Grupy dyskusyjne   »   Które samochody naprawdę mało palą?

Które samochody naprawdę mało palą?



1 Data: Lipiec 19 2008 09:42:40
Temat: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Stachu S. 

Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne?
Które palą mało naprawdę, nie tylko w folderach, ale i w rzeczywistości,
pdczas użytkowania?
Samochód ma być "popularny", czyli normalnie dostępny w salonie w PL.
Może być każdego segmentu, mały, duży, krótki, kombi, dowolnej marki,
koloru, diesel/benzyna/lpg - to wszystko bez znaczenia.
Ma tylko mało palić.

Jaki?
Który?

Czytając jakiś czas temu pl.misc.samochody spotkałem kilka razy sugestie, że
Peugeot 307 z dieslem 1.6 są oszczędne.



Stachu S.
Są jeszcze jakieś inne naprawdę mało palące auta?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Lipiec 19 2008 11:47:09
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Marcin 

Dnia Sat, 19 Jul 2008 11:42:40 +0200, Stachu S.   napisał:


Są jeszcze jakieś inne naprawdę mało palące auta?

Wszystko zalezy jak sie jezdzi, gdzie się jezdzi, jaka jest pogoda i co  sie wiezie.
No i tez co to zanczy mało, dla jednego mało to jest 4L dla drugiego 8L

Moje punto potrafi łyknąc ok 5L noPB95/100, ale też i 8L, a zalezy od  wypisanych juz czynników

3 Data: Lipiec 19 2008 12:06:42
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Waldek 


Użytkownik "Stachu S."  napisał w wiadomości

Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne?
Które palą mało naprawdę, nie tylko w folderach, ale i w rzeczywistości,
pdczas użytkowania?
Samochód ma być "popularny", czyli normalnie dostępny w salonie w PL.
Może być każdego segmentu, mały, duży, krótki, kombi, dowolnej marki,
koloru, diesel/benzyna/lpg - to wszystko bez znaczenia.
Ma tylko mało palić.

Zwróć uwagę, że koszt zużycia paliwa to nie jest pełny koszt eksploatacji
samochodu. Np. nowy samochód, jeśli serwisujesz go w ASO to choć ma niższe
zużycie paliwa jest droższy w eksploatacji niż stary samochód, serwisowany
byle gdzie a zużywający dużo paliwa. Np. stare diesle pójdą na najgorszej
ropie (oleju napędowym) i byle jakim oleju do smarowania silnika.

Np. toyota prius pali bardzo mało, ale jest to samochód drogi w
ekspolatacji. Po 10 latach trzeba "zapłacić" za niskie zużycie paliwa przez
kupno nowych baterii, które kosztują ok. 20 000 zł. Poza tym samochód
kosztuje 20 000 zł więcej niż analogiczny samochód na jeden silnik
benzynowy. Dodatkowo jak serwisujesz w ASO, to koszty ekspolatacji na pewno
przewyższają oszczędności w zużyciu paliwa. Ale jeśli koniecznie uparłeś się
na niskie zużycie paliwa (używtkownicy piszą, że ok 4 l/100 km), to kupuj
priusa. Mój Daewoo Tico palił 4,5-4,7 l/100 km.

4 Data: Lipiec 19 2008 15:50:21
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: freddi 

Np. toyota prius pali bardzo mało, ale jest to samochód drogi w
ekspolatacji.
Ale za to nic sie z nim nie dzieje.Po 4 latach nie wymienilem ani zarowki

 Po 10 latach trzeba "zapłacić" za niskie zużycie paliwa przez
kupno nowych baterii, które kosztują ok. 20 000 zł.
"TRZEBA"? Ta generacja jest na rynku 4 lata wiec nie wiesz czy TRZEBA.To ze producent daje 10 lat gwarancji nie oznacza ze rowno po 10 latach trzeba kupic nowe.Kupujac telewizor na rocznej czy dwuletniej gwarancji po tym okresie wyrzucasz i kupujesz nowy ?

Poza tym samochód kosztuje 20 000 zł więcej niż analogiczny samochód na jeden silnik
benzynowy.
Juz nie raz byla dyskusja o tym.Dokladajac wyposazenie Priusa do dowolnego inego samochodu podobnej klasy wychodzi ze Prius jest jednak tanszy w zakupie a przywyzsza rozmiarami samochody kompaktowe

 Dodatkowo jak serwisujesz w ASO, to koszty ekspolatacji na pewno
przewyższają oszczędności w zużyciu paliwa.
A gdzie mam serwisowac nowy samochod jak nie w ASO? Podpowiem ci ze koszt przegladu Golfa jest o 20 % wyzszy niz Priusa

 Ale jeśli koniecznie uparłeś się
na niskie zużycie paliwa (używtkownicy piszą, że ok 4 l/100 km), to kupuj
priusa. Mój Daewoo Tico palił 4,5-4,7 l/100 km.

Zgadza sie, przy spokojnej jezdzie na trasie do 4 litrow  a w miescie do 5 litrow.

5 Data: Lipiec 19 2008 12:29:07
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Scyzoryk 


Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne?
Które palą mało naprawdę, nie tylko w folderach, ale i w rzeczywistości,
pdczas użytkowania?
Samochód ma być "popularny", czyli normalnie dostępny w salonie w PL.
Może być każdego segmentu, mały, duży, krótki, kombi, dowolnej marki,
koloru, diesel/benzyna/lpg - to wszystko bez znaczenia.
Ma tylko mało palić.

Jaki?
Który?

miałem okazdje pojezdzic dwoma Cytrynkami. C3 i C2 1,4HDI. W zalezności od
tego czy na trasie czyw  miescie lae załadowane w 4 osoby paliły 4,5-5,5L.
Nawet w miescie nie wyskakiwał ponad takie spalanie. Pomiary zrobione na
dystansie ok 3000km w roznych warunkach wiec dosyc miarodajne :)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v

6 Data: Lipiec 19 2008 12:40:44
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: icek 

Scyzoryk pisze:

Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne?
Które palą mało naprawdę, nie tylko w folderach, ale i w rzeczywistości,
pdczas użytkowania?
Samochód ma być "popularny", czyli normalnie dostępny w salonie w PL.
Może być każdego segmentu, mały, duży, krótki, kombi, dowolnej marki,
koloru, diesel/benzyna/lpg - to wszystko bez znaczenia.
Ma tylko mało palić.

Jaki?
Który?

miałem okazdje pojezdzic dwoma Cytrynkami. C3 i C2 1,4HDI. W zalezności od tego czy na trasie czyw  miescie lae załadowane w 4 osoby paliły 4,5-5,5L. Nawet w miescie nie wyskakiwał ponad takie spalanie. Pomiary zrobione na dystansie ok 3000km w roznych warunkach wiec dosyc miarodajne :)


toyota yaris 1.4 d4d w miescie 5,0
poza miastem 4,1 (choc raz miałem 3,8 :)) )
na autostradzie przy 130 4,5

peugeot partner na autostradzie 5,0 przy 100km/h
przy 130km/h ponad 7l/100km :)

fiat seicento 5l na autostradzie przy 90km/h :)

--
pozdros
icek

7 Data: Lipiec 20 2008 02:00:07
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Roki 

fiat seicento 5l na autostradzie przy 90km/h :)

Pomijam sens jechania takim autem na autostradzie, to 90km/h?? To idzie
usnąć..........

8 Data: Lipiec 20 2008 10:31:00
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik icek napisał:

toyota yaris 1.4 d4d w miescie 5,0
poza miastem 4,1 (choc raz miałem 3,8 :)) )
na autostradzie przy 130 4,5

peugeot partner na autostradzie 5,0 przy 100km/h
przy 130km/h ponad 7l/100km :)

fiat seicento 5l na autostradzie przy 90km/h :)


Na autostradzie jedzie się 130km/h a nie 90km/h ;P
Nie ujmując żę przy tych 130 to SC900 spalało mi jak wół na trasie 7,5 litra :D
Teraz Golf 1,9TDI ( MK3 Variant ) jakbym go na trasie nie cisnął to nie wiem czy więcej jak 6 - 6,2 weźmie :)

Pozdro !!

