DSG -- pytanie do praktyków
1 | Data: Luty 07 2009 18:38:51 |
Temat: DSG -- pytanie do praktyków | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | DSG -- jak wygląda gwałtowne zdjęcie nogi z gazu na 6, 5 i 4 biegu? 2 |
Data: Luty 07 2009 19:18:50 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: radekp@konto.pl | Sat, 7 Feb 2009 18:38:51 +0100, w "Eneuel DSG -- jak wygląda gwałtowne zdjęcie nogi z gazu na 6, 5 i 4 biegu? Przejedź się u dealera. 3 |
Data: Luty 09 2009 19:26:00 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
DSG -- jak wygląda gwałtowne zdjęcie nogi z gazu na 6, 5 i 4 biegu? : Przejedź się u dealera. Samochód już prawie kupiłem, więc przejadę się swoim. :) Dealer twierdzi, że samochód pełznie po płaskim i nie stacza się w dół, choć nie z każdej górki próbował. :) Założyliśmy jednak, że pionowo nie będę jeździł. ;) A jeździł/próbował/testował i DSG i PowerShiftem. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 4 |
Data: Luty 12 2009 18:26:20 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
DSG -- jak wygląda gwałtowne zdjęcie nogi z gazu na 6, 5 i 4 biegu? : Przejedź się u dealera. Samochód już prawie kupiłem, więc przejadę się swoim. :) Przejechałem się. :) Dealer twierdzi, że samochód pełznie po płaskim i nie stacza Moja na D, po puszczeniu hamulca, bez dodawania gazu, nie tylko pełznie **do przodu** po płaskim, ale także pod lekką górkę. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 5 |
Data: Kwiecien 09 2009 21:09:37 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Moja na D, po puszczeniu hamulca, bez dodawania gazu, nie tylko pełznie Trzeba solidnej górki (nie na każdym ślimaku okołoskrzyżowaniowym taka jest) aby samochód staczał się na D. :) Ale panna Mercedes też staczała się na solidnych górkach. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 6 |
Data: Luty 07 2009 19:28:45 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Michal | Chodzi mi głownie o to, jak zachowuje w DSG nie ma przekladni hydrokinetycznej DSG to zautomatyzowana dwusprzeglowa "zwykla" skrzynia i z konstrukcja klasycznego automatu ma niewiele wspolnego. a jak to volvo co juz zamowiles ? M 7 |
Data: Luty 07 2009 19:45:39 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
w DSG nie ma przekladni hydrokinetycznej I ta dwusprzęgłowość nie opiera się o hydrokinetykę? Czytałem, że opiera się. Prawdę powiedziawszy, to chyba jest tam jedno sprzęgło, które przenosi napęd na wałek wewnętrzny lub zewnętrzny. Oba wałki są koncentrycznie położone. a jak to volvo co juz zamowiles ? Tak. A Ty jeździsz samochodem z DSG? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 8 |
Data: Luty 07 2009 20:20:17 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: J.F. | On Sat, 7 Feb 2009 19:45:39 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Michal" To zle czytales. Moze chodzilo o hydraulike ? Jakos silowniki trzeba zrobic. Prawdę powiedziawszy, to chyba jest tam jedno sprzęgło, A nawet dwa.. które przenosi napęd na wałek wewnętrzny lub zewnętrzny. J. 9 |
Data: Luty 08 2009 01:40:32 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
I ta dwusprzęgłowość nie opiera się o hydrokinetykę? To zle czytales. Czytałem dobrze. Co najwyżej źle napisano. Moze chodzilo o hydraulike ? Jakos silowniki trzeba zrobic. O sprzęgło hydrokinetyczne. W zasadzie tylko to sprzęgło było opisane dokładnie, nie cała skrzynia. Skrzynia była opisana pobieżnie i zilustrowana rysunkami. Czy ta skrzynia redukuje obroty w czasie zmiany biegów? Jeździłeś z taką skrzynią? Prawdę powiedziawszy, to chyba jest tam jedno sprzęgło, A nawet dwa.. Dobra -- dwa w jednym. OK? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 10 |
Data: Luty 07 2009 20:35:20 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Bugatti | Tiptronic to była skrzynka hydrokinetyczna. 11 |
Data: Luty 08 2009 13:12:34 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Michal | I ta dwusprzęgłowość nie opiera się o hydrokinetykę? nie. w najnowszych dsg te sprzeglo jest suche co minimalizuje slizganie sie i auta z dsg pala mniej niz manual... A Ty jeździsz samochodem z DSG? jezdzilem vw scirooco 2.0 TFSI z dsg - baaajka. na codzien jezdze vw bora 2.0 z 4 biegowym automatem, a mialem juz nissana primere p10 automata i p11.144 automata CVT. ale do dsg to sie nie umywa... M 12 |
Data: Luty 10 2009 09:27:06 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
I ta dwusprzęgłowość nie opiera się o hydrokinetykę? Czytałem, że opiera się. nie. w najnowszych dsg te sprzeglo jest suche co minimalizuje slizganie sie Ponoć Volvo S40 pali więcej z PowerShiftem niż z manualem. I tam, gdzie czytałem o hydrokinetycznym sprzęgle w kontekście DSG, czytałem też o tym, że DSG daje zwiększenie zużycia paliwa i wydłużanie czasu rozpędzania. Pokazano nawet Forda Focusa i jego osiągi -- z manualme palił kilka procent (prawie 10%) mniej i miał większe przyspieszenie. A jak jest -- pojęcia nie mam. A Ty jeździsz samochodem z DSG? jezdzilem vw scirooco 2.0 TFSI z dsg - baaajka. Co to TFSI? na codzien jezdze vw bora 2.0 z 4 biegowym automatem, Co złego jest w DSG? (poza tym, że nie przenosi tak dużego momentu jam DSG) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 13 |
Data: Luty 10 2009 12:44:53 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
na codzien jezdze vw bora 2.0 z 4 biegowym automatem, Co złego jest w DSG? (poza tym, że nie przenosi tak dużego momentu jam DSG) + Co złego jest w CVT? (poza tym, że nie przenosi tak dużego momentu jam DSG) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 14 |
Data: Luty 12 2009 19:20:48 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A Ty jeździsz samochodem z DSG? jezdzilem vw scirooco 2.0 TFSI z dsg - baaajka. na codzien jezdze vw bora 2.0 z 4 biegowym automatem, na co dzień A co w niej bajecznego? Moja Mercedes zmieniała równie płynnie latem. Na rozgrzanym silniku zmienia tak samo jak ta DSG teraz. Różnica? -- Mercedes ma 3 biegi do jazdy do przodu i jeden do jazdy do tyłu oraz coś na kształt podbiegu do zadań specjalnych -- w Mitsubishi nazywa się to biegiem najwyższym? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 15 |
Data: Luty 12 2009 19:15:03 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Chodzi mi głownie o to, jak zachowuje w DSG nie ma przekladni hydrokinetycznej Niewiele. Na szczęście pełza jak klasyczny automat i nie stacza się z górki po puszczeniu hamulca, przed naciśnięciem gazu, gdy jest na D. a jak to volvo co juz zamowiles ? Odebrałem. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 16 |
