Grupy dyskusyjne   »   LPG w Civic'u i Almerze - czy ma sens?

LPG w Civic'u i Almerze - czy ma sens?



1 Data: Kwiecien 12 2007 15:14:16
Temat: LPG w Civic'u i Almerze - czy ma sens?
Autor: Czabu 

Witam,

Przymierzam się do kupna Civic'a lub Almery ('96-'99). Do tej pory jeździłem autkiem z silnikiem diesel'a i najchętniej kupiłbym z podobnym, ale z pewnych względów skończy się pewnie na którymś z japończyków z benzynowym 1,4... Trochę boję się jednak wydatków na benzynę, więc myślę o założeniu gazu LPG.
Ile kosztowałaby sensowna (nie sprawiająca problemów i nie niszcząca silnika) instalacja? Tylko IV generacja? Czytałem różne opinie i niektórzy sobie chwalą II... Niestety auto będzie eksploatowane na krótkich odcinkach w mieście (najczęściej 5-7 kilometrów), czasem dłuższe trasy, ale w mniejszym stopniu. Rocznie ok. 15-20 tys. km. Czy w takim przypadku LPG ma w ogóle sens? Mam zamiar jeździć tym autem ok. 4 lat, więc instalacja teoretycznie powinna się zwrócić, ale jeżeli ma to być okupione problemami to odpuszczę...
Najchętniej poczytałbym opinie osób, które mają LPG w Civicach lub Almerach i wskażą słabe punkty takiego rozwiązania.

Pozdrawiam
Czabu



2 Data: Kwiecien 12 2007 15:15:55
Temat: Re: LPG w Civic'u i Almerze - czy ma sens?
Autor: Adrian 

Witam

Za wiele nie pomoge ale zawsze cos :)

Moj kolega zakupil civic z 95 roku z przebiegiem jakies 190 tys. Silnik 1.4
Zalozyl istalacje gazowa. Koszt 2200 zl w szczecinie w  jakims ponoc dobrym
serwisie. Instalacja firmy leonardo  - nie wiem czy nie przekrecilem nazwy.
Ogolnie bardzo chwali choc zrobil tylko 2000 tys km. Mowil ze nie czuc
straty mocy. Spalanie nie wiem jakie mu wyszlo ale nie narzekal wiec musi
byc oki.

pozdr

Adrian

3 Data: Kwiecien 12 2007 20:45:00
Temat: Re: LPG w Civic'u i Almerze - czy ma sens?
Autor: petermas 

Czabu napisał(a):

Witam,

Przymierzam się do kupna Civic'a lub Almery ('96-'99). Do tej pory jeździłem autkiem z silnikiem diesel'a i najchętniej kupiłbym z podobnym, ale z pewnych względów skończy się pewnie na którymś z japończyków z benzynowym 1,4... Trochę boję się jednak wydatków na benzynę, więc myślę o założeniu gazu LPG.
Ile kosztowałaby sensowna (nie sprawiająca problemów i nie niszcząca silnika) instalacja? Tylko IV generacja? Czytałem różne opinie i niektórzy sobie chwalą II... Niestety auto będzie eksploatowane na krótkich odcinkach w mieście (najczęściej 5-7 kilometrów), czasem dłuższe trasy, ale w mniejszym stopniu. Rocznie ok. 15-20 tys. km. Czy w takim przypadku LPG ma w ogóle sens? Mam zamiar jeździć tym autem ok. 4 lat, więc instalacja teoretycznie powinna się zwrócić, ale jeżeli ma to być okupione problemami to odpuszczę...
Najchętniej poczytałbym opinie osób, które mają LPG w Civicach lub Almerach i wskażą słabe punkty takiego rozwiązania.

Pozdrawiam
Czabu
Mój civic 1,4 pali 8-8,5 w w-wie z klimą a nogi lekkiej nie mam więc nie wiem czy warto się pakować w gaz zwłaszcza że zanim się przełączy to już dojedziesz na miejsce :). Bodajże od 98 lub 99 roku już jest plastikowy kolektor wcześniej stal, więc jak kupisz coś starszego to starczy II generacja. Kolega ma od długiego czasu, rocznik 96 z II gen. i sobie chwali.

4 Data: Kwiecien 12 2007 21:53:39
Temat: Re: LPG w Civic'u i Almerze - czy ma sens?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Ile kosztowałaby sensowna (nie sprawiająca problemów i nie niszcząca silnika) instalacja? Tylko IV generacja? Czytałem różne opinie i
niektórzy  sobie chwalą II... Niestety auto będzie eksploatowane na
krótkich odcinkach  w mieście (najczęściej 5-7 kilometrów), czasem
dłuższe trasy, ale w  mniejszym stopniu. Rocznie ok. 15-20 tys. km. Czy
w takim przypadku LPG ma w  ogóle sens? Mam zamiar jeździć tym autem ok.
4 lat, więc instalacja  teoretycznie powinna się zwrócić, ale jeżeli ma
to być okupione problemami  to odpuszczę...
Najchętniej poczytałbym opinie osób, które mają LPG w Civicach lub
Almerach  i wskażą słabe punkty takiego rozwiązania.

Ja tylko zapytam: czy przy obecnych cenach instalacji warto ryzykować II gen. dla zaoszczędzenia paru setek?
To już nie te czasy, że różnica między II i IV gen. to 2-3kzł.
Ja do puga założyłem sekwencję za 2650zł. Oparta na polskim Stagu 300, ze zbiornikiem toroidalnym 42L pod autem.

Pozdrawiam

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

5 Data: Kwiecien 12 2007 23:25:13
Temat: Re: LPG w Civic'u i Almerze - czy ma sens?
Autor: Czabu 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w wiadomości

Ja tylko zapytam: czy przy obecnych cenach instalacji warto ryzykować II gen. dla zaoszczędzenia paru setek?
To już nie te czasy, że różnica między II i IV gen. to 2-3kzł.
Ja do puga założyłem sekwencję za 2650zł. Oparta na polskim Stagu 300, ze zbiornikiem toroidalnym 42L pod autem.

Jakbym znał odpowiedź na to pytanie, to nie pytałbym o to na tej grupie ;-) O instalacjach gazowych i ich cenach mam niewielkie pojęcie. Do tej pory byłem nastawiony sceptycznie do LPG, głównie ze względu na możliwe kłopoty z eksploatacją instalacji (rozbestwiłem się po jeździe autem z silnikiem diesla - tam się leje ropę lub cokolwiek ;-) i jeździ - no czasem trzeba świecę żarową wymienić lub akumulator ;-).
Na różnych forach które przeglądałem, przeważa kwota w okolicach 3-4 tys. za _dobrą_ instalację sekwencyjną, dlatego rozważam II generację, która jakby nie było można kupić za mniej-więcej połowę tej kwoty. A jeżeli miałaby się ewentualnie sprawdzić, to po co przepłacać? ;-)

Pzdr
Czabu

LPG w Civic'u i Almerze - czy ma sens?



Grupy dyskusyjne