Kupiłem C8 proszę o porady ;-)
1 | Data: Grudzien 12 2008 08:13:49 |
Temat: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | |
Autor: Sawa | Witam! 2 |
Data: Grudzien 12 2008 08:22:14 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Sawa | Użytkownik "Sawa" napisał w wiadomości 2 Co się lubi zepsuć? Pomijam drzwi elektryczne jak ostrzegał wcześniej Waldek, jedne nie reagują na pociągniecię klamki ;-) (na pilota i przyciski działają) w ASO powiedzieli że zrobią to "gratis" w ramach przeglądu na 90kkm. Sawa 3 |
Data: Grudzien 12 2008 08:29:00 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert_J | Kupiłem 2 letniego Citroena C8 I dopiero teraz zadajesz pytania? Nie lepiej było przed kupnem? :-) 3 Czy da się włączyć przy zgaszonym silniku Webasto? Zasadnicza kwestia: po cholerę włączać Webasto kiedy silnik pracuje? Może się mylę, ale chyba po to ono jest żeby pracowało przy wyłączonym silniku :-) 4 |
Data: Grudzien 12 2008 16:27:38 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Robert_J pisze: Nie każdy jest wszystkologiem - czasem pytania nasuwają się po czasie.Kupiłem 2 letniego Citroena C8I dopiero teraz zadajesz pytania? Nie lepiej było przed kupnem? :-) Właśnie się mylisz. Nie jest to klasyczne ogrzewanie postojowe pracujące całkowicie niezależnie, a tylko "dogrzewanie" zimnego układu. Ma to na celu szybkie rozpoczęcie ogrzewania przestrzeni pasażerskiej, pomimo że jeszcze silnik nie osiągnął temperatury roboczej.3 Czy da się włączyć przy zgaszonym silniku Webasto?Zasadnicza kwestia: po cholerę włączać Webasto kiedy silnik pracuje? Może się mylę, ale chyba po to ono jest żeby pracowało przy wyłączonym silniku :-) Poza tym przy takiej przestrzeni wewnątrz auta nagrzanie jej przy -20 trochę zajmuje. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 5 |
Data: Grudzien 12 2008 08:29:32 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: szerszen |
3 Czy da się włączyć przy zgaszonym silniku Webasto? idea webasto jest taka ze ma dzialac na postoju, wiec powinno sie dac :) 4 Gdzie zamontować bata od CB? Myślałem że będzie dziurka po antenie wymontuję ja i wstawię, a tu klops dziurki brak, nowej nie będę robił, myślałem aby zamocować gdzieś do szyny od bagażnika dachowego, przerabiał ktoś ten temat? do szyny albo na uchwyt krawedziowy na tylnej klapie czy gdzie tam masz, dla polepszenia efektu dobrze jest wtedy, oczywiscie jesli instalujesz na dlugo/stale, pociagnac kabelek od masy anteny pod jakas najblizsza srube, aby zlapac dobra mase z buda 6 |
Data: Grudzien 12 2008 09:58:55 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | szerszen wrote: Użytkownik "Sawa" napisał w wiadomości nie, bo OIDP to jest tam dogrzewacz silnika, a nie wnętrza auta i pracuje to tylko przy włączonym silniku. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 7 |
Data: Grudzien 12 2008 12:31:50 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: CeSaR | nie, bo OIDP to jest tam dogrzewacz silnika, a nie wnętrza auta i pracuje to tylko przy włączonym silniku. Samą ideą webasto była praca jako ogrzewanie postojowe, w ciężarówkach, kempingach itd. Montowane również często w wiatrowcach (garbus, zaporożec) szczególnie w tych na rynkach skandynawskich lub syberyjskich :-) W Garbusach do dziś poszukiwane i używane ze względu na dość niską wydajność oryginalnego ogrzewania. Później "odżyło" w samochodach z nowymi silnikami H I D T C w dowolnej konfiguracji tych literek jako że silniki te same z siebie dość słabo grzeją a w połączeniu z kubaturą np. C8 efektywność jest nijaka taka.... Jako wyposażenie dodatkowe było to montowane i w jakichś maluchach z jeszcze mniejszymi dieslami. Tak czy inaczej - w C8 pewnie jako główne zadanie jest że ma dogrzać ale przy wyłączonym motorze IMO tez działaćpowinno. C 8 |
