Grupy dyskusyjne   »   Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?

Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?



1 Data: Sierpien 03 2008 21:10:11
Temat: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: McBeth 

Zastanawiam się co warto jeszcze zrobic w silniku, skoro ma byc robiona
uszczelka pod glowica i pod pokrywa zaworow (poci sie). Moze sa jakies
niedrogie elementy, ktore mozna zrobic 'przy okazji' - silnik chodzi bez
zarzutu, ale troche w nim juz terkocze (chyba rozrzad). Przebieg 140tys.

Pzdr.
McBeth



2 Data: Sierpien 03 2008 19:59:49
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: Seba 

Zastanawiam sie co warto jeszcze zrobic w silniku, skoro ma byc
robiona uszczelka pod glowica i pod pokrywa zaworow (poci sie).
Moze sa jakies niedrogie elementy, ktore mozna zrobic 'przy
okazji' - silnik chodzi bez zarzutu, ale troche w nim juz
terkocze (chyba rozrzad). Przebieg 140tys.

RoMan jakos przy podobnym przebiegu (nie wiem czy dobrze pamietam -
ale chyba cos ok. 160 - 180 kkm przejezdzil) mial wieksza ingerencje
w silnik - oby u Ciebie tak nie bylo.

--
Pozdrawiam
Sebastian S.

3 Data: Sierpien 03 2008 22:56:52
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Seba,

Sunday, August 3, 2008, 9:59:49 PM, you wrote:

Zastanawiam sie co warto jeszcze zrobic w silniku, skoro ma byc
robiona uszczelka pod glowica i pod pokrywa zaworow (poci sie).
Moze sa jakies niedrogie elementy, ktore mozna zrobic 'przy
okazji' - silnik chodzi bez zarzutu, ale troche w nim juz
terkocze (chyba rozrzad). Przebieg 140tys.
RoMan jakos przy podobnym przebiegu (nie wiem czy dobrze pamietam -
ale chyba cos ok. 160 - 180 kkm przejezdzil) mial wieksza ingerencje
w silnik - oby u Ciebie tak nie bylo.

To nie tak - u mnie przy 185kkm wymieniono uszczelkę pod głowicą i
termostat, przy 193 kkm - uszczelka posypała się między 3 a 4
cylindrem a silnik miał wyraźne ślady lokalnego przegrzania - do
przetopu głowicy między 3 a 4 cylindrem włącznie.
Paliwo pobrane z baku zawierało aceton i olej napędowy - niestety, nie
udało mi się zmusić kogokolwiek do wykonania badania oficjalnego, ze
stempelkiem a PIH wykonał badania na stacji benzynowej po... miesiącu.

Sprawa skończyła się tak, że mając w połowie rozebrany silnik
zdecydowałem się na remont kapitalny. ASO nie mogąc autorytatywnie
ustalić przyczyny awarii pokryła robociznę - ja płaciłem tylko za
części.
Został wykonany radykalny remont - łącznie z wymianą tłoków i szlifem
cylindrów. Na ściance 4 cylindra było rozsmarowane aluminium z głowicy
- stąd konieczność szlifu.

Do dzisiaj nie wiadomo, co się stało - jechałem A18 jak zwykle
(czytaj: katując samochód ponad to, co fabryka przewidziała) i nagle
silnik stracił moc. Doczołgałem się do Bolesławca i tam w pierwszym
warsztacie sprawdzono kompresję - nie było na 3 i 4 cylindrze.
Znalazłem taniego laweciarza (na lawetę Lanos wjechał sam na dwóch
cylindrach) i zwiozłem do Opola do mojej ASO.

Podejrzanych jest wielu: ja za styl jazdy, stacja benzynowa za paliwo
(brak dowodów), lejące wtryskiwacze (wymienione), ASO za wadliwie
wykonaną poprzednią naprawę (brak dowodów).
Po remoncie stylu jazdy nie zmieniłem, samochód przejechał jeszcze w
tym samym stylu ok. 40 kkm a od ponad roku już nie jeżdżę w trasy.
Samochód nie wykazuje jakichkolwiek złych objawów, ma obecnie 237 kkm
przejechane i ledwie dotarty silnik po remoncie :)

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

4 Data: Sierpien 03 2008 22:25:14
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: Sebastian Bialy 

McBeth wrote:

Zastanawiam siĂŞ co warto jeszcze zrobic w silniku, skoro ma byc robiona uszczelka pod glowica i pod pokrywa zaworow (poci sie). Moze sa jakies niedrogie elementy, ktore mozna zrobic 'przy okazji' - silnik chodzi bez zarzutu, ale troche w nim juz terkocze (chyba rozrzad). Przebieg 140tys.

