Grupy dyskusyjne   »   Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo

Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo



1 Data: Sierpien 04 2008 07:29:33
Temat: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: plusz 

Witam,
Znalazłem w sieci kilka ofert Lagun z 2007 roku z przebiegiem ok 20000
i silnikiem 2.0 16v Turbo.
Zastanawiam się dlaczego są sprzedawane? Czy ten silnik jest jakoś
bardziej awaryjny niż zwykły 2.0? w tym roczniku?
Czy w turbo sprężarka to jest coś co się psuje?

Ceny ok 60000 więc 60% ceny nowego.

--
plusz



2 Data: Sierpien 04 2008 16:54:29
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: Kamil Piętka 

"Zastanawiam się dlaczego są sprzedawane?"

http://www.autocentrum.pl/go/338__Ranking_awaryjnosci_ADAC_2006__1704012711_
_2.html

3 Data: Sierpien 04 2008 17:04:52
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: kamil d 

Kamil Piętka pisze:

"Zastanawiam się dlaczego są sprzedawane?"

http://www.autocentrum.pl/go/338__Ranking_awaryjnosci_ADAC_2006__1704012711_
_2.html



Pytanie dotyczyło rocznika 2007.

--
kamil d
red 206 powered by limedia.pl
mysłowice

4 Data: Sierpien 04 2008 15:54:51
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: kamil 

On Aug 4, 4:04 pm, kamil d  wrote:

Kamil Piętka pisze:

> "Zastanawiam się dlaczego są sprzedawane?"

>http://www.autocentrum.pl/go/338__Ranking_awaryjnosci_ADAC_2006__1704...
> _2.html

Pytanie dotyczyło rocznika 2007.


I sadzisz, ze przez rok inzynierowie renault wzieli sie ostro do
roboty i nadrobili to, co pieprzyli przez ostatnich kilkanascie lat, a
w fabrykach zaczeto nagle lepiej sie przykladac? ;-)


Pozdrawiam imiennika
Kamil

5 Data: Sierpien 05 2008 00:30:10
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: plusz 

On Aug 5, 12:54 am, kamil  wrote:

I sadzisz, ze przez rok inzynierowie renault wzieli sie ostro do
roboty i nadrobili to, co pieprzyli przez ostatnich kilkanascie lat, a
w fabrykach zaczeto nagle lepiej sie przykladac? ;-)


porównując np elektronikę i ergonomię aut z 2002 roku i 2000 to sądzę,
że tak.
wg Renault w 2004 roku wymieniono lub poprawiono 3000 elementów - spis
jest gdzieś w sieci

z autopsji wiem, że pomiędzy 2000 i 2002 różnią się takie pierdoły,
które mógł ktoś zauważyć i poprawić tylko jeśli wykonał bardzo
dokładną analizę stanu faktycznego oraz oczekiwań klientów - drobne
przykłady, ale na co dzień bardzo istotne:
1. w 2000 przy uruchomieniu spryskiwacza wycieraczki uruchamiały się
najpierw
obecnie najpierw spryskuje się szyba, a po 2 sekundach wycieraczka -
czyli nie rysuje na sucho szyby
2. przy zmianie częstotliwości działania wycieraczek wyciera ona szybę
od razu po zmianie. W 2000 wycierała i zmieniała częstotliwość przy
następnym cyklu
niby drobnostka, ale wyobraźmy sobie sytuację na drodze i pomyślmy
kiedy zwiększamy częstotliwość wycieraczki
ustawiamy częstotliwość na 5 sekund. okazuje się, że deszcz pada
mocniej i mamy zachlapaną szybę. zwiększamy częstotliwość ... a szyba
przez 5 kolejnych sekund zachlapana czekając na kolejny cykl. A w
obecnych wersjach od razu po zwiększeniu częstotliwości szyba jest
przecierana.
3. przy użyciu spryskiwacza w 2000 roku wycieraczka przecierała 3 razy
szybę i koniec
w 2002 roku wyciera 3 razy szybę, robi 5-8 sekund przerwy i wyciera
ponownie. Dlaczego? Bo okazuje się, że po tych 5-8 sekundach woda ze
spryskiwacza która była poza obszarem wycieraczki spływa jeszcze
resztkami na szybę więc i tak każdy używał wycieraczki ponownie.
4. po naciśnięciu przycisku regulacji barwy dźwięku w radio w 2000
roku aby dojść o altów lub balansu trzeba było nacisnąć raz przycisk
na radiu, a następnie regulować drugim przyciskiem lub rolką przy
manetce pilota
w 2002 można już nacisnąć 3 razy przycisk na radiu lub pilocie, co
znacznie skraca proces i mniej odwraca uwagę
5. przy włączeniu biegu wstecznego i włączonej wycieraczce przedniej
włącza się tylna - w 2000 tego nie było

