LPG czy ON
1 | Data: Styczen 22 2007 00:26:47 |
Temat: LPG czy ON | |
Autor: J.F. |
2 |
Data: Styczen 22 2007 00:33:58 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: topek | J.F. napisał(a): Co tam ostatnio rzadowe jaskolki mowia - musze sie zdecydowac - lpg czy diesel ?Diesel :) Mniej problematyczne za granica :> -- topek-> jak zawsze pozdrawiajÄ cy S: I ja tylko ten raz pamiÄtam, że tam była jakaĹ baba, czarna taka A: Z murzynkÄ ? murzynkÄ ? S: Tato, ku*wa,gdzie ku*wa, w górach murzynka, w górach 3 |
Data: Styczen 22 2007 00:34:49 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Rafal... | Uzytkownik "J.F." napisal w wiadomosci
Oczywiscie, ze benzyna + lpg :D -- Rafal - Tarnów rafal.tarnow ( malpa ) gazeta.pl 4 |
Data: Styczen 22 2007 00:35:34 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Michal |
Zalezy czy do sadzenia ziemniaków czy do podrózowania. Pozdrawiam 5 |
Data: Styczen 22 2007 00:57:25 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Filip KK | J.F. wrote: Co tam ostatnio rzadowe jaskolki mowia - musze sie zdecydowac - lpg czy diesel ?Tylko ON. I nie mowie tu o aspekcie finansowym. Gazownia to juz ingerencja w auto, a malo jest gazownikow, ktorzy auta nie psuja i potrafia zakladac gazownie. To samo sie tyczy elektrykow zakladajacych alarmy. Jak szanujesz swoje auto, nie dasz go skrzywdzic. -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 6 |
Data: Styczen 22 2007 01:33:00 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Hatson |
Tylko ON. I nie mowie tu o aspekcie finansowym.Troche prawdy w tym jest. Ogolnie dobra i naprawde dobrze zalozona instalacja, nie jest ze szkoda dla auta. Holendrzy maja to opanowane do perfekcji. W PL trafic jednak na dobry warsztat to jak wygrac w lotto. Nawet te, uwazane za dobre, maja problemy z dobrym dostrojeniem auta, tyle, ze probuja az im sie uda i nie zlewaja klienta, wmawiajac, ze "tak ma byc". Ja instalowalem gazownie w 3 swoich autach i w kazdym musialem sie troche przylozyc samemu, zeby auto zaczelo normalnie jezdzic. Dodam, ze nie mialem o tym zielonego pojecia, a po przewaleniu internetu, zakupilem kabelek do laptopa i zestroilem sobie instalke lepiej, niz "fachowcy". Jak dla mnie, w aucie, ktore ma sluzyc praktycznie, to ON jest lepsze. Nie zabiera bagaznika no i zasieg przyzwoity. Pokonuje miesiecznie okolo 2 tys km. i takie lanie co pare dni LPG za 80 zl. dobija mnie jakos bardziej, niz zalanie 2 razy na miesiac ON za ponad 200 zl. Wiem, ze wychodzi drozej ale jakos tak na wyobraznie inaczej dziala. Pawel 7 |
Data: Styczen 22 2007 07:05:07 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Samotnik | Dnia 22.01.2007 Hatson napisał/a: Pokonuje miesiecznie okolo 2 tys km. i takie lanie co pare dni LPG za 80 zl. No to musisz sobie jakoś z tym poradzić, bo to przecież nielogiczne :) Spraw sobie np. kartę kredytową - wtedy i tak płacisz to wszystko naraz, zakumulowane z całego miesiąca :) -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 8 |
Data: Styczen 22 2007 08:32:43 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Przembo | Użytkownik "Samotnik" napisał Pokonuje miesiecznie okolo 2 tys km. i takie lanie co pare dni LPG za 80 zl. Co ma karta do czestotliwosci tankowan? W trasie 1000km bez tankowania to nie problem (62l), jak wlaczy sie tryb econo na maxa to na zalanym pod korek z odpowietrzaniem zbiornikiem (ponad 80l) moge przejechac ponad 1600km. Ten drugi tryb chyba mi sie wlaczyl raz i nie wytrzymalem dlugo, ale jakby ktos chcial testowac swoja cierpilowsc to ma szanse :) Pozdr 9 |
