Diesel a benzyna
1 | Data: Czerwiec 27 2009 23:17:19 |
Temat: Diesel a benzyna | |
Autor: Szu |
2 |
Data: Czerwiec 27 2009 23:25:12 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: macko |
Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w-- -- Dynamiczna jazda po mieście... hahaha nie wiem w jakim mieście mieszkasz Jak chcesz uprawiać wyścigi po mieście to polecam benzynę. Diesel służy do spokojnego, oszczędnego i normalnego toczenia się z ptk. A do ptk. B. pzdr. młody fan diesli macko 3 |
Data: Czerwiec 28 2009 16:39:20 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Kuba (aka cita) | macko wydusił z siebie te słowy: Użytkownik "Szu" napisał w wiadomości chyba dawno dieslem nie jechales .. Takie 2,0HDI, czy 2,0TDI ...napędzają auta całkiem dynamicznie .. i to do różnych prędkości Nawet ich "słabsze" odpowiedniki (1,6HDI i 1,9TDI) dają rade ... i mogą zawstydzić nie jedna benzyne. ps. podaje tylko przyklady .. bo takie TDCI, czy CDTI, nie wspominając o CDI potrafią nieźne namieszać. Moje np. 320CDI z automatem w E klasie na kresce z Omegą BFL 3,0V6 z manualem jechało równo z opóźnieniem pół długości auta straconą na starcie (automat vs manual) az do prędkości 210km/h .. po czym wyprzedzilem omege .. i niestety musielismy hamować bo konczylo sie lotnisko. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 4 |
Data: Czerwiec 28 2009 16:41:51 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Kuba (aka cita) | .... a i zapomnialem dodac, ze takim dieselkiem jedzie sie o wiele przyjemniej ... bo użyteczne obroty do normalnego poruszania sie po drogach ... oscylują w granicach 1500-2500RPM, a w benzyncie 2000-3500RPM żeby to jakoś jechało. 5 |
Data: Czerwiec 28 2009 16:45:06 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Kuba (aka cita) | no i jeszcze coś - ekonomia. 6 |
Data: Czerwiec 29 2009 13:39:22 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Arek (G) | Kuba (aka cita) pisze: ... a i zapomnialem dodac, ze takim dieselkiem jedzie sie o wiele przyjemniej ... bo użyteczne obroty do normalnego poruszania sie po drogach .. oscylują w granicach 1500-2500RPM, a w benzyncie 2000-3500RPM żeby to jakoś jechało. Jak piszesz o turbo, to bądź sprawiedliwy i porównuj turbo disla z tubo benzyną. To co teraz robisz to zwykły populizm. A. 7 |
Data: Czerwiec 28 2009 19:08:27 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: .Peeter | macko wrote: Diesel służy do spokojnego, oszczędnego i normalnego toczenia się z Chyba wolnossący. A co powiesz o 1.9TDI ARL+, czy o 2.0 TDI 170? Też do spokojnego toczenia się? Niekoniecznie. :-) Nie wspominając już nawet o V6 TDI i większych. :-) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 8 |
Data: Czerwiec 28 2009 19:15:47 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: cztery | Chyba wolnossący. A co powiesz o 1.9TDI ARL+, czy o 2.0 TDI 170? Poruszam sie 2.0TDI 170KM. I jak pisali przedpiszacy w trasie jest swietny i naprawde rzadko brakuje mu oddechu, ale w miescie spod swiatel rozpedza sie ociezale i na obroty wchodzi niechetnie. Wydaje mi sie, ze uczciwie dla tworcy watku byloby porownywac doladowane benzyny z doladowanymi dieslami... o podobnych pojemnosciach. Wtedy wyjdzie, ze diesle wcale nie sa takie zwawe za to bardzo oszczedne. Porownania doladowany diesel - wolnossaca benzyna sa troche naciagane. 9 |