Data: Grudzien 12 2008 12:50:09 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | CeSaR wrote: nie, bo OIDP to jest tam dogrzewacz silnika, a nie wnętrza auta i Nie, bo to nie jest ogrzewanie postojowe o jakim piszesz na początku, a dogrzewacz silnika (ktory jest obecnie montowany w wielu dieslach, ze względu na ich sprawnośc, ktora jest na tyle duża, ze nagrzewanie silniak następuje b. wolno i stąd potrzebne są dogrzewacze. Mozesz je znaleźć w naprawde wielu autach i nie są to ogrzewania postojowe tylko dogrzewacze silnika, ktore włączają sie automatycznie przy zimnym silniku i tylko podczas jego uruchomienia do uzyskania jakiejsć tam minimalnej temperatury pracy danego silnika. Zwykle jest też pstryczek elektryczek, którym mozna ten dogrzewacz wyłączyć - jak ESP czyli WYłącznik. Ogrzewanie postojowe to inna para kaloszy. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 9 |
Data: Grudzien 12 2008 13:11:15 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: CeSaR | Nie, bo to nie jest ogrzewanie postojowe o jakim piszesz na początku, a dogrzewacz silnika (ktory jest obecnie montowany w wielu dieslach, ze względu na ich sprawnośc, ktora jest na tyle duża, ze nagrzewanie silniak następuje b. wolno i stąd potrzebne są dogrzewacze. Mozesz je znaleźć w naprawde wielu autach i nie są to ogrzewania postojowe tylko dogrzewacze silnika, ktore włączają sie automatycznie przy zimnym silniku i tylko podczas jego uruchomienia do uzyskania jakiejsć tam minimalnej temperatury pracy danego silnika. Zwykle jest też pstryczek elektryczek, którym mozna ten dogrzewacz wyłączyć - jak ESP czyli WYłącznik. OK, nie sprzeczam się bo nie wiem jak to fizycznie wygląda. Pod hasłem marketingowym faktycznie mogą się kryć różne rzeczy. Webasto typowe widziałem i wiem jak działa. Czyli co - to jest urządzenie, które ogrzewa/dogrzewa czynnik w układzie chłodzenia? Jeśli tak to w takim razie już tylko krok do tego, aby przystosować to (przy zewnętrznym zasilaniu) do standardowego systemu podgrzewania silnika przed startem w zimowych warunkach (naprawdę zimowych a nie takich jak obecne). C 10 |
Data: Grudzien 12 2008 14:03:16 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | CeSaR wrote: Czyli co - to jest urządzenie, które ogrzewa/dogrzewa czynnik w Faktycznie w niektórych autach da sie to zrobić, ale to rzedkość. Różnica jest mniej wiecej taka jak miedzy klimą manualną a klimatronikiem. Jedno i drugie to klima, jest chłodnica, spręzarka, cały uklad chłodzenia, a jednak, zeby przerobić z manualnej na klimatronik musisz wyłożyć całkiem sporo sianka i energii, zeby to zrobic. To po prostu dwa rózne urządzenia, które mają kilka wspólnych cech. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 11 |
Data: Grudzien 12 2008 14:13:10 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: CeSaR | Faktycznie w niektórych autach da sie to zrobić, ale to rzedkość. E, chyb anie byłoby aż tak źle. Przy tym urządzeniu rozruchowym chyba najważniejszą sprawą byłoby zasilanie aby to cudo do AC podłączyć bo cóż po pogrzanym silniku jeśli po baterii wspomnienie zostało? Do tego ew. zegar przy czym spokojnie może być zewnętrzny, tam gdzie podłączamy całość do AC. Pompka - może nawet niekoniecznie, trzeba tylko moc grzałki tak dobrać żeby nie zagotować czynnika w jednym miejscu podczas gdy w drugim jest -10C. Delikatnie "na grawitację" powinno pójść. Ze 3 lata temu, kiedy była ta zima z -25C myślałem o takim patencie a i spore dyskusje na grupie były. Wraz z konkretnymi rozwiązaniami grzałek w blokach i podgrzewaczy na wężach od chłodnicy. Tyle że to były tylko podgrzewacze postojowe a nie dogrzewacze do TDCHDI... C 12 |
Data: Grudzien 12 2008 16:40:02 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | CeSaR wrote:
ehh kolego - dalej porównaj to z klimatronikiem ... Panel, kilka elementów wykonawczych i voila, a tu sie okazuje ze trzeba 2kPLN dołożyć, przy czym montaż klimty od podstaw to 3kPLN (mówimy o używanych elementach) Przerabiałem temat przeróbki dogrzewania silnika na ogrzewanie postojowe w Oplu Omedze 2,5DTI. Po prostu zrezygnowałem, bo montaż naprawde staje sie nieopłacalny ... no chyba, ze kupisz se auto, ktore masz ochote dofinasować, jak ja teraz kupilem Omege A 3,0 24V w manualu za 4kPLN. Jest cała, 100% sprawna, z polskiego salonu, od drugiego wlasciela - mozna wsiadać i jeździć. Wstępnie kosztu "dofinansowania" auta oszacowalem na 6kPLN :D a nic takiego nie chce zrobić (skóra, malowanie, felgi i kilka drobiazgów) Baaardzo skromnie policzylem. Zastanawiam sie nad turbo - ale to już przynajmniej drugie tyle. Napewno musze doliczyć jeszcze zawieszenie (nie naprawa, tyl;ko wymiana) i ew. szpera - jesli tylko uda mi sie ją gdzieś znaleźć. Znów kilka tys zł w sumie. Jak widzisz - wszytsko sie da .. wszystko rozbija sie o kase i o to do czego Ci ten samochod. Omega ma być do zabawy, do jeżdzenia mam 1,9TDI ;) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 13 |
