Kretynizmy... (byo DPF)
1 | Data: Marzec 29 2015 12:39:05 |
Temat: Kretynizmy... (byo DPF) | |
Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 00:26:22 +0100, Tomasz wrote: To ja na pierwszym miejscu stawiam gniazdo zapalniczki, chybanajgupszy typ zącza elektrycznego. Wtyczki same się wysuwają, sabokontaktują, iskrzą.nie wsadzają zapalniczek, tylko zatyczki - na zasadzie niech palaczsobie dokupi zapalniczkę. W takim przypadku utrzymywanie tego zącza, gdy mona by wprowadzić lepszy standard, to kretynizm.w tym względzie się zmieni. 48V z jakiego powodu? Ja mogę dodać: - manualna skrzynia biegw. Kretynizm na się "utrzymywany" jeszcze w rnych miejscach na świecie bo jakaś lokalna grupa (przepraszam za to, naprawdę) niespenionych organistw kościelnych "lubi" deptać peday i przekadać biegi. Technologia godna snopowiązaki i traktora przy czym nawet ju wspczesne modele tego ostatniego mają tryb "auto". Zawsze gdy jestem w salonie i sprzedawca zachwala jakiś model na ekspozycji (na 99% to manual) pytam czy w wersji podstawowej jest korba do odpalania, przecie to pasuje jak ula do manuala. Stosowanie manualnych skrzyń prowadzi do wymyślania rnych "uatwiaczy" ycia tym masochistom. Np. Ford rozwiąza "problem" ruszania pod grkę (czujnik pochylenia blokuje na chwilę hamulce). Dumnie, niczym kiedyś socjalizm, rozwiązują problemy niestniejące w innych systemach... Ciąga popularno manuali powoduje, e w np. w samochodach specjalnych (busy, dostawczaki) producentowi nawet nie chce się dawać opcji automatu albo jest ale za chore pieniądze bo to przecie "luksus", za ktry trzeba golić. Jak ktoś mi uyje argumentu, e automat mu za wolno lub "le" przekada to odpowiem niech nie kupuje takiego modelu. Jest wybr. Jeśli producent nie potrafi tego dobrze zrobić - nie kupować adnych modeli tego producenta bo istnieje due prawdopodobieństwo, e nie potrafi zrobić dobrze te innych rzeczy. Niech zacznie produkować maszyny rolnicze. - zestawy gośnomwiące, ktre nie dziaają prawidowo, najczęściej podczas jazdy, wysyając tylko szum i haas do rozmwcy (ford, seat). Oczywiście są tacy co potrafią to zrobić (np. mercedes). I ponownie do snopowiązaek panie i panowie "technolodzy" bo nawet zestawu gośnomwiącego nie umiecie zrobić. Przykad montowania na się nieprzetestowanych lub nieprawidowych rozwiązań technicznych aby tylko byy na liście wyposaenia. To, e nie speniają swojej roli to *uj z tym. Jak nie potrafisz zrobić aby mikrofon nie zbiera tylko haasu to zrb go, kurwa, na "sznurku" (ju nie mwię bezprzewodowo) eby mona byo go sobie bliej aparatu mowy przypiąć a nie chowaj go 10 cm pod 3 warstwami podsufitwki. Jak mikrofon będzie nieodpowiedni to go sobie sam wymienię na inny albo w ogle zrobię lepszy przedwzmacniacz. Mam chocia jakąś szansę na poprawę bubla. Oczywiście ktoś powie kup sobie suchawkę bt. Owszem ale i tak pozostanie niesmak z braku moliwości wykorzystania funkcji pojazdu, ktra ju jest. To tak jak z tą azienką na wsi w starej polskiej komedii: Jak to azienki u nas ni ma! Łazienka jest! Ino nie wykończona bo i tak wszyscy chodzą do wygdki.... - brak gaszenia świate po wyączeniu stacyjki. Na co komu palenie świate bez kluczykw tak często jest potrzebne, eby mu taką wygodę robić, bladego pojęcia nie mam. Aczkolwiek z tym jest coraz lepiej bo: albo ju coraz częściej są świata "auto", albo sprzedawcy montują "polepszacze", ktre wyączaja świata po wyjęciu kluczyka. Spotkaem się w takich wynalazkach w mitsubishi i toyocie, oczywiście czasami wynalazek się zawiesi i nie wyączy, ale na tyle rzadko to się zdarzao, e nie byo upierdliwe. - automatyczne przeączanie rnych funkcji bo samochd "wie lepiej", np. zmiana obiegu nawiewu wew./zew. (ford). Jestem osobą wraliwą na zapachy, smrd spalin powoduje u mnie od razu "zwrot monet". Jedę po mieście i w kadym samochodzie z jakim miaem do czynienia zawsze jedę z zamkniętym obiegiem (tak, nic mi nie paruje). Ale w fordzie się nie da! Bo co kilka chwil zawsze wyącza obieg zew. i najczęściej robi to gdy stoi się w korku...Bya taka fajna wada, e byo sychać terkotanie jak przeacza (coś się zataro, byo sychać mechanizm), mona byo szybko się zorientować i zamknąć. Ale coś mnie podkusio, eby to naprawić i mam teraz przeączanie bez ostrzeenia, orientuje się dopiero po zaciągniętym smrodzie. - brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez ciągego trzymania przycisku albo ten tryb dostępny tylko dla szyby kierowcy. Bez przesady z tą ochroną palcw, szpitale są przepenione pacjentami z uciętymi kończynami przez automatyczne zamykanie szyb, kurde. Kierowca pasaera z przodu widzi, więc mu wystającej gowy nie utnie. A funkcja najczęściej uywana gdy nie ma pasaerw więc po co te utrudnienia. - uniemoliwienie prostej wymiany arwek bez demontau np. pasa przedniego lub wyjęcia silnika. - uniemoliwianie prostego demontau elementw wszelkich oson kokpitu, stosowanie zatrzaskw, ktre najczęściej się urywają przy prbie demontau. Komu przeszkadzay śruby?? Śruby te mogą być adne jak się umie je wkomponować. - niedziaające radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedyś się z tym spotkaem (Berlingo?). Nie wiem czy jeszcze się zdarza. -- Marek 2 |
Data: Marzec 29 2015 16:21:48 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marek, Ja mog doda: Leniwy tuku (przepraszam za to, naprawd), nie potraficy ogarn jednego drka i pedau, nie zabieraj innym PRZYJEMNOCI z decydowania o tym, w jaki sposb chc jecha. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 3 |
Data: Marzec 29 2015 16:54:58 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 16:21:48 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Leniwy tuku (przepraszam za to, naprawdę), nie potrafiący ogarnąćjednego drąka i pedau, nie zabieraj innym PRZYJEMNOŚCI z decydowania otym, w jaki sposb chcą jechać. Patrz Roman, a miaem Cię za inteligentnego gościa :). W yciu bym nie podejrzewa, e przekadanie biegw to takie fascynujące i przyjemne. A ofpalanie z korby te praktykujesz? Myślę, e korzystanie z niej te moe dać jakąś przyjemno, mam chyba jeszcze taką od Robura i drugą (krtszą) od starego diesla z Andorii od motopompy, mogę Ci dać jak nie masz:-). -- Marek 4 |
Data: Marzec 29 2015 12:03:47 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: WS | W dniu niedziela, 29 marca 2015 16:55:00 UTC+2 uytkownik Marek napisa: Patrz Roman, a miaem Ci za inteligentnego gocia :). W yciu bym Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl ;) A ofpalanie z korby te praktykujesz? Myl, e korzystanie z niej O! Dokladnie , moja WRka ma rozrusznik, ale czesto kopka odpalam... ;) WS PS. a samochodu z automatem raczej przed emerytura nie planuje, chyba, ze wyboru nie bedzie... :( 5 |
Data: Marzec 30 2015 10:48:37 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-29 o 21:03, WS pisze: Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl;) A ja na motocykl z automatem - z rozkosz. Niestety te ka sobie za to paci ekstra wic mcz si z biegami w motorze. *piszc "motor" mam na myli motocykl -- MN 6 |
Data: Marzec 30 2015 02:38:06 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Iguan_007 | On Monday, March 30, 2015 at 6:48:38 PM UTC+10, Marcin N wrote: A ja na motocykl z automatem - z rozkosz. Niestety te ka sobie za to Hmmm....Ale zdajesz sobie sprawe, ze operujac gazem w zakrecie (na odpowiednim biegu) kontrolujesz zachowanie motocykla (http://www.sportrider.com/sportbike-riding/riding-skills-series-throttle-control-0 )? Jak wyobrazasz sobie jazde na motocyklu z automatem? Bedziesz 100 m przed ostrym zakretem hamowal do 50km/h zeby automat na ta 1-2 zmienil? I tak pyrkal przez ten zakret zeby automat nic po drodze nie wymysli? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 https://picasaweb.google.com/iguan007 7 |
Data: Marzec 30 2015 11:43:58 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-30 o 11:38, Iguan_007 pisze: On Monday, March 30, 2015 at 6:48:38 PM UTC+10, Marcin N wrote: Poczytaj o motocyklowych automatach. Wszystko dopracowali. Czysta przyjemno z jazdy. -- MN 8 |
Data: Marzec 30 2015 02:49:54 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Iguan_007 | On Monday, March 30, 2015 at 7:44:05 PM UTC+10, Marcin N wrote: W dniu 2015-03-30 o 11:38, Iguan_007 pisze: Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym zakretem? Jezdziles czyms takim? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 https://picasaweb.google.com/iguan007 9 |
Data: Marzec 30 2015 11:57:25 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marek | On Mon, 30 Mar 2015 02:49:54 -0700 (PDT), Iguan_007 wrote: Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrymzakretem?= Jezdziles czyms takim? Nowa Honda VFR 1200, podobno cudo jeśli chodzi o biegi. Jestem umwiony na jazdę prbną w kwietniu, nie mogę się doczekać :-) -- Marek 10 |