Data: Czerwiec 28 2009 20:48:29 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Kuba (aka cita) | cztery wydusił z siebie te słowy: Chyba wolnossący. A co powiesz o 1.9TDI ARL+, czy o 2.0 TDI 170? eee .. a napewno masz wszytsko ok z samochodem? Ja rozumiem turbodziury .. ale bez jaj .. dzisiejsze diesleki odjeżdzają całkiem żwawo nawey spod swiateł...\ Wydaje mi sie, ze uczciwie dla tworcy watku byloby porownywac a no pewnoe, ze byloby uczciwie Wtedy wyjdzie, ze diesle wcale nie sa takie zwawe za to bardzo Nie do konca .. bo takie pojemności 1,6-2,0 w wolnossącej benzynie i 1,6-2,0 z turbodieslem są bardzo porównywalne - choć nie każdy z każdym, bo różne silniki mają różne charakterysktyki -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 10 |
Data: Czerwiec 28 2009 20:53:58 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: cztery | Poruszam sie 2.0TDI 170KM. I jak pisali przedpiszacy w trasie jest Przejechalem nim 20kkm a kupilem nowego. Raczej wszystko z nim ok. Ja rozumiem turbodziury .. ale bez jaj .. dzisiejsze diesleki odjeżdzają całkiem żwawo nawey spod swiateł...\ Oczywiscie, da sie. Ale wsiadz chocby do 1.8 TSI jaki w trasie moim zdaniem gorzej wyprzedza niz 2.0 TDI i zobaczysz jak szybko spod swiatel i lekko sie rusza. Wtedy wyjdzie, ze diesle wcale nie sa takie zwawe za to bardzo Dlaczego bardzo porownywalne ? Dlaczego nie porownywac 2.0 doladowanego diesla i doladowanej benzyny - np. w VW 2.0 TDI vs. 2.0 TFSI ? 11 |
Data: Czerwiec 28 2009 21:06:08 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Kuba (aka cita) | cztery wydusił z siebie te słowy:
jeździlem różnymi ... i wiem o czym piszesz .. Przy czym nie wiem, czy Ty wiesz, ze jestem po stronie diesla :P
A porónywalne są bo .. są. Moce miewają podobne, pojemności tez. śmiało mozna porównywać. Choć uważam, ze porównania bedą na korzysc diesla (choć nie każdy diesel jest lepszy od dowolnej benzyny bo jedne są lepsze a inne gorsze to chyba jasne) A czy ja napisałe,, zeby nie porównywać turbo z turbo? Napisałem jednynie, ze nawet do wolnossącej benzyny porownanie wypada korzystnie. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 12 |
Data: Czerwiec 29 2009 11:06:40 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Toworek | Kuba (aka cita) pisze: cztery wydusił z siebie te słowy: co ty bredzisz? porównujesz turbo diesla do wolnossącej benzyny i mówisz że nawet z wolnossącą wypada korzystnie? to że niby turbo benzyna będzie słabsza? doładowanie to w rzeczywistości nic innego jak zwiększenie pojemności silnika - przez wtłoczenie "więcej do mniejszego" więc żeby porównanie było obiektywne to możesz porównywać tylko turbo diesla z turbo benzyną. a nie piszesz tu że 3.0 TDI jest mocniejsze NAWET OD 1.6 16v co to za porównania w ogóle. 13 |
Data: Czerwiec 28 2009 23:12:53 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: GF | Poruszam sie 2.0TDI 170KM. I jak pisali przedpiszacy w trasie jest Jak porownujemy rozne silniki to musimy uwzglednic moc jaka dysponuja. Wiadomo, ze 2.0TDI rusza zwawo z miejsca, ale slabo sie to ma do 2.0TFSI. Turbodziura plus DPF dodatkowo ograniczaja mozliwosci tego silnika. Tylko po co komu osiagi w skali 0-100km/h, jak dla mnie liczy sie 50-100, 80-120, 130-170, i calosc licze przez koszty uzytkowania. Do diesla doplacilem mniej niz 1k euro, a paliwo w tej chwili wychodzi mi jakies 30% taniej. Jezdze nie ekonomicznie wykorzystuja w pelni osiagi auta i w tych warunkach polecam diesla (byle nie do miasta). s 14 |
