LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
1 | Data: Maj 21 2011 23:31:15 |
Temat: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | |
Autor: Michał | Witam, 2 |
Data: Maj 22 2011 07:44:16 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze: Witam,Je¶li założenie porz±dnej instalacji do V6 kosztuje 4kzł - to Ty chcesz do 2* więcej cylindrów za tyle samo ? Wolne żarty. Butla w koło mówisz ? 55l czyli 47-8 pojemno¶ci, chcesz nabijać j± co 120 - 150km ?? Pozdrawiam ! 3 |
Data: Maj 22 2011 11:22:26 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | Czarek Daniluk napisał(a): W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze: To to pali więcej niż 28l/100 ? pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Maj 22 2011 19:40:48 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-05-22 13:22, Michał pisze: To to pali więcej niż 28l/100 ? A ile pali benzyny ?? Jak V6 2,5 litra z ASB potrafi doj¶ć po DC do 20l LPG/100km to 12 saganków swoje też będzie opalało ;) Pozdrawiam ! 5 |
Data: Maj 23 2011 16:54:32 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: fuen | A ile pali benzyny ?? ile pali V6?????? szefa BMW 760 po mie¶cie pali poniżej 20l/100km na trasie poni¶ej 10l/100km ¶rednio 12-14 litrów auto waży ponad 2 tony i ma pojemno¶ć silnika 6 litrów !!!!!! 6 |
Data: Maj 23 2011 15:58:07 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | ile pali V6?????? To jest to stare bmw 2001...2010 ? Wła¶nie tez mi się wydaje że będzie mało paliło przed chwilka odczytałem ile pali safrane 2.5 wyszło 26.7l/100 w mie¶cie (z kompa), i nowszy VelSatis pali sporo mniej (3.5 litra), więc obstawiam że 6.0 spali co¶ jak safrane, no... moooże 3 litry więcej. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Maj 23 2011 21:40:43 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Filip KK | W dniu 2011-05-23 17:58, Michał pisze: Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiego¶ francuskiego ¶mietnika??????ile pali V6?????? 8 |
Data: Maj 23 2011 20:40:52 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | > Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który to był model, E38/E65/F01 ?). poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych modelach po 96' Zreszt± zza czasów pocz±tku Safrane, BMW robiło E32, możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie, które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp... które było bezpieczniejsze... pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Maj 23 2011 23:10:54 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da siÄ™ tanio ? | Autor: Filip KK | W dniu 2011-05-23 22:40, Michał pisze: Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjÄ™cia z serwisu, jak przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na całym boku. WłaĹ›ciciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie sÄ… mocniejsze. i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem któryObojÄ™tnie do jakiego porównasz, silniki sÄ… INNE. Silniki BMW dostajÄ… najwyższe noty i wygrywajÄ… w rankingach ogólnoĹ›wiatowych. poza tym z tego co pamiÄ™tam w E38 były spore kawałki Oj nie Kolego. JesteĹ› w bardzo dużym błÄ™dzie i zamierzam CiÄ™ z niego wyprowadzić. Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowało z autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5. WiÄ™c nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było produkowane. W wyposażeniu e32 można było znaleĽÄ‡: telefon, lodówkÄ™, podgrzewane zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniajÄ…cy docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prÄ™dkoĹ›ciach, dwustrefowÄ… klimatyzacjÄ™, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamiÄ™ciÄ… ustawieĹ„ dla kilku kierowców), elektrycznÄ… tylnÄ… kanapÄ… (łÄ…cznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli (łÄ…cznie z oparciami), EDC – system zmiany twardoĹ›ci zawieszenia, PDC – system wspomagajÄ…cy parkowanie (parktronic), serwo-tronic – system zwiÄ™kszajÄ…cy twardoć układu kierowniczego wraz ze wzrostem prÄ™dkoĹ›ci, tempomat, webasto – ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka (wewnÄ™trzne i zewnÄ™trzne), domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety szyb tylnych, szklany szyberdach, worek na narty, kompletne wykoĹ„czenie wnÄ™trza skórÄ… (łÄ…cznie z tunelem Ĺ›rodkowym, boczkami czy deskÄ… rozdzielczÄ…), drewniane listwy wewnÄ™trzne, dyferencjał o zwiÄ™kszonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów, elektrycznÄ… regulacjÄ™ kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej szyby, podwójne szyby (zapewniajÄ…ce lepszÄ… izolacjÄ™ cieplnÄ… oraz wyciszenie wnÄ™trza auta), moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po zamkniÄ™ciu samochodu, OBC – komputer pokładowy pokazujÄ…cy wiele parametrów dotyczÄ…cych pracy samochodu oraz inne dodatki – w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostÄ™pne wyposażenie (oczywiĹ›cie za niemałÄ… dopłatÄ…). Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany elektronikÄ…. Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki M30 – odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km). Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 były bardzo nowoczesne (w całoĹ›ci wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrzÄ…du oraz łaĹ„cuchów), jednak były delikatniejsze od rzÄ™dowych szóstek M30. Najmocniejszy w gamie silników – V12 charakteryzował siÄ™ wysokÄ… trwałoĹ›ciÄ…, kulturÄ… pracy, dużÄ… mocÄ… i momentem obrotowym oraz wysokim zużyciem paliwa (powyżej 20 l/100 km w warunkach miejskich). W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków, które w wersji na rynek amerykaĹ„ski były standardem. Samochód także oferowano w wersji z powiÄ™kszonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). PaletÄ™ silnikowÄ… E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnoĹ›ciach: 3,0 l R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l V12(750i). E32 odznacza siÄ™ dużÄ… niezawodnoĹ›ciÄ…. Ľródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32 W Safrane najmocniejszy silnik miał 3 litry pojemnoĹ›ci bez elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie bÄ™dÄ™ poniżał Safrane, bo to jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu. 10 |
Data: Maj 23 2011 21:27:57 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da siÄ™ tanio ? | Autor: Robert RÄ™dziak | On Mon, 23 May 2011 23:10:54 +0200, Filip KK Najmocniejszy w gamie No chyba trochę przerumakowałe¶ z t± moc± i momentem. Chyba że miałe¶ na my¶li S70/2 lub S70/3, który w BMW nigdy nie występował. M70 to porażka, lepiej kupić auto z M60: tylko trochę słabsze, za to mniej kłopotliwe i oszczędniejsze. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Maj 25 2011 03:53:14 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | Ja nie mówię że Renault i BMW to jedna liga, > Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis tam jest plastik w nadkolach, nie blacha i nie jest to element konstrukcyjny. WłaĹ›ciciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt może... ale VelSatis jest SPORO mocniejszy i sporo bezpieczniejszy niż BMW. Waży w zasadzie tyle samo. > i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który ok, nie przeczę. były sporo mocniejsze od renaulta, dopierwo w biturbo renault się rozpędzał do 270km/h i odbiegał moc± do BMW V12 24V o około 40 koni. > poza tym z tego co pamiÄ™tam w E38 były spore kawałki Tak mówiło audi i bmw ;) ? a gdzie merc w140 i lexus LS ? my¶lę że lexus LS był lepszy ;) W wyposażeniu e32 można było znaleĽÄ‡: był i w Safrane i R25 lodówkÄ™, lodówki nie kojażę ;) podgrzewane zamki, Tego fakt nie było, był pilot IR elektroniczny system kontroli trakcji było. i system wzmacniajÄ…cy docisk wycieraczek do szyby w ph1 maska była inaczej skonstruowana i wycieraczki schodziły pod ni±, i miały "lotki" na duże prędko¶ci (nie było problemu) (w ph2 był). dwustrefowÄ… klimatyzacjÄ™, było, lepsza. elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamiÄ™ciÄ… ustawieĹ„ było, + lusterka + kierownica (2pł) + bieg wsteczny elektrycznÄ… tylnÄ… kanapÄ… było, 2pł + podgrzewanie (łÄ…cznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli nie było. EDC – system zmiany twardoĹ›ci zawieszenia, było lepsze, regulacja twardo¶ci, wysoko¶ci i poziomowanie, wszystkie 4 amortyzatory aktywne. + auto. PDC – system wspomagajÄ…cy parkowanie (parktronic), nie było. serwo-tronic – system zwiÄ™kszajÄ…cy twardoć układu kierowniczego było tempomat, było webasto – ogrzewanie postojowe,nie było fotochromatyczne lusterka (wewnÄ™trzne i zewnÄ™trzne),nie było domykanie klapy bagażnika,skasowali doci±ganie drzwi (było w R25), klapa pojawiła się w velsatis elektryczne rolety szyb tylnych,nie było szklany szyberdach, był worek na narty, kompletne