Data: Styczen 22 2007 07:40:12 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Samotnik | Dnia 22.01.2007 Przembo napisał/a: Użytkownik "Samotnik" napisał Akurat nic, ale chyba jemu chodziło o to, że dobija go wydawanie co kilka dni kolejnych 80 zł, bo dwa razy po 200 to zupełnie coś innego... :D Znam trochę ludzi, którym to robi różnicę - ja tego w ogóle nie kumam. Co do zalet niepodjeżdżania na stację co chwilę to nie mam wątpliwości :) Michał z Zasięgiem 210km na LPG :) -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 10 |
Data: Styczen 22 2007 09:08:02 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Przembo | Użytkownik "Samotnik" napisał Co do zalet niepodjeżdżania na stację co chwilę to nie mam wątpliwości :) Ja pisalem o trasie, wiec domyslam sie ze u Ciebie ten wynik w trasie bedzie gdzies o 50% lepszy. Co do zasiegu 200-300km znam ten bol. Ja nie jezdzilem tak duzo wiec co pare dni dalo sie przezyc, jak tankowalem codziennie lub co drugi dzien to juz nie bylo przyjemnie... Pozdr 11 |
Data: Styczen 22 2007 08:22:06 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Samotnik | Dnia 22.01.2007 Przembo napisał/a: Użytkownik "Samotnik" napisał Ja też pisałem o trasie :) Mam butlę, w której, o ile wielozawór na czas odbije, to mieści się użytecznie max 27l. Autostradą z Wrocławia do Krakowa rzadko kiedy przejadę w całości na LPG :) Muszę w tym celu nie przekraczać 130km/h. W takiej spokojnej nieautostradowej trasie przez wsie i miasteczka, czyli 90-110km/h, to te 250 przejadę, ale rzadko kiedy więcej. -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 12 |
Data: Styczen 22 2007 08:26:22 | Temat: Re[2]: LPG czy ON | Autor: Jarosław Zielewski | Witam serdecznie 13 |
Data: Styczen 22 2007 09:30:52 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Przembo | Użytkownik "Samotnik" napisał Michał z Zasięgiem 210km na LPG :) To w zadnym wypadku nie zazdroszcze, moze by tak butle wieksza dac? Do Poldka w kolo miescila sie nominalna 45l, czyli 36l LPG. Chyba, ze we "francach":) toroid ma mniejsza pojemnosc ze wzgledu na konstrukcje mocowania. Pozdr 14 |
Data: Styczen 22 2007 08:41:30 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Samotnik | Dnia 22.01.2007 Przembo napisał/a: Michał z Zasięgiem 210km na LPG :) No właśnie nie chcę większej butli. Czasem wożę wielkogabarytowe rzeczy i potrzebuję całego bagażnika z położonymi oparciami, natomiast ten zasięg mi mało kiedy przeszkadza - za granicę jeżdżę mało, a w PL stacji pod dostatkiem. Szkoda tylko tego czasu, no ale cóż. Do Poldka w kolo miescila sie nominalna 45l, czyli 36l LPG. Chyba, ze we No w miejsce koła wchodzi nominalne 42l, czyli teoretyczne 34l, czyli praktyczne 27l :) Jak pochylę auto to do 32, 33 naleję, ale wtedy mi czasem nie otwiera się iglica wielozaworu i jest efekt taki, że samochód chce jechać na gazie, ale z butli nie leci paliwo do reduktora i jazda to hamowanie silnikiem :) -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 15 |
Data: Styczen 22 2007 20:28:32 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Wojtaszek | Samotnik napisał(a): No w miejsce koła wchodzi nominalne 42l, czyli teoretyczne 34l, czyli eeee.... co to jest to praktyczne 27? ja tez mam 42l, wchodzi 37, wiem, troche za duzo, ale nie bylo problemu nawet podczas upalow, a znajomym ze zbiornikiem 42l wchodzi teoretycznie i praktycznie 34l spidrus 16 |
