Grupy dyskusyjne   »   Konserwacja podwozia i profili zamkniętych

Konserwacja podwozia i profili zamkniętych



1 Data: Pa?dziernik 10 2012 12:03:27
Temat: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
Autor: Jacek 

Dziś byem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić konserwację podwozia i profili zamkniętych.
Odkąd minęa era Polonezw jakoś się konserwacji nie robi.
Zamierzam tym autem pojedzić z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).
Przebiegi robię mae, a podobno Alfy ruda lubi, więc moe warto.
Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, eby mieć spokj. Jak radzicie z tą konserwacją?
Jacek



2 Data: Pa?dziernik 10 2012 12:09:09
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 10.10.2012 12:03, Jacek pisze:

Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, eby
mieć spokj. Jak radzicie z tą konserwacją?

Istnieje ryzyko, e konserwując u partaczy zakonserwują Ci np. otworki
technologiczne, przez ktre ma uciekać woda i po konserwacji Ci samochd
w tym miejscu samochd chętniej zgnije. Ale to pesymistyczne myślenie. (:

S.

3 Data: Pa?dziernik 10 2012 12:10:56
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
Autor: ::-::dysmorfofob::-:: 

Ale to pesymistyczne myślenie. (:

Ale generuje je zyciowa praktyka :]

::f::

4 Data: Pa?dziernik 10 2012 04:37:39
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor:

W dniu roda, 10 padziernika 2012 12:03:26 UTC+2 uytkownik Jacek napisa:

Dzi byem na przegldzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobi

konserwacj podwozia i profili zamknitych.

Odkd mina era Polonezw jako si konserwacji nie robi.

Zamierzam tym autem pojedzi z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).

Przebiegi robi mae, a podobno Alfy ruda lubi, wic moe warto.

Na razie nic nie wida na podwoziu, ale chtnie wydam par groszy, eby

mie spokj. Jak radzicie z t konserwacj?

Jacek

Konserwacja profili jest prosta i bardzo
 skuteczna pod warunkiem e zostanie zrobiona
 poprawnie. Wpuszcza si wyk zakoczony
specjaln kocwk w profile i tam rozpyla
preparat. Jeli na podwoziu nie ma uszkodze
 fabrycznej powoki to malowanie jest zbyteczne.
 Jeli s nadkola to pod nadkolami tym samym
preparatem co do profili zapaskudzi.
Sprawdzone w praktyce i daje najlepsze efekty.
Jeli s uszkodzenia to przegwizdane bo samo
zapakanie bitexem jest nie skuteczne. Musz by
odtworzone powoki jak byo oryginalnie. Czyli
dobry podkad, farba nawierzchniowa i dopiero
gruba warstwa jakiej dedykowanej smoy czy czego
podobnego. Niewdziczna praca bo strasznie niewygodnie
pod spodem si to robi. Zauwayem e jak po wyczyszczeniu
z rdzy pomalowa synkiem w aerozolu to takie miejsce
 o wiele wolniej koroduje. Rewelacyjna jest te szara
 farba podkadowa w aerozolu. Nazwy nie pamitam. Na etykiecie
 jest rysunek taczki i dziecicego rowerka.
Profile najlepiej
zabezpiecza jak s upay. Zasad jest poprawienie
 za rok. Piszesz o czasach fiatw 125 i polonezw.
Konserwacja profili wyduaa w tamtych samochodach
ywotno karoserii o 100%. Jak by we wspczesnych
 byo tak samo to bez problemu blachy doyway by
trzydziestu lat w dobrej kondycji. Rwnie wane jak
zabezpieczanie profili jest woskowanie z zewntrz.
Na zim najlepiej na grubo. Od dawna stosuj
metod psikania pzred zim fluidolem do 1/3 wysokoci.
Brzydko ale zim oglnie jest brzydko a na wiosn
na myjni umyj.

5 Data: Pa?dziernik 10 2012 13:49:08
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor: 4CX250 

Uytkownik  napisa w wiadomoci

Jeli na podwoziu nie ma uszkodze
>fabrycznej powoki to malowanie jest zbyteczne.
....

Jeli s uszkodzenia to przegwizdane bo samo
zapakanie bitexem jest nie skuteczne.

Czyli w nowym pojedzie nie robimy nic i czekamy a si pojawi uszkodzenia a jak si pojawi to...

Musz by odtworzone powoki jak byo oryginalnie. Czyli
dobry podkad, farba nawierzchniowa i dopiero
gruba warstwa jakiej dedykowanej smoy czy czego
podobnego.

