Lekcje silikonowania
1 | Data: Styczen 04 2009 20:15:35 |
Temat: Lekcje silikonowania | |
Autor: de Fresz | Helosz 2 |
Data: Styczen 04 2009 20:23:36 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Karambol |
Helosz W sklepach metalowych szukaj, w sklepach z czesciami samochodowymi, w skladnicach rolniczych itp. To jest tanie, kup taki, ktory wytrzymuje duze tem. - ja np stosuje taki co wytrzymuje do 600 stopni. (co prawda nie jest rozowy ale czerwony;) ) Tubka ma dzubek, ktorym latwo to nalozyc, pozniej odrazu mozna skrecac czesci. Mozna tez uszczelnic to hermetixem - tubka (taka mala) kosztuje kolo 4zl. Ja nakladam po srodku..nie po krawedzi Wystarczy wyczyscic ze starego, przetrzec do czysta i mozna nakladac. -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 3 |
Data: Styczen 04 2009 20:49:09 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Kuczu | Karambol pisze: W sklepach metalowych szukaj, w sklepach z czesciami samochodowymi, w skladnicach rolniczych itp. Ale skoro mozna bez problemu kupic czarny lub srebrny to czemu akurat czerwony ? Potem jezdza sprzety ktorym z silnika wisza piekne czerwone smarki. Tubka ma dzubek, ktorym latwo to nalozyc, pozniej odrazu mozna skrecac czesci. Dupa tam. Lepiej odczekac pare minut az lekko przeschnie. Nawet producent tak zaleca. Mozna tez uszczelnic to hermetixem - tubka (taka mala) kosztuje kolo 4zl. Na to to raczej polowki bloku silnika. Pozniejszy demontaz po hemetyku jest dosyc trudny. Wystarczy wyczyscic ze starego, przetrzec do czysta i mozna nakladac. Dobrze wyczyszczona powierzchnie odtluscic, np benzyna. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 4 |
Data: Styczen 04 2009 21:34:38 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Jarek O. |
Dobrze wyczyszczona powierzchnie odtluscic, np benzyna. jak odtłuszczać to tylko acetonem technicznym w benzynie różne rzeczy mogą być... Jarek O. 5 |
Data: Styczen 04 2009 22:23:18 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Karambol |
Nie presadzajmy z ta desynsekcja - te silikony sa odporne na olej i uszczelniaja nawet zatluszczone powierzchnie. Wystarczy wyczyscic czesci bez zbendej zabawy. Uzywam silikonu dosc czesto - tzn przy kazdej zmianie oleju uszczelniam nim pokrywke filtra i jest sucho jak pieprz. -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 6 |
Data: Styczen 05 2009 11:54:24 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Kuczu | Karambol pisze: Nie presadzajmy z ta desynsekcja - te silikony sa odporne na olej i uszczelniaja nawet zatluszczone powierzchnie. Wystarczy wyczyscic czesci bez zbendej zabawy. Przetarcie szmatka namoczona w rozpuszczalniku to przesada ? Nie dosc ze odtlusci to pomoze usunac resztki starego uszczelnienia. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 7 |
Data: Styczen 05 2009 11:53:29 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Kuczu | Jarek O. pisze: jak odtłuszczać to tylko acetonem technicznym w benzynie różne rzeczy mogą być... A co ja to bede pic czy destylowac ? Ma byc odtluszczone i juz. To nie produkcja procesorow tylko nakladanie silikonu :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 8 |
Data: Styczen 05 2009 12:50:26 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Karambol |
Jarek O. pisze: No wlasnie otym mowie, ja tez przecieram szmatka rozpuszczalnikiem i styka w zupelnosci.:) -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 9 |
Data: Styczen 05 2009 23:57:48 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Jarek O. |
acetony nie przedestylujesz :-) No wlasnie otym mowie, ja tez przecieram szmatka rozpuszczalnikiem i styka A aceton techniczny w butelce 1L za 3.5zl to nie rozpuszczalnik uniwersalny czasami?? :-D Dobra mniejsza z tym co to jest ale zawsze warto czymś odtłuszczającym przejechać bo małe wżerki się zalepiają a jak będzie tłusto to się silikon nie przylepi.... Jarek O. 10 |