Data: Styczen 22 2007 19:43:18 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Samotnik | Dnia 22.01.2007 Wojtaszek napisał/a: Samotnik napisał(a): No tyle nalewam, jak przyjadę na stację z niedziałającą już z braku gazu instalką. -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 17 |
Data: Styczen 22 2007 21:58:30 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Blyskacz | No tyle nalewam, jak przyjadę na stację z niedziałającą już z braku gazuto zrob cos z tym ;-) zawsze to jakies 80-100km wiekszy zasieg... ja u siebie mam beczke zamiast kola 64l i wchodzi jakies 62-63 czasem nie odbija nawet ;-) ale to bylo zamierzone i ja tankuje zawsze przed trasa, wiec nie ma problemu, a przy moim spalaniu to kazdy litr sie liczy ;-) pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 18 |
Data: Styczen 22 2007 21:01:47 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Samotnik | Dnia 22.01.2007 Blyskacz napisał/a: No tyle nalewam, jak przyjadę na stację z niedziałającą już z braku gazuto zrob cos z tym ;-) A co z tym zrobić? Po tych 27l silnik już ewidentnie się dławi, brakuje mu gazu na wyższych obrotach i w końcu sterownik dostaje na tyle niskie ciśnienie, że przełącza na benzynę. Mogę go na siłę 'pompować' przełączając ręcznie z powrotem, ale to jeszcze może z 5-10km ciągłej walki i potem "wszystko miga i koniec" :) -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 19 |
Data: Styczen 22 2007 22:13:33 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Blyskacz | A co z tym zrobić?zakladajac, ze zbiornik masz mozliwie poziomo, to : - wyjmij wielozawor, podegnij ramie plywaka, zaloz i powinno byc lepiej - biorac pod uwage jakies dziwne historie z blokowaniem wyplywu po tym jak uda Ci sie zalac wiecej jak te 27 ( nie powinien tego robic, nawet jak zalejesz 100% ) to ja wyrzucilbym go i zalozyl jakis porzadny nowy i tyle... z ciekawosci to co tam masz za model ? moze Grodkow, albo longas ? gazu na wyższych obrotach i w końcu sterownik dostaje na tyle niskietak poza konkursem ... to tam masz wtrysk ? pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 20 |
Data: Styczen 22 2007 21:15:20 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Samotnik | Dnia 22.01.2007 Blyskacz napisał/a: A co z tym zrobić?zakladajac, ze zbiornik masz mozliwie poziomo, to : kwa, wysadzę się prędzej :) Boję się gazu jakoś - biorac pod uwage jakies dziwne historie z blokowaniem wyplywu po tym OMB gazu na wyższych obrotach i w końcu sterownik dostaje na tyle niskietak poza konkursem ... to tam masz wtrysk ? Ta, STAG-200 -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 21 |
Data: Styczen 22 2007 22:22:02 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Blyskacz | OMBzakladalem je kiedys krotko i nie bylo z nimi problemow... widac trafil sie jakis feler :( no to zabawy z jazda na oparach sobie odpusc...tak poza konkursem ... to tam masz wtrysk ?Ta, STAG-200 pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 22 |
Data: Styczen 22 2007 21:31:53 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Samotnik | Dnia 22.01.2007 Blyskacz napisał/a: no to zabawy z jazda na oparach sobie odpusc...tak poza konkursem ... to tam masz wtrysk ?Ta, STAG-200 Czemu? -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 23 |
Data: Styczen 22 2007 22:35:32 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: KRzysiO | Samotnik wrote: Dnia 22.01.2007 Blyskacz napisał/a: byc moze temu, ze kazdy(?) wtrysk ma czujnik cisnienia i sam przelacza na benzyne jak cisnienie spada. -- _ _ _ ____________________________________________ ( ) ( ) \__/ ) KRzysiO km(malpa)klub(kropa)chip(kropa)pl ( )/ /( \__/ ) GG7148375 /\ _ - ( _ \( ) ( ) http://MitsuManiaki.pl _\/_ - (_) (_)_) (_) GALANT_2.5_V6_+_VSI_PRINS___/_/\_\_______ 24 |
