[LPG] Diabeł twki w szczegółach..
1 | Data: Styczen 18 2008 15:29:11 |
Temat: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | |
Autor: Tomasz Motyliński | Sąsiad ma takie mondeo jak ja, tylko kombi, 1.8 16V 115KM. Mówił, ze pali mu 2 |
Data: Styczen 18 2008 15:45:12 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Michal | A w jakim mieście ten magik urzęduje ? 3 |
Data: Styczen 18 2008 15:58:08 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Michal k. | A w jakim mieście ten magik urzęduje ? ja bym we wroclawiu chcial kogos takiego do brc24 sequent :-) niby wszytsko ok ale pali mi siakos duzo... swoja droga beznyny tez albo primera p11.144 2.0l 140k z automatem CVT tak musi... M 4 |
Data: Styczen 18 2008 17:45:32 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, ja bym we wroclawiu chcial kogos takiego do brc24 sequent :-) A jak Pb też to chyba nie problem z instalacją, mi benzyny palił mało 6,5 przy 100, a LPG 10. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 5 |
Data: Styczen 18 2008 18:59:10 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Grzegorz | Hello Michal k. !: A w jakim mieście ten magik urzęduje ? Mam sequenta w moim Cossim. Jak by nie ustawiać, to sonda lambda i tak swoje daje ..... pali gazu ok. 25% więcej, niż benzynki. Co do szczegółów, to warto uaktywnić wariator, jest ładna mapa. Po tym zabiegu autko jest żywsze, pali jakiś litr gazu mniej. Najnowszy soft do sequenta ma jeszcze kilka dodatkowych ciekawostek, np. zubożanie mieszanki na gazie przy zimnym solniku. Ja mam oszukiwanie czujnika temp. silnika. Acha - wariator niestety czasami głupieje, odpalać trzeba przy odłączonym. Tak jest w starszej wersji, nowszej nie testowałem - niestety nie ma powrotu do starszej. Ale może kiedyś ..... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 6 |
Data: Styczen 18 2008 17:00:16 | Temat: Re: [LPG] Diabe | Autor: michaça | A w jakim mieście ten magik urzęduje ?tez bym sie o to zapytal (mimo ze mam tylko II generacje [chyba] u siebie) ale to przeciez trol grupowy napisal tj. znow ozyl :-) 7 |
Data: Styczen 18 2008 17:26:28 | Temat: Re: [LPG] Diabe | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, ale to przeciez trol grupowy napisal tj. znow ozyl :-) Trolem jesteś chyba ty :) (celowo z małej) -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 8 |
Data: Styczen 18 2008 17:25:44 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, A w jakim mieście ten magik urzęduje ? Włocławek, taka wioska dokładnie pośrodku drogi z łodzi do Bydgoszczy :) -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 9 |
Data: Styczen 18 2008 15:49:51 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Piter | Podjechałem więc dziś do niego, gość to mgr inż mechaniki pojazdowej ze nie po to ludzie się uczą 5 lat (chociaż pewnie i dłużej) żeby potem efektu nie było ramce. Obejrzał moja instalację, filtr powietrza, świec, zmierzył przewody 10 |
Data: Styczen 18 2008 15:59:38 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Mlody | Użytkownik "Tomasz Motyliński" napisał w wiadomości 11 |
Data: Styczen 18 2008 16:20:42 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: staszek | Ten nie wyzywał i nie wezwał ochrony? ;) i porobil fotki aparatem kupionym specjalnie na takie okazje (z odpowiednim obiektywem) 12 |
Data: Styczen 18 2008 17:08:35 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Robert J. | i porobil fotki aparatem kupionym specjalnie na takie okazje (z Zasadnicze pytanie po co on tam pojechał? A ten tekst: "Zrobiłem małą wyprawę do Torunia podjazd pod ten sam dystrybutor i na 11,98l LPG zrobił 141km i 200m. A więc 8,46 l LPG na 100km z włączoną klimatyzacją, światełkami, radiem i CB" to mnie wzruszył normalnie ;-))). 13 |
Data: Styczen 18 2008 17:09:00 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Robert J. pisze: i porobil fotki aparatem kupionym specjalnie na takie okazje (z odpowiednim obiektywem) przeciez jest +40 zeby klima chodzila :D 14 |