wykoĹ„czenie wnÄ™trza skórÄ… (łÄ…cznie z tunelem tyło tylko w opcji baccara dyferencjał o zwiÄ™kszonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%), było znacznie lepsze: stały napęd na 4 koła z blokadami sterowanymi elektronicznie. podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, chyba nie było spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów, było, bez halogenów, ci¶nieniowe elektrycznÄ… regulacjÄ™ kolumny kierowniczej, było, z memory podgrzewanie przedniej szyby, było podwójne szyby (zapewniajÄ…ce lepszÄ… izolacjÄ™ cieplnÄ… oraz było kilka wersji wyciszeń, podwójne szyby s± w velsatisie (initiale) safrane chyba nie miało podwójnych - przynajmniej sie nie przygl±dałem. moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po pewnie się da wł±czyć OBC – komputer pokładowy pokazujÄ…cy wiele parametrów dotyczÄ…cych było lepsze, gadało kontrolowało wszystko. oraz inne dodatki – w tym modelu BMW montowało na życzenie nie wiem. Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany zgadza się. Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki M30 –dodatków, które w wersji na rynek amerykaĹ„ski były standardem. Samochód także Safrane wcze¶niej miał GPS (1995), był sporo cichszy, miał 4x4 i dawał się bez żadnego problemu prowadzić w koleinach. nie jeĽdził 300km/h jak BMW, zgadza się, jeĽdził 270km/h ważył tyle samo, i miał aluminiowe zawieszenie, i 300kg wygłuszeń. Komputer gadał i podpowiadał, elektronikę od trakcji miał (ASR) +jakie¶ dziwne mulenie silnika, szpery były (visco), Był sporo bezpieczniejszy, miał napinacze pasów i się nie zgniatał. Jeszcze z bajerów jakie bmw nie miało to było 5 poduch pompowanych w fotelu. (wiem wiem, że potem były). Plus chyba nawet audio pierwszego safrana było lepsze z pilotem przy kierownicy i info na LCD. On nie kosztował tyle co bmw7 (prócz wersji biturbo) był sporo tańszy. ale BMW miało jeszcze co¶... 8mkę ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Maj 22 2011 11:40:29 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze: 13 |
Data: Maj 22 2011 11:26:21 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | [cut] ale jaja - sekunda s± czę¶ci co ich się nie da kupić, do silnika który dalej produkuj± ? ale jaja, już wiem czemu taniej± :) Dizla V10 nie chce :( bo to ma moc jak renault 3.5, a kopa mniejszego i wyje. Poza tym dizle drogie s±, a benzyna zaraz po 6 pln będzie to 6.0 stanieje ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Maj 22 2011 21:50:16 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Henk | Użytkownik " Michał" napisał ale jaja - sekunda s± czę¶ci co ich się nie da kupić, A tak po polsku to o co chodzi? 15 |
Data: Maj 23 2011 20:42:39 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | Henk napisał(a): Użytkownik " Michał" napisał Czę¶ci się do w mirę nowego auta nie da kupić ? do (w miarę) popularnego silnika, używanego w kilku autach ? to jak się to naprawia ? wymienia się cały ;) ? pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Maj 22 2011 21:05:43 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Irokez | Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomo¶ci W dniu 2011-05-22 01:31, Michał pisze: Czemu mnie to nie dziwi po tym, jak znikły z dnia na dzień zestawy naprawcze pomp oleju na łańcuchu do 2.0TDI 140KM. -- Irokez 17 |
Data: Maj 22 2011 12:07:10 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Przembo | * Michał* w wiadomo¶ci napisał(a): Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/ A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka? Pomijam że najpierw to trzeba je kupić, a Ty pewnie liczysz VW za 10kpln zgadłem? Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakby¶ zepsuł auto w którym już była instalka? Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał dylemat czy naprawiać autko w którym zdaży się nieprawdopodobna awaria, czy może zrobić jak zawsze :-) Pozdr 18 |