Data: Marzec 30 2015 03:12:34 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Iguan_007 | On Monday, March 30, 2015 at 7:57:27 PM UTC+10, Marek wrote: Nowa Honda VFR 1200, podobno cudo jeli chodzi o biegi. Jestem OK, ale to nadal ma opcje recznego zmieniania biegow. I pewnie jednak w ciekawszej (kretej) trasie z tego bedzie trzeba korzystac (bo to automat i nie patrzy do przodu). Ale moze rzeczywiscie przy spokojnej jezdzie takim turystykiem to sie sprawdzi. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 https://picasaweb.google.com/iguan007 11 |
Data: Marzec 30 2015 03:08:14 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: WS | W dniu poniedziaek, 30 marca 2015 11:49:56 UTC+2 uytkownik Iguan_007 napisa: Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym zakretem? "Honda sprzedaje w Europie cztery modele z opcjonalnym DCT: VFR1200F, NC700X, NC700S i Crosstourera. W system ten wyposaony jest take skuter Integra, jednak tam DCT oferowany jest w standardzie." + Jeszcze sa "skuterowe" przekladnie bezstopniowe WS 12 |
Data: Marzec 30 2015 22:14:33 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marvin | W dniu 2015-03-29 o 16:54, Marek pisze: On Sun, 29 Mar 2015 16:21:48 +0200, RoMan Mandziejewicz Pewnie te nie ma pralki automatycznej i pierze gacie w ręku. Bo przecie automat to dyshonor :) Tak samo nie korzysta ze zmywarki, bo po co kupować automat, jak zmywakiem da się wyszorować.... W domu te nie ma pewnie sterownika CO, bo przecie to takie pedalskie aby mieć temperaturę wody ustawioną przez automat. itd. M. 13 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:22:25 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-30 o 22:14, Marvin pisze: W dniu 2015-03-29 o 16:54, Marek pisze: Od tego to ma pewnie onę :-) T. 14 |
Data: Kwiecien 03 2015 16:46:46 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Cavallino |
Pewnie te nie ma pralki automatycznej i pierze gacie w ręku. Bo Tnij cytaty. 15 |
Data: Marzec 29 2015 16:56:51 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Tomasz Wjtowicz | W dniu 2015-03-29 o 16:21, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Marek, Przyjemno z deptania sprzga? W korku ?!? W automacie tylko wciskasz hamulec, ktry dziaa lej bo ma serwo. Serwa w pedale sprzga w samochodach osobowych jeszcze nie spotkaem. Bo na trasie, jak zapniesz pitk, to nie zmieniasz przez dugi czas wic w zasadzie nie ma rnicy auto-manual. Natomiast w korku cholery mona dosta: sprzgo-hamulec-sprzgo-hamulec itd. Kiedy proponowaem, eby skonstruowa tak skrzyni manualn, eby 1 i R przechodziy przez przetwornik hydrokinetyczny. Wwczas w korku byoby jak na automacie, a na wyszych biegach jak w manualu. 16 |
Data: Marzec 29 2015 17:50:53 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-29 o 16:56, Tomasz Wjtowicz pisze: W dniu 2015-03-29 o 16:21, RoMan Mandziejewicz pisze: skoro wikszo aut u nas to manuale, to jednak raczej ty jeste w jakiej lokalnej grupie (przepraszam za to, naprawd) niespenionych weteranw czy te saperw. Dla niektrych auto to nie tylko rzecz do przemieszczania z punktu A do punktu B
to tylko w korku si jedzi? W automacie tylko wciskasz hamulec, ktry dziaa lej bo ma serwo. Serwa w pedale sprzga w ja mam steptronic'a i przy ruszaniu czy wyprzedzaniu zastanawia si duej ni mj 80-letni ojciec
nienaturalnie wczeniej wcinij gaz jak chcesz przyspieszy, a w ogle nienaturalnie wczeniej depnij jak chcesz polecie bokiem. Jak nie ma rnicy to po co przepaca za co gorszego :)
nie kady jedzi gwnie w korkach. -- Pozdrawiam ukasz 17 |
Data: Marzec 29 2015 21:20:41 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello dddddddd, to tylko w korku si jedzi?drka i pedau, nie zabieraj innym PRZYJEMNOCI z decydowania o tym,Przyjemno z deptania sprzga? W korku ?!? W korkach si stoi a nie jedzi. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 18 |
Data: Marzec 29 2015 18:03:14 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 16:56:51 +0200, Tomasz wrote: Kiedyś proponowaem, eby skonstruować taką skrzynię manualną, eby 1 i R przechodziy przez przetwornik hydrokinetyczny. Wwczas w korku byoby jak naautomacie, a na wyszych biegach jak w manualu. Proszę, nie prowokuj bo jeszcze faktycznie to zaczną implementować jako kolejne rozwiązywanie nieistniejących problemw...;( A pytanie do czerpiących przyjemno z przekadania - czy kompromis w postaci tiptronic czy inny mający +- uznają czy to te niekoszerne? -- Marek 19 |
Data: Marzec 29 2015 21:58:46 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:03:14 +0200, Marek napisa(a): On Sun, 29 Mar 2015 16:56:51 +0200, Tomasz wrote: Dlaczego nieistniejacych ? Troche by ulatwilo. Dziwne ze nikt tego nie zrobil. A pytanie do czerpicych przyjemno z przekadania - czy kompromis w trzeba by pojezdzic, ale wiesz - reka wytrenowanym ruchem idzie do dzwigni ... a tam ukradli :-) Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-) J. 20 |
Data: Marzec 29 2015 13:03:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: WS | W dniu niedziela, 29 marca 2015 21:58:47 UTC+2 uytkownik J.F. napisa: Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-) Obawiam sie, ze raczej do automatycznych kierowcow... pewnie za ~15-20lat bedzie juzw UE zakaz samodzielnego kierowania - kolega Marek bedzie szczesliwy, bo po co kierownica krecic lub jeszcze jakis dziwny gaz wciskac? ;) WS 21 |
Data: Kwiecien 12 2015 20:28:47 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Przyjazny | On 2015-03-29 19:58, J.F. wrote: Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:03:14 +0200, Marek napisa(a): U niektrych producentw byo sterowanie +- t sam dwigni co wybr RND w tradycyjnym miejscu gaki. Problem z tiptronicami jest taki, e to zazwyczaj ma czas reakcji jak automat, ale niewtpliwie da si zrobi porzdnie. No i brak sprzga jednak boli, nawet przy gupim dojedaniu do wiate. Brak hamowania silnikiem te. 22 |
Data: Marzec 29 2015 21:23:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, drka i pedau, nie zabieraj innym PRZYJEMNOCI z decydowania o tym,Przyjemno z deptania sprzga? W korku ?!? Ale po co sta w korkach, skoro dla przyjemnoci si jedzi tam, gdzie nie ma korkw? W automacie tylko wciskasz hamulec, ktry dziaa lej bo ma serwo. Ale po co? Mam do niesprawn lew nog i daj rad. Masz jakie niedowady, e potrzebujesz wspomagania sprzga? Bo na trasie, jak zapniesz pitk, to nie zmieniasz przez dugi czas Aha, nizinny... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 23 |
Data: Marzec 30 2015 11:52:16 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Axel | "Tomasz Wjtowicz" wrote in message Leniwy tuku (przepraszam za to, naprawd), nie potraficy ogarn jednego Przyjemno z deptania sprzga? W korku ?!? A po co stoisz w korku? Bo ja spdzam "w korku" jakie 5 minut dziennie... Mylisz, e mnie rusza naciskanie sprzga? W automacie tylko wciskasz hamulec, ktry dziaa lej bo ma serwo. Serwa w pedale sprzga w samochodach osobowych jeszcze nie spotkaem. Bo po co? Napraw sprzgo i bdzie git. Wiem, co mwi, bo niedawno robiem sprzgo w 16-letniej Nubirze (nam j od nowoci, crka teraz jedzi) i za pierwszym naciniciem po naprawie mylaem, e si linka urwaa, bo mi noga wpada zupenie bez oporu... Bo na trasie, jak zapniesz pitk, to nie zmieniasz przez dugi czas wic w zasadzie nie ma rnicy auto-manual. Po pierwsze, to mam skrzyni szeciobiegow, a po drugie, nie zawsze jed autostrad po paskim, eby biegw nie zmienia. Za to codziennie jed "na szstce" w miecie :-P -- Axel 24 |
Data: Marzec 30 2015 12:06:44 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Axel, Bo po co? Napraw sprzgo i bdzie git. Wiem, co mwi, bo niedawno robiem Linka sprzga w Nubirze? Tam powinien by siownik hydrauliczny... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 25 |
Data: Marzec 30 2015 13:29:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa w wiadomoci Bo po co? Napraw sprzgo i bdzie git. Wiem, co mwi, bo niedawno robiemLinka sprzga w Nubirze? Tam powinien by siownik hydrauliczny... Ja tam nie wiem co jest, ale fakt ze jak sie przesiadalem po dluzszej trasie z nubiry do sierry to bylo podobnie "alez ta sierra toporna, wszystko tu tak ciezko chodzi". Co nie zmienia faktu ze nubiry w koncu nie kupilem, a sierra jezdzilem dlugo i z zadowoleniem :-) J. 26 |
Data: Marzec 30 2015 22:33:21 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Axel | "RoMan Mandziejewicz" wrote in message Hello Axel, Bo po co? Napraw sprzgo i bdzie git. Wiem, co mwi, bo niedawno robiem Linka sprzga w Nubirze? Tam powinien by siownik hydrauliczny... Miaem wraenie, jakby si linka urwaa - teraz dobrze? :-P Nie wiem, od jakiego czasu nie grzebi przy samochodach, bo nie mam czasu. W warsztacie te nie stoj podczas naprawy z tego samego powodu... -- Axel 27 |
Data: Marzec 29 2015 18:14:43 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-29 o 12:39, Marek pisze:
I manual ma swj urok. Generalnie dla tego kto naprawdę lubi jedzić to im mniej elektroniki tym lepiej, tak e te automaty, a take ABS, ESP czujniki deszczu itd powinny być tylko w opcji, po jaką cholerę producent unieszczęśliwia sporą grupę nabywcw takimi dodatkami i jeszcze kae sobie za to pacić..
