Grupy dyskusyjne   »   LPG 5-ta generacja ?

LPG 5-ta generacja ?





2 Data: Sierpien 18 2009 22:08:14
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: scob 


Użytkownik "AA"  napisał w wiadomości

Witam

Czy to prawda, ze instalacja LPG 5-tej generacji pozwala na natychmiastowe
zasilanie gazem po uruchomieniu silnika, np. po nocy, (ogolnie zimnego) ?
Wg gaziarzy ta generacja jest idealna zima, po miescie, na krotkie
odcinki, gdy silnik i plyny nie zdaza sie zagrzac wlasciwie.

bo to wtrysk PŁYNNEGO gazu - bez odparowywania.

Jeszcze jedno mowili - ze w 5-tej generacji nie ma spadku mocy (chociaz w
mojej II-giej gen dalo sie tak ustawic, zeby mocy bylo wiecej, oczywiscie
gazu szlo wiecej)


Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w
cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler

Dlaczego 5-ta generacja jest tak droga ?

bo tak :P
mądrzejsze - precyzyjniejsze wtryskiwacze - przynajmnej równie dobre jak
seryjne benzynowe


No i na koniec - do jakich silnikow 5-ta generacja jest JEDYNYM
akceptowalnym rozwiazaniem ?

do żadnych. Aczkolwiek komuś, kto POTRAFI instalować V gen. będzie łatwiej
dostroić ją do Valvelift-ów i VVTI niż IV gen.





PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG,
ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm)

i poniszczeniem zaworów i gładzi - jak ci kropelki nieodparowanego gazu z
reduktora jebły w cylinder.

3 Data: Sierpien 18 2009 21:19:06
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 18 Aug 2009 22:08:14 +0200, scob napisał(a):

Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w
cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler

rili? W jaki sposób dostarczy więcej powietrza?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

4 Data: Sierpien 18 2009 13:46:58
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: rzymo 

On 18 Sie, 22:19, Waldek Godel  wrote:

Dnia Tue, 18 Aug 2009 22:08:14 +0200, scob napisał(a):

> Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w
> cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler

rili? W jaki sposób dostarczy więcej powietrza?

Intercooler przecież nie dostarcza większej ilości powietrza, tylko je
chłodzi i myślę, że o to chodziło (rozprężający się gaz znacznie
zmniejszy swoją temperaturę - jeśli dobrze pamiętam szkolne nauki ;) ).

5 Data: Sierpien 18 2009 23:00:29
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: Kuba (aka cita) 

rzymo wydusił z siebie te słowy:



Intercooler przecież nie dostarcza większej ilości powietrza, tylko je
chłodzi i myślę, że o to chodziło (rozprężający się gaz znacznie
zmniejszy swoją temperaturę - jeśli dobrze pamiętam szkolne nauki ;)
).

ale schłodzone powietrze ma większą gęstość, a więc podczas ogrzania w komorze będzie go ... wiecej .. niz by nie bylo schłodzone w dolocie.
Tak czy inaczej - będzie go więcej - no nie?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

6 Data: Sierpien 18 2009 23:15:03
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: żółta pięta 

Intercooler przecież nie dostarcza większej ilości powietrza,

jesli gaz jest zimniejszy to jest go wiecej

7 Data: Sierpien 19 2009 01:43:02
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 18 Aug 2009 21:19:06 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Dobrze ustawiona da minimalny WZROST mocy - gaz rozprężający się dopiero w
cylindrze (tak naprawdę - w dolocie) zadziała jak intercooler

rili? W jaki sposób dostarczy więcej powietrza?

Waldusiu, fizyka, na której spałeś.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

8 Data: Sierpien 19 2009 00:04:14
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: Rafal... 

Użytkownik "scob"  napisał w wiadomości


PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm)

i poniszczeniem zaworów i gładzi - jak ci kropelki nieodparowanego gazu z reduktora jebły w cylinder.

Uwielbiam te fobie gazofobów :P Powiedz mi jeszcze, że przy zimnym silniku benzyna się spala w całości i wcale nie spłukuje oleju ;-)

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

9 Data: Sierpien 19 2009 06:48:24
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: scob 


Użytkownik "Rafal..."  napisał w wiadomości


Uwielbiam te fobie gazofobów :P
--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl
a kolega do mnie?
Obecny pojazd mam zaazowany :P

10 Data: Sierpien 19 2009 14:54:11
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

scob pisze:

Obecny pojazd mam zaazowany :P

Zaazowany? A może zaazotowany? Albo zaAzorowany? Czy aby nie zagazowany? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

12 Data: Sierpien 20 2009 17:46:11
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: Tomasz Nowicki 

Dodam jeszcze, że podstawowym problemem z V gen. jest konieczność
precyzyjnego nawiercania kolektora dolotowego - "z ręki" nie sposób uczynić
tego dobrze, trzeba mieć urządzenie i szablony - do każdego modelu silnika
osobny. Holenderski producent (jedyny oferujący wtrysk w fazie ciekłej -
OIMW) załatwia to tak, że wysyła na zamówienie już nawiercony kolektor, a
gaziarz zwraca mu zdjęty z auta. Ale dziwnym trafem nie chce wysyłać do
Polski, sami sobie odpowiedzcie, dlaczego :\

