Grupy dyskusyjne   »   Korektor si³y hamowania

Korektor si³y hamowania



1 Data: Marzec 07 2011 19:56:49
Temat: Korektor si³y hamowania
Autor: White Power  

Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?
Pacjent to golf III 1.4.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Marzec 07 2011 21:08:34
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:

Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?
Pacjent to golf III 1.4.

Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o szybciej ni¿ przód.

Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

3 Data: Marzec 07 2011 20:27:53
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: White Power  

Tomasz Pyra  napisa³(a):


Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o
szybciej ni¿ przód.

Obecnie zablokowanie tylnej osi nawet na mokrym graniczy z cudem.


Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do
opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

Dobry ze mnie kierownik, to pewnie dam rade:)

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Marzec 07 2011 21:34:21
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: bratPit 


Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o
szybciej ni¿ przód.

Obecnie zablokowanie tylnej osi nawet na mokrym graniczy z cudem.

przemy¶l to co napisa³ Tomek,
je¿eli ty³ normalnie hamuje na jakie¶ 30% tego co jest z przodu to co bêdzie siê dzia³o gdy si³y z przodu i z ty³u bêd± te same?

brat

5 Data: Marzec 07 2011 21:34:18
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Robert RÄ™dziak 

On Mon, 7 Mar 2011 21:34:21 +0100, bratPit
 wrote:

to co bêdzie
siê dzia³o gdy si³y z przodu i z ty³u bêd± te same?

 Nie bêd± takie same, nigdy inicjalny rozk³ad nie jest taki sam,
 je¶li naciski na osie nie s± takie same. Poza tym mo¿na je
 skorygowaæ korektorem rêcznym lub/i rodzajem ok³adzin/klocków na
 przedniej/tylnej osi.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

6 Data: Marzec 07 2011 23:24:14
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: sth 

Poza tym mo¿na je
skorygowaæ korektorem rêcznym lub/i rodzajem ok³adzin/klocków na
przedniej/tylnej osi.

aha, juz widze ten korektor i rozne okladziny w golfie 3 w ktorym wlasciciel kutwi na naprawe podstawowego podzespolu - hamulca.

7 Data: Marzec 07 2011 22:56:07
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Robert RÄ™dziak 

On Mon, 7 Mar 2011 23:24:14 +0100, sth
wrote:

aha, juz widze ten korektor i rozne okladziny w golfie 3 w ktorym wlasciciel
kutwi na naprawe podstawowego podzespolu - hamulca.

 To ju¿ problem w³a¶ciciela.
 
 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

8 Data: Marzec 08 2011 00:03:29
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: sth 

To ju¿ problem w³a¶ciciela.

dokladnie. zwracam tylko fakt ze nie warto strzepic klawiatury na takie informacje :)

9 Data: Marzec 08 2011 00:10:12
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-03-07 23:56, Robert Rêdziak pisze:

On Mon, 7 Mar 2011 23:24:14 +0100, wrote:

aha, juz widze ten korektor i rozne okladziny w golfie 3 w ktorym wlasciciel
kutwi na naprawe podstawowego podzespolu - hamulca.

  To ju¿ problem w³a¶ciciela.

Nie jest sam na drodze...

I mo¿e na tamten ¶wiat zabraæ ze sob± sporo osób - przypadkowych :(

--
                      Wojciech Smagowicz

10 Data: Marzec 07 2011 23:11:45
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: to 

begin Robert Rędziak

 To ju¿ problem w³aÅ›ciciela.

O ile oczywiÅ›cie nie zamierza wyje¿d¿ać tym z³omem na drogi publiczne.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

11 Data: Marzec 07 2011 21:43:02
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-07 21:27, White Power pisze:

Tomasz   napisa³(a):


Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o
szybciej ni¿ przód.

Obecnie zablokowanie tylnej osi nawet na mokrym graniczy z cudem.

I mniej wiêcej tak to pewnie ma wygl±daæ.
Je¿eli chcesz lepiej, to kup sobie regulowany korektor si³y hamowania.

Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

Ró¿nica drogi hamowania miêdzy seryjnym "zablokowanie tylnej osi graniczy z cudem", a takim ustawieniem korektora gdzie ty³ bêdzie ³apa³ prawie równo z przodem nie jest wcale du¿a.
Natomiast jak ty³ ³apie szybciej, to straty w drodze hamowania s± ogromne.