Data: Styczen 18 2008 17:37:48 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, przeciez jest +40 zeby klima chodzila :D LOL, a pomyślałeś o tym, że klima osusza powietrze i szyby nie parują tudzież błyskawicznie odparowują? Klime mam włączoną non stop :) Widać dziecko samochodzikiem bez klimy jeździ to nie wie :) -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 15 |
Data: Styczen 18 2008 17:40:14 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Robert J. | ...Klime mam włączoną non stop :) Nie wiem jak kolega, ale mnie nie to akurat ubawiło :-) 16 |
Data: Styczen 18 2008 17:46:25 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, ...Klime mam włączoną non stop :) Do Torunia pojechałem do MM (jak już Cię to tak interesuje). :D -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 17 |
Data: Styczen 18 2008 17:55:54 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Robert J. | Do Torunia pojechałem do MM (jak już Cię to tak interesuje). :D Też nie to. Pudło. Powiem już żebyś nie musiał się długo zastanawiać. Podobno jesteś umysł ścisły... "11,98l LPG zrobił 141km i 200m. A więc 8,46 l LPG na 100 km" - to mnie rozbawiło. Bo skoro piszesz cyfry znaczące do drugiego miejca po przecinku to powinny być one ważne. A mi jakoś nie wychodzi 8,46 tylko ponad 8,48 ;-)))). Poza tym jaki sens pisać dwa miejsca po przecinku? Powinieneś wiedzieć że dystrybutor mierzy litry, a objętość gazu mocno zależy od temperatury. "11,98 l LPG", ciekawe :-). 18 |
Data: Styczen 18 2008 17:49:30 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Tomasz Motyliński pisze: przeciez jest +40 zeby klima chodzila :D oczywiscie ze.... nie masz racji... szczegolnie ze ponizej +5 w wiekszosci aut kompresor sie *nie* wlacza. 19 |
Data: Styczen 18 2008 17:58:10 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Robert J. | oczywiscie ze.... nie masz racji... szczegolnie ze ponizej +5 w wiekszosci Może skrosował czujnik? ;-))) 20 |
Data: Styczen 18 2008 19:26:57 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Piotrek | oczywiscie ze.... nie masz racji... szczegolnie ze ponizej +5 w wiekszosci no ale ciezko powiedziec ile bylo wtedy stopni:) mnie w okolic 0 sie nie wlacza, ale troszke powyzej i juz czuje ze sie sprezarka zalacza wiec od kilku dni po krakowie poruszam sie z niejako wlaczona klima:) nikogo nie bronie, zwracam tylko uwage ze moglo byc powyzej tych 5 stopni:) -- pzdr piotrek 21 |
Data: Styczen 18 2008 22:27:02 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, no ale ciezko powiedziec ile bylo wtedy stopni:) W Mondeo przy <5 i >0 zapala się pomarańczowa gwiazdka, a przy <0 juz czerwona, nie świeciła się żadna więc było przynajmniej 5.01 stopnia :) -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 22 |
Data: Styczen 18 2008 23:42:08 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Jurand | "Tomasz Motyliński" wrote in message Podjechałem więc dziś do niego, gość to mgr inż mechaniki pojazdowej ze Żeby się nie okazało, że gośc Ci tak zubożył mieszankę, że owszem - auto pali mało benzyny, ale dużo zaworów... Jurand. 23 |
Data: Styczen 19 2008 01:02:27 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Żeby się nie okazało, że gośc Ci tak zubożył mieszankę, że owszem - auto Nie no tyle to to uto powinno palić, poza tym gdyby mieszanka była za ubogą, to nie miałoby kopniecia, a nie ma różnicy pomiędzy LPG a Pb. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 24 |
Data: Styczen 19 2008 01:46:07 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Jurand | "Tomasz Motyliński" wrote in message Witam, Hmm jaki masz silnik w tym MOndeo? Nie przypadkiem 2.5 V6? Jurand. 25 |
Data: Styczen 19 2008 02:37:28 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Hmm jaki masz silnik w tym MOndeo? Nie przypadkiem 2.5 V6? Niestety biedne 1.8 16V 115KM, ale daje radę, jakieś 11,5s do setki jak mierzyłem i prędkość maksymalna 205 km/h licznikowe (198 km/h według GPS). Pozdrawiam -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 26 |
