Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo
1 | Data: Sierpien 04 2008 07:29:33 |
Temat: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | |
Autor: plusz | Witam, 2 |
Data: Sierpien 04 2008 16:54:29 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: Kamil Piętka | "Zastanawiam się dlaczego są sprzedawane?" 3 |
Data: Sierpien 04 2008 17:04:52 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: kamil d | Kamil Piętka pisze: "Zastanawiam się dlaczego są sprzedawane?" Pytanie dotyczyło rocznika 2007. -- kamil d red 206 powered by limedia.pl mysłowice 4 |
Data: Sierpien 04 2008 15:54:51 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: kamil | On Aug 4, 4:04 pm, kamil d wrote: Kamil Piętka pisze: I sadzisz, ze przez rok inzynierowie renault wzieli sie ostro do roboty i nadrobili to, co pieprzyli przez ostatnich kilkanascie lat, a w fabrykach zaczeto nagle lepiej sie przykladac? ;-) Pozdrawiam imiennika Kamil 5 |
Data: Sierpien 05 2008 00:30:10 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: plusz | On Aug 5, 12:54 am, kamil wrote: I sadzisz, ze przez rok inzynierowie renault wzieli sie ostro do porównując np elektronikę i ergonomię aut z 2002 roku i 2000 to sądzę, że tak. wg Renault w 2004 roku wymieniono lub poprawiono 3000 elementów - spis jest gdzieś w sieci z autopsji wiem, że pomiędzy 2000 i 2002 różnią się takie pierdoły, które mógł ktoś zauważyć i poprawić tylko jeśli wykonał bardzo dokładną analizę stanu faktycznego oraz oczekiwań klientów - drobne przykłady, ale na co dzień bardzo istotne: 1. w 2000 przy uruchomieniu spryskiwacza wycieraczki uruchamiały się najpierw obecnie najpierw spryskuje się szyba, a po 2 sekundach wycieraczka - czyli nie rysuje na sucho szyby 2. przy zmianie częstotliwości działania wycieraczek wyciera ona szybę od razu po zmianie. W 2000 wycierała i zmieniała częstotliwość przy następnym cyklu niby drobnostka, ale wyobraźmy sobie sytuację na drodze i pomyślmy kiedy zwiększamy częstotliwość wycieraczki ustawiamy częstotliwość na 5 sekund. okazuje się, że deszcz pada mocniej i mamy zachlapaną szybę. zwiększamy częstotliwość ... a szyba przez 5 kolejnych sekund zachlapana czekając na kolejny cykl. A w obecnych wersjach od razu po zwiększeniu częstotliwości szyba jest przecierana. 3. przy użyciu spryskiwacza w 2000 roku wycieraczka przecierała 3 razy szybę i koniec w 2002 roku wyciera 3 razy szybę, robi 5-8 sekund przerwy i wyciera ponownie. Dlaczego? Bo okazuje się, że po tych 5-8 sekundach woda ze spryskiwacza która była poza obszarem wycieraczki spływa jeszcze resztkami na szybę więc i tak każdy używał wycieraczki ponownie. 4. po naciśnięciu przycisku regulacji barwy dźwięku w radio w 2000 roku aby dojść o altów lub balansu trzeba było nacisnąć raz przycisk na radiu, a następnie regulować drugim przyciskiem lub rolką przy manetce pilota w 2002 można już nacisnąć 3 razy przycisk na radiu lub pilocie, co znacznie skraca proces i mniej odwraca uwagę 5. przy włączeniu biegu wstecznego i włączonej wycieraczce przedniej włącza się tylna - w 2000 tego nie było Prawdopodobnie w roczniku 2007 jest tego znacznie więcej. Tak więc to pierdoły. Ale w innych układach też można zauważyć tego typu poprawki, co ogólnie wpływa na ergonomię auta. To tak jak banalne opóźnienie dzwonienia telefonu w Saabie przy wykonywaniu trudnych manewrów. Niby pierdółka, a