Konserwować nowe auto, czy nie?
1 | Data: Wrzesien 03 2016 02:26:54 |
Temat: Konserwować nowe auto, czy nie? | |
Autor: Jacek | Å»ona kupi³a nowego Renaulta Captur, którym zamierza poje¼dzić d³u¿ej, ni¿ 10 lat. Jak radzicie? Zakonserwować dodatkowo profile zamkniÄ™te i podwozie? Dawno temu by³o to powszechnie praktykowane, a teraz? 2 |
Data: Wrzesien 02 2016 18:19:46 | Temat: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | Zakonserwowac. Sprawdzic czy ma nadkola z plastiku. Jak nie ma to dokupic, dorobic, ukrasc. Teraz samochody robia na max 10 lat. Powtarzanym co jakis czas konserwowaniem profili mozna wydluzyc czas zycia o minimum drugie tyle.. Nie uchroni taka konserwacja przed korozja zmeczeniowa ale naprawa jakiegos wspornika wahacza to maly pikus przy wymianie progu albo nie odkrecanego blotnika. 3 |
Data: Wrzesien 03 2016 13:33:18 | Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Jacek pisze tak: ¯ona kupi³a nowego Renaulta Captur, którym zamierza poje¼dziæ Ju¿ w 1996 roku istnia³y technologie, które pozwala³y zabezpieczyæ blachê na 19 lat tak ze nie zardzewia³a. Dzi¶ technologie s± lepsze albo celowo potanione. Zale¿y któr± masz w tym Capturze. Jednak 10 lat powinno wytrzymaæ nie robi±c nic czyli jak stryjenka uwa¿a. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 4 |
Data: Wrzesien 03 2016 05:12:48 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo zaplacic zlomowisko. 5 |
Data: Wrzesien 03 2016 15:23:25 | Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie za 10 lat zepsuta polska klasa pó³¶rednia bêdzie kupowaæ nowe wozy ;) -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 6 |
Data: Wrzesien 03 2016 15:46:54 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-09-03 o 15:23, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:Dwudziestoletnie nówki sztuki nie Å›migane, nie bite, Niemiec nimi tylko w niedzielÄ™ do koÅ›cio³a je¼dzi³ i p³aka³ jak sprzedawa³. Pozdrawiam 7 |
Data: Wrzesien 03 2016 06:57:45 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | Tylko trzeba bedzie uwazac z wlacznikami zeby sie nie wysadzic. 8 |
Data: Wrzesien 03 2016 08:07:30 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Marcin Kiciński | W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek Kapelinder napisal: Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;) Pozdrawiam MK 9 |
Data: Wrzesien 04 2016 15:59:11 | Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie? | Autor: 007 | Marcin Kiciñski w W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek Kapelinder napisal: Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;) Napisz proszê co bêdzie problemem, to sprawdzê, czy w dwunastoletnim Lacettim wyst±pi³ ;) Konserwacjê podwozia robi³em jak mia³ 7 lat. -- 'Tom N' 10 |
Data: Wrzesien 05 2016 09:47:35 | Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie? | Autor: AL | On 2016-09-04 15:59, 007 wrote: Marcin Kiciñski w przy ca³kowicie nowym aucie konserwacji bym nie robi³ (to chyba obecnie niepotrzebne). Natomiast po oko³o 5ciu latach - profilaktyczn± - z naciskiem na progi ( wszêdobylska sól i kamyczki) i profile zamkniête + miejsca ³±czenia na podwoziu (mo¿na i ca³o¶æ jak leci). Odstêpstwo: gdy zauwa¿ysz, ¿e wcze¶niej, ¿e co¶ siê dzieje (np. nalot korozji) - ale raczej w±tpiê, ¿e to wyst±pi tak wcze¶niej (w ¿adnym francuskim aucie nic siê nie dzia³o, natomiast nie mogê tego powiedzieæ o japoñskich: s³aby lakier, s³abe zabezpieczenia :). Sam ostatnio robi³em to u siebie - auto 7lat stare (lekkie pocz±tki