Data: Luty 13 2009 07:44:40 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Arek M |
a jak to volvo co juz zamowiles ? Odpowiem Ci tutaj na pytanie chyba z innego watku... Pisałem ze nowe S40 to kiepski samochod. Dlaczego? - Komfort jazdy w porownaniu z tym, co sie dzieje w S60 jest zaden, i naprawde warto doplacic do 6-tki. W przypadku uzywki - warto kupić starszy rocznik S60 - S40 jest naprawde jak na volvo słabo wykończonym/wykonanym autem. Jest lepiej niz u żabojadów, ale gorzej jesli porównac do wiekszego volvo. Jest przede wszystkim duzo głośniej - zarówno od zawieszenia jak i elementów wnętrza. Napisz jak ci zacznie trzeszczec fotel kierowcy na zakrętach :) Pytałeś czy Golf będzie lepszym wyborem. - nie mam zielonego pojęcia. Ale jakos niemieckie auta do mnie nie przemawiają... nigdy takiego nie miałem i jakos mnie nie ciągnie. A jak ciągnie to do wynalazków typu audi allroad, audi S6 lub mercedes c32 :) Pytałes co sie bedzie psuć... - na forum volvo ludzie piszą o psującej sie eletronice. Powtarzają sie problemy z immo. U mnie czasem tak niz gruszki ni z pietruszki auto pisalo że "immobilizer failed" i dupa :) Wystarczyło wyjac kluczyk, włożyc ponownie i odpalał. Kolejny wlasciciel tez miewał ten problem. Nie wiem natoamist czy juz to zwalczył. - komplet skrzynia/sprzegło ponoc nie jest najlepszy - u Ciebie to odpada - masz automat i gwarancje :) - auto ma tez kiepskie swiatła - ale to raczej nie usterki a TTTM :) Punkt nie obowiązujący jesli masz lampy ksenonowe. Mimo wszystko - powodzenia w eksploatacji :) Ja paradoksalnie mimo odczuwanego całościowego niesmaku na temat tego auta bylem z niego zadowolony. Fajnie to to jezdziło, mało paliło a przede wszystkim - łatwo sie sprzedało :) Z ogromnym bananem na ustach zasiadłem ponownie za kierownice S60 - tym razem jednak na "gnojówke". Moim problemem bylo chyba to, ze przed nowym S40 jezdziłem S60 T5 z automatem :) -- PozdrawiAM! volvo S60D5 17 |
Data: Luty 14 2009 19:39:32 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Odpowiem Ci tutaj na pytanie chyba z innego watku... Pisałem ze nowe S40 to kiepski samochod. Dlaczego? 30 tysięcy złotych. :) W przypadku uzywki - warto kupić starszy rocznik S60 Aby wywalić na reperację różnicę ceny nowego i starego. :) (a mimo tego jeździć starym i brudnym, w którym nikt nie palił ;) papierosów) - S40 jest naprawde jak na volvo słabo wykończonym/wykonanym autem. Jak na Volvo, więc może nie jest źle. Ale i kosztuje mniej. Jest lepiej niz u żabojadów, ale gorzej jesli porównac do wiekszego volvo. Jest przede wszystkim duzo głośniej - zarówno od zawieszenia jak i elementów wnętrza. Napisz jak ci zacznie trzeszczec fotel kierowcy na zakrętach :) Dobrze. Pytałeś czy Golf będzie lepszym wyborem. Mnie też do Golfa nie ciągnie. Do Audi -- nie znam tego auta. Pytałes co sie bedzie psuć... Zanim zdecydowałem się na ten samochód, zasięgnąłem języka u elektronika. Wydał dobrą opinię o Focusie, a wg niego S40 i Focus to jeden samochód. :) Wiem, że wg niektórych osób podjąłem decyzję za szybko, ale naprawdę zasięgałem języka u wielu osób i poza nagłośnieniem (radio itd.) samochód niczym mnie nie zaskoczył. Oczywiście za wcześnie na jakąkolwiek ocenę, ale na razie samochód jest taki, jakim widziałem go w wyobraźni. :) Powtarzają sie problemy z immo. U mnie czasem tak niz gruszki ni z pietruszki auto pisalo że "immobilizer failed" i dupa :) Wystarczyło wyjac kluczyk, włożyc ponownie i odpalał. Kolejny wlasciciel tez miewał ten problem. Nie wiem natoamist czy juz to zwalczył. Zakładam, że z elektroniką kłopotów nie będzie -- w razie czego mam potężną (jak mniemam) broń w postaci znajomego elektronika. No i mam gwarancję, z której zamierzam w razie czego korzystać. I Assistance dłużej niż gwarancję. :) Zachęcano mnie także do tego, abym nie brudził sobie rąk wymianą koła w razie czego. :) I ja -- nie zamierzam brudzić sobie rąk w takiej sytuacji. - komplet skrzynia/sprzegło ponoc nie jest najlepszy - u Ciebie to odpada - masz automat i gwarancje :) Volkswagenowe reklamy kłamią. :) Ale nie powiem, aby skrzynia była zła. Żadna rewelacja, ale na razie OK. Zero zastrzeżeń. - auto ma tez kiepskie swiatła - ale to raczej nie usterki a TTTM :) Punkt nie obowiązujący jesli masz lampy ksenonowe. Co to TTTM? Nie mam bikseneonów. Nie chcę, bo: -- widzę w ciemnościach dobrze -- nie chcę dokarmiać złodziei (zabranie takich lamp to chyba tak zwana chwila) -- uważam, że nawet bez świateł człowiek powinien sobie radzić w ciemnościach ;) -- nie są standardowym wyposażeniem, więc zawsze mogą pojawić się jakieś niespodzianki -- są drogie. :) Mimo wszystko - powodzenia w eksploatacji :) Dzięki. I też życzę dużo dobrego. Ja paradoksalnie mimo odczuwanego całościowego niesmaku na temat tego auta bylem z niego zadowolony. Fajnie to to jezdziło, mało paliło a przede wszystkim - łatwo sie sprzedało :) Z ogromnym bananem na ustach zasiadłem ponownie za kierownice S60 - tym razem jednak na "gnojówke". Nie wiem, co to ,,gnojówka''. Moim problemem bylo chyba to, ze przed nowym S40 jezdziłem S60 T5 z automatem :) Moim jest Mercedes, ale jakoś potrafię się przyzwyczaić. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 18 |
Data: Luty 16 2009 12:55:01 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
- S40 jest naprawde jak na volvo słabo wykończonym/wykonanym autem. Na razie najgorsze jest to PI, PI, PI!!! Gdyby to jeszcze włączało się przy rozsądnej szybkości, nie przy manewrowej. :) Mogłoby wyłączać się automagicznie po paru minutach... Irytuje mnie. :) chyba to, ze przed nowym S40 jezdziłem S60 T5 z automatem :) DSG nie zaskoczyła mnie tylko dlatego, że znałem jej konstrukcję. Co prawda wprowadzono mnie w błąd z przekładnią hydrokinetyczną, ale poza tym -- bez niespodzianek. Twoja skrzynia chyba jest inna niż DSG. PowerShift (czyli chyba de facto DSG) nie przełącza rewelacyjnie, ale da się z tym żyć. Przełączanie raczej przypomina poprawne przełączanie zwykłej skrzyni (ręcznej) niż automatycznej, ale efekt automagii jednak jest osiągnięty. Szkoda, że nie ma informacji o aktualnym biegu używanym i przygotowanym. Ten pierwszy pokazuje się po przełączeniu w ,,ręczny tryb'' -- notabene nie jest to wcale tryb ręczny, ale raczej półautomatyczny, bo jednak i w