Grupy dyskusyjne   »   Konserwować nowe auto, czy nie?

Konserwować nowe auto, czy nie?



1 Data: Wrzesien 03 2016 02:26:54
Temat: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Jacek 

Å»ona kupi³a nowego Renaulta Captur, którym zamierza poje¼dzić d³u¿ej, ni¿ 10 lat. Jak radzicie? Zakonserwować dodatkowo profile zamkniÄ™te i podwozie? Dawno temu by³o to powszechnie praktykowane, a teraz?
Jacek



2 Data: Wrzesien 02 2016 18:19:46
Temat: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Zenek Kapelinder 

Zakonserwowac. Sprawdzic czy ma nadkola z plastiku. Jak nie ma to dokupic, dorobic, ukrasc. Teraz samochody robia na max 10 lat. Powtarzanym co jakis czas konserwowaniem profili mozna wydluzyc czas zycia o minimum drugie tyle.. Nie uchroni taka konserwacja przed korozja zmeczeniowa ale naprawa jakiegos wspornika wahacza to maly pikus przy wymianie progu albo nie odkrecanego blotnika.

3 Data: Wrzesien 03 2016 13:33:18
Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Jacek pisze tak:

¯ona kupi³a nowego Renaulta Captur, którym zamierza poje¼dziæ
d³u¿ej, ni¿ 10 lat. Jak radzicie? Zakonserwowaæ dodatkowo profile
zamkniête i podwozie? Dawno temu by³o to powszechnie praktykowane,
a teraz? Jacek


Ju¿ w 1996 roku istnia³y technologie, które pozwala³y zabezpieczyæ
blachê na 19 lat tak ze nie zardzewia³a. Dzi¶ technologie s± lepsze
albo celowo potanione. Zale¿y któr± masz w tym Capturze. Jednak
10 lat powinno wytrzymaæ nie robi±c nic czyli jak stryjenka uwa¿a.


--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

4 Data: Wrzesien 03 2016 05:12:48
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Zenek Kapelinder 

Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo zaplacic zlomowisko.

5 Data: Wrzesien 03 2016 15:23:25
Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie
chcialo zaplacic zlomowisko.

za 10 lat zepsuta polska klasa pó³¶rednia bêdzie kupowaæ nowe wozy ;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

6 Data: Wrzesien 03 2016 15:46:54
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-09-03 o 15:23, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie
chcialo zaplacic zlomowisko.

za 10 lat zepsuta polska klasa pó³Å›rednia bÄ™dzie kupować nowe wozy ;)

Dwudziestoletnie nówki sztuki nie Å›migane, nie bite, Niemiec nimi
tylko w niedzielÄ™ do koÅ›cio³a je¼dzi³ i p³aka³ jak sprzedawa³.


Pozdrawiam

7 Data: Wrzesien 03 2016 06:57:45
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Zenek Kapelinder 

Tylko trzeba bedzie uwazac z wlacznikami zeby sie nie wysadzic.

8 Data: Wrzesien 03 2016 08:07:30
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Marcin KiciÅ„ski 

W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek Kapelinder napisal:

Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo
zaplacic zlomowisko.

Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;)

Pozdrawiam
MK

9 Data: Wrzesien 04 2016 15:59:11
Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie?
Autor: 007 

Marcin Kiciñski w


W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek Kapelinder napisal:
Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo
zaplacic zlomowisko.

Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;)

Napisz proszê co bêdzie problemem, to sprawdzê, czy w dwunastoletnim
Lacettim wyst±pi³ ;)

Konserwacjê podwozia robi³em jak mia³ 7 lat.

--
'Tom N'

10 Data: Wrzesien 05 2016 09:47:35
Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie?
Autor: AL 

On 2016-09-04 15:59, 007 wrote:

Marcin Kiciñski w


W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek Kapelinder napisal:
Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo
zaplacic zlomowisko.

Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;)

Napisz proszê co bêdzie problemem, to sprawdzê, czy w dwunastoletnim
Lacettim wyst±pi³ ;)

Konserwacjê podwozia robi³em jak mia³ 7 lat.


przy ca³kowicie nowym aucie konserwacji bym nie robi³ (to chyba obecnie niepotrzebne).
Natomiast po oko³o 5ciu latach - profilaktyczn± - z naciskiem na progi ( wszêdobylska sól i kamyczki) i profile zamkniête + miejsca ³±czenia na podwoziu (mo¿na i ca³o¶æ jak leci).

Odstêpstwo: gdy zauwa¿ysz, ¿e wcze¶niej, ¿e co¶ siê dzieje (np. nalot korozji) - ale raczej w±tpiê, ¿e to wyst±pi tak wcze¶niej (w ¿adnym francuskim aucie nic siê nie dzia³o, natomiast nie mogê tego powiedzieæ o japoñskich: s³aby lakier, s³abe zabezpieczenia :).

