Grupy dyskusyjne   »   Diesel a benzyna

Diesel a benzyna



1 Data: Czerwiec 27 2009 23:17:19
Temat: Diesel a benzyna
Autor: Szu 


Witam,

Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w realnych osiągach silników  diesla w porównaniu z silnikami benzynowi,
o tej samej pojemności. Generalnie słyszałem opinię, że diesle są słabsze  bo np. mają większą masę, wolniej wchodzą
na obroty i słabiej przyśpieszają i nie służa do szybkiej, ostrej jazdy.


Z drugiej strony słyszałem opinię, że diesle z turbinami posiadają  największy moment obrotowy juz od 2 tys obrotów, znacznie
przewyższajacy max moment obrotowy silników beznynowych, ktory zaczyna sie  dopiero od 3,5-4 tys obr., w zwiazku z tym w dizlach
znacznie lepiej czuć przyspieszenie od benzyn, aż wciska d*** w fotel.


Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w  dynamicznej jeździe po mieście?



2 Data: Czerwiec 27 2009 23:25:12
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: macko 


Użytkownik "Szu"  napisał w wiadomości


Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w
dynamicznej jeździe po mieście?
-- --


Dynamiczna jazda po mieście... hahaha nie wiem w jakim mieście mieszkasz
Jak chcesz uprawiać wyścigi po mieście to polecam benzynę. Diesel służy do
spokojnego, oszczędnego i normalnego toczenia się z ptk. A do ptk. B.


pzdr.
młody fan diesli
macko

3 Data: Czerwiec 28 2009 16:39:20
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Kuba (aka cita) 

macko wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "Szu"  napisał w wiadomości


Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w
dynamicznej jeździe po mieście?
-- --


Dynamiczna jazda po mieście... hahaha nie wiem w jakim mieście
mieszkasz Jak chcesz uprawiać wyścigi po mieście to polecam benzynę.
Diesel służy do spokojnego, oszczędnego i normalnego toczenia się z
ptk. A do ptk. B.

chyba dawno dieslem nie jechales ..

Takie 2,0HDI, czy 2,0TDI ...napędzają auta całkiem dynamicznie .. i to do różnych prędkości
Nawet ich "słabsze" odpowiedniki (1,6HDI i 1,9TDI) dają rade ... i mogą zawstydzić nie jedna benzyne.
ps. podaje tylko przyklady .. bo takie TDCI, czy CDTI, nie wspominając o CDI potrafią nieźne namieszać.

Moje np. 320CDI z automatem w E klasie na kresce z Omegą BFL 3,0V6 z manualem jechało równo z opóźnieniem pół długości auta straconą na starcie (automat vs manual) az do prędkości 210km/h .. po czym wyprzedzilem omege .. i niestety musielismy hamować bo konczylo sie lotnisko.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

4 Data: Czerwiec 28 2009 16:41:51
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Kuba (aka cita) 

.... a i zapomnialem dodac, ze takim dieselkiem jedzie sie o wiele przyjemniej ... bo użyteczne obroty do normalnego poruszania sie po drogach ... oscylują w granicach 1500-2500RPM, a w benzyncie 2000-3500RPM żeby to jakoś jechało.
I choć na zewnątrz jest głośniej .. to w przyzwoitych samochodach w srodku nie słychać różnicy .. no chyba, ze sie cisnie na maksa .. wtedy w benzynkach potrafi zrobić sie głośno.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

5 Data: Czerwiec 28 2009 16:45:06
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Kuba (aka cita) 

no i jeszcze coś - ekonomia.

Tak jak benzyną przy normalnej jeździe na trasie mozna zejść do przyzwoitych poziomów spalania, tak w mieście .. bywa już trudno.
Z dieselem  zdecydowanie mniejsza będzie różnica w spalaniu - trasa/miasto - nawet przy bardziej dynamicznej jeździe niż spokojna.

ps. ciekawostka - minialne srednie zużycie paliwa na odcinku 250km zanotowane w P407SW z silnikiem 1,6HDI 4,2l/100km
Maksymalne 6,6l/100km


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

6 Data: Czerwiec 29 2009 13:39:22
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Arek (G) 

Kuba (aka cita) pisze:

... a i zapomnialem dodac, ze takim dieselkiem jedzie sie o wiele przyjemniej ... bo użyteczne obroty do normalnego poruszania sie po drogach .. oscylują w granicach 1500-2500RPM, a w benzyncie 2000-3500RPM żeby to jakoś jechało.
I choć na zewnątrz jest głośniej .. to w przyzwoitych samochodach w srodku nie słychać różnicy .. no chyba, ze sie cisnie na maksa .. wtedy w benzynkach potrafi zrobić sie głośno.

