Grupy dyskusyjne   »   [LPG] Diabeł twki w szczegółach..

[LPG] Diabeł twki w szczegółach..



1 Data: Styczen 18 2008 15:29:11
Temat: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

Sąsiad ma takie mondeo jak ja, tylko kombi, 1.8 16V 115KM. Mówił, ze pali mu
od 9,5 do 10,5 na trasie przy prędkości 100km/h, a w mieście nawet do 16.
Podjechał do gazownika, którego wszyscy jego klienci chwalą (ani jednej
negatywnej opinii, a rozmawiałem na CB z kilkunastoma osobami, które u
niego zakładały instalację). Jako, że gość też kładzie STAG300 zaczął
oglądać, skrócił jakieś przewodu gumowe bo były za długi i nie równe (ponoć
muszą być równe), wymienił dysze, wgrał nowsze oprogramowanie i wyregulował
komputer nie jakąś auto-detekcją tylko jeżdżąc z nim i "na żywo" regulując
sekwencje tak by auto miało kopa i nie dostawało więcej niz musi. Efekt?
Sąsiad się pochwalił, że Mondeo znów spaliło mu 11l na 100km, z tą różnicą,
że tym razem w mieście i ponoć jeździ jak nigdy wcześniej na LPG, po prostu
żyleta.

Podjechałem więc dziś do niego, gość to mgr inż mechaniki pojazdowej ze
specjalizacją (coś tam silniki spalinowe), dyplomy wiszą na ścianie w
ramce. Obejrzał moja instalację, filtr powietrza, świec, zmierzył przewody
urządzeniem, po czym mi też skrócił 4 przewody gumowe za wtryskiwaczami,
ale dysze już zostawił, wgrał nowy soft i pojeździł sobie ze mną, karząc mi
co chwilę na 3 biegu wciskać pedał w podłogę (do 4,5k obr.). Efekt?
Zrobiłem małą wyprawę do Torunia podjazd pod ten sam dystrybutor i na
11,98l LPG zrobił 141km i 200m. A więc 8,46 l LPG na 100km z włączoną
klimatyzacją, światełkami, radiem i CB, a wcale nie starałem się jechać
ekonomicznie. A i nie czuć żadnej różnicy pomiędzy LPG a Pb przy
przyspieszaniu. Gość jest jednym z droższych gazowników w mieście u nas,
ale widać warto i jeśli będę gazował jakieś auto to już tylko u niego.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana



2 Data: Styczen 18 2008 15:45:12
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Michal 

A w jakim mieście ten magik urzęduje ?
Nie ukrywam, że mojej sekwencji też by się to przydało

Pozdr
Michał

3 Data: Styczen 18 2008 15:58:08
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Michal k. 

A w jakim mieście ten magik urzęduje ?
Nie ukrywam, że mojej sekwencji też by się to przydało

ja bym we wroclawiu chcial kogos takiego do brc24 sequent  :-)
niby wszytsko ok ale pali mi siakos duzo... swoja droga beznyny tez
albo primera p11.144  2.0l 140k z automatem CVT tak musi...

M

4 Data: Styczen 18 2008 17:45:32
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Michal k.  m.in. napisał(a)::

ja bym we wroclawiu chcial kogos takiego do brc24 sequent  :-)
niby wszytsko ok ale pali mi siakos duzo... swoja droga beznyny tez
albo primera p11.144  2.0l 140k z automatem CVT tak musi...

A jak Pb też to chyba nie problem z instalacją, mi benzyny palił mało 6,5
przy 100, a LPG 10.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

5 Data: Styczen 18 2008 18:59:10
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Grzegorz 

Hello Michal k. !:

A w jakim mieście ten magik urzęduje ?
Nie ukrywam, że mojej sekwencji też by się to przydało


ja bym we wroclawiu chcial kogos takiego do brc24 sequent  :-)
niby wszytsko ok ale pali mi siakos duzo... swoja droga beznyny tez
albo primera p11.144  2.0l 140k z automatem CVT tak musi...

Mam sequenta w moim Cossim. Jak by nie ustawiać, to sonda lambda i tak swoje daje ..... pali gazu ok. 25% więcej, niż benzynki.

Co do szczegółów, to warto uaktywnić wariator, jest ładna mapa. Po tym zabiegu autko jest żywsze, pali jakiś litr gazu mniej.

Najnowszy soft do sequenta ma jeszcze kilka dodatkowych ciekawostek, np. zubożanie mieszanki na gazie przy zimnym solniku. Ja mam oszukiwanie czujnika temp. silnika.

