Grupy dyskusyjne   »   Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?

Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?



1 Data: Pa?dziernik 15 2013 13:56:56
Temat: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: michalek 

Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT
(olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).

W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.

Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
czego szukać
- czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle słabe
że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
silnika??
- czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują parametrami
pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika

Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie, żeby brać
samochód do diagnozowania.
A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
samochodowemu.

Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?

m



2 Data: Pa?dziernik 15 2013 14:29:47
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: Robson 

Wygląda na układ sterujący. Skąd jesteś?

R

3 Data: Pa?dziernik 15 2013 17:15:10
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: michalek 


Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości

Wygląda na układ sterujący. Skąd jesteś?

R

Sterujący czym? silnikiem?
Bo układ sterujący skrzynią CVT nie występuje jako dostępna
część zamienna (przynajmniej wśród używanych - a nowy to pewnie
będzie kosztował tyle co cała skrzynia używana).

m

4 Data: Pa?dziernik 16 2013 08:27:46
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: Robson 

W dniu 2013-10-15 17:15, michalek pisze:


Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości

Wygląda na układ sterujący. Skąd jesteś?

R

Sterujący czym? silnikiem?
Bo układ sterujący skrzynią CVT nie występuje jako dostępna
część zamienna (przynajmniej wśród używanych - a nowy to pewnie
będzie kosztował tyle co cała skrzynia używana).

Oczywiście układ sterujący skrzyni (nie mam tu na myśli elektroniki).
Są zdolni ludzie mający stanowiska do testowania i regeneracji tych układów.

R

5 Data: Pa?dziernik 15 2013 14:36:31
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: HANA 


Użytkownik "michalek"  napisał w wiadomości

Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT
(olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).

W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.

Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
czego szukać
- czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle słabe
że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
silnika??
- czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują parametrami
pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika

Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie, żeby
brać
samochód do diagnozowania.
A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
samochodowemu.

Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?

m

W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie w
nissanie
jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach
hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj


--
Pozdrawiam
Andrzej

www.hana.com.pl
www.osiedle.olsztyn.pl
www.bartolty.com.pl

6 Data: Pa?dziernik 15 2013 17:12:19
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: michalek 


Użytkownik "HANA"  napisał w wiadomości


Użytkownik "michalek"  napisał w wiadomości
Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT
(olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).

W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.

Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
czego szukać
- czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle słabe
że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
silnika??
- czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują parametrami
pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika

Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie, żeby brać
samochód do diagnozowania.
A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
samochodowemu.

Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?

m

W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie w nissanie
jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj


-- Pozdrawiam
Andrzej


Dzięki, poszukam. Też rozważałem to sprzęgło i gdyby ono
to byłby chyba duży problem, bo nie widziałem ich do kupienia
luzem,  jedynie z całą skrzynią (a tu cena używanej 2-2,5K PLN).
Widywałem sprzęgła hydrokinetyczne do automatów zwykłych
a ta jest mniej typowo CVT.
Chyba, że sprzęgło byłoby naprawialne. Szukam tego namiaru
pod Toruniem.

m

7 Data: Pa?dziernik 16 2013 08:32:01
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: Robson 

W dniu 2013-10-15 17:12, michalek pisze:


Użytkownik "HANA"  napisał w wiadomości


Użytkownik "michalek"  napisał w wiadomości

Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT
(olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).

W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.

Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
czego szukać
- czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle
słabe
że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
silnika??
- czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują
parametrami
pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika

Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie,
żeby brać
samochód do diagnozowania.
A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
samochodowemu.

Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?

m

W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie
w nissanie
jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach
hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj


--
Pozdrawiam
Andrzej


Dzięki, poszukam. Też rozważałem to sprzęgło i gdyby ono
to byłby chyba duży problem, bo nie widziałem ich do kupienia
luzem,  jedynie z całą skrzynią (a tu cena używanej 2-2,5K PLN).
Widywałem sprzęgła hydrokinetyczne do automatów zwykłych
a ta jest mniej typowo CVT.
Chyba, że sprzęgło byłoby naprawialne. Szukam tego namiaru
pod Toruniem.

Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne to najczęściej jest wynik uszkodzenia lub zużycia innego układu skrzyni. Sama naprawa (tak, naprawia się je, ten kto to dobrze robi może zrobić sprzęgło lepsze niż fabryczne) spowoduje poprawę na jakiś czas, po czym problem wróci. również większa naprawa skrzyni bez regeneracji sprzęgła mija się z celem.

