Grupy dyskusyjne   »   Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG

Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG



1 Data: Styczen 03 2007 11:57:27
Temat: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Daniel J. 

Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale nie jestem pewny



2 Data: Styczen 03 2007 12:00:32
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Tomek 

Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę
zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale
nie jestem pewny

nie ma to zadnego znaczenia, zwyczajowo sciaga sie najpierw "-", zeby
odkrecajac "+" nie zrobic spawarki z klucza :)

--
Tomek

3 Data: Styczen 03 2007 12:21:18
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Radosław Wnuk 

Tomek wrote:

nie ma to zadnego znaczenia, zwyczajowo sciaga sie najpierw "-", zeby
odkrecajac "+" nie zrobic spawarki z klucza :)

No niby tak ale zaraz ktos powie, ze najpierw sciaga sie plus, bo jak
zostawisz plus bez minusa to uszkodzisz komputer i po gwarancji. A jak sie
bales odkrecac plus wlasnie z powodu "spawarki" to trzeba bylo do nich
przyjechac i oni by to zrobili.

Pozdrofka

--
Radoslaw Wnuk
Polonez 1.6 GLi + LPG + kupa samozaparcia

4 Data: Styczen 03 2007 14:31:04
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: krzynios 

Tak jak napisał Tomek, jeśli będziesz uważał żeby nie zrobić zwarcia to nie
ma znaczenia którą klemę zdejmiesz najpierw.

Użytkownik "Daniel J."  napisał w wiadomości

Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę
zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale
nie jestem pewny

5 Data: Styczen 03 2007 14:57:18
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Lukasz 

Zapal silnik i dopiero wtedy odepnij akumulator. Komputer będzie miał cały
czas zasilanie.

--
Lukasz

6 Data: Styczen 03 2007 15:06:17
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Tomek 

Zapal silnik i dopiero wtedy odepnij akumulator. Komputer będzie miał cały
czas zasilanie.

zajefajny pomysl! Po pierwsze komp ma wszystkie ustawienia w pamieci
eeprom - po wylaczeniu zasilania nic sie nie skasuje. Po drugie odlaczanie
akumulatora przy pracujacym silniku jest najprostrza droga do rozwalenia
elektroniki.

--
Tomek

7 Data: Styczen 03 2007 20:00:40
Temat: Re: KtórÂą klemę najpierw zdj±ć ? - dot. LPG
Autor: HeÂŽSk 

On Wed, 3 Jan 2007 14:57:18 +0100, "Lukasz"
 wrote:

Zapal silnik i dopiero wtedy odepnij akumulator. Komputer będzie miał cały
czas zasilanie.

 facet, zmiluj sie i dawaj innym takich rad.
 zrob to u siebie ale innym nie proponuj.
 zrob i "pochwal" sie swoja znajomoscia fizyki.


--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

8 Data: Styczen 04 2007 09:48:37
Temat: Re: Któr? klemę najpierw zdj?ć ? - dot. LPG
Autor: Lukasz 

facet, zmiluj sie i dawaj innym takich rad.
zrob to u siebie ale innym nie proponuj.
zrob i "pochwal" sie swoja znajomoscia fizyki.

Zamieniam się zatem w słuch. Co się stanie? Podejrzewam, że skoczy napięcie,
ale z jakiego powodu?

--
Lukasz

9 Data: Styczen 05 2007 10:14:46
Temat: Re: Któr? klemę najpierw zdj?ć ? - dot. LPG
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 4 Jan 2007 09:48:37 +0100, "Lukasz"
 wrote:

Zamieniam się zatem w słuch. Co się stanie? Podejrzewam, że skoczy napięcie,
ale z jakiego powodu?

Z powodu braku akumulatora nie będa tłumione przepięcia z układu
zapłonowego. Szlag może trafić diody w alternatorze i elektronikę.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

10 Data: Styczen 05 2007 17:00:02
Temat: Re: Któr? klemę najpierw zdj?ć ? - dot. LPG
Autor: Lukasz 

Z powodu braku akumulatora nie będa tłumione przepięcia z układu
zapłonowego. Szlag może trafić diody w alternatorze i elektronikę.

Dzięki.

--
Lukasz

11 Data: Styczen 03 2007 15:23:51
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 3 Jan 2007 11:57:27 +0100, "Daniel J."  wrote:

Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę zdejmujemy
najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale nie jestem
pewny

Nie ma znaczenia, zdjęcie dowolnej dla pamięci skutkuje tak samo.
Pierwszą się zdejmuje tą połączoną z masa pojazdu, najczęściej ujemną.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

12 Data: Styczen 03 2007 15:37:54
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: kyrzi 

Użytkownik "Daniel J."  napisał w wiadomości

Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale nie jestem pewny

- Zawsze należy odłączać najpierw (-), potem (+)
- Akumulator należy odłączać przy _wyłączonym_ zapłonie, aby uniknąć uszkodzenia komputera.
- Przed odłączeniem akumulatora odnaleźć kod radioodbiornika (przyda się po powtórnym włączeniu radia :), skasowaniu ulegną też jego ustawienia (dotyczy większości współczesnych radioodbiorników)
- A jak jest z LPG, to niestety nie wiem ;)

--
Pozdrawiam,
Marek

13 Data: Styczen 03 2007 17:42:31
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: darek_radom 


Użytkownik "kyrzi"  napisał w wiadomości

- Przed odłączeniem akumulatora odnaleźć kod radioodbiornika (przyda się
po powtórnym włączeniu radia :), skasowaniu ulegną też jego ustawienia
(dotyczy większości współczesnych radioodbiorników).