Data: Grudzien 13 2008 02:04:25 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszÄ o porady ;-) | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2008-12-12, Kuba (aka cita) wrote: Jak widzisz - wszytsko sie da .. wszystko rozbija sie o kase i o to do czego Do zabawy to nie lepiej coś wielkości powiedzmy seata leona - za to z klatką? pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 14 |
Data: Grudzien 13 2008 08:13:03 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 13 Dec 2008 02:04:25 +0100, Krzysiek Kielczewski Omega ma być do zabawy, do jeżdzenia mam 1,9TDI ;) Tylko ile można jeździć tyłem do przodu? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 15 |
Data: Grudzien 13 2008 10:36:10 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszÄ o porady ;-) | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2008-12-13, Robert Rędziak wrote: Omega ma być do zabawy, do jeżdzenia mam 1,9TDI ;) Dlaczego tyłem do przodu? Krzysiek Kiełczewski 16 |
Data: Grudzien 13 2008 23:39:23 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 13 Dec 2008 10:36:10 +0100, Krzysiek Kielczewski Dlaczego tyłem do przodu? A ile to tylnopędnych aut wielkości Leona znajduje się na rynku? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 17 |
Data: Grudzien 14 2008 21:02:34 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszÄ o porady ;-) | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2008-12-13, Robert Rędziak wrote: Dlaczego tyłem do przodu? Do zabawy wystarczy jedno :-) Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 18 |
Data: Grudzien 15 2008 15:35:40 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Krzysiek Kielczewski wrote: On 2008-12-13, Robert Rędziak wrote: no to pokaż mi tylnonapędowe auto, które ma więcej niż 200KM w serii, jest stosunkowo lekkie (masa własna Omegi A to 1275kg), w zakupie kosztuje mniej niż 5000zł, a częsci do niego są śmiesznie tanie (amortyzatory <200zł - choć najtańsze kosztują 125zl, klocki to mniej niż 50zł, itd itp) Teraz klue. Wloże w to auto ok 6 tys zl (lakiernik, mechanik, tapicer - po 2tys zł) i mam naprawde niezniszczalne, bardzo fajne auto, ktore na drodze zaskoczy nie jedne BMW i .. leony ;) Poza tym z tego silnika bez turbo i bez specjalnie wielkich nakładów mozna zrobic 220KM. Z turbo ten silnik C30SE widzialem zrobiony na 350KM (koszt ok 8tys) ps. tak swoją drogą ile wynosi masa wlasna Leona? :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 19 |
Data: Grudzien 15 2008 22:05:25 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 15 Dec 2008 15:35:40 +0100, Kuba (aka cita) Z turbo ten silnik C30SE widzialem zrobiony na 350KM (koszt ok Uturbiony silnik N/A za 8 tysięcy? Drut przez duże D. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 20 |
Data: Grudzien 16 2008 10:23:53 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Robert Rędziak wrote: On Mon, 15 Dec 2008 15:35:40 +0100, Kuba (aka cita) wrote: Mówie o samym silniku. Z luzem .. i wcale nie "D" Mniejsza z tym i tak nie mam tego w planie. 220KM jest absolutnie wystarczające w tym samochodzie -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 21 |
Data: Grudzien 16 2008 10:15:23 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 16 Dec 2008 10:23:53 +0100, Kuba (aka cita) Uturbiony silnik N/A za 8 tysięcy? Drut przez duże D. Przepraszam, nie Drut. MEGADRUT. Kolektor skrzynkowy, odprężanie uszczelką, używane turbo z diesla, intercooler z Iveco i podniesione ciśnienie na listwie? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 22 |