Prawdopodobnie w roczniku 2007 jest tego znacznie więcej.

Tak więc to pierdoły. Ale w innych układach też można zauważyć tego
typu poprawki, co ogólnie wpływa na ergonomię auta.
To tak jak banalne opóźnienie dzwonienia telefonu w Saabie przy
wykonywaniu trudnych manewrów. Niby pierdółka, a jak często telefon
nam dzwoni kiedy właśnie kończymy wyprzedzanie a z naprzeciwka jedzie
tir :)

Podsumowując: pewnie zauważam drobnostki (okiem informatyka). Ale z
pewnością skoro ktoś w Renault to zauważył, musiał poświęcić na to
bardzo dużo czasu i pieniędzy. A skoro ktoś dba o takie szczegóły to
znaczy, że zależy mu, aby auto wypadało jak najlepiej. Czyli z
pewnością pracuję nad bezawaryjnością po otrzymaniu ogromnej lekcji z
lat 2002-2004.

I tak jak już pisałem. Miałem już Punto, Yarisa, Clio a teraz Lagunę.
Z jakim autem było najwięcej problemów (mimo, że miałem je 3 miesiące
od nowości) - z Yarisem :) Tyle, że w komputerze nie wpisano żadnej
usterki - więc w rankingu wypadnie na pewno dobrze.


Ale oczywiście rozważam kupno Audi A4 lub A6. Niestety podobna wersja
wyposażenie i komfortu, nawet o 2 lata starsza kosztuje ponad 2 razy
więcej. Pytanie czy warto?

--
plusz

6 Data: Sierpien 05 2008 09:21:50
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: Arek ;-) 

On 5 Sie, 09:30, plusz  wrote:

On Aug 5, 12:54 am, kamil  wrote:

Podsumowując: pewnie zauważam drobnostki (okiem informatyka). Ale z
pewnością skoro ktoś w Renault to zauważył, musiał poświęcić na to
bardzo dużo czasu i pieniędzy. A skoro ktoś dba o takie szczegóły to
znaczy, że zależy mu, aby auto wypadało jak najlepiej. Czyli z
pewnością pracuję nad bezawaryjnością po otrzymaniu ogromnej lekcji z
lat 2002-2004.


Więc wygląda na to, że testującymi Lagunę 2 ph 1 byli klienci, a firma
zaoszczędziła na testach modelu. W ph 2 wprowadzono wszystkie sugestie
klientów ;-)

7 Data: Sierpien 21 2008 16:07:25
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: kamil 

On Aug 5, 8:30 am, plusz  wrote:

On Aug 5, 12:54 am, kamil  wrote:

> I sadzisz, ze przez rok inzynierowie renault wzieli sie ostro do
> roboty i nadrobili to, co pieprzyli przez ostatnich kilkanascie lat, a
> w fabrykach zaczeto nagle lepiej sie przykladac? ;-)

porównując np elektronikę i ergonomię aut z 2002 roku i 2000 to sądzę,
że tak.
wg Renault w 2004 roku wymieniono lub poprawiono 3000 elementów - spis
jest gdzieś w sieci
5. przy włączeniu biegu wstecznego i włączonej wycieraczce przedniej
włącza się tylna - w 2000 tego nie było

Ale bylo w Megane kilka lat wczesniej. Czyli zadna "poprawka" tak na
dobra sprawe.

Niestety nie wiem jak pozostale wymienione drobiazgi maja sie do
Megane (krotko nim jezdzilem).




Pozdrawiam
Kamil

8 Data: Sierpien 05 2008 12:21:58
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: kamil d 

kamil pisze:

I sadzisz, ze przez rok inzynierowie renault wzieli sie ostro do
roboty i nadrobili to, co pieprzyli przez ostatnich kilkanascie lat, a
w fabrykach zaczeto nagle lepiej sie przykladac? ;-)

To czym tłumaczyć taką zmianę w rankingu?

--
kamil d
red 206 powered by limedia.pl
mysłowice

9 Data: Sierpien 05 2008 13:27:35
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: kamil 

On Aug 5, 11:21 am, kamil d  wrote:

kamil pisze:

To czym tłumaczyć taką zmianę w rankingu?


2008 rok to juz Laguna III i pozniejsze modele II, w ktorych albo
wymieniono co sie dalo na gwarancji, albo poprawiono po facelifcie.

Czy to nie Renault albo Fiat przypadkiem zatrudnil kogos z BMW do
projektowania ich nowych samochodow?



Pozdrawiam
Kamil

10 Data: Sierpien 05 2008 14:02:26
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: Arek ;-) 



Alfa Romeo  ma szwabów w dyrekturze i od niezawodności.

11 Data: Sierpien 04 2008 08:14:50
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: plusz 

On Aug 4, 4:54 pm, "Kamil Piętka"  wrote:

"Zastanawiam się dlaczego są sprzedawane?"

http://www.autocentrum.pl/go/338__Ranking_awaryjnosci_ADAC_2006__1704__2.html


Pytam o fakty dotyczące konkretnego silnika i turbosprężarki.
Jeździłem Clio, jeżdżę Laguną 2001 i chcę ponownie kupić Lagunę.

Weź pod uwagę metodologię rankingów oraz co serwisy wprowadzają do
komputera przy naprawie samochodu.
Miałem kiedyś Yarisa, kilka razy byłe z usterkami a w historii auta
wyglądał na bezawaryjny.

--
plusz

12 Data: Sierpien 04 2008 15:17:14
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor: BrunoJ 

plusz  napisał(a):

Witam,
Znalaz=B3em w sieci kilka ofert Lagun z 2007 roku z przebiegiem ok 20000
i silnikiem 2.0 16v Turbo.
Zastanawiam si=EA dlaczego s=B1 sprzedawane? Czy ten silnik jest jako=B6
bardziej awaryjny ni=BF zwyk=B3y 2.0? w tym roczniku?
Czy w turbo spr=EA=BFarka to jest co=B6 co si=EA psuje?

Ceny ok 60000 wi=EAc 60% ceny nowego.
moze z tym silnikiem latwiej sie rozbijaja?

pozdrawiam
Bruno, Citroen ZX , Bydg

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Sierpien 21 2008 23:06:58
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor:

dlatego ze:

Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers: €24.950,00 Laguna 2.0
dCi FAP Expression
LIMOUSINE, Fliessheck, 5 Sitze
Manuelles Getriebe, 96 kW (130 PS), 1995 ccm, Diesel
€18.962,00

karuzela ruszyla, chyba sprzedaz idzie gorzej niz zakladali i komus
puscily nerwy

P.

14 Data: Sierpien 21 2008 23:30:29
Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
Autor:

c.d.

Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers: €23.100,00 Laguna 2.0
16V Expression
LIMOUSINE, Fliessheck, 5 Sitze
Manuelles Getriebe, 103 kW (140 PS), 1997 ccm, Super
€17.556,00

P.

Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo



Grupy dyskusyjne