Data: Maj 22 2011 11:45:19 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | > dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ? Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto. Pomijam że najpierw to Nie, za 10pln to mógłbym kupić przerysowane VelSatisa ze zderzakiem na ta¶mie klej±cej ;) (i nim jeĽdzić rok - lol) a za ile dało by się kupić "takie co pojeĽdzi" 3 lata (~80kkm)? Instalacja powinna się choć zwrócić, nie lepiej jakby¶ zepsuł auto w którym Co znowu z tym psuciem! Safrane mam kryzysowe już prawie 2 lata (~45 kkm), i jeszcze nie popsułem, jeĽdzi! a to że się psuły silniki w lanosach, leganzach i poprzednim safrane to pech był - i złe silniki! i złe koreańskie skrzynie. Jak wydasz 8-9kpln na instalacje LPG to będziesz miał dylemat czynaprawiać autko w którym zdaży się 8-9k na lpg ?!!?! za 2 listewki więcej ? serio to tyle kosztuje ? nieprawdopodobna awaria, czy może zrobić jak zawsze :-) Nie, nie postawie go jako pojemnik na rower z opcj± suszenia (klimatronik 2 strefowy, o - przepraszam lata lec± - cztero ;) ) bo tam rower nie wejdzie łatwo do ¶rodka - to sedan. Poza tym na razie nie mam zamiaru go kupować tylko "rozmy¶lam", co by było gdyby, czy się da, i tak mało jeżdżę a w12 taniej±±±±± raczej nie wstanę rano z pomysłem - "dzi¶ kupie". poza tym już nie chce auta którego nie lubię - nie lubię (aż tak) mojego aktualnego safrane przez silnik - tylko to uparcie jeĽdzi i kosztuje w naprawach przybliżeniu zero, więc trwa. ps. a v8 4.2 ? się nie psuj± ? zreszt± co się psuje w tych w12 ? pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 19 |
Data: Maj 22 2011 22:17:15 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-05-22 13:45, Michał pisze: dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ? Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacj± za 4kzł przy tak drogim samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa? Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz przyoszczędzić na instalacji. Nawet maj±c instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a tyle chyba planujesz przejechać do¶ć szybko. 20 |
Data: Maj 22 2011 22:09:38 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | >> A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka? 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo dużo cherry coke + snickersy ;) auto chyba nie takie drogie, ale nie wiem czy ustrzelę za 40k, powinno być za około 8% warto¶ci bo się ponoć psuje na potęgę (bardziej niż renówki) i czę¶ci podobne jak do renaulta więc zakup tańszy i pali sporo = eksploatacja droższa i wygl±da jak passat 98. Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach (koło pocz±tku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k a auto paliło 19l/100. Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k i że "tak się nie robi", i że tam za dużo rzeczy jest - ale jeĽdziło działało problemów (prawie nigdy) nie było, z 70kkm się nim zrobiło (potem się popsuł). Minus taki że to robił z dzień dłużej, bo jaki¶ cyrk był jak zaczynało po hamulcach dziobać i jak by się chłodnice - oba wiatraki wł±czyły a auto było w zakręcie na luzie to by mogło zadusić silnik - ale po dniu wyregulował :) Nawet maj±c instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a nie szybko ;) choć pamiętam jak nie chciałem gazu do safrana, wszyscy się w głowę pukali jak szło 1.5kpln/mc na paliwo :) tam się zwróciło w 1.6mie¶, wiec może chciał by m w 3 mie¶ "zwrócić koszta". 6k to 6k ;) - je¶li się da za 4k 20k to może się okazać ze to rok będzie. tylko na razie my¶lę, bo jak patrze na to spalanie, to może faktycznie renault 3.5litra, pali sporo sporo mniej o safrana 2.0/2.5 tak że po kliku latach za samo paliwo safrana wychodzi calutki vel satis initiale. ale w końcu nowe 6.0 (chyba jeszcze nowszy niż renaulta) to nie powinien palić jak smok. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 21 |
Data: Maj 23 2011 17:08:21 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: fuen | 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo to weĽ kredyt na instalacje LPG kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie 22 |
Data: Maj 23 2011 16:07:01 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | fuen napisał(a): > 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo Nie, to nie tak działa, kredyt po prostu podnosi koszty, i dodaje absurdaln± ilo¶ć papierków (ale nie wiem nigdy nie brałem). Więc instalacja zamiast 10k wyniesie 11k i ze 2k w czasie. Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 23 |
Data: Maj 23 2011 21:44:57 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Filip KK | W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze: Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinnoCo Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da? Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata. 24 |
