Dnia piÄknego Thu, 06 Oct 2011 13:01:38 -0700 osobnik zwany luk wystukał:
Czeć,
planujÄ zakup pierwszego motocykla. W zasadzie już byłem zdecydowany na
F650GS, ale słyszałem kilka negatywnych opinii o jego niezawodnoĹci. A
że do mechaniki mam dwie lewe rÄce, to każda naprawa bÄdzie siÄ wiÄ
zaÄ z
kosztami.
zależy. To singiel wiÄc żywotnoć silnika nie jest oszałamiajÄ
ca, ale za
to naprawy taĹsze. ChoÄ ze znanych mi F650GS żaden specjalnych napraw nie
wymagał.
I teraz zastanawiam siÄ czy nie lepiej wybraÄ Transalpa.
tylko regler wymieĹ :)
Podpowiedzcie:
który bardziej niezawodny?
InteresujÄ
mnie modele z roczników 2003-2005.
toÄ to nufki sztuki. Wybierz ten co ci siÄ podoba :)
--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci?
-Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett
3 |
Data: Pa?dziernik 06 2011 23:40:28 |
Temat: Re: Który lepszy |
Autor: falco |
W dniu 2011-10-06 22:17, masti pisze:
tylko regler wymieĹ :)
Siema,
kłopoty z reglerami, może i były, ale w starych Trampkach (przed '96 albo i wczeĹniej), Kolega szuka 2003-05, wiÄc jedne z ostatnich 650, które nie miały problemów.
P.S. Co do meritum, to sprawa indywidualna, wiÄc wybór zależy od wielu czynników...
--
Pozdr! falco
SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97
4 |
Data: Pa?dziernik 07 2011 10:43:52 | Temat: Re: Który lepszy | Autor: Kamil Nowak 'Amil' |
luk napisał(a):
I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który bardziej niezawodny?
Oba niezawdone, tylko sie przejedz singlem, bo to specyficznie jedzie. Moze sie podobac albo nie.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
5 |
Data: Pa?dziernik 07 2011 20:50:58 | Temat: Re: Który lepszy | Autor: Piotr Rezmer |
luk pisze:
Cześć,
planuję zakup pierwszego motocykla. W zasadzie już byłem zdecydowany na F650GS, ale słyszałem kilka negatywnych opinii o jego niezawodności. A że do mechaniki mam dwie lewe ręce, to każda naprawa będzie się wiązać z kosztami.
I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który bardziej niezawodny?
Nie znam transalpa,
Wady beemki:
-nieelastyczne przeguby kierunków, kruche szkła kierunków
-źle prowadzone przewody elektryczne przy główce ramy lub słaba jakość przewodów skutkująca ich pękaniem
-potrafi się przycinać stacyjka (ciężko włączyć blokadę kierownicy)
-słabe mocowanie lampy - "wylata". Przykleiłem kropelką.
-kiepskie dopasowanie plastików na konsoli - ale to chyba każdy motong tak ma
-źle chodzi zegarek elektroniczny
Jeśli chodzi o awarie:
-poprzedni właściciel wymienił na gwarancji moduł ABS
-wymieniłem pompę tylnego hamulca - wieszała się
-maszyna gasła mi podczas jazdy - problem ze stykami w stacyjce. Poprawiłem - działa
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
6 |
Data: Pa?dziernik 10 2011 13:31:03 | Temat: Re: Który lepszy | Autor: greg |
siema
Ja nie znam bmw tzn jeździlem nim troche, ale malo.
Poza tym jezdzilem Dakarem a to troche inne jest od zwyklego, wiec nie wiem czy sie liczy.
Transalpa mam od 4 lat, model '99 czyli to jest jeszcze 600cc - ostatni rok produkcji tegoż, przejechalem nim okolo 15 tys km, obecny przebieg 42kkm.
W międzyczasie jeździłem także v-stromem 650.
W moim transalpie nie wystepuje zadna z usterek wymienionych przez przedpiścę.
..
W porównaniu z bmw a także v-strom jakosc wykonania i trwalość plastikow, wlączników, pstryczków elektryczków, kabelków itp jest dużo wyższa.
Żadnych awarii elektryki nie miałem. W ogóle żadnych awarii nie miałem. Z całej sily potwierdzam opinie o absolutnej bezawaryjności tego modelu. Jak jest w modelach które rozważasz do zakupu - nie wiem, są bardziej plasticzane i bardziej drogowe ale chyba za dużo tam nie popsuli.
Wady w porównaniu z f650gs:
ciężki jak cholera, wysoko środek ciężkości, więcej pali, kiepskie światło
wada względna - wysoko siodło - tzn dla mnie okej bo jestem wysoki, ale jeśli jesteś niski to trzeba się przejechać i sprawdzić
generalnie oba są okej, v-strom też okej,
dla dużego faceta suzuki i honda będą wygodniejsze
z tych trzech suzuki ma najdynamiczniejszy silnik, najlepsze światła, najlepsze hamulce (miałem wersję z abs więc to trochę nieporównywalne), najwygodniejszą pozycję (jak dla mnie), najlepszą owiewkę (fabryczną), jak z awaryjnością - nie wiem.
pozdro
greg
"Piotr Rezmer" wrote in message
luk pisze:
Cześć,
planuję zakup pierwszego motocykla. W zasadzie już byłem zdecydowany na F650GS, ale słyszałem kilka negatywnych opinii o jego niezawodności. A że do mechaniki mam dwie lewe ręce, to każda naprawa będzie się wiązać z kosztami.
I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który bardziej niezawodny?
Nie znam transalpa,
Wady beemki:
-nieelastyczne przeguby kierunków, kruche szkła kierunków
-źle prowadzone przewody elektryczne przy główce ramy lub słaba jakość przewodów skutkująca ich pękaniem
-potrafi się przycinać stacyjka (ciężko włączyć blokadę kierownicy)
-słabe mocowanie lampy - "wylata". Przykleiłem kropelką.
-kiepskie dopasowanie plastików na konsoli - ale to chyba każdy motong tak ma
-źle chodzi zegarek elektroniczny
Jeśli chodzi o awarie:
-poprzedni właściciel wymienił na gwarancji moduł ABS
-wymieniłem pompę tylnego hamulca - wieszała się
-maszyna gasła mi podczas jazdy - problem ze stykami w stacyjce. Poprawiłem - działa
7 |
Data: Pa?dziernik 10 2011 21:00:40 | Temat: Re: Który lepszy | Autor: Ern |
dla dużego faceta suzuki i honda będą wygodniejsze
z tych trzech suzuki ma najdynamiczniejszy silnik, najlepsze światła, najlepsze hamulce (miałem wersję z abs więc to trochę nieporównywalne), najwygodniejszą pozycję (jak dla mnie), najlepszą owiewkę (fabryczną), jak z awaryjnością - nie wiem.
Jakość wykonania Vstroma rzeczywiście nie jest najwyższa, ale nie ma też tragedii.
Za to awaryjność - mój ma już prawie 50kkm (od nowości) - nie dzieje się nic poza normalną eksploatacją. Ostatnio przy wymianie opon widziałem takiego co miał ponad 80 kkm i też się nic 'nienormalnego' nie działo.
Także w temacie awaryjności jest bardzo dobrze ;)
Pzdr,
Ern
| | | | |