Grupy dyskusyjne   »   Lanos

Lanos



1 Data: Maj 04 2008 22:50:07
Temat: Lanos
Autor: wasyl 

Czesc
Mam nastepujace pytanie.
Kupiłem ostanio Lanosa  jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie nie satysfakcjonuje  za bardzo sie buja.
No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.



2 Data: Maj 04 2008 22:52:31
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello wasyl,

Sunday, May 4, 2008, 10:50:07 PM, you wrote:

Mam nastepujace pytanie.
Kupiłem ostanio Lanosa  jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
nie satysfakcjonuje  za bardzo sie buja.

Przywykniesz...

No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.

Przywyknij.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

3 Data: Maj 04 2008 20:59:52
Temat: Re: Lanos
Autor: Alex81 

Dnia Sun, 04 May 2008 22:52:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Mam nastepujace pytanie.
Kupiłem ostanio Lanosa  jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
nie satysfakcjonuje  za bardzo sie buja.

Przywykniesz...

No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.

Przywyknij.

Pomocny jesteś jak diabli ;)

--
pzdr
Alex

4 Data: Maj 04 2008 23:14:45
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Alex81,

Sunday, May 4, 2008, 10:59:52 PM, you wrote:

Mam nastepujace pytanie.
Kupiłem ostanio Lanosa  jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
nie satysfakcjonuje  za bardzo sie buja.
Przywykniesz...
No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
Przywyknij.
Pomocny jesteś jak diabli ;)

235 kkm za kierownicą Lanosa chyba upoważnia mnie do pewnych
stwierdzeń, nieprawdaż?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

5 Data: Maj 04 2008 23:31:20
Temat: Re: Lanos
Autor: Scyzoryk 


235 kkm za kierownicą Lanosa chyba upoważnia mnie do pewnych
stwierdzeń, nieprawdaż?

twierdzisz ze to samochod ktorego nie da sie ulepszyc?? Nawet 235tys km nie
upowaznia do takich bredni :)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

6 Data: Maj 05 2008 00:04:00
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Scyzoryk,

Sunday, May 4, 2008, 11:31:20 PM, you wrote:

235 kkm za kierownicą Lanosa chyba upoważnia mnie do pewnych
stwierdzeń, nieprawdaż?
twierdzisz ze to samochod ktorego nie da sie ulepszyc??

Rozsądnym nakładem środków? Nie da się.

Nawet 235tys km nie upowaznia do takich bredni :)

Nie za mocno walisz?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

7 Data: Maj 05 2008 07:06:44
Temat: Re: Lanos
Autor: Agent 


Nawet 235tys km nie upowaznia do takich bredni :)

Nie za mocno walisz?

Odezwał się delikatny.

8 Data: Maj 05 2008 09:28:33
Temat: Re: Lanos
Autor: Robert J. 

Nie za mocno walisz?

Nie, uważam że nie za mocno wali. Powiniem mocniej. Poszukaj ile Ty kolego zadawałeś tego typu śmiesznych pytań. Myślisz że tylko Tobie wolno o coś zapytać? W wielu wątkach pi....lisz jak potłuczony, aż czytać się nie chce. Na dodatek Twoje "ironiczne" komentarze są często żałosne że głowa boli... I śmieszne dywagacje na wiele tematów, rodem z ksiązki serwisowej Syreny 104...
Poza tym jak tak czytam Twoje wypociny to powoli dochodzę do wniosku, że chyba na chrzciny dostałeś auto i zap....lasz nim od tej chwili po 500 km dziennie. Tyle już bryk zjeździłeś, a każdą po 200.000 km... ;-))). Niedługo przeczytamy "Kolejne Ferrari rozbite, za kierownicą Roman M..."
Wyluzuj trochę, taka mała sugestia...

9 Data: Maj 04 2008 23:11:37
Temat: Re: Lanos
Autor: Szczepan Majdański 

lanos chyba po prostuma miekkie zawieszenie musiaby miec twarde sportowe aby
dobrze sie trzymac drogi w zakretach

10 Data: Maj 04 2008 23:19:53
Temat: Re: Lanos
Autor: Jotte 

W wiadomości  wasyl
 pisze:

Mam nastepujace pytanie.
Kupiłem ostanio Lanosa  jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie nie satysfakcjonuje  za bardzo sie buja.
No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
Lanek będzie się trochę bujał, on jest po prostu za wąski.
Porządne amory - jak najbardziej.
Poza tym odradzam lokalne (rzemieślnicze) zamienniki części robione u Józka w garażu. Nie opłaci się per saldo.