Sam ostatnio robi³em to u siebie - auto 7lat stare (lekkie pocz±tki nalotu na mostach, wahaczasz i okolicach progów - reszta profilaktycznie).
Jak masz sprzêt (wystarczy sprê¿arka i ded.pistolet) i mo¿liwo¶ci (np. kana³) i chêci (bo trochê trzeba przygotowaæ auto) - mo¿esz to zrobiæ równie¿ samemu.
U mnie zajê³o to 3 popo³udnia (licz±c, ¿e wpierw po umyciu, odt³uszczeniu i osuszeniu na³o¿ysz ¶rodek wi±¿±cy rdzê (ja u¿ywa³em Dinitrol Epoxy RC900) a po jego utwardzeniu ¶rodek zabezpieczaj±cy (u mnie K2 Durabit w tubach do pod³±czenia do pistoletu pneumatycznego) i profili zamkniêtych (te¿ sodek od K2).
Z rozpêdu zrobi³em równie¿ auto od ¿ony :)

11 Data: Wrzesien 05 2016 17:34:09
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Cavallino 

W dniu 05.09.2016 o 09:47, AL pisze:

On 2016-09-04 15:59, 007 wrote:
Marcin Kiciñski w


W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek
Kapelinder napisal:
Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo
zaplacic zlomowisko.

Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;)

Napisz proszê co bêdzie problemem, to sprawdzê, czy w dwunastoletnim
Lacettim wyst±pi³ ;)

Konserwacjê podwozia robi³em jak mia³ 7 lat.


przy ca³kowicie nowym aucie konserwacji bym nie robi³ (to chyba obecnie
niepotrzebne).
Natomiast po oko³o 5ciu latach - profilaktyczn±

W sensie, ¿e lepiej zasmarowywaæ ewentualn± rdzê ni¿ czysty metal?
Bo inaczej - nie bardzo rozumiem co ma daæ takowe od³o¿enie w czasie.

12 Data: Wrzesien 06 2016 00:14:54
Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie?
Autor: AL 

Cavallino  Wrote in message:

W dniu 05.09.2016 o 09:47, AL pisze:
On 2016-09-04 15:59, 007 wrote:
Marcin Kiciñski w


W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek
Kapelinder napisal:
Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo
zaplacic zlomowisko.

Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;)

Napisz proszê co bêdzie problemem, to sprawdzê, czy w dwunastoletnim
Lacettim wyst±pi³ ;)

Konserwacjê podwozia robi³em jak mia³ 7 lat.


przy ca³kowicie nowym aucie konserwacji bym nie robi³ (to chyba obecnie
niepotrzebne).
Natomiast po oko³o 5ciu latach - profilaktyczn±

W sensie, ¿e lepiej zasmarowywaæ ewentualn± rdzê ni¿ czysty metal?
Bo inaczej - nie bardzo rozumiem co ma daæ takowe od³o¿enie w czasie.



Konserwacjê masz fabryczn±, która na skutek warunków zewnêtrznych
 (sól, obicia od kamyków) ulega os³abieniu - st±d istot± jest jej
 uzupe³nienie.
Przynajmniej u mnie ta konserwacja jest, wiêc zak³adam, ¿e to standard.
I nie na czysty metal a metal wcze¶niej zabezpieczony ¶rodkiem
 wi±¿±cy rdzê.

--
AL


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

13 Data: Wrzesien 05 2016 15:22:07
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Zenek Kapelinder 

Duze fiaty i polonezy tez mialy fabryczne. Ale jak ktos w nowym zakonserwowal profile, dolozyl troche bitexu tam gdzie fabryka nie domalowala i zalozyl plastikowe nadkola to po dziesieciu latach taki samochod duzo lepiej sie prezentowal niz nie zabezpieczany po trzech. W bonusie bylo ze wszystkie sruby w podwoziu sie odkrecaly a nie urywaly.

14 Data: Wrzesien 06 2016 00:42:07
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: AL 

On 2016-09-06 00:22, Zenek Kapelinder wrote:

Duze fiaty i polonezy tez mialy fabryczne. Ale jak ktos w nowym zakonserwowal profile, dolozyl troche bitexu tam gdzie fabryka nie domalowala i zalozyl plastikowe nadkola to po dziesieciu latach taki samochod duzo lepiej sie prezentowal niz nie zabezpieczany po trzech. W bonusie bylo ze wszystkie sruby w podwoziu sie odkrecaly a nie urywaly.

to by³y czasy, gdy wyje¿d¿ajÄ…c nowym autem z fabryki w pierwszych krokach jecha³o siÄ™ do mechanika na dokrÄ™cenie wszystkich elementów i nastÄ™pnie obowiÄ…zkowo na konserwacjÄ™.