Jak piszesz o turbo, to bądź sprawiedliwy i porównuj turbo disla z tubo benzyną. To co teraz robisz to zwykły populizm.

A.

7 Data: Czerwiec 28 2009 19:08:27
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: .Peeter 

macko wrote:

Diesel służy do spokojnego, oszczędnego i normalnego toczenia się z
ptk. A do ptk. B.

Chyba wolnossący. A co powiesz o 1.9TDI ARL+, czy o 2.0 TDI 170?
Też do spokojnego toczenia się? Niekoniecznie. :-) Nie wspominając
już nawet o V6 TDI i większych. :-)

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

8 Data: Czerwiec 28 2009 19:15:47
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: cztery 

Chyba wolnossący. A co powiesz o 1.9TDI ARL+, czy o 2.0 TDI 170?
Też do spokojnego toczenia się? Niekoniecznie. :-) Nie wspominając
już nawet o V6 TDI i większych. :-)

Poruszam sie 2.0TDI 170KM. I jak pisali przedpiszacy w trasie jest swietny i naprawde rzadko brakuje mu oddechu, ale w miescie spod swiatel rozpedza sie ociezale i na obroty wchodzi niechetnie.
Wydaje mi sie, ze uczciwie dla tworcy watku byloby porownywac doladowane benzyny z doladowanymi dieslami... o podobnych pojemnosciach.
Wtedy wyjdzie, ze diesle wcale nie sa takie zwawe za to bardzo oszczedne.
Porownania doladowany diesel - wolnossaca benzyna sa troche naciagane.

9 Data: Czerwiec 28 2009 20:48:29
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Kuba (aka cita) 

cztery wydusił z siebie te słowy:

Chyba wolnossący. A co powiesz o 1.9TDI ARL+, czy o 2.0 TDI 170?
Też do spokojnego toczenia się? Niekoniecznie. :-) Nie wspominając
już nawet o V6 TDI i większych. :-)

Poruszam sie 2.0TDI 170KM. I jak pisali przedpiszacy w trasie jest
swietny i naprawde rzadko brakuje mu oddechu, ale w miescie spod
swiatel rozpedza sie ociezale i na obroty wchodzi niechetnie.

eee .. a napewno masz wszytsko ok z samochodem?
Ja rozumiem turbodziury .. ale bez jaj .. dzisiejsze diesleki odjeżdzają całkiem żwawo nawey spod swiateł...\

Wydaje mi sie, ze uczciwie dla tworcy watku byloby porownywac
doladowane benzyny z doladowanymi dieslami... o podobnych
pojemnosciach.

a no pewnoe, ze byloby uczciwie

Wtedy wyjdzie, ze diesle wcale nie sa takie zwawe za to bardzo
oszczedne. Porownania doladowany diesel - wolnossaca benzyna sa
troche naciagane.

Nie do konca .. bo takie pojemności 1,6-2,0 w wolnossącej benzynie i 1,6-2,0 z turbodieslem są bardzo porównywalne - choć nie każdy z każdym, bo różne silniki mają różne charakterysktyki


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

10 Data: Czerwiec 28 2009 20:53:58
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: cztery 

Poruszam sie 2.0TDI 170KM. I jak pisali przedpiszacy w trasie jest
swietny i naprawde rzadko brakuje mu oddechu, ale w miescie spod
swiatel rozpedza sie ociezale i na obroty wchodzi niechetnie.

eee .. a napewno masz wszytsko ok z samochodem?

Przejechalem nim 20kkm a kupilem nowego. Raczej wszystko z nim ok.

Ja rozumiem turbodziury .. ale bez jaj .. dzisiejsze diesleki odjeżdzają całkiem żwawo nawey spod swiateł...\

Oczywiscie, da sie. Ale wsiadz chocby do 1.8 TSI jaki w trasie moim zdaniem gorzej wyprzedza niz 2.0 TDI i zobaczysz jak szybko spod swiatel i lekko sie rusza.

Wtedy wyjdzie, ze diesle wcale nie sa takie zwawe za to bardzo
oszczedne. Porownania doladowany diesel - wolnossaca benzyna sa
troche naciagane.

Nie do konca .. bo takie pojemności 1,6-2,0 w wolnossącej benzynie i 1,6-2,0 z turbodieslem są bardzo porównywalne - choć nie każdy z każdym, bo różne silniki mają różne charakterysktyki

Dlaczego bardzo porownywalne ?
Dlaczego nie porownywac 2.0 doladowanego diesla i doladowanej benzyny - np. w VW 2.0 TDI vs. 2.0 TFSI ?

11 Data: Czerwiec 28 2009 21:06:08
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Kuba (aka cita) 

cztery wydusił z siebie te słowy:



Oczywiscie, da sie. Ale wsiadz chocby do 1.8 TSI jaki w trasie moim
zdaniem gorzej wyprzedza niz 2.0 TDI i zobaczysz jak szybko spod
swiatel i lekko sie rusza.

jeździlem różnymi ... i wiem o czym piszesz ..
Przy czym nie wiem, czy Ty wiesz, ze jestem po stronie diesla :P


Nie do konca .. bo takie pojemności 1,6-2,0 w wolnossącej benzynie i
1,6-2,0 z turbodieslem są bardzo porównywalne - choć nie każdy z
każdym, bo różne silniki mają różne charakterysktyki

Dlaczego bardzo porownywalne ?
Dlaczego nie porownywac 2.0 doladowanego diesla i doladowanej benzyny
- np. w VW 2.0 TDI vs. 2.0 TFSI ?


A porónywalne są bo .. są. Moce miewają podobne, pojemności tez. śmiało mozna porównywać.
Choć uważam, ze porównania bedą na korzysc diesla (choć nie każdy diesel jest lepszy od dowolnej benzyny bo jedne są lepsze a inne gorsze to chyba jasne)

A czy ja napisałe,, zeby nie porównywać turbo z turbo? Napisałem jednynie, ze nawet do wolnossącej benzyny porownanie wypada korzystnie.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

12 Data: Czerwiec 29 2009 11:06:40
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Toworek 

Kuba (aka cita) pisze:

cztery wydusił z siebie te słowy:



Oczywiscie, da sie. Ale wsiadz chocby do 1.8 TSI jaki w trasie moim
zdaniem gorzej wyprzedza niz 2.0 TDI i zobaczysz jak szybko spod
swiatel i lekko sie rusza.

jeździlem różnymi ... i wiem o czym piszesz ..
Przy czym nie wiem, czy Ty wiesz, ze jestem po stronie diesla :P


Nie do konca .. bo takie pojemności 1,6-2,0 w wolnossącej benzynie i
1,6-2,0 z turbodieslem są bardzo porównywalne - choć nie każdy z
każdym, bo różne silniki mają różne charakterysktyki

Dlaczego bardzo porownywalne ?
Dlaczego nie porownywac 2.0 doladowanego diesla i doladowanej benzyny
- np. w VW 2.0 TDI vs. 2.0 TFSI ?


A porónywalne są bo .. są. Moce miewają podobne, pojemności tez. śmiało mozna porównywać.
Choć uważam, ze porównania bedą na korzysc diesla (choć nie każdy diesel jest lepszy od dowolnej benzyny bo jedne są lepsze a inne gorsze to chyba jasne)

A czy ja napisałe,, zeby nie porównywać turbo z turbo? Napisałem jednynie, ze nawet do wolnossącej benzyny porownanie wypada korzystnie.

co ty bredzisz? porównujesz turbo diesla do wolnossącej benzyny i mówisz że nawet z wolnossącą wypada korzystnie? to że niby turbo benzyna będzie słabsza?

doładowanie to w rzeczywistości nic innego jak zwiększenie pojemności silnika - przez wtłoczenie "więcej do mniejszego" więc żeby porównanie było obiektywne to możesz porównywać tylko turbo diesla z turbo benzyną. a nie piszesz tu że 3.0 TDI jest mocniejsze NAWET OD 1.6 16v co to za porównania w ogóle.

