Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem?
1 | Data: Pa?dziernik 29 2008 20:13:14 |
Temat: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | |
Autor: Tristan | Witam, 2 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 19:34:43 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: 'Tom N' | Tristan w Witam, Ty tu chyba potrolować przyszedłeś ;-) Zagadnienie 1: Tylko dwa? Czym się różnią? O liczbie oktanowej nie możesz sobie poczytać? Kiedy warto stosować 95 a kiedy 98? A co producent zaleca? Czy można je mieszać? Zawsze można, można nawet z /petem/ w zębach ;P Zagadnienie 2: Można Wiem, że w ogólności nie, ale może są jakieś Np. 5 litrów przechodzonego frytkowego z macdonalda z 30 litrami napędowego... -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 3 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 20:36:25 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Boombastic |
Witam, Przecież jesteś taki zajebisty z prawa to moze jesteś również zajebisty z używania googli i wyciągniesz równie zajebiste wnioski. 4 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 19:37:32 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Wmak | Powinno się stosować benzynę o takiej liczbie oktanowej, jaką zaleca 5 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 20:44:00 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Tristan | W odpowiedzi na pismo z środa 29 październik 2008 20:37 Powinno się stosować benzynę o takiej liczbie oktanowej, jaką zaleca No bo jeździłem zawsze na 95, a teraz jeżdżę na 98 i mam wrażenie, że mniej mi pali. Ale może to tylko wrażenie. Mam Renault 19 z 1992 czy coś z okolic (nie chce mi się zaglądać do DR). No i zastanawiam się, na ile jest sens tankować 98 oraz co się dzieję, jak mieszam. Co do oleju - oleje tej samej klasy można mieszać. Najzdrowiej dla silnika jest stosować zawsze ten sam, zalecany przez No ale jak już jest dany olej, to trzeba wlewać identyczny? Czy można uzupełniać braki jakimiś podobnymi? -- Tristan 6 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 23:00:21 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: CUT | Arek ;-) pisze: zapytaj izoldy. U mnie w Corsie C 1,8 16V piszą w instrukcji żeby lać paliwo o liczbie oktanowej większej niż 92. Przy laniu polskiej 95 wyskakiwały mi błędy w kompie "Stukowe spalanie". Leje 98 i jest ok. Pomijając fakt, że na 98 pali mi o ok 8-12% mniej paliwa niż na 95. Jak dla mnie odpowiedz jest prosta - tankując paliwa premium - oszczędzam. 7 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 10:13:30 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Cyneq | CUT pisze: U mnie w Corsie C 1,8 16V piszą w instrukcji żeby lać paliwo o liczbie oktanowej większej niż 92. Przy laniu polskiej 95 wyskakiwały mi błędy w kompie "Stukowe spalanie". Leje 98 i jest ok. Pomijając fakt, że na 98 pali mi o ok 8-12% mniej paliwa niż na 95. Jak dla mnie odpowiedz jest prosta - tankując paliwa premium - oszczędzam. Sprawa podstawowa jest taka, że napisz na dystrybutorze "95" w zasadzie nic Ci nie gwarantuje. Sprawa druga - może masz jakaś wtyczkę kodową ustawioną na wyższą liczbę oktanową, i układ przyspiesza zapłon. Wtedy przy zbyt małej liczbie oktanowej jest stukowe. Chociaż jak ostatnio ogladałem wtrysk w Corsie (ale 1.2) to wtyczka miała chyba ustawienia "95" i "91". Aha, jeszcze jedna uwaga - przeróbki silnika powodujące zwiększenie stopnia spreżania powodują też konieczność przejscia na paliwo o większej LO -- Cyneq 8 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 23:45:43 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Jackare | No bo jeździłem zawsze na 95, a teraz jeżdżę na 98 i mam wrażenie, że mniej95 i 98 to liczba oktanowa określająca z grubsza rzecz biorąc odporność paliwa na spalanie stukowe (detonacyjne). Upraszczając - im wyższa liczba oktanowa tym trudniej spala się paliwo, czyli można je stosować w lepszych technologicznie silnikach: o wyższym