Ale to by³o 20 lat temu.... (tak robi³ tato z ka¿dym autem obowiÄ…zkowo)
:)

Teraz masz w standardzie konserwacjÄ™ podwozia, nadkola w standardzie i gwarancjÄ™ 12 lat na perforacjÄ™ blachy (to ostatnie zale¿y od marki - ale francuskie tak majÄ…).
:)

15 Data: Wrzesien 06 2016 00:56:44
Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie?
Autor: AL 

On 2016-09-06 00:14, AL wrote:

Cavallino  Wrote in message:
W dniu 05.09.2016 o 09:47, AL pisze:
On 2016-09-04 15:59, 007 wrote:
Marcin Kiciñski w


W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek
Kapelinder napisal:
Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo
zaplacic zlomowisko.

Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;)

Napisz proszê co bêdzie problemem, to sprawdzê, czy w dwunastoletnim
Lacettim wyst±pi³ ;)

Konserwacjê podwozia robi³em jak mia³ 7 lat.


przy ca³kowicie nowym aucie konserwacji bym nie robi³ (to chyba obecnie
niepotrzebne).
Natomiast po oko³o 5ciu latach - profilaktyczn±

W sensie, ¿e lepiej zasmarowywaæ ewentualn± rdzê ni¿ czysty metal?
Bo inaczej - nie bardzo rozumiem co ma daæ takowe od³o¿enie w czasie.



Konserwacjê masz fabryczn±, która na skutek warunków zewnêtrznych
  (sól, obicia od kamyków) ulega os³abieniu - st±d istot± jest jej
  uzupe³nienie.
Przynajmniej u mnie ta konserwacja jest, wiêc zak³adam, ¿e to standard.
I nie na czysty metal a metal wcze¶niej zabezpieczony ¶rodkiem
  wi±¿±cy rdzê.

mia³o byæ podk³adem epoksydowym wi±¿±cym rdzê (stosowa³em epoksy RC900) je¶li takie miejsca wystêpuj±.
http://market-lakierniczy.pl/pl/p/Srodek-przetwarzajacy-rdze-Converust-Epoxy-RC-900-DINITROL-400-ml-spray/326

U mnie nalot (uwaga: nalot a nie dziury! ) pojawi³y siê w okolicach progów i mostach przednim i tylnim + elementach zawieszenia, i w okolicy zderzaka tylnego gdzie zawieszone jest ko³o zapasowe.
Przód auta, w tym silnik  ob³o¿ony jest 3 p³ytami z tworzywa i pod nimi sucho i czysto - za nadkolami podobnie.
Wniosek - najbardziej nara¿one by³y elementy, które najbardziej by³y wystawione na warunki.
Konserwacjê robi³em bardziej profilaktycznie-uzupe³niaj±co ni¿ z konieczno¶ci (bo dziury czy rdza odchodz±ca p³atami).

Robi³em j± zgodnie z instrukcjami jaki otrzyma³em z zak³adu lakierniczego, który równie¿ ¶wiadczy takie us³ugi.
Na elementy, które wy¿ej wymieni³em zwróci³ mi uwagê diagnosta podczas badania rocznego (o dziwo ASO - tak, do tej pory robiê równie¿ przegl±dy roczne w ASO w 7mio letnim aucie(!) :) nic nie zaniepokoi³o :/ ).
Nie jestem profi - byæ mo¿e, ale mam t± swiadomo¶æ, ¿e swym dzia³aniem byæ mo¿e przed³u¿ê dobr± kondycjê swemu wozid³u.

16 Data: Wrzesien 06 2016 20:18:00
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Cavallino 

W dniu 06.09.2016 o 00:14, AL pisze:

Cavallino  Wrote in message:
W dniu 05.09.2016 o 09:47, AL pisze:
On 2016-09-04 15:59, 007 wrote:
Marcin Kiciñski w


W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek
Kapelinder napisal:
Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo
zaplacic zlomowisko.

Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;)

Napisz proszê co bêdzie problemem, to sprawdzê, czy w dwunastoletnim
Lacettim wyst±pi³ ;)

Konserwacjê podwozia robi³em jak mia³ 7 lat.


przy ca³kowicie nowym aucie konserwacji bym nie robi³ (to chyba obecnie
niepotrzebne).
Natomiast po oko³o 5ciu latach - profilaktyczn±

W sensie, ¿e lepiej zasmarowywaæ ewentualn± rdzê ni¿ czysty metal?
Bo inaczej - nie bardzo rozumiem co ma daæ takowe od³o¿enie w czasie.