Dodabym do tego nachalne wstawianie nawet w średniej klasie pojazdw szajsowatych zestaww audio. Fabrycznie mogliby dawać tylko miejsce pod instalacje. 28 |
Data: Marzec 29 2015 18:56:46 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun wrote: I manual ma swj urok. Mnie nie przeszkadza, e są dziwacy, ktrzy lubią. Niech sobie lubią. Wkurza mnie natomiast to, e tacy kreują u nas rynek i w efekcie mamy, e producentom nie opaca się proponować wersji autom. skoro i tak (lepiej) się sprzeda manual. A jak jest dostępny automat to odstraszają tych co by moe chcieli wygrowanymi ekstra kosztami. Jakby niewiadomo jaki to by luksus. W efekcie w sprzeday nowych samochodw udzia automatw to nadal mniejszo, chocia powoli sprzeda rośnie. -- Marek 29 |
Data: Marzec 29 2015 22:27:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-29 o 18:56, Marek pisze: Dlaczego uwaasz e automat powinien kosztować tyle co manual ?I manual ma swj urok. Wszak manual to stare rozwiązanie czysto mechaniczne a do dzisiejszego automatu poza zawodną elektryką potrzeba jeszcze rwnie zawodnego komputera. W cenie manuala to moe być jedynie rozwiązanie ze skuterw wciskane w co mniejsze osobwki. Pozdrawiam 30 |
Data: Marzec 30 2015 19:18:29 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-29 o 18:56, Marek pisze: On Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun wrote: Kreują rynek? Coś okoo 2x lat jedziem automatami, zupenie nie byo powodw do narzekań, ale gdy mi brat da się przejechać Passatem z automatem ktry posiada 1.8 litrowy silnik i coś okoo 100 KM mocy to za takie coś producent powinien w pace wylądować. Tak więc automat i owszem, jednak do tego potrzeba większego silnika i sporej mocy. I tak ju nawiasem - od kilku lat jedę manualami i zupenie mi nie tęskno do automatw. 31 |
Data: Marzec 30 2015 18:00:33 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Kreują rynek? Coś okoo 2x lat jedziem automatami, zupenie nie byo powodw do narzekań, ale gdy mi brat da się przejechać Passatem z automatem ktry posiada 1.8 litrowy silnik i coś okoo 100 KM mocy to za takie coś producent powinien w pace wylądować. Tak więc automat i owszem, jednak do tego potrzeba większego silnika i sporej mocy. I tak ju nawiasem - od kilku lat jedę manualami i zupenie mi nie tęskno do automatw. Powtarzasz w kko te same slogany - nie porwnuj polskich/europejskich samochodw do Forda Mustanga. 32 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:47:15 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-31 o 01:00, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message A do czego mam porwnywać? Poza tym nie bardzo wiem co Ty rozumiesz poprzez pojecie "slogan".. 33 |
Data: Kwiecien 01 2015 21:20:27 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Maciek | Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:56:46 +0200, Marek napisa(a): Wkurza mnie natomiast to, e tacy kreuj u nas rynek Wiekszy popyt na manuale wynika chyba (poza przyzwyczajeniem) z tego, ze nadal skrzynia mechaniczna jest nadal tansza w utrzymaniu od automatu - zwlaszcza w budzetowych konstrukcjach. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 34 |
Data: Kwiecien 01 2015 21:18:23 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Maciek | Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa(a): Generalnie dla tego kto naprawd lubi jedzi to Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 35 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:47:36 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa(a): No, nie bardzo sobie wyobraam automat bez elektroniki... 36 |
Data: Kwiecien 03 2015 09:39:49 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: masti | Trybun wrote: W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: a ABS? a te byy -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett 37 |
Data: Kwiecien 04 2015 10:20:20 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-03 o 11:39, masti pisze: Trybun wrote: ABS ju prdzej. Mechanizm zapobiegania blokowaniu k wydaje si by do prostym urzdzeniem, tak e mona by si obej bez sterowania elektryk. 38 |
Data: Kwiecien 03 2015 12:33:13 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomoci Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa(a): No, nie bardzo sobie wyobraam automat bez elektroniki... W latach 50-tych to tej elektroniki w zasadzie nie bylo. Chyba, ze na lampach. Mozliwe ze jakies elektryczne sterownanie mialy. Ale komputery hydrauliczne tez mozna zrobic. J. 39 |
Data: Kwiecien 04 2015 10:21:39 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-03 o 12:33, J.F. pisze:
Jedziem wozami z tak skrzyni od lat 80tych. A wtedy automatyczne skrzynie to ju byo co wicej ni czysta mechanika. 40 |
Data: Kwiecien 03 2015 12:51:10 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: yabba | Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomoci W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: Prd to tylko narzdzie do realizacji zaoonego algorytmu. Sterowanie mona zrobi na trybach, krzywkach, hydraulice, pneumatyce. Patrz maszyna rnicowa Babbage'a. Prd jest po prostu najwygodniejszy do praktycznego opanowania. Pierwsze skrzynie automatyczne, to bya sama mechanika i hydraulika. -- Pozdrawiam, yabba 41 |
Data: Kwiecien 04 2015 10:20:55 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-03 o 12:51, yabba pisze:
Nie znam pierwszych automatw, ale jak tam bez powizania z elektryka rozwizano choby samo uruchamianie pojazdu? 42 |
Data: Kwiecien 04 2015 18:04:46 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: yabba | Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomoci W dniu 2015-04-03 o 12:51, yabba pisze: Albo nie powizano, albo powizano mechanicznie dwigni biegw ze stacyjk. Duo amerykacw ma wajch przy kierownicy. -- Pozdrawiam, yabba 43 |
Data: Kwiecien 07 2015 09:57:23 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-04 o 18:04, yabba pisze:
Fakt... 44 |
Data: Kwiecien 04 2015 18:06:11 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote: W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: Sdzisz e dla Al Capone'a robili automaty na lampach? pzdr, Gotfryd 45 |
Data: Kwiecien 07 2015 09:57:28 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-04 o 18:06, Gotfryd Smolik news pisze: On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote: Nic nie sadz, nie mam pojcia jaka skrzynie biegw byy w autach Capone. 46 |
