Użytkownik "kurczak" napisał w wiadomości
On 10 Wrz, 18:44, Blyskacz wrote:
kurczak pisze:> Witam, Czy ktoś wie gdzie można zdiagnozować komputerowo
Poloneza GLI
> (wtrysk jednopunktowy)?
a tam jest bosch, czy abimex ? znaczki gli nic mi nie mowia ;-)
tak czy inaczej podepna sie wiekszoscia uniwersalnych testerow
usterek... bo jedno i drugie to diablo popularne systemy.
> Bardzo proszę o radę, byłem już w ponad 10 warsztatach i albo nie
> robią już wtrzysku,
tak swoja droga, to moze lepiej poszukac kogos majacego pojecie i
wyposazonego w przyzwoity multimetr ? wiekszy pozytek z niego niz z tej
"diagnostyki komputerowej" ;)
Jest to Abimex pod schowkiem jest wtyka do komputera, co to jet
"uniwersalny tester"?
Z abimexem nie ma problemu:
1. Zwierasz spinaczem 2 "piny" we wtyczce, włączasz zapłon (NIE ODPALASZ!!)
i liczysz mrugnięcia - po tych mrugnięciach zorientujesz się jakie błędy
pamięta/sie zdarzyły - tzn jakie komputer zapamietał. Moge Ci podesłać kody
błędów.
2. kabel diagnostyczny do podpięcia pod RS232 w komputerze robi się z 3
oporników (2x10k i 1x 4.7k), do tego ssasz oprogramowanie z netu (ponoć
freeware...) i możesz w trakcie jazdy "nagrywać" parametry pracy silnika...
i potem badać co się działona spokojnie.
Program ma opisaną dodatkowo w helpie procedure testów poszczególnych
czujników....
Sam zrobiłem taki kabelek z tego co znalazłem w szufladzie (stary zasilacz
komputerowy(oporniki), kabel z wtyczką RS232, jakaś płytka z puszki
telefonicznej na słupie) i w wersji "stacjonarnej" wyglądało to tak:
http://www.sulkowice.pl/jerry/interfejs.html ...
proszę sie nie śmiać !! nie każdy ma pod ręką sklep elektroniczny i
możliwość trawienia płytek, o starym laptopie z RS232 nie wpominając - na
nowym dellu z celeronem 1.6 nie chciało coś gadać ;/ no i wymagany jest goły
DOS (freedos).
troche mi było szkoda czasu i 35zł na profesjonalną wtyczke z allegro wiec
po prostu włożyłem drucki do złącza diagnostycznego. Teraz zapiąłem na stałe
wtyczke uniwersalną i podłącza sie po ludzku i zanabyłem laptopa z P166 +
zasilacz 12V
interfejs znalazłem też na allegro:
http://www.autosoft.pl/product_info.php?cPath=38&products_id=56 -
rzeczywiście bardziej elegancki niż mój :D
za to rozbawił mnie interfejs diagnostyczny:
http://www.diagnostik.pl/testery_diagnostyczne/interfejs_tester_diagnostyczny_polonez.html
bo to jest do interfejs z punktu 1 :D zdaje się