[AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce hol owania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
1 | Data: Maj 25 2007 22:00:43 |
Temat: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT) | |
Autor: Rafał "SP" Gil | Czy każdy automat po zapięciu ca 1300 kg na lince za sob± (wiadomo,że na kołach) po wrzuceniu D po powolnym napięciu linki po prostu bez dodawania gazu poci±gnie te 1300 - 1500 kg ??? 2 |
Data: Maj 25 2007 22:09:06 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT) | Autor: Rafał "SP" Gil | Rafał "SP" Gil pisze: je¶li nie to dzwonimy na takiTAXI=>^^^^ -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500 (Oo =00= oO) AUTOCZʦCI / CB: http://www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/ 3 |
Data: Maj 25 2007 22:10:19 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: J.F. | On Fri, 25 May 2007 22:00:43 +0200, Rafał "SP" Gil wrote: Czy każdy automat po zapięciu ca 1300 kg na lince za sob± A twoj tak nie robi ? Moze zepsuty ? Po co kupowac automata jesli w korku by trzeba ciagle D,N,D,N,D :-) Pytanie na tyle ciekawe, bo byłoby to idealne sprawdzenie stanu Waga hakowa - przywiazac do latarni i odczytac. Obawiam sie tylko ze to bardzo niewiele sprawdza.. J. 4 |
Data: Maj 25 2007 22:24:13 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Rafał "SP" Gil | J.F. pisze: A twoj tak nie robi ? Moze zepsuty ? Po co kupowac automata jesli w korku by trzeba ciagle D,N,D,N,D :-) Nie mówię o wachlowaniu. Tu w omawianym przyp przeze mnie w korku miałby¶ np GAZ HAMULEC GAZ HAMULEC ... U mnie wystarczy popu¶cić nogę z hamulca. Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶ o podobnej masie bez używania gazu. -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500 (Oo =00= oO) AUTOCZʦCI / CB: http://www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/ 5 |
Data: Maj 25 2007 22:48:28 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczšce holowania na automacie. (HOLUJĽCY - AUTOMAT) | Autor: J.F. | On Fri, 25 May 2007 22:24:13 +0200, Rafał "SP" Gil wrote: Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶ Tu nie o mase sie rozchodzi tylko o opory ruchu. No powiedzmy rosna dwukrotnie nad wlasnymi .. ale to nie sa duze liczby, moze ze 20kG. IMO - to o niczym nie swiadczy. J. 6 |
Data: Maj 25 2007 22:57:56 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶ Nie masa holowanego pojazdu jest ważna, ale opory toczenia (bo oporów powietrza tu nie ma) i pochyło¶ć. Mój automat pod niektóre górki (mam tu na my¶li na przykład wyjazdy z klepisk ;) itp. miejsc) i bez jakiejkolwiek przyczepy nie poci±gnie bez gazu. :) I tak ma od czasu, gdy go kupiłem, a przejechałem nim bez problemów 275 tysięcy kilometrów. :) Ci±gałem ciężkie samochody (raz my¶lałem, że mój samochód pęknie, :) gdy w holowanym Mercedesie 124, przy temperaturze około minus dwudziestu stopni Celsjusza facet wrzucił bieg przy około 50 km/h, aby spróbować ewentualnego odpalenia swego silnika) wrzucałem D w czasie jazdy na wstecznym (zazwyczaj dochodziło do zga¶nięcia silnika; z D na R nie można przeł±czyć przy szybkiej jeĽdzie, ale z R na D -- można zawsze) hamowałem silnikiem itp., ale skrzynia nie odmówiła posłuszeństwa ani razu. :) Wiele osób mówiło mi o tych skrzyniach to samo: nie można ich uszkodzić. :) (w odróżnieniu od mercedesowskich skrzyń ,,ręcznych'') Trzeba jedynie zmieniać regularnie olej (dolewać można wszystko, co ma napis bodajże UTF) i pilnować stosownego poziomu, co oczywi¶cie robiłem starannie. :) (ani razu nie zaniedbałem wymiany i ani razu poziom oleju nie był skandaliucze niski czy wysoki, chyba że w czasie zmiany :) oleju) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 7 |
Data: Maj 25 2007 23:14:23 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Wiele osób mówiło mi o tych skrzyniach to samo: nie można ich uszkodzić. :) Ale teraz takich skrzyń nie stosuje się. Ponoć z uwagi na ich masę. :) Nowe skrzynie ponoć s± bardzo delikatne i raczej nie należy ich maltretować. Ponoć z tego powodu (delikatno¶ci dzisiejszych skrzyń biegów) nie składa się zestawów {dzisiejszy_silnik_Diesla+dzisiejsza_automatyczna_skrzynia_biegów}. :) Innym powodem ponoć jest nieelastyczno¶ć (niedostateczna elastyczno¶ć) dzisiejszych_silników_Diesla. Jak jest -- nie wiem, ale wiem, że trudno znaleĽć nowy (z salonu) samochód z silnikiem_Diesla i automatyczn±_skrzyni±_biegów. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 8 |
Data: Maj 26 2007 08:28:44 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: krzyss | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Jak jest -- nie wiem, ale wiem, że trudno znaleĽć nowy (z salonu) Pitolenie o szopenie, ostatnio jezdzilem A6 3.0TDI z automatem.... Nowe diesle sa bez problemow osiagalne z automatem... -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === CLIO II Sport ===-- -- -- === 9 |
Data: Maj 26 2007 09:09:35 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
> Jak jest -- nie wiem, ale wiem, że trudno znaleĽć nowy (z salonu) Pitolenie o szopenie, ostatnio jezdzilem A6 3.0TDI z automatem.... To może mi napisz, jaki samochód spełnia te wymogi: silnik Diesla automatyczna skrzynia poza miastem 4 l na 100 km ESP, ASR, ABS klimatyzacja -- ->długo¶ć 4.2 m rozstaw osi 2.6 m prze¶wit 17 cm dużo miejsca na nogi z przodu i z tyłu pięciodrzwiowy pionowa szyba tylna otwierany dach duże szyby boczne eleszyby z tyłu i z przodu elelusterka radio inne niż Sony, najlepiej na USB :) koło zapasowe wewn±trz samochodu/bagażnika (może być dojazdówka, nawet mniejsza niż normalne koło; może być rozwi±zanie z S-Maxa Forda) eleszyba przednia i takaż tylna ocynkowane dwustronnie blachy nadwozia i gwarancja dwunastoletnia na perforację blach z tanimi przegl±dami jednoznacznie zdefiniowane przegl±dy (częstotliwo¶ć, cena i za co płacę ja, a za co sprzedawca) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 10 |
Data: Maj 26 2007 18:41:17 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: krzyss | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: To może mi napisz, jaki samochód spełnia te wymogi: Zaden, tak to tylko w erze, chcesz duze auto ktore pali 4l z automatem, to awykonalne. -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === CLIO II Sport ===-- -- -- === 11 |
Data: Maj 26 2007 18:56:35 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
> To może mi napisz, jaki samochód spełnia te wymogi: Zaden, tak to tylko w erze, chcesz duze auto ktore pali 4l z automatem, To akurat nie jest awykonalne -- Ford Mondeo jest większy i pali (u znajomego) 4 litry ON na 100 km. Je¶li moje warunki nie s± do spełnienia, podaj auto, które spełnia podobne warunki. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 12 |
Data: Maj 26 2007 19:08:36 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: krzyss | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: To akurat nie jest awykonalne -- Ford Mondeo jest większy To chyba w opowiesciach, i co kolejna flaszka pali litr mniej :) Je¶li moje warunki nie s± do spełnienia, podaj auto, które spełnia podobne warunki. Mi sie podoba A6 :) w kombi i 1,9TDI moze byc calkiem fajna alternatywa, tyle ze dla mnie, stanowczo za duze. -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === CLIO II Sport ===-- -- -- === 13 |
Data: Maj 26 2007 21:07:39 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
> To akurat nie jest awykonalne -- Ford Mondeo jest większy To chyba w opowiesciach, i co kolejna flaszka pali litr mniej :) Mówił na trzeĽwo. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 14 |
Data: Maj 26 2007 21:16:41 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Mówił na trzeĽwo.To akurat nie jest awykonalne -- Ford Mondeo jest większyTo chyba w opowiesciach, i co kolejna flaszka pali litr mniej :) Pogratuluj mu talentu a'la Brzechwa. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombk± pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 15 |
Data: Maj 26 2007 22:50:25 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Pogratuluj mu talentu a'la Brzechwa. :) -- zamontował mi kilka lat temu alarm (z którym do dzi¶ nie mam problemów) -- zbudował i zamontował woltomierz (był problem na samym pocz±tku, teraz jest od lat OK.) -- zbudował i zamontował automag do wł±czania ¶wiateł (był problem na samym pocz±tku, teraz jest od lat OK.) -- powiedział, jak zreanimować akumulator No i nie znam nikogo, kto by się na niego uskarżał. :) Masz podobne osi±gnięcia na swoim koncie? :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 16 |
Data: Maj 27 2007 02:42:34 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Jurand | "Eneuel Leszek Ciszewski" wrote in "Marcin "Kenickie" Mydlak" Naprawdę s± niesamowite te osi±gnięcia, czekam, kiedy go będ± beatyfikować... Jeste¶ trollem czy Twa naiwno¶ć osi±gnęła dzisiaj apogeum? Jurand. 17 |
Data: Maj 27 2007 13:04:40 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Rafał "SP" Gil | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: -- zamontował mi kilka lat temu alarm (z którym do dzi¶ nie mam problemów) *K* *U* *R* *T* *Y* *N* *A* -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500 (Oo =00= oO) AUTOCZʦCI / CB: http://www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/ 18 |
Data: Maj 27 2007 17:35:50 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
> -- zamontował mi kilka lat temu alarm (z którym do dzi¶ nie mam problemów) W masie specjalistów ;) których praca starcza na 3 miesi±ce lub takich, po których trzeba kończyć lub poprawiać -- s± to osi±gnięcia godne odnotowania. Ale Polacy czuj± niechęć do tych, którzy dobrze wykonuj± swoje obowi±zki. Ponoć taki stosunek ma swoje korzenie w zaborach i okupacjach -- wówczas należało pracować jak najgorzej, aby jak najmocniej dokuczać wrogom ojczyzny. Problem w tym, że od lat mamy Polskę coraz bardziej polsk±, a jednak zamiłowanie do brakoróbstwa nie maleje. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 19 |
Data: Maj 26 2007 21:07:49 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: blackbird | Je¶li moje warunki nie s± do spełnienia, podaj auto, które spełnia podobne Skoda Octavia II 2.0 tdi dsg, ale do 4 litrow ON jeszcze sporo brakuje, szczegolnie jesli okaze sie, ze potrzebujesz Scouta 4x4. 20 |
Data: Maj 26 2007 22:51:19 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Skoda Octavia II 2.0 tdi dsg, ale do 4 litrow ON jeszcze sporo brakuje, Widzę, że upał daje się ludziom we znaki. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 21 |
Data: Maj 27 2007 00:19:36 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: blackbird | Skoda Octavia II 2.0 tdi dsg, ale do 4 litrow ON jeszcze sporo brakuje, Upal? Mi taka pogoda domyslnie bardzo sluzy. Przedzialu cenowego nie okresliles nawet w przyblizeniu, pozostaje wiec tylko zgadywac czy celujesz w cos w rodzaju bmw 320xd lub Toyoty Rav4 2.2d, czy w Logana DCI, biorac pod uwage wymagania to przypuszczalem, ze cos pomiedzy, czyli Octavia Scout pasuje idealnie. 22 |
Data: Maj 27 2007 00:45:55 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
> Widzę, że upał daje się ludziom we znaki. :) Upal? Mi taka pogoda domyslnie bardzo sluzy. Przedzialu cenowego nie Powiedzmy tak -- 4 czy 4.4 to niewielka różnica, ale Skody nie chcę. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 23 |
Data: Maj 26 2007 08:07:48 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT) | Autor: vneb | "Rafał \"SP\" Gil" wrote in news:f37g6d$9mp$1 J.F. pisze: Wczoraj jechalem sprinterem z autmatem, ktory zeby ruszyc trzeba bylo dac po gazie. Po zatrzymaniu i puszczeniu hamulca auto samo stalo - jakby wysprzeglone. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 24 |
Data: Maj 26 2007 10:27:36 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT) | Autor: nowy140 |
No to skorzystam z okazji zeby do watku wprowadzic troche porzadku. Sam jezdze takim sprinterem to po opisie wiem ze siedziales nie w aucie z automatem ale w aucie z zautomatyzowana skrzynia. Ma to 6 biegow a nie 5 jak w moim, nie toczy sie i pierwsze modele sypaly sie jak diabli. Pelen automat to jednak w Sprinterze wielka rzadkosc... Zautomatyzowane skrzynie to skrzynie zwykle z dodatkami, zalezy od komplikacji, od wyeliminowania sprzegla /golf 3 ecomatic/ po pelne zastapienie kierowcy czyli po aplikacje decydujaca o zmianach biegu /znaczy sie 'kiedy'/. Ostatnie skrzynie to pelna automatyzacja. Roznica w konstrukcji jest zasadnicza. I teraz - jesli taka nakladka jest projektowana do zwyklej mechanicznej skrzyni to jest to zazwyczaj kompromis, skrzynia szarpie, i chodzi toto tak sobie. Jesli jednak jest to robione od podstaw pod automatyzacje - VW DSG - chodzi to swietnie. Te auta jednak nie pelzaja jak tradycyjne automaty. Kilka ciekawostek w temacie: Pierwsze 12V BMW /750i/ puszczono na automacie bo owczesne reczne skrzynie nie wytrzymywaly tego momentu, uwzgledniajac ze ta skrzynia miala chodzic jak w osobowce nie jak w ciagniku siodlowym. Ponoc sprzeglo musialoby chodzic tak ciezko i byc tak wielkie ze zdecydowali sie na eliminacje skrzyni recznej. Najnowsze supermocne auta - najnowsze wersje 12V merca chodza z kolei na 5 biegowych automatach /???/ a nie na 6 czy nawet 7 biegowych - rowniez ponoc z powodu za wielkich sil. ciekawi mnie teraz z czym chce powiazac swego potwora Audi - 12 cylindrow TDI, 500 koni, 1000 Nm. ps zastrzegam sobie prawo do bledu szczegolnie w nazewnictwie skrzyn, informacje te pochodza z czasopisma autotechnika motoryzacyjna, 2 lub 3 miesiace nazad...., nie mam tej gazety teraz pod reka. 25 |
Data: Maj 26 2007 11:01:27 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT) | Autor: Adam | Pierwsze 12V BMW /750i/ pusz V12, czyli 12 cylindrów w układzie widlastym 12V, czyli 12 Valves (zaworów) - 3 zawory na cylinder w 4-cyl silniku. Któr± wersję wybierasz? ;) zastrzegam sobie prawo do bledu szczegolnie w nazewnictwie skrzyn, Wybaczamy :) AA 26 |