nalotu na mostach, wahaczasz i okolicach progów - reszta profilaktycznie). Jak masz sprzêt (wystarczy sprê¿arka i ded.pistolet) i mo¿liwo¶ci (np. kana³) i chêci (bo trochê trzeba przygotowaæ auto) - mo¿esz to zrobiæ równie¿ samemu. U mnie zajê³o to 3 popo³udnia (licz±c, ¿e wpierw po umyciu, odt³uszczeniu i osuszeniu na³o¿ysz ¶rodek wi±¿±cy rdzê (ja u¿ywa³em Dinitrol Epoxy RC900) a po jego utwardzeniu ¶rodek zabezpieczaj±cy (u mnie K2 Durabit w tubach do pod³±czenia do pistoletu pneumatycznego) i profili zamkniêtych (te¿ sodek od K2). Z rozpêdu zrobi³em równie¿ auto od ¿ony :) 11 |
Data: Wrzesien 05 2016 17:34:09 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 05.09.2016 o 09:47, AL pisze: On 2016-09-04 15:59, 007 wrote: W sensie, ¿e lepiej zasmarowywaæ ewentualn± rdzê ni¿ czysty metal? Bo inaczej - nie bardzo rozumiem co ma daæ takowe od³o¿enie w czasie. 12 |
Data: Wrzesien 06 2016 00:14:54 | Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie? | Autor: AL | Cavallino Wrote in message: W dniu 05.09.2016 o 09:47, AL pisze: Konserwacjê masz fabryczn±, która na skutek warunków zewnêtrznych (sól, obicia od kamyków) ulega os³abieniu - st±d istot± jest jej uzupe³nienie. Przynajmniej u mnie ta konserwacja jest, wiêc zak³adam, ¿e to standard. I nie na czysty metal a metal wcze¶niej zabezpieczony ¶rodkiem wi±¿±cy rdzê. -- AL -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ 13 |
Data: Wrzesien 05 2016 15:22:07 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | Duze fiaty i polonezy tez mialy fabryczne. Ale jak ktos w nowym zakonserwowal profile, dolozyl troche bitexu tam gdzie fabryka nie domalowala i zalozyl plastikowe nadkola to po dziesieciu latach taki samochod duzo lepiej sie prezentowal niz nie zabezpieczany po trzech. W bonusie bylo ze wszystkie sruby w podwoziu sie odkrecaly a nie urywaly. 14 |
Data: Wrzesien 06 2016 00:42:07 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: AL | On 2016-09-06 00:22, Zenek Kapelinder wrote: Duze fiaty i polonezy tez mialy fabryczne. Ale jak ktos w nowym zakonserwowal profile, dolozyl troche bitexu tam gdzie fabryka nie domalowala i zalozyl plastikowe nadkola to po dziesieciu latach taki samochod duzo lepiej sie prezentowal niz nie zabezpieczany po trzech. W bonusie bylo ze wszystkie sruby w podwoziu sie odkrecaly a nie urywaly.to by³y czasy, gdy wyje¿d¿ajÄ…c nowym autem z fabryki w pierwszych krokach jecha³o siÄ™ do mechanika na dokrÄ™cenie wszystkich elementów i nastÄ™pnie obowiÄ…zkowo na konserwacjÄ™. Ale to by³o 20 lat temu.... (tak robi³ tato z ka¿dym autem obowiÄ…zkowo) :) Teraz masz w standardzie konserwacjÄ™ podwozia, nadkola w standardzie i gwarancjÄ™ 12 lat na perforacjÄ™ blachy (to ostatnie zale¿y od marki - ale francuskie tak majÄ…). :) 15 |
Data: Wrzesien 06 2016 00:56:44 | Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie? | Autor: AL | On 2016-09-06 00:14, AL wrote: Cavallino Wrote in message:mia³o byæ podk³adem epoksydowym wi±¿±cym rdzê (stosowa³em epoksy RC900) je¶li takie miejsca wystêpuj±. http://market-lakierniczy.pl/pl/p/Srodek-przetwarzajacy-rdze-Converust-Epoxy-RC-900-DINITROL-400-ml-spray/326 U mnie nalot (uwaga: nalot a nie dziury! ) pojawi³y siê w okolicach progów i mostach przednim i tylnim + elementach zawieszenia, i w okolicy zderzaka tylnego gdzie zawieszone jest ko³o zapasowe. Przód auta, w tym silnik ob³o¿ony jest 3 p³ytami z tworzywa i pod nimi sucho i czysto - za nadkolami podobnie. Wniosek - najbardziej nara¿one by³y elementy, które najbardziej by³y