13 Data: Czerwiec 28 2009 23:12:53
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: GF 

Poruszam sie 2.0TDI 170KM. I jak pisali przedpiszacy w trasie jest
swietny i naprawde rzadko brakuje mu oddechu, ale w miescie spod
swiatel rozpedza sie ociezale i na obroty wchodzi niechetnie.

eee .. a napewno masz wszytsko ok z samochodem?
Ja rozumiem turbodziury .. ale bez jaj .. dzisiejsze diesleki odjeżdzają całkiem żwawo nawey spod swiateł...\

Jak porownujemy rozne silniki to musimy uwzglednic moc jaka dysponuja. Wiadomo, ze 2.0TDI rusza zwawo z miejsca, ale slabo sie to ma do 2.0TFSI. Turbodziura plus DPF dodatkowo ograniczaja mozliwosci tego silnika. Tylko po co komu osiagi w skali 0-100km/h, jak dla mnie liczy sie 50-100, 80-120, 130-170, i calosc licze przez koszty uzytkowania.

Do diesla doplacilem mniej niz 1k euro, a paliwo w tej chwili wychodzi mi jakies 30% taniej. Jezdze nie ekonomicznie wykorzystuja w pelni osiagi auta i w tych warunkach polecam diesla (byle nie do miasta).

s

14 Data: Czerwiec 28 2009 21:27:54
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: .Peeter 

cztery wrote:

Poruszam sie 2.0TDI 170KM. I jak pisali przedpiszacy w trasie jest
swietny i naprawde rzadko brakuje mu oddechu, ale w miescie spod
swiatel rozpedza sie ociezale i na obroty wchodzi niechetnie.

A ja poruszam się 1.9TDI 185KM i w trasie jest świetnie, wyprzedzanie
na dowolnym biegu płynne, szybkie i bezpieczne. Na mieście ze świateł
startuje na tyle ostro, że nie ma najmniejszego problemu ze zrobieniem
z 1 biegu jednego wielkiego piszczącego horroru (bez strzału ze
sprzęgła!), a drugi i trzeci bieg wbijają w fotel niemiłosiernie.

Podejrzewam, że benzyna turbo o tej samej mocy rozpędzałaby się do
100km/h szybciej niż diesel, ale to głównie z powodu innych przełożeń,
diesel osiąga 100km/h na 3 biegu, benzyna na 2. :-)

Trzeba by wziąć dwa auta, najlepiej ten sam model, w wersjach o takiej
samej mocy i zrobić im drag race 0-200km/h, żeby diesel zniwelował
stratę na 2 pierwszych biegach. :-)

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

15 Data: Czerwiec 28 2009 23:44:11
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: radxcell 

*.Peeter* wrote in

Trzeba by wziąć dwa auta, najlepiej ten sam model, w wersjach o takiej
samej mocy i zrobić im drag race 0-200km/h, żeby diesel zniwelował
stratę na 2 pierwszych biegach. :-)

to sie nazywa 1/4 mili :)

pozdr, rdx

16 Data: Czerwiec 29 2009 02:44:12
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: .Peeter 

radxcell wrote:

to sie nazywa 1/4 mili :)

Sądzę, że na dystansie 400 metrów auta o takiej mocy nie będą
w stanie osiągnąć 200km/h. :-) Muszę to zweryfikować któregoś
razu, tylko jeszcze nie wiem jak. ;-)

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

17 Data: Czerwiec 27 2009 21:29:53
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Jacek_P 

Szu napisal:

Z drugiej strony słyszałem opinię, że diesle z turbinami posiadają 
największy moment obrotowy juz od 2 tys obrotów, znacznie
przewyższajacy max moment obrotowy silników beznynowych, ktory zaczyna sie 
dopiero od 3,5-4 tys obr., w zwiazku z tym w dizlach
znacznie lepiej czuć przyspieszenie od benzyn, aż wciska d*** w fotel.

