Grupy dyskusyjne   »   Kubica 6 ty !

Kubica 6 ty !



1 Data: Kwiecien 15 2007 15:07:24
Temat: Kubica 6 ty !
Autor: misiek 


Klopoty sprzetowe miejmy nadzieje minely ;)



2 Data: Kwiecien 15 2007 15:26:05
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: MarcinJM 

misiek napisał(a):

Klopoty sprzetowe miejmy nadzieje minely ;)

Raczej nie ma co optymizmowac za bardzo.
Ruszyl 6, po starcie 6, ale trzymal caly czas daleki ogon tej, wyraznie dominujacej, szostki.


--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

3 Data: Kwiecien 15 2007 15:54:48
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Cezar Ponti 


Raczej nie ma co optymizmowac za bardzo.
Ruszyl 6, po starcie 6, ale trzymal caly czas daleki ogon tej, wyraznie dominujacej, szostki.


-- Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

To w ogole nie sa wyscigi ludzi tylko teamow dla mnie to wiekszego sensu nie ma skoro 3 teamy maja dobre samochody tylko.
Kazde auto powinno byc technicznie identyczne wtedy liczyla by sie tylko umiejetnosc jazdy, inaczej rywalizacja miedzy ludzmi sensu nie ma.

4 Data: Kwiecien 15 2007 16:08:54
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Boombastic 

To w ogole nie sa wyscigi ludzi tylko teamow dla mnie to wiekszego sensu
nie ma skoro 3 teamy maja dobre samochody tylko.

Nie tylko. Zobacz jak radziło sobie Renault w ubiegłym roku a jak teraz.

Kazde auto powinno byc technicznie identyczne wtedy liczyla by sie tylko
umiejetnosc jazdy, inaczej rywalizacja miedzy ludzmi sensu nie ma.

Dlatego podobaja mi sie amerykańskie wyścigi stosunkowo tanimi autami
gaźnikowymi, budowanymi w taki sam sposób i dopiero wtedy kierowca może się
wykazać, a nie elektroczniczne dupenszwance.

5 Data: Kwiecien 15 2007 16:43:01
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Żako 

Boombastic napisał(a):

Dlatego podobaja mi sie amerykańskie wyścigi stosunkowo tanimi autami gaźnikowymi, budowanymi w taki sam sposób i dopiero wtedy kierowca może się wykazać, a nie elektroczniczne dupenszwance.

Wiesz, problem F1 polega na tym, że między innymi takie ziomki jak Ty, są przeświadczone, że z całą tą obecną elektroniką pojechaliby tak samo jak Schumacher czy Alonso.

Niestety, pomimo wielu systemów wspomagających, nie dałbyś rady pojechać tym samochodem - poczynając od techniki jazdy, a na wydolności fizycznej kończąc.

Tego typu wypowiedzi są również symptomatyczne dla dawnych kierowców, jak na przykład Stirling Moss czy Jackie Stewart. Oni uważają że jazda w latach pięćdziesiątych była bardziej wymagająca. Tymczasem gdy Lauda swego czasu pojechał w Hiszpanii Jaguarem, miał czas gorszy o paręnaście sekund od najwolniejszego, regularnego kierowcy.

I nie można jego słabego czasu zrzucać na starszy wiek. W końcu Fangio gdy zdobywał swój ostatni tytuł Mistrza Świata Formuły 1 miał 46 lat.

Po prostu wtedy trzeba było być cholernie odważnym, żeby jechać szybko. Nie było miesiąca, żeby nie zginął wtedy jakiś kierowca. Natomiast teraźniejsza jazda nie polega na przekraczaniu granicy swojego strachu.

--
Pozdrawiam
Żako

"It's nice to be home" - Rubens Barrichello - Monza 2002
"The victories belong to all of us" - Michael Schumacher po zdobyciu 7 tytułu Mistrza Świata

6 Data: Kwiecien 15 2007 17:29:12
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Boombastic 

Wiesz, problem F1 polega na tym, że między innymi takie ziomki jak Ty, są
przeświadczone, że z całą tą obecną elektroniką pojechaliby tak samo jak
Schumacher czy Alonso.
[cut]

Nie jestem twoim ziomkiem i nie wkladaj mi w usta czegoś czego nie
napisałem.

7 Data: Kwiecien 15 2007 19:31:28
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Żako 

Boombastic napisał(a):

Wiesz, problem F1 polega na tym, że między innymi takie ziomki jak Ty, są przeświadczone, że z całą tą obecną elektroniką pojechaliby tak samo jak Schumacher czy Alonso.
[cut]

Nie jestem twoim ziomkiem i nie wkladaj mi w usta czegoś czego nie napisałem.