Hmm... A radioodtwarzacze Blaupunkt? :-)

Pozdrawiam!
darek_radom




-- -
avast!
antywirus: Brak wirusow - wiadomosc bezpieczna.
Baza sygnatur wirusow: 0701-0, 2007-01-03
Przetestowano: 2007-01-03 17:42:32
http://www.avast.com

14 Data: Styczen 03 2007 19:25:07
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Maciek "Sołtys" 

kyrzi napisał(a):

uszkodzenia komputera.
- Przed odłączeniem akumulatora odnaleźć kod radioodbiornika (przyda się po powtórnym włączeniu radia :), skasowaniu ulegną też jego ustawienia (dotyczy większości współczesnych radioodbiorników)

No i może jeszcze oprócz Pioneer
(BTW najprostszy model)

--
Maciek z Felką
(white fela '95 LXi + rdza)

15 Data: Styczen 03 2007 20:49:23
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor:

Użytkownik "Daniel J."  napisał w wiadomości

> Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę
> zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale
> nie jestem pewny

- Zawsze należy odłączać najpierw (-), potem (+)

--
Pozdrawiam,
Marek

Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.
Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

16 Data: Styczen 04 2007 02:43:36
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Dariusz K. Ladziak 

On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t"  wrote:

Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.

Zeby pojezdzic na nim jak na lysej kobyle to bedziesz musial pokazac
mu wspolczesne auto z plusem na masie...

Tak. Popelnil blad. Nie kleme minusowa najpierw sie zdejmuje a kleme
masy. Obecnie wszystkie produkowane samochody wlasnie minus maja na
masie. W przypadku pojazdow zabytkowych ta recepta nie musi sie
sprawdzic.

A czemu? Jak masz mase akumulatora podpieta, wezmiesz klucz i
zaczniesz przy klemie dodatniej nim manipulowac to istnieje ryzyko ze
niechcacy tym kluczem mozesz tracic gdzies o blachy - fajerwerki beda
wowczas fajne... Jak przy odlaczonym plusie zaczniesz odkrecac zacisk
klemy minusowej (masowej) to kontakt klucza z blachami nadwozia nie
powoduje zadnych efektow - zwierasz punkty o rownych potencjalach
(plus minus spadki napiec  zwiazane z poborem pradu - przy wylaczonych
glownych odbiorach to jakas czuwajaca elektronika miliampery pobiera i
spadkow miedzy klema minusowa a dowolnie dalekim punktem nadwozia
roznica potencjalu to jakies miliwolty, zadnych fajerwerkow to nie
moze spowodowac). Jak juz odepniesz mase - zwarcie klemy dodatniej do
blach nie powoduje rowniez nic bo miedzy minusem akumulatora a masa
nadwozia jest juz przerwa...

--
Darek

17 Data: Styczen 03 2007 22:49:35
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Lady Patryshia 

t wrote:

Użytkownik "Daniel J."  napisał w wiadomości


Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale nie jestem pewny

- Zawsze należy odłączać najpierw (-), potem (+)



Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.
Tomek


Tomku, Gosc ma racje...
Zawsze, podkreslam ZAWSZE  nalezy odlaczyc mase najpierw, a ze w wiekszosci pojazdow "-" jest na masie, wiec wszyscy generalnie zalecaja najpierw odlaczyc "minus" przy wszelkiego rodzaju naprawach zwiazanych z elektryka w aucie.
Dlaczego tak?

oto fragnenty powtarzajace sie x -krotnie w wielu "Service Manual"-ach

" (1) Disconnect the negative battery cable and isolate
(Fig. 5)."

" WARNING: If the negative battery cable is not disconnected
the possibility of damaging the Powertrain Control Module by contacting the Positive battery cable at the PDC (Fig. 6)."

(PDC - Power Distribution Center)
Inny Fragment:

"REMOVAL
(1) Verify that the ignition switch and all accessories
are OFF.
(2) Disconnect and isolate the negative battery
cable remote terminal from the remote battery post.
(3)........"

Jezeli masz do czynienia z autem posiadajacym elektronike w instalacji elektrycznej na poziomie Syreny, Wartburga albo Tranbanta z lat 70-tych to oczywiscie kolejnosc odlaczania Aku. nie ma zadnego znaczenia mimo ze Wartburg z tamtych lat (wydaje mi sie) mial instalacje 6V z plusem na masie...