Nawierzchniowa jest tu zbdna. Wystarczy dobry podkad i na to tzw. baranek.
I adnych sm.  To si stosowao 30 lat temu


Niewdziczna praca bo strasznie niewygodnie
pod spodem si to robi. Zauwayem e jak po wyczyszczeniu
z rdzy pomalowa synkiem w aerozolu to takie miejsce
o wiele wolniej koroduje.

Co to jest ten synek ?

Marek

6 Data: Pa?dziernik 10 2012 05:15:28
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor:

W dniu roda, 10 padziernika 2012 13:49:19 UTC+2 uytkownik 4CX250 napisa:

Uytkownik  napisa w wiadomoci





>Jeli na podwoziu nie ma uszkodze

 >fabrycznej powoki to malowanie jest zbyteczne.

...



>Jeli s uszkodzenia to przegwizdane bo samo

>zapakanie bitexem jest nie skuteczne.



Czyli w nowym pojedzie nie robimy nic i czekamy a si pojawi uszkodzenia

a jak si pojawi to...



> Musz by odtworzone powoki jak byo oryginalnie. Czyli

> dobry podkad, farba nawierzchniowa i dopiero

>gruba warstwa jakiej dedykowanej smoy czy czego

>podobnego.



Nawierzchniowa jest tu zbdna. Wystarczy dobry podkad i na to tzw. baranek.

I adnych sm.  To si stosowao 30 lat temu





> Niewdziczna praca bo strasznie niewygodnie

>pod spodem si to robi. Zauwayem e jak po wyczyszczeniu

>z rdzy pomalowa synkiem w aerozolu to takie miejsce

> o wiele wolniej koroduje.



Co to jest ten synek ?



Cynk. Mylisz si e nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego e si mylisz. Nie moje mapy nie mj cyrk.

7 Data: Pa?dziernik 10 2012 15:06:34
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor: 4CX250 

Uytkownik  napisa w wiadomoci W dniu roda, 10 padziernika 2012 13:49:19 UTC+2 uytkownik 4CX250 napisa:

Cynk. Mylisz si e nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego e si mylisz. Nie moje mapy nie mj cyrk.

Pozwalam ci tak uwaa.

Marek

8 Data: Pa?dziernik 10 2012 06:42:52
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor:

W dniu roda, 10 padziernika 2012 15:06:43 UTC+2 uytkownik 4CX250 napisa:

U�ytkownik  napisa� w wiadomo�ci



W dniu �roda, 10 pa�dziernika 2012 13:49:19 UTC+2 u�ytkownik 4CX250 napisa�:



> Cynk. Mylisz si� �e nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego �e

> si� mylisz. Nie moje ma�py nie m�j cyrk.



Pozwalam ci tak uwa�a�.



Marek

Dzikuj.

9 Data: Pa?dziernik 10 2012 13:43:47
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor: radekp@konto.pl 

Wed, 10 Oct 2012 12:03:27 +0200, w
 Jacek
napisa(-a):

Dzi byem na przegldzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobi
konserwacj podwozia i profili zamknitych.
Odkd mina era Polonezw jako si konserwacji nie robi.
Zamierzam tym autem pojedzi z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).
Przebiegi robi mae, a podobno Alfy ruda lubi, wic moe warto.
Na razie nic nie wida na podwoziu, ale chtnie wydam par groszy, eby
mie spokj. Jak radzicie z t konserwacj?
Jacek

A nie lepiej my z woskiem? Zawsze gdzie ten wosk wcieknie w obszary
niedostpne i zostanie na duej.

A podwozie my i uzupenia uszkodzenia.

10 Data: Pa?dziernik 10 2012 05:32:06
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor:

W dniu roda, 10 padziernika 2012 13:50:05 UTC+2 uytkownik  napisa:

Wed, 10 Oct 2012 12:03:27 +0200, w

 Jacek

napisa(-a):



> Dzi byem na przegldzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobi

> konserwacj podwozia i profili zamknitych.

> Odkd mina era Polonezw jako si konserwacji nie robi.

> Zamierzam tym autem pojedzi z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia)..

> Przebiegi robi mae, a podobno Alfy ruda lubi, wic moe warto..

> Na razie nic nie wida na podwoziu, ale chtnie wydam par groszy, eby

> mie spokj. Jak radzicie z t konserwacj?

> Jacek



A nie lepiej my z woskiem? Zawsze gdzie ten wosk wcieknie w obszary

niedostpne i zostanie na duej.



A podwozie my i uzupenia uszkodzenia.