To wyjaśnij mi proszę, jak to jest, że kierowcy, którzy w F1 zamykają stawkę po odejściu do amerykańskich serii są w czołówce?


--
Pozdrawiam
Żako

"It's nice to be home" - Rubens Barrichello - Monza 2002
"The victories belong to all of us" - Michael Schumacher po zdobyciu 7 tytułu Mistrza Świata

8 Data: Kwiecien 15 2007 20:01:27
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Boombastic 

To wyjaśnij mi proszę, jak to jest, że kierowcy, którzy w F1 zamykają
stawkę po odejściu do amerykańskich serii są w czołówce?

Nie pisałem o indy ale o nascar

9 Data: Kwiecien 15 2007 16:36:37
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Huckleberry 


Użytkownik "Cezar Ponti"  napisał w wiadomości

To w ogole nie sa wyscigi ludzi tylko teamow dla mnie to wiekszego sensu nie ma skoro 3 teamy maja dobre samochody tylko.
Kazde auto powinno byc technicznie identyczne wtedy liczyla by sie tylko umiejetnosc jazdy, inaczej rywalizacja miedzy ludzmi sensu nie ma.

Bo to jest rywalizacja nie poszczególnych kierowców, ale właśnie teamów składających się z kilkuset osób. Taka specyfika :) Niestety powszechnie jest to niezauważane. (Vide teksty o tym jak to BMW skrzywdziło Kubicę).

Umiejętności kierowcy bardziej się liczą w wyścigach firmowanych przez jedną markę np. Renault, Seat itp.

pozdrawiam

10 Data: Kwiecien 15 2007 20:43:20
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor:

Wtedy sie nazywa tez formula, tylko ze nie JEDEN.

Gdzies na swiecie musi byc czasem kategoria open, no nie?

Natomiast widac, ze auto Kubicy a auto Heifielda, to dwie rozne bajki.



Tomek

11 Data: Kwiecien 15 2007 17:38:46
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Huckleberry 


Użytkownik "misiek"  napisał w wiadomości


Klopoty sprzetowe miejmy nadzieje minely ;)

Nie minęły.
http://motoryzacja.interia.pl/motosport/formula1_abc/news/kubica-zawinila-klapka,896261,3499?sa=1
"
Okazuje się, że bolid Roberta Kubicy znowu miał usterkę.

Na szczęście niewielką. Nie chciała domknąć się klapka wlewu paliwa.

Oddajmy głos Robertowi: i>To był dla mnie i dla zespołu bardzo dobry weekend. To moje pierwsze punkty w tym sezonie i z tego powodu jestem szczęśliwy. Niestety nie obyło się bez usterki. Klapka zamykająca wlew paliwa otworzyła się na początku wyścigu i nie chciała się domknąć. Nie dało się tego w żaden sposób naprawić. Jechałem przez to wolniej na szybkich zakrętach i podczas hamowania. Ale jestem zadowolony z dobrego tempa jazdy i niezawodności bolidu. Teraz czekam na dobry występ w Barcelonie"


Co prawda lepsza klapka niż skrzynia , ale zawsze...
Diabeł tkwi w szczegółach...
pozdrawiam

12 Data: Kwiecien 15 2007 21:00:42
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: JanKo 

Jechałem przez to wolniej na szybkich zakrętach i podczas hamowania.

W hamowaniu klapka mu przeszkadzała?

13 Data: Kwiecien 15 2007 21:15:06
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Huckleberry 


Użytkownik "JanKo"  napisał w wiadomości

Jechałem przez to wolniej na szybkich zakrętach i podczas hamowania.

W hamowaniu klapka mu przeszkadzała?

prawdopodobnie zakłócała bardzo przebieg strug powietrza przez tylne skrzydło. Przy znaczeniu aerodynamiki w docisku to i tak mało stracił.
pozdrawiam

14 Data: Kwiecien 15 2007 23:14:02
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello JanKo,

Sunday, April 15, 2007, 9:00:42 PM, you wrote:

Jechałem przez to wolniej na szybkich zakrętach i podczas hamowania.
W hamowaniu klapka mu przeszkadzała?

W początkowej fazie hamowania opóźnienie dobija do 5g. Bez docisku
aerodynamicznego nie ma mowy o skutecznym hamowaniu.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

15 Data: Kwiecien 16 2007 15:28:34
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Krenauer 

On Sun, 15 Apr 2007 17:38:46 +0200, "Huckleberry"
wrote:

Na szczęście niewielką. Nie chciała domknąć się klapka wlewu paliwa.