Data: Styczen 19 2008 11:47:12 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Grzegorz | Hello Tomasz Motyliński !: Niestety biedne 1.8 16V 115KM, ale daje radę, jakieś 11,5s do setki jak Acha. Domyślam się, że na autostradzie w D. Inaczej kolego Trollu znów hiprokryzją trącisz ..... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 27 |
Data: Styczen 19 2008 12:48:11 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Niestety biedne 1.8 16V 115KM, ale daje radę, jakieś 11,5s do setki jak Niestety tak, jak go przyprowadzałem to mogłem przetestować. Nasze "autostrady" się do takich prędkości nie nadają. :) I nie nazywaj mnie trollem nie jestem Twoją matką. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 28 |
Data: Styczen 19 2008 02:42:34 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: PAndy |
Żeby się nie okazało, że gośc Ci tak zubożył mieszankę, że owszem - auto wystarczy sprawdzic sklad spalin w kolektorze wydechowym... 29 |
Data: Styczen 18 2008 22:55:08 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Samotnik | Dnia 18.01.2008 Tomasz Motyliński napisał/a: urządzeniem, po czym mi też skrócił 4 przewody gumowe za wtryskiwaczami, Nie sprawdził do odcięcia? Amator. -- Samotnik Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/ Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 30 |
Data: Styczen 21 2008 09:41:08 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: /// Kaszpir /// | sekwencje tak by auto miało kopa i nie dostawało więcej niz musi. Efekt? To jak jest z tymi sekwencjami ? Bo rozumię że znajomy ma sekwencję .... Gazownik chwalił się że w sekwencji zawsze mieszanka jest optymalna (L=1) i nie ma problemu z zbyt ubogą/bogatą mieszanką , co w przypadku instalcja I i II generacji jest standardem ... Więc ? A co spalania to może mu przestawił przełączanie z benzyny na LPG przy wyższewj temperaturze jaką miał ? Efekt mniejsze spalanie LPG ..... a większe benzyny ;-) 31 |
Data: Styczen 21 2008 11:51:42 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Bo rozumię że znajomy ma sekwencję .... Tak, STAG300, jak i ja. Gazownik chwalił się że w sekwencji zawsze mieszanka jest optymalna (L=1) Ja się aż tak bardzo nie znam, wiem natomiast (przekonałem się na własnej skórze), że w przypadku źle ustawionej sekwencji różnica może wynosić od 1l na trasie do nawet 4-5 w mieście na spalaniu i wcześniej na pewno nie miałem optymalnie ustawionej mieszanki. A praktycznie na LPG przełącza mi się natychmiast, w czasie tej zimy tylko raz zdarzyło mi się, że na Pb jechałem dłużej niż 30s. Problem jednak nie był w samych nastawach a w reszcie instalacji, nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie (nie dociekałem) ale duże znaczenie ma długość przewodów gumowych od wtryskiwaczy (?) do silnika. Muszę być jak najkrótsze i równe (i ten drugi warunek chyba jest o wiele ważniejszy). Wczoraj tankowałem LPG po jeździe miejskiej, wyszło 11,62, a jeszcze niedawno (kilka dni wcześniej) jak podjeżdżałem na stację to w mieście nie liczyłem na mniej niż 14-16l. Przy czym pokreślić należy, że jak się już kręcę w okół komina to trasy sa naprawdę krótkie, po 6-8km, co pewnie zwiększa zuzycie w tzw. mieście. Sąsiadowi wyszło 10,9 (czyli 11), ale to może wynikać z tego jakie kto z nas robi przebiegi w zabudowanym. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 32 |
Data: Styczen 21 2008 17:36:52 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Gazownik chwalił się że w sekwencji zawsze mieszanka jest optymalna (L=1) Ciekawski jestem i powęszyłem, poprawną informacją jest ta: Dobrze ustawione instalację bezpośredniego wtrysku gazu w stanie lotnym mają w każdym zakresie obrotów optymalna mieszankę. W przypadku instalacji I i II generacji nie da się takiego efektu uzyskać i zawsze w którymś zakresie mieszanka będzie za bogata, lub za uboga. W przypadku III generacji parametry takie uda się też ustawić,jednak są momenty kiedy zawór się przestawia, w których mieszaka jest jeszcze za uboga lub jeszcze za bogata. Pozdrawiam -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 33 |
