Witam, od jakiego¶ czasu po przekroczeniu ok. 3500-4000 rpm dochodz± odg³osy
jakby dzwonienia i w ogóle silnik na wysokich obrotach nie chce "ci±gn±æ".
Sprawdzi³em ju¿ zap³on, luzy zaworów i nie mam pojêcia co z tym dalej
zrobiæ. Silnik to 1.3 z ga¼nikiem, przebieg ok 150 tys.
Pozdrawiam,
Maciej.
2 |
Data: Czerwiec 16 2007 23:27:39 |
Temat: Re: [FAV] D¼wiêki silnika? |
Autor: sq1euo |
U¿ytkownik "eMac" napisa³ w wiadomo¶ci
Witam, od jakiego¶ czasu po przekroczeniu ok. 3500-4000 rpm dochodz±
odg³osy
jakby dzwonienia i w ogóle silnik na wysokich obrotach nie chce "ci±gn±æ".
Sprawdzi³em ju¿ zap³on, luzy zaworów i nie mam pojêcia co z tym dalej
zrobiæ. Silnik to 1.3 z ga¼nikiem, przebieg ok 150 tys.
Spalanie stukowe?? Moze zatankowales jakies trefne paliwo,..albo padl
wyprzedzacz zaplonu i masz strasznie przyspiesznony na wyzszych obrotach, na
jalowych moze byc OK,..a na wysokich jest za duze wyprzedzenie.
--
Jarek (SQ1EUO)
GG:1277234
3 |
Data: Czerwiec 16 2007 23:59:23 | Temat: Re: [FAV] D¼wiêki silnika? | Autor: eMac |
> Witam, od jakiego¶ czasu po przekroczeniu ok. 3500-4000 rpm dochodz±
odg³osy
> jakby dzwonienia i w ogóle silnik na wysokich obrotach nie chce
"ci±gn±æ".
> Sprawdzi³em ju¿ zap³on, luzy zaworów i nie mam pojêcia co z tym dalej
> zrobiæ. Silnik to 1.3 z ga¼nikiem, przebieg ok 150 tys.
Spalanie stukowe?? Moze zatankowales jakies trefne paliwo,..albo padl
wyprzedzacz zaplonu i masz strasznie przyspiesznony na wyzszych obrotach,
na
jalowych moze byc OK,..a na wysokich jest za duze wyprzedzenie.
--
Jarek (SQ1EUO)
GG:1277234
Paliwo raczej odpada, ale z tym wyprzedzeniem zap³onu to jest jaki¶ trop.
--
Maciej
4 |
Data: Czerwiec 17 2007 00:04:57 | Temat: Re: [FAV] D¼wiêki silnika? | Autor: sq1euo |
U¿ytkownik "eMac" napisa³ w wiadomo¶ci
> > Witam, od jakiego¶ czasu po przekroczeniu ok. 3500-4000 rpm dochodz±
> odg³osy
> > jakby dzwonienia i w ogóle silnik na wysokich obrotach nie chce
"ci±gn±æ".
> > Sprawdzi³em ju¿ zap³on, luzy zaworów i nie mam pojêcia co z tym dalej
> > zrobiæ. Silnik to 1.3 z ga¼nikiem, przebieg ok 150 tys.
>
> Spalanie stukowe?? Moze zatankowales jakies trefne paliwo,..albo padl
> wyprzedzacz zaplonu i masz strasznie przyspiesznony na wyzszych
obrotach,
na
> jalowych moze byc OK,..a na wysokich jest za duze wyprzedzenie.
>
>
> --
> Jarek (SQ1EUO)
>
> GG:1277234
Paliwo raczej odpada, ale z tym wyprzedzeniem zap³onu to jest jaki¶ trop.
jesli paliwo w 100% OK, i zawory na 100% ok,to nic innego nie zostaje jak
tylko zaplon. Nie, stawiam na uszkodzenie przyspieszacza odsrodkowego. Kup
nowy aparat,..kosztuje grosze,podmien i pewnie minie
--
Jarek (SQ1EUO)
GG:1277234
5 |
Data: Lipiec 12 2007 22:27:45 | Temat: Re: [FAV] D¼wiêki silnika? | Autor: eMac |
[..]