Data: Marzec 29 2015 19:19:20 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 29 Mar 2015 12:39:05 +0200, Marek napisa(a): Ja mog doda: Cena, kolego cena. No i inne koszty. A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie sprawia trudnosci. Technologia godna snopowizaki i traktora No ba, patrzac na problemy z odpaleniem ... korbe, oczywiscie dodatkowa, potraktowalbym jako zalete. Ale wspolczesnego samochodu juz sie chyba z korby nie odpali. Stosowanie manualnych skrzy prowadzi do wymylania rnych Nie tylko ruszania - zapobiega takze staczaniu. Dumnie, niczym kiedy socjalizm, rozwizuj problemy niestniejce w Istniejace istniejace. Tylko tam rozwiazane dawniej ... albo i nie. Jak kto mi uyje argumentu, e automat mu za wolno lub "le" Ale skad ja ma wiedziec ze jest wybor, skoro ciagle pamietam ze 2.8 w automacie ma osiagi jak 1.8T ? Jakas akcja promocyjna, ladne dziewczyny, tor testowy ... Jeli producent nie potrafi tego dobrze zrobi - nie kupowa adnych Czyli co - tylko VW ? Niech zacznie produkowa maszyny rolnicze. A historie Lamborghini pamietasz ? :-) - zestawy gonomwice, ktre nie dziaaj prawidowo, najczciej A dwa telefony obsluguje ? A2DP ma ? - brak gaszenia wiate po wyczeniu stacyjki. Na co komu palenie No, czasem na drodze ...lepiej zeby sie palily. I tak musisz wylaczac, wiec co za roznica. Chyba ze jakis ambitny system zarzadzania swiatlami ... no coz, przez wiele lat producenci unikali elektroniki,ostatnio sie zakochali ... - automatyczne przeczanie rnych funkcji bo samochd "wie lepiej", Nie innej opcji, nie doczytales instrukcji, czy elektronika sie zepsula ? Co do fordow ... nawiew na szybe, na kratki, na nogi ... a przelacznik tym sterujacy ma 6 pozycji. Dwoch kombinacji brakuje ... - brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez cigego trzymania Dawniej ... znow niechec do elektroniki ? Bez No ale tez po co otwierac na maksa ? - uniemoliwianie prostego demontau elementw wszelkich oson Montaz za dlugo trwa i za duzo kosztuje :-) - niedziaajce radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedy si z tym Chyba czeste. Ale swiatla maja gasnac, a radio grac ? J. 47 |
Data: Marzec 29 2015 20:19:31 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 19:19:20 +0200, "J.F." wrote: Cena, kolego cena. No i inne koszty. A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie Jakoś setkom mln. ludzi w USA nie przeszkadza to, e nie muszą umieć jedzić manualem, bo to jeszcze większa rzadko ni automat tutaj. I ceny automatw ich nie przeraają. Mona? Mona. Automat powinien być tak naturalnym rozwiązaniem jak alternator zamiast prądnicy czy rozrusznik zamiast korby. Typowy uytkownik samochodu nie powinien mieć świadomości, e coś takiego jak skrzynia biegw istnieje. Istniejace istniejace. Tylko tam rozwiazane dawniej ... albo i nie. Nie spotkaem jeszcze automatu, w ktrym byby problem z ruszeniem pod grkę lub byoby to jakoś uciąliwe dla gospodyni domowej z Gdańska. To jest problem manuala. A dwa telefony obsluguje ? A2DP ma ? A czy ma to znaczenie?? Wane, e mona swobodnie rozmawiać bez narzekania rozmowcy, e nie rozumie co się mwi. Wane, e spenia podstawową funkcję: rozmowę podczas jazdy, bo chyba do tego to suy, prawda? No, czasem na drodze ...lepiej zeby sie palily. Wydumany przykad. Przez ostatnie 10 lat nie kojarzę ani jednego przypadku aby potrzebne mi byy koniecznie świata bez kluczyka w stacyjce. Poza tym moe być inteligentny ukad, ktry wyączy świata po wyjęciu kluczyka a jednoczesnie umoliwi je wączenie bez. To nie jest rocket science, mamy 21 wiek do cholery. I tak musisz wylaczac, wiec co za roznica. Ake ja nie chcę! Mają się wyączyć same jak wyciągam kluczyk. Nie innej opcji, nie doczytales instrukcji, czy elektronika sie Nie ma, ten typ tak ma. Reklamowaem to i inynierowie z serwisu rozoyli ręce: się nie da się. No ale tez po co otwierac na maksa ? Moe po co otwierać w ogle? Chyba czeste. Ale swiatla maja gasnac, a radio grac ? Nie. Radio ma się dać wączyć. W normalnych implementacjach tego jake zoonego problemu jest tak, e otwarcie drzwi przy wyjętym kluczyku gasi radio ale je mona ponownie wączyć z przycisku na konsoli. Bez kluczyka. -- Marek 48 |
Data: Marzec 29 2015 14:36:40 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: A.L. | On Sun, 29 Mar 2015 20:19:31 +0200, Marek wrote: On Sun, 29 Mar 2015 19:19:20 +0200, "J.F."wrote: Cena, kolego cena. No i inne koszty. Racja. W USA za manual placi sie ekstra pieniedze, i to calkiem niemale. O ile producent w ogole oferuje taka opcje. Jakos nikomu autmaty nie preszkadzaja. A.L. 49 |
Data: Marzec 29 2015 23:38:22 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-29 o 20:19, Marek pisze: Jako setkom mln. ludzi w USA nie przeszkadza to, e nie musz umieAle dlaczego to USA ma by wyznacznikiem czegokolwiek? Jeszcze wiksza rzesza ludzi w takich krajach jak Indie czy Chiny przemieszcza si rowerami czy rikszami. Mona? Mona. Automat powinien by tak naturalnym rozwizaniem jak alternator zamiastI silnik elektryczny zamiast spalinowego, pewnie kiedy doczekamy tych czasw. Typowy uytkownik samochodu nie powinien mie wiadomoci, e coTypowy uytkownik samochodu, przynajmniej w naszej dugoci geograficznej, kieruje si zasobnoci swojego portfela, kupno samochodu i jego dalsza eksploatacja mocno ten portfel dryluj, a skrzynia automatyczna jeszcze bardziej. 50 |
Data: Marzec 29 2015 18:32:38 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: A.L. | On Sun, 29 Mar 2015 23:38:22 +0200, nadir wrote: W dniu 2015-03-29 o 20:19, Marek pisze: Niby jak "dryluje"?... A.L. 51 |
Data: Marzec 30 2015 08:38:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze: Typowy uytkownik samochodu, przynajmniej w naszej dugoci Automat jest pki co droszy w zakupie i pniejszej eksploatacji. 52 |
Data: Marzec 30 2015 11:35:45 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: A.L. | On Mon, 30 Mar 2015 08:38:02 +0200, nadir wrote: W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze: Dlaczego jest drozszy w eksploatacji? Poki co, nie zauwazylem zeby byl drozszy w zakupie A.L. 53 |
Data: Marzec 30 2015 20:56:57 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Adam | W dniu 2015-03-30 o 18:35, A.L. pisze: On Mon, 30 Mar 2015 08:38:02 +0200, nadir wrote: Zaryzykowabym twierdzenie, i w duszej perspektywie czasowej automat jest taszy. Wystarczy raz na 100 kkm wymieni olej. A w skrzyni manualnej to "co chwil" wymiana tarczy sprzga, teraz jeszcze doszy durne koa dwumasowe, czasem oysko wyciskowe, nieraz te sam wycisk :( -- Pozdrawiam. Adam 54 |
Data: Marzec 31 2015 00:26:16 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze: Zaryzykowabym twierdzenie, i w duszej perspektywie czasowej automatJeeli masz na myli klasyczny automat ze sprzgem/przekadni hydrokinetyczn, to moliwe, e rzadko wymienia si tam olej. Miaem tylko krtk styczno z tak skrzyni, jednak spalanie w niej byo wiksze ni w manualnej wersji wersji, a przy tym manualna skrzynia nie wymagaa wymiany oleju w ogle. A w skrzyni manualnej to "co chwil" wymiana tarczy sprzga, terazOstatni raz olej i sprzgo wymieniaem jakie wier wieku temu w Maluchu. Po tym czasie przez moje rce przeszo kila samochodw, rnych firm: Ople, Skody, Daewoo czy FSO, niektre miay przebiegi ponad 200 tys kilometrw. Kierowcami wszystkich byem ja lub mj ojciec, czasem moja matka, i w adnym z nich nie trzeba byo wymieni tarcz sprzga a o oleju, to ju w ogle nie ma mowy. Poza FSO, producenci nie przewidywali takich "atrakcji" za ycia samochodu. Raz tylko uwalia si spryna w docisku sprzga ale to bya jaka wada fabryczna i zostaa przez serwis Skody wymieniona za free. Co do durnych k dwumasowych, to na przykad skrzynie DSG maj je tak samo jak manuale, wic tu te oszczdnoci nie ma adnych. 55 |
Data: Marzec 31 2015 12:30:49 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Adam | W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze: W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze: Dokadnie takie mam na myli. hydrokinetyczn, to moliwe, e rzadko wymienia si tam olej. Miaem Niektre manualne maj w zaleceniach wymian. Co do spalania: bywa wiksze, ale zaley to w duej mierze od stylu jazdy i od istnienia sprzgie zamykajcych napd na sztywno w konwerterze.