Data: Maj 26 2011 20:39:44 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-05-23 21:44, Filip KK pisze: W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze: Rotfl - a jeszcze lepiej zatrudnić się do r±bania drewna, a nie łazić po siłowniach ;P Przyjemne z pożytecznym, jeszcze zarobisz a i 3zkł zaoszczędzisz na inne przyjemno¶ci ;) Pozdrawiam ! 25 |
Data: Maj 26 2011 19:17:57 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | Filip KK napisał(a): W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze: Cherry Coke jest QL Hamburgery s± dobre :) Jeszcze do tego z 1.7 tabliczki czekolady/dzień i ta.. - multiwitamina :) a na Rower jeżdżę samochodem :) siłownia jest zła bo się człowiek zmęczy i tyle... pozdrawiam! -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Maj 23 2011 18:04:23 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-05-23 00:09, Michał pisze: Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacj± za 4kzł przy tak drogim A budżet na naprawy tego masz w zwi±zku z tym? Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz Jeżeli Safrane (domy¶lam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0. Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k A może z t± za 3.6k paliłby 14? 6k to 6k ;) - je¶li się da za 4k Dać to się pewnie nie da. 4k to kosztuje instalacja do silnika czterocylindrowego. A tu masz 12 cylindrów - na dobr± sprawę potrzebujesz to samo tylko 3x więcej tego niż w 4-cyl. I masz cudaka którego zapewne gazownik będzie widział pierwszy raz w życiu, a nawet jak gazownik już to widział, to z pewno¶ci± miał budżet większy niż 4k. Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko poł±czyć na komputerze obsługuj±cym tylko full-group i jedn± lambdę) będ± co najmniej długo trwały. 27 |
Data: Maj 23 2011 16:13:53 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | > (bardziej niż renówki) Co to takiego ;) ? przecież to VW ;) >> Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licz±c), a próbujesz 2.2 - 22.5l/100 2.0 - 19.5l/100 2.5 - 26.7l/100 > Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k może :) Czyli był był dzi¶ do przodu o jakie¶ 17k pln ;) ? ale student oszczędzał to student miał :) > 6k to 6k ;) - je¶li się da za 4k Wła¶nie już ten problem był w Vel Satisie 3.5.... 4 lambdy +bzdury i jakie¶ dodatkowe smarowanie silnika bo co¶ teflonowe z plusów brak kabelków od ¶wiec i innych bzdur co sie (ponoć) psuj±, i jeden ¶wiece na 250kkm :) efekt: po 8 kilometrach "injection fault" po następnej chwili "antipollution monitor fault" KURDE a może olać phaetona albo dojeĽdzić safrana - bo narazie jeszcze jeĽdzi ok:) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Maj 24 2011 00:45:41 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-05-23 18:13, Michał pisze: Jeżeli Safrane (domy¶lam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym No ja tu widzę zależno¶ć prawie że liniow±, która dla 6.0 wyniesie około 60l/100km... Swoj± drog± te wyniki nie s± normalne, nawet jak na jazdę sportow±. Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k No ale tak się jako¶ kończ± tzw. "dziadowskie oszczędno¶ci". Bo generalnie to albo sobie należy kupić co¶ co mało pali i mało płacić za paliwo, a jak się już co¶ modzi, to z głow± (i budżetem). Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko poł±czyć na No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8. z plusów brak kabelków od ¶wiec i innych bzdur No pewnie nie na LPG zrobionym na sztukę. efekt: To będzie chleb powszedni po założeniu jakiej¶ rzeĽby do takiego silnika. KURDE a może olać phaetona No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0? z kiepsk± instalacj± frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie "zarzeĽbiony" silnik. 29 |
Data: Maj 25 2011 04:14:59 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | Tomasz Pyra napisał(a): W dniu 2011-05-23 18:13, Michał pisze: kiedy¶ na 2.2 Warszawa->Kraków zrobiłem 8.4l/100 :), ale to była zima i lód i ciężarówki w poprzek drogi, i jechałęm na PB95 bo o guziku zapomniałem :) zazwyczaj Kraków->Warszawa wychodziło 15l/100. rekord eko driving to było 7.3 na odcinku ł±cznym koło 80km. idea-> nie nacisn±ć hamulca, wył±czyć klimę i ¶wiatła. podobno 2.0 może palić 12l/100, ale to nie na moje nerwy. 2.0 jest jak CC700 gaz do dechy albo wcale, bo mocy nie ma. >>> Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k yyyyyyy 5....8 ???