Data: Czerwiec 28 2009 21:27:54 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: .Peeter | cztery wrote: Poruszam sie 2.0TDI 170KM. I jak pisali przedpiszacy w trasie jest A ja poruszam się 1.9TDI 185KM i w trasie jest świetnie, wyprzedzanie na dowolnym biegu płynne, szybkie i bezpieczne. Na mieście ze świateł startuje na tyle ostro, że nie ma najmniejszego problemu ze zrobieniem z 1 biegu jednego wielkiego piszczącego horroru (bez strzału ze sprzęgła!), a drugi i trzeci bieg wbijają w fotel niemiłosiernie. Podejrzewam, że benzyna turbo o tej samej mocy rozpędzałaby się do 100km/h szybciej niż diesel, ale to głównie z powodu innych przełożeń, diesel osiąga 100km/h na 3 biegu, benzyna na 2. :-) Trzeba by wziąć dwa auta, najlepiej ten sam model, w wersjach o takiej samej mocy i zrobić im drag race 0-200km/h, żeby diesel zniwelował stratę na 2 pierwszych biegach. :-) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 15 |
Data: Czerwiec 28 2009 23:44:11 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: radxcell | *.Peeter* wrote in Trzeba by wziąć dwa auta, najlepiej ten sam model, w wersjach o takiej to sie nazywa 1/4 mili :) pozdr, rdx 16 |
Data: Czerwiec 29 2009 02:44:12 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: .Peeter | radxcell wrote: to sie nazywa 1/4 mili :) Sądzę, że na dystansie 400 metrów auta o takiej mocy nie będą w stanie osiągnąć 200km/h. :-) Muszę to zweryfikować któregoś razu, tylko jeszcze nie wiem jak. ;-) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 17 |
Data: Czerwiec 27 2009 21:29:53 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Jacek_P | Szu napisal: Z drugiej strony słyszałem opinię, że diesle z turbinami posiadają Fakt. Wciska :) Przy dynamicznym starcie do dalszego pelzania po miescie. Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w Oba. Aczkolwiek przy porownaniu startu (Astra II 1.6 benzyna+LPG) vs (Xsara 1.6 HDI), Xsara ma wieksze poczatkowe przyspieszenie po czym slabnie, natomiast Astra rozkreca sie nieco wolniej, ale za to nie slabnie przy wiekszej predkosci.. A co do 'dynamicznej' jazdy: za ostatni tydzien pelzania po Krakowie komputer mi zameldowal przecietna predkosc 27 km/h. No wiec ta dynamika to jedynie szybkie wlaczanie sie z wlotow. Potem pelzniesz jak pozostali. -- Pozdrawiam, Jacek 18 |
Data: Czerwiec 28 2009 02:52:05 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Michał |
> dynamicznej je=BCdzie po mie=B6cie? Oooo to ja odpowiem bo z dieslami mam doświadczenie zbliżone do 0. jeździłem tylko kilkoma, więc moge do bęzyny porównywać bez przyzyczajeń :) -diesel też jeździ i to dobrze -hałas i hałas na postoju zalezy od auta -generalnie zupełnie normalnie jeździ :) auta jakie pamiętam: -vw polo: głośne ale jeździ -lancia k 2.5t: głośniejsze niż bęzyna 2.0, słychać troszkę turbo, nie ma kopa ale równo i szybko przyśpiesza. -stary merc e (chyba 3.0) automat: cichy fajny, jeździło jak bęzyna Co do krakowa i 27km/h - w zimie jest więcej :) 34km/h szybciej się można rozpędzać bo ruch mniejszy, zwłaszcza jak sypie. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 19 |