Tu się podepnę, bo przyszła mi do głowy jedna myśl: ten kto szybko jechał
motocyklem lub wystawiał rękę poza okno przy szybkiej jeździe samochodem chyba
wie jak reaguje ciało na najmniejszy ruch poza tzw. cień aerodynamiczny. Co to
za problem zaprojektować klapkę, która sama się zamknie po przekroczeniu pewnej
prędkości? Bo to chyba nie jest problem?

--
Pozdrawiam
Krenauer

16 Data: Kwiecien 16 2007 15:48:36
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Huckleberry 


Użytkownik "Krenauer"  napisał w wiadomości

Tu się podepnę, bo przyszła mi do głowy jedna myśl: ten kto szybko jechał
motocyklem lub wystawiał rękę poza okno przy szybkiej jeździe samochodem chyba
wie jak reaguje ciało na najmniejszy ruch poza tzw. cień aerodynamiczny. Co to
za problem zaprojektować klapkę, która sama się zamknie po przekroczeniu pewnej
prędkości? Bo to chyba nie jest problem?

Nie jestem jakimś fachowcem od tych spraw, ale wydaje mi się, że przy tych prędkościach to już klapka musi być blokowana. Bo występuje pewnie jakieś ssanie przy ekstermalnych prędkościach, które by po prostu tą klapkę otwierało przy zmienie kierunku jazdy.
pozdrawiam

17 Data: Kwiecien 16 2007 16:02:33
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Krenauer 

On Mon, 16 Apr 2007 15:48:36 +0200, "Huckleberry"
wrote:


W wielu urządzeniach są klapy, dźwignie itp. z  histerezą wymuszoną
mechanicznie, zazwyczaj za pomocą odpowiednio dobranej sprężyny. Wtedy istnieją
tylko dwa stabilne położenia mechanizmu. By je zmienić potrzeba odpowiednio
dużej i właściwie ukierunkowanej siły. Ja wyobrażam sobie taką klapkę wlewu
paliwa jako otwieraną elektrycznie przy wjeździe do boksu i zamykaną na zatrzask
po osiągnięciu pewnej prędkości - według mnie proste aż do bólu i chyba
niezawodne. A może po prostu mam nieodpowiednią pracę ;-)


--
Pozdrawiam
Krenauer

18 Data: Kwiecien 16 2007 16:13:52
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Huckleberry 


Użytkownik "Krenauer"  napisał w wiadomości

W wielu urządzeniach są klapy, dźwignie itp. z  histerezą wymuszoną
mechanicznie, zazwyczaj za pomocą odpowiednio dobranej sprężyny. Wtedy istnieją
tylko dwa stabilne położenia mechanizmu. By je zmienić potrzeba odpowiednio
dużej i właściwie ukierunkowanej siły. Ja wyobrażam sobie taką klapkę wlewu
paliwa jako otwieraną elektrycznie przy wjeździe do boksu i zamykaną na zatrzask
po osiągnięciu pewnej prędkości - według mnie proste aż do bólu i chyba
niezawodne. A może po prostu mam nieodpowiednią pracę ;-)

Ty wiesz ile waży taka sprężyna?! ;)
Pomysł chyba niezły, w każdym razie po doświadczeniach Kubicy i Webbera inżynierowie chyba powinni się tym zająć :)
A tak BTW to ja myślę, że nikt nie sprawdzał tego mechanizmu  na działanie piasku. Widać było na torze chmury piachu. I stąd pewnie problemy Kubicy i Webbera (a kto wie czy to wszyscy - o tych wiemy na pewno). Może powinni zatrudnić jakiegoś inżyniera z Paryż/Dakar, chociazby pod kątem wyścigu w Bahrajnie :)
pozdrawiam

19 Data: Kwiecien 16 2007 16:23:45
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Krenauer 


Ty wiesz ile waży taka sprężyna?! ;)

A niech waży nawet 100 kg :-))
Przecież i tak wożą ze sobą kilkadziesiąt kilo balastu...

--
Pozdrawiam
Krenauer

20 Data: Kwiecien 16 2007 14:57:58
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:


Ty wiesz ile waży taka sprężyna?! ;)

A niech waży nawet 100 kg :-))
Przecież i tak wożą ze sobą kilkadziesiąt kilo balastu...

ale w podwoziu...

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
wyrosną starzy, wkurwieni..?"  J. Kofta

21 Data: Kwiecien 16 2007 17:31:05
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Krenauer 

On Mon, 16 Apr 2007 14:57:58 +0000 (UTC), Budzik
 wrote:


Przecież i tak wożą ze sobą kilkadziesiąt kilo balastu...

ale w podwoziu...
Kiedyś obiecałem sobie nie brać udziału w wątkach, w których liczba postów
przekracza 30, ale nudzę się w domu ze złamaną ręką. Wydaje mi się, że nie
potrafiłbym wskazać w bolidzie F1 granicy między podwoziem i nadwoziem. Może
regulamin jasno precyzuyje te kwestie, ale nie była to nigdy moja lektura.
Trochę nad tym ubolewam, ale zycie jest za krótkie, zeby znać się na wszystkim.