Data: Grudzien 16 2008 13:21:17 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Robert Rędziak wrote: On Tue, 16 Dec 2008 10:23:53 +0100, Kuba (aka cita) wrote: nie słyszałem, zeby firma GekoCars z Poznania pozwolila sobie na coś takiego Za dobrą renome mają, wiec ostrożniej z sądami kolego. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 23 |
Data: Grudzien 16 2008 17:28:32 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 16 Dec 2008 13:21:17 +0100, Kuba (aka cita) nie słyszałem, zeby firma GekoCars z Poznania pozwolila sobie na coś takiego I za 8k dadzą turbo, sześć kutych tłoków odprężających, metalową uszczelkę, orurowanie, intercooler, kolektor, zmontują poprawnie i zmapują silnik? Ja wiem, że w Poznaniu wiele rzeczy jest tanich, ale paru z powyższych w Poznaniu nie robią. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 24 |
Data: Grudzien 16 2008 19:36:13 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 16.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: nie słyszałem, zeby firma GekoCars z Poznania pozwolila sobie na coś takiego A moglbys nam przedstawic kosztorys tego uturbiania? Z detalami? Co dokladnie zostalo zrobione i za ile? Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 25 |
Data: Grudzien 17 2008 11:26:06 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Jacek Rudowski wrote: Dnia 16.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: Nic nie zostalo zrobione - BO NIE ZAKŁADAM TURBO -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 26 |
Data: Grudzien 17 2008 10:38:22 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: Jacek Rudowski wrote: To w koncu bylo 350KM z turbo za 8tys. czy nie? Ja nie pytam, czy ty zakladasz turbo... -- Jacek "AMI" Rudowski 27 |
Data: Grudzien 17 2008 12:11:11 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Jacek Rudowski wrote: Nic nie zostalo zrobione - BO NIE ZAKŁADAM TURBO ale to nie mój samochód byl. O samym aucie mozesz se poczytać na stronie Geko. A jak chcesz zapytać o koszty to zadzwoń do nich, a nie zawracaj mi gitary - bo to nie ja robiłem! -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 28 |
Data: Grudzien 17 2008 11:29:04 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: Jacek Rudowski wrote: http://www.gekocars.pl/tmech.htm O tym piszesz? A mozesz mi wskazac, bo widocznie niedowidze, gdzie tam stoi ta kwota 8tys. PLN za te modyfikacje? Bo ja nie wierze w ta kwote... Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 29 |
Data: Grudzien 17 2008 12:34:38 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Jacek Rudowski wrote: http://www.gekocars.pl/tmech.htm weź przeczytaj moje posty i wskaż mi gdzie napisalem, ze TEN projekt kosztował 8 tys zl. Kurwa jak ja czasem nie lubue usenetu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 30 |
Data: Grudzien 17 2008 11:46:06 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: Jacek Rudowski wrote: Bo Ci ludzie wytykaja bledy? Swojego soft turbo tez bez drutowania za 8tys. nie zrobisz... -- Jacek "AMI" Rudowski 31 |
Data: Grudzien 17 2008 12:50:27 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Jacek Rudowski wrote: Kurwa jak ja czasem nie lubue usenetu. nie, bo zawsz wsród 1000 przeglądajacych znajdzie sie kilku, ktorzy sie czepią czegoś. Ciekawe coś byś zrobil, jakby,m jednak mial w planach zrobić to turbo i taki by wyszedł jego koszt. ps. tak na marginesie - czy byloby to 7 czy 9, a moze 10 tys nie ma większego znaczenia, bo chodzi o rząd wielości. A jesli wlasnie to masz na mysli, bo z Twoich obliczeń wyszlo Ci nie 8 tylko 9 tys .. to w ogole nie ma sensu gadac. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 32 |
Data: Grudzien 17 2008 11:58:19 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: nie, bo zawsz wsród 1000 przeglądajacych znajdzie sie kilku, ktorzy sie Jak napisalem - zrob, pokaz, ze sie da... bedziesz mial satysfakcje, a ja zmienie zdanie... Zreszta - na poczatek mysle, ze moglby wystarczyc sam projekt i planowane koszta do wstepnej oceny... -- Jacek "AMI" Rudowski 33 |