tym trybie skrzenia zmienia biegi samoczynnie. Dziwi mnie niska prędkość obrotowa silnika -- poniżej 2000 obrotów/minutę. I dziwi mnie to, że skrzynia redukuje biegi także wtedy, gdy silnik nie ciągnie, lecz hamuje. Nawet pod spore górki samochód nie stacza się w dół, chyba że o 1 centymetr. :) Tak jest na D pod górkę i tak jest na R z górki. Być może latem, bez śniegu pod kołami wypróbują tę skrzynię lepiej, ale na pewno nie jest źle z ruszaniem pod górkę. :) Na pewno Mercedes latem zmienia przyjemniej, ale takie przełączanie, jakie daje ta PowerShift też jest dobre. :) Fajne ;) jest ruszanie -- samochód (przód) potrafi jechać bokiem (pół metra) zamiast do przodu. :) Rozumiem, że mam letnie opony, ale są naprawę całkiem niezłe jak na letnie zimą. :) Głośność? Istotnie -- i silnik, i cała reszta nie jest cicha. Przez otwarty dach słychać jadące z tyłu i z boku samochody, ale mogłoby być ciszej. Żałuję, że nie dokupiłem klimatyzacji automatycznej i lepszego nagłośnienia. Do klimatyzacji automatycznej dokupiłbym czujnik wilgotności i resztę automagii klimatycznej. FWD jest dla mnie atrakcją i zabawką, od której nie mogę się oderwać. Mam nadzieję, że nie popsuję zbyt szybko tego napędu. ;) Niestety -- pożegnać się muszę z szybką jazdą, do jakiej jestem przyzwyczajony. :) Cieszę się z tego powodu, że nie kupiłem Forda Focusa, bo bym go kupił z mniejszym silnikiem i nie byłoby czym jeździć. :) Samochodem mocno kołysze na zakrętach i na wybojach oraz w czasie hamowania i przyspieszania. Być może warto było wziąć (za dopłatą) stabilizację tylnego zawieszenia. (czy jak się to zowie) Moja panna Mercedes zapala światła mijania dopiero wtedy, gdy odpali silnik i alternator da z siebie swoje własne waty i swoje własne ampery, bez obciążania akumulatora. Volvo odpala światła w kilka sekund po przekręceniu kluczyka i gasi je na czas odpalania silnika. Wolę ,,swoje'' rozwiązanie -- pomysł mój, realizacja i projekt nie mój. Jeżdżę na światłach od ,,zawsze'' a automag mam od około 2000 roku. Dzięki automagowi złapała :) mnie policja i zabrała mi prawo jazdy -- brakowało mi od dawna punktów a automag nie uruchomił świateł mijania, gdyż były ręcznie włączone pozycyjne... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 19 |
Data: Luty 07 2009 22:24:44 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: glang | DSG -- jak wygląda gwałtowne zdjęcie nogi z gazu na 6, 5 i 4 biegu? normalnie, łagodnie. bez żadnych gwałtownych wydarzeń. auto hamuje silnikiem ale powoli pzdr GL 20 |
Data: Luty 08 2009 01:12:30 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
normalnie, łagodnie. bez żadnych gwałtownych wydarzeń. auto hamuje silnikiem ale powoli A zmienia na zakrętach? Czytałem, że niektóre skrzynie (tak jak cuda włączające napęd 4 na 4) potrafią nie zmieniać na skręconych kołach. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 21 |
Data: Luty 08 2009 12:45:22 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Anna | Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał A zmienia na zakrętach? Czytałem, że niektóre skrzynie (tak jak cuda Tez cos takiego czytalam, ale tam byl czujnik odsrodkowy a nie skrecone kola. 22 |
Data: Luty 08 2009 21:30:22 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A zmienia na zakrętach? Czytałem, że niektóre skrzynie (tak jak cuda Tez cos takiego czytalam, ale tam byl czujnik odsrodkowy a nie skrecone kola. Mechanizmu kontrolującego nie znam. Czyli w DSG czegoś takiego nie ma? I nie przeszkadza zmienianie biegów w trakcie jazdy po zakręcie czy łuku? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 23 |
Data: Luty 09 2009 09:32:08 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Anna | Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał Czyli w DSG czegoś takiego nie ma? A dlaczego miałoby przeszkadzać? Gdyby to była jazda na rajdowych OS'ach to może tak, ale w mieście? 24 |
Data: Luty 09 2009 10:41:49 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 9 Feb 2009 09:32:08 +0100, Anna wrote: A dlaczego miałoby przeszkadzać? Gdyby to była jazda na rajdowych OS'ach to No na długim, ostro jechanym łuku może zrobić się nieciekawie. A DSG trafia między innymi do aut klasy Audi TT czy Golfa GTI. Tych aut nie kupuje się do jazdy w kapeluszu. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 25 |
Data: Luty 09 2009 12:00:40 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A dlaczego miałoby przeszkadzać? Gdyby to była jazda na rajdowych OS'ach to No na długim, ostro jechanym łuku może zrobić się nieciekawie. A Niestety. Powiedziałbym nawet, że DSG jest właśnie do Volkswagena czy Audi. I teraz pytanie -- potrafi zmieniać na zakrętach? :) Cała nadziej w tym, że wyższe biegi niewiele się różnią pomiędzy sobą a na niższych jeździ się raczej powoli. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 26 |
Data: Luty 09 2009 21:45:30 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Anna | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał No na długim, ostro jechanym łuku może zrobić się nieciekawie. W jakim sensie? Nie wiem czy jest skrzynia która zmienia biegi plynniej. 27 |
Data: Luty 09 2009 22:11:37 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 9 Feb 2009 21:45:30 +0100, Anna wrote: No na długim, ostro jechanym łuku może zrobić się nieciekawie. W takim, że zmiana sił na granicy przyczepności może się źle skończyć. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 28 |
Data: Luty 10 2009 09:21:40 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
No na długim, ostro jechanym łuku może zrobić się nieciekawie. W jakim sensie? Nie wiem czy jest skrzynia która zmienia biegi plynniej. W takim, że zmiana sił na granicy przyczepności może się źle skończyć. Nie dość, ze utrata przyczepności na łuku może źle skończyć się, to na dodatek (domiar ;) złego) właśnie na łuku ta granica jest bliżej niż na prostej. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 29 |
Data: Kwiecien 10 2009 09:25:13 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 10.02.2009 Eneuel Leszek Ciszewski napisał/a:
