Grupy dyskusyjne »
Laguna II 2,2 dci
Laguna II 2,2 dci
1 | Data: Luty 17 2009 19:29:01 |
Temat: Laguna II 2,2 dci | |
Autor: pete_w | Witam, 2 |
Data: Luty 19 2009 11:28:02 | Temat: Re: Laguna II 2,2 dci | Autor: Prezes |
Witam,Zwróć uwagę na przebieg. Najczęstsze narzekania posiadaczy tego auta to elektryka. Popatrz, czy na zegarach nie świecą się żadne kontrolki błędów, czy serwisu. Ew. mogą istnieć takie błędy, lecz żaróweczka w tym miejsu może być wyjęta-często tak robią, aby ukryć problem. Zwróć uwagę przy odpalaniu auta, czy świecą się kontrolki od abs,poduszki itp. Po sprawdzeniu tych rzeczy powinny zgasnąć po chwili. Poza tym szczególną uwagę poświęć silnikowi. Nie może chodzić jak traktor:P 3 |
Data: Luty 19 2009 13:47:25 | Temat: Re: Laguna II 2,2 dci | Autor: PC | Sprzęgło hydrauliczne a raczej wysprzęglik, koło dwumasowe, skrzynia biegów, 4 |
Data: Luty 19 2009 16:30:22 | Temat: Re: Laguna II 2,2 dci | Autor: krzysiek82 | PC pisze: Sprzęgło hydrauliczne a raczej wysprzęglik, koło dwumasowe, skrzynia biegów, turbina, czujniki cisnienia w kołach, pstryczek w zamku drzwi kierowcy. To chyba najbardziej uciążliwe usterki a niektóre bardzo kosztowne. Niestety ostatnio czytałem o tym modelu, i nie spotkałem się ze zbyt pochlebnymi opiniami, na 50 opinii 40 było niezbyt pozytywnych. -- krzysiek82 5 |
Data: Luty 20 2009 08:58:47 | Temat: Re: Laguna II 2,2 dci | Autor: Arcadio |
Niestety ostatnio czytałem o tym modelu, i nie spotkałem się ze zbyt Z Safrane też tak jest - mam już 4 i nigdy nie narzekałem :) -- Pozdrawiam - Arcadio from DC vel Suwałki Safi II 2.5 by Volvo ASB Toyota Starlet 1.3 ASB i całe stado Safi I, R19 i R21 (było) http://www.forum.safrane.pl/ 6 |
Data: Luty 20 2009 10:37:46 | Temat: Re: Laguna II 2,2 dci | Autor: Rafal | pete_w pisze: Witam,Ja taką mam i sobie chwalę. w tym aucie(mówię o wszystkich modelach a nie tylko o 2,2dci) może sie zepsuć wszystko, a może i nic się nie dziać. Jak masz pecha to po zakupie do domu nie dojedziesz. Najważniejsze to to żeby się dowiedzieć co się działo z tym samochodem wcześniej. Jeżeli ma bujną przeszłość (dużo drobnych napraw, duży przebieg, dużo wymienionych części) to raczej sobie odpuść, będziesz cały czas coś musiał robić. Spróbuj się dowiedzieć dlaczego ktoś to auto sprzedaje, ale nie pytaj właściciela, tylko pobaw się w detektywa:) Sprawdzić auto najlepiej(i to jest konieczne) w serwisie. Na co zwrócić uwagę.. poza tym co Prezes i PC to: zwróć uwagę na wtryskiwacze - ale to tylko serwis, czy nie bierze oleju(mokry silnik, ufajdany wlew, puszka z olejem w bagażniku) warto sprawdzić czy są poduszki(ale nie na kompie ale fizycznie) sprawdź wszystko co elektryczne(kontrolki, podświetlanie przycisków, wycieraczki, działanie klimy/wentylacji, szyby, fotele, czujniki ciśnienia) podczas jazdy(jak już go rozgrzejesz) daj mu mocno w pedał i sprawdź czy: silnik powinien płynnie chodzić i ładnie ciągnąć jak usłyszysz turbinę to znaczy że się żegna dymek jaki za sobą zostawiasz ma być czarny i jest go niewiele(najwięcej dymu będzie gdy przedmuchasz silnik po PSJ) to tak w skrócie polecam lekturę forum: http://renaultlaguna.pl/forum jak kupisz to będziemy się tam spotykać:) Pozdrawiam Rafał 7 |
Data: Luty 20 2009 20:01:32 | Temat: Re: Laguna II 2,2 dci | Autor: PC | Ja taką mam i sobie chwalę. W przypadku używanego auta jest duże ryzyko dlatego powinno się kupować jak najuboższą wersję chyba, że kupujesz od kogos kogo znasz. Wcześniej wymieniłem kilka rzeczy: 1. Sprzęgło hydrauliczne a raczej wysprzęglik - element eksploatacyjny, prędzej czy później będzie musiał wymienić; 2. koło dwumasowe - okazuje się, że jak wyżej; 3. skrzynia biegów - nie jest najlepszej jakości a 155KM zachęca do dynamicznej jazdy; 4. turbina - zazwyczaj wytrzymuje 90kkm 5. czujniki cisnienia w kołach - baterie padają po 4~5 latach a antena dostje wilgoci; 6. pstryczek w zamku drzwi kierowcy - standard. O ile dodatkowe nakłady na nowego diesla mają szansę się zwrócić o tyle używany diesel to studnia bez dna. Zazwyczaj ludzie pozbywają się aut na chwilę przed rozrządem, czy inną kalendarzową obsługą. Dodatkowo im wyższa wersja tym więcej fiuczerów, które mogą się zepsuć i trudniej kupić na rynku wtórnym. PC 8 |
Data: Kwiecien 23 2009 15:36:24 | Temat: Re: Laguna II 2,2 dci | Autor: Michał Lejman | Jeśli będziesz dobrze jej używał wytrzyma ci długie lata. 9 |
Data: Grudzien 25 2009 10:20:47 | Temat: Re: Laguna II 2,2 dci | Autor: fajnefele | Mam mozliwość zakupu Laguny II ph I 2,2 dci, rok produkcji 2003, a Ja mam wersję kombi 1.8 benzyna. Tez ogladalem egzemplarze z silnikiem dizla, ale lektura na forum Klubu Laguny mnie z tego wyleczyla - wiekszosc problemow dotyczy jednostek zasilanych ON, z tym, ze patrzac chocby na ogloszenia jest malo z silnikami benzynowymi. Gwarancja zadowolenia jest kupienie zadbanego smochodu, generalnie wszystko z prywatnego importu mozna odrzucic, jak znajdziesz krajowa z dokumentacja to bedziesz bardzo zadowolony, bardzo wygodny i swietnie wyposażony samochód, bezpieczny (chyba pierwsze auto z 5 gwiazdkami). Ale podkreślę jeszcze raz: stan musi być perfekcyjny, jakiekolwiek podejrzenia polskiego druciarstwa to dyskfalifikacja) - ten samochód nie wybacza braku serwisowania. A z porad praktycznych: -odpalać ma impulsowo, tzn wciskasz przycisk "start" i puszczasz natychmiast a on sam zapala. -jeżeli lampy xenon - taka sama barwa obu żarówek, po włączeniu lamp wiązka światła opada na dół i podnosi do góry - auto test sprawnego systemu poziomowania. 10 |
Data: Grudzien 25 2009 12:09:14 | Temat: Re: Laguna II 2,2 dci | Autor: Andrzej Augustynowicz | W dniu 2009-12-25 10:20, fajnefele pisze: Mam mozliwość zakupu Laguny II ph I 2,2 dci, rok produkcji 2003, a Na starcie sprawdz, czy byla wymieniana juz sprezarka i skrzynia biegow :) Jak byla to mozna brac w ciemno ;) Pozdrawiam, AA |
Laguna II 2,2 dci
Newsletter
Galerie zdjęć