Konserwacjê masz fabryczn±,

Oj chyba takiej o któr± pyta³ autor, to raczej nie masz.
A ju¿ na pewno nie wszêdzie.

która na skutek warunków zewnêtrznych
 (sól, obicia od kamyków) ulega os³abieniu - st±d istot± jest jej
 uzupe³nienie.
Przynajmniej u mnie ta konserwacja jest, wiêc zak³adam, ¿e to standard.

¬le zak³adasz.
Co¶ tam pewnie jest, ale obejrzyj sobie podwozie np. w Dacii.
To nie jest to samo co dobrze zrobiona normalna konserwacja.
Aczkolwiek ja jej nie robi³em, po to mam gwarancjê.

17 Data: Wrzesien 06 2016 21:36:27
Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie?
Autor: AL 

Cavallino  Wrote in message:

W dniu 06.09.2016 o 00:14, AL pisze:
Cavallino  Wrote in message:
W dniu 05.09.2016 o 09:47, AL pisze:
On 2016-09-04 15:59, 007 wrote:
Marcin Kiciñski w


W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek
Kapelinder napisal:
Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo
zaplacic zlomowisko.

Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;)

Napisz proszê co bêdzie problemem, to sprawdzê, czy w dwunastoletnim
Lacettim wyst±pi³ ;)

Konserwacjê podwozia robi³em jak mia³ 7 lat.


przy ca³kowicie nowym aucie konserwacji bym nie robi³ (to chyba obecnie
niepotrzebne).
Natomiast po oko³o 5ciu latach - profilaktyczn±

W sensie, ¿e lepiej zasmarowywaæ ewentualn± rdzê ni¿ czysty metal?
Bo inaczej - nie bardzo rozumiem co ma daæ takowe od³o¿enie w czasie.



Konserwacjê masz fabryczn±,

Oj chyba takiej o któr± pyta³ autor, to raczej nie masz.
A ju¿ na pewno nie wszêdzie.

która na skutek warunków zewnêtrznych
 (sól, obicia od kamyków) ulega os³abieniu - st±d istot± jest jej
 uzupe³nienie.
Przynajmniej u mnie ta konserwacja jest, wiêc zak³adam, ¿e to standard.

¬le zak³adasz.
Co¶ tam pewnie jest, ale obejrzyj sobie podwozie np. w Dacii.
To nie jest to samo co dobrze zrobiona normalna konserwacja.
Aczkolwiek ja jej nie robi³em, po to mam gwarancjê.


C-crosser - baranek typowo konserwacyjny (ale jasnego koloru, nie
 czarny) jest po³o¿ony fabrycznie na ca³ym podwoziu.   Miejsca
 ³±czenia blach widaæ, ¿e s± dodatkowo przejechane br±zowym
 ¶rodkiem - wszystkie ( czyli jakby by³o konserwantów
 fabrycznie).



--
AL


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

18 Data: Wrzesien 07 2016 16:51:30
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Cavallino 

W dniu 06.09.2016 o 21:36, AL pisze:

C-crosser - baranek typowo konserwacyjny (ale jasnego koloru, nie
 czarny) jest po³o¿ony fabrycznie na ca³ym podwoziu.

A w Dacii nic takiego nie widaæ.

19 Data: Wrzesien 06 2016 18:04:42
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: laisar 

W dniu wtorek, 6 wrzeÅ›nia 2016 20:18:00 UTC+2 u¿ytkownik Cavallino napisa³:


obejrzyj sobie podwozie np. w Dacii.
To nie jest to samo co dobrze zrobiona normalna konserwacja.

Specjaliści twierdzą inaczej - http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia

OceniajÄ… w 5-stopniowej skali i ma³o które nowe auto dostaje max (nawet tzw premium), bo wiele ma zakonserwowane wy³Ä…cznie po³Ä…czenia blach.

Tymczasem wszystkie daćki majÄ… porzÄ…dny baranek na ca³ym podwoziu i we wnÄ™kach kó³ oraz obficie zalane woskiem profile zamkniÄ™te.

Duster dosta³ solidnÄ… "4", tak samo jak stare sandero - która to ocena powinna siÄ™ odnosić tak¿e do dawnych loganów we wszystkich odmianach, bo by³y zabezpieczane dok³adnie tak samo. Konkurencja na tym samym poziomie: mercedec glc, volvo v60, bmw x1, audi a4.

Najs³abszÄ… lodgy ocenili na "dwójÄ™" - za niedoróby z poczÄ…tku produkcji w nowej fabryce: niedomalowanego baranka i braki wosku w niektórych elementach. Tyle samo dosta³y tegoroczne land rover discovery, toyota rav4, a jeszcze gorszy jest jeep renegade 2015: "pa³a".