R

8 Data: Pa?dziernik 15 2013 14:44:16
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 15.10.2013 13:56, michalek pisze:

Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.

Rzuć okiem, czy podczas szarpnięć obrotomierz nie dostaje dziwnej
trzęsiawki (spada do zera i potem wstaje) - to może być czujnik
położenia wałka rozrządu, one mają te objawy z atakiem po rozgrzaniu.

S.

9 Data: Pa?dziernik 15 2013 17:09:22
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: michalek 


Użytkownik "Stefan Szczygielski"  napisał w wiadomości

W dniu 15.10.2013 13:56, michalek pisze:
Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.

Rzuć okiem, czy podczas szarpnięć obrotomierz nie dostaje dziwnej
trzęsiawki (spada do zera i potem wstaje) - to może być czujnik
położenia wałka rozrządu, one mają te objawy z atakiem po rozgrzaniu.

S.

No właśnie tak się zachowuje obrotomierz - szarpnięcie, obroty
spadają na nisko (powiedzmy ok. tysiąca z ponad 2tys.) i za chwilę
podnoszą się, samochód dalej jedzie z obrotami ok.2tys przez
15-20sekund i znowu "czknięcie"

Mam taką cichą nadzieję, że to właśnie czujnik położenia wału,
 bo wtedy w 200-300zł bym się zmieścił.
Ale czy to normalne, że nie daje on wtedy zapisu błędu w komputerze?

m

10 Data: Pa?dziernik 15 2013 17:44:51
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 15.10.2013 17:09, michalek pisze:

No właśnie tak się zachowuje obrotomierz - szarpnięcie, obroty
spadają na nisko (powiedzmy ok. tysiąca z ponad 2tys.) i za chwilę
podnoszą się, samochód dalej jedzie z obrotami ok.2tys przez
15-20sekund i znowu "czknięcie"

Ale czy obrotomierz pokazuje w Twoim odczuciu prawidłowe obroty - tzn.
wychylanie się wskazówki jest związane z obniżonymi obrotami silnika,
czy obrotomierz pokazuje sobie, a silnik pracuje sobie? Albo silnik
pracuje, a obrotomierz pokazuje przez chwilę 0 (i oczywiście silnik
zaczyna zwalniać, bo brak sygnału na czujniku położenia to brak
zapłonów)? Jeśli obrotomierz pokazuje mniej, bo silnik zaczyna się
kręcić wolniej to raczej nie to.

S.

11 Data: Pa?dziernik 15 2013 18:23:59
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: michalek 


Użytkownik "Stefan Szczygielski"  napisał w wiadomości

W dniu 15.10.2013 17:09, michalek pisze:
No właśnie tak się zachowuje obrotomierz - szarpnięcie, obroty
spadają na nisko (powiedzmy ok. tysiąca z ponad 2tys.) i za chwilę
podnoszą się, samochód dalej jedzie z obrotami ok.2tys przez
15-20sekund i znowu "czknięcie"

Ale czy obrotomierz pokazuje w Twoim odczuciu prawidłowe obroty - tzn.
wychylanie się wskazówki jest związane z obniżonymi obrotami silnika,
czy obrotomierz pokazuje sobie, a silnik pracuje sobie? Albo silnik
pracuje, a obrotomierz pokazuje przez chwilę 0 (i oczywiście silnik
zaczyna zwalniać, bo brak sygnału na czujniku położenia to brak
zapłonów)? Jeśli obrotomierz pokazuje mniej, bo silnik zaczyna się
kręcić wolniej to raczej nie to.

S.
Obrotomierz w czasie jazdy nigdy nie spadnie choćby na chwilę do "0".
Obroty silnika realnie spadają na wyraźnie niższy pułap, ale tylko
na chwilkę (opadnięcie wskazówki w dół i nagle gwałtowny wyskok do
poprzedniego poziomu). Samochód jest rozpędzony, na dodatek
skrzynia automatyczna przy chwilowym gwałtownym spadku obrotów
nie daje adekwatnego przyhamowania (jak hamowanie silnikiem w ręcznej)
ale ten dość szybki powrót do obrotów poprawnych daje "uderzenie"
mocy na koła. To się czuje jako szarpnięcie mocy, szarpnięcie
samochodem, czasem aż "łupnie" na półośkach.
Nie udaje mi się zidentyfikować czy to silnik chwilowo "traci" moc
i za chwilę ją odzyskuje czy to skrzynia "traci trakcję" i za chwilę
ją znowu łapie.

Tak więc precyzując odpowiedź na Twoje pytanie, wg mnie obrotomierz
pokazuje rzeczywiste obroty silnika, który ma chwilowe gwałtowne
spadki tych obrotów.

m

12 Data: Pa?dziernik 15 2013 23:14:05
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: BartekK 

W dniu 2013-10-15 18:23, michalek pisze:

Tak więc precyzując odpowiedź na Twoje pytanie, wg mnie obrotomierz
pokazuje rzeczywiste obroty silnika, który ma chwilowe gwałtowne
spadki tych obrotów.
Ja też stawiałbym na problem z czujnikiem położenia wału/wałka - tak właśnie to się objawia, takie "czknięcia" silnika, bo kręci się równo - dostaje sygnały z czujnika np 4 co obrót wału, a tu nagle jeden czy dwa sygnały się zgubiły - to komputer też nie daje zapłonu na te cykle pracy, więc czujesz to jako zwolnienie i przyspieszenie (tak jakbyś wyłÄ…czył stacyjkę-zapłon na ułamek sekundy i włÄ…czył ponownie).

Obrotomierz mierzy (wskazuje na podstawie danych z komputera) przeważnie nie "dokładne obroty w tej sekundzie" tylko uśrednione - komputer zlicza impulsy (np właśnie z tego czujnika położenia wału) i dzieli ich iloć na czas ich zbierania. Jak ma np 20 impulsów w ciągu sekundy - to wie że *60 = pokazać 1200 obrotów/minutę. Jak ci się zgubi (z powodu padającego czujnika) 10 z 20 impulsów, to ci w tej jednej sekundzie pokaże 600rpm (tzn wskazówka będzie chciała spać do tej wartości) a już w następnym cyklu pokaże tyle ile ma być...


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

13 Data: Pa?dziernik 17 2013 11:51:20
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: Robson 

W dniu 2013-10-15 13:56, michalek pisze:

Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT

Tak jeszcze zapytam z ciekawości, masz LPG?

R

14 Data: Pa?dziernik 17 2013 13:53:30
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: michalek 


Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości

W dniu 2013-10-15 13:56, michalek pisze:
Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT

Tak jeszcze zapytam z ciekawości, masz LPG?

R

Nie, nigdy nie miałem przekonania do LPG.
m

15 Data: Pa?dziernik 17 2013 14:38:28
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: Robson 

W dniu 2013-10-17 13:53, michalek pisze:


Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości

W dniu 2013-10-15 13:56, michalek pisze:
Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT

Tak jeszcze zapytam z ciekawości, masz LPG?

R

Nie, nigdy nie miałem przekonania do LPG.
m

Nie chodzi o przekonanie, ale zdarzyło się u znajomego, że powodem szarpania była wadliwa instalacja LPG.

R

16 Data: Pa?dziernik 17 2013 15:14:46
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: michalek 

zapytam z ciekawości, masz LPG?


R

Nie, nigdy nie miałem przekonania do LPG.
m

Nie chodzi o przekonanie, ale zdarzyło się u znajomego, że powodem szarpania była wadliwa instalacja LPG.

R

No i właśnie między innymi takich dylematów chciałem uniknąć
czy szwankuje instalacja gazowa czy benzynowa :)
Wystarczy mi zastanawiania się czy silnik czy skrzynia automatyczna :)
Ale nie chcę wzniecać sporów benzynowo-gazowych.

m

17 Data: Pa?dziernik 17 2013 15:58:27
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: Robson 

W twoim przypadku jako pierwszy rzut diagnostyki powinno być podpięcie skanera i sprawdzenie, czy w czasie szarpania nie zanika sygnał z wałka.

18 Data: Pa?dziernik 17 2013 17:00:13
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Autor: michalek 


Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości

W twoim przypadku jako pierwszy rzut diagnostyki powinno być podpięcie skanera i sprawdzenie, czy w czasie szarpania nie zanika sygnał z wałka.

No tak, tylko to trzeba by zrobić w czasie jazdy. Bo na postoju,
na luzie objawów nie ma.
A i tak nie wiem czy udałoby się odczytać chwilowe zaniki sygnału.
Obawiam się, że pozostaje tylko próba założenia czujnika sprawnego
zamiast obecnego. Gorzej jak nic nie zmieni, bo nadal będę miał
niezidentyfikowaną usterkę i dodatkowo koszt czujnika.
Ale chyba taka droga przede mną.

m

Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?



Grupy dyskusyjne