Data: Grudzien 17 2008 15:18:36 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 17 Dec 2008 11:46:06 +0000 (UTC), Jacek Rudowski Swojego soft turbo tez bez drutowania za 8tys. nie zrobisz... To z linka to jest softturbo. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 34 |
Data: Grudzien 17 2008 15:24:48 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Robert Rędziak napisał/a: On Wed, 17 Dec 2008 11:46:06 +0000 (UTC), Jacek Rudowskiwrote:
Zgadza sie. -- Jacek "AMI" Rudowski 35 |
Data: Grudzien 17 2008 15:42:39 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Wed, 17 Dec 2008 12:34:38 +0100, Kuba (aka cita) na pl.misc.samochody weź przeczytaj moje posty i wskaż mi gdzie napisalem, ze TEN projekt Message-ID: <cite> Z turbo ten silnik C30SE widzialem zrobiony na 350KM (koszt ok 8tys) </cite> Kurwa jak ja czasem nie lubue usenetu. No. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Całowanie w rękę nagiej kobiety jest stratą czasu. Jerzy Leszczyński" 36 |
Data: Grudzien 17 2008 14:48:07 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Marcin Stankiewicz napisał/a: Dnia Wed, 17 Dec 2008 12:34:38 +0100, Kuba (aka cita) na pl.misc.samochody Dziekuje. -- Jacek "AMI" Rudowski 37 |
Data: Grudzien 17 2008 10:49:32 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 17 Dec 2008 11:26:06 +0100, Kuba (aka cita) A moglbys nam przedstawic kosztorys tego uturbiania? Z detalami? Czyli nie samochody, tylko rowery, nie w Moskwie tylko w Leningradzie i nie rozdają, tylko kradną? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 38 |
Data: Grudzien 17 2008 12:16:56 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Robert Rędziak wrote: On Wed, 17 Dec 2008 11:26:06 +0100, Kuba (aka cita) wrote: nie wiem czy Wy czytać nie umiecie?! Czepiliście sie tego turbo, jakby to nie wiadomo co było. Chcesz wiedziec ile kosztuje turbo - zadzwon do Geko i sie dowiedz. Ja Napisalem tylko, ze tyle kosztowałoby mnie założenie turbo do mojego C30SE i nic wiecej. Napisalem też, ze z tego silnika mozna spokojnie dojść do 350KM (co jest już na tyle dużym przyrostem, ze należałoby zmienic duzo wiecej niż silnik), a mnie, jesli w ogole sie zdecyduje to interesuje mnie moc w okolicach 250-270KM, co nadal nie znaczy, ze bede coś w tym kierunku robił. Napisałęm też, ze bez ruszania mechaniki mozna zrobić w tym silniku 220KM (z seryjnych 204). Gdzie napisalem, ze zakladam turbo, gdzie napisałem, ze posiadam jakieś bardzo szczegółowe infirmacje na ten temat. Pytam sie - o co Wam chodzi?! Mam zwykła starą Omege, która jest sprawna i w którą mam zamiar zainwestowć pare groszy (napisalem też dość jasno plus minus ile na co), bo lubie to auto. Jest przeznaczone do zabawy. Coś jeszcze wyjasnić? Nawet te kilka tysięcy jakie w nią włoże nie będzie oznaczac, ze auto to będzie nadawac sie na jakies wystawy czy to operacji tuning, bo n to trzebaby minimum 2 razy więcej i nadal BEZ TURBO -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 39 |
Data: Grudzien 17 2008 11:32:40 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: Czepiliście sie tego turbo, jakby to nie wiadomo co było. Pytam sie - o co Wam chodzi?! O to, ze za 8tys. PLN to mozesz sobie silnik drutem pookrecac, a nie zrobic turbo... Byc moze z jakims soft-turbo, dmuchajacym gora 0.5 bara to sie w tej kwocie z trudem zmiescisz... ot co... Po prostu kiepskim pomyslem jest wmawianie ludziom, ze zrobia sobie turbo z wolnossacego silnika w tej cenie... -- Jacek "AMI" Rudowski 40 |
Data: Grudzien 17 2008 12:38:13 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Jacek Rudowski wrote:
turbo na drucie - jak to nazywacie - będzie połowe tańsze niż te 8 tys ... ps. to jest tak jak ze wszytskim. Ile kosztuje np. wymiana paska rozrządu w 1,9TDI? Jeden poowie 1700PLN, a ja powiem ze 600PLN Ten sam pasek, ta sama wymiana, żadnych półsrodków, czy podróbek. Mówie o oryginalnych częsciach VW i wymiana wykonana zgodnie z tym, co powinno być przy takiej wymianie zrobione. Jak już bardzo chcielibyście wiedzieć to najtańśza wymiana paska rozrządu w 1,9TDi o jakiej wiem, ze ktoś zrobił to ... 400PLN z fakturą :P -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 41 |