Data: Maj 26 2007 12:58:12 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT) | Autor: Sanctum Officium | "nowy140" wrote in message Najnowsze supermocne auta - najnowsze wersje 12V merca chodza z kolei na 5 Nie, wszystkie Mercedesy klasy S W221 ł±cznie z AMG (525 KM) masj± 7-biegowe skrzynie automatyczne. (...) MK 27 |
Data: Maj 26 2007 13:13:19 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT) | Autor: nowy140 |
7-biegowe skrzynie automatyczne. http://auto.gazeta.pl/auto/51,62385,4142049.html?i=3 Podpis pod zdjeciem. Chyba ze dziennikarzyna nie jest w stanie polapac sie ile ma biegow w aucie.... Nie wiem jak limuzyny. GL 420 CDI wraz z odmianami tuningowanymi maja 7 biegow. Inna ciekawostka, 911 turbo, pod 500 KM, 5 biegow tiptronik.... 28 |
Data: Maj 26 2007 13:52:09 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT) | Autor: Sanctum Officium | "nowy140" wrote in message
Aha. Na swojej stronie MB podaję, że S 600 i AMG maj± 7-biegowe skrzynie (to sprawdziłem najpierw, zaufałem informacji i podałem na grupie): http://tinyurl.com/38ud57 A w innym miejscu na tej samej stronie podaje, że S 600 ma 5-biegow± skrzynie: http://tinyurl.com/2hjwvt Chyba jednak ta druga informacja jest bardziej wiarygodna, plus jeszcze Twój link. Chyba trzeba przyj±ć, że 7-biegowe skrzynie maj± wszystkie S poza modelem S 600. Tu podaj±, że AMG S 63 ma 7-biegow± skrzynię, a S 65 5 -biegow±. http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,70/mod/721/__Mercedes-Klasa-S.html Troche to pokręcone. MK 29 |
Data: Maj 26 2007 16:14:12 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Michal | Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶ o od tego masz biegi zblokowanie 1 2 3... jak idzie ciezko, to nimi wachlujesz.. M 30 |
Data: Maj 26 2007 16:30:43 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Rafał "SP" Gil | Michal pisze: Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶ o podobnej masie bez używania gazu.od tego masz biegi zblokowanie 1 2 3... A ty zrozumiał pytanie ? -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500 (Oo =00= oO) AUTOCZʦCI / CB: http://www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/ 31 |
Data: Maj 26 2007 17:49:44 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
od tego masz biegi zblokowanie 1 2 3... A one s± zblokowane? U mnie po prostu s± dłuższe. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 32 |
Data: Maj 25 2007 22:22:33 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT) | Autor: Slv | Czy każdy automat po zapięciu ca 1300 kg na lince za sob± (wiadomo,że na Tak mnie do łba strzeliło po wczorajszo-dzisiejszym holowaniu. Nie jestem teoretykiem automatów ale.... Moje A3 rusza po przełożeniu na "D" samo i żeby stać sie na ¶wiatłach trzeba wciskać hamulec. Je¶li stoi sie pod górke to czasem samochód nie rusza. Rozwi±zanie w którym żeby ruszyć trzeba dodać trochę gazu jest wygodniejsze, tak jest np. w nowych mercedesach. Nie wiem co mialby dać taki test z holowaniem innego samochodu. Ale to już inna historia... Slv A3 1.8T ASB 33 |
Data: Maj 25 2007 23:08:56 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT) | Autor: Pabl |
Bo w nowych mercedesach i innych przy postoju wlacza sie autowmatyczny hamulec reczny... Picasso 34 |