--
Jotte

11 Data: Maj 04 2008 23:34:01
Temat: Re: Lanos
Autor: Scyzoryk 

Mam nastepujace pytanie.
Kupiłem ostanio Lanosa  jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie nie
satysfakcjonuje  za bardzo sie buja.
No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.


nowe amortyzatory, twardsze zawieszenie, dobre opony na ciut wiekszych
kołach i mniejszym profilu (jakies 15")

Tyle mozesz zrobic zeby wydać wzglednie mało/dużo. Chyba nie ma sensu robic
rzeczy ktore przekrocza wartosc samochodu ;)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

12 Data: Maj 04 2008 23:57:40
Temat: Re: Lanos
Autor: Michal 

Kupiłem ostanio Lanosa  jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
nie satysfakcjonuje  za bardzo sie buja.
No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.

Jezdzilem 30kkm (od 30 do 60 kkm)lanosem 1.6, zanim uznalem
(po szczale w tyl z 15km/h) ze auto powinno ważyć najlepiej ze 2 tony :)

Ok, wnioski takie - "rajdowało" sie trochę tym autem i na moje oko
z prowadzeniem niewiele zrobisz - za wąskie, i tak będzie na
zakrętach leciał na wprost.

To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.

Do rajdowania sie nie nadaje jeszcze z powodu słąbej trwałości częsci
(wiem bo dużo popsułem :) ):

-polecą pozostałe fabryczne amortyzatory po chwili (załatwiłem w 15 kkm)
-uszczelka pod czymś tam w silkiku - załatwiłem w około 28kkm
-poduszki pod silnikiem 2x poleciały
-zaczeło palić z 12l/100 (tak auto z przebiegiem 60kkm zarżnięte -szok !)

ogólnie auto do tego się poprostu nie nadaje, nie mówiąc o malutkiej (107km) mocy.

moja rada - i serio mówie - inne auto :) - przeróbki się nie opłacają
rajdować strach (crash testy) i niema napinacza pasa. za 6kpln czy za ile one
teraz są - są fajniejsze auta :)

ale jak by się udało coś zrobić z tym prowadeniem to daj znaka na grupę
bo nie wierze że się coś z tym daje zrobić :) -komp z esp wmontować
żeby wyprowadzał na zakrętach ;)


Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Maj 05 2008 00:02:27
Temat: Re: Lanos
Autor: Michał 

aha zapomniałem jeszcze, jak utwardzisz zawieszenie to geometria
po wjechaniu w dziurę będzie do ustawiania co chwilę
-ja na normalnym ze 2x musiałem ustawiać jak się gdzieś
w dużą dziurę wjechało.

może i ogólnie bzdury pisze, ale przy delikatnym katowaniu auta
tak to wyglądało - ale ja się na mechanice nie znam :)


Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Maj 05 2008 02:19:05
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Michal,

Monday, May 5, 2008, 1:57:40 AM, you wrote:

Kupiłem ostanio Lanosa  jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
nie satysfakcjonuje  za bardzo sie buja.
No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
Jezdzilem 30kkm (od 30 do 60 kkm)lanosem 1.6, zanim uznalem
(po szczale w tyl z 15km/h) ze auto powinno ważyć najlepiej ze 2 tony :)

? Nie mam pojęcia po co mu szczałeś w tył przy 15 km/h i dlaczego ma
mieć to związek z wagą.

Ok, wnioski takie - "rajdowało" sie trochę tym autem i na moje oko
z prowadzeniem niewiele zrobisz - za wąskie, i tak będzie na
zakrętach leciał na wprost.

?? Samochody cywilne muszą być podsterowne - takie sa wymogi
bezpieczeństwa. Jedno trzeba przyznać - Lanos pod tym względem jest
konsekwentny i tył ciężko wyprowadzić z równowagi.

To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.

???
Chyba faktycznie miałeś coś nie tak z tym samochodem. Owszem - mój na
samym początku również miał drobne problemy z myszkowaniem przy
większych prędkościach. Ustąpiły i nigdy nie wróciły po poprawce
geometrii - okazało się, że była ustawiona zbieżność, po ustawieniu na
zero jest OK.
Tak się składa, że akurat bardzo dużo jeździłem autostradą A4 - za
czasów dziurostrady, przebudowy i już na gotowej. Na co jak na co, ale
na stabilność na autostradzie zdecydowanie narzekać nie mogłem.
Tak Thalia przy mniejszych szybkościach bardzo nerwowo reagowała na
każdy podmuch wiatru.