Data: Czerwiec 27 2009 23:55:56 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: J.F. | On Sat, 27 Jun 2009 23:17:19 +0200, Szu wrote: Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w realnych osiągach silników Nie patrz na pojemnosc, patrz na moc. Generalnie słyszałem opinię, że diesle są słabsze Turbodiesli dotyczy to w mniejszym stopniu :-) i nie służa do szybkiej, ostrej jazdy. Eee tam :-) Z drugiej strony słyszałem opinię, że diesle z turbinami posiadają A przelozenie skrzyn to kompensuje. Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w Za to jak sie stoi w korku to diesel bardziej trzesie i halasuje :-) A miedzy dieslami sa pewne roznice. J. 20 |
Data: Czerwiec 29 2009 00:47:59 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-06-27, J.F wrote: Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w Z drugiej strony gwałtowne wyprzedzanie nie budzi śpiących pasażerów. [*] Pzdr, Krzysiek Kiełczewski * - i wcale się nie przynam, że to z porównania 2.5TDI, którym TIRa mogę łyknąć na 4 z 1,4NoPB, który z kolei wymusza wrzucenie 3 i dociągnięcia do 5-5.5tys obrotów ;-) 21 |
Data: Czerwiec 29 2009 11:19:24 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Toworek | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-06-27, J.F wrote: za to budzi całą okolicę bo wyjącego diesla wchodzącego na wyższe obroty nawet świst turbiny nie zagłuszy. Akurat mieszkam przy dłuższej prostej i w kółko budzi mnie jakiś debil katujący klekota
no super, dobrze że nie porównałeś do malucha 0,65 l. A do ilu ty dokręcasz tego traktora na 4 jak wyprzedzasz, czy aby nie w okolice 4krpm czyli do końca? może porównaj do jakiejś benzyny o zbliżonej pojemności i mocy a nie do 2 razy mniejszego silnika, który jak widzisz też daje sobie radę z tym tdi tylko musi zredukować bieg? 22 |
Data: Czerwiec 29 2009 12:19:59 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-06-29, Toworek wrote: * - i wcale się nie przynam, że to z porównania 2.5TDI, którym TIRa mogę Smaila to Ty widział? A do ilu ty dokręcasz tego traktora^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Nie daje sobie rady, bo jest prawie dwa razy słabszy. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 23 |
Data: Czerwiec 28 2009 23:04:55 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: R2r | J.F. pisze: Za to jak sie stoi w korku to diesel bardziej trzesie i halasuje :-)Eee tam :-) A miedzy dieslami sa pewne roznice.O, o, o! Właśnie! :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 24 |
Data: Czerwiec 28 2009 12:14:59 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Jakub Jewuła | Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w realnych osiągach To raczej stare dizle, nowoczesnymi jezdzi sie niezle o ile nie maja za duzej "turbo dziury". Z drugiej strony słyszałem opinię, że diesle z turbinami posiadają Ano tak jest - jezdzilem QUBO zarowno z silnikiem 1.4 benzyna jak i 1.3 turbo dizel. Benzyna ciagnie caly czas, slabo ale ciagnie. Klekot ponizej 2000obr/min ciagnie slabiej niz benzyna, ale jak juz wejdzie na 2000obr to tak jak piszesz - wciska w fotel. Szkoda tylko, ze ponizej tego zakresu obrotow jedzie slamazarnie... Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w Najlepiej w miescie sprawdza sie rower, w dodatku najzdrowiej. Chyba, ze masz na mysli miasto bez korkow ;) q 25 |
