Bo mowa o gazie a mnie się usrało we łbie że o benzynie. :)

--
Piotrek
[...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...]
patashnik 2006.07.24

15 Data: Marzec 12 2007 19:59:02
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Wlodek 

ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 )

w ktorym to moglo byc roku ?

W.

16 Data: Marzec 12 2007 19:59:02
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Wlodek 

ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 )

w ktorym to moglo byc roku ?

W.

17 Data: Marzec 12 2007 19:59:02
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Wlodek 

ja pierwszy lpg tankowalem po 0.48 ( o ile mnie pamiec nie myli ;0 )

w ktorym to moglo byc roku ?

W.

18 Data: Marzec 12 2007 13:50:54
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: neelix 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

hawat napisał(a):
> http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html
ech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza, wypisuja
bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt w
postaci zamieszania... ot polskie media...

A jakie one polskie ? Antypolskie. Polskojęzyczne tylko. Chodzi o
przyciąganie czytelnika przez robienie fermentu. Jak nakład nie schodzi to
aferka, seksaferka lub gadżety do gazety.

neelix

19 Data: Marzec 12 2007 18:54:53
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Tomasz Nowicki 

neelix powiada w dniu 2007-03-12 13:50:

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

hawat napisał(a):
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html
ech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza, wypisuja
bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt w
postaci zamieszania... ot polskie media...

A jakie one polskie ? Antypolskie. Polskojęzyczne tylko. Chodzi o
przyciąganie czytelnika przez robienie fermentu. Jak nakład nie schodzi to
aferka, seksaferka lub gadżety do gazety.

neelix


A poza tym gotów byłbym płacić i złotówkę więcej, byle ten gaz był faktycznie zachodniej jakości. I tak by się opłaciło

T.

20 Data: Marzec 12 2007 19:13:38
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: neelix 


Użytkownik "Tomasz Nowicki"  napisał w wiadomości

neelix powiada w dniu 2007-03-12 13:50:
> Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości
>
>> hawat napisał(a):
>>> http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html
>> ech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza, wypisuja
>> bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt w
>> postaci zamieszania... ot polskie media...
>
> A jakie one polskie ? Antypolskie. Polskojęzyczne tylko. Chodzi o
> przyciąganie czytelnika przez robienie fermentu. Jak nakład nie schodzi
to
> aferka, seksaferka lub gadżety do gazety.
>
> neelix
>

A poza tym gotów byłbym płacić i złotówkę więcej, byle ten gaz był
faktycznie zachodniej jakości. I tak by się opłaciło

Jeżeli opłaciło by się to tak.

neelix

21 Data: Marzec 13 2007 07:55:33
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 12.03.2007 neelix  napisał/a:


Użytkownik "Tomasz Nowicki"  napisał w wiadomości

neelix powiada w dniu 2007-03-12 13:50:
> Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości
>
>> hawat napisał(a):
>>> http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html
>> ech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza, wypisuja
>> bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt w
>> postaci zamieszania... ot polskie media...
>
> A jakie one polskie ? Antypolskie. Polskojęzyczne tylko. Chodzi o
> przyciąganie czytelnika przez robienie fermentu. Jak nakład nie schodzi
to
> aferka, seksaferka lub gadżety do gazety.
>
> neelix
>

A poza tym gotów byłbym płacić i złotówkę więcej, byle ten gaz był
faktycznie zachodniej jakości. I tak by się opłaciło

Jeżeli opłaciło by się to tak.

Nawet gdyby był niepolski, antypolski i ogólnie ze zgniłego izraela?

--
Piotrek
[...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...]
patashnik 2006.07.24

22 Data: Marzec 13 2007 11:47:13
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: neelix 


Użytkownik "Piotrek Roczniak"  napisał w wiadomości

Dnia 12.03.2007 neelix  napisał/a:
>
> Użytkownik "Tomasz Nowicki"  napisał w
wiadomości
>
>> neelix powiada w dniu 2007-03-12 13:50:
>> > Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości
>> >
>> >> hawat napisał(a):
>> >>> http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html
>> >> ech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza,
wypisuja
>> >> bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt w
>> >> postaci zamieszania... ot polskie media...
>> >
>> > A jakie one polskie ? Antypolskie. Polskojęzyczne tylko. Chodzi o
>> > przyciąganie czytelnika przez robienie fermentu. Jak nakład nie
schodzi
> to
>> > aferka, seksaferka lub gadżety do gazety.
>> >
>> > neelix
>> >
>>
>> A poza tym gotów byłbym płacić i złotówkę więcej, byle ten gaz był
>> faktycznie zachodniej jakości. I tak by się opłaciło
>
> Jeżeli opłaciło by się to tak.

Nawet gdyby był niepolski, antypolski i ogólnie ze zgniłego izraela?

Przecież jest niepolski. I tak idzie na spalenie. ;-)

23 Data: Marzec 13 2007 09:06:38
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Marcin Lubojański 

Tomasz Nowicki wrote:

neelix powiada w dniu 2007-03-12 13:50:
Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

hawat napisał(a):
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html
ech... jak od 15 lat... nic sie nie zmienlo - pismaki strasza, wypisuja
bzdury, ktorych potem nie prostuja... wazny jest chwilowy efekt w
postaci zamieszania... ot polskie media...

A jakie one polskie ? Antypolskie. Polskojęzyczne tylko. Chodzi o
przyciąganie czytelnika przez robienie fermentu. Jak nakład nie
schodzi to
aferka, seksaferka lub gadżety do gazety.

neelix


A poza tym gotów byłbym płacić i złotówkę więcej, byle ten gaz był
faktycznie zachodniej jakości. I tak by się opłaciło

Hmm..nie wiem ale wydawalo mi się że w Polsce tankując w pewnych
miejscach (Shell, KrakGaz) mam lepszą jakość gazu niż na zachodzie.
Przy benzynie, owszem różnica jest zauważalna, ale przy gazie jeżeli już
to na korzyść Polski.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański

24 Data: Marzec 13 2007 09:15:01
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Tomasz Nowicki 

Marcin Lubojański powiada w dniu 2007-03-13 09:06:

Hmm..nie wiem ale wydawalo mi się że w Polsce tankując w pewnych
miejscach (Shell, KrakGaz) mam lepszą jakość gazu niż na zachodzie.

Masz rację, wydawało ci się :)

Przy benzynie, owszem różnica jest zauważalna, ale przy gazie jeżeli już
to na korzyść Polski.