Do rajdowania sie nie nadaje jeszcze z powodu słąbej trwałości częsci
(wiem bo dużo popsułem :) ):

To jest dupowóz a nie samochód rajdowy. Choć swego czasu całkiem
dobrze sobie w rajdach radził.

-polecą pozostałe fabryczne amortyzatory po chwili (załatwiłem w 15 kkm)

:O Nie byłem w stanie zarżnąć fabrycznych amortyzatorów przez ponad
100 kkm, w tym mnóstwo na ówczesnej dziurostradzie A4.

-uszczelka pod czymś tam w silkiku - załatwiłem w około 28kkm

Jeśli pod pokrywą - zdarza się - oryginalne (Opel!) uszczelki są
felerne. Na dokładkę w Lanosie nie ma wyjścia z pokrywy na aparat
zapłonowy jak w Oplach i są dodane wstawki z gumy - w tych miejscach
lubi cieknąć.

-poduszki pod silnikiem 2x poleciały

Tylną urwałem przy okazji skoku do rowu ale wyszło przez przypadek po
jakimś czasie. Pozostałe mam oryginalne - 9 lat/235 kkm.

-zaczeło palić z 12l/100 (tak auto z przebiegiem 60kkm zarżnięte -szok !)

Zepsułeś. Mnie katem nazywają ale silnik padł przy prawie 200 kkm. W
dziwnych okolicznościach.

ogólnie auto do tego się poprostu nie nadaje, nie mówiąc o malutkiej (107km)

106KM

mocy.

Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

15 Data: Maj 05 2008 01:12:50
Temat: Re: Lanos
Autor: Michał 


? Nie mam pojęcia po co mu szczałeś w tył przy 15 km/h i dlaczego ma
mieć to związek z wagą.

fiat brava się rozbił na tylnym zderzaku jak stałem na czerwonych
światłach (dobrze ze go widziałem i zdążyłem głowe przyłożyć do zagłówka).
Ale wytrzęsło nieźle - teraz moje podejście - kupić ciężkie i mocne
a co mnie obchodzi co się stanie z gościem jadącym 1 tonowym autem.

 
?? Samochody cywilne muszą być podsterowne - takie sa wymogi
bezpieczeństwa. Jedno trzeba przyznać - Lanos pod tym względem jest
konsekwentny i tył ciężko wyprowadzić z równowagi.

corsa 1.4 (1996??) nie była :)


???
Chyba faktycznie miałeś coś nie tak z tym samochodem. Owszem - mój na
samym początku również miał drobne problemy z myszkowaniem przy
większych prędkościach. Ustąpiły i nigdy nie wróciły po poprawce
geometrii - okazało się, że była ustawiona zbieżność, po ustawieniu na
zero jest OK.
Tak się składa, że akurat bardzo dużo jeździłem autostradą A4 - za
czasów dziurostrady, przebudowy i już na gotowej. Na co jak na co, ale
na stabilność na autostradzie zdecydowanie narzekać nie mogłem.
Tak Thalia przy mniejszych szybkościach bardzo nerwowo reagowała na
każdy podmuch wiatru.

thalia chyba mniejsza i wyższa, zresztą renault zrobiło tylko 4 dobre auta
a teraz mówią ze 5tym ma być laguna3??? :)

źle sie prowadziło cały czas skupienie i trafianie w swój pas, mogę porównać z
jazdą scenikiem 150km/h, podobnie jak chyba 4 lata starsza corsa.
auto nie było uszkodzone, pomijając skoszenie 2 drzewek (po 4.5 metra)
z v=45km/h i strzał w tył 15km/h - w pierwszym uszkodziła się tabliczka
pod rejestracją, w drugim poszła klima.

 
To jest dupowóz a nie samochód rajdowy. Choć swego czasu całkiem
dobrze sobie w rajdach radził.

kolega jakiś starym modelem urządził sobie skakanie przez mostek :),
podobno fajna zabawa.

:O Nie byłem w stanie zarżnąć fabrycznych amortyzatorów przez ponad
100 kkm, w tym mnóstwo na ówczesnej dziurostradzie A4.

u mnie zaczeło przeskakiwać po nierównościach za bardzo, średnio hamowało
na nierównym -załatwione na krakowskich dziurawych drogach, po wymianie
było ok.