Nowy logan mcv ma "3" - podwozie jest zabezpieczone jak w dusterze, ale obji¿yli ocenÄ… za s³abszÄ… górnÄ… czÄ™æ karoserii. Nota jak u bmw x3, kia sportage, jaguara xe, forda focusa....


OczywiÅ›cie ogólna jakoæ daciek jest niemal na pewno najni¿sza ze wszystkich przyk³adowych modeli powy¿ej, ale akurat konserwacja jest w³aÅ›nie w wiÄ™kszoÅ›ci "normalna i dobrze zrobiona".

20 Data: Wrzesien 07 2016 08:41:19
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Jacek 

W dniu 07.09.2016 o 03:04, laisar pisze:

Specjaliści twierdzą inaczej - http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia

Fajny link, dziÄ™ki. Szkoda, ¿e po szwedzku. Å»ony autko dosta³o 5/5, a wiÄ™c ca³kiem ³adnie, tym niemniej rozwa¿am nadal konserwacjÄ™.
W ASO na razie powiedzieli, co by³o do przewidzenia, ¿e paaanie, to auto ma gwarancjÄ™ na perforacjÄ™ i nie ma potrzeby konserwować.
Jacek

21 Data: Wrzesien 07 2016 01:18:00
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: laisar 

W dniu Å›roda, 7 wrzeÅ›nia 2016 08:41:24 UTC+2 u¿ytkownik Jacek napisa³:


Szkoda, ¿e po szwedzku.

Google Translator sobie radzi (:

(Chocia¿ najlepiej na angielski).


rozwa¿am nadal konserwacjÄ™.

W ASO mo¿na kupić Å›rodki u¿yte fabrycznie - na "s³upa", dla pe³nej konspiry (; - wtedy nikt siÄ™ nie pozna.

22 Data: Wrzesien 07 2016 16:53:19
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Cavallino 

W dniu 07.09.2016 o 03:04, laisar pisze:

W dniu wtorek, 6 wrzeÅ›nia 2016 20:18:00 UTC+2 u¿ytkownik Cavallino napisa³:

obejrzyj sobie podwozie np. w Dacii.
To nie jest to samo co dobrze zrobiona normalna konserwacja.

Specjaliści twierdzą inaczej - http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia

OceniajÄ… w 5-stopniowej skali i ma³o które nowe auto dostaje max (nawet tzw premium), bo wiele ma zakonserwowane wy³Ä…cznie po³Ä…czenia blach.

Tymczasem wszystkie daćki majÄ… porzÄ…dny baranek na ca³ym podwoziu i we wnÄ™kach kó³

No w³aÅ›nie o jego braku we wnÄ™kach kó³ piszÄ™.
Chyba ¿e na tym jeszcze jest sikniÄ™ty zwyk³y lakier i dlatego nie widać.
Ale z bia³ego Dustera z wnÄ™k kó³ tak bi³a biel, ¿e oczy bola³y.

23 Data: Wrzesien 07 2016 22:08:41
Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie?
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 6 Sep 2016 18:04:42 -0700 (PDT), w
 laisar
napisa³(-a):

Tymczasem wszystkie daæki maj± porz±dny baranek na ca³ym podwoziu i we wnêkach kó³ oraz obficie zalane woskiem profile zamkniête.

Duster dosta³ solidn± "4", tak samo jak stare sandero - która to ocena powinna siê odnosiæ tak¿e do dawnych loganów we wszystkich odmianach, bo by³y zabezpieczane dok³adnie tak samo. Konkurencja na tym samym poziomie: mercedec glc, volvo v60, bmw x1, audi a4.

Dziwne, bo u¿ytkownicy czêsto skar¿yli siê na rdzê w Daciach.

24 Data: Wrzesien 05 2016 08:47:15
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Zenek Kapelinder 

To chyba niepotrzebne napisales. Tak sie informuje jak sie nie wie. To po chuj informujesz jak nie wiesz.

25 Data: Wrzesien 06 2016 00:18:31
Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie?
Autor: AL 

Zenek Kapelinder  Wrote in message:

To chyba niepotrzebne napisales. Tak sie informuje jak sie nie wie. To po chuj informujesz jak nie wiesz.


Poka¿ zdjêcie spodu swojego auta po 5-7 latach jazdy w miastach
 polskich gdzie na soli siê nie oszczêdza.
Chêtnie siê przyjrzê.

