Witam
Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np po 5 czy 15min tak¿e pali na dotyk...
Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić rozrusznikiem aby za³apa³...
Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece, przep³ywomierz(bosch)
Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów sterownik nie zczytuje...
Pozdrawiam
Mario
2 |
Data: Kwiecien 17 2012 20:10:33 |
Temat: Re: D³ugo "krÄ™ci" - nietypowo |
Autor: DooMiniK |
On 17/04/2012 18:12, Mario wrote:
Witam
Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min tak¿e pali na dotyk...
Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby za³apa³...
Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece, przep³ywomierz(bosch)
Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów sterownik
nie zczytuje...
Czujnik po³o¿enia wa³u? (strzelam, nie znam siÄ™ na samochodach.
--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel
3 |
Data: Kwiecien 18 2012 07:36:36 | Temat: Re: D³ugo "krÄ™ci" - nietypowo | Autor: Marek Dyjor |
DooMiniK wrote:
On 17/04/2012 18:12, Mario wrote:
Witam
Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju
dniowym/kilkudniowym odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie
zgaszone i odpalone np po 5 czy 15min tak¿e pali na dotyk...
Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby za³apa³...
Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece,
przep³ywomierz(bosch) Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów
sterownik nie zczytuje...
Czujnik po³o¿enia wa³u? (strzelam, nie znam siÄ™ na samochodach.
to ja te¿ strzelÄ™... ktoÅ› rzuci³ urok...
4 |
Data: Kwiecien 18 2012 10:55:54 | Temat: Re: D³ugo | Autor: Wmak |
DooMiniK napisa³(a):
Czujnik po³o¿enia wa³u? (strzelam, nie znam siê na samochodach.
Jak umiesz strzelaæ to id¼ polowaæ na zaj±ce a nie zawracaj tutaj d...
--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
5 |
Data: Kwiecien 18 2012 15:24:18 | Temat: Re: D³ugo | Autor: DooMiniK |
On 18/04/2012 11:55, Wmak wrote:
napisa³(a):
Czujnik po³o¿enia wa³u? (strzelam, nie znam siê na samochodach.
Jak umiesz strzelaæ to id¼ polowaæ na zaj±ce a nie zawracaj tutaj d...
No ale przynajmniej umiem cytowaæ ;-)
p.s. mia³em podobny przypadek, mia³em ju¿ egzorcystê wzywaæ, chodzi³o
w³a¶nie o czujnik po³o¿enia wa³u, który w zale¿no¶ci od... po³o¿enia
wa³u, temperatury na zewn±trz, ci¶nienia i wilgotno¶ci pozwala³
odpaliæ, albo nie.
Na pych oczywi¶cie odpala³ (stary benzyniak, mo¿e nie uszkodzi³o
katalizatora), to samo jak przy zgaszonym silniku próbowaæ go
na biegu kawa³ek przepchn±æ. Wymiana czujnika rozwi±za³a problem.
--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel
6 |
Data: Kwiecien 18 2012 08:15:47 | Temat: Re: D³ugo "krÄ™ci" - nietypowo | Autor: Miroo |
W dniu 2012-04-17 19:12, Mario pisze:
Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min tak¿e pali na dotyk...
Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby za³apa³...
Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece, przep³ywomierz(bosch)
Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów sterownik
nie zczytuje...
Mia³em coÅ› podobnego i najprawdopodobniej by³ to problem z aparatem zap³onowym, a konkretnie z czujnikiem optycznym. Z tym, ¿e komputer powinien to wykazać.
Pozdrawiam
Miroo
7 |
Data: Kwiecien 18 2012 09:02:26 | Temat: Re: D³ugo "krÄ™ci" - nietypowo | Autor: Clawfinger |
W dniu 17.04.2012 19:12, Mario pisze:
Witam
Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min tak¿e pali na dotyk...
Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby za³apa³...
To po co czekasz akurat godzinÄ™ ?? Odpalaj wczeÅ›niej albo czekaj d³u¿ej, ¿eby godzina minÄ™³a i wtedy ziuuuuuu i jazda :-)
Pozdro
WOJtek
8 |
Data: Kwiecien 18 2012 10:31:36 | Temat: Re: D³ugo "krÄ™ci" - nietypowo | Autor: yabba |
U¿ytkownik "Mario" napisa³ w wiadomoÅ›ci
Witam
Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np po 5 czy 15min tak¿e pali na dotyk...
Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić rozrusznikiem aby za³apa³...
Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece, przep³ywomierz(bosch)
Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów sterownik nie zczytuje...
Jakie sÄ… wartoÅ›ci parametrów z czujników po tej godzinie? G³ównie chodzi mi o temperaturÄ™ powietrza i wody.
--
Pozdrawiam,
yabba
9 |
Data: Kwiecien 18 2012 12:08:48 | Temat: Re: D³ugo | Autor: kogutek |
yabba napisa³(a):
U¿ytkownik "Mario" napisa³ w wiadomoÅ›ci
> Witam
>
> Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
> odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np po 5
> czy 15min tak¿e pali na dotyk...
>
> Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
> rozrusznikiem aby za³apa³...
>
> Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
> Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece,
> przep³ywomierz(bosch)
>
>
>
> Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów sterownik
nie
> zczytuje...
>
Jakie sÄ… wartoÅ›ci parametrów z czujników po tej godzinie? G³ównie chodzi
mi
o temperaturÄ™ powietrza i wody.
A co to da jak poda. Sprawny silnik ma zapaliæ na dotyk przy dowolnych
mieszcz±cych siê w jakiej¶ normie temperaturach wody i powietrza. Jak by¶
spyta³ o przebieg. No tak, ¿eby spytaæ o przebieg to trzeba siê trochê znaæ.
--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
10 |
Data: Kwiecien 18 2012 14:20:15 | Temat: Re: D³ugo | Autor: yabba |
U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci
yabba napisa³(a):
U¿ytkownik "Mario" napisa³ w wiadomoÅ›ci
> Witam
>
> Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju > dniowym/kilkudniowym
> odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np > po 5
> czy 15min tak¿e pali na dotyk...
>
> Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
> rozrusznikiem aby za³apa³...
>
> Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
> Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece,
> przep³ywomierz(bosch)
>
>
>
> Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów > sterownik
nie
> zczytuje...
>
Jakie sÄ… wartoÅ›ci parametrów z czujników po tej godzinie? G³ównie chodzi
mi
o temperaturÄ™ powietrza i wody.
A co to da jak poda. Sprawny silnik ma zapaliæ na dotyk przy dowolnych
mieszcz±cych siê w jakiej¶ normie temperaturach wody i powietrza. Jak by¶
spyta³ o przebieg. No tak, ¿eby spytaæ o przebieg to trzeba siê trochê znaæ.
Jak czujnik od temperatury jest uszkodzony i znacznie zawy¿a lub zani¿a temperaturê, to mo¿e byæ problem z uruchomieniem.
Zam przypadek, ¿e czujnik wskazywa³ ci±gle na temperaturê silnika -30C i ciep³y silnik dostawa³ zbyt bogat± mieszankê.
--
Pozdrawiam,
yabba
11 |
Data: Kwiecien 18 2012 12:44:54 | Temat: Re: D³ugo | Autor: kogutek |
yabba napisa³(a):
U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci
> yabba napisa³(a):
>
>> U¿ytkownik "Mario" napisa³ w wiadomoÅ›ci
>>
>> > Witam
>> >
>> > Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju
>> > dniowym/kilkudniowym
>> > odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np
>> > po 5
>> > czy 15min tak¿e pali na dotyk...
>> >
>> > Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
>> > rozrusznikiem aby za³apa³...
>> >
>> > Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
>> > Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece,
>> > przep³ywomierz(bosch)
>> >
>> >
>> >
>> > Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów
>> > sterownik
>> nie
>> > zczytuje...
>> >
>>
>>
>> Jakie sÄ… wartoÅ›ci parametrów z czujników po tej godzinie? G³ównie
>> chodzi
>> mi
>> o temperaturÄ™ powietrza i wody.
>>
> A co to da jak poda. Sprawny silnik ma zapaliæ na dotyk przy dowolnych
> mieszcz±cych siê w jakiej¶ normie temperaturach wody i powietrza. Jak by¶
> spyta³ o przebieg. No tak, ¿eby spytaæ o przebieg to trzeba siê trochê
> znaæ.
>
Jak czujnik od temperatury jest uszkodzony i znacznie zawy¿a lub zani¿a
temperaturê, to mo¿e byæ problem z uruchomieniem.
Zam przypadek, ¿e czujnik wskazywa³ ci±gle na temperaturê silnika -30C i
ciep³y silnik dostawa³ zbyt bogat± mieszankê.