Żartujesz? Na zachodzie gaz jest paliwem i podlega _w_praktyce_ (a nie w teorii) tym samym zasadom produkcji, co benzyna i olej napędowy. Gaz sprzedawany u nas, w większości jest odpadem produkcyjnym i trafia do handlu w stanie praktycznie nieoczyszczonym. Do tego sprzedawany jest często ze zbiorników w fatalnym stanie technicznym, co też marnie wpływa na jego jakość. Identyczny samochód jak mój, z identyczną instalacją gazową przejeżdża w Niemczech na holenderskim zazwyczaj gazie między kolejnymi wymianami filtrów 20-30 tys. km i ani razu nie miał problemów z parownikiem zasyfionym parafiną i wodą. Ja jestem w stanie przejechać do 10 tys. km i filtry wyglądają tragicznie, a instalacja przełącza się na benzynę z powodu zanieczyszczeń blokujących zawór odcinający w parowniku. Kosztuje mnie to sporo nerwów i jeżdżenia do ASO, bo sama naprawa wciąż jest w ramach gwarancji.

Zresztą z pozostałymi paliwami też nie jest dobrze - dopiero co szwagier dostał na stół pompę wtryskową od nowiutkiego renaulta (20 tys. km), w której wykrył olej opałowy - właściciel tankował na jednej miejscowej stacji Orlenu i - jak się zarzeka - nigdzie indziej. Ja wiem, że ludzie lubią kombinować i ściemniać, ale w tym wypadku nie miałoby to sensu. Prawdopodobnie stacja sprzedaje czasem opał zamiast "napędu" i tyle

T.

25 Data: Marzec 13 2007 11:14:15
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Marcin Lubojański 

Tomasz Nowicki wrote:

Marcin Lubojański powiada w dniu 2007-03-13 09:06:

Hmm..nie wiem ale wydawalo mi się że w Polsce tankując w pewnych
miejscach (Shell, KrakGaz) mam lepszą jakość gazu niż na zachodzie.

Masz rację, wydawało ci się :)

Przy benzynie, owszem różnica jest zauważalna, ale przy gazie jeżeli już
to na korzyść Polski.

Żartujesz? Na zachodzie gaz jest paliwem i podlega _w_praktyce_ (a nie w
teorii) tym samym zasadom produkcji, co benzyna i olej napędowy. Gaz
sprzedawany u nas, w większości jest odpadem produkcyjnym i trafia do
handlu w stanie praktycznie nieoczyszczonym. Do tego sprzedawany jest
często ze zbiorników w fatalnym stanie technicznym, co też marnie wpływa
na jego jakość. Identyczny samochód jak mój, z identyczną instalacją
gazową przejeżdża w Niemczech na holenderskim zazwyczaj gazie między
kolejnymi wymianami filtrów 20-30 tys. km i ani razu nie miał problemów
z parownikiem zasyfionym parafiną i wodą. Ja jestem w stanie przejechać
do 10 tys. km i filtry wyglądają tragicznie, a instalacja przełącza się
na benzynę z powodu zanieczyszczeń blokujących zawór odcinający w
parowniku. Kosztuje mnie to sporo nerwów i jeżdżenia do ASO, bo sama
naprawa wciąż jest w ramach gwarancji.

To ja chyba w innej Polsce gaz tankuję. Bo przejechałem już 38kkm nie
wymieniając żadnych filtrów gazu.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
--
www.tramping.slask.pl
www.duzy-biust.pl

26 Data: Marzec 13 2007 11:27:25
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Marcin Lubojański napisał(a):

To ja chyba w innej Polsce gaz tankuję. Bo przejechałem już 38kkm nie
wymieniając żadnych filtrów gazu.
to albo masz wyjatkowe szczescie, albo jezdzisz na podcisnieniowej instalacji - ta zniesie wiele...

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

27 Data: Marzec 12 2007 11:19:32
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: wojtek 

60gr to i tak gaz bedzie kosztował 1,80 + 0,60 = 2,40 w porównaniu do ceny
benzyny 4,5 i wiecej to jest opłacalne

i nie licze tutaj spalania wiekszego na gazie bo przy instalacji
sekwencyjnego spalanie i moc silnika na jest podobnym poziomie co benzyna

28 Data: Marzec 12 2007 10:28:14
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: e-Shrek 

"wojtek"  wrote in
 

60gr to i tak gaz bedzie kosztował 1,80 + 0,60 = 2,40 w porównaniu do
ceny benzyny 4,5 i wiecej to jest opłacalne

Chyba dawno nie tankowales ;-) Ostanio 3,8 placilem.



--
Pozdrawiam,
e-Shrek

29 Data: Marzec 12 2007 11:29:34
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Alti 


Użytkownik "e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-- > napisał w wiadomości

"wojtek"  wrote in


60gr to i tak gaz bedzie kosztował 1,80 + 0,60 = 2,40 w porównaniu do
ceny benzyny 4,5 i wiecej to jest opłacalne

Chyba dawno nie tankowales ;-) Ostanio 3,8 placilem.

Nie nie. Kolega liczy że gdy gaz bedzie za 2.4 to benzyna bedzie za 4.5
Wojtek

30 Data: Marzec 12 2007 11:37:10
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Scyzoryk 


60gr to i tak gaz bedzie kosztował 1,80 + 0,60 = 2,40 w porównaniu do
ceny benzyny 4,5 i wiecej to jest opłacalne

Chyba dawno nie tankowales ;-) Ostanio 3,8 placilem.

to nie jest stan na dzien dzisiejszy. Dzis gaz tez nie kosztuje 2,40 tylko
ok 1,80. Benzyna niedawno byla po 3,80 ale tendencja jest wzrostowa (znowu)
i wczoraj w Kielcach nie dalo sie zatankowac ponizej 4,05 (licze duze stacje
firmowe)


--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

31 Data: Marzec 12 2007 12:11:35
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Filip 

e-Shrek wrote:

Chyba dawno nie tankowales ;-) Ostanio 3,8 placilem.

To chyba rok temu. Cena pb95 3.45

32 Data: Marzec 12 2007 12:22:04
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Jacek 

Filip said the following on 07-03-12 12:11:

e-Shrek wrote:

Chyba dawno nie tankowales ;-) Ostanio 3,8 placilem.

To chyba rok temu. Cena pb95 3.45

Ciekawe gdzie? W sobotę tankowałem po 3.83 i to wcale nie na firmowej stacji.

--
Jacek

33 Data: Marzec 12 2007 12:22:30
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Filip 

Jacek wrote:

Ciekawe gdzie? W sobotę tankowałem po 3.83 i to wcale nie na firmowej stacji.

Na neste widzialem taka cene, albo mi sie cos popieprzylo. Bo ja nie tankuje pb, tylko on i od miesiaca juz nie bylem na stacji, bo auto mam skasowane. :)

34 Data: Marzec 12 2007 11:46:43
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 12 Mar 2007 12:22:30 +0100, Filip
wrote:

od miesiaca juz nie bylem na stacji,

 Właśnie. Już pod cztery złote podchodzi.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl

35 Data: Marzec 12 2007 12:55:16
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

On 2007-03-12, Robert Rędziak  wrote:

On Mon, 12 Mar 2007 12:22:30 +0100, Filip
wrote:

od miesiaca juz nie bylem na stacji,

 Właśnie. Już pod cztery złote podchodzi.