Data: Styczen 05 2009 20:42:43 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: N1 | Kuczu pisze: Ale skoro mozna bez problemu kupic czarny lub srebrny to czemu akurat czerwony ? Potem jezdza sprzety ktorym z silnika wisza piekne czerwone smarki.Bo on ma czarny silnik i czerwone smarki ladnie sie komponuja :-) 11 |
Data: Styczen 04 2009 21:23:22 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Arbiter |
W LC4 zaczęło mi się pocić z okolic pokrywy zaworowej (prawdopodobnie spod A w którym miejscu obserwujesz pocenie sie? kapie na wydech i przypala? MI kiedys cos z okolicy dekompresora troche leciało 12 |
Data: Styczen 04 2009 21:37:23 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: de Fresz | On 2009-01-04 21:23:22 +0100, "Arbiter" said: W LC4 zaczęło mi się pocić z okolic pokrywy zaworowej (prawdopodobnie spod Prawa strona głowicy jest lekko wilgotna od oleju. Jako że przy odpaleniu stacjonarnym, po wytarciu, większe krople zbierają się jednym z wałków dźwigienek, najprawdopodobniej poci się spod oringa na tymże (Żwirek wspominał że zdaża się to w LC4). kapie na wydech i przypala? Aż tak źle jeszcze nie jest. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 13 |
Data: Styczen 05 2009 13:10:36 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Jasio |
oringa na wałku dźwigienek zaworowych) i muszę tam zajżeć. (Żwirek wspominał że zdaża się to w LC4). Noż, motyla noga i kurcze pióro! Weź się chłopie za czytanie tego co piszesz, bo mnie zęby zaczynają boleć od tych Twoich "Ż" przy każdej okazji. Nie, nie czepiam się zawsze. Ale skoro krytykujesz, dawaj też dobry przykład, drogi Sebastianie. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. 14 |
Data: Styczen 05 2009 14:30:33 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: de Fresz | On 2009-01-05 14:10:36 +0100, "Jasio" said: oringa na wałku dźwigienek zaworowych) i muszę tam zajżeć. Ortografia nigdy nie była moją mocną stroną, ale obiecuję poprawę ;-) Ale skoro krytykujesz, dawaj też dobry przykład, drogi Sebastianie. Ale ja krytykowałem czepianie! ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 15 |
Data: Styczen 05 2009 14:57:37 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: Jasio |
On 2009-01-05 14:10:36 +0100, "Jasio" said: Ale skoro krytykujesz, dawaj też dobry przykład, drogi Sebastianie. Znaczy krytykujesz mnie, że krytykuję czepianie? No nie, teraz to już przesadziłeś z tą krytyką. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. 16 |
Data: Styczen 05 2009 16:08:45 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: de Fresz | On 2009-01-05 15:57:37 +0100, "Jasio" said: Ale skoro krytykujesz, dawaj też dobry przykład, drogi Sebastianie. Czepianie się ortów nie przeszkadza mi, dopóki: - nie jest to flejmowanie, - odbywa się bez wycieczek ad personam, wzbogaconych o takie czy inne epitety, - nie jest jedyną rzeczą, którą czepiacz ma do powiedzenia. A tak wogóle to psujesz mi mój merytoryczny wontek! ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 17 |
Data: Styczen 05 2009 20:45:07 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: N1 | de Fresz pisze: Po pierwsze - gdzie kupić takowy silikon, najchętniej w jakimś radosnym kolorze (różowy? Tylko nie wiem, czy taki nie daje za mało mocy ;-) i jakiego to ma być rodzaju?A Pana Kierownika w zaprzyjaznionym warsztacie nie mozesz sie zapytac? No chyba, ze to juz nie jest zaprzyjazniony warsztat ... 18 |
Data: Styczen 06 2009 00:41:32 | Temat: Re: Lekcje silikonowania | Autor: de Fresz | On 2009-01-05 20:45:07 +0100, N1 said: A Pana Kierownika w zaprzyjaznionym warsztacie nie mozesz sie zapytac? No chyba, ze to juz nie jest zaprzyjazniony warsztat ... Jest jest (mam nadzieje ;-) ale staram się ograniczać zawracanie głowy Kierownikowi - i tak nie raz robił za help-desk ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |