Grupy dyskusyjne   »   Kto¶ kiedy¶ pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?

Kto¶ kiedy¶ pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?



1 Data: Pa?dziernik 04 2011 20:41:39
Temat: Kto¶ kiedy¶ pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
Autor: Waldek Godel 


http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/
przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwi±zaniu się
bardzo mylili - "¶migiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.



2 Data: Pa?dziernik 04 2011 23:11:35
Temat: Re: KtoĹ› kiedyĹ› pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:


http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/
przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu się
bardzo mylili - "Ĺ›migiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.


Dobra nie chce mi siÄ™ czytać całego artykułu, ale co autor chciał osiÄ…gnąć stosujÄ…c napÄ™d elektryczny zamiast normalnego superchargera napÄ™dzanego paskiem?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Pa?dziernik 04 2011 23:27:38
Temat: Re: KtoĹ› kiedyĹ› pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-04 23:11, Lewis pisze:

W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:

http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/

przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu
siÄ™
bardzo mylili - "Ĺ›migiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.


Dobra nie chce mi siÄ™ czytać całego artykułu, ale co autor chciał
osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera
napędzanego paskiem?


Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do odciÄ™cia (o ile wyda "turbina") ale przez wiÄ™kszoć czasu i tak para pójdzie w gwizdek a kW weĽmie...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

4 Data: Pa?dziernik 04 2011 23:44:00
Temat: Re: KtoĹ› kiedyĹ› pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo?
Autor: scobowski 

W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:


Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
odciÄ™cia (o ile wyda "turbina") ale przez wiÄ™kszoć czasu i tak para
pójdzie w gwizdek a kW weĽmie...

nic nie weĽmie, jak siÄ™ luĽno obraca w dolocie i "nie ładuje"
A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach jałowych, stojÄ…c w korku - kiedy i tak marnuje siÄ™ zupÄ™.. a 40-70 KW kosztem 7KW wydatkowanych na prÄ…d - IMO siÄ™ opłaca.. nie wiem, czy zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..? (niezależnie od obrotów silnika!)

5 Data: Pa?dziernik 05 2011 09:30:53
Temat: Re: Kto¶ kiedy¶ pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "scobowski"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większo¶ć czasu i tak para
pójdzie w gwizdek a kW weĽmie...

nic nie weĽmie, jak się luĽno obraca w dolocie i "nie ładuje"
A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach
jałowych, stoj±c w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW
kosztem 7KW wydatkowanych na pr±d - IMO się opłaca.. nie wiem, czy
zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?
(niezależnie od obrotów silnika!)

Moc się nie bierze z nik±d tylko z paliwa i nie ma marnowania paliwa w
sensie, że można je zastosować do czego¶ innego. Zwykłe wł±czenie ¶wiateł
już powoduje zwiększenie zużycia benzyny a co dopiero ładowanie
czegokolwiek.
W takim układzie dochodz± straty - przekazania mocy do alternatora, straty w
alternatorze, straty magzynowania, straty przesyłu, straty silnika w
sprężarce.
Zwykłe turbo - odzyskuje energię tracon± w spalinach i nie ma powyższych
strat - st±d sprawno¶ć silnika może być nawet wyższa. Za to jest lag, ale od
czego s± kompresory...

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Kto¶ kiedy¶ pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?



Grupy dyskusyjne