3.94 - Pb98 bo byla az 4 grosze drozsza od Pb95 ;)

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

36 Data: Marzec 12 2007 11:59:52
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 12 Mar 2007 12:55:16 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
 wrote:

3.94 - Pb98 bo byla az 4 grosze drozsza od Pb95 ;)

 Wczoraj na Sępenie doszła nawet do 4.05.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl

37 Data: Marzec 12 2007 12:48:31
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Jacek 

Filip said the following on 07-03-12 12:22:

Jacek wrote:

Ciekawe gdzie? W sobotę tankowałem po 3.83 i to wcale nie na firmowej stacji.

Na neste widzialem taka cene, albo mi sie cos popieprzylo. Bo ja nie tankuje pb, tylko on i od miesiaca juz nie bylem na stacji, bo auto mam skasowane. :)

Oj chyba ci się popieprzyło ;) . ja zatankowałem na Carrefourze w Bytomiu po 3.83, a ceny na Neste  +/- 1 grosz różnicy

--
Jacek

38 Data: Marzec 12 2007 12:59:24
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Marek Sawicz 

Filip napisał(a):

Jacek wrote:

Ciekawe gdzie? W sobot� tankowa�em po 3.83 i to wcale nie na firmowej stacji.

Na neste widzialem taka cene, albo mi sie cos popieprzylo. Bo ja nie tankuje pb, tylko on i od miesiaca juz nie bylem na stacji, bo auto mam skasowane. :)


Na Neste to ON jest po 3.45

--
pozdrawiam
Marek Sawicz
3City, Renault 21D Nevada '95 (Alan 28 + Lemm AT1200)

39 Data: Marzec 12 2007 13:26:10
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Filip 

Marek Sawicz wrote:

Na Neste to ON jest po 3.45

A to przepraszam, pomylilem ON z PB95 :)


Pozdrawiam
Filip

40 Data: Marzec 12 2007 11:52:27
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Cavallino 


Użytkownik "wojtek"  napisał w wiadomości news:

przy instalacji sekwencyjnego spalanie i moc silnika na jest podobnym poziomie co benzyna

Nieprawda.
Na gazie pali mi do 20% więcej.

41 Data: Marzec 12 2007 11:56:11
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

wojtek napisał(a):

i nie licze tutaj spalania wiekszego na gazie bo przy instalacji sekwencyjnego spalanie i moc silnika na jest podobnym poziomie co benzyna

polecam doksztalcic sie w tym temacie - zuzycie lpg  _musi_ byc wieksze o ok 20%, jesli nie jest oznacza to, ze silnik nie pracuje na wlasciwej mieszance - generacja instalacji lpg jest bez znaczenia...
Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

42 Data: Marzec 12 2007 11:18:10
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Samotnik 

Dnia 12.03.2007 Blyskacz  napisał/a:

Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi
sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina...

Huh?
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

43 Data: Marzec 12 2007 12:15:58
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Filip 

Samotnik wrote:

Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina...


Huh?

Heheh

44 Data: Marzec 12 2007 11:47:58
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Samotnik 

Dnia 12.03.2007 Filip  napisał/a:

Samotnik wrote:

Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi
sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina...


Huh?

Heheh

Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają
czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą
instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie
rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie muszę -
muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też
zapala na lpg.
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

45 Data: Marzec 12 2007 13:29:56
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Michał 


Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają
czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą
instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie
rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie muszę -
muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też
zapala na lpg.
--

A jaka masz? Ja mam sekwencje OMVL czy też istnieje taka mozliość? Ciekaw jestem czy mogę jakoś uruchomic auto na gazie gdyby nawailiła pompa paliwa np.


Pozdrawiam

46 Data: Marzec 12 2007 15:39:41
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Samotnik 

Dnia 12.03.2007 Michał  napisał/a:

Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają
czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą
instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie
rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie
muszę -
muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też
zapala na lpg.

A jaka masz? Ja mam sekwencje OMVL czy też istnieje taka mozliość? Ciekaw
jestem czy mogę jakoś uruchomic auto na gazie gdyby nawailiła pompa paliwa
np.

STAG-200, ale o ile mi wiadomo to w podobny sposób robi się to w innych.
Spróbuj przytrzymać, może zadziała.
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

47 Data: Marzec 12 2007 19:26:04
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:

Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają
czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą
instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie
rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie muszę -
muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też
zapala na lpg.

Ale tu nie tylko o zapalanie chodzi, ale zeby przelaczyla sie na gaz
jak tylko temperatura przekroczy jakies -10, czyli zazwyczaj zaraz po
zapaleniu :-)

Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

J.

48 Data: Marzec 12 2007 18:58:06
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Samotnik 

Dnia 12.03.2007 J.F  napisał/a:

On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:
Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają
czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą
instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie
rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie muszę -
muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też
zapala na lpg.

Ale tu nie tylko o zapalanie chodzi, ale zeby przelaczyla sie na gaz
jak tylko temperatura przekroczy jakies -10, czyli zazwyczaj zaraz po
zapaleniu :-)

Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz
na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do
ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30
stopni, przynajmniej w mojej instalce.
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

49 Data: Marzec 13 2007 00:31:40
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 18:58:06 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:

Dnia 12.03.2007 J.F  napisał/a:
Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz
na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do
ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30
stopni, przynajmniej w mojej instalce.

Nawet nie o to chodzi - 4 i 5 generacja dawkuje gaz wedle tego
ile dawkuje komputer benzyny. A ten na "ssaniu" dawkuje mocno.
Po przejsciu na LPG zupelnie niepotrzebnie .. ale czy mozna to
skorygowac ?

J.

50 Data: Marzec 13 2007 08:26:34
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Samotnik 

Dnia 12.03.2007 J.F  napisał/a:

Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz
na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do
ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30
stopni, przynajmniej w mojej instalce.

Nawet nie o to chodzi - 4 i 5 generacja dawkuje gaz wedle tego
ile dawkuje komputer benzyny. A ten na "ssaniu" dawkuje mocno.
Po przejsciu na LPG zupelnie niepotrzebnie ..

Czemu niepotrzebnie? Paliwo coś zmienia w tej kwestii?
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

51 Data: Marzec 12 2007 19:26:04
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:

Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają
czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą
instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie
rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie muszę -
muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też
zapala na lpg.

Ale tu nie tylko o zapalanie chodzi, ale zeby przelaczyla sie na gaz
jak tylko temperatura przekroczy jakies -10, czyli zazwyczaj zaraz po
zapaleniu :-)

Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

J.

52 Data: Marzec 12 2007 18:58:06
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Samotnik 

Dnia 12.03.2007 J.F  napisał/a:

On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:
Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają
czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą
instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie
rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie muszę -
muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też
zapala na lpg.