Acha - wariator niestety czasami głupieje, odpalać trzeba przy odłączonym. Tak jest w starszej wersji, nowszej nie testowałem - niestety nie ma powrotu do starszej. Ale może kiedyś .....

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

6 Data: Styczen 18 2008 17:00:16
Temat: Re: [LPG] Diabe
Autor: michaça 

A w jakim mieście ten magik urzęduje ?
Nie ukrywam, że mojej sekwencji też by się to przydało
tez bym sie o to zapytal (mimo ze mam tylko II generacje [chyba] u siebie) ale to przeciez trol grupowy napisal tj. znow ozyl :-)

7 Data: Styczen 18 2008 17:26:28
Temat: Re: [LPG] Diabe
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 michaça  m.in. napisał(a)::

ale to przeciez trol grupowy napisal tj. znow ozyl :-)

Trolem jesteś chyba ty :) (celowo z małej)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

8 Data: Styczen 18 2008 17:25:44
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Michal  m.in. napisał(a)::

A w jakim mieście ten magik urzęduje ?
Nie ukrywam, że mojej sekwencji też by się to przydało

Włocławek, taka wioska dokładnie pośrodku drogi z łodzi do Bydgoszczy :)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

9 Data: Styczen 18 2008 15:49:51
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Piter 

Podjechałem więc dziś do niego, gość to mgr inż mechaniki pojazdowej ze
specjalizacją (coś tam silniki spalinowe), dyplomy wiszą na ścianie w

nie po to ludzie się uczą 5 lat (chociaż pewnie i dłużej) żeby potem efektu
nie było

ramce. Obejrzał moja instalację, filtr powietrza, świec, zmierzył przewody
urządzeniem, po czym mi też skrócił 4 przewody gumowe za wtryskiwaczami,
ale dysze już zostawił, wgrał nowy soft i pojeździł sobie ze mną, karząc
mi
co chwilę na 3 biegu wciskać pedał w podłogę (do 4,5k obr.). Efekt?
Zrobiłem małą wyprawę do Torunia podjazd pod ten sam dystrybutor i na
11,98l LPG zrobił 141km i 200m. A więc 8,46 l LPG na 100km z włączoną
klimatyzacją, światełkami, radiem i CB, a wcale nie starałem się jechać
ekonomicznie. A i nie czuć żadnej różnicy pomiędzy LPG a Pb przy
przyspieszaniu. Gość jest jednym z droższych gazowników w mieście u nas,
ale widać warto i jeśli będę gazował jakieś auto to już tylko u niego.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana




10 Data: Styczen 18 2008 15:59:38
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Mlody 

Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości


Ten nie wyzywał i nie wezwał ochrony? ;)
Wszystkie rozmowy nagrałeś? ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

11 Data: Styczen 18 2008 16:20:42
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: staszek 

Ten nie wyzywał i nie wezwał ochrony? ;)
Wszystkie rozmowy nagrałeś? ;)

i porobil fotki aparatem kupionym specjalnie na takie okazje (z odpowiednim
obiektywem)

12 Data: Styczen 18 2008 17:08:35
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Robert J. 

i porobil fotki aparatem kupionym specjalnie na takie okazje (z
odpowiednim obiektywem)

Zasadnicze pytanie po co on tam pojechał?
A ten tekst:
"Zrobiłem małą wyprawę do Torunia podjazd pod ten sam dystrybutor i na
11,98l LPG zrobił 141km i 200m. A więc 8,46 l LPG na 100km z włączoną
klimatyzacją, światełkami, radiem i CB"
to mnie wzruszył normalnie ;-))).

13 Data: Styczen 18 2008 17:09:00
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Robert J. pisze:

i porobil fotki aparatem kupionym specjalnie na takie okazje (z odpowiednim obiektywem)

Zasadnicze pytanie po co on tam pojechał?
A ten tekst:
"Zrobiłem małą wyprawę do Torunia podjazd pod ten sam dystrybutor i na
11,98l LPG zrobił 141km i 200m. A więc 8,46 l LPG na 100km z włączoną
klimatyzacją, światełkami, radiem i CB"
to mnie wzruszył normalnie ;-))).

przeciez jest +40 zeby klima chodzila :D

14 Data: Styczen 18 2008 17:37:48
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Marcin J. Kowalczyk  m.in. napisał(a)::

przeciez jest +40 zeby klima chodzila :D

LOL, a pomyślałeś o tym, że klima osusza powietrze i szyby nie parują
tudzież błyskawicznie odparowują? Klime mam włączoną non stop :) Widać
dziecko samochodzikiem bez klimy jeździ to nie wie :)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