Data: Maj 26 2007 10:25:39 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT) | Autor: 666 | Szczególnie na swiatłach, bo tak normalnie to trzeba pilnować, żeby nie wjechać w poprzedzaj±cy zderzak w chwili Rozwi±zanie w którym żeby ruszyć trzeba dodać trochę gazu jest wygodniejsze, tak jest np. w nowych mercedesach. 35 |
Data: Maj 25 2007 23:16:21 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT) | Autor: V-Tec | Rafał "SP" Gil napisał(a): Czy każdy automat po zapięciu ca 1300 kg na lince za sob± (wiadomo,że na kołach) po wrzuceniu D po powolnym napięciu linki po prostu bez dodawania gazu poci±gnie te 1300 - 1500 kg ??? nie próbowałem. I nie wiem, o czym by to miało ¶wiadczyć. Jedne ruszaj± bez gazu, inne nie, i tyle. -- Pozdr, W. 36 |
Data: Maj 25 2007 23:29:39 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT) | Autor: Pabl |
To zadne sprawdzenie skrzyni... Byc moze auto ma ustawione wyzsze obroty np za pomoca sruby uchylajacej przepustnice. Jesli tak bedzie to skrzynka bedzie ciagnac sama pod gorke i z "ladunkiem" po puszczeniu hamulca - moze tak byc zrobione celowo aby ukryc szarpanie przy ruszaniu. Obroty silnika maja scisly zwiazek z cisnieniem oleju w skrzyni (element wykonawczy wszystkich czynnosci automata) poprzez konwerter/konwertor. Sprawdz czy nie szarpie przy ruszaniu i zmianie biegow, ma prawo troche szarpnac przy zmianie z d na r i odwrotnie. Powachaj tez czy olej w skrzynie nie smierdzi spalenizna i czy jest klarowny, rozgrzej skrzynie i silnik do temperatury normalnej pracy i sprawdz czy przy max obrotach nie wlaczy bledu lub trybu awaryjnego (np 3 bieg) . ASB to loteria, ja musze sie przyznac, ze dalem sie zrobic w balona przy kupnie scenica z ASB - auto przed sprzedaza mialo wymieniony olej a po dojechaniu do domu zaczelo szarpac. Picasso 37 |
Data: Maj 26 2007 01:39:39 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Sprawdz czy nie szarpie przy ruszaniu i zmianie biegow, To żadne sprawdzenie. :) U mnie wystarczy poluzować jedno cięgno (nad silnikiem) aby zmniejszyć szarpanie. :) Oczywi¶cie skrócenie tego cięgna (stosownie do tego celu przeznaczon± ¶rub±) powoduje/zwiększa/nasila szarpanie. ma prawo troche szarpnac przy zmianie z d na r i odwrotnie. U mnie aż trzęsie całym samochodem. W czasie zmiany z R na D lub z D na R mam wci¶nięty bardzo mocno hamulec, aby samochód nie wyrywał się w któr±¶ stronę. Takie szarpnięcia s± niemile widziane przez zdezorientowanych ludzi, którzy w tym czasie wsiadaj± lub wysiadaj± z samochodu i przyjmuj± to jako ruszenie samochodu. Powachaj tez czy olej w skrzynie nie smierdzi spalenizna i czy jest klarowny, U mnie spalenizna i nieklarowno¶ć ¶wiadczy tylko o tym, że czas na zmianę oleju. rozgrzej skrzynie i silnik do temperatury normalnej pracy i sprawdz czy przy Moja ASB zaczęła szarpać po wymianie szklanek w silniku. Mechanik zapewniał, że nie ma nic wspólnego z szarpnięciami, bo do ASB nie zagl±dał. Mieszkaj±cy niedaleko mnie ,,specjalista'' od ASB zdiagnozował usterkę bez trudu -- spalone tarczki i zauważył, że po zmianie oleju szarpanie może być lżejsze. Posłuchałem i zmieniłem olej, ale szarpało nadal dokładnie tak samo. ,,Specjalista'' od ASB nie wiedział o tym, że: -- u mnie jest korek spustowy w misie skrzyni i przed odkręceniem misy, należy odkręcić ów korek, aby spu¶cić olej (zdejmowanie misy pełnej oleju prawie na pewno skończyłoby się powyginaniem misy) -- u mnie jest korek spustowy w czym¶, co znajduje się przed skrzyni± (bez odkręcenia tego korka -- nie