Grupy dyskusyjne   »   Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (w iarygodność !)

Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (w iarygodno !)



1 Data: Pa?dziernik 05 2014 11:02:06
Temat: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (w iarygodno !)
Autor: Olekx 

Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchykę 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.

Pytam bo nowe A6 ma mieć a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by starczyo, ale pod warunkiem e 7.9 da realni poniej 8.0. Ale jak wyjdzie 8.7 to ju za sabo dla mnie... Sami rozumiecie.

Nie mwię ju o odchykach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no ok, ale haas jest bardziej subiektywny ni rozpędzanie)

Olek



2 Data: Pa?dziernik 05 2014 11:15:58
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:

Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchykę 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.

Pytam bo nowe A6 ma mieć a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by starczyo, ale pod warunkiem e 7.9 da realni poniej 8.0. Ale jak wyjdzie 8.7 to ju za sabo dla mnie... Sami rozumiecie.

Nie mwię ju o odchykach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no ok, ale haas jest bardziej subiektywny ni rozpędzanie)

Olek

3 decybele to nie jakiś tam "odchyek" a dwukrotnie większy haas.

3 Data: Pa?dziernik 05 2014 12:14:30
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Marcin N 

W dniu 2014-10-05 11:15, Trybun pisze:

W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchykę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.

Pytam bo nowe A6 ma mieć a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by
starczyo, ale pod warunkiem e 7.9 da realni poniej 8.0. Ale jak
wyjdzie 8.7 to ju za sabo dla mnie... Sami rozumiecie.

Nie mwię ju o odchykach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68
(no ok, ale haas jest bardziej subiektywny ni rozpędzanie)

Olek

3 decybele to nie jakiś tam "odchyek" a dwukrotnie większy haas.

3 dB to odczucie "minimalnie gośniej".
10 dB to odczucie "2x gośniej".

--
MN

4 Data: Pa?dziernik 05 2014 21:46:27
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-05 12:14, Marcin N pisze:

3 decybele to nie jakiś tam "odchyek" a dwukrotnie większy haas.

3 dB to odczucie "minimalnie gośniej".
10 dB to odczucie "2x gośniej".


Do tego decybele są sabe do porwnywania rnych haasw - potrafią nie zupenie nie zgadzać z faktyczną "męczliwością" haasu.

5 Data: Pa?dziernik 05 2014 13:18:34
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor:

Olekx wrote:

Nie mwię ju o odchykach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no
ok, ale haas jest bardziej subiektywny ni rozpędzanie)

Chyba na odwrt, natęenie dwięku jest atwo zmierzyć i jest to do
obiektywne, przyspieszenie bardzo zaley od umiejętności kierowcy, a
take od opon i nawierzchni (no, haas te od paru rzeczy zaley, ale nie
a tak bardzo).

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

6 Data: Pa?dziernik 05 2014 21:51:37
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:

Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchykę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.

Nadal do wytumaczenia - temperaturą, nawierzchnią, oponami i techniką jazdy.

Test chyba nie jest w aden sposb standaryzowany pod tym względem.

7 Data: Pa?dziernik 06 2014 10:12:23
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Lewis 

W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:

Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchykę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.

Pytam bo nowe A6 ma mieć a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by
starczyo, ale pod warunkiem e 7.9 da realni poniej 8.0. Ale jak
wyjdzie 8.7 to ju za sabo dla mnie... Sami rozumiecie.

Nie mwię ju o odchykach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no
ok, ale haas jest bardziej subiektywny ni rozpędzanie)

Olek

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świate do świate czy jak?
Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?
Poszukaj wykresu z  hamowni tego silnika zobacz ile way samochd ktry chcesz kupić i porwnaj z obecnym i będziesz wiedzia czy ma to sens.

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

8 Data: Pa?dziernik 06 2014 02:40:46
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: WS 

W dniu poniedziaek, 6 padziernika 2014 10:12:23 UTC+2 uytkownik Lewis napisa:
 

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz si od wiate do
wiate czy jak?

Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?
Poszukaj wykresu z  hamowni tego silnika zobacz ile way samochd ktry
chcesz kupi i porwnaj z obecnym i bdziesz wiedzia czy ma to sens.