Ale utrata przyczepności na łuku to nie wina skrzyni tylko kierowcy. Automat tylko sam zmienia kółka, o tym kiedy ma być zmieniony bieg decyduje kierowca, czy to robi gałką w manualu czy tylko pedałem gazu w automacie to zmiana jedynie sposobu sterowania. Więc aby zerwać przyczepność w łuku musisz dać w pedał z konsekwencjami podobnymi w manualu czy asb. W większości przypadków zmiana biegu w asb cechuje się zmianą prędkości obrotowej silnika i to wszystko, chyba że potrzebujesz agresywnej zmiany prędkości kd, jakiś powerbutton itd. wtedy czuć zmianę przyspieszenia i jakieś agresywne zachowanie napędów - podobnie jak przy redukcji w manualu. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 30 |
Data: Kwiecien 10 2009 21:05:33 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 10 Apr 2009 09:25:13 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski Ale utrata przyczepności na łuku to nie wina skrzyni tylko kierowcy. No nie do końca. Jednakowoż manual, jeśli dojdziesz do odcięcia, nie zmieni biegu, a skrzynka zautomatyzowana, jeśli nie uwzględnia przeciążeń bocznych lub/i kąta skręcenia kierownicy/kół, może. W większości przypadków zmiana biegu w asb cechuje się zmianą prędkości Zmienia się siła napędowa na kołach -- taka zasada działania skrzyni biegów. i to wszystko, I to wszystko, co wystarczy do zmiany zachowania się pojazdu (np. nagła utrata znoszenia tylnej osi powodująca wyprostowanie się pojazdu). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 31 |
Data: Kwiecien 11 2009 09:24:39 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 10.04.2009 Robert Rędziak napisał/a: On Fri, 10 Apr 2009 09:25:13 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanskiwrote:
Silnik sam dochodzi do odcięcia? Czy jednak na polecenie kierowcy? Jeśli ktoś zwiększa lub zmniejsza obroty w zakręcie to chyba wie co robi prawda? Po za tym sam skręt kół nie jest konsekwencją skręcania, można skręcać mając kółka proste. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 32 |
Data: Kwiecien 11 2009 23:07:47 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 11.04.2009 Sergiusz Rozanski napisał/a: Po za tym sam skręt kół nie jest konsekwencją skręcania, można Tylko, wcześniej ten ruch należy _jakoś_ zainicjować. Wracajac do tematu: lecisz bokiem, trzymasz pedal w podlodze coby odprostowac (niech bedzie niezbyt mocne FWD lub AWD), skrzynia zmienia przelozenie, na chwile zostajesz bez napedu, zonk. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 33 |
Data: Kwiecien 12 2009 08:49:14 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 11.04.2009 Adam 'Chloru' Drzewososki napisał/a: Dnia 11.04.2009 Sergiusz Rozanski napisał/a: Problemem w dyskusji było niedoprowadzenie auta do lecenia bokiem, w sensie że skrzynia sama doprowadza w sposob niekontrolowany do wejścia w poślizg. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 34 |
Data: Kwiecien 12 2009 20:16:04 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 12.04.2009 Sergiusz Rozanski napisał/a: Tylko, wcześniej ten ruch należy _jakoś_ zainicjować. Tak się składa, że czasami lata się bokiem albo jedzie na granicy przyczepnosci. Taki wynalazek, jeżeli nie ma czujników przeciążeń poprzecznych może być dość niebezpieczny. Tak samo jak pierwsze serie magicznego Haldexa w TT. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 35 |
Data: Kwiecien 13 2009 13:34:08 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 12.04.2009 Adam 'Chloru' Drzewososki napisał/a: Dnia 12.04.2009 Sergiusz Rozanski napisał/a: Lecąc na granicy przyczepności to nie tylko czujnik może być problemem, ale również większa nierównośc, mokra plama itd. Po prostu chyba piszesz o jeździe w kółko nie mającej nic wspólnego z przemieszczaniem. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 37 |
Data: Kwiecien 13 2009 20:15:04 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
-- dziura w asfalcie wycięta na całej szerokości jezdni, _____ _.; '\ oczywiście głębokość (_ ______ ) dziury była mniejsza _____________ ___O______O__________________ |________________________| Dziura była wycięta przez drogowców i nie było żadnych oznaczeń. Jechałem (rzecz jasna?) po łuku rogi... -- leżący na wąskiej jezdni wykopany słupek Oczywiście też na łuku, nie na prostej. Tu mam świadka zdarzenia. -- krawężnik... ;) (tu miałem około 130 km/h, czy 120 km/h -- odwróciłem+ ominięcie tegoż krawężnika -- opona uzyskała ;) guz; krawężnik był wkopany prawidłowo, na szczęście nie pionowo, lecz poziomo) __ | \ _____ | | <-- krawężnik w przekroju stojący pionowo | \ | | i krawężnik w przekroju leżący poziomo -- > |______| |___| -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 38 |
Data: Kwiecien 11 2009 23:24:14 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 11 Apr 2009 09:24:39 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski Silnik sam dochodzi do odcięcia? Czy jednak na polecenie kierowcy? Podczas rozpędzania na długim łuku może dojść do takiej sytuacji. W manualu nie ma potrzeby pilnowania jak daleko mamy do odcinki, po prostu możemy trzymać gaz (pod warunkiem, że samo odcięcie nie jest kretyńsko gwałtowne, bo efekt może być podobny), a zmienić w momencie bardziej dogodnym (np. na wyjściu). Ba, na torze może być wręcz taki moment, gdzie lepiej jest uderzyć w revlimiter i zaraz potem przejść do hamowania, niż wbijać następny bieg, po to by zaraz redukować. Niby DSG zmienia szybko, ale po co tracić ten czas? Po za tym sam skręt kół nie jest konsekwencją skręcania, można Stąd lepszy byłby pomiar przeciążeń. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 39 |
Data: Kwiecien 12 2009 08:56:48 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 11.04.2009 Robert Rędziak napisał/a: On Sat, 11 Apr 2009 09:24:39 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanskiwrote:
Ale to nie wina skrzyni, bez walniecia w gaz czy innego cudowania auto samo nie wpadnie w poslizg. Poprostu aby nie wpaść w poslizg trzeba odpowiednio sterować gazem, a zmiana biegu nie będzie konsekwencją wejścia do poslizgu. W manualu nie ma potrzeby pilnowania jak daleko mamy Po co piłować z zakręcie do odcinki? Chyba że chcesz wlecieć w poślizg na własne życzenie, ale to nie o tym ten wątek. Wątek jest o tym że auto samo wchodzi w ślizg gdy kierowca sobie tego nie życzy. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 40 |