9 Data: Lipiec 19 2008 12:49:49
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Kuba (aka cita) 

Stachu S. wrote:

Jaki?
Który?

E200/E220 CDI - trasa 5,5-6,5l/100km miasto 6,5-8l/100km
Jak na wielkość auta - wynik IMO rewelacyjny


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

10 Data: Lipiec 19 2008 12:51:23
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Kuba (aka cita) 


a tak bardziej powaznie to Lupo 3L
w trybie ekonomicznym jest naprawde trudny do pobicia, a przy tym całkowity koszt eksploatacji jest rownież stosunkowo niski.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

11 Data: Lipiec 19 2008 11:57:46
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Grzegorz Nowak 

a tak bardziej powaznie to Lupo 3L
w trybie ekonomicznym jest naprawde trudny do pobicia, a przy tym
całkowity  koszt eksploatacji jest rownież stosunkowo niski.

No Lupo w dieslu jest oszczedne ale jego wielkosc nie pozwala nawet na mowienie o nim "torebka".

--
pozdr
g

12 Data: Lipiec 19 2008 13:35:51
Temat: Re: Które samochody naprawdęmałopalą?
Autor: JanuSz 

Samochodziki z silnikiem 1,3 Multijet, ale tylko odpowiedno małe, np. Punto,
Corsa, bo już np. Doblo pali znacząco więcej. Mam punto 1,3 i bez klimy pali
mi średnio 3,8 l/100 km, z klimą 4 l/100 km. Raczej krótkie trasy, trochę
miasto.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13 Data: Lipiec 19 2008 13:38:00
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Scyzoryk 


a tak bardziej powaznie to Lupo 3L

chyba nie mozna go juz kupic w salonie


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v

14 Data: Lipiec 19 2008 14:21:35
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Quba 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


a tak bardziej powaznie to Lupo 3L
w trybie ekonomicznym jest naprawde trudny do pobicia, a przy tym
całkowity koszt eksploatacji jest rownież stosunkowo niski.

Ta... szczegolnie skrzynia  ;)

--
Quba

15 Data: Lipiec 19 2008 15:28:49
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Seba 

"Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy Crarkson w
TopGear - chyba 1 odcinek aktualnej 11 serii.
Testowali na torze Toyote Prius i BMW M3. Bejca jechała za priusem przez 10
okrążeń i okazało się że M3 spaliła o ok 15% mniej benzyny !!!.
Mały silnik w ciężkim samochodzie to nie oszczędność. Jeżeli chcesz samochód
który mało będzie palił to oczywiście najkorzystniej
niemieckie 1,9 TDI 110kM (VW Golf, Seat Ibiza) ale używane i niezajeżdzone
trudno znaleźć.
Pozdrawiam
Seba

16 Data: Lipiec 19 2008 15:55:36
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Sat, 19 Jul 2008 15:28:49 +0200, Seba napisał(a):

"Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy Crarkson w
TopGear - chyba 1 odcinek aktualnej 11 serii.
Testowali na torze Toyote Prius i BMW M3. Bejca jechała za priusem przez 10
okrążeń i okazało się że M3 spaliła o ok 15% mniej benzyny !!!.

 Bo i test był do dupy, Prius jest autem do miasta a nie na tor. Ciekawy
jestem wyniku po 10 okrążeniach przez miasto. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

17 Data: Lipiec 19 2008 16:03:42
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Przembo 

*Borys Pogoreło* napisal(a) w

"Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy
Crarkson w  TopGear - chyba 1 odcinek aktualnej 11 serii.
Testowali na torze Toyote Prius i BMW M3. Bejca jechała za priusem
przez 10  okrążeń i okazało się że M3 spaliła o ok 15% mniej benzyny !!!.
Bo i test był do dupy, Prius jest autem do miasta a nie na tor. Ciekawy
jestem wyniku po 10 okrążeniach przez miasto. :)

Albo i symulowany ecodriving na torze - bez miasta tez moznaby zmiazdzyc M3 ;)

Pozdr

18 Data: Lipiec 19 2008 16:00:25
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Przembo 

*Seba* napisal(a) w

"Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy
Crarkson w  TopGear - chyba 1 odcinek aktualnej 11 serii.
Testowali na torze Toyote Prius i BMW M3. Bejca jechała za priusem przez
10  okrążeń i okazało się że M3 spaliła o ok 15% mniej benzyny !!!.

Sa juz chyba napisy do tego odcinka, obejrzyj jeszcze raz ten fragment, bo wlasnie polozyles istote calego testu.

Mały silnik w ciężkim samochodzie to nie oszczędność. Jeżeli chcesz
samochód  który mało będzie palił to oczywiście najkorzystniej
niemieckie 1,9 TDI 110kM (VW Golf, Seat Ibiza) ale używane i
niezajeżdzone  trudno znaleźć.


;)

Pozdr

PS. Dla tych co nie ogladali lub nie zrozumieli, Prius jechal po torze na max swoich mozliwosci, a M3 jechalo "spokojnie" tuz za Toyota :)

19 Data: Lipiec 19 2008 16:39:53
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: J.F. 

On Sat, 19 Jul 2008 16:00:25 +0200,  Przembo wrote:

PS. Dla tych co nie ogladali lub nie zrozumieli, Prius jechal po torze na
max swoich mozliwosci, a M3 jechalo "spokojnie" tuz za Toyota :)

Ciekawe ile w tym wplywu "tuz za".

J.

20 Data: Lipiec 19 2008 16:46:01
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Przembo 

*J.F.* napisal(a) w

On Sat, 19 Jul 2008 16:00:25 +0200,  Przembo wrote:
PS. Dla tych co nie ogladali lub nie zrozumieli, Prius jechal po torze
na  max swoich mozliwosci, a M3 jechalo "spokojnie" tuz za Toyota :)
Ciekawe ile w tym wplywu "tuz za".


Odleglosci miedzy autami to 1 do 2 dlugosci auta...

Pozdr

21 Data: Lipiec 19 2008 15:50:49
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 19 Jul 2008 15:28:49 +0200, Seba napisał(a):

"Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy Crarkson w
TopGear - chyba 1 odcinek aktualnej 11 serii.
Testowali na torze Toyote Prius i BMW M3. Bejca jechała za priusem przez 10
okrążeń i okazało się że M3 spaliła o ok 15% mniej benzyny !!!.

A jakby Prius jechał za M3 z taką samą prędkościa, to wynik byłby odwrotny.
Również jakby jechały obok siebie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

22 Data: Lipiec 21 2008 23:30:12
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Waldek Godel* napisał:

"Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy Crarkson w
TopGear - chyba 1 odcinek aktualnej 11 serii.
Testowali na torze Toyote Prius i BMW M3. Bejca jechała za priusem przez 10
okrążeń i okazało się że M3 spaliła o ok 15% mniej benzyny !!!.

A jakby Prius jechał za M3 z taką samą prędkościa, to wynik byłby odwrotny.
Również jakby jechały obok siebie.

Wątpię: każdy silnik spalinowy pracujący na granicy swoich możlwości
będzie palił niewspółmiernie dużo do użytecznej pracy.

Krzysiek Kiełczewski

23 Data: Lipiec 21 2008 23:13:24
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 21 Jul 2008 23:30:12 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Wątpię: każdy silnik spalinowy pracujący na granicy swoich możlwości
będzie palił niewspółmiernie dużo do użytecznej pracy.