Data: Styczen 21 2008 18:36:12 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Grzegorz | Hello Tomasz Motyliński !: Ciekawski jestem i powęszyłem, poprawną informacją jest ta: Owszem. Od dawna, dla tych, którzy znają zasadę pracy wtrysku, powiedziałbym - oczywista. A dlaczego ???? Wiesz ????? pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 34 |
Data: Styczen 21 2008 20:14:28 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Ciekawski jestem i powęszyłem, poprawną informacją jest ta: Aż tak daleko nie wnikałem, zainteresowałem się zdniem które napisał przepiszca i powęszyłem. Na co dzień zajmuje się z dociekliwością znacznie większą działaniem systemów informatycznych. :) -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 35 |
Data: Styczen 21 2008 21:10:35 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Grzegorz | Hello Tomasz Motyliński !: A dlaczego ???? Wiesz ????? A nie kierowaniem sanitarką ????? Ale jak już coś wywęszyłeś, to wklej wszystko. A nie nic nie mówiące zdanie jakby żywcem z TVN24 :-D !. Akurat działanie sekwencji jest banalnie proste, w zasadzie każdy w miarę zdolny elektronik by to zrobił. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 36 |
Data: Styczen 23 2008 00:04:03 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: P_ablo |
Nic nie jest tak oczywiste jak Ci sie wydaje. Jesli miesznka na gazie bedzie bardzo bogata to komputer benzynowy bedzie zmniejszal czas wtrysku. Niestety w nieskonczonosc tego robic nie bedzie bo ma okreslone widelki w oprogramowaniu - w pewnym momencie zmniejszac juz nie bedzie a mieszanka bedzie nadal zbyt bogata. Tak samo dzieje sie przy zbyt ubogiej miesznce, w obu przypadkach ECU samochodu powinien zglosic usterke kontrolka "check engine". ECU gazowy nie modyfikuje skladu mieszanki na podstawie odczytu z sondy a tylko na podstawie czasow wtrysku benzyny i mnoznika. Pozostaja jeszcze cisnienie i temperatura gazu ale to sa juz pierdoly. Picasso 37 |
Data: Styczen 23 2008 07:56:52 | Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach.. | Autor: Grzegorz | Hello P_ablo !: Nic nie jest tak oczywiste jak Ci sie wydaje. Dokładnie :-D ! Ale jestem elektronikiem, i chyba mnie trochę łatwiej ..... Jesli miesznka na gazie bedzie bardzo bogata to komputer benzynowy bedzie zmniejszal czas wtrysku. Niestety w nieskonczonosc tego robic nie bedzie bo ma okreslone widelki w oprogramowaniu - w pewnym momencie zmniejszac juz nie bedzie a mieszanka bedzie nadal zbyt bogata. Tak samo dzieje sie przy zbyt ubogiej miesznce, w obu przypadkach ECU samochodu powinien zglosic usterke kontrolka "check engine". I błąd typu lean lub rich. Zależnie od kompa. Ale obserwacja korekty mieszanki chwilowej i długoczasowej (przez OBD) pozwala ładnie ustawić te na ogół aż dwa parametry w sekwencji. ECU gazowy nie modyfikuje skladu mieszanki na podstawie odczytu z sondy a tylko na podstawie czasow wtrysku benzyny i mnoznika. Nie tylko mnożnika. Opźónienie wtrysków benzynowych i gazowych się różni. Ale to drobiazg ;-) Pozostaja jeszcze cisnienie i temperatura gazu ale to sa juz pierdoly. Nooo ;-) Ale właśnie tych informacji nie podał nasz Kolega M-Troll ..... Nota bene najnowszy program do Sequenta umożliwia wprowadzenie dużych korekt do generowania czasu wtrysku gazu. Np. przy zimnym silniku albo przy dużych obciążeniach, w którym to zakresie regulacja od sondy lambda może nie być używana. Ale nie testowałem tego, jakoś nie amm pruzekonania. Wystarczy mi błąd przy wariatorze, jest dość paskudny, bez zewnętrznego przekaźnika nie daje się czasem auto odpalić. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |