Hm...
Niedawno nabyłem takową Hondę (model 2003, pierwsza rejestracja 2004).
Na 10 samochodów, jakie oglądałem w przeciągu pół roku, 5 miało LPG.
Wszystkie pięć miało problemy. 4 wogóle nie chodziły na LPG, 2 miały
problemy na benzynie. Te pięć sztuk było od handlarzy, którzy penie
nie chcieli zainwestować w poprawienie LPG.
Jeden znajomy, który kupił samochód rok przede mną, natychmiast
założył LPG, chwali sobie, przy czym tankuje tylko na sprawdzonej
stacji paliw. Jak gdzieś w trasie zatankował jakieś swinstwo, to
samochód odmówił współpracy - ponoć zdarzyło mu się to raz.
Człowiek (syn właściciela salonu Hondy w Kaliszu, Krzysztof,
pozdrawiam go serdecznie), u którego przeprowadzałem pierwszą (przed
kupnem) kontrolę pojazdu, twierdzi, że zagazować CR-V to trzeba umić,
i że da się to zrobić bardzo dobrze, a klienci są naprawdę zadowoleni.
Zgłoś się do niego, tylko nie daj się zwieść handlowcom Hondy. On jest
konkretnym facetem i z nim załatwisz o wiele więcej i taniej i
profesjonalnie!
Z moich informacji wynika, że przy LPG należy bardziej dbać o silnik,
częściej czyscic wtryski, itp. iVTEC nie jest najlepszy do gazowania.
Spalanie benzyny w mieście przy spokojnej jeździe to 12 l/100km,
trasa, spokojna jazda = 9 l/100km. Z tego co słyszałem od znajomego,
na gazie pali mu w jeździe mieszanej 12,5 l/100km.
Na razie nie zamierzam zakładać LPG. kosztuje to z 5 - 6 tys zł, a za
tą kasę pojeżdzę z 12 tys. km (około rok). Instalacja zwróci się po
ponad 2 latach,
a nie wiem, co z silnikiem w tym i po tym czasie bedzie się działo...
Samochodem zamierzam pojeździć ze 3 lata, więc nie opłaca mi się
inwestować z LPG.
Myślę, że jakbym chciał oszczędzić, kupiłbym poidobny samochód, tylk
ostarszy, RAV4 1999, zagazował i cieszył się pięknym oszczędnym SUVem
uterenowionym. Ale moje priorytety były inne i cieszę się pięknym,
rodzinnym, bezpiecznym, dość nowym, bezawaryjnym SUVem z pełną
skórzaną tapicerką (w Kaliszu się takie zdarzają, pytaj w salonie,
chyba mają akcję wymiany starszej CR-V na najnowszy model hehehehe).
Jeszcze jedna rada - szukaj ofert na stronie Hondy, pod linkiem AUTA
UŻYWANE!
Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin
CR-V 2.0, benz., 2004, 150 KM
3 |
Data: Lipiec 29 2007 21:46:37 |
Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie |
Autor: Kucik |
Użytkownik napisał w wiadomości
Na razie nie zamierzam zakładać LPG. kosztuje to z 5 - >6 tys zł, a za
tą kasę pojeżdzę z 12 tys. km (około rok). Instalacja >zwróci się po
ponad 2 latach,
Hmmm. takie ceny to chyba przeszlosc chyba ze chce sie zalozyc najnajdrozsza
instalacje jaka mozna. Sam niedawno montowalem instalacje w omedze 2.0
wielopunkt. Na dzien dobry do wyboru instalki od 2200-4500zl. zalozylem za
ok 2900. Zrobilem na gazie w tej chwili 5kkm i ani nie odczulem spadku mocy,
ani wiele wiekszego zuzycia (w granicach +1 litra w stosunku do benzyny),
ale mi sie oplaci bo odrobie koszt instalacji za jakies 4 miesiace:)
--
Pozdrawiam
Kucik
4 |
Data: Lipiec 29 2007 22:07:32 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: Jurand |
wrote in message
Hm...
Niedawno nabyłem takową Hondę (model 2003, pierwsza rejestracja 2004).
Na 10 samochodów, jakie oglądałem w przeciągu pół roku, 5 miało LPG.
Wszystkie pięć miało problemy. 4 wogóle nie chodziły na LPG, 2 miały
problemy na benzynie. Te pięć sztuk było od handlarzy, którzy penie
nie chcieli zainwestować w poprawienie LPG.
Bo założyli jakieś syfy, a nie porządne instalacje.
Mam obecnie CRV z 2004 roku, instalacja BRC Sequent z dodatkowym systemem
wzbogacania mieszanki gazowej specjalnym dodatkiem zapobiegającym ew.
wypalaniu zaworów. Samochód zarówno na gazie jak i na benzynie chodzi
IDEALNIE.
Z moich informacji wynika, że przy LPG należy bardziej dbać o silnik,
częściej czyscic wtryski, itp. iVTEC nie jest najlepszy do gazowania.