żeby tylko nie miał trybu awaryjnego ;)
to ja może sobie pojeżdżę safranem (puki koło nie odpadnie [żart] ;) ) i pomy¶lę :) tylko wlazłem na allegro i poznikały prawie wszystkie W12 :( 6.0 dlatego że i tak pali prawie tyle samo (chyba?), liczę że się nic nie spitoli akurat w silniku a nie chce więcej "kompromisów" na wyposażeniu . kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :) czekam a benzyna będzie po 6pln i się ogłosz± hurtem W12 ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Maj 25 2011 21:32:16 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-05-25 06:14, Michał pisze: Wła¶nie już ten problem był w Vel Satisie 3.5.... W12 to cztery rzędy cylindrów. Każdy rz±d pewnie ma swoj± sondę lambdę. Jeżeli jest jeden katalizator, to będzie pi±ta lambda za nim. Jeżeli każdy rz±d ma swój katalizator, to lambd powinno być 8. Oczywi¶cie możliwe s± inne konfiguracje z jeszcze większ± ilo¶ci± sond. U mnie w V6 mam 4 lambdy - po dwie na rz±d. z plusów brak kabelków od ¶wiec i innych bzdur Tryby awaryjne ma na pewno. Pytanie czy będziesz miał przyjemno¶ć poznać je wszystkie ;) kurde... no... dobra jeżdżę jeszcze chwile safranem :) Nie s±dzę żeby ceny paliw najbardziej ci±żyły tym którzy maj± W12. 31 |
Data: Maj 26 2011 12:44:33 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da siÄ™ tanio ? | Autor: Robert RÄ™dziak | On Wed, 25 May 2011 21:32:16 +0200, Tomasz Pyra W12 to cztery rzędy cylindrów. To jest złożenie dwóch VR6, więc jest niewielka szansa, że jest jedna sonda na sze¶ć cylindrów (nie licz±c tych za katalizatorami). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 32 |
Data: Maj 24 2011 08:45:55 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: news-gazeta |
My¶lę że możesz się rozczarować, przesiadaj±c się z Safrane na phaetona. Pozdrawiam - Darek. 33 |
Data: Maj 25 2011 04:02:07 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | news-gazeta napisał(a): > Dlaczego, przecież fajne auto ? duże i ciche -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 34 |
Data: Maj 22 2011 21:52:45 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: to | begin Michał Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/ Tak, to Ĺ›wietny pomysł, tak, zrób to. To kiedy kupujesz? Bo nie wiem kiedy spodziewać siÄ™ Ĺ›miesznych postów o tym, jak, dlaczego i w jakich okolicznoĹ›ciach rozpieprzyłeĹ› kolejne auto. LPG w W12 doda kolorytu tej opowieĹ›ci. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 35 |
Data: Maj 23 2011 20:45:45 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: Michał | > (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 bÄ™dzie po prostu złożone z 4 "trójek" nic nie rozpieprzę, ale bezpieczne ma być i po to duży/ciężki silnik z przodu :) bo mu tych ***** brakuje, i się owija dookoła drzew. pozdrawiam! -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 36 |
Data: Maj 23 2011 01:02:24 | Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ? | Autor: DJ | Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/ W duzym skrocie. Do V12 trzeba 2 razy tyle gratow co do V6. I to doslownie. Wszystko razy 2 z wyjatkiem butli. Nawet podwojne przewody z butli wskazane poprowadzic, zeby to sensownie jezdzilo. Reduktory co najmniej dwa albo i cztery (do mocniejszych V6 sie montuje czesto dwa). Wtryski oczywista sprawa. Do tego sterownik. Sa robione do V8, ale nie V12. Robi sie wiec tak, ze sie daje dwa sterownika przeznaczone do V6. Jak chcesz to zrobic sensownie to licz 7-8 tys. zl. Jak po partacku to pewnie kolo 5 tys. Tylko, ze potem bedziesz na pewno narzekal, ze nie chce jezdzic. Pozdrawiam Darek |