--
Pozdrawiam
Krenauer

22 Data: Kwiecien 16 2007 18:24:14
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: J.F. 

On Mon, 16 Apr 2007 17:31:05 +0200,  Krenauer wrote:

On Mon, 16 Apr 2007 14:57:58 +0000 (UTC), Budzik
Przecież i tak wożą ze sobą kilkadziesiąt kilo balastu...

ale w podwoziu...
Kiedyś obiecałem sobie nie brać udziału w wątkach, w których liczba postów
przekracza 30, ale nudzę się w domu ze złamaną ręką. Wydaje mi się, że nie
potrafiłbym wskazać w bolidzie F1 granicy między podwoziem i nadwoziem. Może
regulamin jasno precyzuyje te kwestie, ale nie była to nigdy moja lektura.

Niektorzy nawet sugeruja ze tam wszystko jest do silnika przykrecone
:-)

Tak czy inaczej - im nizej masa tym lepiej.

J.

23 Data: Kwiecien 16 2007 18:34:46
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: SebaeL 

J.F. napisał:

Tak czy inaczej - im nizej masa tym lepiej.

....powiedzieli chłopcy z Pruszkowa, przyklepując łopatą mogiłę ;)

seba

24 Data: Kwiecien 16 2007 18:36:07
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Huckleberry 


Użytkownik "SebaeL"  napisał w wiadomości

Tak czy inaczej - im nizej masa tym lepiej.

...powiedzieli chłopcy z Pruszkowa, przyklepując łopatą mogiłę ;)

Równie dobrze mogliby powiedzieć to chłopcy z Mclarena ;)
Nie rozjuszaj Krenauera ilością bezproduktywnych newsów ;)
pozdrawiam

25 Data: Kwiecien 16 2007 18:42:52
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: SebaeL 

Huckleberry napisał:

Tak czy inaczej - im nizej masa tym lepiej.

...powiedzieli chłopcy z Pruszkowa, przyklepując łopatą mogiłę ;)

Równie dobrze mogliby powiedzieć to chłopcy z Mclarena ;)
Nie rozjuszaj Krenauera ilością bezproduktywnych newsów ;)

Cóż, na pewno chłopak doceni starania grupowiczów by mu czas umilić. Siedzi w domu, żona w pracy, ręka złamana to i na ręcznym nie zjedzie jak Główna Używana - niech sobie chociaż wątki >30 poczyta ;)

seba

ps. Krenauer, MSPANC. Powrotu do zdrowia życzę :)

26 Data: Kwiecien 15 2007 18:44:22
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Cavallino 


Użytkownik "misiek"  napisał w wiadomości


Klopoty sprzetowe miejmy nadzieje minely ;)

Zakładając że dalej będzie jeździł autem przygotowanym dla Heidfelda to może tak...

27 Data: Kwiecien 15 2007 23:01:54
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Sunday, April 15, 2007, 6:44:22 PM, you wrote:

Klopoty sprzetowe miejmy nadzieje minely ;)
Zakładając że dalej będzie jeździł autem przygotowanym dla Heidfelda to może
tak...

Udzieliło Ci się? ;-P

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

28 Data: Kwiecien 17 2007 08:58:21
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello Cavallino,

Sunday, April 15, 2007, 6:44:22 PM, you wrote:

Klopoty sprzetowe miejmy nadzieje minely ;)
Zakładając że dalej będzie jeździł autem przygotowanym dla Heidfelda to może
tak...

Udzieliło Ci się? ;-P

Jeszcze nie.....
Na razie obserwuję sytuację.

29 Data: Kwiecien 17 2007 14:55:55
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Tuesday, April 17, 2007, 8:58:21 AM, you wrote:

Klopoty sprzetowe miejmy nadzieje minely ;)
Zakładając że dalej będzie jeździł autem przygotowanym dla
Heidfelda to może tak...
Udzieliło Ci się? ;-P
Jeszcze nie.....
Na razie obserwuję sytuację.

Ja również. O cudownie spadającej na bolid Alonso lampie sufitowej
słyszałeś?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

30 Data: Kwiecien 17 2007 15:50:09
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości news:

Klopoty sprzetowe miejmy nadzieje minely ;)
Zakładając że dalej będzie jeździł autem przygotowanym dla
Heidfelda to może tak...
Udzieliło Ci się? ;-P
Jeszcze nie.....
Na razie obserwuję sytuację.

Ja również. O cudownie spadającej na bolid Alonso lampie sufitowej
słyszałeś?

????

31 Data: Kwiecien 17 2007 18:29:27
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Tuesday, April 17, 2007, 3:50:09 PM, you wrote:

Klopoty sprzetowe miejmy nadzieje minely ;)
Zakładając że dalej będzie jeździł autem przygotowanym dla
Heidfelda to może tak...
Udzieliło Ci się? ;-P
Jeszcze nie.....
Na razie obserwuję sytuację.
Ja również. O cudownie spadającej na bolid Alonso lampie sufitowej
słyszałeś?
????

Podobno w nocy z piątku na sobotę na bolid Alonso spadła lampa.
Uszkodzenia udało się naprawić - na ile skutecznie, nie wiadomo.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

32 Data: Kwiecien 17 2007 22:16:57
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości news:

Zakładając że dalej będzie jeździł autem przygotowanym dla
Heidfelda to może tak...
Udzieliło Ci się? ;-P
Jeszcze nie.....
Na razie obserwuję sytuację.
Ja również. O cudownie spadającej na bolid Alonso lampie sufitowej
słyszałeś?
????

Podobno w nocy z piątku na sobotę na bolid Alonso spadła lampa.
Uszkodzenia udało się naprawić - na ile skutecznie, nie wiadomo.

Niezłe.
Jak rozumiem sugerujesz, że Niemaszki razem z Angolami psują specjalnie auta swoim zawodnikom, ale z innych krajów? ;-)

33 Data: Kwiecien 17 2007 22:23:26
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Huckleberry 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Niezłe.
Jak rozumiem sugerujesz, że Niemaszki razem z Angolami psują specjalnie auta swoim zawodnikom, ale z innych krajów? ;-)

To wszystko sprawka Schumachera. Ferrari zatrudniło go jako konsultanta ;)

pozdrawiam

34 Data: Kwiecien 18 2007 00:01:39
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Tuesday, April 17, 2007, 10:16:57 PM, you wrote:

[...]

Podobno w nocy z piątku na sobotę na bolid Alonso spadła lampa.
Uszkodzenia udało się naprawić - na ile skutecznie, nie wiadomo.
Niezłe.
Jak rozumiem sugerujesz, że Niemaszki razem z Angolami psują specjalnie auta
swoim zawodnikom, ale z innych krajów? ;-)

Sugeruję, że wszędzie mogą znaleźć się podli ludzie, którzy
nieuczciwymi metodami, z sobie tylko znanych powodów, próbują zmieniać
wyniki.
Mercedes przez długi czas borykał się z problemami z silnikami (szkoda
tylko Hakkinena), w Renault "cudownie" niedokręcało się prawe tylne
koło, Kubicy psuje się w bolidzie niemal wszystko - nawet w testowym
klapka wlewu paliwa (Webberowi również). A na bolid Alonsa nagle spada
lampa. Przypadki? Być może...

Jedno jest pewne - wielu Niemcom mocno nie w smak to, że byle Polaczek
nagle znalazł się w niemieckiej ekipie. Kanadyjczyka się pozbyli dość
łatwo, w kolejce czeka kolejny Niemiec. Heidfeld też ma powody, by
czuć się zagrożony - jego histeryczne żądania przedłużenia kontraktu o
czymś świadczą. Może jakiś "patriota" w ekipie poczuł zew historii i
stara się dopomóc ekipie odzyskać czysty, aryjski charakter?

Jak jest naprawdę - tego się nie dowiemy nigdy. Nawet jeśli faktycznie
udowodnią komuś sabotaż, to sprawa zostanie załatwiona cichutko i nikt
nic nie będzie wiedział. Byle jak najszybciej - bez względu na to, że
Kubica jest Polakiem, jest po prostu zbyt dobrym kierowcą, żeby go
zniszczyć, jak zniszczono Hakkinena. Już same matactwa FIA wystarczą,
żeby wypaczać wyniki wyścigów - po co dokładać do tego całkiem
pozasportowe rozgrywki.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

35 Data: Kwiecien 17 2007 18:31:45
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Tuesday, April 17, 2007, 3:50:09 PM, you wrote:

[...]

Ja również. O cudownie spadającej na bolid Alonso lampie sufitowej
słyszałeś?
????

Znalazłem nawet linka: http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?p=366031

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

36 Data: Kwiecien 15 2007 22:29:31
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Daw_k  

witam.. ja mam pytanie troszke z innej beczki!

Prosze aby ktos wytlumaczyl mi sens nakazu jazdy w czasie wyscigu na 2
roznych miesznakach ogumienia??