Data: Grudzien 17 2008 11:47:41 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: Jacek Rudowski wrote: Smiem watpic... Ale zaskocz nas - ale gotowym, dzialajacym egzemplarzem, z opisem projektu i kosztorysem :) A nie tylko takim gadaniem... -- Jacek "AMI" Rudowski 42 |
Data: Grudzien 17 2008 12:53:27 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Jacek Rudowski wrote: Dnia 17.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: no to Ty udowodnij, ze to niemozliwe - przecież to Ty podważasz moje słowa, wiec dlaczego j mam je udowadniac? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 43 |
Data: Grudzien 17 2008 13:35:00 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: Ale zaskocz nas - ale gotowym, dzialajacym egzemplarzem, z opisem Prosze bardzo - przy czym zaznaczmy jeszcze raz wyraznie, ze mowimy o soft turbo jedynie. I uzywanych czesciach... turbo - spokojnie pewnie mozna liczyc ok. 900-1500zl wieksze wtryski - nie wiem prawde mowiac, ile moga kosztowac do opla, ale zalozmy, ze okolo 1000zl wystarczy intercooler z orurowaniem - powiedzmy, ze w 1000zl sie zmiescimy (El-tec za montaz intercoolera z orurowaniem liczy 1200zl) kolektor dolotowy - el-tec podaje ceny w granicach 800zl, na szczescie juz z filtrem kolektor wydechowy - znow bazujac na el-tec - 2-3tys. zlotych - dla uproszczenia omowmy sie, bo zaraz sie pewnie okaze, ze ktos tam moze taniej, ze dolot plus kolektor wydechowy bedzie kosztowal 2000-2500zl Zapewne trzeba bedzie tez przerobic przynajmiej kawalek dalszego ukladu wydechowego - niech bedzie, ze bedzie to kosztowalo tylko 1000zl. Zawor upustowy (byc moze da sie i bez niego) - ok. 500zl Na czyms to trzeba wystroic - zalozmy, ze stroimy to jakas "swinka" - pewnie z 500-600zl za elektronike do tego koszta roboty - pewnie zalezy od warsztatu - nie mam pojecia jakie moga byc koszta w PL teraz, ale stawialbym na okolice 1500zl na spokojnie, a nawet wiecej, bo takie prace lepiej zlecac kumatym gosciom, a nie zdzisiom z sasiedniej wsi... Strojenie - porzadne strojenie... zalozmy optymistycznie, ze 1000-1500zl - chociaz podejrzewam, ze moze byc to cena nieco wyzsza jednak. I chyba juz przebilismy przy wariantach optymistycznych 10tys. zlotych... A to po czesci na uzywanych sprzetach (nowe turbo i nowe wtryski pewnie sa drozsze), ktore moga sie wysrac powodujac wzrost kosztow... I liczac w sumie nie tak znow drogo cala otoczke - przy dlubaniu moze wyjsc sporo niespodziewanych problemow. Prawde mowiac doliczylbym do tego koszta nowego, mocniejszego sprzegla i nowego kola zamachowego - kolejne okolo 2000zl zapewne. Byc moze w niektorych samochodach niektore z tych kosztow beda mniejsze... ale cudow bym sie nie spodziewal w ogolnych zalozeniach. A teraz napisz mi prosze, w ktorych punktach Twoim zdaniem sie myle. A, bylbym zapomnial - to oczywiscie przy zalozeniu, ze silnik jest zdrowy i jest silnikiem, ktory lagodnie zniesie napompowanie tego 0.5bara bez koniecznosci rozbierania i zakuwania. Przy prawdziwym uturbianiu nie wyobrazam sobie prac bez zakuwania silnika. -- Jacek "AMI" Rudowski 44 |
Data: Grudzien 17 2008 16:20:38 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Jacek Rudowski wrote:
wszytsko łądnie i pięknie .. ale ja Ciągle mówie o samym turbo. Wydech, silnik, i calą masa rzeczy jest w osobnym worku, bo ... nawet bez zakładania turno bede to robil (dolot, cały wydech, silnik jako taki). To są rzeczy, z mojego punktu widzenia, nie związane z turbo bo i tak licze te rzeczy, ze są do zrobienia. Co do samego uturbienia - jak juz wspominałem - nie liczylem na 350KM a na 250-270 czyli, jak to Ty nazywasz soft turbo. Do tego oczywiście, ze o turbinie, coolerze itd myslalem o używkach... w koncu mówimy o samochodzie za 4tys zł!! No bez jaj, to nie jest jakis kolekcjonerski samochód. Nie zmienia to faktu, ze nawet na używanej, dobrej turbinie, interkulerze i bez kutych tłoków (a są niepotrzebne w takim lajtowym projekcie) mozna to zrobić porządnie i za naprawde rozsadne pieniądze. I tym sposobem okazuje sie, ze mówimy o tym samym... ps. fakt 0- niefortunnie napisalem w jednym zdaniu 350KM i 8tys zł .. bo tyczyło to dwóch róznych projektów, ale pisząc to, nie sądziłem, ze ktoś będzie mi sledził posta z kalkulatorem w ręce. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 45 |