Jazda ze stałą prędkością na torze nie jest pracą na granicy możliwości. A
w przyśpieszaniu Priusowi pomagają silniki elektryczne.
Podczas testu zrobiono natomiast jedno oszustwo - buma nie musiała walczyć
z oporem aerodynamicznym, bo jechała cały czas w cieniu Priusa. Dla
przykładu w takich warunkach rowerzyści sa w stanie osiągnąć okolice 200
km/h, a różnica w spalaniu paliwa samochodu przekracza swobodnie wykazane
20%

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

24 Data: Lipiec 22 2008 00:21:23
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Waldek Godel* napisał:

Wątpię: każdy silnik spalinowy pracujący na granicy swoich możlwości
będzie palił niewspółmiernie dużo do użytecznej pracy.

Jazda ze stałą prędkością na torze nie jest pracą na granicy możliwości. A
w przyśpieszaniu Priusowi pomagają silniki elektryczne.

Autor twierdził, ze Prius jechał tak szybko jak mógł - na torze innym
niż kółko oznacza to, że *nie* jechał ze stałą prędkością.

Podczas testu zrobiono natomiast jedno oszustwo - buma nie musiała walczyć
z oporem aerodynamicznym, bo jechała cały czas w cieniu Priusa. Dla
przykładu w takich warunkach rowerzyści sa w stanie osiągnąć okolice 200
km/h, a różnica w spalaniu paliwa samochodu przekracza swobodnie wykazane
20%

Nie przy dwóch długościach odległości.

Krzysiek Kiełczewski

25 Data: Lipiec 22 2008 18:53:54
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: freddi 



Wątpię: każdy silnik spalinowy pracujący na granicy swoich możlwości
będzie palił niewspółmiernie dużo do użytecznej pracy.

Jazda ze stałą prędkością na torze nie jest pracą na granicy możliwości. A
w przyśpieszaniu Priusowi pomagają silniki elektryczne.

Autor twierdził, ze Prius jechał tak szybko jak mógł - na torze innym
niż kółko oznacza to, że *nie* jechał ze stałą prędkością.


Szybkosc Priusa jest ograniczona elektronicznie.Podczas jazdy z max predkoscia silnik nie jest obciazony maksymalnie

26 Data: Lipiec 22 2008 19:35:31
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello freddi,

Tuesday, July 22, 2008, 6:53:54 PM, you wrote:

Wątpię: każdy silnik spalinowy pracujący na granicy swoich możlwości
będzie palił niewspółmiernie dużo do użytecznej pracy.
Jazda ze stałą prędkością na torze nie jest pracą na granicy
możliwości. A w przyśpieszaniu Priusowi pomagają silniki
elektryczne.
Autor twierdził, ze Prius jechał tak szybko jak mógł - na torze innym
niż kółko oznacza to, że *nie* jechał ze stałą prędkością.
Szybkosc Priusa jest ograniczona elektronicznie.Podczas jazdy z max
predkoscia silnik nie jest obciazony maksymalnie

Opamiętaj się - to jest zaledwie 70 KM minus potężne straty na CVT.
Jazda z prędkością maksymalną, to maksymalne obciążenie tego
silniczka.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

27 Data: Lipiec 22 2008 21:06:11
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: freddi 




Opamiętaj się - to jest zaledwie 70 KM minus potężne straty na CVT.
Jazda z prędkością maksymalną, to maksymalne obciążenie tego
silniczka.


78 km czyli ponad 10 % wiecej a CV ma 0.26

28 Data: Lipiec 22 2008 21:54:31
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello freddi,

Tuesday, July 22, 2008, 9:06:11 PM, you wrote:

Opamiętaj się - to jest zaledwie 70 KM minus potężne straty na CVT.
Jazda z prędkością maksymalną, to maksymalne obciążenie tego
silniczka.
78 km czyli ponad 10 % wiecej

Bez istotnej różnicy - to nadal za mało.

a CV ma 0.26

Chodzi mi o przekładnię CVT a nie współczynnik Cx.
Opory są proporcjonalne nie tylko do Cx ale przede wszystkim do
kwadratu prędkości.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

29 Data: Lipiec 22 2008 21:00:41
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Jul 2008 21:54:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

78 km czyli ponad 10 % wiecej

Bez istotnej różnicy - to nadal za mało.


plus 67 KM silnika elektrycznego w razie potrzeby co daje razem 76*+67=143
KM. Całkiem wystarczająco.


* - tyle de facto ma spalinowy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

30 Data: Lipiec 22 2008 23:43:27
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Przembo 

*Waldek Godel* napisal(a) w

Dnia Tue, 22 Jul 2008 21:54:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
78 km czyli ponad 10 % wiecej
Bez istotnej różnicy - to nadal za mało.
plus 67 KM silnika elektrycznego w razie potrzeby co daje razem 76*+67=143
KM. Całkiem wystarczająco.
* - tyle de facto ma spalinowy.

Producent auta twierdzi, ze:
76KM+67KM=110KM*
Ja jednak bardziej ufam ludziom, ktorzy zaprojektowali zespol napedowy...

* - wyjasnienie jest tak proste, ze kazdy zainteresowany sobie poradzi...

Pozdr

31 Data: Lipiec 22 2008 23:34:52
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Jul 2008 23:43:27 +0200, Przembo napisał(a):

Producent auta twierdzi, ze:
76KM+67KM=110KM*
Ja jednak bardziej ufam ludziom, ktorzy zaprojektowali zespol napedowy...


Zgadza się, bo część mocy idzie na prądnicę, która pracuje cały czas.
Ale efekt będzie lepszy, ze względu na niezłe uzupełnianie sie
charakterystyk silników spalinowego i elektrycznego. Jak na miasto to w
zupełności wystarcza.
Najbardziej niesamowite wrażenie robi Prius jadąc wolno po parkingu czy
osiedlowej drodze w zupełnej ciszy - w zalezności od nawierzchni słychać
(lub nie) tylko opony.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

32 Data: Lipiec 23 2008 01:28:48
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: DoQ 

Waldek Godel pisze:

Najbardziej niesamowite wrażenie robi Prius jadąc wolno po parkingu czy
osiedlowej drodze w zupełnej ciszy - w zalezności od nawierzchni słychać
(lub nie) tylko opony.


Prosze Cie...
Kojarzysz takie brandzlomatyczne "wieze" wyposazone w pierdyliard swiatelek ktore faktycznie niczemu nie sluza? To taki Prius tylko w wersji grajacej...



Pozdrawiam
Pawel

33 Data: Lipiec 23 2008 07:28:41
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 23 Jul 2008 01:28:48 +0200, DoQ napisał(a):

Kojarzysz takie brandzlomatyczne "wieze" wyposazone w pierdyliard
swiatelek ktore faktycznie niczemu nie sluza? To taki Prius tylko w
wersji grajacej...

Pokaż auto tych rozmiarów, które REALNIE pali W MIEŚCIE 5 litrów.
No dobra, podnieśmy do 6, mamy Peugeota 307SW 1.6HDi, czyli pewnie jeszcze
Focusa 1.6TDCI, bo to ten sam genialny silnik.
Pancerwageny będą potrzebowały 7 litrów, nie ma bata

Ni tak, ale jest jeden problem - 1.6HDi/TDCI to nowsza konstrukcja niż
Prius.
Nie twierdzę, że to ósmy cud świata, ale to poprawne* autko miejskie o
niezłych (na miasto) parametrach.

* - nie mylić z poprawnym politycznie, brrr.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

34 Data: Lipiec 23 2008 01:14:47
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Przembo,

Tuesday, July 22, 2008, 11:43:27 PM, you wrote:

78 km czyli ponad 10 % wiecej
Bez istotnej różnicy - to nadal za mało.
plus 67 KM silnika elektrycznego w razie potrzeby co daje razem 76*+67=143
KM. Całkiem wystarczająco.
* - tyle de facto ma spalinowy.
Producent auta twierdzi, ze:
76KM+67KM=110KM*
Ja jednak bardziej ufam ludziom, ktorzy zaprojektowali zespol napedowy...
* - wyjasnienie jest tak proste, ze kazdy zainteresowany sobie poradzi...