Myslalem i nie moge sobie tego sensownie wytlumaczyc...albo moze przeoczam
jakis fakt!

dzieki i pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

37 Data: Kwiecien 16 2007 08:54:21
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: J.F. 

On Sun, 15 Apr 2007 22:29:31 +0000 (UTC),  Daw_k  wrote:

witam.. ja mam pytanie troszke z innej beczki!
Prosze aby ktos wytlumaczyl mi sens nakazu jazdy w czasie wyscigu na 2
roznych miesznakach ogumienia??

Myslalem i nie moge sobie tego sensownie wytlumaczyc...albo moze przeoczam
jakis fakt!

Sprzedaz opon byla za mala ? :-)

J.

38 Data: Kwiecien 16 2007 09:04:30
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Boombastic 

Prosze aby ktos wytlumaczyl mi sens nakazu jazdy w czasie wyscigu na 2
roznych miesznakach ogumienia??

Już od dawna przepisy w F1 są jakieś od czapy. Same zakazy i nakazy. Pewnie
jak zwykle podyktowane jest to bezpieczeństwem i widowiskowością. Dobrze, że
nie każą zakładać im zimówek :-)

39 Data: Kwiecien 16 2007 10:00:45
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Huckleberry 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

Już od dawna przepisy w F1 są jakieś od czapy. Same zakazy i nakazy. Pewnie jak zwykle podyktowane jest to bezpieczeństwem i widowiskowością. Dobrze, że nie każą zakładać im zimówek :-)

Albo na łańcuchach :P
W WRC zdarza się np. obowiązkowy OS na asfalcie na stadionie na oponach śniegowych. Podyktowane jest to tym, żeby samochody mogły robić widowiskowe poślizgi.
A co do tej drugiej mieszanki - jakiś tam pomysł, żeby wprowadzić inny czynnik, żeby nie było za nudno. Czy się sprawdzi? Zobaczymy...

pozdrawiam

40 Data: Kwiecien 16 2007 10:47:45
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Boombastic 

A co do tej drugiej mieszanki - jakiś tam pomysł, żeby wprowadzić inny
czynnik, żeby nie było za nudno. Czy się sprawdzi? Zobaczymy...

Ale to jest głupie. Bahrajn można było zrobić na jeden pit stop, ale z
powodu tych durnych opon zysk na pitstopie poszedłby w diabły ze względu na
straty na okrążeniach.

41 Data: Kwiecien 16 2007 13:45:04
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Axel 

"Boombastic"  wrote in message

A co do tej drugiej mieszanki - jakiś tam pomysł, żeby wprowadzić inny
czynnik, żeby nie było za nudno. Czy się sprawdzi? Zobaczymy...
Ale to jest głupie. Bahrajn można było zrobić na jeden pit stop, ale z
powodu tych durnych opon zysk na pitstopie poszedłby w diabły ze względu
na  straty na okrążeniach.

Obawiam sie, ze opona z miekkiej mieszanki moglaby tego nie przetrzymac - na
mocno zuzytej oponie czasy wcale nie bylyby takie dobre.

--
Axel

42 Data: Kwiecien 16 2007 15:00:27
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Boombastic 

Obawiam sie, ze opona z miekkiej mieszanki moglaby tego nie przetrzymac -
na mocno zuzytej oponie czasy wcale nie bylyby takie dobre.

Mylisz się. Któryś z zawodników jechał z tak dużą iloscia paliwa, że
pierwsze tankowanie i zmiane opon zrobił po przejechaniu ponad połowy
dystansu. Mógł zrobic tylko jeden pit stop, ale nie, pieprzone przepisy
zmusiły go do drugiego lub jazde połowę dystansu na twardej mieszance.

43 Data: Kwiecien 16 2007 13:21:32
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:


Obawiam sie, ze opona z miekkiej mieszanki moglaby tego nie
przetrzymac - na mocno zuzytej oponie czasy wcale nie bylyby takie
dobre.

Mylisz się. Któryś z zawodników jechał z tak dużą iloscia paliwa, że
pierwsze tankowanie i zmiane opon zrobił po przejechaniu ponad połowy
dystansu. Mógł zrobic tylko jeden pit stop, ale nie, pieprzone
przepisy zmusiły go do drugiego lub jazde połowę dystansu na twardej
mieszance.

przyznam szczeze ze tej decyzji nie rozumiałem.
Po pierwsze zarówno McLareny jak i Ferrari (co do innych to nie wiem, bo
stosunkowo mało danych pojawia sie na ekranie) jechały wrecz szybciej na
twardych niz na miekkich oponach. A nawet zakładajac ze jechałby pwolniej o
np. 0,5 sekundy na okrazeniu to przez 30 okrazen straciłby 15 sekund -
chyba znacznie mniej niz trzeba stracic na trzeci pit-stop.