Data: Grudzien 17 2008 15:24:13 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.12.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: wszytsko łądnie i pięknie .. ale ja Ciągle mówie o samym turbo. Raz mowisz o uturbianiu, robieniu nie wiadomo jakich mocy, a teraz mowisz, ze mowisz o samym turbo? To moze sie zdecyduj o czym mowisz - wyliczenia dostales... Co do samego uturbienia - jak juz wspominałem - nie liczylem na 350KM a na Czy to jest soft turbo, czy nie to nie jest kwestia tego, czy to bedzie 250 czy 350KM. No bez jaj, to nie jest jakis kolekcjonerski samochód. Nie zmienia to faktu, zalezy co przyjmiesz za rozsadne pieniadze - na pewno nie beda to kwoty ponizej 8tys. zlotych, a raczej przekraczajace sporo 10tys. Wyliczenia juz dostales - pozwole sobie sie powtorzyc. ps. fakt 0- niefortunnie napisalem w jednym zdaniu 350KM i 8tys zł .. bo Nawet bez kalkulatora mowisz o modyfikacjach za kwoty zwyczajnie duze... ot i co. -- Jacek "AMI" Rudowski 46 |
Data: Grudzien 17 2008 15:24:27 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 17 Dec 2008 16:20:38 +0100, Kuba (aka cita) wszytsko łądnie i pięknie .. ale ja Ciągle mówie o samym turbo. Znaczy co? Kupisz sobie turbosprężarkę i przytroczysz sznurkiem do kielicha? A w zderzak włożysz niepodłączony IC od czegokolwiek? Elektryczny imitator blowoffa wychodzi taniej. Wydech, silnik, i calą masa rzeczy jest w osobnym worku, bo ... nawet bez Ale robi się je inaczej. Zwłaszcza że do wolnossaka może upolujesz gdzieś jakiegoś Lexmaula czy inne coś, a do turbo będzie trzeba rzeźbić. Do tego oczywiście, ze o turbinie, coolerze itd myslalem o używkach... w Czyli drut. No bez jaj, to nie jest jakis kolekcjonerski samochód. Nie zmienia to faktu, Wyliczenie proszę. ps. fakt 0- niefortunnie napisalem w jednym zdaniu 350KM i 8tys zł .. bo Nadal proszę o wyliczenie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 47 |
Data: Grudzien 17 2008 15:14:24 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 17 Dec 2008 12:38:13 +0100, Kuba (aka cita) turbo na drucie - jak to nazywacie - będzie połowe tańsze niż te 8 tys ... Na używanych turbosprężarkach? Może jeszcze regenerowanych w motoremo? ps. to jest tak jak ze wszytskim. Jasne. Wyliczenie dostałeś w innym poście. Teraz pokaż, jak się zbija cenę dwóch KKK03 i PP XMS i kto zrobi wszystkie kolektory za 1000PLN. A mapping tuner zrobi Ci za flaszkę (bo tylko frajerzy płacą po 2-3k za tę usługę). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 48 |
Data: Grudzien 17 2008 15:10:31 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 17 Dec 2008 12:16:56 +0100, Kuba (aka cita) nie wiem czy Wy czytać nie umiecie?! Ależ wręcz przeciwnie. Czepiliście sie tego turbo, jakby to nie wiadomo co było. 2xKKK03 (jedna nówka sztuka na Allegro 1600): 3200, PerfectPower XMS -- $800+, licząc po obecnym kursie ponad 2300, customowy intercooler na Allegro około 500, Blowoff liczmy 200-300, to już daje 6250PLN, a gdzie: - metalowa uszczelka, - kolektor dolotowy, - kolektory wydechowe, - pompa paliwowa (jakieś Walbro np.), - downpipes (a właściwie cały turbo-back), - orurowanie, - większe wtryski albo chociaż nastawny regulator ciśnienia, - strojenie - robocizna i inne drobiazgi typu wpięcie się w magistralę olejową, przerobienie miski olejowej, brakujące czujniki, ożenek wiązki auta ze standalone i wiele, wiele innych. To wszystko powyżej to szacunkowy koszt softturbo podobnego do tego ze strony Geko. Bez zakupu silnika od Senatora. Napisalem też, ze z tego silnika mozna spokojnie dojść do 350KM (co jest już Napisałeś też, że zrobi się to za 8kPLN. Pytam sie - o co Wam chodzi?! O czary z mleka. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 49 |