wystawione na warunki. Konserwacjê robi³em bardziej profilaktycznie-uzupe³niaj±co ni¿ z konieczno¶ci (bo dziury czy rdza odchodz±ca p³atami). Robi³em j± zgodnie z instrukcjami jaki otrzyma³em z zak³adu lakierniczego, który równie¿ ¶wiadczy takie us³ugi. Na elementy, które wy¿ej wymieni³em zwróci³ mi uwagê diagnosta podczas badania rocznego (o dziwo ASO - tak, do tej pory robiê równie¿ przegl±dy roczne w ASO w 7mio letnim aucie(!) :) nic nie zaniepokoi³o :/ ). Nie jestem profi - byæ mo¿e, ale mam t± swiadomo¶æ, ¿e swym dzia³aniem byæ mo¿e przed³u¿ê dobr± kondycjê swemu wozid³u. 16 |
Data: Wrzesien 06 2016 20:18:00 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 06.09.2016 o 00:14, AL pisze: Cavallino Wrote in message: Oj chyba takiej o któr± pyta³ autor, to raczej nie masz. A ju¿ na pewno nie wszêdzie. która na skutek warunków zewnêtrznych (sól, obicia od kamyków) ulega os³abieniu - st±d istot± jest jej ¬le zak³adasz. Co¶ tam pewnie jest, ale obejrzyj sobie podwozie np. w Dacii. To nie jest to samo co dobrze zrobiona normalna konserwacja. Aczkolwiek ja jej nie robi³em, po to mam gwarancjê. 17 |
Data: Wrzesien 06 2016 21:36:27 | Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie? | Autor: AL | Cavallino Wrote in message: W dniu 06.09.2016 o 00:14, AL pisze:C-crosser - baranek typowo konserwacyjny (ale jasnego koloru, nie czarny) jest po³o¿ony fabrycznie na ca³ym podwoziu. Miejsca ³±czenia blach widaæ, ¿e s± dodatkowo przejechane br±zowym ¶rodkiem - wszystkie ( czyli jakby by³o konserwantów fabrycznie). -- AL -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ 18 |
Data: Wrzesien 07 2016 16:51:30 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 06.09.2016 o 21:36, AL pisze: C-crosser - baranek typowo konserwacyjny (ale jasnego koloru, nie A w Dacii nic takiego nie widaæ. 19 |
Data: Wrzesien 06 2016 18:04:42 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: laisar | W dniu wtorek, 6 wrzeÅ›nia 2016 20:18:00 UTC+2 u¿ytkownik Cavallino napisa³:
SpecjaliÅ›ci twierdzÄ… inaczej - http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia OceniajÄ… w 5-stopniowej skali i ma³o które nowe auto dostaje max (nawet tzw premium), bo wiele ma zakonserwowane wy³Ä…cznie po³Ä…czenia blach. Tymczasem wszystkie daćki majÄ… porzÄ…dny baranek na ca³ym podwoziu i we wnÄ™kach kó³ oraz obficie zalane woskiem profile zamkniÄ™te. Duster dosta³ solidnÄ… "4", tak samo jak stare sandero - która to ocena powinna siÄ™ odnosić tak¿e do dawnych loganów we wszystkich odmianach, bo by³y zabezpieczane dok³adnie tak samo. Konkurencja na tym samym poziomie: mercedec glc, volvo v60, bmw x1, audi a4. Najs³abszÄ… lodgy ocenili na "dwójÄ™" - za niedoróby z poczÄ…tku produkcji w nowej fabryce: niedomalowanego baranka i braki wosku w niektórych elementach. Tyle samo dosta³y tegoroczne land rover discovery, toyota rav4, a jeszcze gorszy jest jeep renegade 2015: "pa³a". Nowy logan mcv ma "3" - podwozie jest zabezpieczone jak w dusterze, ale obji¿yli ocenÄ… za s³abszÄ… górnÄ… czÄ™æ karoserii. Nota jak u bmw x3, kia sportage, jaguara xe, forda focusa.... OczywiÅ›cie ogólna jakoæ daciek jest niemal na pewno najni¿sza ze wszystkich przyk³adowych modeli powy¿ej, ale akurat konserwacja jest w³aÅ›nie w wiÄ™kszoÅ›ci "normalna i dobrze zrobiona". 20 |