Nie wiem czy to poprawna nazwa ale: prowadnice zaworów. Kosztują jakieś śmieszne pieniądze - to jakies tulejki. Podobno warto bo klawiatura pracuje wyrażnie lepiej.

Głowicę planujesz ? Jesli nie dasz do planowania to może okazać się, że za chwile znowu ją będziesz robił.

Jak już Ci rozbierają głowice to od razu niech zmienią przynajmniej pasek rozrządu, kosztuje jakieś grosze.

5 Data: Sierpien 04 2008 12:49:35
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: McBeth 

Nie wiem czy to poprawna nazwa ale: prowadnice zaworów. Kosztują jakieś
śmieszne pieniądze - to jakies tulejki. Podobno warto bo klawiatura
pracuje wyrażnie lepiej.
Podpytam. Przy okazji pewnie jakas regulacja zaworow (siłą rzeczy) ?

Głowicę planujesz ? Jesli nie dasz do planowania to może okazać się, że za
chwile znowu ją będziesz robił.
No własnie sie troche boje, ze jak rusza ta glowice, to juz nie bedzie 'jak
z fabryki'. Moze sie skusze na to planowanie.
Zreszta nigdy nie wiadomo co tam wyjdzie w srodku. Autko niezle dostaje 'w
palnik' (czesto na zimno :-( ). Aha. Ja nim nie jezdze ....

Jak już Ci rozbierają głowice to od razu niech zmienią przynajmniej pasek
rozrządu, kosztuje jakieś grosze.
Nie wiem, czy warto - robilem rozrzad i pompe 15tys. km. temu.

Dzieki
McBeth

6 Data: Sierpien 04 2008 14:18:20
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: JKK 


Użytkownik "McBeth"  napisał w wiadomości

Głowicę planujesz ? Jesli nie dasz do planowania to może okazać się, że za chwile znowu ją będziesz robił.
Moze sie skusze na to planowanie.

Nie "może", tylko przy wymianie uszczelki planowanie obowiązkowe.
A co do innych rzeczy - generalnie sprawy "okołozaworowe"
- silnik bazuje na technologii GM, to może warto rzeczy typu uszczelniacze / samoregulatory
jak w Oplach ?

Pzdr

JKK

7 Data: Sierpien 04 2008 15:51:31
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: MarcinJM 

JKK pisze:


Użytkownik "McBeth"  napisał w wiadomości
Głowicę planujesz ? Jesli nie dasz do planowania to może okazać się, że za chwile znowu ją będziesz robił.
Moze sie skusze na to planowanie.

Nie "może", tylko przy wymianie uszczelki planowanie obowiązkowe.

Podeprzesz to jakims argumentem?

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

8 Data: Sierpien 04 2008 17:30:43
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: Sebastian Bialy 

MarcinJM wrote:

Nie "może", tylko przy wymianie uszczelki planowanie obowiązkowe.
Podeprzesz to jakims argumentem?

Moi znajomi machanicy mieli statystykę: jedno na dwa auta bez planowania głowicy wracało im do warsztatu z nową dziurą nie później niż po pół roku. Z planowaniem - sporadycznie. Na setki samochodów na przestrzeni 10 lat. Nie byłem przy tym, nie wiem na pewno. Ale powodów do ściemnienia nie mieli.

PS. Podczas strzelenia uszczelki głowicy czasami dochodzi do przegrzania silnika (płyn znika) i wygięcia głowicy. Wtedy już musowo.

9 Data: Sierpien 04 2008 18:13:07
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: MarcinJM 

Sebastian Bialy pisze:

MarcinJM wrote:
Nie "może", tylko przy wymianie uszczelki planowanie obowiązkowe.
Podeprzesz to jakims argumentem?

Moi znajomi machanicy mieli statystykę: jedno na dwa auta bez planowania głowicy wracało im do warsztatu z nową dziurą nie później niż po pół roku. Z planowaniem - sporadycznie. Na setki samochodów na przestrzeni 10 lat. Nie byłem przy tym, nie wiem na pewno. Ale powodów do ściemnienia nie mieli.