Mycie z woskiem to wedug mnie tylko dla oka. We zwyk past woskow. ES1  si nazywa. Wypastuj, wyczy. Za tydzie drugi raz. Roboty sporo. Ale przez zim mycie bdzie polegao na opukaniu samochodu wod. I to bez adnych myjek cinieniowych. Musz taki zabieg zrobi w nowym nabytku dokd jest jeszcze jaka znona pogoda. Tylko drabin skd poycz.

11 Data: Pa?dziernik 11 2012 09:39:15
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor: radekp@konto.pl 

Wed, 10 Oct 2012 05:32:06 -0700 (PDT), w
 
napisa(-a):

> A nie lepiej my z woskiem? Zawsze gdzie ten wosk wcieknie w obszary
> niedostpne i zostanie na duej.
>
> A podwozie my i uzupenia uszkodzenia.

Mycie z woskiem to wedug mnie tylko dla oka. We zwyk past woskow. ES1  si nazywa. Wypastuj, wyczy. Za tydzie drugi raz. Roboty sporo. Ale przez zim mycie bdzie polegao na opukaniu samochodu wod. I to bez adnych myjek cinieniowych. Musz taki zabieg zrobi w nowym nabytku dokd jest jeszcze jaka znona pogoda. Tylko drabin skd poycz.

Ale nie pisz o dbaniu o wygld -- tylko o quasi-konserwacji.

12 Data: Pa?dziernik 10 2012 14:00:05
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
Autor: Ukaniu 


Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomości

Dziś byem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić konserwację podwozia i profili zamkniętych.
Odkąd minęa era Polonezw jakoś się konserwacji nie robi.
Zamierzam tym autem pojedzić z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).
Przebiegi robię mae, a podobno Alfy ruda lubi, więc moe warto.
Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, eby mieć spokj. Jak radzicie z tą konserwacją?

Robi się robi.
Podwozie wcierany pędzlem Terotex WAX, w profile wpsikuję pistoletem do konserwacji terotex hv400.
Preparaty o klasie samej w sobie. Nie mam profitw z reklamy i sam kupuje drogo ale uwaam warto.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

13 Data: Pa?dziernik 10 2012 05:26:29
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor:

W dniu roda, 10 padziernika 2012 14:00:36 UTC+2 uytkownik Ukaniu napisa:

Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomoci



> Dzi byem na przegldzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobi

> konserwacj podwozia i profili zamknitych.

> Odkd mina era Polonezw jako si konserwacji nie robi.

> Zamierzam tym autem pojedzi z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia)..

> Przebiegi robi mae, a podobno Alfy ruda lubi, wic moe warto..

> Na razie nic nie wida na podwoziu, ale chtnie wydam par groszy, eby

> mie spokj. Jak radzicie z t konserwacj?



Robi si robi.

Podwozie wcierany pdzlem Terotex WAX, w profile wpsikuj pistoletem do

konserwacji terotex hv400.

Preparaty o klasie samej w sobie. Nie mam profitw z reklamy i sam kupuje

drogo ale uwaam warto.



--

Pozdrawiam,

ukasz

Oczywicie ze warto nawet w kilkuletnich samochodach w ktrych takie zabiegi nie byy robione. Preparaty do profili to dobre penetranty a na dodatek wypieraj wod. Im bardziej porowate tym lepiej si trzymaj. Jak jest powierzchniowa rdza to jak w gbk w ni wejd i skutecznie odetn dostp powietrza. Korzystnie jest jak rozpryskiwa w profilach gorcy preparat. A czy drogie. Na fiata 125p wychodzio mi, jak zawodowo to robiem , do dwch litrw fluidolu.

14 Data: Pa?dziernik 10 2012 16:06:01
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor: Ukaniu 


Uytkownik  napisa w wiadomoci W dniu roda, 10 padziernika 2012 14:00:36 UTC+2 uytkownik Ukaniu napisa:

Na fiata 125p wychodzio mi, jak zawodowo to robiem , do dwch litrw >fluidolu.

Ja jako nie lubi fluidolu - moe teraz jest lepszy - w zimie zbyt si zestala i pka, podczas aplikacji duo si wylewao. To samo z biteksem. W oldtimerach stosujemy specjalistyczne preparaty na bazie naturalnego oju aplikowane wanie pistoletem z podgrzewaniem wa i kocwki. W domowych szrotach szkoda pienidzy. Jeli si udaje w wersji de-lux nie stosuj nic smoo/asfaltowego. Wosk, j itp.