Data: Kwiecien 12 2009 18:38:09 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 12 Apr 2009 08:56:48 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski Po co piłować z zakręcie do odcinki? Hmmm... Np. żeby zebrać lepsze noty za ładniejszy drift. Albo żeby możliwie najdłużej się rozpędzać, a trochę nie ma jak zmienić biegu. A poza tym to skąd wiesz, że taka mądra i inteligentna skrzynia w momencie gdy zmiejszysz nacisk na gaz (a za razem obciążenie silnika), nie zinterpretuje tego jako chęci ustabilizowania prędkości i wrzuci następnego biegu tylko po to, by zmniejszyć obroty/zużycie paliwa? Chyba że chcesz wlecieć w Zależy, jaka jest odcinka, czy gwałtownie odcina i czeka kupę obrotów, czy łagodnie zaczynają wypadać zapłony. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 41 |
Data: Kwiecien 13 2009 13:36:54 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 12.04.2009 Robert Rędziak napisał/a: On Sun, 12 Apr 2009 08:56:48 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanskiwrote:
Ale piszesz o jakiejś jeździe wyczynowej a nie o poruszaniu na drodze. A poza tym to skąd wiesz, że taka mądra i inteligentna skrzynia I zapewne tak zrobi. Aha czujnik boczny przeciążeń to kupa nie pomysł, wiesz co to jest ruch jednostajny i czym się charakteryzuje? I że taki w locie bokiem też może wystepowac i być odbierany jako brak przeciążeń i zmian przeciążeń. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 42 |
Data: Kwiecien 13 2009 18:27:15 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 13 Apr 2009 13:36:54 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski Ale piszesz o jakiejś jeździe wyczynowej a nie o poruszaniu na drodze. Powiedz mi, zawsze po drogach jeździsz spokojnie, bogobojnie i bez zbliżania się do jakiś tam limitów? I zapewne tak zrobi. A ja nie chcę, żeby to robiła. Aha czujnik boczny przeciążeń to kupa nie pomysł, wiesz co to jest W locie bokiem, gdy siłę tarcia zrównoważy siła bezwładności plus siła napędowa, może taka sytuacja wystąpić, ale póki mamy przyczepność, to będą przeciążenia boczne. A jak inaczej taki układ ma stwierdzić, że auto nie porusza się po linii prostej? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 43 |
Data: Kwiecien 14 2009 08:29:49 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 13.04.2009 Robert Rędziak napisał/a: On Mon, 13 Apr 2009 13:36:54 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanskiwrote:
Raczej tak, ulica nie jest dobrym miejscem na brawurę, a juz na pewno muszę tam mieć 'zapas'. Co innego na sportowo, ale u mnie to 4x4 więc to ciut inaczej wygląda. I zapewne tak zrobi. To sie jej naucz :) ja znam grymasy mojej asb i staram się je niwelować. Albo po prostu taka skrzynia nie nadaje się do Twojego sportu, co nie znaczy że na co dzień się nie da bezpiecznie nią jeździć. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 44 |
Data: Kwiecien 13 2009 19:59:37 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Aha czujnik boczny przeciążeń to kupa nie pomysł, wiesz co to jest Ślizgi na 4 kołach są mitem znanym mi z książek i opowiadań Zasady. :) W istocie raczej trudno o ślizgi na wszystkich kołach. Kontrolowanie takich ślizgów jest niemożliwe, bo chyba trzeba by posłużyć się tam otwieraniem czy zamykaniem szyb i/lub dachu. ;) Sprawne S40 chyba w ogóle nie zezwoli na ślizgi, bo pełne wyłączenie DSTC nie jest w nim chyba możliwe. A załapanie/zauważenie ślizgu bocznego jest proste -- ślizgające się koła nijak nie nadążają za kierunkiem czy szybkością. :) ,,Przeciążeń bocznych'' może nie być, ale wszelkie ABSy, ASRy, DSTCe/ESPy będą rozgrzane do czerwoności od nadmiaru wrażeń. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 45 |
Data: Kwiecien 13 2009 18:28:42 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 13 Apr 2009 19:59:37 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski Ślizgi na 4 kołach są mitem znanym mi z książek i opowiadań Zasady. :) Już jakiś czas temu ustaliliśmy, że gówno na ten temat wiesz, ale najwięcej gardłujesz. Zatem nie wypowiadaj się w mentorskim tonie o czymś, czego nigdy nie doświadczyłeś. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 46 |
Data: Kwiecien 13 2009 19:51:30 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
niż wbijać następny bieg, po to by zaraz redukować. Niby DSG Zmienia bardzo szybko -- w ciągu zaledwie 3 setnych sekundy! Jest tutaj jeden problem -- DSG zmienia tak szybko tylko na plakatach. :) W rzeczywistości takie szybkie zmienianie biegów jest tylko mitem. :) Zmiana biegu z 1 na 2 (różnica w przełożeniu największa, jeśli nie liczyć przełożenia R na 1 czy tp.) powoduje wyraźne szarpanie samochodem. Na szczęście przy tych szybkościach zapanowanie nad poślizgami (raczej nad mikropoślizgami) jest proste. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 48 |
Data: Luty 10 2009 17:39:27 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Anna | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał No na długim, ostro jechanym łuku może zrobić się nieciekawie. Ale mówimy o sytuacji czysto hipotetycznej? To owszem, bo w praktyce trzeba miec niezly warsztat, aby w normalnych (miejsko-pozamiejskich) okolicznosciach jezdzic swiadomie tak, ze zmiana biegu przez DSG wplynelaby na stabilosc pojazdu. To bylaby jazda naprawde na granicy przyczepnosci i 99,9% kierowców wczesniej posadzilaby fure na poboczu. 49 |
Data: Luty 10 2009 16:45:37 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 10 Feb 2009 17:39:27 +0100, Anna Ale mówimy o sytuacji czysto hipotetycznej? Podobną sytuację hipotetyczną miał niegdyś pisujący tu JZN, gdy smark roadster na długim łuku, przy 140km/h, sobie zmienił. To owszem, bo w praktyce trzeba Albo trzeba mieć amputowaną wyobraźnię. Natomiast nie jest to niemożliwe i z tym 99.9% bym nie przesadzał. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 50 |
Data: Luty 11 2009 16:29:07 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
To owszem, bo w praktyce trzeba Do czego ten warsztat? Samochód **musi** wytrzymać takie traktowanie. Co innego przeciążanie czy jazda bokiem, a co innego szybka. Na dodatek -- co to za szybka jazda? Latem można jechać i ze 3 razy szybciej bez utraty kontroli tam, gdzie zimą można już odfrunąć do nieba. Dziś spadł śnieg w Białymstoku. Łatwo można porównać przyczepność wczorajszą i dzisiejszą. To bylaby jazda naprawde na granicy przyczepnosci i Albo trzeba mieć amputowaną wyobraźnię. Raczej tak. Natomiast nie jest to -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 51 |