Co do korektora to je¿eli to taki regulowany obci±¿eniem tylnej osi, to zazwyczaj da siê go regulowaæ po wej¶ciu pod samochód - warto te¿ sprawdziæ czy dzia³a mechanizm przenosz±cy ruchy zawieszenia tylnego na mechanizm korektora.

Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do
opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

Dobry ze mnie kierownik, to pewnie dam rade:)

Poje¼dzij hamuj±c tylko hamulcem rêcznym - wra¿enia podobne.

Tu masz filmik jak to siê je¼dzi jak ty³ ³apie mocniej ni¿ przód (tu przednie hamulce by³y przegrzewane, ale wra¿enia podobne):
http://www.youtube.com/watch?v=FWNLvxuvliw

12 Data: Marzec 08 2011 14:22:53
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

BTW przy hamowaniu na mocno ¶liskim, na lodzie (gdy opó¼nienie jest b. ma³e)
korektor praktycznie i tak nie dzia³a - z tego samego powodu co na rolkach.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

13 Data: Marzec 08 2011 14:34:21
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 

Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor
powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych
rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

Cos chlopie sie gubisz :)

sz.

14 Data: Marzec 08 2011 16:00:59
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:

Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor
powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych
rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

Cos chlopie sie gubisz :)

Pytaj ¶mia³o czego dok³adnie nie zrozumia³e¶, wyt³umaczê.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

15 Data: Marzec 08 2011 16:54:49
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 


U¿ytkownik "Jakub Witkowski"  napisa³ w
wiadomo¶ci

W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:
Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor
powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych
rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

Cos chlopie sie gubisz :)

Pytaj ¶mia³o czego dok³adnie nie zrozumia³e¶, wyt³umaczê.


Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

sz

16 Data: Marzec 08 2011 17:43:41
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-08 16:54, szufla pisze:

U¿ytkownik "Jakub   napisa³ w
wiadomo¶ci
W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:
Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor
powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych
rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

Cos chlopie sie gubisz :)

Pytaj ¶mia³o czego dok³adnie nie zrozumia³e¶, wyt³umaczê.

Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

To znaczy, ¿e zaczyna odcinaæ przep³yw cieczy pomiêdzy pomp± hamulcow± a t³oczkiem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

17 Data: Marzec 08 2011 18:16:17
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 

Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

To znaczy, ¿e zaczyna odcinaæ przep³yw cieczy pomiêdzy pomp± hamulcow± a
t³oczkiem.

A normalnie jak stoi z nieobciazona tylna osia to nie odcina, czyli jest
wylaczony, tak?:)

sz.

18 Data: Marzec 08 2011 19:12:13
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: gacek 

On 2011-03-08 18:16, szufla wrote:

Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

To znaczy, ¿e zaczyna odcinaæ przep³yw cieczy pomiêdzy pomp± hamulcow± a
t³oczkiem.

A normalnie jak stoi z nieobciazona tylna osia to nie odcina, czyli jest
wylaczony, tak?:)

a jak masz telewizor na standby to on jest w³±czony czy wy³±czony?

gacek

19 Data: Marzec 08 2011 21:00:31
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 

a jak masz telewizor na standby to on jest w³±czony czy wy³±czony?

Jest wlaczony bo pobiera prad, tylko nie wiem co ma piernik do wiatraka ?

sz.

20 Data: Marzec 08 2011 23:32:51
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: gacek 

On 2011-03-08 21:00, szufla wrote:

a jak masz telewizor na standby to on jest w³±czony czy wy³±czony?

Jest wlaczony bo pobiera prad, tylko nie wiem co ma piernik do wiatraka ?

No widzisz, bo 99% ludzi uzna, ¿e jest wy³±czony. Ciesz siê swoj± wyj±tkowo¶ci±.


gacek

21 Data: Marzec 09 2011 00:22:44
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 

Chopie, o co ci chodzi ?:)

sz.

22 Data: Marzec 09 2011 09:36:09
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-08 18:16, szufla pisze:

Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

To znaczy, ¿e zaczyna odcinaæ przep³yw cieczy pomiêdzy pomp± hamulcow± a
t³oczkiem.

A normalnie jak stoi z nieobciazona tylna osia to nie odcina, czyli jest
wylaczony, tak?:)

Normalnie stoi z nieobci±¿on±? Ch³opie, wszystko pl±czesz.

Jak stoi "normalnie" to tylna o¶ jest normalnie obci±¿ona.
Wtedy p³yn przep³ywa swobodnie przez korektor, czyli tak jakby go nie by³o.
Niczego on wtedy nie "koryguje" (ergo: nie dzia³a - przynajmniej dla mnie,
ale mo¿esz mieæ zdanie odrêbne...).

Przy normalnym hamowaniu tylna o¶ zostaje ODci±¿ona, karoseria idzie
w górê, odpowiedni zaworek w korektorze zatyka przep³yw, czyli zmniejsza
si³ê hamowania -> koryguje j±. I na tym polega DZIA£ANIE tego¿ korektora...

A przy hamowaniu na rolkach nie wystêpuje odci±¿enie osi (bo nie ma
przyspieszenia/bezw³adno¶ci) i korektor nie ma szansy wykazaæ ¿e cokolwiek
koryguje, czyli ¿e w normalnym hamowaniu zadzia³a prawid³owo.
Right?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

23 Data: Marzec 09 2011 10:36:19
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 

 korektor nie ma szansy wykazaæ ¿e cokolwiek
koryguje, czyli ¿e w normalnym hamowaniu zadzia³a prawid³owo.
Right?

Dawno takich glupot nie czytalem, pojedz na stacje diagnostyczna to ci
wyjasnia bo ja juz nie mam sily.
Zeskanowalem ci dokument gdzie wykazane jest uszkodzenie lewego korektora:
http://img849.imageshack.us/img849/7619/201103091008410054.jpg
Testy na rolkach wykonywane byly kilkakrotnie i roznica przez uszkodzony
korektor w hamowaniu siegala nawet 45%.
Malo tego, wartosc sily hamowania na to lewe tylne kolo przy mocniejszym
depnieciu siegala wartosci hamowania kol przednich. Im wiekszy nacisk na
pedal tym wieksza byla roznica w hamowaniu na tylnej osi.
W aucie tym prowadzone byly potem testy jazdy bez korektorow na lotnisku
Bemowo na sliskiej nawierzchni, nawet nie bede pisal co auto wyprawialo :)


sz.

PS. Teoretyku jak bedziesz na stacji to popros o dwa badania z wydrukiem.
Jedno z pustym kufrem, a przy drugim dociaz go otwierajac klape i usiadz na
krawedzi bagaznika, zobaczymy czy korektor nic nie wykaze.

24 Data: Marzec 09 2011 12:42:11
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: J.F. 

On Wed, 9 Mar 2011 10:36:19 +0100,  szufla wrote:

Dawno takich glupot nie czytalem, pojedz na stacje diagnostyczna to ci
wyjasnia bo ja juz nie mam sily.
Zeskanowalem ci dokument gdzie wykazane jest uszkodzenie lewego korektora:
http://img849.imageshack.us/img849/7619/201103091008410054.jpg
Testy na rolkach wykonywane byly kilkakrotnie i roznica przez uszkodzony
korektor w hamowaniu siegala nawet 45%.
Malo tego, wartosc sily hamowania na to lewe tylne kolo przy mocniejszym
depnieciu siegala wartosci hamowania kol przednich.

Na rolkach .. czemu nie :-)

PS. Teoretyku jak bedziesz na stacji to popros o dwa badania z wydrukiem.
Jedno z pustym kufrem, a przy drugim dociaz go otwierajac klape i usiadz na
krawedzi bagaznika, zobaczymy czy korektor nic nie wykaze.

Bezwladnosciowy na rolkach ? chyba niewiele :-)

J.

25 Data: Marzec 09 2011 14:16:44
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 


Bezwladnosciowy na rolkach ? chyba niewiele :-)

Ale kolega uznal, ze jest tylko jeden rodzaj korektorow sterowanych ugieciem
zawieszenia :)

sz.

26 Data: Marzec 10 2011 08:54:09
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-09 10:36, szufla pisze:

  korektor nie ma szansy wykazaæ ¿e cokolwiek
koryguje, czyli ¿e w normalnym hamowaniu zadzia³a prawid³owo.
Right?

Dawno takich glupot nie czytalem,

No i zagi±³es mnie, bo nie dawa³em sobie sprawy ¿e s± korektory
które aktywnie redukuj± ci¶nienie w praktycznie ca³ym czasie
i zakresie pracy zawieszenia, a by³em przekonany, ¿e tylko
dzieje siê tak tylko przy silnym pochyleniu nadwozia w przód.
Poczyta³em trochê i idê siê wstydziæ, wycofuj±c siê rakiem
ze zbyt radykalnych stwierdzeñ.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

27 Data: Marzec 08 2011 16:55:26
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 


U¿ytkownik "Jakub Witkowski"  napisa³ w
wiadomo¶ci

W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:
Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor
powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych
rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

Cos chlopie sie gubisz :)

Pytaj ¶mia³o czego dok³adnie nie zrozumia³e¶, wyt³umaczê.


Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

sz

28 Data: Marzec 08 2011 20:56:11
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-08 14:22, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten
korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy
ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo?

Problem pytaj±cego jest taki, ¿e ty³ hamuje mu za s³abo i chce w zwi±zku z tym demontowaæ korektor.

Je¿eli ma racje, to bêdzie to do zmierzenia na rolkach ¿e si³a hamowania ty³u jest bardzo niska, co mo¿e mieæ przyczynê np. w zaciêtym mechanizmie sterowania korektorem.

Natomiast najprawdopodobniej jest tak jak mia³o byæ - tzn. problemy z blokowaniem tylnych hamulców na przyczepnej nawierzchni s± normalnym objawem dzia³ania tam korektora si³y hamowania. Po to go zamontowano :)

29 Data: Marzec 08 2011 21:05:48
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 

Nic dodac, nic ujac.

sz.

30 Data: Marzec 09 2011 10:07:43
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-08 20:56, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2011-03-08 14:22, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten
korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy
ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo?

Problem pytaj±cego jest taki, ¿e ty³ hamuje mu za s³abo i chce w zwi±zku z tym demontowaæ korektor.

Je¿eli ma racje, to bêdzie to do zmierzenia na rolkach ¿e si³a hamowania ty³u jest bardzo niska, co mo¿e mieæ przyczynê np. w zaciêtym mechanizmie sterowania korektorem.

I wszystko prawda, tylko sformu³owa³e¶ zdanie powy¿ej tak, jakby test na rolkach
mia³ pokazaæ sprawno¶æ korektora. Poka¿e, ale najwy¿ej czy nie jest zatkany.
A nie poka¿e przy jakim opó¼nieniu siê w³±cza - mo¿e przy zbyt lekkim hamowaniu?
To siê daje przewa¿nie regulowaæ, powinno byæ te¿ dostosowane do aktualnego stanu
zawieszenia, a zw³aszcza gdy np. kto¶ wstawi³ inne sprê¿yny ¿eby podnie¶æ ty³ itd.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

31 Data: Marzec 10 2011 01:21:34
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-09 10:07, Jakub Witkowski pisze:

I wszystko prawda, tylko sformu³owa³e¶ zdanie powy¿ej tak, jakby test na
rolkach
mia³ pokazaæ sprawno¶æ korektora. Poka¿e, ale najwy¿ej czy nie jest
zatkany.

No i o to mi chodzi³o.
Bo jest te¿ taka mo¿liwo¶æ ¿e on nie mo¿e ty³u zablokowaæ przez to ¿e w ogóle mu ten ty³ nie hamuje.

32 Data: Marzec 08 2011 10:39:23
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: J.F. 

On Mon, 07 Mar 2011 21:08:34 +0100,  Tomasz Pyra wrote:

W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:
Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?
Pacjent to golf III 1.4.

Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o
szybciej ni¿ przód.
Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do
opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

golf 3 ? On juz pewnie ma abs :-)

J.

33 Data: Marzec 08 2011 20:55:24
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-08 10:39, J.F. pisze:

On Mon, 07 Mar 2011 21:08:34 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:
Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?
Pacjent to golf III 1.4.

Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o
szybciej ni¿ przód.
Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do
opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

golf 3 ? On juz pewnie ma abs :-)

To te¿ mo¿e t³umaczyæ dlaczego _zablokowanie_ ty³u siê nie udaje ;)

34 Data: Marzec 07 2011 21:09:13
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: to 

begin White Power

Jaka bardzo bÄ™dzie odczuwalna ró¿nica ja siÄ™ go pozbÄ™dÄ™? Pacjent to golf
III 1.4.

Powiedz, ze ¿artujesz...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

35 Data: Marzec 08 2011 16:24:27
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-07 22:09, to pisze:

begin White Power

Jaka bardzo bÄ™dzie odczuwalna ró¿nica ja siÄ™ go pozbÄ™dÄ™? Pacjent to golf
III 1.4.

Powiedz, ze ¿artujesz...

Nie ¿ebym namawia³ ale skutki wcale nie muszÄ… być jakieÅ› tragiczne.
Tylne hamulce z defaultu sÄ… projektowane jako s³absze (np. mniejsze
tarcze, mniejsza Å›rednica t³oczków czyli si³a) i trudniej siÄ™ blokujÄ….
Brak korektora mo¿e być ma³o odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

36 Data: Marzec 08 2011 18:44:42
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 


Brak korektora mo¿e byæ ma³o odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym.

Bedzie dokladnie odwrotnie, czyli bardzo odczuwalne na sliskim.

sz.

37 Data: Marzec 08 2011 21:01:51
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-08 18:44, szufla pisze:

Brak korektora mo¿e byæ ma³o odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym.

Bedzie dokladnie odwrotnie, czyli bardzo odczuwalne na sliskim.

A w jaki sposób, skoro zablokowanie kó³ na ¶liskim nastêpuje przy ci¶nieniu ni¿szym ni¿ próg dzia³ania korektora?

Im nawierzchnia bardziej przyczepna, tym wiêkszy stosunek ci¶nienia w obwodach przednich i tylnych hamulców potrzebnych do zablokowania kó³, a wiêc wiêksza rola korektora.

38 Data: Marzec 08 2011 21:28:57
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 

Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym
nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu
korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl i wszystkie 4 kolka
zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)
Dowcip polega na tym, ze to przerabialem w praktyce tym samym autem w
roznych warunkach jazde bez korektorow i z korektorami, bo byly tam dwa i
badaniem na rolkach. Nie radze nikomu wyjmowac korektory, bo sie kiedys moze
"przejechac", a potem na badaniach wraku wyjdzie, ze auto bylo niesprawne
tech. :)

sz.

39 Data: Marzec 08 2011 22:20:55
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:

Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym
nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu
korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl i wszystkie 4 kolka
zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)

No i w³a¶nie - konstrukcja korektora si³y hamowania jest taka, ¿e przy niskim ci¶nieniu w uk³adzie hamulcowym jest przez niego "przelot" i ci¶nienie na wej¶ciu i wyj¶ciu jest takie samo.
Na ¶liskiej nawierzchni ju¿ to niskie ci¶nienie wystarczy do zablokowania wszystkich 4 kó³.

Dopiero powy¿ej pewnego ci¶nienia, przelot siê zamyka, a ci¶nienie ty³u jest regulowane za pomoc± t³oka korektora dopychanego sprê¿yn±.

Sama sprê¿yna w zale¿no¶ci od konstrukcji korektora mo¿e mieæ sta³e napiêcie (np. w Cinquecento), zale¿ne od po³o¿enia elementu tylnego zawieszenia (wiêkszo¶æ wspó³czesnych aut), albo byæ regulowany rêcznie (w korektorach regulowanych rêcznie).

Tu masz ³adny rysunek z opisem:
http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12

A tu charakterystykê korektora (regulowanego, ale w korektorze o którym mowa zasada dzia³ania bêdzie podobna, tylko zamiast d¼wigni bêdzie tylny wahacz):
http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves.pdf

40 Data: Marzec 09 2011 00:19:25
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: szufla 

Rozbralem osobiscie dwa  korektory od fiacisza Palio, tak hobbystycznie :)

sz.

41 Data: Marzec 09 2011 10:39:33
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:

Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym
nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu
korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl

Ci¶niene tak, ale nie tak± sam± si³ê (przede wszystkim inne t³oczki, pamiêtasz
wzór F=P*S?) a poza tym inne tarcze i klocki. I dlatego przód i tak bêdzie siê
blokowa³ jako pierwszy. Chyba, ¿e wystêpuje jaka¶ du¿a dysproporcja w stanie
ogólnym hamulców miêdzy przodem a ty³em (na niekorzy¶æ przodu) co samo w sobie
jest niebezpieczne.

i wszystkie 4 kolka
zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)

A to dopiero jak siê doci¶nie tak mocno, ¿e i ty³ zablokuje siê ju¿ po przodzie.
Temu ma zapobiegaæ korektor, ale na naprawdê ¶liskiej nawierzchni (wspomniany przez
ciebie lód) nie zapobiegnie, gdzy¿ przyspieszenie (ujemne) jest zbyt ma³e,
aby podnie¶æ ty³ auta i przytkaæ zaworek.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

42 Data: Marzec 09 2011 10:29:40
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-08 18:44, szufla pisze:

Brak korektora mo¿e byæ ma³o odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym.