Nawet ja wysmarujesz spód auta zaraz po zakupie, to po paru latach
 bêdziesz musia³ odnowiæ t± warstwê - nic nie jest
 wieczne.
--
AL


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

26 Data: Wrzesien 06 2016 08:00:17
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: cef 

W dniu 2016-09-06 o 00:18, AL pisze:

Zenek Kapelinder  Wrote in message:
To chyba niepotrzebne napisales. Tak sie informuje jak sie nie wie. To po chuj informujesz jak nie wiesz.


Poka¿ zdjÄ™cie spodu swojego auta po 5-7 latach jazdy w miastach
 polskich gdzie na soli siÄ™ nie
oszczędza.
Chętnie się przyjrzę.

Nawet ja wysmarujesz spód auta zaraz po zakupie, to po paru latach
 bÄ™dziesz musia³ odnowić tÄ… warstwÄ™ - nic nie jest
 wieczne.


Jak sprzedawa³em swojÄ… astrÄ™, to po 12 latach nic jej pod spodem nie by³o.
Nic tam nie robi³em, choć mój ojciec te¿ z ka¿dym autem itd...
Zero korozji, stan jak z fabryki. (auto sta³o pod chmurkÄ…) wiÄ™c jak jest dobrze zrobione, to jest na lata. KorodujÄ… tylko te auta, które z definicji majÄ… to spieprzone:
nietechnologiczne kszta³ty czy po³Ä…czenia generujÄ…ce ogniska lub uniemo¿liwiajÄ…ce pokrycie i s³aba technologia. Mo¿na to poprawiać, ale jak jeszcze blachy do³o¿yli gówniane, to szkoda czasu na paćkanie.

27 Data: Wrzesien 06 2016 12:16:34
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-09-06 o 08:00, cef pisze:

Poka¿ zdjÄ™cie spodu swojego auta po 5-7 latach jazdy w miastach
 polskich gdzie na soli siÄ™ nie
oszczędza.
Chętnie się przyjrzę.

Nawet ja wysmarujesz spód auta zaraz po zakupie, to po paru latach
 bÄ™dziesz musia³ odnowić tÄ… warstwÄ™ - nic nie jest
 wieczne.


Jak sprzedawa³em swojÄ… astrÄ™, to po 12 latach nic jej pod spodem nie by³o.
Nic tam nie robi³em, choć mój ojciec te¿ z ka¿dym autem itd...
Zero korozji, stan jak z fabryki. (auto sta³o pod chmurkÄ…) wiÄ™c jak jest
dobrze zrobione, to jest na lata. KorodujÄ… tylko te auta, które z
definicji majÄ… to spieprzone:
nietechnologiczne kszta³ty czy po³Ä…czenia generujÄ…ce ogniska lub
uniemo¿liwiajÄ…ce pokrycie i s³aba technologia. Mo¿na to poprawiać, ale
jak jeszcze blachy do³o¿yli gówniane, to szkoda czasu na paćkanie.

A skÄ…d w nowym aucie wiadomo czy "definicji majÄ… to spieprzone:"
czy jednak nie ? Lepiej zabezpieczyć i nie mieć zmartwień.


Pozdrawiam

28 Data: Wrzesien 06 2016 13:31:01
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: cef 

W dniu 2016-09-06 o 12:16, RadoslawF pisze:

W dniu 2016-09-06 o 08:00, cef pisze:

Poka¿ zdjÄ™cie spodu swojego auta po 5-7 latach jazdy w miastach
 polskich gdzie na soli siÄ™ nie
oszczędza.
Chętnie się przyjrzę.

Nawet ja wysmarujesz spód auta zaraz po zakupie, to po paru latach
 bÄ™dziesz musia³ odnowić tÄ… warstwÄ™ - nic nie jest
 wieczne.


Jak sprzedawa³em swojÄ… astrÄ™, to po 12 latach nic jej pod spodem nie
by³o.
Nic tam nie robi³em, choć mój ojciec te¿ z ka¿dym autem itd...
Zero korozji, stan jak z fabryki. (auto sta³o pod chmurkÄ…) wiÄ™c jak jest
dobrze zrobione, to jest na lata. KorodujÄ… tylko te auta, które z
definicji majÄ… to spieprzone:
nietechnologiczne kszta³ty czy po³Ä…czenia generujÄ…ce ogniska lub
uniemo¿liwiajÄ…ce pokrycie i s³aba technologia. Mo¿na to poprawiać, ale
jak jeszcze blachy do³o¿yli gówniane, to szkoda czasu na paćkanie.

A skÄ…d w nowym aucie wiadomo czy "definicji majÄ… to spieprzone:"
czy jednak nie ? Lepiej zabezpieczyć i nie mieć zmartwień.

Trzeba dobrze się rozejrzeć jak wyglądają auta danej marki
i to wystarczy, ¿eby wiedzieć które korodujÄ….
Tego nie zmieniają tak z dnia na dzień czy z modelu na model.