Data: Czerwiec 29 2009 00:49:46 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-06-28, Jakub Jewuła wrote: Ano tak jest - jezdzilem QUBO zarowno z silnikiem 1.4 benzyna Za to poniżej jedzie *tanio*. Gorzej, że jak przy 2-2.5tys obrotów zaczyna ciągnąć to niestety przy 4-4.5 kończy (diesel jako taki, bez odniesienia do konkretnego modelu) Pzdr, Krzysie Kiełczewski 26 |
Data: Czerwiec 28 2009 10:44:20 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: xs | Szu napisał(a): Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w Jezdze na zmiane zarowno dieslem jak i benzyna, a ze nie jestem zatwardzialym zwolennikiem zadnego z nich to moge napisac to obiektywnie. Jezeli chodzi o jazde w trasie to tylko i wylacznie diesel (oczywiscie zaden wolnossacy mul czy mala kosiarka w stylu 1.5 dci). Nizsze obroty, mniejszy hasal i brak koniecznosci dokrecania do czerwonego zeby szybko wyprzedzic, wystarczy trzymac >2k rpm w dieslu, no i to spalanie wychodzi bajeczne mimo ciaglego wyprzedzania. Jezeli chodzi o jazde w miescie to tylko i wylacznie benzyna. W dieslu w miescie wkurza niemilosiernie ultrakrotka jedynka i dwojka, do tego ta kureska turbodziura. Dojezdzam do skrzyzowania, jestem na podporzadkowanej, chce skrecic w prawo, zwalaniam do 20 km/h, wrzucam dwojke (jedynka za chiny ludowe nie wejdze, a nie chce mi sie miedzygazu robic) i widze ze mam miejsce, wiec wyjezdzam ale oczywiscie na dwojce jest gowno a nie przyspieszenie i ten za mna juz dojezdza mi do zderzaka i dopiero po chwili jest walniecie w plecy i odjazd, bo laskawie turbosprezarka zaczela pompowac. W benzynce wbijam jedynke przy 30 km/h bez problemu, nie ma tez nic piekniejszego niz dokrecajaca sie dwojka do 7 tys obr przy 100 km/h. Zawsze jak tne sie spod swiatel z dieslem to diesel fajnie skacze jak pileczka co chwile zmieniajac przelozenia i tym samym tracac za kazdym razem kilka metrow ;) A moment obrotowy to wielka sciema, juz mi sie zdarzalo klepac moja benzynka diesle z 4x wiekszym momentem ;) Za to na trasie... ;) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 27 |
Data: Czerwiec 30 2009 14:12:28 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: jacek2v | On 28 Cze, 12:44, "xs" wrote: Szu napisał(a): [...]W benzynce wbijam jedynke przy 30 km/h bez problemu, nie ma tez nic Fajnie to opisałeś, ale lekkie sprostowanie są diesle i diesle, a krótka jedynka to kwestia nie silnika tylko skrzyni. Jakoś się tak utarło, że do diesli wsadzają krótkie przełożenia i nie wiem dlaczego. Chlubnym wyjątkiem jest Subaru Legacy 2.0D, z dwójką do 120km/h :) A moment to nie ściema, na trasie wrzucam 6 bieg i bez problemu wyprzedzam wszystko co się rusza :) A czasami nawet w lekkim korku jest to przydatne bo wrzucam dwójkę puszczam gaz i samochód sam się toczy :) - chociaż czy to diesel czy benzynka nie ma to jak automat i to najlepiej bezstopniowy :) Zdrówko Jacek 28 |