Problem dotyczący zacierających się pomp ma swoje źródło w zasyfieniu
naszego gazu, który de fecto jest ruskim lub ukraińskim porafinacyjnym
produktem odpadowym - w sowieckich technologiach nie traktowano go nigdy
jako produkt do sprzedaży, ale jako odpad, więc nikt się nie martwił jego
jakością. Nasi dostawcy niby stosują jakieś tam normy, ale o dupy kant to
potłuc - gaz jest byle jaki i co precyzyjniejsze instalacje go nie
tolerują. Dlatego np. znajomy Niemiec jeździ na identycznym prinsie jak
mój, identycznym samochodem i nie narzeka, a ja wożę instalację i już jej
nie używam, bo wolę płacić za benzynę i mieć spokój

T.

13 Data: Sierpien 19 2009 22:53:37
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: DoQ 

AA pisze:

Witam

Czy to prawda, ze instalacja LPG 5-tej generacji pozwala na natychmiastowe zasilanie gazem po uruchomieniu silnika, np. po nocy, (ogolnie zimnego) ? Wg gaziarzy ta generacja jest idealna zima, po miescie, na krotkie odcinki, gdy silnik i plyny nie zdaza sie zagrzac wlasciwie.

Uczciwy gaziarz powie ci zebys odpuscil V gen., bo poki co pompy  ktore w nich wystepuja lubia sie sypac,a do tanich nie naleza.


Pozdrawiam
Pawel

14 Data: Sierpien 20 2009 15:26:03
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: J.F. 

Użytkownik "AA"  napisał w wiadomości

Czy to prawda, ze instalacja LPG 5-tej generacji pozwala na natychmiastowe zasilanie gazem po uruchomieniu silnika, np. po nocy, (ogolnie zimnego) ? Wg gaziarzy ta generacja jest idealna zima, po miescie, na krotkie odcinki, gdy silnik i plyny nie zdaza sie zagrzac wlasciwie.

Jakby potrafili dobrze ustawic 4 gen, to niekoniecznie, bo do startu na gazie wystarczy jakies -15 stopni.

Dlaczego 5-ta generacja jest tak droga ?

Dobra to droga :-)

No i na koniec - do jakich silnikow 5-ta generacja jest JEDYNYM akceptowalnym rozwiazaniem ?

Wyzylowane turbo ?

PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm)

A u mnie przetrzymal 8 zim ..

J.

15 Data: Sierpien 20 2009 18:21:18
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor:

J.F. pisze:

PS. wiem, ze w innych generacjach tez sie "da" natychmiast jezdzic na LPG, ale u mnie to sie skonczylo szybszym zuzyciem reduktora (30kkm)

A u mnie przetrzymal 8 zim ..

Mój 5 zim przejeździł (50000km)

Jeśli chodzi tylko o reduktor to przeciez tylko 300 zł (w II generacji) a benzyna przecież droga.

Natomiast mam pytanie o sekwencję bo mój gazownik się upiera przy 30 stopniach i koniec

z

16 Data: Sierpien 21 2009 19:56:21
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "z"  napisał w wiadomości



Natomiast mam pytanie o sekwencję bo mój gazownik się upiera przy 30
stopniach i koniec


Ja ustawiam nawet i 5 stopni (jesli instalacja pozwala) ale wez pod uwage,
ze silnik ne bedzie pracowal poprawnie. A w przypadku np gwaltownego dodaniu
gazu moze spasc cisnienie do takiego poziomu, ze instalacja przelaczy
spowrotem na benzyne bo bedzie myslala, ze gaz sie konczy.

Picasso

17 Data: Sierpien 22 2009 19:13:13
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor:

Pa_blo pisze:

Ja ustawiam nawet i 5 stopni (jesli instalacja pozwala) ale wez pod uwage, ze silnik ne bedzie pracowal poprawnie. A w przypadku np gwaltownego dodaniu gazu moze spasc cisnienie do takiego poziomu, ze instalacja przelaczy spowrotem na benzyne bo bedzie myslala, ze gaz sie konczy.

Picasso

Bez przesady. Rozumiem ze technologia wymaga. Czy 20 zamiast 30 stopni to taka tragedia ???

z

18 Data: Sierpien 23 2009 13:31:25
Temat: Re: LPG 5-ta generacja ?
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "z"  napisał w wiadomości



Bez przesady. Rozumiem ze technologia wymaga. Czy 20 zamiast 30 stopni to
taka tragedia ???


Raczej nie ma roznicy, instalator minimalizuje ryzyko Twojego powrotu na
reklamacje...

Picasso



Grupy dyskusyjne