Jeśli pod pokrywą - zdarza się - oryginalne (Opel!) uszczelki są
felerne. Na dokładkę w Lanosie nie ma wyjścia z pokrywy na aparat
zapłonowy jak w Oplach i są dodane wstawki z gumy - w tych miejscach
lubi cieknąć.

tak, coś kapało - polazłem do mechanika - zdziwił się - mówił "58kkm prawie
nowe auto" - po czym powiedział ze trzeba rozbierać silnik i wogóle
to olałem sprawe i zmieniłem auto :)


Tylną urwałem przy okazji skoku do rowu ale wyszło przez przypadek po
jakimś czasie. Pozostałe mam oryginalne - 9 lat/235 kkm.

ja chyba od ostrego ruszania :)

> -zaczeło palić z 12l/100 (tak auto z przebiegiem 60kkm zarżnięte -szok !)

Zepsułeś. Mnie katem nazywają ale silnik padł przy prawie 200 kkm. W
dziwnych okolicznościach.

tz. nie żeby normalnie palił dużo mniej (10.5 chyba wychodziło)
z tego co wiem to tak dalej jeździ bez remontu - bo jeszcze jeździł :)


106KM

> mocy.

Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.

fakt 200km/h (podobno) prekraczały bez problemów, a na 1 po wciśnieciu do
dechy czasami rwały przyczepność na kiepskim asfalcie.
ok starza, tylko tam moc gdzieś w okolicach 6.5 tyś była
a dość częste korzystanie z niej kończyło się zarżnięciem auta :)

i przypomniało mi sie niebezpieczne odcięcie paliwa
przy 180km/h na 4 biegu.. masakra jak mogą takie coś robić,
za zakręcie cholernie niebezpieczne - zwłaszcza że auto nie miało
elektroniki od trakcji.

Pozdrawiam.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

16 Data: Maj 05 2008 04:21:35
Temat: Re: Lanos
Autor: wasyl 

Zadalem raczej konkretne pytanie. Jeśli bym chciał wiedzieć co sadzicie na temat swojego Lanosa to wiekszosc wypowiedzi by pasowała ale to mnie nie interesuje.
Co do prowadzenia sie

Amory - na jakich jeździcie firma marka itp.
Słyszałem ze b.duzo daje zminan felg z innym "odstawiniem"
Co do opon podobnie jak marka jezeli mnijszy profil to jaki ?

Mma nadziej ze to pomoze ;)
Dzieki za wszelkie konkretne wypowiedzi.

17 Data: Maj 05 2008 08:36:41
Temat: Re: Lanos
Autor: Bartek 

Lanos faktycznie ma miękkie zawieszenie co przy szybkiej jeździe za
zakrętach jest niemiłe, ale za to miłe w mieście na wybojach (torowiskach,
koleinach)

Na pewno można poprawić zachowanie na zakrętach poprzez:

1. Amorki - nowe, sportowe np. B6 Sport Billsteina (nie jestem pewien czy
produkują akurat do Lanosa)
2. Opony o charakterze sportowym - tzn twarde (np. Bridgestone Touranza
ER300) i o nizszym profilu np 55, 50 i wiekszej szerokosci 195-205.

Miki

18 Data: Maj 05 2008 14:09:57
Temat: Re: Lanos
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 05 May 2008 04:21:35 +0200, w  wasyl
 napisał(-a):

Amory - na jakich jeździcie firma marka itp.
Słyszałem ze b.duzo daje zminan felg z innym "odstawiniem"

Z szerszym. Zmieniałem. Raczej więcej placebo niż odczuwalnej różnicy.
Nadal polecam sprężynki.

19 Data: Maj 05 2008 14:08:25
Temat: Re: Lanos
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 5 May 2008 02:19:05 +0200, w  RoMan
Mandziejewicz  napisał(-a):

Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.

Akurat Lanosa lekkim nazwać nie można.

20 Data: Maj 05 2008 14:12:08
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello radekp,

Monday, May 5, 2008, 2:08:25 PM, you wrote:

Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.
Akurat Lanosa lekkim nazwać nie można.

960 kg MW to wielki ciężar?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

21 Data: Maj 05 2008 15:01:30
Temat: Re: Lanos
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 5 May 2008 14:12:08 +0200, w  RoMan
Mandziejewicz  napisał(-a):

Hello radekp,

Monday, May 5, 2008, 2:08:25 PM, you wrote:

>> Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.
> Akurat Lanosa lekkim nazwać nie można.

960 kg MW to wielki ciężar?

Skąd wziąłeś to 960kg?
http://www.ikm.net.pl/daewoo/daewoolanos.php

Sprawdziłem DR -- kiedyś wydawało mi się, że jest tam podana WM. Ale akurat w
wersji DR, którą mam teraz, gdzieś ta rubryka wyparowała. Ale kiedyś widziałem
tam >1 tona.

