Korodowanie tarcz
1 | Data: Czerwiec 02 2008 10:33:17 |
Temat: Korodowanie tarcz | |
Autor: Jakub Witkowski | Korozja postępuje symetrycznie od strony zewnętrznej (rantu) oraz od piasty, 2 |
Data: Czerwiec 02 2008 02:14:31 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: Adam Adamaszek | Ale co może być przyczyną? Pierwszy raz mam coś takiego w samochodzie... Gorszej jakosci stop, z ktorego sa odlane/wyfrezowane/wykute(*) tarcze? A moze wczesniej miales bebny? ;-) U mnie jest to samo, auto hamuje, a tarcze i tak najrzadziej co kilka lat zmienic trzeba. AA (*) (no wlasnie, jak sa robione tarcze hamulcowe?) 3 |
Data: Czerwiec 02 2008 11:31:13 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: Gabriel'Varius' |
(*) (no wlasnie, jak sa robione tarcze hamulcowe?)Z tego co czytalem to np. Brembo czy Bosch maja swoje odlewnie tarcz hamulcowych http://www.protechnic.pl/index.php?stronaID=6&jezykID=1 - tu masz male info na temat danych odlewni i obrobki mechanicznej pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 4 |
Data: Czerwiec 02 2008 11:33:18 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: glizda |
odlane/wyfrezowane/wykute(*) Te zwyczajne (bo nie wiem jak ceramiczne czy inne kosmiczne) są najpierw odlewane a potem toczone. 5 |
Data: Czerwiec 02 2008 02:44:56 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: Bard13 | On 2 Cze, 10:33, Jakub Witkowski wrote: Korozja postępuje symetrycznie od strony zewnętrznej (rantu) oraz od piasty,Znaczy się tarcze zmieniłeś 5 lat temu i klocki zmieniłeś 5 lat temu. Od tamtej pory zmieniaęłś klocki? Masz dokładnie katalogowane pomiary powierzchni roboczej, czy ten 1-2mm stwierdzasz co roku na oko? 6 |
Data: Czerwiec 02 2008 15:15:13 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: Jakub Witkowski | Bard13 pisze: Znaczy się tarcze zmieniłeś 5 lat temu i klocki zmieniłeś 5 lat temu. Gdy kupowałem 4 lata temu samochód miał dość nowe tarcze (na oko circa 1 rok, niewielkie zużycie), klocki założyłem nowe. Masz dokładnie katalogowane pomiary powierzchni roboczej, czy ten Na oko. Po 4 latach rude marginesy mają po 6-7 mm z każdej strony a cała szerokość powierzchni pracującej tarczy to jakieś 5 cm. Ruda tam gdzie doszła niszczy klocek, jest wytarty w tym miejscu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 7 |
Data: Czerwiec 02 2008 17:00:32 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: jotes | Na oko. Po 4 latach rude marginesy mają po 6-7 mm z każdej strony Trudno mi to sobie jakoś wyobrazić. Ale jesli powstaja rude marginesy, to byc moze masz za twarde klocki w stosunku do tarcz. 8 |
Data: Czerwiec 02 2008 11:55:20 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: jotes |
Dotyczy obu stron w podobnym stopniu. Tarcze i klocki były zakładane Bez urazy, ale fakt, że zmieniałeś klocki 5 lat temu sugeruje, że auto wiecej stoi niż jeździ, mam rację? Akurat mam 2 takie same auta, z których jedno jeździ codziennie i problemu nie ma. Drugie tylko w niedzielę ;) i przez tydzień stania na dworze powierzchnia robocza tarczy rzeczywiscie potrafi sporo skorodować. 9 |
Data: Czerwiec 02 2008 15:11:00 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: Jakub Witkowski | jotes pisze: Dotyczy obu stron w podobnym stopniu. Tarcze i klocki były zakładane Faktycznie stoi więcej niż jeździ, bo jeździ tylko 1.5h dziennie a stoi 22.5h, skutkiem czego jest mizerny przebieg ok 20-25kkm rocznie :) Akurat mam 2 takie same auta, z których jedno jeździ codziennie i problemu Powierzchniowy nalot całej tarczy po paru dniach na wilgoci to normalka. Mnie idzie o coś innego - coraz bardziej powiększające się paski głębszej korozji na obrzeżach, takie jakby marginesy, na tyle mocne i nierówne że to one niszczy w tym miejscu klocek, a nie na odwrót. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Czerwiec 02 2008 16:39:32 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: Grzegorz Prędki | Jakub Witkowski pisze: jotes pisze: Z ciekawosci - ile razy od zakupy auta zmieniles przednie klocki? Pozdrawiam 11 |
Data: Czerwiec 03 2008 10:24:57 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: Jakub Witkowski | Grzegorz Prędki pisze: Z ciekawosci - ile razy od zakupy auta zmieniles przednie klocki? Raz, 3 lata (ok 70kkm) temu, kocki są teraz mniej-więcej w połowie zużyte, mają po ok.5mm okładziny. Normalne zużycie jak na mnie i moje samochody. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 12 |
Data: Czerwiec 02 2008 07:13:05 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: hamberg | Bez urazy, ale fakt, że zmieniałeś klocki 5 lat temu sugeruje, że auto a skad ten wniosek? zdajesz sobie sprawe ze piszesz o _tylnych_ hamulcach? One sie troche mniej zuzywaja od tarcz przednich... 13 |
Data: Czerwiec 02 2008 16:38:11 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: Grzegorz Prędki | hamberg pisze: Bez urazy, ale fakt, że zmieniałeś klocki 5 lat temu sugeruje, że auto Ale jak pisze autor 20-25kkm rocznie, przez 5 lat. Z czego sa te klocki, ze tyle wytrzymaly? Pozdrawiam 14 |
Data: Czerwiec 03 2008 10:35:05 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: Jakub Witkowski | Grzegorz Prędki pisze: hamberg pisze: Powiedzmy że lekko nagiąłem, bo klocki są o rok młodsze od tarcz. Mają 4 lata, około 90kkm i są jeszcze dość grube. Co do zużycia, weź pod uwagę że przednie tarcze (wentylowane) mają znacznie większą grubość i znacznie wyższe dopuszczalne zużycie rzędu 2-3mm, podczas gdy tylne nie tylko są mniejsze, ale też ich zużycie to tylko 1mm (z 10 na 9 mm) - a mimo to rzadziej się je zmnienia. To daje ogląd na ile słabiej pracuje i zużywa się tył. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 15 |
Data: Czerwiec 02 2008 17:12:45 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: jotes |
Korozja postępuje symetrycznie od strony zewnętrznej (rantu) oraz odpiasty, co roku ubywa milimetr czy dwa czystej, pracującej powierzchni. Heh, przeczytalem po raz trzeci i teraz dokladnie wiem o co chodzi (mea culpa). Nie mam pomysłu, ale ubytek pracującej powierzchni może sugerować postepujące zniekształcenie tarcz, wadę materiałową albo nieprawidłowy docisk klocków. 16 |
Data: Czerwiec 02 2008 17:30:05 | Temat: Re: Korodowanie tarcz | Autor: V-Tec | U mnie sprawa jasna: "zapiekł" się tłoczek i w ogóle nie pracował. Podejrzewam, że u ciebie może być podobnie, zaciski wymagają co najmniej przeczyszczenia. |