stopniu sprężania, większej mocy i wysokoobrotowych. Paliwa można mieszać "w górę". Trzeba wziąć poprawkę, że na skutek różnych machlojek dystrybucyjnych polskie paliwa na stacjach paliw są kiepskiej jakości i benzyna 95 często nie ma 95 oktanów a coś około 90-91. Stosując paliwo 98 oktanowe uzyskuje się wyższą kulturę pracy silnika, ale nic za darmo - spaliny są bardziej gorące i szybciej niszczą układ wydechowy, zawory wydechowe... Co do olejów. Można mieszać oleje pod warunkiem zachowania tej samej klasy oleju. Klasy olejów są oznaczone na opakowaniu symbolami literowymi, np SJ. Często olej spełnia specyfikację kilku klas i ma je wypisane oddzielone ukośnikami. 9 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 00:19:27 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Boombastic | Paliwa można mieszać "w górę". Trzeba wziąć poprawkę, że na skutek różnych machlojek dystrybucyjnych polskie paliwa na stacjach paliw są kiepskiej jakości i benzyna 95 często nie ma 95 oktanów a coś około 90-91. Totalna bzdura. Widać ze nie widziałeś na oczy wyników badań paliw w Polsce. Bardzo rzadko się zdarza by benzyna nie trzymała liczby oktanowej (znalazłem 17 na 1466 stacji, gdzie odstepstwa były max do 1-2 oktanów). A wyniki 90-91 to prawie abstrakcja, bo znalazłem tylko 3 takie wyniki na 1466 stacji. 10 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 01:05:40 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: kovalek |
Paliwa można mieszać "w górę". Trzeba wziąć poprawkę, że na skutek różnych machlojek dystrybucyjnych polskie paliwa na stacjach paliw są kiepskiej jakości i benzyna 95 często nie ma 95 oktanów a coś około 90-91. Ehh jak ja uwielbiam te gadanie o czymyś, o czym się nie ma pojęcia... Widziałeś kiedyś świadectwo jakości paliwa? Zazwyczaj benzyna Eurosuper 95 ma od 95,1 do 95,8 oktanów (częściej bliżej tych 95,8), a Benzyna 98 ma zazwyczaj 98,3 oktany. Badania wykonywane są poprzez niezależne laboratoria i często również pobiera się próbki wprost z dystrybutora. -- pozdrawiam Leszek Kowalski 11 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 07:24:21 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: ps | Jackare pisze: różnych machlojek dystrybucyjnych polskie paliwa na stacjach paliw są kiepskiej jakości i benzyna 95 często nie ma 95 oktanów a coś około 90-91. Kurde, co za bzdety. Albo raczej prawda... g...o prawda :) 12 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 10:47:43 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Michal | 95 i 98 to liczba oktanowa określająca z grubsza rzecz biorąc odporność A jak się sprawa ma w przypadku paliw "premium" , "verva" itp - dostępne na stacjach BP, Shell, Orlen. Czy w porównaniu do normalnej benzyny 95 różnią się tylko liczbą oktanową , czy też są jakieś inne dodatki, które rzeczywiście mogą wpłynąć na mniejsze spalanie tych lepszych paliw. Z góry dzięki za odpowiedź Michał 13 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 10:14:35 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Brzezi | czw, 30 paź 2008 o 10:47 GMT, Michal napisał(a): A jak się sprawa ma w przypadku paliw "premium" , "verva" itp - dostępne na Jezeli jestes podatny na efekt placebo, to owszem, wplynie na Ciebie, ale nie na spalanie :P Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Matka krzyczy na corke: ] [ Ekg: #3781111 ][ - Zabraniam ci wracac tak pozno do ] [ LinuxUser: #249916 ][ domu. Masz dopiero 17 lat. Ja w twoim ] [ wieku... ] [ - Wiem, wiem. - przerywa corka - ] [ Siedzialas stale w domu... Bo ja mialam ] [ piec miesiecy... ] 14 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 11:19:43 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Grejon | Brzezi pisze: Jezeli jestes podatny na efekt placebo, to owszem, wplynie na Ciebie, ale Jak to nie? Mając świadomość, że zatankował droższe paliwo zacznie jeździć oszczędniej. :) Pozdrawiam -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 15 