Data: Luty 11 2009 00:53:38 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ale mówimy o sytuacji czysto hipotetycznej? Podobną sytuację hipotetyczną miał niegdyś pisujący tu JZN, gdy I jak poszło? To owszem, bo w praktyce trzeba Albo trzeba mieć amputowaną wyobraźnię. Natomiast nie jest to IMO nikt zdrowy na umyśle nie zmienia biegów nad torami kolejowymi czy na zakręcie lub nawet na niejednym skrzyżowaniu. Jeśli tak -- dlaczego skrzynie to potrafią, jeśli potrafią? Poduszki, pasy, kurtyny, ABSy, ASRy, ESPy, EBDy... Po co to wszystko w kontekście skrzyni, która potrafi zmieniać biegi wtedy, gdy samochód jedzie na/po zakręcie? -=- Mam nadzieję, że wkrótce opiszę swoje wrażenia z jeżdżenia samochodem (wiem -- dla wielu to nie jest jeszcze samochód, ale ja taki wybrałem i taki polubiłem) ze skrzynią taką jak DSG. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 52 |
Data: Luty 12 2009 12:08:32 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 11 Feb 2009 00:53:38 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski Podobną sytuację hipotetyczną miał niegdyś pisujący tu JZN, gdy Zimny pot na plecach, czy jakoś tak. Zwłaszcza że smark jest krótki i silnik ma niemal centralnie umieszczony. IMO nikt zdrowy na umyśle nie zmienia biegów nad torami kolejowymi Można zmieniać w różnych warunkach, ale trzeba wiedzieć, co się robi. Nikt zdrowy na umyśle nie będzie jechał pół ,,prawego dno'' na odcince, bo w połowie mu się bieg skończy. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 53 |
Data: Luty 10 2009 00:08:48 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
No na długim, ostro jechanym łuku może zrobić się nieciekawie. W jakim sensie? Wjedź ostro w łuk i zmień ręcznie -- przekonasz się. Nie wiem czy jest skrzynia która zmienia biegi plynniej. Moja (trzydziestoletnia) potrafi zmieniać tak, że tylko słychać zmianę szybkości obrotowej silnika. I potrafi szarpać tak mocno, że aż przykro się robi. Elektroniki tam nie ma, ale czynników branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zmianie biegów jest wiele: temperatura, szybkość podawania paliwa, szybkość obrotowa, ,,ilość gazu'' pod nogą, ewentualnie naciśnięty kickdawn i oczywiście ustawienie tak zwanej wajhy. :) Może jeszcze coś. Znasz skrzynie CVT? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 54 |
Data: Luty 10 2009 17:31:21 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Anna | Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał Znasz skrzynie CVT? Nie widzialam rozebranej, ale jezdzilam multitronic'iem (Audi A4). 55 |
Data: Luty 11 2009 00:54:26 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Znasz skrzynie CVT? Nie widzialam rozebranej, ale jezdzilam multitronic'iem (Audi A4). I jak? Gorzej jeździło się niż z DSG? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 56 |
Data: Luty 12 2009 07:10:26 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Anna | Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał Nie widzialam rozebranej, ale jezdzilam multitronic'iem (Audi A4). Trudno powiedziec, bo DSG znam jako pasazer. W razie wyboru raczej wolalabym DSG, chociaz multitronic jezdzi naprawde sympatycznie. 57 |
Data: Luty 09 2009 11:18:36 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A dlaczego miałoby przeszkadzać? Gdyby to była jazda na rajdowych OS'ach to może tak, ale w mieście? Bo samochodem jeździ się także poza miastem? Ja jeżdżę także poza miastem. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 58 |
Data: Luty 09 2009 21:49:18 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Anna | Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał A dlaczego miałoby przeszkadzać? Gdyby to była jazda na rajdowych OS'ach to może tak, ale w mieście? I jezdzisz za miastem tak ostro, ze zmieniony bieg (prawie niezauwazalnie) w zakrecie moglby wytracic Cie z równowagi? Nie wierze. Co najwyzej móglbys utracic "cennne" dziesiate (setne?) sekundy. Na pewno mówimy o praktyce czy to takie dywagacje, bez zwiazku z praktyka. 59 |
Data: Luty 10 2009 00:01:12 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Bo samochodem jeździ się także poza miastem? Ja jeżdżę także poza miastem. I jezdzisz za miastem tak ostro, Uważasz,że po mieście jeżdżę 160 km/h? Przeceniasz mnie, ale nie jest to szybkość nieosiągalna dla innych osób. :) (wiem -- jest to zabronione) ze zmieniony bieg (prawie niezauwazalnie) w zakrecie moglby wytracic Cie z równowagi? Mnie nie, ale samochód -- nie wiem. Na szczęście wyższe biegi niewiele różnią się między sobą. :) Pewnie także z tego powodu. Nie wierze. Co najwyzej móglbys utracic "cennne" dziesiate (setne?) sekundy. Ze zmianą biegów pożyję krócej o ułamek sekundy? :) Na pewno mówimy o praktyce Nie wiem. czy to takie dywagacje, bez zwiazku z praktyka. Kupuję samochód (S40 -- wiem, że nie dla niektórych to nie jest samochód) z PowerShiftem i oczekuję: -- niezmieniania biegów na zakrętach -- pełzania na płaskim po puszczeniu hamulca i wrzuceniu na D (czy jak się to nazywa) -- niezjeżdżania z górki (gdy stoję pod górkę) po puszczeniu hamulca i wrzuceniu na D (czy jak się to nazywa) Rozsądek mówi, że warunek niezmieniania powinien być zachowany a dealer, że dwa kolejne są zachowane. Jak jest -- przekonam się. :) -=- Nie o to chodzi, że takie zmienianie doprowadzi od razu śmierci, ale o to, że nie jest przyjemne. Jednoczesne zmniejszanie dozwolonych szybkości i dokładanie wypadkogennych cech czy czynników chyba mija się z celem. Pamiętam, jak przed wielu laty proszono mnie o to, abym jechał powoli. Jechałem -- padał gęsty śnieg odbijający światło reflektorów tak mocno, że niewiele widziałem. Jechałem powoli, ale czy bezpiecznie? BTW -- chyba nie jestem fanem ;) nadmiaru światła, bo nawet świecąca matryca w notebooku przeszkadza mi. :) Nie tyle przeszkadza mi, co wręcz oślepia mnie. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 60 |
Data: Luty 10 2009 17:33:01 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Anna | Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał Kupuję samochód (S40 -- wiem, że nie dla niektórych to nie jest samochód) z PowerShiftem i oczekuję: Chwilowe przelaczenie na tryb reczny zalatwi ewentualny problem. 61 |
Data: Luty 11 2009 20:04:31 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Kupuję samochód (S40 -- wiem, że nie dla niektórych to nie jest samochód) z PowerShiftem i oczekuję: -- niezmieniania biegów na zakrętach Chwilowe przelaczenie na tryb reczny zalatwi ewentualny problem. Wolałbym, aby automat robił to w moim imieniu. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 62 |