Jezeli jest w aucie radio "kodowane" to rownym zmartwieniem do odszukania kodu moze byc rozladowanie aku.,np: podczas pomylkowego pozostawienia pojazdu na dluzszy czas z wlaczonymi swiatlami, albo zwykle przepalenie bezpiecznika, zasniedziale klemy i kiepskie ladowanie aku. lub kompletny brak ladowania.
Instalacja gazowa, prawidlowo podlaczona nie wprowadza odmiennej kolejnosci. Niby z jakiego powodu?
Jedyna uwage jaka mi sie nasuwa to, w przypadku zainstalowanego alarmu w samochodzie nalezaloby napierw go unieruchomic/odlaczyc, aby przy podlaczeniu nowego aku nie wzbudzil sie i nie wystraszyl wszystkich wrobli w okolicy.

18 Data: Styczen 04 2007 12:11:19
Temat: Re: KtórÂą klemę najpierw zdj±ć ? - dot. LPG
Autor: Adam Płaszczyca 

On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t"  wrote:

Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.

Dlatego, żeby uniknąć przykrego efektu zwarcia akumulatora. Kiedy
odkręcasz kleme ujemną i dotkniesz kluczem masy nic się nie dzieje.
Kiedy już ją zdejmiesz, to możesz również zewrzeć dodatnią i nic sie
nie stanie.
Jesli jednak zaczniesz od plusowej i klucz Ci się omsknie, to będziesz
miał niezłe fajerwerki.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

19 Data: Styczen 04 2007 18:15:45
Temat: Re: KtórÂą klemÄ� najpie rw zdjÂąÄ� ? - dot. LPG
Autor: Tomek 

On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t"  wrote:

>Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
>dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.

Dlatego, żeby uniknąć przykrego efektu zwarcia akumulatora. Kiedy
odkręcasz kleme ujemną i dotkniesz kluczem masy nic się nie dzieje.
Kiedy już ją zdejmiesz, to możesz również zewrzeć dodatnią i nic sie
nie stanie.
Jesli jednak zaczniesz od plusowej i klucz Ci się omsknie, to będziesz
miał niezłe fajerwerki.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356
Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich
ludzi, co widać po tych kilku odpowiedziach w ktorych twierdzi się że koniecznie
trzeba odkręcać minus. A punktu widzenia przepływu prądu nie ma najmniejszej
rożnicy ktorą klemę się odkręca pierwsza, a to ze ktoś jest fizdą nie upoważnia
do wyciagania wnioskow i dawania rad. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

20 Data: Styczen 04 2007 23:20:16
Temat: Re: KtĂłr± klemÄ� najpie rw zdj局� ? - dot. LPG
Autor: Adam Płaszczyca 

On 4 Jan 2007 19:15:45 +0100, "Tomek"  wrote:

Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich
ludzi, co widać po tych kilku odpowiedziach w ktorych twierdzi się że koniecznie
trzeba odkręcać minus. A punktu widzenia przepływu prądu nie ma najmniejszej
rożnicy ktorą klemę się odkręca pierwsza, a to ze ktoś jest fizdą nie upoważnia
do wyciagania wnioskow i dawania rad. Tomek

No nie ma, wcale. Ani-ani.
Poza tym, że ujemna jest połączona z reszta auta i kiedy jeszcze
obydwie są na akumulatorze, to zwarcie ujemnej z masą nie powoduje
nic, a dodatniej fajerwerk.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

21 Data: Styczen 04 2007 23:01:13
Temat: Re: Kt�� r�¹ klem� &#6 5533; najpie rw zdj� ¹� � ? - dot . LPG
Autor: Tomek 

On 4 Jan 2007 19:15:45 +0100, "Tomek"  wrote:

>Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich
>ludzi, co widać po tych kilku odpowiedziach w ktorych twierdzi się że koniecznie
>trzeba odkręcać minus. A punktu widzenia przepływu prądu nie ma najmniejszej
>rożnicy ktorą klemę się odkręca pierwsza, a to ze ktoś jest fizdą nie upoważnia
>do wyciagania wnioskow i dawania rad. Tomek

No nie ma, wcale. Ani-ani.
Poza tym, że ujemna jest połączona z reszta auta i kiedy jeszcze
obydwie są na akumulatorze, to zwarcie ujemnej z masą nie powoduje
nic, a dodatniej fajerwerk.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356
A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora.
Rób sobie jeszcze zwarcia między np błotnikami, albo zapasowymi żarowkami. Dętki
świetnie się zwierają. Pewno jedną z tych fizd grochowych jesteś co se
kluczykiem, jak odkrecal klemę, dotknąl do karoserii. Klemy się odkreca i
zdejmuje przeciętnie raz do roku. Jak Ty to robisz częściej to może sobie w
końcu kup samochod, bo coś mi się widzi że lepsze na zlom oddawalem niż ty masz
do jeżdzenia. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

22 Data: Styczen 05 2007 10:17:19
Temat: Re: KtÄ�Äš� rĂ�± klemĂ� &#6 5533; najpie rw zdjĂ� ±Ă� � ? - dot . LPG
Autor: Adam Płaszczyca 

On 5 Jan 2007 00:01:13 +0100, "Tomek"  wrote:

A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora.