22 Data: Maj 05 2008 15:25:01
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello radekp,

Monday, May 5, 2008, 3:01:30 PM, you wrote:

>> Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.
> Akurat Lanosa lekkim nazwać nie można.
960 kg MW to wielki ciężar?
Skąd wziąłeś to 960kg?

Z wagi. Z certyfikatem. Uprzedzając: bak pełny a i trochę moich
bambetli w samochodzi było.

http://www.ikm.net.pl/daewoo/daewoolanos.php

Papier jest cierpliwy - wystarczy ułamek mm cieńsza blacha i
kilkadziesiąt kg ubywa.

Sprawdziłem DR -- kiedyś wydawało mi się, że jest tam podana WM. Ale akurat w
wersji DR, którą mam teraz, gdzieś ta rubryka wyparowała. Ale kiedyś widziałem
tam >1 tona.

Nawet strona, którą link dałeś podaje zaledwie 70 kg więcej.
A teraz porównaj z innymi samochodami o podobnej mocy silnika,
aktualnie dostępnymi na rynku.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

23 Data: Maj 05 2008 15:43:02
Temat: Re: Lanos
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 5 May 2008 15:25:01 +0200, w  RoMan
Mandziejewicz  napisał(-a):

Nawet strona, którą link dałeś podaje zaledwie 70 kg więcej.
A teraz porównaj z innymi samochodami o podobnej mocy silnika,
aktualnie dostępnymi na rynku.

Z aktualnie dostępnymi jest bez sensu, Lanos to stara konstrukcja, nowe
kompakty są większe (i tradycyjnie z każdym modelem ważą coraz więcej).

Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,
choć powinien być bliższy Kadeciakowi.

24 Data: Maj 05 2008 16:13:51
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello radekp,

Monday, May 5, 2008, 3:43:02 PM, you wrote:

Nawet strona, którą link dałeś podaje zaledwie 70 kg więcej.
A teraz porównaj z innymi samochodami o podobnej mocy silnika,
aktualnie dostępnymi na rynku.
Z aktualnie dostępnymi jest bez sensu, Lanos to stara konstrukcja, nowe
kompakty są większe (i tradycyjnie z każdym modelem ważą coraz więcej).

Ale mocy im proporcjonalnie nie przybywa. A ja twierdzę, że 106 KM w
tak lekkim autku to przesada.

Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,

Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...

choć powinien być bliższy Kadeciakowi.

Nexia była bliska. Konstrukcyjnie Lanosowi bliżej Astry F niż
Kadettowi.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

25 Data: Maj 05 2008 16:21:49
Temat: Re: Lanos
Autor: J.F. 

On Mon, 5 May 2008 16:13:51 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Z aktualnie dostępnymi jest bez sensu, Lanos to stara konstrukcja, nowe
kompakty są większe (i tradycyjnie z każdym modelem ważą coraz więcej).

Ale mocy im proporcjonalnie nie przybywa. A ja twierdzę, że 106 KM w
tak lekkim autku to przesada.

Byla Astra GSI, byl Golf 2.8, Clio 2.0T i 3.0


Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,
Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...

Lub 150. Kadet tez taki byl :-)

J.

26 Data: Maj 05 2008 16:31:25
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Monday, May 5, 2008, 4:21:49 PM, you wrote:

Z aktualnie dostępnymi jest bez sensu, Lanos to stara konstrukcja, nowe
kompakty są większe (i tradycyjnie z każdym modelem ważą coraz więcej).
Ale mocy im proporcjonalnie nie przybywa. A ja twierdzę, że 106 KM w
tak lekkim autku to przesada.
Byla Astra GSI, byl Golf 2.8, Clio 2.0T i 3.0

Ojej - ale to zupełnie coś innego.

Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,
Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
Lub 150. Kadet tez taki byl :-)

Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

27 Data: Maj 05 2008 17:12:31
Temat: Re: Lanos
Autor: J.F. 

On Mon, 5 May 2008 16:31:25 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello J,
Ale mocy im proporcjonalnie nie przybywa. A ja twierdzę, że 106 KM w
tak lekkim autku to przesada.
Byla Astra GSI, byl Golf 2.8, Clio 2.0T i 3.0

Ojej - ale to zupełnie coś innego.

Chyba tylko to clio 3.0 to inne.

Swoja droga .. byl jakis sens reklamowac Clio Sport w Polsce ?

Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,
Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
Lub 150. Kadet tez taki byl :-)

Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.

Hm, moze ci co mieli/maja sie wypowiedza, ale co tam bylo wzmocnionego
? Zwykle auto tez musi wytrzymac zapiszczenie oponami przy ruszaniu .

J.

28 Data: Maj 05 2008 15:39:13
Temat: Re: Lanos
Autor: Alex81 

Dnia Mon, 05 May 2008 16:31:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[ciach]

Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej
od Astry,
Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
Lub 150. Kadet tez taki byl :-)
Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.

Gwoli ścisłości to chyba taka bardzo wzmocniona nie była - bardzo
niewiele Kadettów GSI 16v przetrwało do dziś, miały taką głupią tendencję
do łamania się wpół ;)

--
pzdr
Alex

29 Data: Maj 05 2008 17:45:30
Temat: Re: Lanos
Autor: J.F. 

On Mon, 5 May 2008 15:39:13 +0000 (UTC),  Alex81 wrote:

Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
Lub 150. Kadet tez taki byl :-)
Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.

Gwoli ścisłości to chyba taka bardzo wzmocniona nie była - bardzo
niewiele Kadettów GSI 16v przetrwało do dziś, miały taką głupią tendencję
do łamania się wpół ;)

Ale to od nadmiernej mocy silnika, czy tradycyjnej oplowskiej ochrony
antykorozyjnej ? :-)

J.

30 Data: Maj 05 2008 15:48:01
Temat: Re: Lanos
Autor: Alex81 

Dnia Mon, 05 May 2008 17:45:30 +0200, J.F. napisał(a):

On Mon, 5 May 2008 15:39:13 +0000 (UTC),  Alex81 wrote:
Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
Lub 150. Kadet tez taki byl :-)
Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.

Gwoli ścisłości to chyba taka bardzo wzmocniona nie była - bardzo
niewiele Kadettów GSI 16v przetrwało do dziś, miały taką głupią
tendencję do łamania się wpół ;)

Ale to od nadmiernej mocy silnika, czy tradycyjnej oplowskiej ochrony
antykorozyjnej ? :-)

Pozostałe się tak chętnie nie łamały, już z 10 lat temu ta dość specjalna
cecha GSI była dość dobrze znana - słabsze wtedy jeździły dalej i nawet
nieźle radziły sobie na rynku wtórnym :)

--
pzdr
Alex

31 Data: Maj 05 2008 16:07:14
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello radekp,

Monday, May 5, 2008, 3:01:30 PM, you wrote:

[...]

http://www.ikm.net.pl/daewoo/daewoolanos.php

Swoją drogą - straszne błędy w tej tabelce. Nie było silnika 1.5 16V o
mocy 110 KM a silnik 1.5 8V mial 86 KM.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

32 Data: Maj 05 2008 19:26:51
Temat: Re: Lanos
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 5 May 2008 16:07:14 +0200, w  RoMan
Mandziejewicz  napisał(-a):

Swoją drogą - straszne błędy w tej tabelce. Nie było silnika 1.5 16V o
mocy 110 KM a silnik 1.5 8V mial 86 KM.

Najwyraźniej literówki (cyfrówki).

33 Data: Maj 05 2008 19:39:42
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello radekp,

Monday, May 5, 2008, 7:26:51 PM, you wrote:

Swoją drogą - straszne błędy w tej tabelce. Nie było silnika 1.5 16V o
mocy 110 KM a silnik 1.5 8V mial 86 KM.
Najwyraźniej literówki (cyfrówki).

W tekście te błędy są powtórzone. Na dokładkę przy silniku 1.6 nie ma
"16V".

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

34 Data: Maj 05 2008 13:38:30
Temat: Re: Lanos
Autor: J.F. 

On Sun, 4 May 2008 23:57:40 +0000 (UTC),   Michal wrote:

Ok, wnioski takie - "rajdowało" sie trochę tym autem i na moje oko
z prowadzeniem niewiele zrobisz - za wąskie, i tak będzie na
zakrętach leciał na wprost.

Ale co ma waskosc wspolnego z jechaniem na wprost ?
Reczny naoliwic, lewa stope wytrenowac :-)

To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.

Lanos powyzej 190 ? :-)

A ponad 130 to jakos nie zauwazylem problemow .. ale to moze
w porownaniu do scierki, ktora po koleinach troche myszkuje ..

Do rajdowania sie nie nadaje jeszcze z powodu słąbej trwałości częsci
(wiem bo dużo popsułem :) ): [...]
ogólnie auto do tego się poprostu nie nadaje, nie mówiąc o malutkiej (107km) mocy.