Akurat dla Lanosa z silnikiem 1.5 bardzo dobrze robia wymiana oleju. Skrzynia pracowaa duo lepiej i nie haczya. kilometrw. Kierowcami wszystkich byem ja lub mj ojciec, czasem moja Zaley, gdzie si mieszka :( Jeli jedziby codziennie kilkadziesit kilometrw w pernamentnych korkach (Warszawa, Krakw, Wrocaw, itd.) to sprzgo dugo nie wytrzyma. Tu gwnie by problem Lanosa i jakiego Opla (stara Astra?) - po pewnym czasie stania w korku i podjazdach po 2-3 metry, sprzgo zaczyna szarpa na tyle mocno, e trzeba rusza na drugim biegu. Sprawdzone na kilku egzemplarzach aut :( Raz tylko uwalia si spryna w docisku sprzga ale to bya jaka wada Ale w manualu wiele zaley od sposobu puszczania sprzga. Natomiast w DSG sprzga s obsugiwane przez mechatronik, wic z definicji powinny by "lepiej" traktowane. Jest sporo wspczesnych aut, w ktrych przewidywana ywotno sprzgie i k dwumasowych to zaledwie 140-160 kkm. Niektrzy producenci przypomnieli sobie o starym wynalazku: mokre sprzga - jak w motocyklach. Praktycznie niezniszczalne - ale pewnie ksigowi i na to znajd sposb ;) -- Pozdrawiam. Adam 56 |
Data: Marzec 31 2015 17:08:37 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze: Takie z 3 biegami? 57 |
Data: Marzec 31 2015 22:01:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Adam | W dniu 2015-03-31 o 17:08, Cavallino pisze:
To zaley od silnika. Jak byy produkowane silniki dugoskokowe, to wystarcza Ford-T z dwoma biegami. Nyska, OIDP miaa 3 biegi ;) Teraz s silniki krtkoskokowe lub wrcz podkwadratowe, o stromej charakterystyce momentu obrotowego - wic wymagaj wikszej iloci biegw. Ju od lat 70-tych s klasyczne "automaty" z 4 i wicej biegami. -- Pozdrawiam. Adam 58 |
Data: Marzec 31 2015 22:22:08 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "Adam" napisa w wiadomoci grup Takie z 3 biegami?Jeeli masz na myli klasyczny automat ze sprzgem/przekadniDokadnie takie mam na myli. To zaley od silnika. Mowisz ze to od skoku zalezy ? A nie od mocy ... skoro auto ma trudnosc z osiagnieciem 80, to po co mu wiecej biegow :-) Ja zas narzekam ze moje auto za szybko jezdzi ... min 7km/h ... W tych amerykanskich automatach to jeszcze to "sprzeglo hydrauliczne" dochodzi, a tak naprawde przekladnia o zmiennym przelozeniu ... no i odgorne ograniczenie do 55mph, po co wiecej biegow :-) J. 59 |
Data: Marzec 31 2015 20:29:25 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: masti | J.F. wrote: Uytkownik "Adam" napisa w wiadomoci grup no popatrz. A mj lata 140 po autostradach i mu nie przeszkadzao. Fakt, e mia fabryczn chodnice oleju do skrzyni :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett 60 |
Data: Marzec 31 2015 23:05:26 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Cavallino |
Jeeli masz na myli klasyczny automat ze sprzgem/przekadni Ale 3 biegowe nadal dominuj? Bo kilkuletni Dodge Caravan kuzyna wanie tyle ma OIDP. Jazda tym czym to jaki koszmar - sto razy wolabym manual. 61 |
Data: Marzec 31 2015 23:44:35 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomoci Teraz s silniki krtkoskokowe lub wrcz podkwadratowe, o stromej charakterystyce momentu obrotowego - wic wymagaj wikszej iloci biegw. Ju od lat 70-tych s klasyczne "automaty" z 4 i wicej biegami. Ale 3 biegowe nadal dominuj? No nie, to juz prehistoria http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ZF_transmissions Powariowali z ta iloscia biegow :-) Ale ... to europejski producent, w USA moze inaczej wygladac :-) Amerykanski moze miec 4 biegi http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AXOD_transmission Bo kilkuletni Dodge Caravan kuzyna wanie tyle ma OIDP. Nie wyciagaj wnioskow z 1,2,3 na dzwigni. http://en.wikipedia.org/wiki/TorqueFlite http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chrysler_transmissions http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Caravan 3, 4, 6 w zaleznosci od modelu J. 62 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:34:10 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-31 o 23:44, J.F. pisze: Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomoci Gdybym mia liczy biegi po literkach na przekadni to miabym ich chyba kilkanacie: P, N, R, D i do tego mam 5 biegw pod "+" i 5 pod "-" :-) Aha - i mam te jakie biegi (po 5 w gr i w d) po obu stronach kierownicy w takich przyciskach. Czyli razem mam 34 :-))) T. 63 |
Data: Kwiecien 04 2015 17:49:16 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 3 Apr 2015, T. wrote: Gdybym mia liczy biegi po literkach na przekadni to miabym ich chyba kilkanacie: P, N, R, D i do tego mam 5 biegw pod "+" i 5 pod "-" :-) Aha - i mam te jakie biegi (po 5 w gr i w d) po obu stronach kierownicy Konstruktorzy si staraj, eby byle rower nie mia wicej ;) pzdr, Gotfryd 64 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:29:17 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze: W dniu 2015-03-30 o 18:35, A.L. pisze: Koa dwumasowe s tylko w dieslach. Zreszt w automatach waciwie te s - wanie pado mi koo napdzajce pasek klinowy - wynalazek identyczny jak dwumasa - dwie blachy a w rodku guma. A zamierdziao... A co do sprzga - zaley jak kto jedzi. Miaem jedno auto 10 lat i nie zmieniaem tarczy sprzga ani razu... Przebieg mia co pod 170 tys. km. T. 65 |
Data: Kwiecien 03 2015 16:48:15 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Cavallino |
A w skrzyni manualnej to "co chwil" wymiana tarczy sprzga, teraz Bzdura. 66 |
Data: Marzec 30 2015 23:55:50 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-30 o 18:35, A.L. pisze: Dlaczego jest drozszy w eksploatacji?No rnie to bywa, czytam e skrzynie DSG VAG wymagaj w zalenoci od wersji, albo wymiany oleju albo tarcz sprzgowych. Olej co 60 tys. km., tarcze co 150-200 tys. km. Pewnie wiele wspczesnych samochodw przeyje tylko jedn tak wymian tarcz lub nawet nie docignie do adnej, ale jaki koszt jest. W moim obecnym samochodzie dobijam do 200 tys. km i sprzgo ma si bardzo dobrze a oleju w skrzyni nie trzeba wymienia w ogle. Poki co, nie zauwazylem zeby byl drozszy w zakupieNie wiem co masz za samochd i jakie s/byy rnice w cenie midzy t sam wersj wyposaenia i silnika ale z rnymi skrzyniami biegw? Tak na szybko znalazem kilka popularnych modeli. Samochody nowe, te same silniki i wyposaenie, poza tym e wersja ze skrzyni automatyczn kosztuje odpowiednio wicej do wersji manualnej Octavia - okoo 7000 droej Nowa Fabia - 5000 droej Passat 2.0TDI - okoo 6000 droej Citroen C4 - 5500 droej Nie chce mi si wicej szuka, poza tym niektre firmy w ogle nie maj automatw, inne tylko w poszczeglnych modelach, a s jeszcze firmy, ktre automaty maj ale z innymi "gadetami" wic ceny ciko porwnywa. 67 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:26:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze: On Sun, 29 Mar 2015 23:38:22 +0200, nadir wrote: Bardzo prosto - wanie wymieniem olej w skrzyni. 9 l po ok. 90 z za litr. + koszt wymiany - razem ponad 1 tys. z... To skrzynia hydrauliczna, sprzed DSG. T. 68 |
Data: Marzec 29 2015 23:46:18 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 29 Mar 2015 20:19:31 +0200, Marek napisa(a): On Sun, 29 Mar 2015 19:19:20 +0200, "J.F." Jakby benzyna byla po 1$ za galon i szeryfowie, to moze i u nas by nie preszkadzalo ze auto ma 6 litrowy silnik, srednia dynamike, ale po co - do osiagniecia 55 mph wystarczy. Automat powinien by tak naturalnym rozwizaniem jak alternator W zasadzie tak ... ale tu w Europie zatrzymalismy sie w rozwoju i jakos tylko tobie jednemu przeszkadza :-) Istniejace istniejace. Tylko tam rozwiazane dawniej ... albo i nie.Nie spotkaem jeszcze automatu, w ktrym byby problem z ruszeniem Tzn jak to sie robi ? Przestawia na Park, czy wciska hamulec, a potem puszcza i rusza ? A dwa telefony obsluguje ? A2DP ma ?A czy ma to znaczenie?? Wane, e mona swobodnie rozmawia bez Jak k* swobodnie, skoro sie paruje nie z tym telefonem co trzeba ? Wane, e spenia A gdzie tam, audiobooka ma odtwarzac, komunikaty z janosika glosno gadac, a rozmawiac to w sumie nie musi :-) No ale tez po co otwierac na maksa ?Moe po co otwiera w ogle? No wlasnie ... J, 69 |