15 Data: Styczen 18 2008 17:40:14
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Robert J. 

...Klime mam włączoną non stop :)

Nie wiem jak kolega, ale mnie nie to akurat ubawiło :-)

16 Data: Styczen 18 2008 17:46:25
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Robert J.  m.in. napisał(a)::

...Klime mam włączoną non stop :)

Nie wiem jak kolega, ale mnie nie to akurat ubawiło :-)

Do Torunia pojechałem do MM (jak już Cię to tak interesuje). :D

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

17 Data: Styczen 18 2008 17:55:54
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Robert J. 

Do Torunia pojechałem do MM (jak już Cię to tak interesuje). :D

Też nie to. Pudło. Powiem już żebyś nie musiał się długo zastanawiać.
Podobno jesteś umysł ścisły...
"11,98l LPG zrobił 141km i 200m. A więc 8,46 l LPG na 100 km" - to mnie
rozbawiło. Bo skoro piszesz cyfry znaczące do drugiego miejca po przecinku
to powinny być one ważne. A mi jakoś nie wychodzi 8,46 tylko ponad 8,48
;-)))). Poza tym jaki sens pisać dwa miejsca po przecinku? Powinieneś
wiedzieć że dystrybutor mierzy litry, a objętość gazu mocno zależy od
temperatury. "11,98 l LPG", ciekawe :-).

18 Data: Styczen 18 2008 17:49:30
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Tomasz Motyliński pisze:

przeciez jest +40 zeby klima chodzila :D

LOL, a pomyślałeś o tym, że klima osusza powietrze i szyby nie parują
tudzież błyskawicznie odparowują? Klime mam włączoną non stop :) Widać
dziecko samochodzikiem bez klimy jeździ to nie wie :)

oczywiscie ze.... nie masz racji... szczegolnie ze ponizej +5 w wiekszosci aut kompresor sie *nie* wlacza.

19 Data: Styczen 18 2008 17:58:10
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Robert J. 

oczywiscie ze.... nie masz racji... szczegolnie ze ponizej +5 w wiekszosci
aut kompresor sie *nie* wlacza.

Może skrosował czujnik? ;-)))

20 Data: Styczen 18 2008 19:26:57
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Piotrek 

oczywiscie ze.... nie masz racji... szczegolnie ze ponizej +5 w wiekszosci
aut kompresor sie *nie* wlacza.

no ale ciezko powiedziec ile bylo wtedy stopni:)
mnie w okolic 0 sie nie wlacza, ale troszke powyzej i juz czuje ze sie
sprezarka zalacza wiec od kilku dni po krakowie poruszam sie z niejako
wlaczona klima:)

nikogo nie bronie, zwracam tylko uwage ze moglo byc powyzej tych 5 stopni:)

--
pzdr
piotrek

21 Data: Styczen 18 2008 22:27:02
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Piotrek  m.in. napisał(a)::

no ale ciezko powiedziec ile bylo wtedy stopni:)
mnie w okolic 0 sie nie wlacza, ale troszke powyzej i juz czuje ze sie
sprezarka zalacza wiec od kilku dni po krakowie poruszam sie z niejako
wlaczona klima:)

nikogo nie bronie, zwracam tylko uwage ze moglo byc powyzej tych 5
stopni:)

W Mondeo przy <5 i >0 zapala się pomarańczowa gwiazdka, a przy <0 juz
czerwona, nie świeciła się żadna więc było przynajmniej 5.01 stopnia :)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

22 Data: Styczen 18 2008 23:42:08
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Jurand 

"Tomasz Motyliński"  wrote in message


Podjechałem więc dziś do niego, gość to mgr inż mechaniki pojazdowej ze
specjalizacją (coś tam silniki spalinowe), dyplomy wiszą na ścianie w
ramce. Obejrzał moja instalację, filtr powietrza, świec, zmierzył przewody
urządzeniem, po czym mi też skrócił 4 przewody gumowe za wtryskiwaczami,
ale dysze już zostawił, wgrał nowy soft i pojeździł sobie ze mną, karząc
mi co chwilę na 3 biegu wciskać pedał w podłogę (do 4,5k obr.). Efekt?
Zrobiłem małą wyprawę do Torunia podjazd pod ten sam dystrybutor i na
11,98l LPG zrobił 141km i 200m. A więc 8,46 l LPG na 100km z włączoną
klimatyzacją, światełkami, radiem i CB, a wcale nie starałem się jechać
ekonomicznie. A i nie czuć żadnej różnicy pomiędzy LPG a Pb przy
przyspieszaniu. Gość jest jednym z droższych gazowników w mieście u nas,
ale widać warto i jeśli będę gazował jakieś auto to już tylko u niego.