Ludzie maluchami rajduja i cinqecento sie scigaja :-)

moja rada - i serio mówie - inne auto :) - przeróbki się nie opłacają
rajdować strach (crash testy) i niema napinacza pasa. za 6kpln czy za ile one
teraz są - są fajniejsze auta :)

Jakie ?

J.

35 Data: Maj 05 2008 14:01:36
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Monday, May 5, 2008, 1:38:30 PM, you wrote:

[...]

To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.
Lanos powyzej 190 ? :-)

A co w tym dziwnego?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

36 Data: Maj 05 2008 22:46:59
Temat: Re: Lanos
Autor: J.F. 

On Mon, 5 May 2008 14:01:36 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello J,
To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.
Lanos powyzej 190 ? :-)

A co w tym dziwnego?

No ale tak rzeczywistej a nie licznikowej to chyba nieduzo
albo z gorki ?

J.

37 Data: Maj 05 2008 22:50:20
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Monday, May 5, 2008, 10:46:59 PM, you wrote:

To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.
Lanos powyzej 190 ? :-)
A co w tym dziwnego?
No ale tak rzeczywistej a nie licznikowej to chyba nieduzo
albo z gorki ?

Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.
Nie znam maksymalnej prędkości, jaką Lanos może osiągnąć z górki -
zabrakło mi odwagi przy licznikowych 215 km/h - to jednak jest dupowóz
a nie samochód do pobijania rekordów.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

38 Data: Maj 05 2008 23:23:48
Temat: Re: Lanos
Autor: J.F. 

On Mon, 5 May 2008 22:50:20 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.

A propos - to byla jakas dluzej obserwowana, usrednionia przez pare
sekund itp czy tylko maksymalna ?

Bo popatrzylem sie na logi z nart .. nie, nie spodziewam sie zeby
wyniki w kolejnych sekundach naprawde byly

40,42,45, 27, 98, 50, 42, 40 ..

J.

39 Data: Maj 05 2008 23:49:28
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Monday, May 5, 2008, 11:23:48 PM, you wrote:

Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.
A propos - to byla jakas dluzej obserwowana, usrednionia przez pare
sekund itp czy tylko maksymalna ?

Próbujesz teraz podważyć odczyt prędkości z GPSa, na drodze obok
której są puste pola, z zewnętrzną anteną? Normalna prędkość, wcale
nie najwyższa.

Bo popatrzylem sie na logi z nart .. nie, nie spodziewam sie zeby
wyniki w kolejnych sekundach naprawde byly
40,42,45, 27, 98, 50, 42, 40 ..

Ale co Ty chcesz porównać? Odczyt z idealnego sygnału z zewnętrznej
anteny z odczytem z turystycznego odbiornika zadołowanego gdzieś w
kieszeni?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

40 Data: Maj 06 2008 07:11:07
Temat: Re: Lanos
Autor: J.F. 

On Mon, 5 May 2008 23:49:28 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello J,
Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.
A propos - to byla jakas dluzej obserwowana, usrednionia przez pare
sekund itp czy tylko maksymalna ?

Próbujesz teraz podważyć odczyt prędkości z GPSa, na drodze obok
której są puste pola, z zewnętrzną anteną? Normalna prędkość, wcale
nie najwyższa.

No powiedzmy ze chcialbym ustalic fakty.
Drobne przeklamania sa. A na "predkosc maksymalna" sie nabralem
osobiscie.

Bo popatrzylem sie na logi z nart .. nie, nie spodziewam sie zeby
wyniki w kolejnych sekundach naprawde byly
40,42,45, 27, 98, 50, 42, 40 ..

Ale co Ty chcesz porównać? Odczyt z idealnego sygnału z zewnętrznej
anteny z odczytem z turystycznego odbiornika zadołowanego gdzieś w
kieszeni?

A miales odbiornik z zewnetrza antena wyniesiona poza blachy ?

J.

41 Data: Maj 06 2008 16:08:08
Temat: Re: Lanos
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 5 May 2008 22:50:20 +0200, w  RoMan
Mandziejewicz  napisał(-a):

Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.
Nie znam maksymalnej prędkości, jaką Lanos może osiągnąć z górki -
zabrakło mi odwagi przy licznikowych 215 km/h - to jednak jest dupowóz
a nie samochód do pobijania rekordów.

Lanosem dobiłem do 205 -- więcej z wiatrem nie chciał już iść.
Nie wiem ile było w realu, sądzę że właśnie tyle, bo zawsze prędkość licznikowa
u mnie równała się pokazywanej na pomiarze radarowym :).

42 Data: Maj 06 2008 07:23:20
Temat: Re: Lanos
Autor: Arkadiusz Górski 

Ale OT się zrobiło.
A jeżeli ktoś chciał kupić hothatch to do salonów marki Daewoo nie
zaglądał. Co z tego skoro się rozpędza ponad 200km/h skoro nie hamuje
i nie skręca ;-)

43 Data: Maj 06 2008 17:22:08
Temat: Re: Lanos
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 6 May 2008 07:23:20 -0700 (PDT), w
 Arkadiusz
Górski  napisał(-a):

A jeżeli ktoś chciał kupić hothatch to do salonów marki Daewoo nie
zaglądał. Co z tego skoro się rozpędza ponad 200km/h skoro nie hamuje
i nie skręca ;-)

Lanos miał drogę hamowania ok. 41m. Jak na datę powstania modelu, był to
świetny wynik.

44 Data: Maj 06 2008 23:04:51
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello radekp,

Tuesday, May 6, 2008, 5:22:08 PM, you wrote:

A jeżeli ktoś chciał kupić hothatch to do salonów marki Daewoo nie
zaglądał. Co z tego skoro się rozpędza ponad 200km/h skoro nie hamuje
i nie skręca ;-)
Lanos miał drogę hamowania ok. 41m. Jak na datę powstania modelu, był to
świetny wynik.

Lanosy 1.6 miały inne hamulce niż słabsze wersje. W moim Lanosie z
przodu mam tarcze i zaciski identyczne jak w Vectrze B.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

45 Data: Maj 07 2008 17:17:44
Temat: Re: Lanos
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 6 May 2008 23:04:51 +0200, w  RoMan
Mandziejewicz  napisał(-a):

> Lanos miał drogę hamowania ok. 41m. Jak na datę powstania modelu, był to
> świetny wynik.

Lanosy 1.6 miały inne hamulce niż słabsze wersje. W moim Lanosie z
przodu mam tarcze i zaciski identyczne jak w Vectrze B.

Akurat nie sądzę, by przy hamowaniu ze 100km/h to powodowało znaczącą różnicę.
Do Ascony też pasują ;)

46 Data: Maj 07 2008 18:24:16
Temat: Re: Lanos
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello radekp,

Wednesday, May 7, 2008, 5:17:44 PM, you wrote:

Lanos miał drogę hamowania ok. 41m. Jak na datę powstania modelu, był to
świetny wynik.
Lanosy 1.6 miały inne hamulce niż słabsze wersje. W moim Lanosie z
przodu mam tarcze i zaciski identyczne jak w Vectrze B.
Akurat nie sądzę, by przy hamowaniu ze 100km/h to powodowało znaczącą różnicę.

Ze 100 może nie być różnicy w porównaniu ze słabszymi modelami. Ale z
Vmax różnica będzie na pewno.

Do Ascony też pasują ;)

I do Espero też. Wiem o tym. A chodziło o to, że do Lanosów 1.6
wstawiano hamulce przednie stosowane w większych i cięższych
samochodach. Stąd dobre hamowanie przy dużych prędkościach i łatwa
skłonność do blokowania przednich kół (bez ABSu).

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

47 Data: Maj 05 2008 05:22:16
Temat: Re: Lanos
Autor: Arkadiusz Górski 

Ileż to lanosów jeździ w rajdach i kjs...  Wszystko zależy od tego ile
wsadzisz w to auto.

48 Data: Maj 05 2008 22:30:00
Temat: Re: Lanos
Autor: Michał 

Lanos powyzej 190 ? :-)


tak, bez problemów biegi z tego co pamiętam do (odcięcia) idą tak:

1- 65
2- 90
3- 135
4- 180
5- 230 (ale do tego nie dobije), na prostej ponoć 210

wersji sedan - i wyłączyć radio żeby się antenka schowała :)

ale te fajne 2 tonowe "rodzinne" sedany z dobrymi silnikami to pod 300
podchodzą :)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

49 Data: Maj 05 2008 14:05:16
Temat: Re: Lanos
Autor: radekp@konto.pl 

Sun, 04 May 2008 22:50:07 +0200, w  wasyl
 napisał(-a):

No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.

Amory jak amory, wymień lepiej sprężyny. Przez jakiś czas ujeżdżałem Lanosa z
progresywnym zawieszeniem bodajże Eibacha -- bajka. Polecam. Komfort pozostaje
taki sam, ale na trasie wreszcie da się jechać :).

Lanos



Grupy dyskusyjne