A po nic. Tylko klucz może Ci się omsknąć. I dlatego, dla
bezpieczeństwa, najpierw zdejmuje się klemę masową. Przy zdejmowaniu
tej klemy przypadkowe zwarcie do masy niczego nie spowoduje, a kiedy
ją już zdejmiesz, to rónież nic się nie stanie, kiedy równie
przypadkowo zewrzesz klemę dodatnią do masy.
Jeśli jednak zaczniesz od klemy dodatniej i przypadkiem zrobisz
zwarcie, to masz fajerwerk.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

23 Data: Styczen 05 2007 19:00:03
Temat: Re: Kt��Ĺ&#65533 ; r�� � ¹ kle m�� &#6 5533; najpie rw zdj� &#655 33; �¹� � &# 65533; ? - d
Autor: Tomek 

On 5 Jan 2007 00:01:13 +0100, "Tomek"  wrote:

>A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora.

A po nic. Tylko klucz może Ci się omsknąć. I dlatego, dla
bezpieczeństwa, najpierw zdejmuje się klemę masową. Przy zdejmowaniu
tej klemy przypadkowe zwarcie do masy niczego nie spowoduje, a kiedy
ją już zdejmiesz, to rónież nic się nie stanie, kiedy równie
przypadkowo zewrzesz klemę dodatnią do masy.
Jeśli jednak zaczniesz od klemy dodatniej i przypadkiem zrobisz
zwarcie, to masz fajerwerk.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356
A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod.
 Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora.
Ostatni raz coś z akumulatorem robilem dwa lata temu. Raz na dwa lata można
uważać. Zresztą u mnie nie da się zrobić zwarcia. Chyba zeby klucz mial z pół
metra. Ja wim że cioły też mogą mieć samochody. Ale robienie reguły tylko
dlatego że się jest ciołem to lekkie przegięcie. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

24 Data: Styczen 05 2007 20:45:29
Temat: Re: Kt��Ĺ&#65533 ; r�� � ¹ kle m�� &#6 5533; najpie rw zdj� &#655 33; �¹� � &# 65533; ? - d
Autor: przemak 

A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod.
 Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora.

Rzeczywiscie, jak sie nie odkreca klem w ogole, to wszystko jedno, ktorej NIE odkreca sie jako pierwszej ;-)

--
Przemek
www.mmstudio.com.pl

25 Data: Styczen 07 2007 11:46:05
Temat: Re: KtĂ��ı&#65533 ; rÄ�� Ă� ± kle mÄ�� &#6 5533; najpie rw zdjÄ� &#655 33; Ă�局� � &# 65533; ? - d
Autor: Adam Płaszczyca 

On 5 Jan 2007 20:00:03 +0100, "Tomek"  wrote:

A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod.
Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora.

Akumulatora nie, klemy zaś powinno się zdejmować przy większości
napraw. Dla bezpieczeństwa.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

26 Data: Styczen 07 2007 12:37:31
Temat: Re: Kt��� �¹&#65533 ; r�&#65 533;� � &#6553 3; �¹ kle m� &#6553 3;� &#6 5533; najpie rw zdj
Autor: Tomek 

On 5 Jan 2007 20:00:03 +0100, "Tomek"  wrote:

>A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod.
> Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora.

Akumulatora nie, klemy zaś powinno się zdejmować przy większości
napraw. Dla bezpieczeństwa.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356
Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

27 Data: Styczen 07 2007 21:11:54
Temat: Re: KtÄ��� Ă�±&#65533 ; rĂ�&#65 533;� Ä� &#6553 3; Ă�± kle mĂ� &#6553 3;� &#6 5533; najpie rw zdj
Autor: Adam Płaszczyca 

On 7 Jan 2007 13:37:31 +0100, "Tomek"  wrote:

Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

28 Data: Styczen 07 2007 21:58:39
Temat: Re: KtÄ��� Ă�±&#65533 ; rĂ�&#65 533;� Ä� &#6553 3; Ă�± kle mĂ� &#6553 3;� &#6 5533; najpie rw zdj
Autor: Przemysław Bernat 

Dnia Sun, 07 Jan 2007 21:11:54 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię?

Do czasu jak sobie przyspawa klucz do karoserii odkręcając plusową klemę.
Chyba, że ma trabanta z kartonu z plusem na masie, to wtedy mu nie grozi
;-)

--
Pozdrawiam,

Przemek

29 Data: Styczen 07 2007 23:49:01
Temat: Re: Kt���& #65533; �� � ¹&#65533 ; r� &#6553 3;&#65 533;� � � &#6553 3; ��� ¹
Autor: Tomek 

On 7 Jan 2007 13:37:31 +0100, "Tomek"  wrote:

>Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
>widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356
Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie. No chyba że udowodnisz
że zdjęcie klemy minusowej jako pierwszej nie skasuje ustawień jakiegoś
urządzenia a plusowej je zresetuje.  Możesz to zrobić na przykłądzie sterownika
LPG. Bo o to się ktoś pytał. Albo odowodnij że jak się zdejmie, przy otwartych
drzwiach, klemę minusową to żarowka oświetlenia kabiny nie zgaśnie a jak plusową
to zgaśnie. Tomek
ps. Zrobione przez głupka zwarcie nie wchodzi w definicję awarii tylko głupoty.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

30 Data: Styczen 08 2007 01:30:21
Temat: Re: Kt���& #65533; �� � ¹&#65533 ; r� &#6553 3;&#65 533;� � � &#6553 3; ��� ¹
Autor: J.F. 

On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100,  Tomek wrote:

>Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
>widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię?

Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie.

No, nieostrozne operowanie kluczem moze miec wplyw na instalacje przy
zlej kolejnosci :-)

No chyba że udowodnisz
że zdjęcie klemy minusowej jako pierwszej nie skasuje ustawień jakiegoś
urządzenia a plusowej je zresetuje.

A tu oczywiscie masz racje. Dowolna klema zdjeta i prad znika w calym
obwodzie.

ps. Zrobione przez głupka zwarcie nie wchodzi w definicję awarii tylko głupoty.

No coz, odkrec i zakrec 1000 klem pod napieciem, zobaczymy ile razy
byles glupi :-)


J.

31 Data: Styczen 08 2007 09:19:04
Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� ±&#65533 ; rÄ� &#6553 3;&#65 533;� Ă� � &#6553 3; Ä��Ă� ±
Autor: Adam Płaszczyca 

On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, "Tomek"  wrote:

Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie.

Wskaż, prosze, gdzie tak czyniłem.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

32 Data: Styczen 08 2007 10:44:22
Temat: Re: Kt���& #65533; �� � ¹&#65533 ; r� &#6553 3;&#65 533;� � � &#6553 3; ��� ¹
Autor: J.F. 

On Mon, 08 Jan 2007 09:19:04 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, "Tomek"  wrote:
Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie.

Wskaż, prosze, gdzie tak czyniłem.

To czego sie tyczylo "brednie" dwa posty wyzej ?

J.

33 Data: Styczen 08 2007 12:11:14
Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� ±&#65533 ; rÄ� &#6553 3;&#65 533;� Ă� � &#6553 3; Ä��Ă� ±
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 08 Jan 2007 10:44:22 +0100, J.F.
 wrote:

Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie.
Wskaż, prosze, gdzie tak czyniłem.
To czego sie tyczylo "brednie" dwa posty wyzej ?

Tego, że z punktu widzenia prądu jest wszystko jedno. Jak zdejmujesz
najpierw masową, to jakoś prąd przez klucz prąd zwarciowy popłynąć nie
może.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

34 Data: Styczen 03 2007 20:49:23
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor:

Użytkownik "Daniel J."  napisał w wiadomości

> Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę
> zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale
> nie jestem pewny

- Zawsze należy odłączać najpierw (-), potem (+)

--
Pozdrawiam,
Marek

Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.
Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

35 Data: Styczen 04 2007 02:43:36
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Dariusz K. Ladziak 

On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t"  wrote:

Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.

Zeby pojezdzic na nim jak na lysej kobyle to bedziesz musial pokazac
mu wspolczesne auto z plusem na masie...

Tak. Popelnil blad. Nie kleme minusowa najpierw sie zdejmuje a kleme
masy. Obecnie wszystkie produkowane samochody wlasnie minus maja na
masie. W przypadku pojazdow zabytkowych ta recepta nie musi sie
sprawdzic.

A czemu? Jak masz mase akumulatora podpieta, wezmiesz klucz i
zaczniesz przy klemie dodatniej nim manipulowac to istnieje ryzyko ze
niechcacy tym kluczem mozesz tracic gdzies o blachy - fajerwerki beda
wowczas fajne... Jak przy odlaczonym plusie zaczniesz odkrecac zacisk
klemy minusowej (masowej) to kontakt klucza z blachami nadwozia nie
powoduje zadnych efektow - zwierasz punkty o rownych potencjalach
(plus minus spadki napiec  zwiazane z poborem pradu - przy wylaczonych
glownych odbiorach to jakas czuwajaca elektronika miliampery pobiera i
spadkow miedzy klema minusowa a dowolnie dalekim punktem nadwozia
roznica potencjalu to jakies miliwolty, zadnych fajerwerkow to nie
moze spowodowac). Jak juz odepniesz mase - zwarcie klemy dodatniej do
blach nie powoduje rowniez nic bo miedzy minusem akumulatora a masa
nadwozia jest juz przerwa...

--
Darek

36 Data: Styczen 03 2007 22:49:35
Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
Autor: Lady Patryshia 

t wrote:

Użytkownik "Daniel J."  napisał w wiadomości


Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale nie jestem pewny

- Zawsze należy odłączać najpierw (-), potem (+)



Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.
Tomek


Tomku, Gosc ma racje...
Zawsze, podkreslam ZAWSZE  nalezy odlaczyc mase najpierw, a ze w wiekszosci pojazdow "-" jest na masie, wiec wszyscy generalnie zalecaja najpierw odlaczyc "minus" przy wszelkiego rodzaju naprawach zwiazanych z elektryka w aucie.
Dlaczego tak?

oto fragnenty powtarzajace sie x -krotnie w wielu "Service Manual"-ach

" (1) Disconnect the negative battery cable and isolate
(Fig. 5)."

" WARNING: If the negative battery cable is not disconnected
the possibility of damaging the Powertrain Control Module by contacting the Positive battery cable at the PDC (Fig. 6)."

(PDC - Power Distribution Center)
Inny Fragment:

"REMOVAL
(1) Verify that the ignition switch and all accessories
are OFF.
(2) Disconnect and isolate the negative battery
cable remote terminal from the remote battery post.
(3)........"

Jezeli masz do czynienia z autem posiadajacym elektronike w instalacji elektrycznej na poziomie Syreny, Wartburga albo Tranbanta z lat 70-tych to oczywiscie kolejnosc odlaczania Aku. nie ma zadnego znaczenia mimo ze Wartburg z tamtych lat (wydaje mi sie) mial instalacje 6V z plusem na masie...

Jezeli jest w aucie radio "kodowane" to rownym zmartwieniem do odszukania kodu moze byc rozladowanie aku.,np: podczas pomylkowego pozostawienia pojazdu na dluzszy czas z wlaczonymi swiatlami, albo zwykle przepalenie bezpiecznika, zasniedziale klemy i kiepskie ladowanie aku. lub kompletny brak ladowania.
Instalacja gazowa, prawidlowo podlaczona nie wprowadza odmiennej kolejnosci. Niby z jakiego powodu?
Jedyna uwage jaka mi sie nasuwa to, w przypadku zainstalowanego alarmu w samochodzie nalezaloby napierw go unieruchomic/odlaczyc, aby przy podlaczeniu nowego aku nie wzbudzil sie i nie wystraszyl wszystkich wrobli w okolicy.

37 Data: Styczen 04 2007 12:11:19
Temat: Re: KtórÂą klemę najpierw zdj±ć ? - dot. LPG
Autor: Adam Płaszczyca 

On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t"  wrote:

Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.

Dlatego, żeby uniknąć przykrego efektu zwarcia akumulatora. Kiedy
odkręcasz kleme ujemną i dotkniesz kluczem masy nic się nie dzieje.
Kiedy już ją zdejmiesz, to możesz również zewrzeć dodatnią i nic sie
nie stanie.
Jesli jednak zaczniesz od plusowej i klucz Ci się omsknie, to będziesz
miał niezłe fajerwerki.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

38 Data: Styczen 04 2007 18:15:45
Temat: Re: KtórÂą klemÄ� najpie rw zdjÂąÄ� ? - dot. LPG
Autor: Tomek 

On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t"  wrote:

>Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę
>dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle.

Dlatego, żeby uniknąć przykrego efektu zwarcia akumulatora. Kiedy
odkręcasz kleme ujemną i dotkniesz kluczem masy nic się nie dzieje.
Kiedy już ją zdejmiesz, to możesz również zewrzeć dodatnią i nic sie
nie stanie.
Jesli jednak zaczniesz od plusowej i klucz Ci się omsknie, to będziesz
miał niezłe fajerwerki.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356
Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich
ludzi, co widać po tych kilku odpowiedziach w ktorych twierdzi się że koniecznie
trzeba odkręcać minus. A punktu widzenia przepływu prądu nie ma najmniejszej
rożnicy ktorą klemę się odkręca pierwsza, a to ze ktoś jest fizdą nie upoważnia
do wyciagania wnioskow i dawania rad. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

39 Data: Styczen 04 2007 23:20:16
Temat: Re: KtĂłr± klemÄ� najpie rw zdj局� ? - dot. LPG
Autor: Adam Płaszczyca 

On 4 Jan 2007 19:15:45 +0100, "Tomek"  wrote:

Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich
ludzi, co widać po tych kilku odpowiedziach w ktorych twierdzi się że koniecznie
trzeba odkręcać minus. A punktu widzenia przepływu prądu nie ma najmniejszej
rożnicy ktorą klemę się odkręca pierwsza, a to ze ktoś jest fizdą nie upoważnia
do wyciagania wnioskow i dawania rad. Tomek

No nie ma, wcale. Ani-ani.
Poza tym, że ujemna jest połączona z reszta auta i kiedy jeszcze
obydwie są na akumulatorze, to zwarcie ujemnej z masą nie powoduje
nic, a dodatniej fajerwerk.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

40 Data: Styczen 04 2007 23:01:13
Temat: Re: Kt�� r�¹ klem� &#6 5533; najpie rw zdj� ¹� � ? - dot . LPG
Autor: Tomek 

On 4 Jan 2007 19:15:45 +0100, "Tomek"  wrote:

>Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich
>ludzi, co widać po tych kilku odpowiedziach w ktorych twierdzi się że koniecznie
>trzeba odkręcać minus. A punktu widzenia przepływu prądu nie ma najmniejszej
>rożnicy ktorą klemę się odkręca pierwsza, a to ze ktoś jest fizdą nie upoważnia
>do wyciagania wnioskow i dawania rad. Tomek

No nie ma, wcale. Ani-ani.
Poza tym, że ujemna jest połączona z reszta auta i kiedy jeszcze
obydwie są na akumulatorze, to zwarcie ujemnej z masą nie powoduje
nic, a dodatniej fajerwerk.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356
A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora.
Rób sobie jeszcze zwarcia między np błotnikami, albo zapasowymi żarowkami. Dętki
świetnie się zwierają. Pewno jedną z tych fizd grochowych jesteś co se
kluczykiem, jak odkrecal klemę, dotknąl do karoserii. Klemy się odkreca i
zdejmuje przeciętnie raz do roku. Jak Ty to robisz częściej to może sobie w
końcu kup samochod, bo coś mi się widzi że lepsze na zlom oddawalem niż ty masz
do jeżdzenia. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

41 Data: Styczen 05 2007 10:17:19
Temat: Re: KtÄ�Äš� rĂ�± klemĂ� &#6 5533; najpie rw zdjĂ� ±Ă� � ? - dot . LPG
Autor: Adam Płaszczyca 

On 5 Jan 2007 00:01:13 +0100, "Tomek"  wrote:

A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora.

A po nic. Tylko klucz może Ci się omsknąć. I dlatego, dla
bezpieczeństwa, najpierw zdejmuje się klemę masową. Przy zdejmowaniu
tej klemy przypadkowe zwarcie do masy niczego nie spowoduje, a kiedy
ją już zdejmiesz, to rónież nic się nie stanie, kiedy równie
przypadkowo zewrzesz klemę dodatnią do masy.
Jeśli jednak zaczniesz od klemy dodatniej i przypadkiem zrobisz
zwarcie, to masz fajerwerk.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

42 Data: Styczen 05 2007 19:00:03
Temat: Re: Kt��Ĺ&#65533 ; r�� � ¹ kle m�� &#6 5533; najpie rw zdj� &#655 33; �¹� � &# 65533; ? - d
Autor: Tomek 

On 5 Jan 2007 00:01:13 +0100, "Tomek"  wrote:

>A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora.

A po nic. Tylko klucz może Ci się omsknąć. I dlatego, dla
bezpieczeństwa, najpierw zdejmuje się klemę masową. Przy zdejmowaniu
tej klemy przypadkowe zwarcie do masy niczego nie spowoduje, a kiedy
ją już zdejmiesz, to rónież nic się nie stanie, kiedy równie
przypadkowo zewrzesz klemę dodatnią do masy.
Jeśli jednak zaczniesz od klemy dodatniej i przypadkiem zrobisz
zwarcie, to masz fajerwerk.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356
A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod.
 Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora.
Ostatni raz coś z akumulatorem robilem dwa lata temu. Raz na dwa lata można
uważać. Zresztą u mnie nie da się zrobić zwarcia. Chyba zeby klucz mial z pół
metra. Ja wim że cioły też mogą mieć samochody. Ale robienie reguły tylko
dlatego że się jest ciołem to lekkie przegięcie. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

43 Data: Styczen 05 2007 20:45:29
Temat: Re: Kt��Ĺ&#65533 ; r�� � ¹ kle m�� &#6 5533; najpie rw zdj� &#655 33; �¹� � &# 65533; ? - d
Autor: przemak 

A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod.
 Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora.

Rzeczywiscie, jak sie nie odkreca klem w ogole, to wszystko jedno, ktorej NIE odkreca sie jako pierwszej ;-)

--
Przemek
www.mmstudio.com.pl

44 Data: Styczen 07 2007 11:46:05
Temat: Re: KtĂ��ı&#65533 ; rÄ�� Ă� ± kle mÄ�� &#6 5533; najpie rw zdjÄ� &#655 33; Ă�局� � &# 65533; ? - d
Autor: Adam Płaszczyca 

On 5 Jan 2007 20:00:03 +0100, "Tomek"  wrote:

A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod.
Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora.