Żeby się nie okazało, że gośc Ci tak zubożył mieszankę, że owszem - auto
pali mało benzyny, ale dużo zaworów...

Jurand.

23 Data: Styczen 19 2008 01:02:27
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Jurand  m.in. napisał(a)::

Żeby się nie okazało, że gośc Ci tak zubożył mieszankę, że owszem - auto
pali mało benzyny, ale dużo zaworów...

Nie no tyle to to uto powinno palić, poza tym gdyby mieszanka była za ubogą,
to nie miałoby kopniecia, a nie ma różnicy pomiędzy LPG a Pb.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

24 Data: Styczen 19 2008 01:46:07
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Jurand 

"Tomasz Motyliński"  wrote in message

Witam,

 W poście
 Jurand  m.in. napisał(a)::

> Żeby się nie okazało, że gośc Ci tak zubożył mieszankę, że owszem - auto
> pali mało benzyny, ale dużo zaworów...

Nie no tyle to to uto powinno palić, poza tym gdyby mieszanka była za
ubogą, to nie miałoby kopniecia, a nie ma różnicy pomiędzy LPG a Pb.

Hmm jaki masz silnik w tym MOndeo? Nie przypadkiem 2.5 V6?

Jurand.

25 Data: Styczen 19 2008 02:37:28
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Jurand  m.in. napisał(a)::

Hmm jaki masz silnik w tym MOndeo? Nie przypadkiem 2.5 V6?

Niestety biedne 1.8 16V 115KM, ale daje radę, jakieś 11,5s do setki jak
mierzyłem i prędkość maksymalna 205 km/h licznikowe (198 km/h według GPS).

Pozdrawiam

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

26 Data: Styczen 19 2008 11:47:12
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Grzegorz 

Hello Tomasz Motyliński !:


Niestety biedne 1.8 16V 115KM, ale daje radę, jakieś 11,5s do setki jak
mierzyłem i prędkość maksymalna 205 km/h licznikowe (198 km/h według GPS).

Acha. Domyślam się, że na autostradzie w D. Inaczej kolego Trollu znów hiprokryzją trącisz .....

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

27 Data: Styczen 19 2008 12:48:11
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Grzegorz  m.in. napisał(a)::

Niestety biedne 1.8 16V 115KM, ale daje radę, jakieś 11,5s do setki jak
mierzyłem i prędkość maksymalna 205 km/h licznikowe (198 km/h według
GPS).

Acha. Domyślam się, że na autostradzie w D. Inaczej kolego Trollu znów
hiprokryzją trącisz .....

Niestety tak, jak go przyprowadzałem to mogłem przetestować.
Nasze "autostrady" się do takich prędkości nie nadają. :) I nie nazywaj
mnie trollem nie jestem Twoją matką.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

28 Data: Styczen 19 2008 02:42:34
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: PAndy 


"Jurand"  wrote in message

Żeby się nie okazało, że gośc Ci tak zubożył mieszankę, że owszem - auto
pali mało benzyny, ale dużo zaworów...

wystarczy sprawdzic sklad spalin w kolektorze wydechowym...

29 Data: Styczen 18 2008 22:55:08
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Samotnik 

Dnia 18.01.2008 Tomasz Motyliński  napisał/a:

urządzeniem, po czym mi też skrócił 4 przewody gumowe za wtryskiwaczami,
ale dysze już zostawił, wgrał nowy soft i pojeździł sobie ze mną, karząc mi
co chwilę na 3 biegu wciskać pedał w podłogę (do 4,5k obr.). Efekt?

Nie sprawdził do odcięcia? Amator.
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

30 Data: Styczen 21 2008 09:41:08
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: /// Kaszpir /// 

sekwencje tak by auto miało kopa i nie dostawało więcej niz musi. Efekt?
Sąsiad się pochwalił, że Mondeo znów spaliło mu 11l na 100km, z tą
różnicą,

To jak jest z tymi sekwencjami ?

Bo rozumię że znajomy ma sekwencję ....

Gazownik chwalił się że w sekwencji zawsze mieszanka jest optymalna (L=1) i
nie ma problemu z zbyt ubogą/bogatą mieszanką , co w przypadku instalcja I i
II generacji jest standardem ...