Data: Marzec 30 2015 00:09:48 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 23:46:18 +0200, "J.F." wrote: W zasadzie tak ... ale tu w Europie zatrzymalismy sie w rozwoju i Tak, tyko nie znam osobiście ani jednej osoby, ktra jedzia automatem a pniej wolaa jednak manuala. Być moe to dlatego, e nie obcuję z dziwakani. Tzn jak to sie robi ? Przestawia na Park, czy wciska hamulec, apotem puszcza i rusza ? Pytasz serio czy jaja sobie robisz? Nie jedzieś nigdy automatem? Zastanawiające jest to, e najbardziej automat nie pasuje tym, ktrzy nigdy nim nie jedzili.... Jak k* swobodnie, skoro sie paruje nie z tym telefonem co trzeba ? To tylko problem Twojego zestawu. Moesz dopisać go do listy. Ja nie opisuję foo-shmoo potrzebne do zestawienia poączenia, ale tylko samą jako poączenia. Do suchania audiobookow to suy wbudowany zestaw audio czytający pliki z pendrive. Wączam kluczyk odtwarza. Wyączam przestaje. Jeszcze mi brakuje uruchamiania odtwarzania w telefonie, walki z zawieszająvym się bt audio itp. -- Marek 70 |
Data: Marzec 30 2015 01:11:52 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: J.F. | Dnia Mon, 30 Mar 2015 00:09:48 +0200, Marek napisa(a): On Sun, 29 Mar 2015 23:46:18 +0200, "J.F." Przejechalem jakies 500m. Gorki po drodze nie bylo. Zachwytu tez nie bylo :-) Tym niemniej problem ruszania do gory podobny Jak k* swobodnie, skoro sie paruje nie z tym telefonem co trzeba ?To tylko problem Twojego zestawu. Moesz dopisa go do listy. Ja nie A ja sie pytam o podstawowa funkcjonalnosc. Moze troche szumiec, ale dwa telefony musi obslugiwac :-) Do suchania audiobookow to suy wbudowany zestaw Moze nowe auto, albo nowe radio. Te seryjne czesto USB nie obsluguja. Poza tym ... zaczalem doceniac ze slucham sobie czegos, wychodze z auta i slucham dalej ... J. 71 |
Data: Marzec 30 2015 10:21:40 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marek | On Mon, 30 Mar 2015 01:11:52 +0200, "J.F." wrote: Tym niemniej problem ruszania do gory podobny Nie ma adnego problemu. Podejrzewam, e jedzieś z tiptronic or compatible. Automat peznie na prostej na wolnyvh, dzięki temu na większości grek nie stacza się na D tylko "trzyma". -- Marek 72 |
Data: Marzec 30 2015 10:58:41 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-30 o 01:11, J.F. pisze: Przejechalem jakies 500m. Gorki po drodze nie bylo. Piset metrw przejecha... No no. Jak nic - ekspert od automatw i ich wad. Przejed 5 tys km i wr do manuala. Nie bdziesz mg si nadziwi, jakim cudem lubie zmienia biegi. -- MN 73 |
Data: Marzec 30 2015 11:39:51 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomoci Przejechalem jakies 500m. Gorki po drodze nie bylo.Piset metrw przejecha... No no. Jak nic - ekspert od automatw i ich wad. A czy ja cos pisze o wadach ? Dane techniczne czytac umiem, i wiem ile powodowala ubytku w Passacie ~15 lat temu :-) Przejed 5 tys km i wr do manuala. Nie bdziesz mg si nadziwi, jakim cudem lubie zmienia biegi. Ale pierwsze 100km bedzie ciezkie :-) J. 74 |
Data: Marzec 30 2015 12:23:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-30 o 11:39, J.F. pisze:
Papier wszystko przyjmie. Przyjmie na przykad, e z silnikiem X rozpdzisz samochd do 100 w 9 sekund. Po czym siada do niego TYPOWY kierowca i nijak nie potrafi zej poniej 10. Tymczasem automatem da rad kady przygup. -- MN 75 |
Data: Marzec 30 2015 12:44:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomoci Dane techniczne czytac umiem, i wiem ile powodowala ubytku w Passacie Papier wszystko przyjmie. Przyjmie na przykad, e z silnikiem X rozpdzisz samochd do 100 w 9 sekund. Po czym siada do niego TYPOWY kierowca i nijak nie potrafi zej poniej 10. Tymczasem automatem da rad kady przygup. No i co - myslisz ze oni specjalnie zanizyli dane dla automatu ? Czy zawyzyli dla manuala ? Czy sugerujesz, ze jak ja zaczne zmieniac biegi, to juz niekoniecznie automat bedzie goszy ... no, cos w tym jest :-) J. 76 |
Data: Marzec 30 2015 14:04:52 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-30 o 12:44, J.F. pisze: Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomoci Nie wiem, jak Ty, ale wikszo nigdy nie osignie przyspieszenia takiego jak kierowca zawodowy w czasie testw fabrycznych. Oczywicie z manualem. Bo w automacie wystarczy depn gaz w podog i poczeka. A na trasie w czasie manewrw wyprzedzania - to ju w miadcej wikszo wypadkw automatem zrobi si to sprawniej. Bo zanim typowy kierowca wykona te wszystkie czynnoci... -- MN 77 |
Data: Marzec 31 2015 12:45:59 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-30 o 14:04, Marcin N pisze: Ty to na powanie napisaeś ?No i co - myslisz ze oni specjalnie zanizyli dane dla automatu ? Pozdrawiam 78 |
Data: Marzec 31 2015 14:58:30 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-31 o 12:45, RadoslawF pisze: W dniu 2015-03-30 o 14:04, Marcin N pisze: Masz jakieś wątpliwości? -- MN 79 |
Data: Marzec 31 2015 16:40:00 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomości Nie wiem, jak Ty, ale większo nigdy nie osiągnie przyspieszenia A na trasie w czasie manewrw wyprzedzania - to ju w miadącej Masz jakieś wątpliwości? No coz, wielu posiadaczy automata pisze, ze oni w gaz, a samochod mysli, mysli, mysli az w koncu decyduje sie wyprzedzac. I to ich wk*. Kierowca moze i bieg zmienia wolno, ale moze to zrobic zanim jeszcze gaz wcisnie. J. 80 |
Data: Marzec 31 2015 10:53:57 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: A.L. | On Tue, 31 Mar 2015 16:40:00 +0200, "J.F." Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomoci Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer patrzy nie tylko jak gleboko wcisniety jest pedal gazu, ale jak szybko zostal wcisniety. "Danie po gazie" skutkuje przelaczeniem na nizszy bieg. Dostaje sie "kopa". Nijakiego opoznienia nie ma. Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o ktorych masz male pojecia. Pojezdzij sobie tak z pol roku samochodem z PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo) i potem sie wypowiadaj. Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie A.L. 81 |
Data: Marzec 31 2015 18:29:54 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "A.L." napisa w wiadomoci grup Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomoci Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer No coz, te opinie zdarzaly sie jeszcze niedawno. Owszem, jak polskie - mogly dotyczyc aut sprzed 10-15 lat. Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o Zaraz - mam sobie kupic automata, nie wiadomo jakiego, zeby sie potem przekonac ze wszystko co zlego napisali jest prawda ? Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-) Bedzie jakas promocja, ladne dziewczyny, jazdy probne, to moze dam sie namowic jakiejs seksowne lali, ale na pewno po jezdzie probnej :-) Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie Mowisz ? To czemu to robia, zamiast wsadzic jakis sprawdzony automat ? Historia marketingu zna rozne powody, ale oficjalnie to sie chwala szybka zmiana biegu w DSG jednak. No i czemu przez 50 lat nikt nie przekonal europejczykow do automatow ? J. 82 |
Data: Marzec 31 2015 20:04:24 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: masti | J.F. wrote: Uytkownik "A.L." napisa w wiadomości grup zazwyczaj podawane przez ludzi, ktrzy w zyciu automatem nie jedzili. ale za to są ekspierdami Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie i kkoszty czyli zyski dla koncernœ -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 83 |
Data: Kwiecien 01 2015 12:33:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-31 o 22:04, masti pisze: A na trasie w czasie manewrw wyprzedzania - to ju w miadącej to napisz jakie auta mają tak fantastyczne automaty, bo tiptronic w bmw ma zajebiście duego laga (w porwnaniu do skrzyni ręcznej) I nie mwię o normalnym przyspieszaniu - wtedy w ogle nie odczuwa się zmian biegw - ale przy wyprzedzaniu lub szybkim ruszaniu "spod świate" -- Pozdrawiam Łukasz 84 |
Data: Kwiecien 01 2015 10:33:33 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: masti | dddddddd wrote: W dniu 2015-03-31 o 22:04, masti pisze: takie ktre maj normalnego automata hydrokinetycznego a nie te zautomatyzowane podrbki -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett 85 |