Data: Luty 11 2009 00:47:01 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Kupuję samochód (S40 -- wiem, że nie dla niektórych to nie jest samochód) z PowerShiftem i oczekuję: -- niezmieniania biegów na zakrętach Chwilowe przelaczenie na tryb reczny zalatwi ewentualny problem. Poczucie humoru nie opuszcza -- to dobrze. :) Co do zmiany biegów: O tym, że zmieniony zostaje bieg, dowiaduję się w taki sposób, że łomocze coś w zawieszeniu tylnego koła prawego. Niby szarpnięcia są delikatne, a jednak łomocze. Oczywiście łomocze także przy dodawaniu gazu i przy hamowaniu. :) Niby moja skrzynia to nie DSG, ;) ale zmiana biegów naprawdę może namotać, gdy trafi na słabe punkty. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 63 |
Data: Lipiec 16 2009 00:37:31 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Chwilowe przelaczenie na tryb reczny zalatwi ewentualny problem. Właśnie tryb ręczny może doprowadzić do zmiany biegu na zakręcie. W trybie automagii takiego czegoś nie zauważyłem. W ręcznym trybie skrzynia także zmienia biegi -- gdy uzna, że obroty silnika są skrajnie duże lub skrajnie małe. W automagii może przeciągnąć bieg poza granicę optymalności, a ręcznym trybie zmieni bezwarunkowo w granicznym momencie... Aby było jasne -- ani razu moja skrzynia nie zmieniła biegu na zakręcie, gdy była w automagii i zmieniała, gdy była w manualu, ale to jeszcze nie dowód na to, iż jest na tyle bystra, aby nie zmieniać automagicznie na zakrętach. -==- Ogólnie podoba się mi praca tej skrzyni, choć wolałbym mieć większy wpływ na tryb ręczny i miło by było, gdyby był 7 bieg. 7, a może nawet 8, bo ostatnie przełożenia są podobne. Rozumiem, że te dwa biegi to dodatkowe kilogramy, ale jednak chyba warto. :) VW ma DSG z 7 biegiem. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 64 |
Data: Lipiec 16 2009 13:51:25 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 16 Jul 2009 00:37:31 +0200, w "Eneuel W ręcznym trybie skrzynia także zmienia biegi -- gdy uzna, że Jakoś nie wierzę... 65 |
Data: Kwiecien 09 2009 21:21:02 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
I jezdzisz za miastem tak ostro, ze zmieniony bieg (prawie niezauwazalnie) w zakrecie moglby wytracic Cie z równowagi? Nie wierze. Co najwyzej móglbys utracic "cennne" dziesiate (setne?) sekundy. Na pewno mówimy o praktyce czy to takie dywagacje, bez zwiazku z praktyka. Na ślimaczych łukach 120 km/h do 140 km/h, aby utrzymać się wśród innych samochodów jadących obok mnie. Są i takie, które jadą zdecydowanie szybciej. BTW... Dla mnie po łuku, przy skręcie w prawo, przy 140 km/h przepisowe 3.5 metra pasa to na razie za mało i zabieram kawałek :) pasa sąsiedniego. (prawe koła jadą po liniach) Wyrozumiałość innych kierowców (wyprzedzających mnie, przejeżdżających obok mnie) nie budzi zastrzeżeń -- nikt nie trąbi. :) 205 km/h (wziętych z homologacji) nie udało się mi uzyskać. Brakowało około/nieco_ponad 20 km/h. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 66 |
Data: Kwiecien 10 2009 10:30:32 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Yans van Horn | Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
A zdajesz sobie sprawe, ze wlasnie jadac po tych liniach, znaczaco zmniejszasz trakcje tych kol ? Jesli juz, to linie okrakiem, albo najlepiej wogole nie zjezdzac na sasiedni pas. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 68 |
Data: Luty 08 2009 08:44:57 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: andreas |
DSG -- jak wygląda gwałtowne zdjęcie nogi z gazu na 6, 5 i 4 biegu? A co się dzieje, gdy zahamujemy całkowicie (na niepochyłej powierzchni) i zdejmiemy nogę z gazu? -- andreas 69 |
Data: Luty 08 2009 08:52:22 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: andreas |
zdejmiemy nogę z hamulca miał być. -- andreas 70 |
Data: Luty 08 2009 09:53:28 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: glang | A zmienia na zakrętach? Czytałem, że niektóre skrzynie (tak jak cuda nigdy tego nie odczułem ale powiem szczerze że tez nie zwracałem uwagi na to. przy jeździe z tą skrzynią nie mysli się o takich rzeczach :) A co się dzieje, gdy zahamujemy całkowicie (na niepochyłej powierzchni) i zdejmiemy nogę z gazu?zdejmiemy nogę z hamulca miał być. powoli zaczyna ruszać tak jak każdy automat pzdr GL 71 |
Data: Luty 08 2009 14:36:13 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
powoli zaczyna ruszać tak jak każdy automat Czyli ruszając pod górkę nie musimy obawiać się cofnięcia samochodu po puszczeniu hamulca? I oczywiście stojąc -- po prostu trzymamy hamulec wciśnięty bez machania dźwignią zmiany biegów. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 72 |
Data: Luty 08 2009 18:03:25 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: glang | powoli zaczyna ruszać tak jak każdy automat no i tu jest różnica. DSG potrafi cofnąć stojąc pod górkę. a na postoju dokładnie sam ahamulec wystarcza. pzdr GL 73 |
Data: Luty 08 2009 21:31:31 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
no i tu jest różnica. DSG potrafi cofnąć stojąc pod górkę. Potrafi pod każdą górkę czy pod dużą? Albo inaczej -- potrafi w szczególnych okolicznościach czy zawsze pod górkę? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 74 |
Data: Luty 09 2009 09:18:05 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: glang | no i tu jest różnica. DSG potrafi cofnąć stojąc pod górkę. pod każdą. zależy to też od tego jak podjedziesz do górki jesli podjeżdżasz delikatnie to wiadomo skrzynia ciągnie, jesli się zatrzymasz na kilka skund to już może sięauto potoczyć do momentu wkręcenia na obroty pzdr GL 75 |
Data: Luty 09 2009 11:20:58 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
pod każdą. zależy to też od tego jak podjedziesz do górki Nic nie rozumiem. Stoję pod górkę na hamulcach z włączonym biegiem do przodu. Puszczam hamulce -- samochód stoi czy zsuwa się z górki? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 76 |
Data: Luty 12 2009 19:49:55 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
no i tu jest różnica. DSG potrafi cofnąć stojąc pod górkę. Potrafi pod każdą górkę czy pod dużą? Albo inaczej -- potrafi pod każdą. zależy to też od tego jak podjedziesz do górki Moja nie cofa. Zanim wyjechałem z salonu na drogę publiczną, miałem test. Samochód stał na hamulcu i D. Zdjąłem nogę z hamulca i samochód pojechał do przodu, choć stał pod górkę a ja na gaz nie naciskałem -- jak wiadomo drogi zwykle są wyżej niż pobocza a ja byłem jakby na poboczu. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 77 |
Data: Luty 12 2009 18:30:46 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Czyli ruszając pod górkę nie musimy obawiać się cofnięcia samochodu po puszczeniu hamulca? no i tu jest różnica. DSG potrafi cofnąć stojąc pod górkę. "Eneuel Leszek Ciszewski" DSG -- jak wygląda gwałtowne zdjęcie nogi z gazu na 6, 5 i 4 biegu? : Przejedź się u dealera. Samochód już prawie kupiłem, więc przejadę się swoim. :) Przejechałem się. :) Dealer twierdzi, że samochód pełznie po płaskim i nie stacza Moja na D, po puszczeniu hamulca, bez dodawania gazu, nie tylko pełznie **do przodu** po płaskim, ale także pod lekką górkę. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 78 |
Data: Luty 09 2009 10:35:17 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: radekp@konto.pl | Sun, 8 Feb 2009 09:53:28 +0100, w powoli zaczyna ruszać tak jak każdy automat Nie każdy. 79 |
Data: Luty 09 2009 11:22:42 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
powoli zaczyna ruszać tak jak każdy automat : Nie każdy. A który nie rusza? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 80 |
Data: Luty 09 2009 15:05:09 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 9 Feb 2009 11:22:42 +0100, w "Eneuel
Selespeed 81 |
Data: Luty 09 2009 19:14:38 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
> powoli zaczyna ruszać tak jak każdy automat : Nie każdy. A który nie rusza? : Selespeed A możesz napisać słów kilka więcej? :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 82 |
Data: Luty 09 2009 19:49:59 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 9 Feb 2009 19:14:38 +0100, w "Eneuel A możesz napisać słów kilka więcej? :) Na luzie stoi na luzie ;). Naciskasz gaz, automat dociska sprzęgło i jedziesz. 83 |
Data: Luty 09 2009 21:51:15 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Anna | Użytkownik napisał Na luzie stoi na luzie ;). A z lekkiej górki cofa się? 84 |
Data: Luty 10 2009 15:41:36 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 9 Feb 2009 21:51:15 +0100, w Użytkownik napisał Jak każde auto na luzie :) 85 |
Data: Luty 08 2009 17:11:13 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Zdenek | "Eneuel Leszek Ciszewski" wrote: DSG -- jak wygląda gwałtowne zdjęcie nogi z gazu na 6, 5 i 4 biegu? Samochód zaczyna łagodnie wytracać prędkość (o ile nie jedziemy "z górki" itp.). Czy samochód wówczas hamowany jest silnikiem czy nie? Jest. Czy na niższych biegach jest inaczej czy podobnie? Podobnie. Jest natomiasy zauważalna różnica DSG vs. manual jeśli chodzi o hamowanie silnikiem połączone z redukcją biegu. W manualu _natychmiast_ po wrzuceniu niższego biegu daje się odczuć wzrost przyspieszenia ujemnego, natomiast w DSG przełączonym na manual, po wymuszonym wrzuceniu niższego biegu, jest około sekundowa "pauza" - jakby auto przez chwilę jechało na luzie, dopiero po sekundzie czuć zwiększony efekt hamowania. Zdenek 86 |
Data: Luty 09 2009 10:36:45 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: radekp@konto.pl | Sun, 8 Feb 2009 17:11:13 +0100, w "Zdenek" natomiast w DSG przełączonym na manual, po Komputer wkręca silnik na właściwe obroty i dopiero wtedy zasprzęgla? 87 |
Data: Luty 09 2009 11:24:42 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
natomiast w DSG przełączonym na manual, po : Komputer wkręca silnik na właściwe obroty i dopiero wtedy zasprzęgla? Zobacz, jakie są przełożenia skrzyni, a przekonasz się, że ,,komputer'' musiałby być bardzo powolny, aby aż sekundę zabrać na sterowanie silnikiem. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 88 |
Data: Luty 09 2009 15:05:58 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 9 Feb 2009 11:24:42 +0100, w "Eneuel Zobacz, jakie są przełożenia skrzyni, a przekonasz się, że ,,komputer'' Nie sądzę, by to miało trwać aż sekundę. 89 |
Data: Luty 09 2009 19:16:54 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Zobacz, jakie są przełożenia skrzyni, a przekonasz się, że ,,komputer'' : Nie sądzę, by to miało trwać aż sekundę. A jak sądzisz? :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 90 |
Data: Luty 09 2009 19:50:47 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 9 Feb 2009 19:16:54 +0100, w "Eneuel > Zobacz, jakie są przełożenia skrzyni, a przekonasz się, że ,,komputer'' Sądzę, że nie jest wolniejsze od stosowanej od 11 lat technologii selespeed ;>. A tam zmienia szybciej. 91 |
Data: Luty 08 2009 22:59:38 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
DSG -- jak wygląda gwałtowne zdjęcie nogi z gazu na 6, 5 i 4 biegu? Samochód zaczyna łagodnie wytracać prędkość (o ile nie jedziemy "z górki" itp.). A jeśli mamy lekką/małą górkę? (lekko z górki) Pewnie zależy od biegu. Ale ten zapewne dostosuje się do szybkości. Czy samochód wówczas hamowany jest silnikiem czy nie? Jest. Czy na niższych biegach jest inaczej czy podobnie? Podobnie. Jest natomiasy zauważalna różnica DSG vs. manual jeśli chodzi o hamowanie silnikiem połączone z redukcją biegu. Ale poza opóźnieniem nie ma różnicy. Bieg załapuje i jest nagłe silne szarpnięcie czy łagodne? Ta sekunda jest na zestawienie innego biegu niż oczekiwany. Powiedzmy: jedziemy na 3, przygotowana jest 4, ale redukujemy, więc najpierw trzeba przygotować 2, a dopiero później przełączyć na sprzęgle/sprzęgłach. Sekunda to strasznie dużo. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 92 |
Data: Luty 09 2009 14:51:42 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Mumin | Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Wydaje Ci się, że ręcznie zmienisz szybciej? -- Pozdrawiam, Mumin 93 |
Data: Luty 09 2009 19:15:37 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Sekunda to strasznie dużo. Wydaje Ci się, że ręcznie zmienisz szybciej? To zależy od wielu czynników. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 94 |
Data: Luty 09 2009 20:15:38 | Temat: Re: DSG -- pytanie do praktyków | Autor: Zdenek | "Eneuel Leszek Ciszewski" wrote: "Zdenek" Dokładnie. Jest natomiasy zauważalna różnica DSG vs. manual jeśli chodzi o hamowanie silnikiem połączone z redukcją biegu. Ta sekunda jest na zestawienie innego biegu niż oczekiwany. Jeśli przyjąć, że ręczna redukcja zajęła by około 500ms, to masz jakieś pół sekundy "straty" względem manuala. Niemniej jednak, kiedy się już o tym wie, nie stanowi to problemu (dla mnie było to zaskoczenie tylko na pierwszej jeździe). Zdenek |