Ale tu nie tylko o zapalanie chodzi, ale zeby przelaczyla sie na gaz
jak tylko temperatura przekroczy jakies -10, czyli zazwyczaj zaraz po
zapaleniu :-)

Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz
na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do
ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30
stopni, przynajmniej w mojej instalce.
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

53 Data: Marzec 13 2007 00:31:40
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 18:58:06 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:

Dnia 12.03.2007 J.F  napisał/a:
Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz
na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do
ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30
stopni, przynajmniej w mojej instalce.

Nawet nie o to chodzi - 4 i 5 generacja dawkuje gaz wedle tego
ile dawkuje komputer benzyny. A ten na "ssaniu" dawkuje mocno.
Po przejsciu na LPG zupelnie niepotrzebnie .. ale czy mozna to
skorygowac ?

J.

54 Data: Marzec 13 2007 08:26:34
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Samotnik 

Dnia 12.03.2007 J.F  napisał/a:

Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz
na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do
ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30
stopni, przynajmniej w mojej instalce.

Nawet nie o to chodzi - 4 i 5 generacja dawkuje gaz wedle tego
ile dawkuje komputer benzyny. A ten na "ssaniu" dawkuje mocno.
Po przejsciu na LPG zupelnie niepotrzebnie ..

Czemu niepotrzebnie? Paliwo coś zmienia w tej kwestii?
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

55 Data: Marzec 12 2007 19:26:04
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:

Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają
czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą
instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie
rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie muszę -
muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też
zapala na lpg.

Ale tu nie tylko o zapalanie chodzi, ale zeby przelaczyla sie na gaz
jak tylko temperatura przekroczy jakies -10, czyli zazwyczaj zaraz po
zapaleniu :-)

Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

J.

56 Data: Marzec 12 2007 18:58:06
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Samotnik 

Dnia 12.03.2007 J.F  napisał/a:

On Mon, 12 Mar 2007 11:47:58 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:
Co heheh? Ja nie wiem, w czym jest droższa. Przecież II gen też mają
czujniki temperatury i na początku się jedzie na benzynie. Pewnie prostą
instalację łatwiej stuningować żeby paliła od razu na lpg, ale w gruncie
rzeczy to ja w mojej instalacji wtryskowej nawet nic tuningować nie muszę -
muszę jedynie przytrzymać przycisk gazu przy przekręcaniu kluczyka i też
zapala na lpg.

Ale tu nie tylko o zapalanie chodzi, ale zeby przelaczyla sie na gaz
jak tylko temperatura przekroczy jakies -10, czyli zazwyczaj zaraz po
zapaleniu :-)

Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz
na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do
ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30
stopni, przynajmniej w mojej instalce.
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

57 Data: Marzec 13 2007 00:31:40
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 18:58:06 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:

Dnia 12.03.2007 J.F  napisał/a:
Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz
na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do
ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30
stopni, przynajmniej w mojej instalce.

Nawet nie o to chodzi - 4 i 5 generacja dawkuje gaz wedle tego
ile dawkuje komputer benzyny. A ten na "ssaniu" dawkuje mocno.
Po przejsciu na LPG zupelnie niepotrzebnie .. ale czy mozna to
skorygowac ?

J.

58 Data: Marzec 13 2007 08:26:34
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Samotnik 

Dnia 12.03.2007 J.F  napisał/a:

Oszczednosc z niejezdzenia na ssaniu jest spora, wtrysk tego nie
zapewnia ... no chyba zeby wtrysk gazu jakos tuningowac ..

No to w sumie racja, bo w instalkach wtryskowych to na ogół albo zapalasz
na LPG (w niskich temperaturach może ię nie udać), albo czekasz do
ustalonego progu aż automat przełączy. A ten próg to faktycznie >=30
stopni, przynajmniej w mojej instalce.

Nawet nie o to chodzi - 4 i 5 generacja dawkuje gaz wedle tego
ile dawkuje komputer benzyny. A ten na "ssaniu" dawkuje mocno.
Po przejsciu na LPG zupelnie niepotrzebnie ..

Czemu niepotrzebnie? Paliwo coś zmienia w tej kwestii?
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

59 Data: Marzec 12 2007 12:24:28
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości news:

Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina...

???
Możesz rozwinąć?

Chodzi o odpalanie na benzynie?

60 Data: Marzec 12 2007 13:32:48
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

Możesz rozwinąć?

nie chce mi sie... to wszystko bylo juz  i jest w archiwum...

Chodzi o odpalanie na benzynie?
tez, ale nie tylko  - przy podcisnieniu wymienia sie filterek za max 10zl praktycznie raz na 40 - 50kkm, przy wtrysku wymiana filtrow to od 50-200zl co 10-15kkm...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

61 Data: Marzec 12 2007 15:21:15
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: wojtek 

Chodzi o odpalanie na benzynie?
tez, ale nie tylko  - przy podcisnieniu wymienia sie filterek za max 10zl
praktycznie raz na 40 - 50kkm, przy wtrysku wymiana filtrow to od 50-200zl
co 10-15kkm...


jesli chodzi o filtr od gazu to 20zl sa i po 8 zl

62 Data: Marzec 12 2007 15:33:48
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

wojtek napisał(a):

jesli chodzi o filtr od gazu to 20zl sa i po 8 zl

a jesli Ty zakladasz  filtry czaji czy certoolsa to powodzenia... rownie dobrze moglbys tam ponczoche wkladac... z odzysku jak za darmo...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

63 Data: Marzec 12 2007 16:39:37
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: KRzysiO 

Blyskacz napisał(a):

wojtek napisał(a):
jesli chodzi o filtr od gazu to 20zl sa i po 8 zl

a jesli Ty zakladasz  filtry czaji czy certoolsa to powodzenia... rownie dobrze moglbys tam ponczoche wkladac... z odzysku jak za darmo...

To jakie filtry polecasz?
Te, ktore wymieniles maja homologacje, tylko na co jesli jest rzeczywiscie jak piszesz.
Przy okazji jeszcze jedno pytanko, czy warto montowac odolejacze?


Odnosnie kosztow sekwencji to ja mam prinsa i po 45kkm u mnie wynosza 100pln, jeden telefon i 10 min. mojego oczekiwania w serwisie (dla mnie to tez koszt). 2x wymiana filtra w elektrozaworze i raz fazy lotnej po 30kkm zgodnie z warunkami gwarancji, bo filtr ten wg. instrukcji prinsa powinno wymieniac sie co 70kkm. Teraz bede wymienial sam i stad pytanie jakie fultry kupowac, oryginaly prinsa dosc drogie?