Data: Kwiecien 01 2015 12:59:17 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-04-01 o 12:33, masti pisze: dddddddd wrote: pytam o konkrety, modele aut, chtnie kilkuletnich. Nie znam si na tym kompletnie a chciabym wiedzie wrd jakich aut szuka ja jak wiem e bd wyprzedza albo chc szybciej ruszy wczam tryb sport - skrzynia troch szybciej reaguje (trzyma wysze obroty wic nie musi redukowa biegu) - nie zastpuje to strzau ze sprzga w odpowiednim momencie, ale zawsze to lepiej... -- Pozdrawiam ukasz 86 |
Data: Kwiecien 01 2015 13:32:13 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Marek | On Wed, 01 Apr 2015 12:33:19 +0200, dddddddd wrote: to napisz jakie auta mają tak fantastyczne automaty, bo tiptronic wbmw ma zajebiście duego laga (w porwnaniu do skrzyni ręcznej)się zmian biegw - ale przy wyprzedzaniu lub szybkim ruszaniu "spodświate" A na amerykańskich filmach zawsze ruszają z piskiem opon, myślisz e robią to na ręcznej skrzyni bo z "lagującym" automatem bym im to nie wyszo ? ;) -- Marek 87 |
Data: Kwiecien 01 2015 13:47:18 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-04-01 o 13:32, Marek pisze: On Wed, 01 Apr 2015 12:33:19 +0200, dddddddd wrote: Ten pisk to oczywiście efekty specjalne. ;) -- MN 88 |
Data: Kwiecien 01 2015 14:04:11 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | Uytkownik "Marek" napisa w wiadomości On Wed, 01 Apr 2015 12:33:19 +0200, dddddddd wrote: N, gaz do dechy, D. -- Pozdrawiam, yabba 89 |
Data: Kwiecien 01 2015 14:08:37 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-04-01 o 14:04, yabba pisze: Uytkownik "Marek" napisa w wiadomości Serio? U mnie wystarczy wcisnąć ostro gaz w pozycji "D". 143 KM wystarczają, eby piszczeć jak rasowy dres. -- MN 90 |
Data: Kwiecien 01 2015 14:33:34 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomości W dniu 2015-04-01 o 14:04, yabba pisze: 110 KM nie wystarcza do piszczenia. -- Pozdrawiam, yabba 91 |
Data: Kwiecien 01 2015 23:08:10 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze: To kup manual. Subowy lanos, silniczek 1,4 koni coś koo 75.to napisz jakie auta mają tak fantastyczne automaty, bo tiptronic wbmw Da się zapiszczeć przy ruszaniu. :-) Pozdrawiam 92 |
Data: Kwiecien 01 2015 23:54:07 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | Uytkownik "RadoslawF" napisa w wiadomości W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze: Z manualem to i Maluchem mona ruszać z piskiem. Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 KM z klasycznym automatem nie chce piszczeć. Nie mwię, e to straszna wada, ale stwierdzam fakt. -- Pozdrawiam, yabba 93 |
Data: Kwiecien 02 2015 10:03:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "yabba" napisa w wiadomości grup 110 KM nie wystarcza do piszczenia.To kup manual. Subowy lanos, silniczek 1,4 koni coś koo 75. Z manualem to i Maluchem mona ruszać z piskiem. Maluchem, maluchem ... nie pamietam, ale moze byc trudno. Slaby silnik, doze obciazenie osi napedzanej .. Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 KM z klasycznym automatem nie chce piszczeć. Nie mwię, e to straszna wada, ale stwierdzam fakt. Ciekawe. Slaby ten automat, czy elektronika dobrze reguluje ? J. 94 |
Data: Kwiecien 02 2015 10:45:13 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-04-02 o 10:03, J.F. pisze: Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 pewnie po prostu zaczyna ruszać od niskich obrotw, a jak obroty wejdą powyej 2000, gdy ju jest wystarczający moment na piszczenie, to auto ma zbyt duą prędko :) ja mając >300KM te chyba samym gazem to piszczę nie od razu, a od +-1500obr/min. Choć nie wiem, rzadko tak jedę, więc moe tylko tak to sobie wyobraam -- Pozdrawiam Łukasz 95 |
Data: Kwiecien 02 2015 11:38:41 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | Uytkownik "J.F." napisa w wiadomości Uytkownik "yabba" napisa w wiadomości grup Trudno, ale nie niemoliwe. Mam kolegę, ktry rowerem (skadakiem) rusza z piskiem. :)) Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 KM z klasycznym automatem nie chce piszczeć. Nie mwię, e to straszna wada, ale stwierdzam fakt. Rusza od obrotw biegu jaowego, więc siy za wielkiej nie ma. -- Pozdrawiam, yabba 96 |
Data: Kwiecien 02 2015 12:27:32 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "yabba" napisa w wiadomości grup Uytkownik "J.F." napisa w wiadomości Z manualem to i Maluchem mona ruszać z piskiem.Maluchem, maluchem ... nie pamietam, ale moze byc trudno. Trudno, ale nie niemoliwe. No ba ... https://www.youtube.com/watch?v=M0WZPon4vWY Ale w maluchu sie nie pochylisz aby odciazyc tylne kolo ... Rusza od obrotw biegu jaowego, więc siy za wielkiej nie ma.Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 KM z klasycznym automatem nie chce piszczeć. Nie mwię, e to straszna wada, ale stwierdzam fakt.Ciekawe. Ale po chwili obroty powinny byc juz wysokie i moment tez ... J. 97 |
Data: Kwiecien 02 2015 12:35:04 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | Uytkownik "J.F." napisa w wiadomości Uytkownik "yabba" napisa w wiadomości grup Uytkownik "J.F." napisa w wiadomości I prędko te ju za wysoka. Po za tym automat z definicji tak "gumowato" przenosi napęd na koa i konie mechaniczne uciekają. Mam cay czas wraenie jechania na psprzęgle. -- Pozdrawiam, yabba 98 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:41:53 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze: Uytkownik "Marcin N" napisa wAle 115 wystarcza. Wiem, bo mam :-) Dobrze e jest ESP... T. 99 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:52:14 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | Uytkownik "T." napisa w wiadomości W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze: Mogę mieć zbyt dobre opony. -- Pozdrawiam, yabba 100 |
Data: Kwiecien 01 2015 19:52:37 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2015 o 14:08 Marcin N pisze: Serio? Przewanie ESP/ASR nie pozwala... Chyba eby się bawić w naciskanie guzika ESP OFF. TG 101 |
Data: Kwiecien 01 2015 14:22:09 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-04-01 o 13:32, Marek pisze: On Wed, 01 Apr 2015 12:33:19 +0200, dddddddd wrote: wyszo by, mi te wyjdzie - wystarczy e przy wciśniętym hamulcu dam gaz i ruszam od razu - ale wydaje mi się e nie jest to normalny start. Samym gazem te zapiszczę, nie tylko na jedynce ale mam ponad 300KM. Przy normalnym ruszaniu (czyli puszczam hamulec i depczę gaz prawie do końca (bez kick-down'a bo nie chcę piszczeć tylko szybko ruszyć) chwilę trwa zanim ruszę (w manualu wyjedając z podporządkowanej puszczam sprzęgo jak auto przejedzie, w automacie muszę gaz wcisnąć jak jeszcze jest przede mną - przy manualnej skrzyni skończyoby się to kolizją...) -- Pozdrawiam Łukasz 102 |
Data: Kwiecien 02 2015 07:07:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Shrek | On 2015-03-31 22:04, masti wrote: Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer No to ja napiszę - kilka rnych samochodw zawsze niemieckich. W wieku od kilkunastu do kilku (w sensie bliej 10 ni 0) lat. Lag widoczny we wszystkich - w pasacie doprowadza do szau - dojedzasz do skrzyowania zmienia się na lte - wciskasz gaz. Przetacza się majestatycznie przez skrzyowanie i dostaje kopa za;). W Mercedesie E tylko wkurza, ale jaki najbardziej by - mniej więcej 0,5 sekundy do redukcji - czyli porwnywalnie ze zmianą biegu w manualu. Tylko w manualu mogeś zredukować zanim potrzebowaeś depnąć. Inna sprawa e koni to miao tyle, e bardzo to nie przeszkadzao;) Shrek. 103 |
Data: Marzec 31 2015 20:36:12 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Marek | On Tue, 31 Mar 2015 10:53:57 -0500, A.L. wrote: Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach osamochodem z PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo) i potem sie wypowiadaj. Serio uwaasz, e takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robić skrzyń auto? Powanie pytam, nie chce mi się wierzyć, e niepodpatrywano Amerykanw pod tym względem, skoro to jest jasne, e mają największe doświadczenie w tym temacie. Uzna bym za kolejne kretyństwo jeśli Europejskie firmy wymyślay automat od nowa zamiast podpatrzeć jak to robią ci, gdzie jest 99% automatow od 60 lat... -- Marek 104 |