Data: Grudzien 16 2008 22:02:55 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 15.12.2008 Robert Rędziak napisał/a: On Mon, 15 Dec 2008 15:35:40 +0100, Kuba (aka cita) Przez duże "G"*. ;-) * Oznacza lepienie figurek z brązu organicznego. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 50 |
Data: Grudzien 13 2008 07:59:39 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: omega_fan | Faktycznie w niektórych autach da sie to zrobić, ale to rzedkość. W Sharanie/Galaxy/Alhambrze da się to zrobić bez większego problemu. Koszt ok. 1000 zł. 51 |
Data: Grudzien 12 2008 13:45:20 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: komar | Kuba (aka cita) pisze: Nie, bo to nie jest ogrzewanie postojowe o jakim piszesz na początku, a dogrzewacz silnika (ktory jest obecnie montowany w wielu dieslach, ze względu na ich sprawnośc, ktora jest na tyle duża, ze są tak sprawne, że aż niepełnosprawne :) NMSP 52 |
Data: Grudzien 12 2008 14:08:07 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | komar wrote: Kuba (aka cita) pisze: i coś w tym jest co mówisz. Osobiście strasznie mnie ta "sprawność" wkurza, bo auto z dogrzewaczem na zimnym silniku pali jak smok (taki np. E320CDi na krótkich odcinkach w miescie zimą pali kolo 15-16 litrów/100km, a w trasie mozna smiało zejśc poniżej 7 litrów) srednio kolo 13-14litrów cyklu mieszanym. Latem nie spali w mieście, nawet na krótkich odcinkach więcej niż 10litrów, a srednio kolo 9litrów w cyklu mieszanym. Przykladów mozna mnożyć wiele.. Różnice w spalaniu są spore, a krótkie odcinki to jazda non stop na niedogrzanym silniku. Nie ma to jak stare poczciwe 1,9TDI ... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 53 |
Data: Grudzien 12 2008 09:59:44 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Kuba (aka cita) | Sawa wrote: 54 |
Data: Grudzien 12 2008 19:20:49 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Sawa | Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości
Witam! Był automat ale tego jakoś się bałem do tego tylko 4 biegi... Jak na razie będę wachlował wajchą. Gdzie znajdę wykres mocy dla tego silnika interesuje mnie w jakim zakresie obrotów jest dostępny teoretycznie najwyższy moment obrotowy, przy jakich obrotach włącza się turbo (tu nie słychać we fiaciku 1,9 JTD 115 km słyszałem). Pozdrawiam Sawa 55 |
Data: Grudzien 12 2008 19:44:31 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Boombastic | Gdzie znajdę wykres mocy dla tego silnika interesuje mnie w jakim zakresie obrotów jest dostępny teoretycznie najwyższy moment obrotowy, przy jakich obrotach włącza się turbo (tu nie słychać we fiaciku 1,9 JTD 115 km słyszałem). Turbo nie włącza, bo turbo pracuje zawsze przy włączonym silniku. 56 |
Data: Grudzien 13 2008 02:05:18 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszÄ o porady ;-) | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2008-12-12, Boombastic wrote: Gdzie znajdę wykres mocy dla tego silnika interesuje mnie w jakim zakresie Ale dopiero powyżej jakichś charakterystycznych obrotów daje porządne doładowanie oraz "kopa". pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 57 |
Data: Grudzien 13 2008 21:25:23 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Krzysiek Kielczewski pisze: Turbo nie włącza, bo turbo pracuje zawsze przy włączonym silniku. Zależy jak fabryka ustawi: Wykres dla C8 2.2HDi jest tutaj: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/galery/1202.jpg i nie ma czegoś takiego jak gwałtowny kop gdy mechanicznie sterowana turbina zaczyna pompować przy np 2500 obrotów. Tutaj turbiną steruje ECU silnika i dba o właściwe ciśnienie doładowania w całym zakresie obrotów. Kiedyś na stronie V-techa był świetny wykres to pokazujący: Renault Traffic - do 2.500 nic się nie działo, po przekroczeniu nagły wzrost mocy i momentu o ok 50%... -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 58 |
Data: Grudzien 12 2008 21:07:55 | Temat: Re: Kupiłem C8 proszę o porady ;-) | Autor: castrol | Sawa pisze: Witam! Skoro juz jestes posiadaczem cytrynki to zainteresuj sie tym: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=18 :) -- Pozdrawiam Jacek Kustra |