Grupy dyskusyjne   »   Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik

Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik



1 Data: Luty 27 2007 18:37:10
Temat: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik
Autor: Micha³ 

Witam

Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura (poni¿ej zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st?

Czy lewe powietrze mo¿e powodowaæ w takich warunkach bardzo du¿e falowanie? Podczas gdy w wy¿szej temperaturze falowania brak?


Pozdrawiam



2 Data: Luty 27 2007 20:34:25
Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik
Autor: J.F. 

On Tue, 27 Feb 2007 18:37:10 +0100,  Micha³ wrote:

Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy
silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura (poni¿ej
zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st?

Raczej odwrotnie powinno byc.

Czy lewe powietrze mo¿e powodowaæ w takich warunkach bardzo du¿e falowanie?
Podczas gdy w wy¿szej temperaturze falowania brak?

A to tylko kwestia temperatury czy takze wilgotnosci ?
Bo moze wysokie napiecie ci szwankuje.

J.

3 Data: Luty 27 2007 21:14:38
Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik
Autor: pin555 

>Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy
>silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura (poni¿ej
>zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st?

Raczej odwrotnie powinno byc.

Moze np. pekniecia w kolektorze dolotowym? Kiedy jest cieplej - material sie rozszerza
i szczelina sie zmniejsza? Ale to tylko teoretycznie, bo roznice w temperaturze
troche chyba za male...

Napisz moze, co to za auto, bo inaczej bedzie z gaznikiem a inaczej z wtryskiem
sterowanym ECU (mam na mysli mozliwe usterki powodujace falowanie).

--
Leszek

4 Data: Luty 28 2007 14:50:04
Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik
Autor: Alti 


U¿ytkownik "Micha³"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam

Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy
silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura
(poni¿ej zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st?

Czy lewe powietrze mo¿e powodowaæ w takich warunkach bardzo du¿e
falowanie? Podczas gdy w wy¿szej temperaturze falowania brak?

A mo¿e grza³ka w lambdzie jest padniêta i jak jest ch³odno to lambda nie
osi±ga odpowiedniej temp i zapodaje sygna³ ¿e mieszanka jest uboga. Wtedy
komp leje wiêcej paliwa co skutkuje zwiêkszeniem obrotów, co z kolei
odczytuje komp i ka¿e krokowemu przymkn±æ powietrze i tak w kó³ko....
Wojtek

5 Data: Luty 28 2007 18:41:44
Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik
Autor: pin555 

A mo¿e grza³ka w lambdzie jest padniêta i jak jest ch³odno to lambda nie
osi±ga odpowiedniej temp i zapodaje sygna³ ¿e mieszanka jest uboga. Wtedy
komp leje wiêcej paliwa co skutkuje zwiêkszeniem obrotów, co z kolei
odczytuje komp i ka¿e krokowemu przymkn±æ powietrze i tak w kó³ko....

Wlasnie dlatego pytalem, jakie to auto. Czujnik temperatury cieczy chlodzacej,
przeplywomierz, silnik krokowy/zawor wolnych obrotow a moze przewody/swiece?
Tylko nie wiem, czy roznica dajmy na to 0/+15st. mialaby az tak wielki wplyw...

--
Leszek

6 Data: Luty 28 2007 18:46:20
Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik
Autor: Micha³ 

Auto BMW 735iA E32, z elektroniczn± przepustnic± (bez silnika krokowego); dzi¶ odpali³ za¶ ³adnie, pochodzi³ równo 2 sekundy... a potem zacz±³ falowaæ. W zakresie mniej-wiêcej 400 - 1500 obr :(
Po przegazowaniu objawy ustaj±.

Sonda lambda nowa, czujnik temp cieczy ch³odz±cej sprawdzany wiele razy i dzia³a bez zarzutu...


Pozdrawiam

Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik



Grupy dyskusyjne