Owszem, ale uzycie okreslenia "obowiazkowe" jest bzdura.
Tak naprawde powinno sie robic pomiar nierownosci na plycie traserskiej wg. parametrow serwisowych. A ze malo kto dysponuje tak wyrafinowanym sprzetem to sie daje glowice do szlifu, tak na wszelki wypadek.
Jest i minus calej zabawy w planowanie (plantowanie;)): duze skrzywienia przenosza sie na lozyska walka/ow rozrzadu. Mierzylismy ostatnio z sasiadem (zawodowo robi glowice) wlasnie panewki walka. Glowica miala roznice miedzy min a max 0.5 mm na plaszczyznie od bloku. Na walku dokladnie to samo. Wg. mnie glowica zdyskwalifikowana, ale klient chcial :) Do czego zmierzam: jesli glowica ma nominalne tolerancje, nie ma co szlifowac, poniewaz szkoda  panewek walka, chyba, ze panewki maja byc obrabiane, no to nie ma tematu.


PS. Podczas strzelenia uszczelki głowicy czasami dochodzi do przegrzania silnika (płyn znika) i wygięcia głowicy. Wtedy już musowo.

No tak, ale to powienien pokazac pomiar nierownosci, czy miesci sie w tolerancji fabrycznej (bodaj 0.1mm).

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

10 Data: Sierpien 04 2008 19:21:19
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: JKK 


Użytkownik "Sebastian Bialy"  napisał w wiadomości

MarcinJM wrote:
Nie "może", tylko przy wymianie uszczelki planowanie obowiązkowe.
Podeprzesz to jakims argumentem?

Moi znajomi machanicy mieli statystykę: jedno na dwa auta bez planowania głowicy wracało im do warsztatu z nową dziurą nie później niż po pół roku.

Dokładnie tak jak kolega Sebastian pisze - kto ze znajomych chciał zaoszczędzić
- robił powtórnie.
W przypadku moich aut - w 3 było robione i 0 problemu do końca użytkowania,
w 1 mechanicy "przyoszczędzili" i za parę miesięcy trzeba było robić od nowa.

Pzdr

JKK

11 Data: Sierpien 04 2008 19:27:15
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: MarcinJM 

JKK pisze:


Użytkownik "Sebastian Bialy"  napisał w wiadomości
MarcinJM wrote:
Nie "może", tylko przy wymianie uszczelki planowanie obowiązkowe.
Podeprzesz to jakims argumentem?

Moi znajomi machanicy mieli statystykę: jedno na dwa auta bez planowania głowicy wracało im do warsztatu z nową dziurą nie później niż po pół roku.

Dokładnie tak jak kolega Sebastian pisze - kto ze znajomych chciał zaoszczędzić
- robił powtórnie.
W przypadku moich aut - w 3 było robione i 0 problemu do końca użytkowania,
w 1 mechanicy "przyoszczędzili" i za parę miesięcy trzeba było robić od nowa.

Ale ja tez wszystkie planuje :)
Natomiast nie jest to obowiazkowe! Sa serwisowe tolerancje dla ktorych wg. danych serwisowych planowania nie trzeba robic :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

12 Data: Sierpien 04 2008 19:38:08
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: JKK 


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

Ale ja tez wszystkie planuje :)
No widzisz :-)

Natomiast nie jest to obowiazkowe!
Dla mnie jest.
I jak widzę dla Ciebie i pewnie paru innych osób też ;-)

Pzdr

JKK

13 Data: Sierpien 04 2008 17:27:30
Temat: Re: Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?
Autor: Sebastian Bialy 

McBeth wrote:

Podpytam. Przy okazji pewnie jakas regulacja zaworow (si³¹ rzeczy) ?

U mnie podobnie nic nie regulowali jakoś poważnie, ale na łapska nie patrzyłem. Silnik chodził wyraźnie ciszej, ale trudno powiedzieć czy z powodu szlifu, regulacji, prowadnic czy nowego oleju :)

No wÂłasnie sie troche boje, ze jak rusza ta glowice

To za 2 miesiące wrócisz z nową dziurą w uszczelce.

, to juz nie bedzie 'jak z fabryki'. Moze sie skusze na to planowanie.

Będzie lepsze ciśnienie i autko powinno dostać jakiegoś konia-dwa. Podobno. U mnie nic czuć nie było, jeździło po staremu.

Jak juÂż Ci rozbierajÂą gÂłowice to od razu niech zmieniÂą przynajmniej pasek rozrzÂądu, kosztuje jakieÂś grosze.

Nie wiem, czy warto - robilem rozrzad i pompe 15tys. km. temu.

Nie wiem jaki teraz koszt paska, ale ide o zakład, że niezauważalny przy takim remonciku.

Lanos 1.6 16V - co przy okazji uszczelki ?



Grupy dyskusyjne