Więc ?

A co spalania to może mu przestawił przełączanie z benzyny na LPG przy
wyższewj temperaturze jaką miał ?
Efekt mniejsze spalanie LPG ..... a większe benzyny ;-)

31 Data: Styczen 21 2008 11:51:42
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 /// Kaszpir ///  m.in. napisał(a)::

Bo rozumię że znajomy ma sekwencję ....

Tak, STAG300, jak i ja.

Gazownik chwalił się że w sekwencji zawsze mieszanka jest optymalna (L=1)
i nie ma problemu z zbyt ubogą/bogatą mieszanką , co w przypadku instalcja
I i II generacji jest standardem ...

Ja się aż tak bardzo nie znam, wiem natomiast (przekonałem się na własnej
skórze), że w przypadku źle ustawionej sekwencji różnica może wynosić od 1l
na trasie do nawet 4-5 w mieście na spalaniu i wcześniej na pewno nie
miałem optymalnie ustawionej mieszanki. A praktycznie na LPG przełącza mi
się natychmiast, w czasie tej zimy tylko raz zdarzyło mi się, że na Pb
jechałem dłużej niż 30s. Problem jednak nie był w samych nastawach a w
reszcie instalacji, nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie (nie dociekałem)
ale duże znaczenie ma długość przewodów gumowych od wtryskiwaczy (?) do
silnika. Muszę być jak najkrótsze i równe (i ten drugi warunek chyba jest o
wiele ważniejszy). Wczoraj tankowałem LPG po jeździe miejskiej, wyszło
11,62, a jeszcze niedawno (kilka dni wcześniej) jak podjeżdżałem na stację
to w mieście nie liczyłem na mniej niż 14-16l. Przy czym pokreślić należy,
że jak się już kręcę w okół komina to trasy sa naprawdę krótkie, po 6-8km,
co pewnie zwiększa zuzycie w tzw. mieście. Sąsiadowi wyszło 10,9 (czyli
11), ale to może wynikać z tego jakie kto z nas robi przebiegi w
zabudowanym.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

32 Data: Styczen 21 2008 17:36:52
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 /// Kaszpir ///  m.in. napisał(a)::

Gazownik chwalił się że w sekwencji zawsze mieszanka jest optymalna (L=1)
i nie ma problemu z zbyt ubogą/bogatą mieszanką , co w przypadku instalcja
I i II generacji jest standardem ...

Więc ?

Ciekawski jestem i powęszyłem, poprawną informacją jest ta:

Dobrze ustawione instalację bezpośredniego wtrysku gazu w stanie lotnym mają
w każdym zakresie obrotów optymalna mieszankę. W przypadku instalacji I i
II generacji nie da się takiego efektu uzyskać i zawsze w którymś zakresie
mieszanka będzie za bogata, lub za uboga. W przypadku III generacji
parametry takie uda się też ustawić,jednak są momenty kiedy zawór się
przestawia, w których mieszaka jest jeszcze za uboga lub jeszcze za bogata.

Pozdrawiam

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

33 Data: Styczen 21 2008 18:36:12
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Grzegorz 

Hello Tomasz Motyliński !:

.....

Ciekawski jestem i powęszyłem, poprawną informacją jest ta:

Dobrze ustawione instalację bezpośredniego wtrysku gazu w stanie lotnym mają
w każdym zakresie obrotów optymalna mieszankę. W przypadku instalacji I i
II generacji nie da się takiego efektu uzyskać i zawsze w którymś zakresie
mieszanka będzie za bogata, lub za uboga. W przypadku III generacji
parametry takie uda się też ustawić,jednak są momenty kiedy zawór się
przestawia, w których mieszaka jest jeszcze za uboga lub jeszcze za bogata.

Owszem. Od dawna, dla tych, którzy znają zasadę pracy wtrysku, powiedziałbym - oczywista.

A dlaczego ???? Wiesz ?????

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

34 Data: Styczen 21 2008 20:14:28
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Grzegorz  m.in. napisał(a)::

Ciekawski jestem i powęszyłem, poprawną informacją jest ta:

Dobrze ustawione instalację bezpośredniego wtrysku gazu w stanie lotnym
mają w każdym zakresie obrotów optymalna mieszankę. W przypadku
instalacji I i II generacji nie da się takiego efektu uzyskać i zawsze w
którymś zakresie mieszanka będzie za bogata, lub za uboga. W przypadku
III generacji parametry takie uda się też ustawić,jednak są momenty kiedy
zawór się przestawia, w których mieszaka jest jeszcze za uboga lub
jeszcze za bogata.