--
  _   _ _    ____________________________________________
( ) ( ) \__/ ) KRzysiO km(malpa)klub(kropa)chip(kropa)pl
( )/ /( \__/ ) GG7148375                     /\      _ -
(  _ \( )  ( ) http://MitsuManiaki.pl       _\/_       -
(_) (_)_)  (_) GALANT_2.5_V6_+_VSI_PRINS___/_/\_\_______

64 Data: Marzec 12 2007 17:49:54
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

KRzysiO napisał(a):

To jakie filtry polecasz?
dosc sensownie cena/jakosc wypadaja filtry Valteka...

Te, ktore wymieniles maja homologacje, tylko na co jesli jest rzeczywiscie jak piszesz.
pewnie ta homologacja ma taki sam wplyw na jakosc wyrobu jak posiadanie jakiegos tam iso przez producenta...

Przy okazji jeszcze jedno pytanko, czy warto montowac odolejacze?
z tym jest tak, ze o ile masz poprawnie zalozone wtryski ( w ten sposob, by ewentualne ciezsze frakcje mogly swobodnie sciekac do dolotu) to imo nie warto.. ale nie zawsze da sie tak wszystko zmontowac, by ten warunek spelnic i wowczas jakis sens jest... albo czeste czyszczenie listwy .

powinno wymieniac sie co 70kkm. Teraz bede wymienial sam i stad pytanie jakie fultry kupowac, oryginaly prinsa dosc drogie?
Czaja jest o tyle "dobra" ze sie nie rozpada, resztki certoolsa wygrzebywalem juz nie raz z listwy, ale listwa byla bardziej zasyfiona niz ta przed ktora siedzial valtek ( testowalem to tylko raz, na zyczenie klienta ) ... przy prinsie uwazalbym z tanimi filtrami ze wzgledu na wyzsze cisnienie pracy.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

65 Data: Marzec 12 2007 18:11:39
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: KRzysiO 

Blyskacz napisał(a):

KRzysiO napisał(a):
Przy okazji jeszcze jedno pytanko, czy warto montowac odolejacze?
z tym jest tak, ze o ile masz poprawnie zalozone wtryski ( w ten sposob, by ewentualne ciezsze frakcje mogly swobodnie sciekac do dolotu) to imo nie warto.. ale nie zawsze da sie tak wszystko zmontowac, by ten warunek spelnic i wowczas jakis sens jest... albo czeste czyszczenie listwy .

Powiedzial bym, ze grawitacyjnie powinno sciekac, listwy mam praktycznie przy samym kolektorze(przewody max 10cm) i sa wyzej niz wwiercone krucce.


powinno wymieniac sie co 70kkm. Teraz bede wymienial sam i stad pytanie jakie fultry kupowac, oryginaly prinsa dosc drogie?
Czaja jest o tyle "dobra" ze sie nie rozpada, resztki certoolsa wygrzebywalem juz nie raz z listwy, ale listwa byla bardziej zasyfiona niz ta przed ktora siedzial valtek ( testowalem to tylko raz, na zyczenie klienta ) ... przy prinsie uwazalbym z tanimi filtrami ze wzgledu na wyzsze cisnienie pracy.

Wielkie dzieki za info, u mnie chyba na 2 bary reduktor jest ustawiony.

Pozdrawiam

--
  _   _ _    ____________________________________________
( ) ( ) \__/ ) KRzysiO km(malpa)klub(kropa)chip(kropa)pl
( )/ /( \__/ ) GG7148375                     /\      _ -
(  _ \( )  ( ) http://MitsuManiaki.pl       _\/_       -
(_) (_)_)  (_) GALANT_2.5_V6_+_VSI_PRINS___/_/\_\_______

66 Data: Marzec 12 2007 15:53:02
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Cavallino napisał(a):

Możesz rozwinąć?

nie chce mi sie...

Albo nie wiesz o czym mówisz.....

Chodzi o odpalanie na benzynie?
tez, ale nie tylko  - przy podcisnieniu wymienia sie filterek za max 10zl praktycznie raz na 40 - 50kkm, przy wtrysku wymiana filtrow to od 50-200zl co 10-15kkm...

Przesada.
Przejechałem ponad 30 kkm na sekwencji, filtry miałem wymieniane raz, (2 szt za 50 zł).
Do tego dwa razy czyszczenie wtrysków, też po 50 zł.

67 Data: Marzec 12 2007 17:03:42
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

Przejechałem ponad 30 kkm na sekwencji, filtry miałem wymieniane raz, (2 szt za 50 zł).
Do tego dwa razy czyszczenie wtrysków, też po 50 zł.
lol... nic juz wiecej nie musisz pisac... jesli Ty w ciagu 30kkm musiales 2x czyscic wtryski to wszystko tlumaczy...
zreszta... nie wdajac sie nawet w szczegoly badziewnych filtrow ktore zalozyles ( bo skoro po 15kkm wtryski nadawaly sie do czyszczenia, to nie ma mowy o porzadnych filtrach) to na 30kkm eksploatacji wydales 200zl, podczas gdy na instalce podcisnieniowej koszt jej obslugi przy tym przebiegu wynosi 0.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

68 Data: Marzec 12 2007 18:20:56
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości news:

zreszta... nie wdajac sie nawet w szczegoly badziewnych filtrow ktore zalozyles ( bo skoro po 15kkm wtryski nadawaly sie do czyszczenia, to nie ma mowy o porzadnych filtrach) to na 30kkm eksploatacji wydales 200zl, podczas gdy na instalce podcisnieniowej koszt jej obslugi przy tym przebiegu wynosi 0.

Rozumiem, że przy instalacji podciśnieniowej leje się czystszy gaz? ;-)
Czy też syfienie silnika zamiast listwy wtryskiwaczy jest dla Ciebie dobrym rozwiązaniem?

69 Data: Marzec 12 2007 19:59:17
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

Rozumiem, że przy instalacji podciśnieniowej leje się czystszy gaz? ;-)
Czy też syfienie silnika zamiast listwy wtryskiwaczy jest dla Ciebie dobrym rozwiązaniem?
zbytnio nie ma sie co zasyfic - ciezkie frakcje spuszcza sie z reduktora a dla miksera bez znaczenia co tam leci... nic bardziej syfiastego niz to co przez odme sie do silnika nie dostaje, dla IIg ten filterek fazy cieklej zalatwia sprawe...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

70 Data: Marzec 12 2007 19:59:17
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

Rozumiem, że przy instalacji podciśnieniowej leje się czystszy gaz? ;-)
Czy też syfienie silnika zamiast listwy wtryskiwaczy jest dla Ciebie dobrym rozwiązaniem?
zbytnio nie ma sie co zasyfic - ciezkie frakcje spuszcza sie z reduktora a dla miksera bez znaczenia co tam leci... nic bardziej syfiastego niz to co przez odme sie do silnika nie dostaje, dla IIg ten filterek fazy cieklej zalatwia sprawe...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