--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Błąd łatwiej można dostrzec niż prawdę,
bo błąd leży na wierzchu, a prawda w głębi"

44 Data: Kwiecien 16 2007 15:26:18
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Budzik,

Monday, April 16, 2007, 3:21:32 PM, you wrote:

[...]

przyznam szczeze ze tej decyzji nie rozumiałem.
Po pierwsze zarówno McLareny jak i Ferrari (co do innych to nie wiem, bo
stosunkowo mało danych pojawia sie na ekranie) jechały wrecz szybciej na
twardych niz na miekkich oponach.

Bo w ostatniej fazie wyścigu tor był już całkowicie oczyszczony z
piasku i "nagumowany" - w takiej sytuacji twarde opony są szybsze.

A nawet zakładajac ze jechałby pwolniej o np. 0,5 sekundy na
okrazeniu to przez 30 okrazen straciłby 15 sekund - chyba znacznie
mniej niz trzeba stracic na trzeci pit-stop.

Zapomniałes policzyć wpływ ciężaru paliwa na czas okrążenia.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

45 Data: Kwiecien 16 2007 14:51:25
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:


przyznam szczeze ze tej decyzji nie rozumiałem.
Po pierwsze zarówno McLareny jak i Ferrari (co do innych to nie wiem,
bo stosunkowo mało danych pojawia sie na ekranie) jechały wrecz
szybciej na twardych niz na miekkich oponach.

Bo w ostatniej fazie wyścigu tor był już całkowicie oczyszczony z
piasku i "nagumowany" - w takiej sytuacji twarde opony są szybsze.

20 okrazen do konca juz był, a 27 jeszcze nie?

A nawet zakładajac ze jechałby pwolniej o np. 0,5 sekundy na
okrazeniu to przez 30 okrazen straciłby 15 sekund - chyba znacznie
mniej niz trzeba stracic na trzeci pit-stop.

Zapomniałes policzyć wpływ ciężaru paliwa na czas okrążenia.

nie tyle zapomnialem, co nie mam odpowiednich danych do takich porównan.
Niemniej fakt jest faktem ze pierwsze 30 okrazen jechali wlasnie takim
obciazonym autem - skoro były planowane 2pit stopy to po co był taki start?
P.S. Kto to wogole był i które miejsce zajał?

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
Frank Herbert

46 Data: Kwiecien 16 2007 17:02:13
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Budzik,

Monday, April 16, 2007, 4:51:25 PM, you wrote:

przyznam szczeze ze tej decyzji nie rozumiałem.
Po pierwsze zarówno McLareny jak i Ferrari (co do innych to nie wiem,
bo stosunkowo mało danych pojawia sie na ekranie) jechały wrecz
szybciej na twardych niz na miekkich oponach.
Bo w ostatniej fazie wyścigu tor był już całkowicie oczyszczony z
piasku i "nagumowany" - w takiej sytuacji twarde opony są szybsze.
20 okrazen do konca juz był,

Drugie zmiany opon były później - zaczęły się na 18 okrążeniu od
końca.

a 27 jeszcze nie?

28/29 okrążenie to połowa dystansu. Wtedy był nagumowany znacznie
mniej. Przy tak wysokich temperaturach jazda na jednym komplecie
miękkich przez połowę dystansu była ryzykowna.

[...]

Zapomniałes policzyć wpływ ciężaru paliwa na czas okrążenia.
nie tyle zapomnialem, co nie mam odpowiednich danych do takich porównan.

To pooglądaj F1 przez parę lat - będzie podstawa do dyskusji.

Niemniej fakt jest faktem ze pierwsze 30 okrazen jechali wlasnie takim

Tylko jeden zawodnik tak ryzykował.

obciazonym autem - skoro były planowane 2pit stopy to po co był taki start?
P.S. Kto to wogole był

http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=5579

i które miejsce zajał?

Nie skończył wyścigu.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

47 Data: Kwiecien 16 2007 17:21:26
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:


przyznam szczeze ze tej decyzji nie rozumiałem.
Po pierwsze zarówno McLareny jak i Ferrari (co do innych to nie
wiem, bo stosunkowo mało danych pojawia sie na ekranie) jechały
wrecz szybciej na twardych niz na miekkich oponach.
Bo w ostatniej fazie wyścigu tor był już całkowicie oczyszczony z
piasku i "nagumowany" - w takiej sytuacji twarde opony są szybsze.
20 okrazen do konca juz był,

Drugie zmiany opon były później - zaczęły się na 18 okrążeniu od
końca.

to tylko 2 okrazenia róznicy... :)

a 27 jeszcze nie?