Owszem. Od dawna, dla tych, którzy znają zasadę pracy wtrysku,
powiedziałbym - oczywista.

A dlaczego ???? Wiesz ?????

Aż tak daleko nie wnikałem, zainteresowałem się zdniem które napisał
przepiszca i powęszyłem. Na co dzień zajmuje się z dociekliwością znacznie
większą działaniem systemów informatycznych. :)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

35 Data: Styczen 21 2008 21:10:35
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Grzegorz 

Hello Tomasz Motyliński !:
...........

A dlaczego ???? Wiesz ?????


Aż tak daleko nie wnikałem, zainteresowałem się zdniem które napisał
przepiszca i powęszyłem. Na co dzień zajmuje się z dociekliwością znacznie
większą działaniem systemów informatycznych. :)

A nie kierowaniem sanitarką ?????

Ale jak już coś wywęszyłeś, to wklej wszystko. A nie nic nie mówiące zdanie jakby żywcem z TVN24 :-D !.

Akurat działanie sekwencji jest banalnie proste, w zasadzie każdy w miarę zdolny elektronik by to zrobił.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

36 Data: Styczen 23 2008 00:04:03
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Grzegorz"  napisał w wiadomości



Owszem. Od dawna, dla tych, którzy znają zasadę pracy wtrysku,
powiedziałbym - oczywista.

A dlaczego ???? Wiesz ?????

Nic nie jest tak oczywiste jak Ci sie wydaje.
Jesli miesznka na gazie bedzie bardzo bogata to komputer benzynowy bedzie
zmniejszal czas wtrysku. Niestety w nieskonczonosc tego robic nie bedzie bo
ma okreslone widelki w oprogramowaniu - w pewnym momencie zmniejszac juz nie
bedzie a mieszanka bedzie nadal zbyt bogata. Tak samo dzieje sie przy zbyt
ubogiej miesznce, w obu przypadkach ECU samochodu powinien zglosic usterke
kontrolka "check engine".
ECU gazowy nie modyfikuje skladu mieszanki na podstawie odczytu z sondy a
tylko na podstawie czasow wtrysku benzyny i mnoznika. Pozostaja jeszcze
cisnienie i temperatura gazu ale to sa juz pierdoly.

Picasso

37 Data: Styczen 23 2008 07:56:52
Temat: Re: [LPG] Diabeł twki w szczegółach..
Autor: Grzegorz 

Hello P_ablo !:

.....

Nic nie jest tak oczywiste jak Ci sie wydaje.

Dokładnie :-D ! Ale jestem elektronikiem, i chyba mnie trochę łatwiej .....

Jesli miesznka na gazie bedzie bardzo bogata to komputer benzynowy bedzie zmniejszal czas wtrysku. Niestety w nieskonczonosc tego robic nie bedzie bo ma okreslone widelki w oprogramowaniu - w pewnym momencie zmniejszac juz nie bedzie a mieszanka bedzie nadal zbyt bogata. Tak samo dzieje sie przy zbyt ubogiej miesznce, w obu przypadkach ECU samochodu powinien zglosic usterke kontrolka "check engine".

I błąd typu lean lub rich. Zależnie od kompa. Ale obserwacja korekty mieszanki chwilowej i długoczasowej (przez OBD) pozwala ładnie ustawić te na ogół aż dwa parametry w sekwencji.

ECU gazowy nie modyfikuje skladu mieszanki na podstawie odczytu z sondy a tylko na podstawie czasow wtrysku benzyny i mnoznika.

Nie tylko mnożnika. Opźónienie wtrysków benzynowych i gazowych się różni. Ale to drobiazg ;-)

Pozostaja jeszcze
cisnienie i temperatura gazu ale to sa juz pierdoly.

Nooo ;-) Ale właśnie tych informacji nie podał nasz Kolega M-Troll .....

Nota bene najnowszy program do Sequenta umożliwia wprowadzenie dużych korekt do generowania czasu wtrysku gazu. Np. przy zimnym silniku albo przy dużych obciążeniach, w którym to zakresie regulacja od sondy lambda może nie być używana. Ale nie testowałem tego, jakoś nie amm pruzekonania. Wystarczy mi błąd przy wariatorze, jest dość paskudny, bez zewnętrznego przekaźnika nie daje się czasem auto odpalić.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

[LPG] Diabeł twki w szczegółach..



Grupy dyskusyjne