Grupy dyskusyjne   »   Kontrolka ABS pytanie. Opcje

Kontrolka ABS pytanie. Opcje



1 Data: Lipiec 03 2010 14:54:31
Temat: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: Endriu 

Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).

Samochód Peugeot 307 2003r.

Ogólnie to ciężko jeżeli chodzi o jakąkolwiek serwisówkę to tego
samochodziku:

W "Sam naprawiam"

http://www.wkl.com.pl/oferta.php?szukaj=peugeot+307

null odpowiedzi, a schemat elektryczny do rocznika 2003 też kiepskawo:

Autoelektro Nr 116
http://tiny.pl/h7qww

roczniki powyżej 2005 roku...

Pomóżcie panowie.



2 Data: Lipiec 04 2010 12:16:25
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: Icek 

Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).

=======================

to bardziej skomplikowane niz Ci sie wydaje.

ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
kontrolka zapalic

Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale dawal
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
wiedziala ze nastapila awaria zarowki


Icek

3 Data: Lipiec 04 2010 12:44:58
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: Endriu 

ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
kontrolka zapalic

Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale
dawal
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
wiedziala ze nastapila awaria zarowki

Klego Icku, a jak stwierdzić że ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to
diabelstwo się diagnozuje ?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

4 Data: Lipiec 04 2010 14:17:15
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-07-04 12:44, Endriu pisze:

ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
kontrolka zapalic

Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale
dawal
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
wiedziala ze nastapila awaria zarowki

Klego Icku, a jak stwierdzi� �e ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to
diabelstwo siďż˝ diagnozuje ?.


Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłÄ…cza się cały układ.

Pozdrawiam !!

5 Data: Lipiec 04 2010 14:47:14
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: Endriu 

Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa
to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów
powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ.

Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

6 Data: Lipiec 04 2010 15:23:03
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: CUT 

W dniu 2010-07-04 14:47, Endriu pisze:

Wciska peda� z ca�ej si�y - najlepiej na jakim� �wirku/piasku - jak dzia�a
to b�dziesz czu�. W przypadku tego uk�adu awaria jednego z jego element�w
powoduje niedzia�anie ca�o�ci - czytaj wy��cza si� ca�y uk�ad.

Czyli normalnie b�dzie hamowa� "jak bez ABS" ?.



Tak. Nie będzie pulsacji. Przy mocnym hamowaniu koła się zablokują.

7 Data: Lipiec 04 2010 16:10:09
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: J.F. 

On Sun, 4 Jul 2010 14:47:14 +0200,  Endriu wrote:

Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa
to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów
powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ.

Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.

Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

J.

8 Data: Lipiec 04 2010 16:38:04
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: Endriu 

Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.

Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

Czyli jak ?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

9 Data: Lipiec 04 2010 17:10:40
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: J.F. 

On Sun, 4 Jul 2010 16:38:04 +0200,  Endriu wrote:

Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

Czyli jak ?.

Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.

Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
No ale jemu kontrolka sie nie palila.

J.

10 Data: Lipiec 04 2010 23:05:31
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sun, 4 Jul 2010 16:38:04 +0200,  Endriu wrote:
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

Czyli jak ?.

Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.

Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
No ale jemu kontrolka sie nie palila.


nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo aflabetycznie)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

11 Data: Lipiec 05 2010 08:24:53
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: J.F. 

On Sun, 4 Jul 2010 23:05:31 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Czyli jak ?.
Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.

Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
No ale jemu kontrolka sie nie palila.

nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo
nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten
ABS między Andersena i Brzechwe

Mozna rzec ze widzialem osobiscie. Choc mechanikowi na rece nie
patrzylem.

J.

12 Data: Lipiec 05 2010 08:41:32
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: Karolek 

Kuba (aka cita) pisze:


nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo aflabetycznie)


Powinienes jednak uwierzyc.
Mialem to samo w Alfie, ABS Boscha 5.3 juz z magnetycznymi pierscieniami.
Sam ABS dziala juz w zasadzie od 0km/h (nie tak jak w starych wersjach od kilku km/h).
Uszkodzenia: pierscien magnetyczny w przednim lozysku i czujnik w tylnym kole.
Efekt: Kontrolka ABS nie swieci, bledow brak, ABS niby dziala, ale podczas hamowania czuc delikatne pulsowanie na pedale, a w koncowej fazie hamowania dosc mocne odbijanie i praktycznie zerowa sila hamowania i problemy z zatrzymaniem (wyjatkowo niebezpieczne).
Diagnoza i wymienienie uszkodzonych elementow chwile trwala :/


--
Karolek

13 Data: Lipiec 04 2010 22:57:30
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Autor: nom 


Użytkownik "Endriu"  napisał w wiadomości

Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).

Najprościej to sprawdzić czujniki przy każdym kole, wypiąć z kostki, pokręcić kołem. Powinno być napięcie, a dokładnie fala prostokatna, ale to zobaczysz na oscyloskopie, na mierniku bedzie uśrednione.
Myślę, że to któryś z przewodów ma przerwę, one są specjalne na zginanie, ale mimo to czasami ulegają przerwom.

Kontrolka ABS pytanie. Opcje



Grupy dyskusyjne