Grupy dyskusyjne   »   Laguna, drgania na kierownicy

Laguna, drgania na kierownicy



1 Data: Listopad 28 2006 08:31:14
Temat: Laguna, drgania na kierownicy
Autor: Domin 

Witam.

Laguna kombi I phII , 99r, 1.9 DTI
Przy predkosciach powyzej 100 km/h przy nawet lagodnym hamowaniu wystepuja
duze drgania przenoszone na kierownice.
W jezdzie miejskiej jest wszystko ok i nie wystepuja zadne problemy.

Pozdrawiam
Dominik



2 Data: Listopad 28 2006 09:16:18
Temat: Re: Laguna, drgania na kierownicy
Autor: sevq 


Laguna kombi I phII , 99r, 1.9 DTI
Przy predkosciach powyzej 100 km/h przy nawet lagodnym hamowaniu wystepuja
duze drgania przenoszone na kierownice.
W jezdzie miejskiej jest wszystko ok i nie wystepuja zadne problemy.



Ja bym obdstawiał krzywe tarcze lub duże luzy na wahaczach drążkach
kierowniczych :)
Pozdro

3 Data: Listopad 28 2006 12:22:12
Temat: Re: Laguna, drgania na kierownicy
Autor: neptun 

Laguna kombi I phII , 99r, 1.9 DTI
Przy predkosciach powyzej 100 km/h przy nawet lagodnym hamowaniu wystepuja
duze drgania przenoszone na kierownice.
W jezdzie miejskiej jest wszystko ok i nie wystepuja zadne problemy.

witam.

ja takze mialem taki objaw w lagunie. okazalo sie
ze powodowaly to ranty na brzegach tarcz hamulcowych
o ktore tarly klocki przy lekkim nacisnieciu hamulca
co skutkowalo drganiem kierownicy.
jako ze tarcze jeszcze byly wystarczajaco grube
a i klocki calkiem dobre przetoczone zostaly jedynie brzegi
tarcz i ustalo.
mozna przetoczyc cale tarcze ale wtedy zaleca sie wymiane klockow
hamulcowych
na nowe.

pozdrawiam

4 Data: Grudzien 01 2006 22:31:00
Temat: Re: Laguna, drgania na kierownicy
Autor: Mogel 

Domin napisał:

Laguna kombi I phII , 99r, 1.9 DTI
Przy predkosciach powyzej 100 km/h przy nawet lagodnym hamowaniu wystepuja
duze drgania przenoszone na kierownice.
W jezdzie miejskiej jest wszystko ok i nie wystepuja zadne problemy.

Najprawdopodobniej faktycznie problemem są tarcze, zgodnie z tym, co
piszą przedmówcy.

Miałem podobny objaw w swojej Lagunie, tyle, że u mnie znaczenia nie
miała prędkość, a jedynie częstość hamowania. Po kilku
hamowaniach i rozgrzaniu tarcz, ulegały one wykrzywieniu i wtedy
dawało się to wyraźnie odczuć na kierownicy, niezależnie, czy
była to jazda w mieście, czy poza miastem.

Podobny efekt miałem w jeszcze jednym przypadku -- w świeżo nabytym
samochodzie założone miałem alufegi bez pierścieni dopasowujacych,
przez co koło nie było zamocowane centrycznie. W czasie jazdy nie
czuć tak wstrząsów, bo są częściowo tłumione przez amortyzatory,
ale przy hamowaniu, gdy auto nurkuje, drgania były wyraźniejsze.

Pozdr.
M.

Laguna, drgania na kierownicy



Grupy dyskusyjne