Grupy dyskusyjne   »   Laguna 1,9 -2001

Laguna 1,9 -2001



1 Data: Luty 07 2010 17:23:33
Temat: Laguna 1,9 -2001
Autor: Kris 

Znow bylem pogladac autko (wstepne ogledziny)

i znow mi sie trafila Laguna - jakos mam szczescie do tej marki chyba

generalnie to tak
rok 2001
przebieg 230 tys
ksenon
karta do zapalania
odlaczone czujniki cisnienia (nie dopytalem dlaczego)
krajowy kupiony w Polsce
Diesel 1,9 dCI

przebieg wydaje sie duzy -wg mnie

to byly tylko wstepne ogledziny bez specjalnego wnikania, oczywiscie gdybym chcial blizej sie zapoznac to bedzie wizyta w stacji

ale co poza tym mozecie doradzic

dzieki



2 Data: Luty 07 2010 18:31:56
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: Pan Piskorz 

przebieg wydaje sie duzy -wg mnie


jeździł dziennie do nieodległej roboty (15 km),
raz w roku na wakacje - 4000 km,
czasem 250 do rodziny itp.
- to dużo?
P.

3 Data: Luty 07 2010 18:30:34
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: !!! 


Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości


ale co poza tym mozecie doradzic

dzieki

Ten rocznik to chyba najbardziej awaryjna wersja. Elektronika ciągle się
psuje, dlatego pewnie odłączone czujniki.

Pozdrawiam
Marcin

4 Data: Luty 07 2010 18:48:43
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

!!! pisze:

Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości
ale co poza tym mozecie doradzic

dzieki

Ten rocznik to chyba najbardziej awaryjna wersja. Elektronika ciągle się psuje, dlatego pewnie odłączone czujniki.

Czujniki odłączone, bo zalana każdym z nich bateria padła. Renault szacowało żywotność tej pastylki na 10 lat. I lekko się machnęli, bo niektórym padła po 5-ciu. Teoretycznie niewymienna, praktycznie - na forum Laguniarzy (www.renaultlaguna.pl/forum) leży dokładny manual tej operacji.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż

5 Data: Luty 07 2010 18:41:26
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości

Znow bylem pogladac autko (wstepne ogledziny)

i znow mi sie trafila Laguna - jakos mam szczescie do tej marki chyba

generalnie to tak
rok 2001
przebieg 230 tys
ksenon
karta do zapalania
odlaczone czujniki cisnienia (nie dopytalem dlaczego)
krajowy kupiony w Polsce
Diesel 1,9 dCI

przebieg wydaje sie duzy -wg mnie

Ale być może dlatego prawdziwy. Na diesla to nie jest źle, powinen jeszcze bez remontów machnąć sto-dwieście tysięcy.
Sprawdź dokładnie elektrykę, laguny miałe różne problemy z elektroniką, poza tym to b. fajne auto. Powinieneś poszukać forum użytkowników, tam dowiesz się wszystkiego.

--
Yogi(n)

6 Data: Luty 07 2010 18:50:26
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Yogi(n) pisze:

Powinieneś poszukać forum użytkowników, tam dowiesz się wszystkiego.


Szukać nie musi, już podałem. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż

7 Data: Luty 07 2010 21:07:05
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: Sebastian Biały 

Kris wrote:

rok 2001
przebieg 230 tys
przebieg wydaje sie duzy -wg mnie

Mam prawie 200 z 2002 roku. To chyba przebieg całkiem normalny dla tego samochodu.

ale co poza tym mozecie doradzic

Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria martwa. Olej je, są średnio przydatne.

Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.

PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej belki. Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie. No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2 (opinia serwisantów renault). Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada znacznie bardziej ciekawie ;)

8 Data: Luty 07 2010 21:14:31
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: emes 

Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.

PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej belki. Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie. No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2 (opinia serwisantów renault). Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada znacznie bardziej ciekawie ;)

belka to nie problem 100 zl  i godzina roboty na kanale. Jest manual na forum laguniarzy.
2001 to najmniej awaryjny rocznik ! podobno ;)

9 Data: Luty 07 2010 21:55:37
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: Sebastian Biały 

emes wrote:

belka to nie problem 100 zl  i godzina roboty na kanale.