można zlać całego oleju) -- korek, o którym wyżej, ukazuje się po odpowiednim ustawieniu tego czego¶, w co jest wkręcony (trzeba kręcić wałem silnika, aby korek znalazł się nad stosownym otworem w obudowie skrzyni) -- nie wolno kręcić wałem silnika w przeciwnym kierunku niż ten, w którym wał obraca się w czasie pracy silnika -- przykręcaj±c misę, należy podczepić jaki¶ przewód (póĽniejsze podczepienie wi±że się z konieczno¶ci± luzowania ¶rub, a to z konieczno¶ci± wymiany uszczelki, bez wymiany której misa będzie przeciekać)... Ponieważ ,,specjalista'' przy wymianie oleju nie popisał się -- nie zleciłem mu reperacji ASB, ale rozpocz±łem czytanie ksi±żek. :) Wszędzie było napisane to samo (choć innymi słowami) o szarpaniu mojej ASB -- Ľle wyregulowane cięgna. :) Poluzowałem na oko i było ok., po czym wyregulowałem zgodnie z tym, co było napisane -- biegi były wówczas krótsze, ale skrzynia lekko szarpała. Teraz, bez wdeptywania gazu, moi pasażerowie nie widz±, kiedy następuje zmiana biegów. Do szarpnięć (nawet bardzo silnych) dochodzi wówczas, gdy zmiana następuje przy wyższych obrotach silnika -- przy jeĽdzie samochodem obci±żonym, pod górkę, przy depnięciu w gaz, zim± przy zimnym silniku itp. :) Latem, przy normalnej jeĽdzie po płaskiej jezdni -- trudno cokolwiek wyczuć. :) Silnik (na niskich obrotach trudno usłyszeć nawet wówczas, gdy radio jest wył±czone, a ludzi też ;) milcz±. :) Ale samochód poddał się korozji. :) No i pali zbyt wiele przy szybkiej jeĽdzie -- nawet do 20 litrów na 100 km przy 150 km/h. :) Moja ASB nie ma pi±tego :) biegu -- tak więc maksymaln± szybko¶ć samochodu uzyskuje u mnie się dopiero na najwyższych obrotach silnika, za co się płaci :) wysok± cenę. :) Prawdopodobnie aż 150 km/h nie udałoby było uzyskać na pi±tym biegu, ale od 120 do 140 raczej tak, tyle tylko, że samochód by nie miał żadnego zapasu mocy -- już na czwartym :) biegu ze 150 do 160 trzeba go rozpędzać tak zwane pół godziny. :) Nawet założenie niewiele większych kół (205/55/15 zamiast 175/70/14) wiele zmienia. nominał: 14*25.4+175*.70*2=600,6 (takie mam jeszcze jedno) za duże: 15*25.4+205*.55*2=606,5 (takie miałem 10 lat temu latem) za małe: 15*25.4+205*.50*2=586,0 (takie mam teraz latem) za małe: 14*25.4+185*.65*2=596,1 (takie mam teraz zim±) Przy około 90 km/h (może 80) spala około 5.7 l/100 km w trasie. :) W mie¶cie 50 litrów starcza na około 650 km. (około 7.7 l/100) Nowy nie będzie oszczędniejszy. :) -=- Wracaj±c do ASB -- starej (ponoć nazywa się je wysokoci¶nieniowymi) chyba naprawdę nie można uszkodzić. Mnie się nie udało, a eksploatowałem co najmniej niedelikatnie. :) Tyle tylko, że regularnie zmieniałem w niej olej i nie wstawiałem wynalazkowych filtrów czy uszczelek. Raz chyba uszczelka była klejona jakim¶ silikonem (lub tylko miała tak być klejona -- wymieniano olej beze mnie bo nowa uszczelka okazała się być nieodpowiedni±, więc wstawiono star±, która oczywi¶cie po zruszeniu nie był± już szczelna. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 38 |
Data: Maj 28 2007 11:32:10 | Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT) | Autor: kuba (aka cita) | "Rafał \"SP\" Gil" wrote: Pytam tak w sumie z ciekawo¶ci ... (zdaje się, że słyszałem na No nie jestem pewnien czy s± takie (sprawne) automaty, które nie 'pełzn±' na wolnych obrotach. IMO tak powinno być, a jak nie jest - znaczy, ze ASB już swoje dni ma policzone. -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! |