Data: Wrzesien 07 2016 08:41:19 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Jacek | W dniu 07.09.2016 o 03:04, laisar pisze: SpecjaliÅ›ci twierdzÄ… inaczej - http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia Fajny link, dziÄ™ki. Szkoda, ¿e po szwedzku. Å»ony autko dosta³o 5/5, a wiÄ™c ca³kiem ³adnie, tym niemniej rozwa¿am nadal konserwacjÄ™. W ASO na razie powiedzieli, co by³o do przewidzenia, ¿e paaanie, to auto ma gwarancjÄ™ na perforacjÄ™ i nie ma potrzeby konserwować. Jacek 21 |
Data: Wrzesien 07 2016 01:18:00 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: laisar | W dniu Å›roda, 7 wrzeÅ›nia 2016 08:41:24 UTC+2 u¿ytkownik Jacek napisa³:
Google Translator sobie radzi (: (Chocia¿ najlepiej na angielski). rozwa¿am nadal konserwacjÄ™. W ASO mo¿na kupić Å›rodki u¿yte fabrycznie - na "s³upa", dla pe³nej konspiry (; - wtedy nikt siÄ™ nie pozna. 22 |
Data: Wrzesien 07 2016 16:53:19 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 07.09.2016 o 03:04, laisar pisze: W dniu wtorek, 6 wrzeÅ›nia 2016 20:18:00 UTC+2 u¿ytkownik Cavallino napisa³: No w³aÅ›nie o jego braku we wnÄ™kach kó³ piszÄ™. Chyba ¿e na tym jeszcze jest sikniÄ™ty zwyk³y lakier i dlatego nie widać. Ale z bia³ego Dustera z wnÄ™k kó³ tak bi³a biel, ¿e oczy bola³y. 23 |
Data: Wrzesien 07 2016 22:08:41 | Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie? | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 6 Sep 2016 18:04:42 -0700 (PDT), w Tymczasem wszystkie daæki maj± porz±dny baranek na ca³ym podwoziu i we wnêkach kó³ oraz obficie zalane woskiem profile zamkniête. Dziwne, bo u¿ytkownicy czêsto skar¿yli siê na rdzê w Daciach. 24 |
Data: Wrzesien 05 2016 08:47:15 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | To chyba niepotrzebne napisales. Tak sie informuje jak sie nie wie. To po chuj informujesz jak nie wiesz. 25 |
Data: Wrzesien 06 2016 00:18:31 | Temat: Re: Konserwowaæ nowe auto, czy nie? | Autor: AL | Zenek Kapelinder Wrote in message: To chyba niepotrzebne napisales. Tak sie informuje jak sie nie wie. To po chuj informujesz jak nie wiesz. Poka¿ zdjêcie spodu swojego auta po 5-7 latach jazdy w miastach polskich gdzie na soli siê nie oszczêdza. Chêtnie siê przyjrzê. Nawet ja wysmarujesz spód auta zaraz po zakupie, to po paru latach bêdziesz musia³ odnowiæ t± warstwê - nic nie jest wieczne. -- AL -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ 26 |
Data: Wrzesien 06 2016 08:00:17 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-06 o 00:18, AL pisze: Zenek Kapelinder Wrote in message: Jak sprzedawa³em swojÄ… astrÄ™, to po 12 latach nic jej pod spodem nie by³o. Nic tam nie robi³em, choć mój ojciec te¿ z ka¿dym autem itd... Zero korozji, stan jak z fabryki. (auto sta³o pod chmurkÄ…) wiÄ™c jak jest dobrze zrobione, to jest na lata. KorodujÄ… tylko te auta, które z definicji majÄ… to spieprzone: nietechnologiczne kszta³ty czy po³Ä…czenia generujÄ…ce ogniska lub uniemo¿liwiajÄ…ce pokrycie i s³aba technologia. Mo¿na to poprawiać, ale jak jeszcze blachy do³o¿yli gówniane, to szkoda czasu na paćkanie. 27 |
Data: Wrzesien 06 2016 12:16:34 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-09-06 o 08:00, cef pisze: A skÄ…d w nowym aucie wiadomo czy "definicji majÄ… to spieprzone:"Poka¿ zdjÄ™cie spodu swojego auta po 5-7 latach jazdy w miastach czy jednak nie ? Lepiej zabezpieczyć i nie mieć zmartwieÅ„. Pozdrawiam 28 |
Data: Wrzesien 06 2016 13:31:01 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-06 o 12:16, RadoslawF pisze: W dniu 2016-09-06 o 08:00, cef pisze: Trzeba dobrze siÄ™ rozejrzeć jak wyglÄ…dajÄ… auta danej marki i to wystarczy, ¿eby wiedzieć które korodujÄ…. Tego nie zmieniajÄ… tak z dnia na dzieÅ„ czy z modelu na model. 29 |