Tylko jak to porownac? Juz inne przelozenia skrzyni biegow maja b.istotny wplyw na przyspieszenie
np. w moim poprzednim samochodzie Astra F 1.6 16V wg instrukcji montowali 2 rodzaje skrzyn biegow (rozniace sie "tylko" przelozeniami), a roznica byla m.in. taka, ze na jednej osiagal max pradkosc na 5 biegu, na drugiej na 4....

WS

9 Data: Pa?dziernik 06 2014 11:50:52
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Lewis,

Monday, October 6, 2014, 10:12:23 AM, you wrote:

[...]

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz si od wiate do
wiate czy jak?
Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?

Do czego? Do lamazarnego rozpdzania si?

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

10 Data: Pa?dziernik 06 2014 12:40:55
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Lewis 

W dniu 2014-10-06 11:50, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Lewis,

Monday, October 6, 2014, 10:12:23 AM, you wrote:

[...]

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz si od wiate do
wiate czy jak?
Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?

Do czego? Do lamazarnego rozpdzania si?

[...]


Na miasto 0-70 byle popierdka w miar wystarcza. nawet punto z 1.2 mona si cakiem wawo porusza. Niestety takie same punto w trasie 80-120 kompletnie sobie nie radzi.


--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

11 Data: Pa?dziernik 06 2014 15:29:29
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2014-10-06 12:40,  *Lewis* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz si od wiate do
wiate czy jak?
Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?

Do czego? Do lamazarnego rozpdzania si?

[...]


Na miasto 0-70 byle popierdka w miar wystarcza. nawet punto z 1.2
mona si cakiem wawo porusza. Niestety takie same punto w trasie
80-120 kompletnie sobie nie radzi.

W takim razie lepiej byo napisa 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

12 Data: Pa?dziernik 06 2014 16:00:59
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Mirek,

Monday, October 6, 2014, 3:29:29 PM, you wrote:

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz si od wiate do
wiate czy jak?
Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?
Do czego? Do lamazarnego rozpdzania si?
Na miasto 0-70 byle popierdka w miar wystarcza. nawet punto z 1.2
mona si cakiem wawo porusza. Niestety takie same punto w trasie
80-120 kompletnie sobie nie radzi.
W takim razie lepiej byo napisa 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)

Dokadnie tak. Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.

Ewentualnie ten sabszy moe spali troch wicej paliwa (taki
paradoks).

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

13 Data: Pa?dziernik 06 2014 16:16:25
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-06 16:00, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Mirek,

Monday, October 6, 2014, 3:29:29 PM, you wrote:

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz si od wiate do
wiate czy jak?
Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?
Do czego? Do lamazarnego rozpdzania si?
Na miasto 0-70 byle popierdka w miar wystarcza. nawet punto z 1.2
mona si cakiem wawo porusza. Niestety takie same punto w trasie
80-120 kompletnie sobie nie radzi.
W takim razie lepiej byo napisa 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
Dokadnie tak. Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.

Ewentualnie ten sabszy moe spali troch wicej paliwa (taki
paradoks).


Dokadnie odwrotnie - jedziesz na pitce 80-120 i chcesz wyprzedza, i co masz robi? Redukowa biegi gdy bardzo czsto podczas takiego manewru liczy si kada sekunda?, nie na prno manewr wyprzedzania nazywany jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrw. Nawet nie widz adnej analogii eby porwnywa moliwo szybkiego wyprzedzania na wysokim biegu do tego czy auto rusza z postoju z wikszym piskiem opon.

14 Data: Pa?dziernik 06 2014 14:59:11
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: masti 

Trybun wrote:

Dokadnie odwrotnie - jedziesz na pitce 80-120 i chcesz wyprzedza, i
co masz robi? Redukowa biegi gdy bardzo czsto podczas takiego manewru
liczy si kada sekunda?,

to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania?
Redukuje si przed manewrem i rozpdza tak by wyjecha na lewo ju na
wikszej prdkoci. Wanie z tego bior si problemy, e kto zabiera
si za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzajcego, wyjeda na lewo z t
sam prdkoci co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje.
A potem narzekanie, e 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczao
tylko trzeba to robi z gow.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci?
-Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett

15 Data: Pa?dziernik 06 2014 17:22:42
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-06 16:59, masti pisze:

Trybun wrote:

Dokadnie odwrotnie - jedziesz na pitce 80-120 i chcesz wyprzedza, i
co masz robi? Redukowa biegi gdy bardzo czsto podczas takiego manewru
liczy si kada sekunda?,
to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania?
Redukuje si przed manewrem i rozpdza tak by wyjecha na lewo ju na
wikszej prdkoci. Wanie z tego bior si problemy, e kto zabiera
si za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzajcego, wyjeda na lewo z t
sam prdkoci co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje.
A potem narzekanie, e 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczao
tylko trzeba to robi z gow.


