Grupy dyskusyjne   »   DR 350 - instalacja do badania technicznego

DR 350 - instalacja do badania technicznego



1 Data: Lipiec 17 2008 11:59:46
Temat: DR 350 - instalacja do badania technicznego
Autor: Nikanor 

W związku z akcją "nie daję/nie biorę łapówek" stoję przed problemem
wyposażenia 350 "N-ki" do badania technicznego :))

Wymogi, zdaje się, to światło z przodu i tyłu, hamulcowe, kierunki i
trąpka. O prędkościomierzu na stacji nie mówili, więc zakładam, że
niepotrzebny.

Czy ktoś by mnie mógł oświecić, jak zrobić instalację bez akumulatora?
Pamiętam czytałem, że ktoś z grupowiczów miał DR350 N co migała i
buczała bez aku. Bardzo liczę na jakiś noł-hał.

Nikanor
DL650
DR350



2 Data: Lipiec 17 2008 21:29:24
Temat: Re: DR 350 - instalacja do badania technicznego
Autor: Kuczu 

Nikanor pisze:

O prędkościomierzu na stacji nie mówili, więc zakładam, że
niepotrzebny.

Musi byc :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3 Data: Lipiec 18 2008 12:29:35
Temat: Re: DR 350 - instalacja do badania technicznego
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***Użytkownik "Kuczu" >
 Musi byc :)

N.p. rowerowy z biedronki za 9,9 pln (ma byc nie sprawdza sie jego
dzialania)

Tytus

4 Data: Lipiec 17 2008 23:51:19
Temat: Re: DR 350 - instalacja do badania technicznego
Autor: Jarecki [KenLee] 

Użytkownik "Nikanor" napisał:

Czy ktoś by mnie mógł oświecić, jak zrobić instalację bez akumulatora?
Pamiętam czytałem, że ktoś z grupowiczów miał DR350 N co migała i
buczała bez aku. Bardzo liczę na jakiś noł-hał.

*** To ja mialem, a tera ma Amil :)
Instalacje robisz zwyczajnie- prad do przodu mozesz wziac z kostki
reflektora, albo od tylu zza reglera. Zwyczajna dwuprzewodowa instalacja-
zakres wiadomosci z ZPT 7 klasy podstawowki :)  Kostke przelacznikow do
kierunkow i swiatel kupisz na Allegro. Ja w jednym mialem od cebiny 450 a w
drugim od gilery jakiejs- obie z przelacznikami swiatel, kierunkow i
klaksonu po lewej stronie. Z tym, ze widzialem nowki sztuki po 50-60 zika.
To samo z klaksonem i przerywaczem do kierunkow. Ze wzgledu na niestabilne
prady mozna stosowac jedynie mechaniczne przerywacze na bimetalu.
Elektroniczny moze w ogole nie zadzialac. Kierunki na 10W zeby maksymalnie
odciazyc alternator.
W reflektorze oryginalna zarowke mozesz zastapic H4 35/35. Mocniejsze ciagna
za duzo pradu, zeby moglo sie zaswiecic cokolwiek innego oprocz reflektora i
tylu. Oczywiscie gniazdo i guma nie do konca pasuje, a drut trzeba ciut
dogiac, wiec najlepiej po zalozeniu uszczelnic i ustabilizowac lasotasma :)
.. Swieci to beznadziejne w porownaniu z oryginalem, bo i slabsze i nie w
ognisku lustra, ale za to ma 2 zarniki, na krotkie i dlugie i kazdy
kontroler widzi, ze jak pstrykasz to sie zmienia. Lepszym rozwiazaniem jest
posiadanie na przeglady calej lampenmaski z reflektorem pod homologowane
zarowki np tanie i dobre Polisporta. Kostke do H4 kupisz w kazdym
Polmozbycie itp. Podobnie oprawke zarowki dwuzarnikowej do tylu. Problem
pojawia sie przy swiatlach stopu, a konkretnie przy przednim wlaczniku.
Pompa RM nie ma miejsca pod mikrowylacznik stopu i nie za bardzo jest tam
jak go wyrzezbic. Najczystszym rozwiazaniem jest zakup wlacznika wkrecanego
bezposrednio w zacisk hamulcowy zamiast odpowietrznika. Ma to ta wade ze
ciezej odpowietrzyc hampel i trzeba ciagnac kable az do zacisku po
przewodzie hamulcowym. Ja w swoim olalem temat, a Iwona miala po poprzednim
wlascicielu pompe od S-ki z mikrowylacznikiem (i strasznie tepym dzialaniem
hampla inklusiv). Z tylem jest prosciej. Byle jaki ciagany wylacznik,
kawalek sprezynki i mocowanie do rury ramy. Ja mialem plaskownik na opaski
metalowe, Iwona przyspawany plaskownik. W dzwigni tylnego jest dziura na
sprezyne. Klakson (mini) spokojnie mozesz upchac pod lampenmaska. Ze wzgledu
na niestabilny prad jego regulacja to koszmar, ale da sie. Co do licznika to
stosuje zwykle Sigme MC8 (Louis). Tani, dobrze widoczne cyfry i dlugi
przewod. Magnes z podcietym plastikiem wklejasz na Poxipol wewnatrz piasty
blisko rantu, a czujnik na dlugie opaski do teleskopu. Wszystko po stronie
zacisku. Uwaga- wazna jest biegunowosc magnesu - przy zlym ustawieniu
licznik bedzie wariowal i pokazywal bzdury. Rachityczny przewodzik warto
zabezpieczyc przez umieszczenie go w rurce od kroplowki (apteka 4 zlote).
Patent polega na uzyciu igly i nitki do przewleczenia. Potem mocujesz to na
tasme izolacyjna co 5-10cm do usztywnionego przewodu hamulcowego, robisz
zlaczke i gotowe. Kierunki laczysz do kupy z przerywaczem i kostka i maja
dzialac. Wiecej zabawy jest z ich sensownym mocowaniem. Po jakims czasie
tylne kierunki zakladalem tylko na przeglad, bo za czesto odpadaly :)
Przednie chronione ramionami kiery zyly dluzej. BTW chyba UFO ma w ofercie
lampenmaske z kierunkami (brzydka) a Acerbis takiez handbary (drogie i
niedostepne).
Pozdr
Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400

5 Data: Lipiec 19 2008 11:49:35
Temat: Re: DR 350 - instalacja do badania technicznego
Autor: Nikanor 

On 17 Lip, 23:51, "Jarecki [KenLee]"  wrote:


*** To ja mialem, a tera ma Amil :)
Instalacje robisz zwyczajnie.../cut/

Wielkie dzięki! Właśnie o takie wskazówki mi chodziło. Idę się
brudzić.

Nikanor
DL650
DR350

DR 350 - instalacja do badania technicznego



Grupy dyskusyjne