Data: Wrzesien 07 2016 09:39:37 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-09-06 o 13:31, cef pisze: Jak sprzedawa³em swojÄ… astrÄ™, to po 12 latach nic jej pod spodem nieA skÄ…d w nowym aucie wiadomo czy "definicji majÄ… to spieprzone:" Gówno prawda. Auta marki sÄ… Å›wietne a w nowym modelu w ramach oszczÄ™dnoÅ›ci nie w³o¿yli nadkoli i porobili inne oszczÄ™dnoÅ›ci. Co wiÄ™cej takie oszczÄ™dnoÅ›ci mo¿na zrobić "odm³adzajÄ…c" istniejÄ…cy i sprawdzony model. Pozdrawiam 30 |
Data: Wrzesien 07 2016 10:25:21 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: sirapacz |
Tego nie zmieniajÄ… tak z dnia na dzieÅ„ czy z modelu na model. Potwierdzam: mam 2 sztuki punto 2fl rocznik 2003 i 2004. ta 2003 jest taka, ¿e nie mogÄ™ zapanować nad rdzÄ… - w ró¿nych miejscach (czyli potrafiÄ™ mieć rdzÄ™ w Å›rodku kabiny i to nie tylko na pod³odze) ta 2004 jest taka, ¿e wystarczy³y drobne poprawki (g³ównie progów w miejscu gdzi enie by³o chlapaczy i kamienie mi wypiaskowa³y do go³ej blachy) Powinny byc identyczne a jest przepaæ. mgut 31 |
Data: Wrzesien 07 2016 12:43:06 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-07 o 10:25, sirapacz pisze:
No w³aÅ›nie. Rzadko kiedy widywa³em niezardzewia³e samochody ze stajni fiata. W autach to siÄ™ nie zdarza. 32 |
Data: Wrzesien 07 2016 13:11:32 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: sirapacz |
a przeczytaleÅ› ze zrozumieniem mój post? Napisalem ze jeden to koszmar a drugi cacy.Potwierdzam: Z fiatem najwiekszy jest ból ze wzlÄ™du na rant przyprogowy. Ka¿dy gumiarz i mechanik podk³ada tam ³apÄ™ podnoÅ›nika mia¿d¿Ä…c blachy - tam wchodzi korozja najszybciej. Fiatowskie podnoÅ›niki majÄ… wyciÄ™cie w gumie na ten rant i podnoszÄ… normalnie za próg i wzmocnienia a rant jest nienaruszony. Mialem kiedys punto 1997 i ono rdzewia³o wlasnie w 4 punktach - tam gdzie t³uki pomia¿d¿y³y mi ranty.... a poza tym w ogóle. Napewno nie sÄ… to samochody które po kilku latach nie potrzebujÄ… przeglÄ…du blach - ale nie znam samochodu który nie potrzebowal. 33 |
Data: Wrzesien 07 2016 15:08:11 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-07 o 13:11, sirapacz pisze:
Ja to tak rozumiem, ¿e jeden to standard, a ten cacy, to przypadek, wiÄ™c i tak nie warto. Napewno nie sÄ… to samochody które po kilku latach nie potrzebujÄ… A co to jest przeglÄ…d blach? Å»e raz na kilka lat zaglÄ…dasz pod spód i nic tam siÄ™ nie dzieje czy rozumiesz przez to jakieÅ› zabiegi? Bo ja nie robi³em nic w astrze przez 12 lat, w pasacie te¿ nic przez 8 lat, w toyocie verso te¿ nic przez 8 lat i nic siÄ™ nie dzieje, a w mikrze (nissan) po 11 latach to ca³oæ do dziÅ› kupy siÄ™ trzyma chyba tylko na tej zrobionej przed laty konserwacji, podobnie by³o we wszystkich fordach. 34 |
Data: Wrzesien 07 2016 16:54:27 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 07.09.2016 o 10:25, sirapacz pisze:
A ja mia³em Punto z 2002 i nie chcia³o zardzewieć nawet w miejscach przytartych do go³ego podk³adu. 35 |
Data: Wrzesien 07 2016 12:41:34 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-07 o 09:39, RadoslawF pisze: W dniu 2016-09-06 o 13:31, cef pisze: No jak nie ma nadkoli, to jest gówno nie auto. W autach to siÄ™ sprawdza. 36 |
Data: Wrzesien 04 2016 16:12:00 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 3 Sep 2016 02:26:54 +0200, Jacek napisa³(a): ¯ona kupi³a nowego Renaulta Captur, którym zamierza poje¼dziæ d³u¿ej, Z technicznego punktu widzenia na pewno warto - jak ka¿da konserwacja. Ale dowiedz siê co na ten temat s±dz± warunki gwarancji. |