Bedzie dokladnie odwrotnie, czyli bardzo odczuwalne na sliskim.

A najbardziej to pewnie na lodzie, co?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

43 Data: Marzec 08 2011 18:06:38
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: to 

begin Jakub Witkowski

Nie ¿ebym namawia³ ale skutki wcale nie muszÄ… być jakieÅ› tragiczne.
Tylne hamulce z defaultu sÄ… projektowane jako s³absze (np. mniejsze
tarcze, mniejsza Å›rednica t³oczków czyli si³a) i trudniej siÄ™ blokujÄ….
Brak korektora mo¿e być ma³o odczuwalny poza ostrym hamowaniem na
suchym.

Nie pisz takich idiotyzmów, bo jeszcze ktoÅ› Ci uwierzy i kogoÅ› zabije np.
podczas awaryjnego hamowania na mokrym zakręcie gdy postawi go bokiem i
wyrzuci na przeciwny pas.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

44 Data: Marzec 08 2011 05:23:59
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:

Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?
Pacjent to golf III 1.4.

Roznica bedzie taka, ze sie mozesz zabic.
Zasada rozdzialu sil hamowania:
sucho i przyczepnie: wiekszosc hamowania na przod.
im mniej przyczepnie tym bardziej zblizamy sie do wartosci 50/50.
Oczywiscie nalezy uwzglednic rozklad mas, przyczepnosc opon itd.
W sporcie ustawia sie to tak, zeby auto na danej nawierzchni hamowalo na 4 lapy, a nastepnie nieco zmniejsza sie sile hamowania na tyle.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

45 Data: Marzec 08 2011 13:11:41
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: RadekNet 

W dniu 07.03.2011 20:56, White Power pisze:

Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?
Pacjent to golf III 1.4.

Mam tak podpiete w moim oldtimierze - mechanik myslal, ze sa uszkodzone, a zdobycie nowych...cuda. Z zasady oldtimerem nie jezdzi sie agresywnie, ale nawet mocne hamowanie nie powoduje noszenia tylu.

ps
4 tarcze hamulcowe

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

46 Data: Marzec 08 2011 10:20:46
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: JAM 

On Mar 7, 2:56 pm, "White Power "
wrote:

Jaka bardzo b dzie odczuwalna r nica ja si go pozb d ?
Pacjent to golf III 1.4.

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Wydluzy sie droga hamowania awaryjnego zakladajac, iz jezdzisz na tyle
dobrze, ze przy takim hamowaniu zdolasz utrzymac kontrole nad
pojazdem.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

47 Data: Marzec 08 2011 21:51:00
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: White Power  

Ogromne Bóg zap³aæ (bo ja nie mam) tym co udzielili konkretnych odpowiedzi na
pytanie.
Wogóle to ciekawy sposób my¶lenia maj± niektóre duszyczki. Zada³em proste
pytanie a niektórzy twierdz± ze na 100% chce go wyj±æ a inni ¿e jestem
potencjalnym morderc±.
Chyba po to siê pyta by problem rozwi±zaæ w najlepszy sposób a nie by siê
chwaliæ przysz³ymi dokonaniami?
A dla dope³nienia: z ty³u s± bêbny i nie ma abs.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

48 Data: Marzec 09 2011 08:01:53
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: LEPEK 

W dniu 2011-03-08 22:51, White Power pisze:

Wogóle to ciekawy sposób my¶lenia maj± niektóre duszyczki. Zada³em proste
pytanie a niektórzy twierdz± ze na 100% chce go wyj±æ

"Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?"

To, ¿e masz problemy z pisaniem, to widaæ. Ale z pamiêci± te¿? Na szczê¶cie to jest s³owo pisane i zawsze mo¿na do niego wróciæ.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

49 Data: Marzec 10 2011 09:01:34
Temat: Re: Korektor si³y hamowania
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-03-09 08:01, LEPEK pisze:

W dniu 2011-03-08 22:51, White Power pisze:

Wogóle to ciekawy sposób my¶lenia maj± niektóre duszyczki. Zada³em proste
pytanie a niektórzy twierdz± ze na 100% chce go wyj±æ

"Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?"

To, ¿e masz problemy z pisaniem, to widaæ.

Chodzi ci o brak literki "k" w s³owie "jak"?
Czyli nieco zgrabniej: je¶li siê go pozbêdê?
No, wielki problem, naprawdê :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Korektor si³y hamowania



Grupy dyskusyjne