Teraz ju nie, gdy przesiadem si z Mustanga na Vectr (115KM) to wanie takie redukcja by koniecznoci. Teraz mam turbo diesla, nie, nie 200KM a 1,5L i 90KM, jednak ju to wystarczy e nie ma potrzeby redukowania biegw na niszy. Za kapitalistyczne USA nie mona go zmusi do ruszenia z piskiem opon, ale za to nie ma potrzeby redukowania na niszy bieg przy wyprzedzaniu mocne wcinicie  gazu na 5tce przy 100-120 nie powoduje przydawienia a skok i wyrywanie do przodu. W Vectrze odwrotnie - nawet w miar lekkie wcinicie gazu przy ruszaniu powodowao pisk opon. Za to wyprzedzanie przy 100-120 wymagao dugiego wkrcania na obroty.

16 Data: Pa?dziernik 06 2014 18:01:59
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Axel 





"Trybun"  wrote in message

W takim razie lepiej byo napisa 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
Dokadnie tak. Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.

Ewentualnie ten sabszy moe spali troch wicej paliwa (taki
paradoks).

Dokadnie odwrotnie - jedziesz na pitce 80-120 i chcesz wyprzedza, i co masz robi? Redukowa biegi gdy bardzo czsto podczas takiego manewru liczy si kada sekunda?,

Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na pitce przy 80 mam jakie 1500obr/min i samochd si przy tym sabo zbiera (benzyna). Oczywicie najlepiej zredukowa przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da lepsze wyniki ni prba rozpdzenia si na pitce.

--
Axel

17 Data: Pa?dziernik 07 2014 14:02:55
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:





"Trybun"  wrote in message
W takim razie lepiej byo napisa 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
Dokadnie tak. Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.

Ewentualnie ten sabszy moe spali troch wicej paliwa (taki
paradoks).

Dokadnie odwrotnie - jedziesz na pitce 80-120 i chcesz wyprzedza, i co masz robi? Redukowa biegi gdy bardzo czsto podczas takiego manewru liczy si kada sekunda?,

Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na pitce przy 80 mam jakie 1500obr/min i samochd si przy tym sabo zbiera (benzyna). Oczywicie najlepiej zredukowa przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da lepsze wyniki ni prba rozpdzenia si na pitce.


Zdecydowanie trzeba sobie kupi auto olewajc jego od 0 do 100 w 8, czy mniej, sekund a wybra takie ktre ma dobr elastyczno. Tzn. wysoki moment obrotowy, najlepiej dostpny od jak najniszych obrotw.

Czy s gdzie jakie obliczenia ile czasu traci sie w trakcie wyprzedzania na redukcj biegu na niszy, a ile na to jaka jest strata gdy bez redukcji doda si gazu? Bo moje wraenie jest takie e to redukcja bardziej spowalnia. - Wcinicie sprzga, redukcja z 5 na 3 przy prdkoci 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta, cznie z jakie  3-5 sekund w eb... Jednak gdy ju si jedzie wyjtkowo sabym autem to istotnie jednym wyjciem chyba jest redukcja biegw.

18 Data: Pa?dziernik 07 2014 22:34:36
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: LEPEK 

W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze:

Bo moje wraenie jest takie e to
redukcja bardziej spowalnia. - Wcinicie sprzga, redukcja z 5 na 3
przy prdkoci 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
cznie z jakie  3-5 sekund w eb... Jednak gdy ju si jedzie
wyjtkowo sabym autem to istotnie jednym wyjciem chyba jest redukcja
biegw.

Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje si raczej na IV, nie na III.
Po drugie jeli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to le.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

19 Data: Pa?dziernik 09 2014 15:05:14
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-07 22:34, LEPEK pisze:

W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze:
Bo moje wraenie jest takie e to
redukcja bardziej spowalnia. - Wcinicie sprzga, redukcja z 5 na 3
przy prdkoci 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
cznie z jakie  3-5 sekund w eb... Jednak gdy ju si jedzie
wyjtkowo sabym autem to istotnie jednym wyjciem chyba jest redukcja
biegw.

Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje si raczej na IV, nie na III.
Po drugie jeli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to le.

Pozdr,

Cay czas bya mowa o redukcji na 3jk.

A po drugie, moje dowiadczenie jako kierowcy podpowiada e jazda po drodze to nie partia wyrysowanych szachw. Sytuacja zmienia si dynamicznie. I nie do mnie zgaszaj te uwagi bo teraz jed autem w ktrym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Cignie rwno w kadym zakresie obrotw.

20 Data: Pa?dziernik 09 2014 21:38:14
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze:

I nie do mnie zgaszaj te uwagi bo teraz jed autem w
ktrym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Cignie rwno w
kadym zakresie obrotw.

Ale jak auto cignie rwno w caym zakresie obrotw (jak rozumiem chodzi o w miar pask charakterystyk momentu obrotowego w funkcji obrotw), to tym bardziej trzeba ostro redukowa i cisn do odcicia.

Nie bdziesz musia redukowa w takim co ma sta moc w szerokim zakresie obrotw, ale wtedy takie auto im wysze obroty to gorzej cignie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cay czas spada.

21 Data: Pa?dziernik 12 2014 09:39:20
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-09 21:38, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze:

I nie do mnie zgaszaj te uwagi bo teraz jed autem w
ktrym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Cignie rwno w
kadym zakresie obrotw.

Ale jak auto cignie rwno w caym zakresie obrotw (jak rozumiem chodzi o w miar pask charakterystyk momentu obrotowego w funkcji obrotw), to tym bardziej trzeba ostro redukowa i cisn do odcicia.

Nie bdziesz musia redukowa w takim co ma sta moc w szerokim zakresie obrotw, ale wtedy takie auto im wysze obroty to gorzej cignie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cay czas spada.


Miaem na myli rwno gdy jad na Vtce owe 100-120km/h. Jest to gdzie tak 2500-2800 obrotw, przy dodawaniu gazu nie ma adnej chwili saboci a tylko rwne przyspieszanie.. Redukcja na trjk spowodowaaby tylko chwilowe spowolnienie.

22 Data: Pa?dziernik 06 2014 17:44:54
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Ghost 



Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomoci grup

Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.

arty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.

23 Data: Pa?dziernik 06 2014 19:17:39
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ą ? (wiarygodno !)
Autor: Mateusz Bogusz 

Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.

Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.

Żartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

24 Data: Pa?dziernik 06 2014 20:44:40
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Ghost 



Uytkownik "Mateusz Bogusz"  napisa w wiadomości grup

Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.

Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.

Żartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem?

Żartem jest kwantyfikator ogolny, e wyjdzie bardzo podobny.

25 Data: Pa?dziernik 06 2014 20:12:31
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Ghost,

Monday, October 6, 2014, 5:44:54 PM, you wrote:

Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.
arty.

Niby dlaczego? Chyba, e Twj diesel nie moe na III-ce do 120 - to
pozostaje tylko wspczu, e nie do, e sabe, to jeszcze diesel.

Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.

Dokadnie tak.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

26 Data: Pa?dziernik 06 2014 20:48:04
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Ghost 



Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomoci grup Hello Ghost,

Monday, October 6, 2014, 5:44:54 PM, you wrote:

Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.
arty.

Niby dlaczego? Chyba, e Twj diesel nie moe na III-ce do 120 - to
pozostaje tylko wspczu, e nie do, e sabe, to jeszcze diesel.

Nie mam diesla, ale diesel ony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na III moe tylko powcha spaliny, i to nie za dugo. Dodam, e jed szybciej od ony i zazdroszcz jej auta.

27 Data: Pa?dziernik 07 2014 00:48:44
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Ghost,

Monday, October 6, 2014, 8:48:04 PM, you wrote:

Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.
arty.
Niby dlaczego? Chyba, e Twj diesel nie moe na III-ce do 120 - to
pozostaje tylko wspczu, e nie do, e sabe, to jeszcze diesel.
Nie mam diesla, ale diesel ony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na III
moe tylko powcha spaliny,

Chyba kaszlak.

i to nie za dugo. Dodam, e jed szybciej od ony i zazdroszcz
jej auta.

Zazdrocisz cignika siodowego bez kagaca? Przecie tym si
strasznie le jedzi...