71 Data: Marzec 12 2007 19:59:17
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

Rozumiem, że przy instalacji podciśnieniowej leje się czystszy gaz? ;-)
Czy też syfienie silnika zamiast listwy wtryskiwaczy jest dla Ciebie dobrym rozwiązaniem?
zbytnio nie ma sie co zasyfic - ciezkie frakcje spuszcza sie z reduktora a dla miksera bez znaczenia co tam leci... nic bardziej syfiastego niz to co przez odme sie do silnika nie dostaje, dla IIg ten filterek fazy cieklej zalatwia sprawe...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

72 Data: Marzec 12 2007 19:12:42
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Cavallino napisał(a):

Przejechałem ponad 30 kkm na sekwencji, filtry miałem wymieniane raz, (2 szt za 50 zł).
Do tego dwa razy czyszczenie wtrysków, też po 50 zł.
lol... nic juz wiecej nie musisz pisac... jesli Ty w ciagu 30kkm musiales 2x czyscic wtryski to wszystko tlumaczy...
zreszta... nie wdajac sie nawet w szczegoly badziewnych filtrow ktore zalozyles

A tam założyłeś.
Mnie założono.
Widzę że jakiś MMC tam tkwi, to jakiś szajs?

( bo skoro po 15kkm wtryski nadawaly sie do czyszczenia, to nie ma mowy o porzadnych filtrach) to na 30kkm eksploatacji wydales 200zl,

3*50=150

73 Data: Marzec 12 2007 20:08:57
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

A tam założyłeś.
Mnie założono.
Widzę że jakiś MMC tam tkwi, to jakiś szajs?
nie wiem.. nie znam... moze to jakis wyjatkowo dobry filtr za wyjatkowo mala kase.. jak w erze :-)
ale skoro to nie syf...to z czego czysciles te wtryski ?
czasem odkladaja sie tam ciezsze frakcje, ale wynika to z niewlasciwego zamontowania wtryskow, jak wsio ok to poprostu splywa to do dolotu i sie spala...

3*50=150
moj blad... tak czy inaczej po 120kkm w najlepszym wypadku ( o ile nie padnie listwa lub inny element ) wydasz 600zl a przy podcisnieniu jakies   60zl...
Jak padnie listwa/map czy ( odpukac) sterownik po gwarancji to dopiero zobaczysz roznice w cenie eksploatacji ;-)
choc i tak jest juz znacznie lepiej a raczej taniej, niz to bylo jeszcze dwa lata temu...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

74 Data: Marzec 12 2007 20:08:57
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

A tam założyłeś.
Mnie założono.
Widzę że jakiś MMC tam tkwi, to jakiś szajs?
nie wiem.. nie znam... moze to jakis wyjatkowo dobry filtr za wyjatkowo mala kase.. jak w erze :-)
ale skoro to nie syf...to z czego czysciles te wtryski ?
czasem odkladaja sie tam ciezsze frakcje, ale wynika to z niewlasciwego zamontowania wtryskow, jak wsio ok to poprostu splywa to do dolotu i sie spala...

3*50=150
moj blad... tak czy inaczej po 120kkm w najlepszym wypadku ( o ile nie padnie listwa lub inny element ) wydasz 600zl a przy podcisnieniu jakies   60zl...
Jak padnie listwa/map czy ( odpukac) sterownik po gwarancji to dopiero zobaczysz roznice w cenie eksploatacji ;-)
choc i tak jest juz znacznie lepiej a raczej taniej, niz to bylo jeszcze dwa lata temu...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

75 Data: Marzec 12 2007 20:08:57
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

A tam założyłeś.
Mnie założono.
Widzę że jakiś MMC tam tkwi, to jakiś szajs?
nie wiem.. nie znam... moze to jakis wyjatkowo dobry filtr za wyjatkowo mala kase.. jak w erze :-)
ale skoro to nie syf...to z czego czysciles te wtryski ?
czasem odkladaja sie tam ciezsze frakcje, ale wynika to z niewlasciwego zamontowania wtryskow, jak wsio ok to poprostu splywa to do dolotu i sie spala...

3*50=150
moj blad... tak czy inaczej po 120kkm w najlepszym wypadku ( o ile nie padnie listwa lub inny element ) wydasz 600zl a przy podcisnieniu jakies   60zl...
Jak padnie listwa/map czy ( odpukac) sterownik po gwarancji to dopiero zobaczysz roznice w cenie eksploatacji ;-)
choc i tak jest juz znacznie lepiej a raczej taniej, niz to bylo jeszcze dwa lata temu...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

76 Data: Marzec 12 2007 19:53:44
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: PAndy 


"Blyskacz"  wrote in message

wojtek napisał(a):
i nie licze tutaj spalania wiekszego na gazie bo przy instalacji sekwencyjnego spalanie i moc silnika na jest podobnym poziomie co benzyna

polecam doksztalcic sie w tym temacie - zuzycie lpg  _musi_ byc wieksze o ok 20%, jesli nie jest oznacza to, ze silnik nie pracuje na wlasciwej mieszance - generacja instalacji lpg jest bez znaczenia...

Bo? na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina - w LPG o porzadnym skladzie jest wydajniejszy energetycznie niz etylina, dodatkowo wyzsza odpornosc na spalanie stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie...

Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina...

wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji?

Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale...

77 Data: Marzec 12 2007 20:15:55
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

PAndy napisał(a):

Bo?
bo tak :-)
nastepna ofiara specow od marketingu ?

na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina -
rotfl... lpg i owszem jest nawet bardziej energetyczny od benzyny, ale gdy przeliczysz to na litry ( a tankujemy litry nie kg ) to wlasnie brakuje tych 20% -- -- > do ksiazek a potem na grupy ;-)

stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie...
j.w. doczytaj dokladnie, a potem wroc ;)

wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji?
z wtryskiem cieklym jest o tyle lepiej, ze nie potrzebny praktycznie czas na rozgrzanie, ale jak Ci padnie pompa to zobaczymy jak bedziesz piszczal ;-)

Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale...
no, nie da sie ukryc... ale mam nadzieje, ze Ty ich nie regulujesz... bo jak tak i pala Ci tyle co benzyny, tzn ze biegaja na dosc ubogiej mieszance :-)


Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

78 Data: Marzec 12 2007 19:53:44
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: PAndy 


"Blyskacz"  wrote in message

wojtek napisał(a):
i nie licze tutaj spalania wiekszego na gazie bo przy instalacji sekwencyjnego spalanie i moc silnika na jest podobnym poziomie co benzyna

polecam doksztalcic sie w tym temacie - zuzycie lpg  _musi_ byc wieksze o ok 20%, jesli nie jest oznacza to, ze silnik nie pracuje na wlasciwej mieszance - generacja instalacji lpg jest bez znaczenia...

Bo? na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina - w LPG o porzadnym skladzie jest wydajniejszy energetycznie niz etylina, dodatkowo wyzsza odpornosc na spalanie stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie...

Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina...

wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji?

Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale...