jesli paliwo w 100% OK, i zawory na 100% ok,to nic innego nie zostaje jak
tylko zaplon. Nie, stawiam na uszkodzenie przyspieszacza odsrodkowego. Kup
nowy aparat,..kosztuje grosze,podmien i pewnie minie
--
Jarek (SQ1EUO)
GG:1277234
Wymontowa³em aparat zap³onowy i rozebra³em go. Niby nic siê nie zacina³o,
ciê¿arki regulatora od¶rodkowego by³y ruchome lecz po dok³adnym obejrzeniu
okaza³o siê, ¿e maj± trochê wyrobione krawêdzie. Okaza³o siê równie¿, ¿e nie
dzia³a³ wcale regulator podci¶nieniowy. Po wymianie ca³ego aparatu na
sprawny jest wszystko dobrze, ale gdy ustawi³em wyprzedzenie zap³onu na
warto¶æ ksi±¿kow± (Ja³owiecki) to o je¼dzie mo¿na by³o zapomnieæ. Jako
ciekawostkê podam, ¿e silnik najlepiej siê zachowujê przy ustawieniu k±ta
wyprzedzenia na ok. 15 stopni!
Pozdrawiam,
Maciej
6 |
Data: Lipiec 12 2007 23:09:25 | Temat: Re: [FAV] D¼wiêki silnika? | Autor: JKK |
U¿ytkownik "eMac" napisa³ w wiadomo¶ci
[..]
warto¶æ ksi±¿kow± (Ja³owiecki) to o je¼dzie mo¿na by³o zapomnieæ. Jako
ciekawostkê podam, ¿e silnik najlepiej siê zachowujê przy ustawieniu k±ta
wyprzedzenia na ok. 15 stopni!
No to co¶ masz nawywijane gdzie indziej ...
Pzdr
JKK
7 |
Data: Lipiec 12 2007 23:40:59 | Temat: Re: [FAV] D¼wiêki silnika? | Autor: sq1euo |
U¿ytkownik "eMac" napisa³ w wiadomo¶ci :
Wymontowa³em aparat zap³onowy i rozebra³em go. Niby nic siê nie zacina³o,
ciê¿arki regulatora od¶rodkowego by³y ruchome lecz po dok³adnym obejrzeniu
okaza³o siê, ¿e maj± trochê wyrobione krawêdzie. Okaza³o siê równie¿, ¿e
nie
dzia³a³ wcale regulator podci¶nieniowy. Po wymianie ca³ego aparatu na
sprawny jest wszystko dobrze, ale gdy ustawi³em wyprzedzenie zap³onu na
warto¶æ ksi±¿kow± (Ja³owiecki) to o je¼dzie mo¿na by³o zapomnieæ. Jako
ciekawostkê podam, ¿e silnik najlepiej siê zachowujê przy ustawieniu k±ta
wyprzedzenia na ok. 15 stopni!
15 stopni?? Oryginalnie jest chyba 2,..wiec to duuuza roznica.
--
Jarek (SQ1EUO)
GG:1277234
8 |
Data: Czerwiec 17 2007 00:09:36 | Temat: Re: [FAV] D¼wiêki silnika? | Autor: sq1euo |
U¿ytkownik "eMac" napisa³ w wiadomo¶ci
> > Witam, od jakiego¶ czasu po przekroczeniu ok. 3500-4000 rpm dochodz±
> odg³osy
> > jakby dzwonienia i w ogóle silnik na wysokich obrotach nie chce
"ci±gn±æ".
> > Sprawdzi³em ju¿ zap³on, luzy zaworów i nie mam pojêcia co z tym dalej
> > zrobiæ. Silnik to 1.3 z ga¼nikiem, przebieg ok 150 tys.
>
> Spalanie stukowe?? Moze zatankowales jakies trefne paliwo,..albo padl
> wyprzedzacz zaplonu i masz strasznie przyspiesznony na wyzszych
obrotach,
na
> jalowych moze byc OK,..a na wysokich jest za duze wyprzedzenie.
>
aha,..zdaza sie,ze spalanie stukowe wystepuje przy zbyt ubogiej
mieszance,...wiec przy zbyt wysokiej temperaturze spalania. Sprawdzales
gaznik?
--
Jarek (SQ1EUO)
GG:1277234
| | | | | | |