Akumulatora nie, klemy zaś powinno się zdejmować przy większości
napraw. Dla bezpieczeństwa.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

45 Data: Styczen 07 2007 12:37:31
Temat: Re: Kt��� �¹&#65533 ; r�&#65 533;� � &#6553 3; �¹ kle m� &#6553 3;� &#6 5533; najpie rw zdj
Autor: Tomek 

On 5 Jan 2007 20:00:03 +0100, "Tomek"  wrote:

>A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod.
> Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora.

Akumulatora nie, klemy zaś powinno się zdejmować przy większości
napraw. Dla bezpieczeństwa.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356
Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

46 Data: Styczen 07 2007 21:11:54
Temat: Re: KtÄ��� Ă�±&#65533 ; rĂ�&#65 533;� Ä� &#6553 3; Ă�± kle mĂ� &#6553 3;� &#6 5533; najpie rw zdj
Autor: Adam Płaszczyca 

On 7 Jan 2007 13:37:31 +0100, "Tomek"  wrote:

Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

47 Data: Styczen 07 2007 21:58:39
Temat: Re: KtÄ��� Ă�±&#65533 ; rĂ�&#65 533;� Ä� &#6553 3; Ă�± kle mĂ� &#6553 3;� &#6 5533; najpie rw zdj
Autor: Przemysław Bernat 

Dnia Sun, 07 Jan 2007 21:11:54 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię?

Do czasu jak sobie przyspawa klucz do karoserii odkręcając plusową klemę.
Chyba, że ma trabanta z kartonu z plusem na masie, to wtedy mu nie grozi
;-)

--
Pozdrawiam,

Przemek

48 Data: Styczen 07 2007 23:49:01
Temat: Re: Kt���& #65533; �� � ¹&#65533 ; r� &#6553 3;&#65 533;� � � &#6553 3; ��� ¹
Autor: Tomek 

On 7 Jan 2007 13:37:31 +0100, "Tomek"  wrote:

>Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
>widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356
Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie. No chyba że udowodnisz
że zdjęcie klemy minusowej jako pierwszej nie skasuje ustawień jakiegoś
urządzenia a plusowej je zresetuje.  Możesz to zrobić na przykłądzie sterownika
LPG. Bo o to się ktoś pytał. Albo odowodnij że jak się zdejmie, przy otwartych
drzwiach, klemę minusową to żarowka oświetlenia kabiny nie zgaśnie a jak plusową
to zgaśnie. Tomek
ps. Zrobione przez głupka zwarcie nie wchodzi w definicję awarii tylko głupoty.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

49 Data: Styczen 08 2007 01:30:21
Temat: Re: Kt���& #65533; �� � ¹&#65533 ; r� &#6553 3;&#65 533;� � � &#6553 3; ��� ¹
Autor: J.F. 

On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100,  Tomek wrote:

>Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu
>widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek

Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię?

Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie.

No, nieostrozne operowanie kluczem moze miec wplyw na instalacje przy
zlej kolejnosci :-)

No chyba że udowodnisz
że zdjęcie klemy minusowej jako pierwszej nie skasuje ustawień jakiegoś
urządzenia a plusowej je zresetuje.

A tu oczywiscie masz racje. Dowolna klema zdjeta i prad znika w calym
obwodzie.

ps. Zrobione przez głupka zwarcie nie wchodzi w definicję awarii tylko głupoty.

No coz, odkrec i zakrec 1000 klem pod napieciem, zobaczymy ile razy
byles glupi :-)


J.

50 Data: Styczen 08 2007 09:19:04
Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� ±&#65533 ; rÄ� &#6553 3;&#65 533;� Ă� � &#6553 3; Ä��Ă� ±
Autor: Adam Płaszczyca 

On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, "Tomek"  wrote:

Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie.

Wskaż, prosze, gdzie tak czyniłem.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

51 Data: Styczen 08 2007 10:44:22
Temat: Re: Kt���& #65533; �� � ¹&#65533 ; r� &#6553 3;&#65 533;� � � &#6553 3; ��� ¹
Autor: J.F. 

On Mon, 08 Jan 2007 09:19:04 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, "Tomek"  wrote:
Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie.

Wskaż, prosze, gdzie tak czyniłem.

To czego sie tyczylo "brednie" dwa posty wyzej ?

J.

52 Data: Styczen 08 2007 12:11:14
Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� ±&#65533 ; rÄ� &#6553 3;&#65 533;� Ă� � &#6553 3; Ä��Ă� ±
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 08 Jan 2007 10:44:22 +0100, J.F.
 wrote:

Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma
jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie.
Wskaż, prosze, gdzie tak czyniłem.
To czego sie tyczylo "brednie" dwa posty wyzej ?

Tego, że z punktu widzenia prądu jest wszystko jedno. Jak zdejmujesz
najpierw masową, to jakoś prąd przez klucz prąd zwarciowy popłynąć nie
może.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG



Grupy dyskusyjne