29 Data: Wrzesien 07 2016 09:39:37
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-09-06 o 13:31, cef pisze:

Jak sprzedawa³em swojÄ… astrÄ™, to po 12 latach nic jej pod spodem nie
by³o.
Nic tam nie robi³em, choć mój ojciec te¿ z ka¿dym autem itd...
Zero korozji, stan jak z fabryki. (auto sta³o pod chmurkÄ…) wiÄ™c jak jest
dobrze zrobione, to jest na lata. KorodujÄ… tylko te auta, które z
definicji majÄ… to spieprzone:
nietechnologiczne kszta³ty czy po³Ä…czenia generujÄ…ce ogniska lub
uniemo¿liwiajÄ…ce pokrycie i s³aba technologia. Mo¿na to poprawiać, ale
jak jeszcze blachy do³o¿yli gówniane, to szkoda czasu na paćkanie.

A skÄ…d w nowym aucie wiadomo czy "definicji majÄ… to spieprzone:"
czy jednak nie ? Lepiej zabezpieczyć i nie mieć zmartwień.

Trzeba dobrze się rozejrzeć jak wyglądają auta danej marki
i to wystarczy, ¿eby wiedzieć które korodujÄ….
Tego nie zmieniają tak z dnia na dzień czy z modelu na model.

Gówno prawda.
Auta marki są świetne a w nowym modelu w ramach oszczędności
nie w³o¿yli nadkoli i porobili inne oszczÄ™dnoÅ›ci.
Co wiÄ™cej takie oszczÄ™dnoÅ›ci mo¿na zrobić "odm³adzajÄ…c"
istniejÄ…cy i sprawdzony model.


Pozdrawiam

30 Data: Wrzesien 07 2016 10:25:21
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: sirapacz 


Tego nie zmieniają tak z dnia na dzień czy z modelu na model.

Gówno prawda.

Potwierdzam:
mam 2 sztuki punto 2fl rocznik 2003 i 2004.
ta 2003 jest taka, ¿e nie mogÄ™ zapanować nad rdzÄ… - w ró¿nych miejscach (czyli potrafiÄ™ mieć rdzÄ™ w Å›rodku kabiny i to nie tylko na pod³odze)
ta 2004 jest taka, ¿e wystarczy³y drobne poprawki (g³ównie progów w miejscu gdzi enie by³o chlapaczy i kamienie mi wypiaskowa³y do go³ej blachy)
Powinny byc identyczne a jest przepaæ.

mgut

31 Data: Wrzesien 07 2016 12:43:06
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: cef 

W dniu 2016-09-07 o 10:25, sirapacz pisze:


Tego nie zmieniają tak z dnia na dzień czy z modelu na model.

Gówno prawda.

Potwierdzam:
mam 2 sztuki punto 2fl rocznik 2003 i 2004.


No w³aÅ›nie. Rzadko kiedy widywa³em niezardzewia³e
samochody ze stajni fiata.
W autach to siÄ™ nie zdarza.

32 Data: Wrzesien 07 2016 13:11:32
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: sirapacz 


Potwierdzam:
mam 2 sztuki punto 2fl rocznik 2003 i 2004.


No w³aÅ›nie. Rzadko kiedy widywa³em niezardzewia³e
samochody ze stajni fiata.
W autach to siÄ™ nie zdarza.

a przeczytaleÅ› ze zrozumieniem mój post? Napisalem ze jeden to koszmar a drugi cacy.
Z fiatem najwiekszy jest ból ze wzlÄ™du na rant przyprogowy. Ka¿dy gumiarz i mechanik podk³ada tam ³apÄ™ podnoÅ›nika mia¿d¿Ä…c blachy - tam wchodzi korozja najszybciej.
Fiatowskie podnoÅ›niki majÄ… wyciÄ™cie w gumie na ten rant i podnoszÄ… normalnie za próg i wzmocnienia a rant jest nienaruszony.
Mialem kiedys punto 1997 i ono rdzewia³o wlasnie w 4 punktach - tam gdzie t³uki pomia¿d¿y³y mi ranty.... a poza tym w ogóle.

Napewno nie sÄ… to samochody które po kilku latach nie potrzebujÄ… przeglÄ…du blach - ale nie znam samochodu który nie potrzebowal.

33 Data: Wrzesien 07 2016 15:08:11
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: cef 

W dniu 2016-09-07 o 13:11, sirapacz pisze:


Potwierdzam:
mam 2 sztuki punto 2fl rocznik 2003 i 2004.