Przede wszystki ten troll śmietnikowy, który się mi tu w cytacie
wychylił z KF zapomina, że silnik elektryczny działa tylko przez kilka
km i energia do jego napędu nie bierze się znikąd - ładowanie
akumulatorów może odbywać się tylko kosztem napędu.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

35 Data: Lipiec 23 2008 07:33:35
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 23 Jul 2008 01:14:47 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Przede wszystki ten troll śmietnikowy, który się mi tu w cytacie
wychylił z KF zapomina, że silnik elektryczny działa tylko przez kilka
km i energia do jego napędu nie bierze się znikąd - ładowanie
akumulatorów może odbywać się tylko kosztem napędu.

O, fachowiec od śmietników po raz kolejny błysnął wiedzą...
Akurat w Priusie silnik elektryczny pracuje cały czas.

To silnik spalinowy pracuje/nie pracuje a jak pracuje to napędza prądnice
albo napędza prądnice i koła. Realna sumaryczna moc przekazywana na koła
jest podana przez producenta - 110 KM ze 143 KM łącznej mocy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

36 Data: Lipiec 23 2008 12:12:40
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: kan 

Waldek Godel wrote:

O, fachowiec od śmietników po raz kolejny błysnął wiedzą...
Akurat w Priusie silnik elektryczny pracuje cały czas.

To silnik spalinowy pracuje/nie pracuje a jak pracuje to napędza prądnice
albo napędza prądnice i koła. Realna sumaryczna moc przekazywana na koła
jest podana przez producenta - 110 KM ze 143 KM łącznej mocy.


Myślisz czasami? Sumaryczna moc 110KM czyli 82kW jest dostępna tylko wtedy kiedy masz jeszcze energię elektryczną w akumulatorach. Jadąc z maksymalną prędkością na długo tej energii(1.3kWh) Ci nie starczy. Zakładając że silnik elektryczny pracuje na 50%(25kW -> 57kW+25kW=82kW) energii w aku starczy tylko na 10-15 minut( i to przy założeniu 100% wykorzystania aku co w rzeczywistości nigdy nie zachodzi). Po tym czasie masz dostępną moc tylko z silnika spalinowego czyli 57kW(76kM).
Z pustego to i Salomon nie naleje.
Wykorzystywana moc jest ograniczona (razem z prędkością) właśnie z powyższego powodu. Aby po paru minutach jazdy z prędkością 200km/h(możliwe przy 143KM) użytkownik nie odczuwał nagłego zgonu i spadku prędkości do 150km/h. Co raczej nie jest miłe.

Pozdrawiam,

--
kan

37 Data: Lipiec 23 2008 11:36:02
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 23 Jul 2008 12:12:40 +0200, kan napisał(a):


Myślisz czasami?

a ty?

Sumaryczna moc 110KM czyli 82kW jest dostępna tylko
wtedy kiedy masz jeszcze energię elektryczną w akumulatorach. Jadąc z
maksymalną prędkością na długo tej energii(1.3kWh) Ci nie starczy.
Zakładając że silnik elektryczny pracuje na 50%(25kW -> 57kW+25kW=82kW)
energii w aku starczy tylko na 10-15 minut( i to przy założeniu 100%
wykorzystania aku co w rzeczywistości nigdy nie zachodzi). Po tym czasie
masz dostępną moc tylko z silnika spalinowego czyli 57kW(76kM).


Sumaryczna moc to 143 KM.
Sumaryczna 110 wynika z tego, że akumulatory są cały czas doładowywane,
więc część mocy, dokładnie 143-110=33 KM idzie na doładowywanie aku.
Owszem, jak dokładasz 33 KM minus sprawność prądnicy minus sprawność
akumulatora a zabierasz  67 KM to oczywiscie prądu braknie, ale potrwa to
dłużej niż na samych akumulatorach.
Tyle, że nigdy nie jeździ się na pełnej mocy, a raczej rzadko i w tym jest
sens tego rozwiązania. Wyprzedzenie ciężarówki czy ruszenie ze świateł trwa
sekundy, wtedy ma się pod butem pełną moc. W dodatku z akumulatorów a nie z
dużych ilosci paliwa. Część odzyska się później przy hamowaniu.

powyższego powodu. Aby po paru minutach jazdy z prędkością
200km/h(możliwe przy 143KM) użytkownik nie odczuwał nagłego zgonu i
spadku prędkości do 150km/h. Co raczej nie jest miłe.

Ale Prius to nie auto dla onanistów z cegłą zamiast buta, tylko do jazdy
miejskiej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

38 Data: Lipiec 24 2008 09:38:39
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: kan 

Waldek Godel wrote:

Sumaryczna moc to 143 KM. Sumaryczna 110 wynika z tego, że akumulatory są cały czas doładowywane,
więc część mocy, dokładnie 143-110=33 KM idzie na doładowywanie aku.
Owszem, jak dokładasz 33 KM minus sprawność prądnicy minus sprawność
akumulatora a zabierasz  67 KM to oczywiscie prądu braknie, ale potrwa to
dłużej niż na samych akumulatorach.

Właśnie myślę i nie potrwa to dłużej. Wynika to z prostego bilansu energetycznego. Wystarczy tylko policzyć. Jak część mocy spalinowego zużyjesz na doładowywanie aku(zamiast na napęd) to energii braknie szybciej niż przy wykorzystaniu całej mocy spalinowego i części elektrycznego na napęd. Wynika to z tego, co już raczyłeś zauważyć, że sprawność układu ładowania jest znacząco mniejsza od 1. I żadne zaklinanie i cudotwórczość nie pomoże. Po za tym wątpię aby układ sterowania był tak zaprojektowany aby tracić energię silnika spalinowego na ładowanie aku przy prędkościach maksymalnych. Generowałoby to tylko dodatkowe straty.

Tyle, że nigdy nie jeździ się na pełnej mocy, a raczej rzadko i w tym jest
sens tego rozwiązania. Wyprzedzenie ciężarówki czy ruszenie ze świateł trwa
sekundy, wtedy ma się pod butem pełną moc. W dodatku z akumulatorów a nie z
dużych ilosci paliwa. Część odzyska się później przy hamowaniu.
Ale Prius to nie auto dla onanistów z cegłą zamiast buta, tylko do jazdy
miejskiej.

Chciałby delikatnie zasugerować że podwątek zaczął się od testu spalania na torze przy wykorzystaniu maksymalnej mocy. I tego przypadku dotyczy ta dyskusja.

--
Pozdrawiam,
kan

39 Data: Lipiec 24 2008 09:55:54
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 24 Jul 2008 09:38:39 +0200, kan napisał(a):

Właśnie myślę i nie potrwa to dłużej. Wynika to z prostego bilansu
energetycznego. Wystarczy tylko policzyć. Jak część mocy spalinowego
zużyjesz na doładowywanie aku(zamiast na napęd) to energii braknie
szybciej niż przy wykorzystaniu całej mocy spalinowego i części
elektrycznego na napęd. Wynika to z tego, co już raczyłeś zauważyć, że
sprawność układu ładowania jest znacząco mniejsza od 1. I żadne
zaklinanie i cudotwórczość nie pomoże. Po za tym wątpię aby układ
sterowania był tak zaprojektowany aby tracić energię silnika spalinowego
na ładowanie aku przy prędkościach maksymalnych. Generowałoby to tylko
dodatkowe straty.

Dowcip polega na tym, że jazda z maksymalnymi prędkościami pojazdu/silnika
jest w NORMALNEJ jeździe równie rzadka jak dziewica w liceum. W
szczególności przy przekładni CVT

Chciałby delikatnie zasugerować że podwątek zaczął się od testu spalania
na torze przy wykorzystaniu maksymalnej mocy. I tego przypadku dotyczy
ta dyskusja.

