Laguna 1,9 -2001
1 | Data: Luty 07 2010 17:23:33 |
Temat: Laguna 1,9 -2001 | |
Autor: Kris | Znow bylem pogladac autko (wstepne ogledziny) 2 |
Data: Luty 07 2010 18:31:56 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: Pan Piskorz | przebieg wydaje sie duzy -wg mnie jeździł dziennie do nieodległej roboty (15 km), raz w roku na wakacje - 4000 km, czasem 250 do rodziny itp. - to dużo? P. 3 |
Data: Luty 07 2010 18:30:34 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: !!! |
Ten rocznik to chyba najbardziej awaryjna wersja. Elektronika ciągle się psuje, dlatego pewnie odłączone czujniki. Pozdrawiam Marcin 4 |
Data: Luty 07 2010 18:48:43 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | !!! pisze: Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości Czujniki odłączone, bo zalana każdym z nich bateria padła. Renault szacowało żywotność tej pastylki na 10 lat. I lekko się machnęli, bo niektórym padła po 5-ciu. Teoretycznie niewymienna, praktycznie - na forum Laguniarzy (www.renaultlaguna.pl/forum) leży dokładny manual tej operacji. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż 5 |
Data: Luty 07 2010 18:41:26 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości Znow bylem pogladac autko (wstepne ogledziny) Ale być może dlatego prawdziwy. Na diesla to nie jest źle, powinen jeszcze bez remontów machnąć sto-dwieście tysięcy. Sprawdź dokładnie elektrykę, laguny miałe różne problemy z elektroniką, poza tym to b. fajne auto. Powinieneś poszukać forum użytkowników, tam dowiesz się wszystkiego. -- Yogi(n) 6 |
Data: Luty 07 2010 18:50:26 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Yogi(n) pisze: Powinieneś poszukać forum użytkowników, tam dowiesz się wszystkiego. Szukać nie musi, już podałem. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż 7 |
Data: Luty 07 2010 21:07:05 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: Sebastian Biały | Kris wrote: rok 2001 Mam prawie 200 z 2002 roku. To chyba przebieg całkiem normalny dla tego samochodu. ale co poza tym mozecie doradzic Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria martwa. Olej je, są średnio przydatne. Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego. PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej belki. Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie. No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2 (opinia serwisantów renault). Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada znacznie bardziej ciekawie ;) 8 |
Data: Luty 07 2010 21:14:31 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: emes | Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego. belka to nie problem 100 zl i godzina roboty na kanale. Jest manual na forum laguniarzy. 2001 to najmniej awaryjny rocznik ! podobno ;) 9 |
Data: Luty 07 2010 21:55:37 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: Sebastian Biały | emes wrote: belka to nie problem 100 zl i godzina roboty na kanale. O ile wiesz jak to zrobić. Przecietny mechanik mając to w ręku po raz pierwszy ma raczej czas > 4h. W dodaku jak zamontujesz marnej jakości ,to za 3 miesiące będziesz robił znowu. Ogólnie Renault dał dupy z tym elementem. 2001 to najmniej awaryjny rocznik ! podobno ;) ph1. Nie, to nie jest najmniej awaryjny rocznik raczej. Pocieszeniem jest że 1.9dci nie jest aż tak awaryjny jak 2.2dci (znowu nieoficjalna opinia mechaników z renault). 10 |
Data: Luty 08 2010 08:54:37 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: Rafał | Sebastian Biały pisze: Kris wrote:Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie. Chociaż samo sprawdzanie i sygnalizowanie problemów z ciśnieniem się czasem przydaje. Również się zgadza. Dzięki temu że straszą nim wszędzie jest taki tani:) Nie ma co się przejmować zawieszeniem. Wcześniej czy później, jak w każdym aucie coś poleci. A w Lagunie części do zawieszenia nie są drogie i robota prosta. Jak wspominali inni, na forum klubowym są manuale. Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka... No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2 (opinia serwisantów renault).Tak - turbina, jak i wtryskiwacze - tu można popłynąć z kosztami naprawy, warto dokładnie sprawdzić! Kosztowną naprawą również jest wymiana/regeneracja koła dwumasowego, przy tym przebiegu o ile nie było robione, to pewnie będzie niebawem. Koło to daje o sobie znać przed ostatecznym padnięciem, więc można to sprawdzić. Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada znacznie bardziej ciekawie ;)Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co robić jak turbina zacznie się żegnać. Awaryjność obu silników jest na porównywalnym poziomie i zależy głównie od użytkownika. To jakie się leje paliwo, jak często wymienia się olej i filtry, oraz jak dba się o turbinę. Pozdrawiam Rafał 11 |
Data: Luty 08 2010 09:33:27 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: Sebastian Biały | Rafał wrote: Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie. Naprawa hands-free wymaga rozebrania karty ("nierozbieralnej") i wymianie akumulatora. Niestety renault ma talent do robienia rzeczy jednorazowych. Karta nie wygląda najlepiej po takiej manipulacji i jest ryzyko uszkodzenia. Nie warto chyba. Ponadto w tym roczniku hands-free nie jest w 100%, tzn i tak trzeba wsadzić kartę do czytnika. Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka... Podobno typowa, nowa z montażem grubo powyżej 1000zł. Regenerowana wejdzie w zakres do 500zł. U mnie padla, objawy były takie że kierownica miała wyraźną dziurę wspomagania na środku. Mechanik miał tylko jedno stwierdzenie: "następna laguna z wspomaganiem". Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co robić jak turbina zacznie się żegnać. Znowu opinia mechaników: w silniku 2.2 turbina znacznie częsciej powoduje rozbieganie. Pracując w renault remontowali silniki 2.2 z tego powodu częsciej niż 1.9 mimo ze 1.9 jest na rynku więcej. Ach byłbym zapomniał: hamulce, a w szczególnosci ręczny z tyłu. Czasem przestaje działać i trzeba wymieniać szczęki. Podobno nie da się rozebrać (sam nie mam jak tego potwierdzić, ale trzej mechnicy nie wiedzą). 12 |
Data: Luty 08 2010 16:10:39 | Temat: Re: Laguna 1,9 -2001 | Autor: michawar | Link do opowieści jednego z właścicieli Laguny: |