jak często telefon nam dzwoni kiedy właśnie kończymy wyprzedzanie a z naprzeciwka jedzie tir :) Podsumowując: pewnie zauważam drobnostki (okiem informatyka). Ale z pewnością skoro ktoś w Renault to zauważył, musiał poświęcić na to bardzo dużo czasu i pieniędzy. A skoro ktoś dba o takie szczegóły to znaczy, że zależy mu, aby auto wypadało jak najlepiej. Czyli z pewnością pracuję nad bezawaryjnością po otrzymaniu ogromnej lekcji z lat 2002-2004. I tak jak już pisałem. Miałem już Punto, Yarisa, Clio a teraz Lagunę. Z jakim autem było najwięcej problemów (mimo, że miałem je 3 miesiące od nowości) - z Yarisem :) Tyle, że w komputerze nie wpisano żadnej usterki - więc w rankingu wypadnie na pewno dobrze. Ale oczywiście rozważam kupno Audi A4 lub A6. Niestety podobna wersja wyposażenie i komfortu, nawet o 2 lata starsza kosztuje ponad 2 razy więcej. Pytanie czy warto? -- plusz 6 |
Data: Sierpien 05 2008 09:21:50 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: Arek ;-) | On 5 Sie, 09:30, plusz wrote: On Aug 5, 12:54 am, kamil wrote: Więc wygląda na to, że testującymi Lagunę 2 ph 1 byli klienci, a firma zaoszczędziła na testach modelu. W ph 2 wprowadzono wszystkie sugestie klientów ;-) 7 |
Data: Sierpien 21 2008 16:07:25 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: kamil | On Aug 5, 8:30 am, plusz wrote: On Aug 5, 12:54 am, kamil wrote: Ale bylo w Megane kilka lat wczesniej. Czyli zadna "poprawka" tak na dobra sprawe. Niestety nie wiem jak pozostale wymienione drobiazgi maja sie do Megane (krotko nim jezdzilem). Pozdrawiam Kamil 8 |
Data: Sierpien 05 2008 12:21:58 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: kamil d | kamil pisze: I sadzisz, ze przez rok inzynierowie renault wzieli sie ostro do To czym tłumaczyć taką zmianę w rankingu? -- kamil d red 206 powered by limedia.pl mysłowice 9 |
Data: Sierpien 05 2008 13:27:35 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: kamil | On Aug 5, 11:21 am, kamil d wrote: kamil pisze: To czym tłumaczyć taką zmianę w rankingu? 2008 rok to juz Laguna III i pozniejsze modele II, w ktorych albo wymieniono co sie dalo na gwarancji, albo poprawiono po facelifcie. Czy to nie Renault albo Fiat przypadkiem zatrudnil kogos z BMW do projektowania ich nowych samochodow? Pozdrawiam Kamil 10 |
Data: Sierpien 05 2008 14:02:26 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: Arek ;-) |
11 |
Data: Sierpien 04 2008 08:14:50 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: plusz | On Aug 4, 4:54 pm, "Kamil Piętka" wrote: "Zastanawiam się dlaczego są sprzedawane?" Pytam o fakty dotyczące konkretnego silnika i turbosprężarki. Jeździłem Clio, jeżdżę Laguną 2001 i chcę ponownie kupić Lagunę. Weź pod uwagę metodologię rankingów oraz co serwisy wprowadzają do komputera przy naprawie samochodu. Miałem kiedyś Yarisa, kilka razy byłe z usterkami a w historii auta wyglądał na bezawaryjny. -- plusz 12 |
Data: Sierpien 04 2008 15:17:14 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: BrunoJ | plusz napisał(a): Witam,moze z tym silnikiem latwiej sie rozbijaja? pozdrawiam Bruno, Citroen ZX , Bydg -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Sierpien 21 2008 23:06:58 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: | dlatego ze: 14 |
Data: Sierpien 21 2008 23:30:29 | Temat: Re: Laguna II, 2007, 2.0 16v Turbo | Autor: | c.d. |