Chciałem zasugerować, że wątek się zaczał od wskazania, że M3 spaliło mniej
w próbie po czym ja napisałem, że próba była bardzo wartościowa z punktu
widzenia ogólnego show i gówno warta z punkt merytorycznego.
W dodatku nie mam pretensji za przeprowadzenie, bo nie tego oczekuję od Top
Gear. Ładnie się wpisała w inne próby np. które 500-konne kombi wjedzie pod
błotniste wzniesienie czy które auto lepiej przepłynie kanał La Manche.
Show był świetny i mi się podobał.

Ale przytaczanie tego jako argumentu w dyskusji o spalaniu delikatnie
mówiąc nie świadczy dobrze o hm... jakości postrzegania otaczającego świata
przez przytaczającego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

40 Data: Lipiec 23 2008 17:35:30
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: freddi 

 zapomina, że silnik elektryczny działa tylko przez kilka

km i energia do jego napędu nie bierze się znikąd - ładowanie
akumulatorów może odbywać się tylko kosztem napędu.

Wg moich obserwacji okolo 50 % ladowania akumulatorow odbywa sie poprzez hamowania i poprzez zdjecie nogi z gazu czyli hamowanie silnikiem.
Tak naprawde podczas normalnej jazdy te wartosci sa wyzsze bo akumulator nie jest na tyle rozladowywany zeby specjalnie silnik spalinowy musial go ladowac.To co odzyskam podczas hamowania czy zjazdach ze wzniesien i gorek wykorzystuje podczas przyspieszan.Ladowanie silnikiem jest mniejsze niz ktos kto nie jezdzil priusem moze sobie wyobrazac.Akumulator bede mial rozladowany podczas dluzszego poruszania sie w korku z wlaczona klima lub podczas przyspieszania naglego od 0 do 170. Szybkosc 170 nie jest kresem mozliwosci priusa nawet wykorzystujacego tylko silnik spalinowy.Sprawdzalem kilkakrotnie, czy jade w 4 osoby z bagazem,czy z gorki i z wiatrem czy pod gorke i pod wiatr zawsze 170 km i przestaje ciagnac.Gdyby 170 bylo rzeczywiscie maksem to 4 osoby i bagaz powodowalo by ze bylo by to np 165 km i koniec.Tym bardziej ze do 170 przyspiesza latwo i bez duzego wysilku

41 Data: Lipiec 23 2008 03:20:52
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: d'nik 

On 22 Lip, 19:35, RoMan Mandziejewicz  wrote:

> Szybkosc Priusa jest ograniczona elektronicznie.Podczas jazdy z max
> predkoscia silnik nie jest obciazony maksymalnie

Opamiętaj się - to jest zaledwie 70 KM minus potężne straty na CVT.
Jazda z prędkością maksymalną, to maksymalne obciążenie tego
silniczka.

78KM to raz,
dwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"

poz.db

42 Data: Lipiec 23 2008 16:13:01
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello d'nik,

Wednesday, July 23, 2008, 12:20:52 PM, you wrote:

Szybkosc Priusa jest ograniczona elektronicznie.Podczas jazdy z max
predkoscia silnik nie jest obciazony maksymalnie
Opamiętaj się - to jest zaledwie 70 KM minus potężne straty na CVT.
Jazda z prędkością maksymalną, to maksymalne obciążenie tego
silniczka.
78KM to raz,
dwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"

Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a
straty w CVT są wyjątkowo wysokie.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

43 Data: Lipiec 23 2008 14:39:05
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: d'nik 

RoMan Mandziejewicz  napisał(a):

Hello d'nik,

Wednesday, July 23, 2008, 12:20:52 PM, you wrote:

>>> Szybkosc Priusa jest ograniczona elektronicznie.Podczas jazdy z max
>>> predkoscia silnik nie jest obciazony maksymalnie
>> Opamiętaj się - to jest zaledwie 70 KM minus potężne straty na CVT.
>> Jazda z prędkością maksymalną, to maksymalne obciążenie tego
>> silniczka.
> 78KM to raz,
> dwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"

Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a
straty w CVT są wyjątkowo wysokie.


Ale o jakiej CVT piszesz? Jeśli o CVT, jako przekładni ciernej, to jest to nie
w temacie Priusa...

poz.db

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

44 Data: Lipiec 23 2008 16:52:44
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello d'nik,

Wednesday, July 23, 2008, 4:39:05 PM, you wrote:

[...]

dwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"
Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a
straty w CVT są wyjątkowo wysokie.
Ale o jakiej CVT piszesz? Jeśli o CVT, jako przekładni ciernej, to jest to nie
w temacie Priusa...

Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie
zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z
przekładnią CVT.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

45 Data: Lipiec 23 2008 17:07:48
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 23.07.2008 RoMan Mandziejewicz  napisał/a:

dwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"
Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a
straty w CVT są wyjątkowo wysokie.
Ale o jakiej CVT piszesz? Jeśli o CVT, jako przekładni ciernej, to jest to nie
w temacie Priusa...

Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie
zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z
przekładnią CVT.

Nie ma "bez tarcia" ;-)


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

46 Data: Lipiec 23 2008 17:12:28
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Adam,

Wednesday, July 23, 2008, 5:07:48 PM, you wrote:

dwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"
Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a
straty w CVT są wyjątkowo wysokie.
Ale o jakiej CVT piszesz? Jeśli o CVT, jako przekładni ciernej, to jest to nie
w temacie Priusa...
Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie
zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z
przekładnią CVT.
Nie ma "bez tarcia" ;-)

Ależ wiem. Chodzi mi o to, że tarcie nie jest koniecznym warunkiem
działania przekładni zębatej. Natomiast jest koniecznym warunkiem
działania przekładni CVT. I wymyślne łańcuszki i rowkowania tarcz tego
nie zmienią.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

47 Data: Lipiec 23 2008 18:27:28
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: J.F. 

On Wed, 23 Jul 2008 17:12:28 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a
straty w CVT są wyjątkowo wysokie.

Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie
zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z
przekładnią CVT.
Nie ma "bez tarcia" ;-)

Ależ wiem. Chodzi mi o to, że tarcie nie jest koniecznym warunkiem
działania przekładni zębatej. Natomiast jest koniecznym warunkiem
działania przekładni CVT. I wymyślne łańcuszki i rowkowania tarcz tego
nie zmienią.

Z tym ze tarcie statyczne zasadniczo nie przynosi strat, a do takiego
nalezy dazyc.

J.

48 Data: Lipiec 23 2008 10:29:03
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: JAM 

On Jul 23, 10:52 am, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Hello d'nik,


Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie
zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z
przekładnią CVT.

CVT oznacza Continuous Variable Transmission i nie dyktuje sposobu
technicznego w jaki to jest osiagniete. Przy poejdynczym silniku
napedowym technicznie uzyskiwalo sie to jedynie za pomoca przekladni
dzialajacych w oparciu o zjawisko tarcia. Ale w pojazdach hybrydowych
wyposazonych w co najmniej dwa silniki (elektryczny i spalinowy ja na
przyklad w Toyocie Prius) uzywa sie wlasnie przekladni planetarnej do
ktorej doprowadza moment od silnika spalinowego i osobno elektrycznego
aby plynnie zmieniac przelozenie silnika spalinowego na kolach
pojazdu.


--
Best regards,
 RoMan                          
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam:http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack:)

49 Data: Lipiec 23 2008 19:35:55
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello JAM,

Wednesday, July 23, 2008, 7:29:03 PM, you wrote:

Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie
zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z
przekładnią CVT.
CVT oznacza Continuous Variable Transmission i nie dyktuje sposobu
technicznego w jaki to jest osiagniete. Przy poejdynczym silniku
napedowym technicznie uzyskiwalo sie to jedynie za pomoca przekladni
dzialajacych w oparciu o zjawisko tarcia. Ale w pojazdach hybrydowych
wyposazonych w co najmniej dwa silniki (elektryczny i spalinowy ja na
przyklad w Toyocie Prius) uzywa sie wlasnie przekladni planetarnej do
ktorej doprowadza moment od silnika spalinowego i osobno elektrycznego
aby plynnie zmieniac przelozenie silnika spalinowego na kolach
pojazdu.