28/29 okrążenie to połowa dystansu. Wtedy był nagumowany znacznie
mniej. Przy tak wysokich temperaturach jazda na jednym komplecie
miękkich przez połowę dystansu była ryzykowna.

ale ja tu pisze o tym jednym co takie ryzyko podjął!

Zapomniałes policzyć wpływ ciężaru paliwa na czas okrążenia.
nie tyle zapomnialem, co nie mam odpowiednich danych do takich
porównan.

To pooglądaj F1 przez parę lat - będzie podstawa do dyskusji.

no co ty? Po kilku latach *ogladania* ma sie taka wiedze, zeby to wyliczyc?

Niemniej fakt jest faktem ze pierwsze 30 okrazen jechali wlasnie
takim

Tylko jeden zawodnik tak ryzykował.

o nim wlasnie pisze, ze dziwie sie, iz nie kontynuował tej strategii.

obciazonym autem - skoro były planowane 2pit stopy to po co był taki
start? P.S. Kto to wogole był

http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=5579

aha Davidson.
Odpowiedziałes, kto to był, ale nie odpowiedziałes, skad takie planowanie
wyscigu? Co miało dac przejechanie 28 okrazen na jednym komplecie i potem
tylko 11 na drugim komplecie miekkich opon.


--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"W demokracji wolno głupcom głosować,
w dyktaturze wolno głupcom rządzić."  Bertrand Russell

48 Data: Kwiecien 16 2007 16:54:48
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: 'Tom N' 

Boombastic  w


Obawiam sie, ze opona z miekkiej mieszanki moglaby tego nie przetrzymac -
na mocno zuzytej oponie czasy wcale nie bylyby takie dobre.

Mylisz się. Któryś z zawodników jechał z tak dużą iloscia paliwa, że
pierwsze tankowanie i zmiane opon zrobił po przejechaniu ponad połowy
dystansu. Mógł zrobic tylko jeden pit stop, ale nie, pieprzone przepisy
zmusiły go do drugiego lub jazde połowę dystansu na twardej mieszance.

Kubicy nie tankowali na drugim stopie (o ile dobrze widziałem), tylko koła
zmienili.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

49 Data: Kwiecien 17 2007 09:30:09
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Axel 

"Boombastic"  wrote in message

Obawiam sie, ze opona z miekkiej mieszanki moglaby tego nie
przetrzymac -  na mocno zuzytej oponie czasy wcale nie bylyby takie
dobre.
Mylisz się. Któryś z zawodników jechał z tak dużą iloscia paliwa, że
pierwsze tankowanie i zmiane opon zrobił po przejechaniu ponad połowy
dystansu. Mógł zrobic tylko jeden pit stop, ale nie, pieprzone przepisy
zmusiły go do drugiego lub jazde połowę dystansu na twardej mieszance.

Tylko jakos wcale nie byl w czolowce wyscigu - ciekawe dlaczego...
W poprzednich sezonach nie bylo przepisu o obowiazkowym uzyciu roznych opon
i jakos strategia jednego pit-stopu nie byla powszechna. A auta jadace na
dwa pit-stopy wygrywaly tez. Pomysl nad tym. Reszte juz napisali obok.

--
Axel

50 Data: Kwiecien 17 2007 14:33:55
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: Boombastic 

Tylko jakos wcale nie byl w czolowce wyscigu - ciekawe dlaczego...
W poprzednich sezonach nie bylo przepisu o obowiazkowym uzyciu roznych
opon i jakos strategia jednego pit-stopu nie byla powszechna. A auta
jadace na dwa pit-stopy wygrywaly tez. Pomysl nad tym. Reszte juz napisali
obok.

Jak ktoś ma słabsze auto, a nie ma co się oszukiwać, różnice są kolosalne,
to próbuje walczyć strategią.

51 Data: Kwiecien 16 2007 16:53:33
Temat: Re: Kubica 6 ty !
Autor: 'Tom N' 

Boombastic  w


Prosze aby ktos wytlumaczyl mi sens nakazu jazdy w czasie wyscigu na 2
roznych miesznakach ogumienia??

Już od dawna przepisy w F1 są jakieś od czapy. Same zakazy i nakazy. Pewnie
jak zwykle podyktowane jest to bezpieczeństwem i widowiskowością. Dobrze, że
nie każą zakładać im zimówek :-)

Ale szykują sie do jazd nocnych... Znaczy sie światła jakieś będą potrzebne.
Nakażą zamontować mijania... ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Kubica 6 ty !



Grupy dyskusyjne