Spalanie benzyny w mieście przy spokojnej jeździe to 12 l/100km,
trasa, spokojna jazda = 9 l/100km. Z tego co słyszałem od znajomego,
na gazie pali mu w jeździe mieszanej 12,5 l/100km.
Na razie nie zamierzam zakładać LPG. kosztuje to z 5 - 6 tys zł, a za
tą kasę pojeżdzę z 12 tys. km (około rok). Instalacja zwróci się po
ponad 2 latach,
3200 PLN.
Jurand.
5 |
Data: Lipiec 29 2007 14:20:32 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: Mirek Ziółek |
Użytkownik napisał w wiadomości
Jestem w trakcie zakupu powyższej hondy z silnikiem 2.0. Czy warto
zakładać LPG IV generacji ( sekwencyjna) Czy może ktoś z was ma taką
instalacje w hondzie z tym silnikiem i jakie są wasze doświadczenia.
kiedys pytalem o starsza crv czy mozna zakladac gaz do niej,ASO mimo ze samo
mialo taka usluge to odradzali.
Podzwon do ASO Hondy i popytaj.
Pozdr
Mirek
6 |
Data: Lipiec 29 2007 14:26:56 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: Koriolan |
napisał(a):
Jestem w trakcie zakupu powyższej hondy z silnikiem 2.0. Czy warto
zakładać LPG IV generacji ( sekwencyjna) Czy może ktoś z was ma taką
instalacje w hondzie z tym silnikiem i jakie są wasze doświadczenia.
Honda ma 3 lata gwarancji - więc zakładanie w tym okresie gazu poza salonem wiąże się z utratą gwarancji.
Jeżeli stać Cię na wózek za ca 100 kawałków..gazowanie tego silnika - mam taki w Hondzie Accord - to utrata sporego kawałka przyjemności z jazdy.
Pozdrawiam
Michał
7 |
Data: Lipiec 29 2007 12:34:17 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: Samotnik |
Dnia 29.07.2007 Koriolan napisał/a:
napisał(a):
Jestem w trakcie zakupu powyższej hondy z silnikiem 2.0. Czy warto
zakładać LPG IV generacji ( sekwencyjna) Czy może ktoś z was ma taką
instalacje w hondzie z tym silnikiem i jakie są wasze doświadczenia.
Honda ma 3 lata gwarancji - więc zakładanie w tym okresie gazu poza
salonem wiąże się z utratą gwarancji.
Jeżeli stać Cię na wózek za ca 100 kawałków..gazowanie tego silnika -
mam taki w Hondzie Accord - to utrata sporego kawałka przyjemności z jazdy.
A to niby dlaczego? Nie rozumiem, dlaczego ludziom się wydaje, że założenie
LPG to jak wyjecie trzech tłoków z silnika albo założenie zacisku na
przewód paliwowy.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
8 |
Data: Lipiec 29 2007 16:10:18 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: nom |
Użytkownik "Samotnik" napisał w
wiadomości
A to niby dlaczego? Nie rozumiem, dlaczego ludziom się wydaje, że
założenie
LPG to jak wyjecie trzech tłoków z silnika albo założenie zacisku na
przewód paliwowy.
Takie mają doświadczenia z gazem i już. :-)
9 |
Data: Lipiec 29 2007 11:10:18 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: |
On 29 Lip, 14:34, Samotnik wrote:
Dnia 29.07.2007 Koriolan napisał/a:
> napisał(a):
>> Jestem w trakcie zakupu powyższej hondy z silnikiem 2.0. Czy warto
>> zakładać LPG IV generacji ( sekwencyjna) Czy może ktoś z was ma taką
>> instalacje w hondzie z tym silnikiem i jakie są wasze doświadczenia.
> Honda ma 3 lata gwarancji - więc zakładanie w tym okresie gazu poza
> salonem wiąże się z utratą gwarancji.
> Jeżeli stać Cię na wózek za ca 100 kawałków..gazowanie tego silnika -
> mam taki w Hondzie Accord - to utrata sporego kawałka przyjemności z jazdy.
A to niby dlaczego? Nie rozumiem, dlaczego ludziom się wydaje, że założenie
LPG to jak wyjecie trzech tłoków z silnika albo założenie zacisku na
przewód paliwowy.
Nie o to chodzi - ja nie jestem jakimś tam przeciwnikiem LPG w
samochodzie.
iVTEC to taka technologia, że zgrać to z gazem to nie lada sztuka.
Niektórzy twierdzą,
że "to se ne da", bo tracimy to, co w iVTEC jest najważniejsze. Kupa
czujników odpowiada za
jakieś zawory wlotowe i wylotowe, które czasem są otwarte w tym samym
czasie,
w pewnym zakresie obrotów, przy pewnych mocach. Standardowa instalacja
gazowa
nawet przy tym nie zastartuje silnika ... a te IV-tej generacji nie
obsługują tego w pełni,
i praca na wyższych obrotach nie jest taka dynamiczne i optymalna (nie
znam sie na tym do końca
i jeśli źle interpretuję to, co niegdyś przeczytałem, to mnie
poprawcie).
Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin
CR-V 2.0, benz., 2004, 150 KM
10 |
Data: Lipiec 29 2007 22:08:57 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: Jurand |
wrote in message
Nie o to chodzi - ja nie jestem jakimś tam przeciwnikiem LPG w
samochodzie.
iVTEC to taka technologia, że zgrać to z gazem to nie lada sztuka.
Niektórzy twierdzą,
że "to se ne da", bo tracimy to, co w iVTEC jest najważniejsze. Kupa
czujników odpowiada za
jakieś zawory wlotowe i wylotowe, które czasem są otwarte w tym samym
czasie,
w pewnym zakresie obrotów, przy pewnych mocach. Standardowa instalacja
gazowa
nawet przy tym nie zastartuje silnika ... a te IV-tej generacji nie
obsługują tego w pełni,
i praca na wyższych obrotach nie jest taka dynamiczne i optymalna (nie
znam sie na tym do końca
i jeśli źle interpretuję to, co niegdyś przeczytałem, to mnie
poprawcie).
Serdeczne pozdrowienia
Podsumuję to w trzech słowach - sranie w banie. Takie pierdolenie osób,
które o montażu gazu wiedzą tyle, co ja o wpływie fazy księżyca na
podniecenie wśród muszek owocówek...
Jurand.
11 |
Data: Lipiec 29 2007 13:31:04 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: |
On 29 Lip, 22:08, "Jurand" wrote:
wrote in message
> Nie o to chodzi - ja nie jestem jakimś tam przeciwnikiem LPG w
> samochodzie.
> iVTEC to taka technologia, że zgrać to z gazem to nie lada sztuka.
> Niektórzy twierdzą,
> że "to se ne da", bo tracimy to, co w iVTEC jest najważniejsze. Kupa
> czujników odpowiada za
> jakieś zawory wlotowe i wylotowe, które czasem są otwarte w tym samym
> czasie,
> w pewnym zakresie obrotów, przy pewnych mocach. Standardowa instalacja
> gazowa
> nawet przy tym nie zastartuje silnika ... a te IV-tej generacji nie
> obsługują tego w pełni,
> i praca na wyższych obrotach nie jest taka dynamiczne i optymalna (nie
> znam sie na tym do końca
> i jeśli źle interpretuję to, co niegdyś przeczytałem, to mnie
> poprawcie).
> Serdeczne pozdrowienia
Podsumuję to w trzech słowach - sranie w banie. Takie pierdolenie osób,
które o montażu gazu wiedzą tyle, co ja o wpływie fazy księżyca na
podniecenie wśród muszek owocówek...
Napisałbyś lepiej, gdzie to zakładałeś :).
Tak jak pisałem, jeden człowiek z Kalisza, który siedzi
w Hondach wiele lat, powiedział, że to się zajebiście gazuje.
Te przypadki które ja widziałem, to naprawdę była jakaś makabra.
Jurand -trafiłeś na porządną instalację, z czego wszyscy się
cieszymy i chcielibyśmy skorzystać z twoich doświadczeń.
Gdzie zakładałeś? Poleć zakład, bo ja już fachmanom
spod płota nie ufam :/
Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin
CR-V 2.0, benz., 2004, 150 KM
12 |
Data: Lipiec 30 2007 10:21:01 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: Jurand |
Napisałbyś lepiej, gdzie to zakładałeś :).
Tak jak pisałem, jeden człowiek z Kalisza, który siedzi
w Hondach wiele lat, powiedział, że to się zajebiście gazuje.
Te przypadki które ja widziałem, to naprawdę była jakaś makabra.
Jurand -trafiłeś na porządną instalację, z czego wszyscy się
cieszymy i chcielibyśmy skorzystać z twoich doświadczeń.
Gdzie zakładałeś? Poleć zakład, bo ja już fachmanom
spod płota nie ufam :/
To był montaż robiony w Belgii. Ale instalka bardzo prosta, żadnych cudów,
polska butla Stako, osprzęt BRC, dodatkowy system smarowania gniazd
zaworowych dostępny chociażby w sieci hurtowni Intercars...
13 |
Data: Lipiec 30 2007 13:33:00 | Temat: Re: LPG w nowej Hondzie CRV - prosze o rady i opinie | Autor: J.F. |
On Mon, 30 Jul 2007 10:21:01 +0200, Jurand wrote:
To był montaż robiony w Belgii. Ale instalka bardzo prosta, żadnych cudów,
polska butla Stako, osprzęt BRC, dodatkowy system smarowania gniazd
zaworowych dostępny chociażby w sieci hurtowni Intercars...
Wytlumaczcie mi - o co chodzi z tym smarowaniem gniazd ?
J.
| | | | | | | | | | |