Data: Styczen 22 2007 22:29:26 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: KRzysiO | Blyskacz wrote: zakladajac, ze zbiornik masz mozliwie poziomo, to : ja mam stako 53l, zbiornik rowniutko lezy, ponadto zawieszenie mam samopoziomujace, takze zawsze powinno byc dobrze, plywak podgiety i d*pa, jak sie wielozawor zawiesi to jest dobrze 48l, jak nie to max 40. A w temacie to oczywiscie LPG, zestaw jak ponizej jest idealny ;-) -- _ _ _ ____________________________________________ ( ) ( ) \__/ ) KRzysiO km(malpa)klub(kropa)chip(kropa)pl ( )/ /( \__/ ) GG7148375 /\ _ - ( _ \( ) ( ) http://MitsuManiaki.pl _\/_ - (_) (_)_) (_) GALANT_2.5_V6_+_VSI_PRINS___/_/\_\_______ 25 |
Data: Styczen 22 2007 02:32:28 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Moon | Filip KK wrote: J.F. wrote: a o jakim? ceny ON dorównaly benzynie, auta na ON sa drozsze, a ich serwis równiez drozszy. dodaj do tego odglos silnika jak z sieczkarni, pierdy czarnego dymu i juz masz liste zalet ON:)) najlepsza jest benzyna, a najtanszy gaz. ON to dobry dla koparek moze... czuje smród flejma w oparach ropy... moon 26 |
Data: Styczen 22 2007 18:52:54 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Hatson | a o jakim? No zalezy o jakich dieslach gadamy. Nowe dieselki calkiem zacne sa, chociaz faktycznie koszty ewentualnych napraw, moga byc odstraszajace ale przeciez chyba nie kupuje sie auta, z gory zakladajac, ze sie sypnie. Pierdy nie pierdy ale na tych pierdach maja potezne momenty obrotowe, ktorych daleko szukac przy silniczkach benzynowych wolnossacych o pojemnosciach do 2.0. Pewnie, ze taka benzyka ze 3 litry V6, to inna bajka i piekna sprawa ale koszty wtedy juz nie sa wcale nizsze niz przy jakims dieslu 2.0. Ja nie naleze do tych, co chwala za wszelka cene to co maja i mimo, ze mialem 3 auta z LPG i teraz mam tez kolejne, to nie jest to dla mnie najszczesliwsze rozwiazanie, szczegolnie, ze sporo jezdze za granice. Pawel 27 |
Data: Styczen 22 2007 20:18:12 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: scx | Dnia Mon, 22 Jan 2007 02:32:28 +0100, Moon napisał(a): Filip KK wrote: POdjedź może najpierw na stację, a potem pisz na grupę. A poza tym diesle mają to do siebie, że po prostu mniej palą od benzyniaków. 28 |
Data: Styczen 22 2007 23:38:51 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Moon | scx wrote: Dnia Mon, 22 Jan 2007 02:32:28 +0100, Moon napisał(a):>> a o jakim? no co ty, jeszcze kilka tygodni temu widziałem ON droższy nawet od 95. więc chyba nie doszło do jakichś dużych przetasowań? A poza tym diesle mają to do siebie, że po prostu mniej palą od to akurat prawda. moon -- Concord 165 29 |
Data: Styczen 22 2007 09:10:58 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: J.F. | On Mon, 22 Jan 2007 00:57:25 +0100, Filip KK wrote: J.F. wrote: Ale mnie tylko przyszly finansowy interesuje :-) J. 30 |
Data: Styczen 22 2007 08:23:39 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Samotnik | Dnia 22.01.2007 J.F napisał/a: On Mon, 22 Jan 2007 00:57:25 +0100, Filip KK wrote: O LPG w tej chwili zapomnieli. O ON w zasadzie też, chcą tylko podnieść akcyze na OO do poziomu ON, co może zwiększyć popyt na ON i nieco podnieść ceny, ale nieznacznie :) Co będzie za rok - i tak nie zgadniesz. Można rzucać monetą, na co akcyzę podniosą. Bo przecież nie obniżą :) -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 31 |