--
Pozdrawiam,
ukasz

15 Data: Pa?dziernik 10 2012 08:43:29
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor:

W dniu roda, 10 padziernika 2012 16:06:04 UTC+2 uytkownik Ukaniu napisa:

Uytkownik  napisa w wiadomoci



W dniu roda, 10 padziernika 2012 14:00:36 UTC+2 uytkownik Ukaniu napisa:



>Na fiata 125p wychodzio mi, jak zawodowo to robiem , do dwch litrw

> >fluidolu.



Ja jako nie lubi fluidolu - moe teraz jest lepszy - w zimie zbyt si

zestala i pka, podczas aplikacji duo si wylewao. To samo z biteksem. W

oldtimerach stosujemy specjalistyczne preparaty na bazie naturalnego oju

aplikowane wanie pistoletem z podgrzewaniem wa i kocwki.. W domowych

szrotach szkoda pienidzy. Jeli si udaje w wersji de-lux nie stosuj nic

smoo/asfaltowego. Wosk, j itp.



--

Pozdrawiam,

ukasz

Jak za gruba warstwa to pka. Ale tylko wierzchnia warstwa. Warstwa fluidolu musi by cienka. Prawie przezroczysta. Miaem do nakadania fluidolu i bitexu urzzdenia produkcji polskiej. Dwie baki po 60 litrw i dwa specjalne pistolety. Generalnie do malowania autobusw si nadawao. Troch upaprali a materiay sprzedali takim jak ja. Sporo przerbek przeszy urzdzenia zanim nadaway si do osobwek. 8 godzin trwao zabezpieczanie fiaciora. Z tego 6 to rozkrcanie i skrcanie tapicerki. Samo malowanie spodu w nowym samochodzie to 15 minut. Dobrze si robio gorcym bitexem bo jak by ju na samochodzie to szybko styg i nie kapa. Ten ojowy preparat to jaki fabryczny czy wasny wynalazek?

16 Data: Pa?dziernik 11 2012 09:02:43
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor: Ukaniu 


Uytkownik  napisa w wiadomoci

Ten ojowy preparat to jaki fabryczny czy wasny wynalazek?

http://www.mike-sander.de/

Kiedy mieszalimy z ojcem mikstury sami ale teraz nie ma czasu no i ta w.w jest OK.

--
Pozdrawiam,
ukasz

17 Data: Pa?dziernik 10 2012 18:24:07
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Dnia 10-10-2012 o 16:06:01 Ukaniu  napisa(a):


Uytkownik  napisa w wiadomoci  W dniu roda, 10 padziernika 2012 14:00:36 UTC+2 uytkownik Ukaniu  napisa:

Na fiata 125p wychodzio mi, jak zawodowo to robiem , do dwch litrw  >fluidolu.

Ja jako nie lubi fluidolu - moe teraz jest lepszy - w zimie zbyt si  zestala i pka, podczas aplikacji duo si wylewao. To samo z biteksem.  W oldtimerach stosujemy specjalistyczne preparaty na bazie naturalnego  oju aplikowane wanie pistoletem z podgrzewaniem wa i kocwki. W  domowych szrotach szkoda pienidzy. Jeli si udaje w wersji de-lux nie  stosuj nic smoo/asfaltowego. Wosk, j itp.

Podepn si z pytaniem:
Chciabym zakonserwowa podwozie w dwuletniej cytrynie (C4GP) - zaley mi  na tym aby warstwa bya jak najgrubsza (aby wytumi haasy z opon i  odpryski z jezdni) - ale oczywicie ma te spenia swoje podstawowe  zadanie.
Wiesz moe, czy jest moe w sprzeday jaki preparat majcy takie podwjne  dziaanie?

TG

18 Data: Pa?dziernik 11 2012 08:52:26
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych
Autor: Ukaniu 


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomoci Wiesz moe, czy jest moe w sprzeday jaki preparat majcy takie podwjne
dziaanie?

Widzisz im grubsza warstwa tym wiksza szansza, e j odpali i pod ni bdzie wiecznie wilgotno. Szczeglnie jeli nakada si j jako dodatkow na fabryczne wykoczenie.
Jak ju wystpuj jako pseudo spamer (bo jak pisaem nie mam z tego nic) to polec Ci to sam uywam ze wspomnianej przezemnie stajni terosonw. Albo record 2000 albo Super 3000  (chyba bdzie w tym wypadku lepszy).  Wczeniej jednak trzeba miejscowo naoy, poczeka i sprawdzi czy si dobrze trzyma.

--
Pozdrawiam,
ukasz

Konserwacja podwozia i profili zamkniętych



Grupy dyskusyjne