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

28 Data: Pa?dziernik 07 2014 08:48:45
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Ghost 



Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomoci grup Hello Ghost,

Monday, October 6, 2014, 8:48:04 PM, you wrote:

Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.
arty.
Niby dlaczego? Chyba, e Twj diesel nie moe na III-ce do 120 - to
pozostaje tylko wspczu, e nie do, e sabe, to jeszcze diesel.
Nie mam diesla, ale diesel ony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na III
moe tylko powcha spaliny,

Chyba kaszlak.

Zgadles.

i to nie za dugo. Dodam, e jed szybciej od ony i zazdroszcz
jej auta.

Zazdrocisz cignika siodowego bez kagaca? Przecie tym si
strasznie le jedzi...

Zgadles.

Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem.

29 Data: Pa?dziernik 07 2014 09:46:25
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Ghost,

Tuesday, October 7, 2014, 8:48:45 AM, you wrote:

[...]

Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem.

*PLONK!*


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

30 Data: Pa?dziernik 07 2014 11:14:35
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Ghost 



Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomości grup Hello Ghost,

Tuesday, October 7, 2014, 8:48:45 AM, you wrote:

[...]

Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem.

*PLONK!*

Chyba kaszlakiem.

31 Data: Pa?dziernik 08 2014 23:06:49
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: janusz_k 


Zazdrocisz cignika siodowego bez kagaca? Przecie tym si
strasznie le jedzi...

Zgadles.

Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem.
A monitor zapluem :)

--
Pozdr

Janusz_K

32 Data: Pa?dziernik 07 2014 14:03:39
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-07 00:48, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Ghost,

Monday, October 6, 2014, 8:48:04 PM, you wrote:

Ten z mocnym autkiem bdzie si rozpdza na V-tce a
ten w sabym na III-ce. I czas rozpdzania wyjdzie bardzo podobny.
arty.
Niby dlaczego? Chyba, e Twj diesel nie moe na III-ce do 120 - to
pozostaje tylko wspczu, e nie do, e sabe, to jeszcze diesel.
Nie mam diesla, ale diesel ony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na III
moe tylko powcha spaliny,
Chyba kaszlak.

i to nie za dugo. Dodam, e jed szybciej od ony i zazdroszcz
jej auta.
Zazdrocisz cignika siodowego bez kagaca? Przecie tym si
strasznie le jedzi...

Twoja wiedza o dieslach jest bardzo uboga. Przesiadka z 115 konnej benzyny na 90 konnego turbodieselka by strzaem w dziesitk. Dodam e diesel o prawie 400 kg ciszy... To ju nie te diesle ktre trzs, smrodz itd. Pozostaje tylko dyskusyjna kwestia awaryjnoci, ale tu jak na razie pozostaje tylko przesta o tym gada bo faktycznie mona co wykraka, jak na razie wszystko gra i buczy.

33 Data: Pa?dziernik 06 2014 19:40:31
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Cavallino 


Uytkownik "Mirek Ptak"  napisa w wiadomoci grup

Dnia 2014-10-06 12:40,  *Lewis* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz si od wiate do
wiate czy jak?
Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?

Do czego? Do lamazarnego rozpdzania si?

[...]


Na miasto 0-70 byle popierdka w miar wystarcza. nawet punto z 1.2
mona si cakiem wawo porusza. Niestety takie same punto w trasie
80-120 kompletnie sobie nie radzi.

W takim razie lepiej byo napisa 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)


Nie - bo to sabo porwnywalne jest, a mao kto bdzie cign na 3-ce

34 Data: Pa?dziernik 06 2014 21:35:21
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-06 19:40, Cavallino pisze:

W takim razie lepiej byo napisa 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)


Nie - bo to sabo porwnywalne jest, a mao kto bdzie cign na 3-ce

Susznie :)
Bez sensu muli samochd na trjce, skoro do takiego przyspieszania suy dwjka :)

35 Data: Pa?dziernik 06 2014 19:57:55
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Olekx 

W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:
>
> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świate do
> świate czy jak?

To jest pewna miara przyśpieszania. Ok nie jest idealna, ale na pewno nie jest za. Np. wyranie czuje się (jechaem ) np. 8.0 czy 8.2 vs. 10 nie mwiąc 11 (normalna jazda a nie tylko sprint do 100).

36 Data: Pa?dziernik 06 2014 21:36:54
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świate do
świate czy jak?
Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?

Tylko jaka uyteczno wiedzy jak samochd przyspiesza na nieprawidowym (w większości przypadkw) biegu?