79 Data: Marzec 12 2007 20:15:55
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

PAndy napisał(a):

Bo?
bo tak :-)
nastepna ofiara specow od marketingu ?

na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina -
rotfl... lpg i owszem jest nawet bardziej energetyczny od benzyny, ale gdy przeliczysz to na litry ( a tankujemy litry nie kg ) to wlasnie brakuje tych 20% -- -- > do ksiazek a potem na grupy ;-)

stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie...
j.w. doczytaj dokladnie, a potem wroc ;)

wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji?
z wtryskiem cieklym jest o tyle lepiej, ze nie potrzebny praktycznie czas na rozgrzanie, ale jak Ci padnie pompa to zobaczymy jak bedziesz piszczal ;-)

Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale...
no, nie da sie ukryc... ale mam nadzieje, ze Ty ich nie regulujesz... bo jak tak i pala Ci tyle co benzyny, tzn ze biegaja na dosc ubogiej mieszance :-)


Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

80 Data: Marzec 12 2007 19:53:44
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: PAndy 


"Blyskacz"  wrote in message

wojtek napisał(a):
i nie licze tutaj spalania wiekszego na gazie bo przy instalacji sekwencyjnego spalanie i moc silnika na jest podobnym poziomie co benzyna

polecam doksztalcic sie w tym temacie - zuzycie lpg  _musi_ byc wieksze o ok 20%, jesli nie jest oznacza to, ze silnik nie pracuje na wlasciwej mieszance - generacja instalacji lpg jest bez znaczenia...

Bo? na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina - w LPG o porzadnym skladzie jest wydajniejszy energetycznie niz etylina, dodatkowo wyzsza odpornosc na spalanie stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie...

Dodatkowo eksploatacja wtrysku jest sporo drozsza, zwlaszcza gdy jezdzi sie na krotkich trasach, o czym wielu zapomina...

wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji?

Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale...

81 Data: Marzec 12 2007 20:15:55
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

PAndy napisał(a):

Bo?
bo tak :-)
nastepna ofiara specow od marketingu ?

na V pali mniej niz benzyny - szacowana energetycznosc LPG jest porownywalna z etylina -
rotfl... lpg i owszem jest nawet bardziej energetyczny od benzyny, ale gdy przeliczysz to na litry ( a tankujemy litry nie kg ) to wlasnie brakuje tych 20% -- -- > do ksiazek a potem na grupy ;-)

stukowe powoduje ze w nowoczesnych silnikach z zaplonem iskrowym powinno sie przynajmniej teoretycznie uzyskac nizsze spalanie niz przy etylinie...
j.w. doczytaj dokladnie, a potem wroc ;)

wtrysku V generacji czy "wtrysku" IV generacji?
z wtryskiem cieklym jest o tyle lepiej, ze nie potrzebny praktycznie czas na rozgrzanie, ale jak Ci padnie pompa to zobaczymy jak bedziesz piszczal ;-)

Wada wiekszosci instalacji LPG jest kiepski montaz i zla regulacja a to jest wynikiem braku wiedzy przez wielu gazownikow i tluczeniem standardowych konfiguracji na przyslowiowa pale...
no, nie da sie ukryc... ale mam nadzieje, ze Ty ich nie regulujesz... bo jak tak i pala Ci tyle co benzyny, tzn ze biegaja na dosc ubogiej mieszance :-)


Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

82 Data: Marzec 12 2007 22:56:57
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: wolfi 

Blyskacz napisał(a):

polecam doksztalcic sie w tym temacie - zuzycie lpg  _musi_ byc wieksze o ok 20%, jesli nie jest oznacza to, ze silnik nie pracuje na wlasciwej

gwoli ścisłości, to spalanie LPG jest _niższe_ niż PB przy mieszance stechiometrycznej. Nie mówię tu o litrach (Ty też) ale o _ilości_ paliwa mierzonej np. wagowo. Polecam dokształcić się w tym temacie i nie pisać głupot na grupie.

w

83 Data: Marzec 12 2007 23:36:32
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

wolfi napisał(a):

mierzonej np. wagowo. Polecam dokształcić się w tym temacie i nie pisać głupot na grupie.
nastepny... tankujesz kg czy litry ?

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

84 Data: Marzec 13 2007 07:44:20
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: wolfi 

Blyskacz napisał(a):

wolfi napisał(a):
mierzonej np. wagowo. Polecam dokształcić się w tym temacie i nie pisać głupot na grupie.
nastepny... tankujesz kg czy litry ?

pisałeś, że LPG pali więcej nie podając że chodzi ci tak naprawdę ze pali więcej litrów ale samego LPG mniej - jeżeli nie precyzujesz swoich wyliczeń podając jednostki to poprostu wprowadzasz w błąd. Domyślnie należałoby przyjąć ze skoro nie ma jednostek to chodzi ci o ilość materii a nie objętość :)

85 Data: Marzec 13 2007 10:30:17
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Blyskacz 

wolfi napisał(a):

pisałeś, że LPG pali więcej nie podając że chodzi ci tak naprawdę ze pali więcej litrów ale samego LPG mniej
nie wiem czy zauwazyles, ale rozmawiajac o zuzyciu paliwa w odniesieniu do samochodow uzytkowanych zwyczajnie uzywa sie zawsze jednostki objetosci / odleglosc np. l/100km. Nie bylo mowy o energetycznosci paliwa a o jego zuzyciu  przez silnik samochodowy - zwyczajowo opisuje sie to l, bo tak poprostu jest najwygodniej, tankujesz w l, spalanie podajesz w l.

- jeżeli nie precyzujesz swoich
wyliczeń podając jednostki to poprostu wprowadzasz w błąd.
daj juz sobie spokoj, chciales sie popisac i srednio Ci to wyszlo - w watku, gdzie odpowiadalem PAndemu - g 20.15, czyli na 2h przed Twoim postem jest sprecyzowane, dla takich pieniaczy jak Ty , ze nie piszemy o kg a o litrach... ;-)

  Domyślnie
należałoby przyjąć ze skoro nie ma jednostek to chodzi ci o ilość materii a nie objętość :)
lol...znaczy sie ze domyslnie na stacji tankujesz kg, mole czy co tam...
hurtownik z Ciebie...tankujesz tonami ;)

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

86 Data: Marzec 13 2007 00:03:28
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 22:56:57 +0100,  wolfi wrote:

Blyskacz napisał(a):
polecam doksztalcic sie w tym temacie - zuzycie lpg  _musi_ byc wieksze
o ok 20%, jesli nie jest oznacza to, ze silnik nie pracuje na wlasciwej

gwoli ścisłości, to spalanie LPG jest _niższe_ niż PB przy mieszance
stechiometrycznej. Nie mówię tu o litrach (Ty też) ale o _ilości_ paliwa
mierzonej np. wagowo. Polecam dokształcić się w tym temacie i nie pisać
głupot na grupie.

