Krotkie pytanie o olej
1 | Data: Czerwiec 01 2009 22:57:02 |
Temat: Krotkie pytanie o olej | |
Autor: ka | Samochod: Opel Astra 2002r, benzyna 1.6. Bierze bardzo duzo oleju wiec latem praktycznie przy co drugim tankowaniu trzeba dolac (zima o dziwo prawie nic nie bral). Mniejsza o to (samochod sluzbowy, regularnie serwisowany a ASO). Aktualnie dolewany jest olej http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/p,pl,4441,bp+visco+3000+slcf+10w40+5l.html 2 |
Data: Czerwiec 01 2009 23:08:58 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: Moon | ka wrote: Samochod: Opel Astra 2002r, benzyna 1.6. Bierze bardzo duzo oleju jak ci tyle bierze to nieistotne co lejesz. byle się zgadzał zakres 10W40 albo 15W40 - piątki nie lej, a tym bardziej zerówki - jeszcze szybciej ucieknie. moon 3 |
Data: Czerwiec 01 2009 23:11:47 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-06-01, ka wrote: Samochod: Opel Astra 2002r, benzyna 1.6. Bierze bardzo duzo oleju wiec latem Nie lepiej naprawić silnik? Krzysiek Kiełczewski 4 |
Data: Czerwiec 01 2009 23:27:03 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: Jacek | Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w On 2009-06-01, ka wrote: gdyby aso wiedziało jak, pewnie by naprawili Jacek 5 |
Data: Czerwiec 01 2009 23:46:59 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: Piotrek | gdyby aso wiedziało jak, pewnie by naprawili nikt nie pisal ze aso bedzie wiedzialo. trzeba jechac do dobrego mechanika a nie do wymieniaczy, on bedzie wiedzial co i jak -- pzdr piotrek 6 |
Data: Czerwiec 01 2009 15:23:59 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: WS | On 1 Cze, 23:27, "Jacek" wrote: >> latem sluzbowy? to moze latem wskazowka obrotomierza nie schodzi z czerwonego pola? ;) WS 7 |
Data: Czerwiec 01 2009 23:34:46 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: ka | Nie lepiej naprawić silnik? a co trzebaby prawdopodobnie naprawic? moj poprzednik cos z tym probowal robic ale ponoc wyszlo ze ten typ tak ma... (bedzie tego z litr na 2kkm) 8 |
Data: Czerwiec 01 2009 23:40:26 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: jack | > Nie lepiej naprawić silnik?To jak tyle zje to jakiegoś doktorka raczej mu nie zaszkodzisz. pozdro.jack Ps.tyle to mi brał fiat 125 kombi 1,3 rocznik 74. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 9 |
Data: Czerwiec 01 2009 23:46:51 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: bratPit |
Nie lepiej naprawić silnik? silnik Z16SE cz Z16XE? [inaczej 8V-84KM czy 16V-100KM] jaki _rzeczywisty_ przebieg auta? brat 10 |
Data: Czerwiec 01 2009 23:55:38 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: ka | Użytkownik "bratPit" napisał w wiadomości silnik Z16SE cz Z16XE? [inaczej 8V-84KM czy 16V-100KM] 84KM, przebieg 230.000 11 |
Data: Czerwiec 02 2009 00:54:12 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: Bialy | ka napisal/a: 12 |
Data: Czerwiec 02 2009 08:21:36 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: bratPit[pr] |
silnik Z16SE cz Z16XE? [inaczej 8V-84KM czy 16V-100KM] no to niestety pierścienie poszły do krainy wiecznych łowów, przestanie żłopać oliwę jak się je wymieni, niestety taką czkawką odbija się wymiana oleju co 30kkm i odchudzenie pierścieni w stosunku do starszych silników, brat 13 |
Data: Czerwiec 02 2009 08:42:14 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: ka | Użytkownik "bratPit[pr]" napisał w wiadomości no to niestety pierścienie poszły do krainy wiecznych łowów, przestanie żłopać oliwę jak się je wymieni, jaki bedzie orientacyjny koszt czesci + wymiany? dzieki za odpowiedzi wszystkim 14 |
Data: Czerwiec 02 2009 15:06:08 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: bratPit[pr] | no to niestety pierścienie poszły do krainy wiecznych łowów, przestanie żłopać oliwę jak się je wymieni, zależy od zakresu, jeżeli będziesz chciał robić szlif tulei cylindrowych tak jak napisał krzyskiek82 z wymianą pierścieni to pewnie do 3kzł, jak zaryzykujesz samą wymianę pierścieni to coś powyżej 1kzł, problem w tym żeby trafić na kogoś z głową kto robi dużo różnych silników, bo mimo że ten silnik wywodzi się ze starych oplowskich 1.6-8V to się od nich różni, ma np. metalową uszczelkę głowicy, brat 15 |
Data: Czerwiec 02 2009 09:58:49 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: krzysiek82 | bratPit[pr] pisze:
a jak się wymieni tylko pierścienie to problem szybko wróci. Jedyne wyjście to kompleksowy remont szlif z honowaniem oraz sprawdzenie wału pod kątem bicia, panewki itd to max 1500zł. Pod warunkiem dostarczenia silnika a nie całego auta bo wiadomo samo się nie wyciągnie. Problem jest tylko taki, że po takiej operacji trzeba silnik na nowo docierać, a raczej jeśli auto jest firmowe ciężko będzie bo pracownicy olewają ten temat :( -- krzysiek82 16 |
Data: Czerwiec 02 2009 15:00:53 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: bratPit[pr] | 84KM, przebieg 230.000 piszesz ogólnie czy konkretnie o Z16SE? panewki w tym silniku przy 230kkm? śmiem wątpić, o ile można rozważać szlif tulei i wymianę pierścieni to dół będzie igła, choć byli i tacy [m.in. na kąciku astry] którzy zmieniali same pierścienie i jest OK, było kilka przyczyn spalania oleju w tych silnikach, wadliwy montaż partii silników produkowanych na Węgrzech, wymiany oleju co 30kkm - zapiekanie pierścieni na tłokach, w końcu odchudzenie pierścieni, brat 17 |
Data: Czerwiec 02 2009 08:51:31 | Temat: Re: Krotkie pytanie o olej | Autor: Jacek | Ty nie lej oleju tylko oddaj do naprawy. |