O ile wiesz jak to zrobić. Przecietny mechanik mając to w ręku po raz pierwszy ma raczej czas > 4h. W dodaku jak zamontujesz marnej jakości ,to za 3 miesiące będziesz robił znowu. Ogólnie Renault dał dupy z tym elementem.

2001 to najmniej awaryjny rocznik ! podobno ;)

ph1. Nie, to nie jest najmniej awaryjny rocznik raczej. Pocieszeniem jest że 1.9dci nie jest aż tak awaryjny jak 2.2dci (znowu nieoficjalna opinia mechaników z renault).

10 Data: Luty 08 2010 08:54:37
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: Rafał 

Sebastian Biały pisze:

Kris wrote:
rok 2001
przebieg 230 tys
przebieg wydaje sie duzy -wg mnie

Mam prawie 200 z 2002 roku. To chyba przebieg całkiem normalny dla tego samochodu.

ale co poza tym mozecie doradzic

Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria martwa. Olej je, są średnio przydatne.
Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie.
Chociaż samo sprawdzanie i sygnalizowanie problemów z ciśnieniem się czasem przydaje.

Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.
Również się zgadza. Dzięki temu że straszą nim wszędzie jest taki tani:)


PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej belki.
Nie ma co się przejmować zawieszeniem. Wcześniej czy później, jak w każdym aucie coś poleci. A w Lagunie części do zawieszenia nie są drogie i robota prosta. Jak wspominali inni, na forum klubowym są manuale.

Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.
Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka...

No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2 (opinia serwisantów renault).
Tak - turbina, jak i wtryskiwacze - tu można popłynąć z kosztami naprawy, warto dokładnie sprawdzić!
Kosztowną naprawą również jest wymiana/regeneracja koła dwumasowego, przy tym przebiegu o ile nie było robione, to pewnie będzie niebawem. Koło to daje o sobie znać przed ostatecznym padnięciem, więc można to sprawdzić.


Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada znacznie bardziej ciekawie ;)
Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co robić jak turbina zacznie się żegnać.

Awaryjność obu silników jest na porównywalnym poziomie i zależy głównie od użytkownika. To jakie się leje paliwo, jak często wymienia się olej i filtry, oraz jak dba się o turbinę.

Pozdrawiam
Rafał

11 Data: Luty 08 2010 09:33:27
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: Sebastian Biały 

Rafał wrote:

Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie.
Chociaż samo sprawdzanie i sygnalizowanie problemów z ciśnieniem się czasem przydaje.

Naprawa hands-free wymaga rozebrania karty ("nierozbieralnej") i wymianie akumulatora. Niestety renault ma talent do robienia rzeczy jednorazowych. Karta nie wygląda najlepiej po takiej manipulacji i jest ryzyko uszkodzenia. Nie warto chyba. Ponadto w tym roczniku hands-free nie jest w 100%, tzn i tak trzeba wsadzić kartę do czytnika.

Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.
Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka...

Podobno typowa, nowa z montażem grubo powyżej 1000zł. Regenerowana wejdzie w zakres do 500zł. U mnie padla, objawy były takie że kierownica miała wyraźną dziurę wspomagania na środku. Mechanik miał tylko jedno stwierdzenie: "następna laguna z wspomaganiem".

Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co robić jak turbina zacznie się żegnać.

Znowu opinia mechaników: w silniku 2.2 turbina znacznie częsciej powoduje rozbieganie. Pracując w renault remontowali silniki 2.2 z tego powodu częsciej niż 1.9 mimo ze 1.9 jest na rynku więcej.

Ach byłbym zapomniał: hamulce, a w szczególnosci ręczny z tyłu. Czasem przestaje działać i trzeba wymieniać szczęki. Podobno nie da się rozebrać (sam nie mam jak tego potwierdzić, ale trzej mechnicy nie wiedzą).

12 Data: Luty 08 2010 16:10:39
Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
Autor: michawar 

Link do opowieści jednego z właścicieli Laguny:
http://www.blogomotive.pl/index.php/2007/04/18/27-niedoszly-pan-drwal/
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Laguna 1,9 -2001



Grupy dyskusyjne