No w³aÅ›nie. Rzadko kiedy widywa³em niezardzewia³e
samochody ze stajni fiata.
W autach to siÄ™ nie zdarza.

a przeczytaleÅ› ze zrozumieniem mój post? Napisalem ze jeden to koszmar a
drugi cacy.

Ja to tak rozumiem, ¿e jeden to standard, a ten cacy, to przypadek,
więc i tak nie warto.

Napewno nie sÄ… to samochody które po kilku latach nie potrzebujÄ…
przeglÄ…du blach - ale nie znam samochodu który nie potrzebowal.

A co to jest przeglÄ…d blach?
Å»e raz na kilka lat zaglÄ…dasz pod spód i nic tam siÄ™ nie dzieje
czy rozumiesz przez to jakieÅ› zabiegi?
Bo ja nie robi³em nic w astrze  przez 12 lat, w pasacie te¿ nic przez 8 lat,
w toyocie verso te¿ nic przez 8 lat i nic siÄ™ nie dzieje,
a w mikrze (nissan) po 11 latach to ca³oæ do dziÅ›
  kupy siÄ™ trzyma chyba tylko na tej zrobionej przed laty konserwacji,
podobnie by³o we wszystkich fordach.

34 Data: Wrzesien 07 2016 16:54:27
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Cavallino 

W dniu 07.09.2016 o 10:25, sirapacz pisze:


Tego nie zmieniają tak z dnia na dzień czy z modelu na model.

Gówno prawda.

Potwierdzam:
mam 2 sztuki punto 2fl rocznik 2003 i 2004.
ta 2003 jest taka, ¿e nie mogÄ™ zapanować nad rdzÄ… - w ró¿nych miejscach
(czyli potrafiÄ™ mieć rdzÄ™ w Å›rodku kabiny i to nie tylko na pod³odze)
ta 2004 jest taka, ¿e wystarczy³y drobne poprawki (g³ównie progów w
miejscu gdzi enie by³o chlapaczy i kamienie mi wypiaskowa³y do go³ej
blachy)
Powinny byc identyczne a jest przepaæ.

A ja mia³em Punto z 2002 i nie chcia³o zardzewieć nawet w miejscach przytartych do go³ego podk³adu.

35 Data: Wrzesien 07 2016 12:41:34
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: cef 

W dniu 2016-09-07 o 09:39, RadoslawF pisze:

W dniu 2016-09-06 o 13:31, cef pisze:

Jak sprzedawa³em swojÄ… astrÄ™, to po 12 latach nic jej pod spodem nie
by³o.
Nic tam nie robi³em, choć mój ojciec te¿ z ka¿dym autem itd...
Zero korozji, stan jak z fabryki. (auto sta³o pod chmurkÄ…) wiÄ™c jak
jest
dobrze zrobione, to jest na lata. KorodujÄ… tylko te auta, które z
definicji majÄ… to spieprzone:
nietechnologiczne kszta³ty czy po³Ä…czenia generujÄ…ce ogniska lub
uniemo¿liwiajÄ…ce pokrycie i s³aba technologia. Mo¿na to poprawiać, ale
jak jeszcze blachy do³o¿yli gówniane, to szkoda czasu na paćkanie.

A skÄ…d w nowym aucie wiadomo czy "definicji majÄ… to spieprzone:"
czy jednak nie ? Lepiej zabezpieczyć i nie mieć zmartwień.

Trzeba dobrze się rozejrzeć jak wyglądają auta danej marki
i to wystarczy, ¿eby wiedzieć które korodujÄ….
Tego nie zmieniają tak z dnia na dzień czy z modelu na model.

Gówno prawda.
Auta marki są świetne a w nowym modelu w ramach oszczędności
nie w³o¿yli nadkoli i porobili inne oszczÄ™dnoÅ›ci.
Co wiÄ™cej takie oszczÄ™dnoÅ›ci mo¿na zrobić "odm³adzajÄ…c"
istniejÄ…cy i sprawdzony model.

No jak nie ma nadkoli, to jest gówno nie auto.
W autach to siÄ™ sprawdza.

36 Data: Wrzesien 04 2016 16:12:00
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 3 Sep 2016 02:26:54 +0200, Jacek napisa³(a):

¯ona kupi³a nowego Renaulta Captur, którym zamierza poje¼dziæ d³u¿ej,
ni¿ 10 lat. Jak radzicie? Zakonserwowaæ dodatkowo profile zamkniête i
podwozie? Dawno temu by³o to powszechnie praktykowane, a teraz?
Jacek

Z technicznego punktu widzenia na pewno warto - jak ka¿da konserwacja.
Ale dowiedz siê co na ten temat s±dz± warunki gwarancji.

Konserwować nowe auto, czy nie?



Grupy dyskusyjne