Istnienie przekładni planetarnej nie implikuje braku ciernej CVT. W
Priusie jest cierna CVT i żadne krzyki i płacze nie pomogą.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

50 Data: Lipiec 23 2008 20:19:14
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: J.F. 

On Wed, 23 Jul 2008 19:35:55 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello JAM,
Ale w pojazdach hybrydowych
wyposazonych w co najmniej dwa silniki (elektryczny i spalinowy ja na
przyklad w Toyocie Prius) uzywa sie wlasnie przekladni planetarnej do
ktorej doprowadza moment od silnika spalinowego i osobno elektrycznego
aby plynnie zmieniac przelozenie silnika spalinowego na kolach
pojazdu.

Istnienie przekładni planetarnej nie implikuje braku ciernej CVT. W
Priusie jest cierna CVT i żadne krzyki i płacze nie pomogą.

Zaraz zaraz - wszyscy twierdza ze w priusie jest elektryczna CVT.

A planetarna jest skrzynka ktora laczy silnik i dwa moto-generatory.

J.

51 Data: Lipiec 23 2008 20:26:17
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Wednesday, July 23, 2008, 8:19:14 PM, you wrote:

[...]

Istnienie przekładni planetarnej nie implikuje braku ciernej CVT. W
Priusie jest cierna CVT i żadne krzyki i płacze nie pomogą.
Zaraz zaraz - wszyscy twierdza ze w priusie jest elektryczna CVT.

Elektronicznie sterowana CVT.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

52 Data: Lipiec 23 2008 20:36:24
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Wednesday, July 23, 2008, 8:19:14 PM, you wrote:


Istnienie przekładni planetarnej nie implikuje braku ciernej CVT. W
Priusie jest cierna CVT i żadne krzyki i płacze nie pomogą.
Zaraz zaraz - wszyscy twierdza ze w priusie jest elektryczna CVT.

No i - niestety - muszę wleźć pod stół i odszczekać. Jednak jest to
przekładnia planetarna z łącznie 3 silnikami a ja zafiksowałem sobie
jakiś stary projekt z klasyczną CVT i dwoma silnikami :( Na dwóch
silnikach nie da się zrealizować CVT na przekładni planetarnej i
kołach zębatych.

Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest
fajne, dopóki nie mamy nadmiaru energii, którego nie ma już gdzie
zmagazynować - akumulatory pełne a my zwalniamy - trzeba zamienić
energię w ciepło.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

53 Data: Lipiec 23 2008 21:35:26
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: freddi 


Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest
fajne, dopóki nie mamy nadmiaru energii, którego nie ma już gdzie
zmagazynować - akumulatory pełne a my zwalniamy - trzeba zamienić
energię w ciepło.

Taka sytulacja zdarzyla mi sie raz,w tym roku, w gorach.Akumulatory w pelni naladowane a ja dopiero w polowie stoku i dalej laduje.Nie wiem co sie wtedy dzieje i jak zamieniane jest na cieplo ale po pelnym naladowaniu akumulatorow wlaczyl sie silnik spalinowy i pracowal dopoki nie wjechalem na prosty odcinek

54 Data: Lipiec 23 2008 19:47:05
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 23.07.2008 freddi  napisał/a:


Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest
fajne, dopóki nie mamy nadmiaru energii, którego nie ma już gdzie
zmagazynować - akumulatory pełne a my zwalniamy - trzeba zamienić
energię w ciepło.

Taka sytulacja zdarzyla mi sie raz,w tym roku, w gorach.Akumulatory w pelni
naladowane a ja dopiero w polowie stoku i dalej laduje.Nie wiem co sie wtedy
dzieje i jak zamieniane jest na cieplo ale po pelnym naladowaniu
akumulatorow wlaczyl sie silnik spalinowy i pracowal dopoki nie wjechalem na
prosty odcinek

Trzeba było włączyć ogrzewanie :D

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

55 Data: Lipiec 24 2008 20:44:39
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: J.F. 

On Wed, 23 Jul 2008 21:35:26 +0200,  freddi wrote:

Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest
fajne, dopóki nie mamy nadmiaru energii, którego nie ma już gdzie
zmagazynować - akumulatory pełne a my zwalniamy - trzeba zamienić
energię w ciepło.

Taka sytulacja zdarzyla mi sie raz,w tym roku, w gorach.Akumulatory w pelni
naladowane a ja dopiero w polowie stoku i dalej laduje.Nie wiem co sie wtedy
dzieje i jak zamieniane jest na cieplo ale po pelnym naladowaniu
akumulatorow wlaczyl sie silnik spalinowy i pracowal dopoki nie wjechalem na
prosty odcinek

A moze nie tyle "pracowal" co hamowal :-)

J.

56 Data: Lipiec 24 2008 06:58:59
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: JAM 

On Jul 23, 2:36 pm, RoMan Mandziejewicz  wrote:

...
Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest
fajne, dopóki nie mamy nadmiaru energii, którego nie ma już gdzie
zmagazynować - akumulatory pełne a my zwalniamy - trzeba zamienić
energię w ciepło.

Dlatego komputer hybrydy nie dopuszcza do stanu w ktorym akumlatory sa
w pelni naladowane. Generalnie przy normalnych warunkach akumulatory
sa utrzymywane na poziomie okolo 75% stanu naladowania co zapewnia
odpowiedni margines na zmagazynowanie energii hamowania. Wyjatkiem sa
sytuacje hamowania awaryjnego, gdzie moc hamowania elektrycznego nie
wystarcza do zatrzymania pojazdu lub na rzadkich sytuacjach w gorach,
gdzie bardzo dlugi zjazd wymagajacy ciaglego hamowania moglby
ewetualnie naladowac akumulator do konca i wtedy niezbedna staje sie
interwencja hamuclow ciernych. W normalnym uzytkowaniu komputer
pozbywa sie nadmiaru energii poprzez wlaczanie rownolegle napedu
elektrycznego odciazajac silnik spalinowy i rozladowujac baterie do
pozadanego poziomu. To akurat nie jest zaden powazny problem dla
hybryd a jedynie jedna z "wad" systemu gdyz obniza ona teoretyczna
"sprawnosc" masy pojazdow hybrydowych.

--
Best regards,
 RoMan                          
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam:http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack:)

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

57 Data: Lipiec 24 2008 17:04:37
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello JAM,

Thursday, July 24, 2008, 3:58:59 PM, you wrote:

Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest
fajne, dopóki nie mamy nadmiaru energii, którego nie ma już gdzie
zmagazynować - akumulatory pełne a my zwalniamy - trzeba zamienić
energię w ciepło.
Dlatego komputer hybrydy nie dopuszcza do stanu w ktorym akumlatory sa
w pelni naladowane. Generalnie przy normalnych warunkach akumulatory
sa utrzymywane na poziomie okolo 75% stanu naladowania co zapewnia
odpowiedni margines na zmagazynowanie energii hamowania. Wyjatkiem sa
sytuacje hamowania awaryjnego, gdzie moc hamowania elektrycznego nie
wystarcza do zatrzymania pojazdu lub na rzadkich sytuacjach w gorach,
gdzie bardzo dlugi zjazd wymagajacy ciaglego hamowania moglby
ewetualnie naladowac akumulator do konca i wtedy niezbedna staje sie
interwencja hamuclow ciernych. W normalnym uzytkowaniu komputer
pozbywa sie nadmiaru energii poprzez wlaczanie rownolegle napedu
elektrycznego odciazajac silnik spalinowy i rozladowujac baterie do
pozadanego poziomu. To akurat nie jest zaden powazny problem dla
hybryd a jedynie jedna z "wad" systemu gdyz obniza ona teoretyczna
"sprawnosc" masy pojazdow hybrydowych.