Data: Marzec 31 2015 20:47:31 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 20:36 Marek pisze: Serio uwaasz, e takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robić skrzyń auto? A.L. raczej chodzi o to, e w EU obecnie krlują skrzynie "zrobotyzowane" - MCP, DSG itp. Mają podstawową wadę klasycznych automatw (cena) i wszystkie wady "manuali" - sprzęgo (czasami dwa), dwumasę i dodatkowo drogie procedury serwisowe - "przyuczanie" polegające na ustalaniu punktu styku w miarę zuywania się sprzęga. Dodatkowo sprzęgo/sprzęga w tych "autoamtach" mają ywotno 1/2 lub 1/4 sprzęga w zwykej skrzyni. To wszystko sprawia, e są to super skrzynie ale tylko dla serwisw i sprzedawcw. TG 105 |
Data: Marzec 31 2015 21:21:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | Uytkownik "Marek" napisa w wiadomości grup Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o Serio uwaasz, e takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robić skrzyń auto? No ... najwyrazniej czasem jednak nie umie, skoro je kupuje od ZF. I nie wiem - czy brak doswiadczenia w automatach, czy patenty, czy za maly zbyt zeby to samemu robic, ale te DSG to juz chyba robia sami ... J. 106 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:40:32 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-31 o 17:53, A.L. pisze: On Tue, 31 Mar 2015 16:40:00 +0200, "J.F." A co to za wynalazek? W prawdziwych hydraulicznych skrzyniach nijakiego "hydraulicznego sprzga" nie ma. T. 107 |
Data: Kwiecien 07 2015 11:49:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Adam | W dniu 2015-04-03 o 10:40, T. pisze: W dniu 2015-03-31 o 17:53, A.L. pisze: Chyba nie wiesz, o czym piszesz. Widziae skrzyni w rodku? Najczciej s 2 sprzga: 1/ konwerter, ktry jest rodzajem sprzga olejowego 2/ sprzgo zamykajce (spinajce na sztywno) konwerter na najwyszym lub te wyszych biegach, celem uniknicia strat z ulizgu konwertera. To sprzgo nazywa si w literaturze amerykaskiej najczciej "latch". -- Pozdrawiam. Adam 108 |
Data: Marzec 31 2015 16:42:31 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-31 o 14:58, Marcin N pisze: Tak i to powane.Ty to na powanie napisaeś ?Czy sugerujesz, ze jak ja zaczne zmieniac biegi, to juz niekoniecznie W momencie wyprzedzania na naszych drogach (dwu kierunkowych) automat jest najgorszym moliwym rozwiązaniem. Wiem e są automaty z moliwością ręcznej zmiany, tyle e jest ich na tyle mao e chyba mogę je pominąć. Pozdrawiam 109 |
Data: Marzec 31 2015 18:17:54 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 16:42 RadoslawF pisze: Tak i to powane. Nie wiem jakimi automatami jedzieś - ale pieprzysz gupoty. Wspczesny automat (nie zrobotyzowane g...no) zrobi to zdecydowanie lepiej ni 99,95% kierowcw. Rzadko ktry kierowca redukuje o 2-3 biegi w d przy 100-120 km/h. automat robi to zawsze gdy go o to poproszę - wcisnę mocno i szybko peda gazu. W chwili gdy Ty wciśniesz sprzęgo ja mam ju zapięty o 2 numery niszy bieg i jestem w poowie wyprzedzania. Identycznie jest z wączaniem się do ruchu na rozbiegwkach autostradowych - wciskam peda gazu w podogę i wskakuję pynnie w poowie rozbiegu między samochody jadące 120-130km/h. Jeśli nie mwimy/piszemy o sporcie/jazdach terenowych to takie dyskusje mają taki sam sens jak te nad wyszością auta bez klimy nad tymi z klimą (bo elektroniki mniej :-) - odbyway się na tej grupie kilka/kilkanaście lat temu). Nie ma nic lepszego w ruchu cywilnym ni auto z klasycznym (hydrokinetycznym) automatem. Jedyny mankament automatu przy zakupie nowego auta to cena - w PL jest chora, spowodowana chorą polityką. Producent/dealer myśli, e jak klient będzie chcia automat to na pewno będzie chcia, skrę, podgrzewane fotele, dach szklany i nawigację - cao za jedyne 30kPLN więcej. W innej konfiguracji automatu nie mamy i co nam Pan zrobi? Rynek wtrny to inna bajka - dochodzi ryzyko kręcenia, tu zawsze trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem. TG 110 |
Data: Marzec 31 2015 19:56:32 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-31 o 18:17, Tomasz Gorbaczuk pisze: Tak i to powane. To dlaczego aden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym cudownie dziaającym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu "wspczesny", "ze sprzęgem hydraulicznym" czy jeszcze z czymś innym. Napisz wreszcie w jakich samochodach są te cudowne automaty, przy okazji okae się jaki procent automatw to te zachwalane oraz ile tak naprawdę kosztują. Pozdrawiam 111 |
Data: Marzec 31 2015 20:08:10 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 19:56 RadoslawF pisze:
C4 GP AM6 (aisin). Mam od nowości kupiony w polskim salonie. Cenę mia chorą - ale to ju pisaem. TG 112 |
Data: Marzec 31 2015 20:57:47 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-31 o 19:56, RadoslawF pisze:
Proszę bardzo: Hyundai Elantra rocznik 2005, silnik 2.0 benzyna 143 KM, przebieg 100 tys km (mj). Automat 4 biegowy plus bieg 3 i 4 z blokującym się sprzęgem hydrokinetycznym. Jedziem wieloma automatami (Mercedes, Nissan, Peugeot, Toyota) - ten jest najlepszy. -- MN 113 |
Data: Marzec 31 2015 20:01:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-03-31 o 18:17, Tomasz Gorbaczuk pisze: mercury Villager Jeep Cheeroke - cho tu jest troch bardziej woowaty -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett 114 |
Data: Kwiecien 01 2015 10:17:11 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-31 o 22:01, masti pisze: Czyli mam cztery pojazdy z cudowną skrzynią z czego jeden JeepTo dlaczego aden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym ma niestety kiepską. Wiem bo miaem okazję tym jechać. W dodatku to bya wersja z benzyniakiem ponad trzy litrowym. :-) Pozdrawiam 115 |
Data: Kwiecien 01 2015 09:36:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-03-31 o 22:01, masti pisze: a ile tych pojazdw by ci zadowolio? ma niestety kiepsk. Wiem bo miaem okazj tym jecha. cztero :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett 116 |
Data: Kwiecien 01 2015 22:45:09 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-01 o 11:36, masti pisze: Czyli mam cztery pojazdy z cudowną skrzynią z czego jeden JeepTo dlaczego aden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym Czytając niektrych jakie te automaty dzisiejsze są świetne liczyem jednak na kilkadziesiąt modeli. Takich chyba nie mają, to byo trzy z groszami, chyba 3,2 alema niestety kiepską. Wiem bo miaem okazję tym jechać. pisze z pamięci. Pozdrawiam 117 |
Data: Kwiecien 01 2015 20:49:21 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-04-01 o 11:36, masti pisze: to moe wymie kilkadziesit modeli tych kiepskich?
no zobacz a u mnie na podjedzie stoi sobie taki Cheerokie 4.0 R6 :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett 118 |
Data: Kwiecien 02 2015 00:45:30 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-01 o 22:49, masti pisze: Czyli mam cztery pojazdy z cudowną skrzynią z czego jeden JeepTo dlaczego aden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym Wszystkie pozostae. :-) To gratulacje. Skąd ściągany ?Takich chyba nie mają, to byo trzy z groszami, chyba 3,2 alema niestety kiepską. Wiem bo miaem okazję tym jechać. Pozdrawiam 119 |
Data: Kwiecien 01 2015 23:28:06 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-04-01 o 22:49, masti pisze: enumeratywnie poprosz :)
ze Stanw oczywicie. Chcesz?bo na wydaniu jest :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett 120 |
Data: Kwiecien 02 2015 14:50:59 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-02 o 01:28, masti pisze: RadoslawF wrote: Za dugo by trwao siedzenie i przepisywanie. :-) Jak z manualem to jaka cena, przebieg, wiek i gdzie go monaTo gratulacje. Skąd ściągany ?Takich chyba nie mają, to byo trzy z groszami, chyba 3,2 alema niestety kiepską. Wiem bo miaem okazję tym jechać. obejrzeć. Jak automat to dziękuje. Pozdrawiam 121 |
Data: Kwiecien 02 2015 13:21:59 | Temat: Re: Kretynizmy... (byo DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-04-02 o 01:28, masti pisze: |