Data: Lipiec 01 2009 08:00:07 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: J.F. | On Tue, 30 Jun 2009 14:12:28 -0700 (PDT), jacek2v wrote: Fajnie to opisałeś, ale lekkie sprostowanie są diesle i diesle, a Spojrz na ch-ke silnika. Turbo Diesel ciagnie gdzies miedzy 2000 a 4000 obrotow moze troche szerzej. Z taka dwojka ciagnie dopiero od ~50, a na czym wczesniej jechac ? No chyba ze moc i moment takie ze i wolniej asfalt wyrywa :-) A moment to nie ściema, na trasie wrzucam 6 bieg i bez problemu A jaka masz moc ? Bo i benzyna od 3000 rpm niezle ciagnie, a i wczesniej jej moment tak dramatycznie nie spada.. A czasami nawet w lekkim korku jest to przydatne bo wrzucam dwójkę Ale co - benzynka sie nie potoczy ? J. 29 |
Data: Lipiec 04 2009 02:55:14 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: jacek2v | On 1 Lip, 08:00, J.F. wrote: On Tue, 30 Jun 2009 14:12:28 -0700 (PDT), jacek2v wrote: Charakterystyka charakterystyką, ale liczy się jak to jedzie. Ja jechałem i czułem i widziałem, dwójka wrzucona została od ok.20 km/h i aż do 120km/h - potem wrzuciłe 3 bo nieprzyzwyczajony jestem, ale można jeszcze było ciągnąć :) I się nie woliło. >A moment to nie ciema, na trasie wrzucam 6 bieg i bez problemu ja mam 150KM i 350 Nm@ 1800rpm np. subaru 2.0 ma 196Nm @ 3200rpm - co wydaje mi się bardzo dobrym wynikiem :P >A czasami nawet w lekkim korku jest to przydatne bo wrzucam dw jk Ja takiej benzynki nie widziałem, aby bez gazu się toczyła (poprzedni mój diesel nawet przyśpieszał :) - może jakiś przykład ? - oczywiście może jakby była wystarczająco mocna :) 30 |
Data: Czerwiec 28 2009 15:10:42 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: GF | Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w dynamicznej jeździe po mieście? Na takie pytanie jest jedna odpowiedz, tylko silnik benzynowy (najlepiej turbo). Diesel w miescie to za krotka I i II, maly zakres obrotow i zimno w zimie. Ogolnie jazda bardziej toporna i meczaca jest. A spalanie 10 (mocny diesel w duzym miescie, ~200KM) czy 15l/100km (mocna benzyna, 200KM) wlasciwie niema znaczenia. Dluzsze trasy to inna sprawa. Moj diesel (2.0TDI, 170KM) w trasie przy ciaglym wyprzedzaniu ma spalanie rzedu 7-8l, co wraz z nizsza cena paliwa robi roznice. Na autostradzie tez jakos nie widac wyzszosci silnikow beznynowych (wiekszy v-max). Przy predkosciach ~200km/h* spalanie wychodzi jakies 10l (srednia z 250km), i jak ktos sie przyczepi to na 90% bedzie to jakis mocny diesel. Auta benzynowe w takich warunkach bardzo szybko szukaja stacji, wiec to nie jest wielkie pocieszenie ze daja rade przez 5-10km. Jazda pod gore dieslem przy duzej predkosci to sama przyjemnosc. *sa kraje gdzie to jest legalne pozdrawiam, s 31 |
Data: Czerwiec 28 2009 15:23:25 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Irokez | Użytkownik "Szu" napisał w wiadomości Generalnie słyszałem opinię, że diesle są słabsze bo np. mają większą masę, wolniej wchodzą eetam.. ktoś ściemnia... -- Irokez AR 156 2.4JTD 32 |
Data: Czerwiec 29 2009 10:58:58 | Temat: Re: Diesel a benzyna | Autor: Toworek | Szu pisze:
Jeżeli o tej samej pojemności (czyli bez doładowania, bo turbo to nic innego niż "zwiększenie pojemności" cylindra - przez wtłoczenie tam więcej niż normalnie by weszło samo :) to nie ma co porównywać diesla do benzyny bo po prostu wolnossący diesel nie ma osiągów, to po prostu jedzie. Nadaje się do traktora, agregatu, cięzarówki itd. gdzie dynamiczna jazda nie jest potrzebna. Doładowany diesel to już inna bajka, ale doładowana benzyna IMHO i tak zawsze będzie dawała lepsze osiągi vide np. bmw 335i i 335d :) |