Cały układ generuje straty niepotrzebnie pompując energię w tę i na
zad. Przetwarzanie nie jest bezstratne a samo przenoszenie napędu z
silnika spalinowego na koła wymaga dostarczenia _dodatkowej_ energii
do silnika napędzającego/hamującego koła pośrednie w przekładni
planetarnej. To wyjaśnia stosunkowo spore zużycie paliwa przy jeździe
na silniku spalinowym - oprócz energii na napędzanie kół marnuje się
energia na przekładnię.
Sytuację zapewne poprawiłaby możliwość mechanicznego blokowania
pośredniego wieńca ale to mogłoby działać tylko w dość ściśle
określonym zakresie prędkości.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

58 Data: Lipiec 24 2008 10:04:25
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: JAM 

On Jul 24, 11:04 am, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Cały układ generuje straty niepotrzebnie pompując energię w tę i na
zad.

Bylaby to "swieta" prawda gdybys w klasycznym samochodzie zamienial
energie hamowania spowrotem na benzyne. Glowna zaleta hybrydy to
regenracja energii, ktora w klasycznym samochodzie jest kompletnie
marnowana przy hamowaniu. To troche podobne do turbiny w siniku
spalinowym, ktora w duzym procencie wykorzystuje marnotrawiona energie
spalin.

Przetwarzanie nie jest bezstratne a samo przenoszenie napędu z
silnika spalinowego na koła wymaga dostarczenia _dodatkowej_ energii
do silnika napędzającego/hamującego koła pośrednie w przekładni
planetarnej.

Nie masz racji. Doprowadzajac energie elektryczna do przekladni aby
zmienic przelozenie wcale jej nie "marnujesz" tylko przekazujesz na
kola, w zwiazku z czym silnik spalinowy po prostu wytwarza wtedy mniej
energii niz gdyby musial samodzielnie  dostarczyc calosc. Przeplyw
energii przez przekladnie planetarne dobrze opisuje wzor Willysa.
Gdyby energia byla "tracona" to zagotowalbys olej w takiej przekladni.
Mozna najwyzej dyskutowac, czy przekladnia planetarna jest rownie
sprawna jak klasyczna. Zwykle nie, gdyz ma wiecej walkow, lozysk i kol
zebatych co zwieksza tarcie. Rekompensuje to troche fakt, ze mozna tak
dobrac algorytm przelozen aby silnik spalinowy pracowal zawsze w
optymalnym zakresie obrotow / mocy co przy stopniowanych przelozeniach
jest trudniejsze i na dodatek zwykle polega na doswiadczeniu kierowcy.
Mapa zuzycia godzinowego paliwa dla typowego silnika nie posiada
minimum dla okreslonych obrotow niezaleznie od produkowanej mocy ale
raczej jest to krzywa od tej mocy zalezna w pewnie sposob. Oznacza to,
ze kierowca powinien zmieniac obroty silnika w zaleznosci od momentu
produkowanego przez silnik. Takiego zachowania (i wyczucia) raczej
trudno oczekiwac od przecietnego klienta.

To wyjaśnia stosunkowo spore zużycie paliwa przy jeździe
na silniku spalinowym - oprócz energii na napędzanie kół marnuje się
energia na przekładnię.

Zalezy co uwazasz za "duze" Prius ma calkiem dobry wynik przy swoich
rozmiarach, ciezarze i osigach dynamicznych.

Sytuację zapewne poprawiłaby możliwość mechanicznego blokowania
pośredniego wieńca ale to mogłoby działać tylko w dość ściśle
określonym zakresie prędkości.

Podejrzewam, ze tak sie wlasnie robi dla okreslonych predkosci
szosowych.


--
Best regards,
 RoMan                          
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam:http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack:)- Hide quoted text -

- Show quoted text -

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

59 Data: Lipiec 25 2008 10:43:13
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: J.F. 

Użytkownik "JAM"  napisał w wiadomości

On Jul 24, 11:04 am, RoMan Mandziejewicz 
wrote:
Przetwarzanie nie jest bezstratne a samo przenoszenie napędu z
silnika spalinowego na koła wymaga dostarczenia _dodatkowej_
energii
do silnika napędzającego/hamującego koła pośrednie w przekładni
planetarnej.

Nie masz racji. Doprowadzajac energie elektryczna do przekladni
aby
zmienic przelozenie wcale jej nie "marnujesz" tylko przekazujesz
na
kola, w zwiazku z czym silnik spalinowy po prostu wytwarza wtedy
mniej
energii niz gdyby musial samodzielnie  dostarczyc calosc.

Zaraz zaraz panowie - hamowanie kola posredniego nie wymaga
doprowadzania energii, tylko odprowadzania.
Dopiero przy checi calkowitego/duzego zatrzymania silnikiem
elektrycznym trzeba dostarczac do niego moc. Podejrzewam ze
Prius ma do tego stosowny hamulec mechaniczny.

Natomiast Roman ma zasadniczo racje ze przelozenie napedu
z udzialem silnikow elektrycnych przynosi straty.

Przeplyw
energii przez przekladnie planetarne dobrze opisuje wzor Willysa.
Gdyby energia byla "tracona" to zagotowalbys olej w takiej
przekladni.

No coz - amerykanskie automaty maja chlodnice oleju, i ponoc nie
wytrzymuja
szybkiej po autostradzie. Niemieckiej autostradzie :-)

Mozna najwyzej dyskutowac, czy przekladnia planetarna jest rownie
sprawna jak klasyczna. Zwykle nie, gdyz ma wiecej walkow, lozysk
i kol
zebatych co zwieksza tarcie.

Swoja droga to w recznej tych elementow tez nie brakuje.
A tu tylko jeden stopien.

J.

60 Data: Lipiec 25 2008 06:42:25
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: JAM 

On Jul 25, 4:43 am, "J.F."  wrote:

Zaraz zaraz panowie - hamowanie kola posredniego nie wymaga
doprowadzania energii, tylko odprowadzania.

Nie znam szczegolow konstrukcji Priusa, wiec nie wiem jak dokladnie
jest to skonstruowane. Zgoda, ze w pewnych przypadkach wymaga
odprowadzenia, w pewnych doprowadzenia momentu w zaleznosci od
przelozenia i obrotow, ktore chcesz uzyskac. Uproszczony schemat jak
to dziala masz tutaj:

http://www.cleangreencar.co.nz/page/prius-transmission

Zeby oszacowac ile energii generuje lub pochlaniaja dwa silnike
elektryczne i jaki jest ogolny bilans musisz sie pobawic w rozne opcje
podzialu obrotow / momentow pomiedzy dwoma silnikami.

Natomiast Roman ma zasadniczo racje ze przelozenie napedu
z udzialem silnikow elektrycnych przynosi straty.

Zasadniczo. Ale w przypadku hybryd gdy porownujesz je do samochodu
normalnego to nie. Hybrydy generuja energie elektryczna w czasie
hamowania, ktora w normalnym samochodzie jest tracona a oddaja ja do
napedu w czasie przyspieszania odciazajac silnik spalinowy. Calkowity
bilans wychodzi na korzysc hybrydy. To widac na osiagach Priusa.

No coz - amerykanskie automaty maja chlodnice oleju, i ponoc nie
wytrzymuja
szybkiej po autostradzie. Niemieckiej autostradzie :-)

Ponoc jest tu kluczowym slowem. Opinie wypowiadaja fachowcy
dysponujacy statystyka opierajaca sie o zero sztuk pojazdow :-)
Czy wiesz, ze Citroeny rozsypuja sie kompletnie na amerykanskich
dorgach ? ;-)

>Mozna najwyzej dyskutowac, czy przekladnia planetarna jest rownie
>sprawna jak klasyczna. Zwykle nie, gdyz ma wiecej walkow, lozysk
>i kol
>zebatych co zwieksza tarcie.

Swoja droga to w recznej tych elementow tez nie brakuje.
A tu tylko jeden stopien.

Dlatego napisalem "mozna dyskutowac" :-)

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

61 Data: Lipiec 24 2008 20:43:14
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: J.F. 

On Wed, 23 Jul 2008 20:36:24 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello J,
Zaraz zaraz - wszyscy twierdza ze w priusie jest elektryczna CVT.

