Grupy dyskusyjne   »   DT 125 problem z silnikiem cd.

DT 125 problem z silnikiem cd.



1 Data: Czerwiec 02 2010 22:23:37
Temat: DT 125 problem z silnikiem cd.
Autor: michu 

Witam grupe
Ciag dalszy problemow z silnikiem w DT 125 o ktorych juz pisalem jesienia zeszlego roku w watku:
http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/browse_thread/thread/77135cfd0d0b00c6/91377a565457d1da?lnk=gst&q=problem+z+silnikiem#91377a565457d1da
Od tamtego czasu yamaszka stala w piwnicy i teraz sie za nia zabralem ponownie, jak juz jesienia stwierdzilem wydech jest ok, wczoraj ogarnolem dolot, rozebralem wszystko, wyczyscilem caly syf ktory sie tam dostal przez uszkodzony filtr powietrza. Z gaznikiem byl problem, nie udalo mi sie go calkiem rozebrac bo jedna ze srob skrecajacych polowe od strony wlotu powietrza do drugiej czesci wymaga jakiegos dziwnego srubokretu ktorego nie mam, wiec tylko wykrecilem co sie dalo, i przedmuchalem kazdy mozliwy otwor sprezonym powietrzem. Po zlozeniu wszystkiego do kupy dalej jest jak bylo - silnik na luzie po daniu gazu wkreca sie na 10k, chodzi tak pare sekund, po czym gasnie az obroty spadna do 7k, zapala i zaczyna chechlac trzymajac te 7k. W trakcie jazdy na 1 i 2 biegu rozkreca sie do 10k ale po chwili dzieje sie to samo co na luzie. Na wyzszych biegach wogole nie da sie osiagnac wiecej niz 7k obrotow, dochodzi do 7k i zaczyna przerywac. Dodatkowo jak jest zimny przy gazowaniu na luzie w momencie kiedy pojawia sie problem slychac "pufniecia" z tlumika i zaczyna stawiac zaslone dymna. Wogole ma jakies problemy z praca powyzej 7k obrotow, nie wchodzi plynnnie na 10k, wyraznie wolniej sie rozkreca od 7 do 10 niz od 1 do 7. Wrzucam filmik jak wyglada dawanie gazu na luzie:

http://www.youtube.com/watch?v=gLBsJNiB8j0

Ma ktos jakis pomysl co tam wymienic/rozebrac zaczynajac od najtanszych/ najprostrzych do rozlorzenia rzeczy? Czy mam zorganizowac ten dziwny srubokret i bardziej rozebrac gaznik ?
pozdrawiam



2 Data: Czerwiec 02 2010 23:20:00
Temat: Re: DT 125 problem z silnikiem cd.
Autor: Pawel_sm 

Wogole ma jakies
problemy z praca powyzej 7k obrotow, nie wchodzi plynnnie na 10k,
wyraznie wolniej sie rozkreca od 7 do 10 niz od 1 do 7.

Hmm a moze to jakis problem z zaplonem ? Ale to tylko takie przypuszczenie

3 Data: Czerwiec 03 2010 09:25:30
Temat: Re: DT 125 problem z silnikiem cd.
Autor: Ivam 

Użytkownik "Pawel_sm"  napisał w wiadomości grup

Hmm a moze to jakis problem z zaplonem ? Ale to tylko takie przypuszczenie

Tez bym w ta strone patrzyl. Nie wiem jak jest w detku, ale mialem bardzo popdobna sytuacje w fazerze, z tym, ze maksymalne obroty wynosily 3,5k. Przyczyna byl przetarty (trzymal sie na 3 drucikach) kabel od czujnika polozenia walu.

Bierz miernik, ksiazke serwisowa i sprawdzaj wg. dzialu "nie chce odpalic" ;)

--
pzdr:
Ivam

4 Data: Czerwiec 03 2010 10:43:15
Temat: Re: DT 125 problem z silnikiem cd.
Autor: KJ Siła Słów 

michu pisze:

 Po zlozeniu
wszystkiego do kupy dalej jest jak bylo - silnik na luzie po daniu gazu wkreca sie na 10k, chodzi tak pare sekund, po czym gasnie az obroty spadna do 7k, zapala i zaczyna chechlac trzymajac te 7k. W trakcie jazdy na 1 i 2 biegu rozkreca sie do 10k ale po chwili dzieje sie to samo co na luzie. Na wyzszych biegach wogole nie da sie osiagnac wiecej niz 7k obrotow, dochodzi do 7k i zaczyna przerywac.

Jedna z wersji kastracji DT dziala wlasnie tak:
po kilku sekundach pelnych obrotow ogranicza obroty do mniej wiecej 7 k - ogranicznik czasowy wewnatrz modulu.

Tyle ze o ile pamietam powinno to sie dziac na wyzszych biegach niz 1 i 2.

Co tam masz na tym module napisane ?

KJ

DT 125 problem z silnikiem cd.



Grupy dyskusyjne