37 Data: Pa?dziernik 07 2014 00:55:54
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Lewis 

W dniu 2014-10-06 21:36, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świate do
świate czy jak?
Nie bardziej uyteczny byby czas 80-120 na 4 biegu?

Tylko jaka uyteczno wiedzy jak samochd przyspiesza na nieprawidowym
(w większości przypadkw) biegu?



Wiesz eby wykorzystać penię mocy to i ja na 2robię 60-120 ale tu kolega chyba dupowozu szuka nie zapierdzielacza :)

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

38 Data: Pa?dziernik 07 2014 01:38:53
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-07 00:55, Lewis pisze:

Wiesz eby wykorzystać penię mocy to i ja na 2robię 60-120 ale tu
kolega chyba dupowozu szuka nie zapierdzielacza :)


Jak pojawia się temat przyspieszania na niewaściwym biegu, to ja zazwyczaj doradzam automat - u takich kierowcw automat mniej pali, lepiej przyspiesza i mniej się psuje.

39 Data: Pa?dziernik 07 2014 11:11:04
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Jacek 

W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:

Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchykę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo prbowaem ju rne auta
  i ZAWSZE wychodzio mi 2-4 sekundy więcej, ni w katalogu. Jakoś specjalnie nie jestem powolny, eby zwalić tę rnicę na powolną zmianę biegw.
Jacek

40 Data: Pa?dziernik 07 2014 09:45:34
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: masti 

Jacek wrote:

W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam si nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortow limuzyn).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyk
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo prbowaem ju rne auta
  i ZAWSZE wychodzio mi 2-4 sekundy wicej, ni w katalogu. Jako
specjalnie nie jestem powolny, eby zwali t rnic na powoln zmian
biegw.

przecie te testy, podobnie jak przy spalaniu, s robione w warunkach
laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci?
-Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett

41 Data: Pa?dziernik 07 2014 20:09:28
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Olekx 

W dniu 2014-10-07 11:45, masti pisze:

Jacek wrote:

W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam si nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortow limuzyn).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyk
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo prbowaem ju rne auta
   i ZAWSZE wychodzio mi 2-4 sekundy wicej, ni w katalogu. Jako
specjalnie nie jestem powolny, eby zwali t rnic na powoln zmian
biegw.

przecie te testy, podobnie jak przy spalaniu, s robione w warunkach
laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych.



No ale przecie jak to autobild testuje, to moe
- opony: ok, mog by rzne
- ale na pogod mog poczeka a bdzie sucho i pewnie tor maj z dobrym asfaltem
- W automacie S-tronic audi chyba nie ma znaczenia szybko zmiany biegw.....

No nie?

42 Data: Pa?dziernik 07 2014 23:11:29
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:

W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchykę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo prbowaem ju rne auta
  i ZAWSZE wychodzio mi 2-4 sekundy więcej, ni w katalogu. Jakoś
specjalnie nie jestem powolny, eby zwalić tę rnicę na powolną zmianę
biegw.

Bo to nie jest takie proste.
Trzeba dobrze dobrać obroty przy ktrych startujesz - nie spalić opony, ale i eby nie zamulić silnika niskimi obrotami.
Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdę bezlitosna zmiana biegw z międzygazem.

43 Data: Pa?dziernik 08 2014 23:56:52
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Olekx 

W dniu 2014-10-07 23:11, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:
W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli niele jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchykę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to rnica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo prbowaem ju rne auta
  i ZAWSZE wychodzio mi 2-4 sekundy więcej, ni w katalogu. Jakoś
specjalnie nie jestem powolny, eby zwalić tę rnicę na powolną zmianę
biegw.

Bo to nie jest takie proste.
Trzeba dobrze dobrać obroty przy ktrych startujesz - nie spalić opony,
ale i eby nie zamulić silnika niskimi obrotami.
Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdę bezlitosna zmiana
biegw z międzygazem.

No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?

44 Data: Pa?dziernik 09 2014 00:09:31
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodno !)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-08 23:56, Olekx pisze:

No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?

Jak ju dziaa w trybie sportowym to ju pewnie nie, bo samo robi to co powinno.
Natomiast w rnych automatach trzeba robić rne sztuczki eby samo ruszenie zrobić maksymalnie efektywnie.

45 Data: Pa?dziernik 07 2014 12:02:44
Temat: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor:

Witajcie,

Ten post wyszed dugi ale myle ze ciekawy :-)

Przyspieszenie 0-100 km/h to imho mao przydatny parametr dynamiki pojazdu. W gwnej mierze (oprcz ch-ki zewnetrzej silnika) zalezy takze od:
- przeoenia biegw - bardzo czsto jest tak e 100 osiga sie na 3 lub 4tym (ten 4ty to czasem w dostawczakach) co znacznie wydua czas z uwagi na szybkosc kierowcy
- przeoenia gwnego - podobnie jw.
- masy auta - bawadno to najwiksza "kotwica" przy ruszaniu,
- oporw aerodyn.

Dlatego majc powyzsze cechy lepszym parametrem jest czas rozpdzania (bednie zwany elastycznoscia...powinni za to scigac dziennikarzy! :)):
- 60 - 100 km/h,
- 80 - 120 km/h,
- 100 - 140 km/h,
- 100 - 200 km/h, lub innych przedziaach predkoci,
na mozliwie najnizszych biegach poniewaz im nizszy bieg tym wieksza wartosc przeozenia co po przemnoeniu przez sprawnosc uk. napdowego oraz stae (dla danej skrzyni) przeoenie gwne daje moment obrotowy na koach.
To tyle teorii ktr chyba nie lubicie i gardzicie.

Teraz czas na praktyke na przykadzie mojego auta :). Nie napisz jaki to model ani marka bo to zarbicie rzadki klasyk (2 sztuki na mobile.de, 3 sztuki na autoscout24) :) :
3.0 (benz.), 192 hp, 285 Nm, 1410 kg, automat 4-biegowy (3bieg ma przeloenie rwne dokadnie 1.000) z trybem "Power"
0-60 mph (czyli do 97 km/h) wg producenta : 8.4 sec. Ile ma do 100 km/h? Naprawde mnie to nie interesuje ;-)

Prdkocie maksymalne (wg licznika) na poszczeglnych biegach:
1 do 70 km/h,
2 do 132 km/h
3 do 194 km/h,
4 do ... nie miaem okazji zweryfiowac.

Do meritum:
- 60-100 km/h 3.8-4.0 sec.
aden Diesel do 2.0 pojemnoci 1xTurbo mi nie podskoczy. Wyjtkiem s 2.0d BMW biturbo i nowe VW 2.0 biturbo bo maj szeroki, zakres duego momentu obrotowego na koa

- 80-120 km/h 5.0 - 5.5 sec... dokadnie nie pamitam.,

- 100-140 km/h 7.6 - 8.0 sec
Tutaj dla mnie jest lipa (ze wzgldu na to ze na 3cim biegu auto nie ma juz tak duzego momentu obr na kolach...gdyby 2 bieg by do 100-105 km/h, 3ci do 145-150, to wowczas 100-140 byoby w zakresie 6.8-7.3 sec )...cho i tak szybciej niz 2.0 TDI 170 PS w Passku B6 4Motion (9 sec 100-140)
Inne auta:
Porsche 911 Turbo S 560 KM 100-140 w 2.0- 2.2 sec...istny masakrator...niech si Megrims wypowie nt. jego 911 Turbo :-)

.... niech te inni napisza swoje pomiary swoich autek, jesli maja narzedzia....jak ktos nie ma to wystarczy stoper i 5 prb pomiarowych. Dwie skrajne odrzucamy a pozostae trzy uredniamy.


Podsumowujc:

Czas przyspieszenia w zakresach wyszych predkoci ma b. duzy wpyw na drog i czas jak wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodw (lub szeregu pojazdw).

Pozdrawiam,
Bugatti

46 Data: Pa?dziernik 07 2014 21:08:00
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ? (wiarygodno !)
Autor: Ghost 



Uytkownik  napisa w wiadomoci grup

Czas przyspieszenia w zakresach wyszych predkoci ma b. duzy wpyw na drog i czas jak wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodw (lub szeregu pojazdw).

Ale to jest bardzo polska perspektywa, ta koncentracja na wyprzedzaniu. W cywilizowanych krajach dlugie trasy pokonuje sie austradami i wowczas twoj paramater decyduje o komforcie jazdy, w sensie, ze zapewnia nam szybki powrot do wyzszej predkosci, gdy cos nas chwilowo spowolnilo, bardzo sobie cenie ta ceche.

Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (w iarygodność !)



Grupy dyskusyjne