Masz racjê ale pytaj±cemu zimny i gor±cy dobrze pali. I nie napisa³ nic o tym
¿e mu spalanie wzros³o. Zada³ pytanie jak typowy pizdeusz. Przebieg by poda³,
czy w peda³ ostro daje.
--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
12 |
Data: Kwiecien 18 2012 15:16:35 | Temat: Re: D³ugo | Autor: yabba |
U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci
yabba napisa³(a):
U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci
> yabba napisa³(a):
>
>> U¿ytkownik "Mario" napisa³ w wiadomoÅ›ci
>> > A co to da jak poda. Sprawny silnik ma zapaliæ na dotyk przy dowolnych
> mieszcz±cych siê w jakiej¶ normie temperaturach wody i powietrza. Jak > by¶
> spyta³ o przebieg. No tak, ¿eby spytaæ o przebieg to trzeba siê trochê
> znaæ.
>
Jak czujnik od temperatury jest uszkodzony i znacznie zawy¿a lub zani¿a
temperaturê, to mo¿e byæ problem z uruchomieniem.
Zam przypadek, ¿e czujnik wskazywa³ ci±gle na temperaturê silnika -30C i
ciep³y silnik dostawa³ zbyt bogat± mieszankê.
Masz racjê ale pytaj±cemu zimny i gor±cy dobrze pali. I nie napisa³ nic o tym
¿e mu spalanie wzros³o. Zada³ pytanie jak typowy pizdeusz. Przebieg by poda³,
czy w peda³ ostro daje.
Ale lekko ciep³y ju¿ nie pali i to jest dla mnie intryguj±cej.
--
Pozdrawiam,
yabba
13 |
Data: Kwiecien 18 2012 20:43:24 | Temat: Re: D³ugo "krÄ™ci" - nietypowo | Autor: scobowski |
W dniu 2012-04-17 19:12, Mario pisze:
Witam
Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min tak¿e pali na dotyk...
Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby za³apa³...
Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece, przep³ywomierz(bosch)
Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów sterownik
nie zczytuje...
Pozdrawiam
Mario
SÄ… ju¿ w topiku dwie poprawne odpowiedzi: czujnik hall'a (to nie czujnik "po³o¿enia wa³u" - bo jest na wa³ku rozrzÄ…du ;) )- i czujnik_I _ temperatury: p³ynu ch³odniczego (mogÄ… być dwa w turbobenzynie: okolice g³owicy i ch³odnica, jeden z nich bÄ™dzie opisany jako termow³Ä…cznik) i temperatury powietrza w dolocie - czyli z³a dawka paliwa na rozruch przez zafa³szowanÄ… temperaturÄ™ albo nieodpalona / w niew³aÅ›ciwym momencie odpalona iskra przez zrypany czujnik obrotów.
14 |
Data: Kwiecien 18 2012 20:53:22 | Temat: Re: D³ugo "krÄ™ci" - nietypowo | Autor: DooMiniK |
On 18/04/2012 19:43, scobowski wrote:
W dniu 2012-04-17 19:12, Mario pisze:
Witam
Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeÅ›li po je¼dzie zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min tak¿e pali na dotyk...
Natomiast jesli postoi oko³o godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby za³apa³...
Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Oko³o 10 000km majÄ… filtry paliwa, powietrza, Å›wiece,
przep³ywomierz(bosch)
Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiÅ›cie b³Ä™dów sterownik
nie zczytuje...
SÄ… ju¿ w topiku dwie poprawne odpowiedzi: czujnik hall'a (to nie czujnik
"po³o¿enia wa³u" - bo jest na wa³ku rozrzÄ…du ;) )- i czujnik_I _
temperatury: p³ynu ch³odniczego (mogÄ… być dwa w turbobenzynie: okolice
g³owicy i ch³odnica, jeden z nich bÄ™dzie opisany jako termow³Ä…cznik) i
temperatury powietrza w dolocie - czyli z³a dawka paliwa na rozruch
przez zafa³szowanÄ… temperaturÄ™ albo nieodpalona / w niew³aÅ›ciwym
momencie odpalona iskra przez zrypany czujnik obrotów.
Hmmm - ale jak je¼dzi³em passatem to czujnik halla (uszkodzony) objawia³
siÄ™ (jak ju¿ zapali³) 'falowaniem' obrotów a nie brakiem mo¿liwoÅ›ci
odpalenia...
--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel
| | | | | | | | | | | | |