No i - niestety - muszę wleźć pod stół i odszczekać. Jednak jest to
przekładnia planetarna z łącznie 3 silnikami a ja zafiksowałem sobie
jakiś stary projekt z klasyczną CVT i dwoma silnikami :( Na dwóch
silnikach nie da się zrealizować CVT na przekładni planetarnej i
kołach zębatych.

Tylko ze tam nie musi byc CVT w klasycznym rozumieniu.

Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest
fajne, dopóki nie mamy nadmiaru energii, którego nie ma już gdzie
zmagazynować - akumulatory pełne a my zwalniamy - trzeba zamienić
energię w ciepło.

No to zmiejszamy obroty/moc silnika spalinowego, az do wylaczenia  :-)

J.

62 Data: Lipiec 24 2008 23:46:54
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Thursday, July 24, 2008, 8:43:14 PM, you wrote:

[...]

Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest
fajne, dopóki nie mamy nadmiaru energii, którego nie ma już gdzie
zmagazynować - akumulatory pełne a my zwalniamy - trzeba zamienić
energię w ciepło.
No to zmiejszamy obroty/moc silnika spalinowego, az do wylaczenia  :-)

Nie - włączamy silnik spalinowy i hamujemy nim. Ciepło wylatuje rurą
wydechową i chłodnicą.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

63 Data: Lipiec 23 2008 21:25:05
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 23 Jul 2008 16:52:44 +0200, RoMan Mandziejewicz
 wrote:

Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie
zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z
przekładnią CVT.

A o przekładniach elektrycznych lub hydraulicznych słyszałeś?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

64 Data: Lipiec 24 2008 20:45:57
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš?
Autor: J.F. 

On Wed, 23 Jul 2008 21:25:05 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Wed, 23 Jul 2008 16:52:44 +0200, RoMan Mandziejewicz
Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie
zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z
przekładnią CVT.

A o przekładniach elektrycznych lub hydraulicznych słyszałeś?

W hydraulicznych sa straty na tarcie w plynie, w elektrycznych na
tarcie elektronow :-)

J.

65 Data: Lipiec 23 2008 14:02:50
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: d'nik 

On 23 Lip, 16:52, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Hello d'nik,

Wednesday, July 23, 2008, 4:39:05 PM, you wrote:

[...]

>>> dwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"
>> Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a
>> straty w CVT są wyjątkowo wysokie.
> Ale o jakiej CVT piszesz? Jeśli o CVT, jako przekładni ciernej, to jest to nie
> w temacie Priusa...

Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie
zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z
przekładnią CVT.

Och jak pięknie! Pułapka się udała :)
No teraz jest dla mnie wszystko jasne, szczególnie ta zaciekłość w
równaniu z błotem Priusa (i jego właścicieli) w topicach, kilka dni
temu jeszcze.

No, chłopie... nie masz pojęcia jak jest zbudowany system hybrydowy w
Priusie.

Pogooglaj troszkę, poczytaj, to wtedy pogadamy :)
Wiedza nie boli, naprawdę :)

Pozdrawiam
Dominik

66 Data: Lipiec 24 2008 00:02:56
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello d'nik,

Wednesday, July 23, 2008, 11:02:50 PM, you wrote:

[...]

Och jak pięknie! Pułapka się udała :)

Refleks szachisty.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

67 Data: Lipiec 23 2008 15:27:46
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: d'nik 

On 24 Lip, 00:02, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Hello d'nik,

Wednesday, July 23, 2008, 11:02:50 PM, you wrote:

[...]

> Och jak pięknie! Pułapka się udała :)

Refleks szachisty.

O sobie piszesz, rozumiem.
Bo o konstrukcji HSD było tłuczone na tej grupie nie raz i to w
topicach w których brałeś dość czynny udział :)

68 Data: Lipiec 19 2008 16:34:11
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: zkruk [Lodz] 

Stachu S. wrote:

Czytając jakiś czas temu pl.misc.samochody spotkałem kilka razy
sugestie, że Peugeot 307 z dieslem 1.6 są oszczędne.

206/207 z tym silnikiem są jeszcze oszczędniejsze ;)

a tak na serio
obecnie to chyba diesle
do tego yaris(benzyna i diesel), jazz (benzyna)

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

69 Data: Lipiec 19 2008 08:56:48
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Gokiburi 

On Jul 19, 10:34 pm, "zkruk [Lodz]"  wrote:

obecnie to chyba diesle
do tego yaris(benzyna i diesel), jazz (benzyna)

Toyota Echo (Yaris Sedan) 1.3 benzyna. Katuje to auto off-road
generalnie. Ostatnia trasa 1700 km w gorach, po drogach bez asfaltu...
najczesciej 3 bieg. Klima permanentnie wlaczona (nawet na parkingach
auto na wlaczonym silniku + klima). Spalanie srednie 6.5 litra.
Prawdopodobnie gdyby odliczyc parkingi to by bylo ponizej 6 litrow. I
mysle, ze na 1.3 benzynowy silnik to normalny rezultat.

70 Data: Lipiec 19 2008 17:37:55
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Bugatti 


BYŁO ! ;-)

Smart CDI 799 cm3 - spalanie na trasie jak komuś się nie spieszy to ok. 2.8 litra ON ;-)


--
Bugatti

V12 TDI

71 Data: Lipiec 20 2008 02:03:19
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Roki 

Smart CDI 799 cm3 - spalanie na trasie jak komuś się nie spieszy to ok.
2.8 litra ON ;-)

Jak się komuś nie spieszy to jedzie PKP a jak spieszy na pewno nie Smartem w
trasę. To jest auto do miasta a nie do bicia rekordów spalania w trasie przy
prędkości  80km/h.

72 Data: Lipiec 19 2008 20:30:42
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: mar.ko 


Ma tylko mało palić.

Jaki?
Który?

Citroen C1 1,4 Hdi


pozdrawiam

73 Data: Lipiec 19 2008 22:26:27
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Kuba 

Citroen C1 1,4 Hdi

A jest taki?

--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; kuba(at)ebns.pl
Chrysler T&C, '98, 224 kkm; Volvo V70 T5, '97, 264 kkm; Toyota Corolla, '04,
138 kkm;
ex Citroen C5, '01; ex Volvo 854, '94'; ex Volvo 855, '95; ex Volvo 440,
'95; ex Renault Clio, '03; ex Fiat 126EL, '97;

74 Data: Lipiec 20 2008 13:01:42
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: uC 

"Kuba"  wrote in message

Citroen C1 1,4 Hdi

A jest taki?

jest!
pzdr.,
uC

75 Data: Lipiec 19 2008 20:38:41
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: inf 

Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne?
Które palą mało naprawdę, nie tylko w folderach, ale i w rzeczywistości,
pdczas użytkowania?
Samochód ma być "popularny", czyli normalnie dostępny w salonie w PL.
Może być każdego segmentu, mały, duży, krótki, kombi, dowolnej marki,
koloru, diesel/benzyna/lpg - to wszystko bez znaczenia.
Ma tylko mało palić.

Toyota Avensis kombi 2.0 D4-D - 5,5  niezbyt oszczędna jazda, ok 30% w mieście

76 Data: Lipiec 21 2008 23:27:52
Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Stachu S.* napisał:

Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne?
Które palą mało naprawdę, nie tylko w folderach, ale i w rzeczywistości,
pdczas użytkowania?
Samochód ma być "popularny", czyli normalnie dostępny w salonie w PL.
Może być każdego segmentu, mały, duży, krótki, kombi, dowolnej marki,
koloru, diesel/benzyna/lpg - to wszystko bez znaczenia.
Ma tylko mało palić.

Ma mało palić? Czy może ma tanio palić albo mieć duży zasięg pomiędzy
tankowaniami?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Które samochody naprawdę mało palą?



Grupy dyskusyjne