A ile kosztuje kg lpg a ile kg benzyny ? :-)

J.

87 Data: Marzec 13 2007 01:26:21
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Dariusz K. Ladziak 

On Mon, 12 Mar 2007 22:56:57 +0100, wolfi  wrote:

Blyskacz napisał(a):
polecam doksztalcic sie w tym temacie - zuzycie lpg  _musi_ byc wieksze
o ok 20%, jesli nie jest oznacza to, ze silnik nie pracuje na wlasciwej

gwoli ścisłości, to spalanie LPG jest _niższe_ niż PB przy mieszance
stechiometrycznej. Nie mówię tu o litrach (Ty też) ale o _ilości_ paliwa
mierzonej np. wagowo. Polecam dokształcić się w tym temacie i nie pisać
głupot na grupie.

Po przeregulowniu silnika na LPG (LO=110) albo w silnikach z
dostatecznie elastyczna regulacja na podstawie detektorow spalania
stukowego. W silniku sztywno ustawionym pod LO=95 spalanie na LPG musi
byc nawet masowo wieksze (bo dla LPG taki silnik jest po prostu zle
wyregulowany...)

--
Darek

88 Data: Marzec 12 2007 11:19:56
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Scyzoryk 


http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html

pozyjemy zobaczymy. Od kilku lat strasza, strasza i jak do tej pory nic z
tego nie wynika :) Na poczatku roku tez mialo drastycznie wzrosnac, a spadło
:) Byl okres ze gaz kosztowal ponad 2,2zł teraz spokojnie mozna zatankowac
ponizej 1,8zł w niektorych miejscach nawet 1,7zł. Benzyna tez idzie w gore
wiec nawet jak w koncu zdrozeje to stosunek cen ok 2/1 zostanie zachowany...


--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

89 Data: Marzec 12 2007 11:28:41
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: Alti 


Użytkownik "hawat"  napisał w wiadomości

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html

Srali muchy bedzie wiosna.
O tym że gaz zaraz podrożeje i za chwile nie będzie się kalało to ja słysze od 10lat
Jak do tej pory to raz było taniej raz było drożej a i tak gazowanie się opłacało. Do tej pory najdrożej jak tankowałem to gaz był za 61% ceny benzyny. Obecnie jest za 45% i wierzę że do jesieni nie podskoczy na wyżej niż 50%.
Wojtek

90 Data: Marzec 12 2007 11:46:57
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 11:28:41 +0100,  Alti wrote:

Srali muchy bedzie wiosna.
O tym że gaz zaraz podrożeje i za chwile nie będzie się kalało to ja słysze
od 10lat

No coz, strasza te rzady i strasza .. ale moze kiedys im zabraknie na
becikowe :-)
A teraz w dodatku Lepper naciska na doplaty do biopaliw :-)

Jak do tej pory to raz było taniej raz było drożej a i tak gazowanie się
opłacało. Do tej pory najdrożej jak tankowałem to gaz był za 61% ceny
benzyny.

61% to juz sie nie bardzo oplaca przerabiac. Gazu pali wiecej
wiec koszta sa rzedu 70% beznynowych - zanim sie instalacja zwroci,
przeglady .. to juz taniej kupic mniejsze auto, a i tak bagaznik
i dynamike bedzie mialo taka sama :-)

J.

91 Data: Marzec 12 2007 12:17:23
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: GrzegorzG 


"J.F."  wrote in message

On Mon, 12 Mar 2007 11:28:41 +0100,  Alti wrote:
Srali muchy bedzie wiosna.
O tym że gaz zaraz podrożeje i za chwile nie będzie się kalało to ja
słysze
od 10lat

No coz, strasza te rzady i strasza .. ale moze kiedys im zabraknie na
becikowe :-)
A teraz w dodatku Lepper naciska na doplaty do biopaliw :-)

Jak do tej pory to raz było taniej raz było drożej a i tak gazowanie się
opłacało. Do tej pory najdrożej jak tankowałem to gaz był za 61% ceny
benzyny.

61% to juz sie nie bardzo oplaca przerabiac. Gazu pali wiecej
wiec koszta sa rzedu 70% beznynowych - zanim sie instalacja zwroci,
przeglady .. to juz taniej kupic mniejsze auto, a i tak bagaznik
i dynamike bedzie mialo taka sama :-)



1. zalezy ile jezdzisz ;)
2. jak masz gaz to jezdzisz wiecej ;)
3. im wiecej jezdzisz, tym mniej Cie auto kosztuje :]

92 Data: Marzec 12 2007 17:14:43
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: olleo 

Srali muchy bedzie wiosna.
O tym że gaz zaraz podrożeje i za chwile nie będzie się kalało to ja
słysze
od 10lat
Jak do tej pory to raz było taniej raz było drożej a i tak gazowanie się
opłacało. Do tej pory najdrożej jak tankowałem to gaz był za 61% ceny
benzyny. Obecnie jest za 45% i wierzę że do jesieni nie podskoczy na wyżej
niż 50%.

To taki trick - gaz podnosza, to podniosa tez noPb, a ty sie bedziesz
cieszyc - co prawda tobie koszty wzrosly, ale temu na benzynie jeszcze
bardziej >:-]
--
Olleo

93 Data: Marzec 13 2007 00:28:20
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 11:12:01 +0100,  hawat wrote:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3980440.html

A w zasadzie to jak duzych zapasow sie od nich wymaga .. i od kogo -
od hurtownikow ? Bo przeciez stacje benzynowe nie maja zapasu ?

J.

94 Data: Marzec 13 2007 06:30:28
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: olleo 

A w zasadzie to jak duzych zapasow sie od nich wymaga .. i od kogo -
od hurtownikow ? Bo przeciez stacje benzynowe nie maja zapasu ?

To jest dobre pytanie, bo o ile dobrze pamietam, to zapasy dotyczyly gazu
ziemnego, a nie plynnego (mialo to umocnic monopolistyczna pozycje PGNiG).
No ale moge sie mylic.
--
Olleo

95 Data: Marzec 13 2007 09:41:08
Temat: Re: [press]Koniec taniego autogazu
Autor: J.F. 

On Tue, 13 Mar 2007 06:30:28 +0100,  olleo wrote:

A w zasadzie to jak duzych zapasow sie od nich wymaga .. i od kogo -
od hurtownikow ? Bo przeciez stacje benzynowe nie maja zapasu ?

To jest dobre pytanie, bo o ile dobrze pamietam, to zapasy dotyczyly gazu
ziemnego, a nie plynnego (mialo to umocnic monopolistyczna pozycje PGNiG).
No ale moge sie mylic.

Cos pisza ze jakas nowa ustawa weszla, to byc moze dotyczy tez juz
importerow LPG.

Na razie .. cena spada, dzis tankowalem po 1.78 :-)

J.

[press]Koniec taniego autogazu



Grupy dyskusyjne