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 10:36:46 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Brzezi | czw, 30 paź 2008 o 11:19 GMT, Grejon napisał(a): Jezeli jestes podatny na efekt placebo, to owszem, wplynie na Ciebie, ale Hmm wlasciwie to to mialem na mysli.. Chociaz z drugiej strony to dziala odwrotnie, masz "lepsze" paliwo, przyjemniej sie jezdzi, "wiecej" mocy, wiec wiecej pali :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ If voting could change the system, ] [ Ekg: #3781111 ][ it would be illegal. If not voting ] [ LinuxUser: #249916 ][ could change the system, it would ] [ be illegal. ] 16 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 11:47:49 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: ps | Michal pisze: 95 i 98 to liczba oktanowa określająca z grubsza rzecz biorąc odporność paliwa na spalanie stukowe (detonacyjne). Upraszczając - im wyższa liczba One nie różnią się liczbą oktanową (z zasady, bo w wyniku procesu liczba oktanowa może się o jakieś dziesiąte części zmienić). Mają dodatki smarujące, antykorozyjne i inne pierdoły. W przypadku benzyn tankowanie Verva nie ma większego sensu. W przypadku diesla i nowoczesnych silników - i owszem, ma, i daje to więcej, niż jakieśtam dodatki do diesla (czyli więcej niż 0). Praktycznie nie mają one wpływu na ilość spalanego paliwa. 17 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 23:06:54 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Tristan | W odpowiedzi na pismo z środa 29 październik 2008 22:50 zapytaj izoldy. Kurde, ta grupa ma jakieś problemy chyba... Czy nie da się bez złośliwości? A co do mniejszego spalania - nawet jeśli spala mniej, to przepłacasz No różnice w cenie są groszowe. -- Tristan 18 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 10:15:38 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Cyneq | Tristan pisze: W odpowiedzi na pismo z środa 29 październik 2008 22:50 (autor Arek ;-) publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: Ciężko sie powstrzymać jak ktoś pyta o coś co mógł sobie poczytać w dowolnej książce, encyklopedii, podręczniku, znaleźć w góglach. Mamy uczelenie na lenistwo, sory. -- Cyneq 19 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 14:50:44 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Arek ;-) | zapytaj izoldy. 20 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 00:54:08 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Krecik | Tristan pisze: Zagadnienie 1: 98 jest trzy lata młodsza, za to 95 jest taĹsza, bo już 13 lat leży. Zagadnienie 2: Można zmieszaÄ olej z octem, ale lepiej potem nie wypijaÄ. -- Krecik w mieĹcie 21 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 09:42:25 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzynÄ
i olejem? | Autor: Jakub Witkowski | Krecik pisze: Można zmieszaÄ olej z octem, ale lepiej potem nie wypijaÄ. Nie używasz sosu vinaigrette? Pycha. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 22 |
Data: Listopad 01 2008 10:11:26 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jakub, Można zmieszać olej z octem, ale lepiej potem nie wypijać.Nie używasz sosu vinaigrette? Pycha. Z olejem silnikowym i octem? Ja wolę z oliwą z oliwek i sokiem z cytryny... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :) 23 |
Data: Listopad 01 2008 18:16:56 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzyną i olejem? | Autor: Tomasz Pyra | RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Jakub, Olej mineralny z octem to taka tania wersja sosu vinaigrette. 24 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 00:37:30 | Temat: Re: Lamer: O co chodzi z benzynÄ
i olejem? | Autor: Michal_K | Krecik pisze: Tristan pisze:Ĺmiej siÄ :) Sam kiedyĹ tak myĹlałem, że te cyferki oznaczajÄ nie tyle rok produkcji co "rocznikowy standard" benzyn :D Z samochodami nie miałem wtedy nic wspólnego a skojarzenia z Windows 95 i Windows 98 nasuwały siÄ same :PPPP -- Michał |