Data: Styczen 22 2007 11:25:37 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: blackbird | Tylko ON. I nie mowie tu o aspekcie finansowym. Ale o jakim samochodzie rozmawiamy? Bo jesli jakis 10+ letni, to przewaznie lepiej LPG. Jak cos wzglednie nowego lub wyzszej klasy to rzeczywiscie szkoda "psuc" auta. Finansowo tez wyglada to roznie, bo nie kazdy stary diesel jest naprawde taki oszczedny. Przy malych obciazeniach diesel zawsze bedzie mial fajna sprawnosc (miasto) i nie potrzebuje do rozruchu benzyny, ale juz zuzycie paliwa przy 120 km/h nascie lat temu bywalo czasami takie samo w dieslu jak w benzynowym odpowiedniku. No i chyba najwazniejsze pytanie to w jakiej cenie kierowca bedzie kupowal ON? 2,50? 2,80? 32 |
Data: Styczen 22 2007 21:31:15 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: J.F. | On Mon, 22 Jan 2007 11:25:37 +0100, blackbird wrote: Tylko ON. I nie mowie tu o aspekcie finansowym.Ale mnie tylko przyszly finansowy interesuje :-) O samochodzie to bedziemy rozmawiac jak bedzie wiadomo czego szukac :-) No i chyba najwazniejsze O to to to, wlasnie tego sie chcialem dowiedziec :-) J. 33 |
Data: Styczen 22 2007 21:35:21 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Alex81 | In article >Ale o jakim samochodzie rozmawiamy? Czyżby koniec Sierry? ;) >No i chyba najwazniejsze Posiadając CB i kupując od czasu do czasu oszczędności - może nie być tak źle ;) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 34 |
Data: Styczen 22 2007 23:10:00 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: J.F. | On Mon, 22 Jan 2007 21:35:21 +0100, Alex81 wrote: >Ale o jakim samochodzie rozmawiamy? sie zbliza. 21 lat - moge tylko chwalic :-) >No i chyba najwazniejsze A jak podniosa cene ON do benzyna+15% ? Co by zreszta mialo duzy sens :-) J. 35 |
Data: Styczen 22 2007 01:33:29 | Temat: PKP! | Autor: Moon | jwt 36 |
Data: Styczen 22 2007 08:15:36 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Alti |
Zalezy do czego.... Jak chcesz miec furke z niezlym kopem to tylko V8 ew. V6 i LPG. Jak chcesz miec dupowóz i nie zalezy ci na osiagach to nieduzy diesel (do 2l pojemnosci) Wojtek 37 |
Data: Styczen 23 2007 08:34:36 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: MK | Alti napisał(a): Zalezy do czego.... Jak chcesz miec furke z niezlym kopem to tylko V8 ew. V6 i LPG. Ja proponuje rekina 535ti z LPG. MK 38 |
Data: Styczen 23 2007 13:10:01 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Alti |
Alti napisał(a): A co oznacza "t" w tym wypadku? Wojtek 39 |
Data: Styczen 23 2007 13:52:07 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: MichaĹ |
Chyba jednak turbo; było 745i E23, jedyna seryjna "7" z turbo; to było 3.5 l + turbo wiÄc pewnie rekin (e28) też tak miał :) Pozdrawiam 40 |
Data: Styczen 23 2007 16:21:56 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: MK | Michał napisał(a): Chyba jednak turbo; było 745i E23, jedyna seryjna "7" z turbo; to było 3.5 l + turbo wiÄc pewnie rekin (e28) też tak miał :) zgadza siÄ e28 3.5L + turbo tylko trudno zdobyÄ, ale to chyba najtaĹsze 400KM jakie można kupiÄ. :) MK 41 |
Data: Styczen 23 2007 16:58:24 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Blyskacz | zgadza się e28 3.5L + turbojesli masz na mysli Alpine B7 to ona ma zaledwie cos kolo 315KM... pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 42 |
Data: Styczen 22 2007 19:40:21 | Temat: Re: LPG czy ON | Autor: Peper | J.F. napisał(a): Co tam ostatnio rzadowe jaskolki mowia - musze sie zdecydowac - lpg czy diesel ?Ni zakładaj LPG, na LPG jeżdżę ja i dzieki tym co nie założą jeszcze mam tanio. |