Fakt. Wciska :) Przy dynamicznym starcie do dalszego pelzania po miescie.

Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w 
dynamicznej jeździe po mieście?

Oba. Aczkolwiek przy porownaniu startu (Astra II 1.6 benzyna+LPG) vs (Xsara 1.6 HDI),
Xsara ma wieksze poczatkowe przyspieszenie po czym slabnie, natomiast Astra
rozkreca sie nieco wolniej, ale za to nie slabnie przy wiekszej predkosci..
A co do 'dynamicznej' jazdy: za ostatni tydzien pelzania po Krakowie
komputer mi zameldowal przecietna predkosc 27 km/h. No wiec ta dynamika
to jedynie szybkie wlaczanie sie z wlotow. Potem pelzniesz jak pozostali.
--
Pozdrawiam,

Jacek

18 Data: Czerwiec 28 2009 02:52:05
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Michał 


> dynamicznej je=BCdzie po mie=B6cie?

Oba. Aczkolwiek przy porownaniu startu (Astra II 1.6 benzyna+LPG) vs (Xsa=
ra 1.6 HDI),
Xsara ma wieksze poczatkowe przyspieszenie po czym slabnie, natomiast Ast=
ra
rozkreca sie nieco wolniej, ale za to nie slabnie przy wiekszej predkosci=
..
A co do 'dynamicznej' jazdy: za ostatni tydzien pelzania po Krakowie
komputer mi zameldowal przecietna predkosc 27 km/h. No wiec ta dynamika
to jedynie szybkie wlaczanie sie z wlotow. Potem pelzniesz jak pozostali.
-- =20

Oooo to ja odpowiem bo z dieslami mam doświadczenie zbliżone do 0.
jeździłem tylko kilkoma, więc moge do bęzyny porównywać bez przyzyczajeń :)

-diesel też jeździ i to dobrze
-hałas i hałas na postoju zalezy od auta
-generalnie zupełnie normalnie jeździ :)
auta jakie pamiętam:
-vw polo: głośne ale jeździ
-lancia k 2.5t: głośniejsze niż bęzyna 2.0, słychać troszkę turbo, nie ma
kopa ale równo i szybko przyśpiesza.
-stary merc e (chyba 3.0) automat: cichy fajny, jeździło jak bęzyna


Co do krakowa i 27km/h - w zimie jest więcej :) 34km/h szybciej się można
rozpędzać bo ruch mniejszy, zwłaszcza jak sypie.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Czerwiec 27 2009 23:55:56
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: J.F. 

On Sat, 27 Jun 2009 23:17:19 +0200,  Szu wrote:

Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w realnych osiągach silników 
diesla w porównaniu z silnikami benzynowi,
o tej samej pojemności.

Nie patrz na pojemnosc, patrz na moc.

Generalnie słyszałem opinię, że diesle są słabsze 
bo np. mają większą masę, wolniej wchodzą
na obroty i słabiej przyśpieszają

Turbodiesli dotyczy to w mniejszym stopniu :-)

i nie służa do szybkiej, ostrej jazdy.

Eee tam :-)

Z drugiej strony słyszałem opinię, że diesle z turbinami posiadają 
największy moment obrotowy juz od 2 tys obrotów, znacznie
przewyższajacy max moment obrotowy silników beznynowych, ktory zaczyna sie 
dopiero od 3,5-4 tys obr.

A przelozenie skrzyn to kompensuje.

Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w 
dynamicznej jeździe po mieście?

Za to jak sie stoi w korku to diesel bardziej trzesie i halasuje :-)

A miedzy dieslami sa pewne roznice.

J.

20 Data: Czerwiec 29 2009 00:47:59
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-06-27, J.F  wrote:

Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w 
dynamicznej jeździe po mieście?

Za to jak sie stoi w korku to diesel bardziej trzesie i halasuje :-)

Z drugiej strony gwałtowne wyprzedzanie nie budzi śpiących pasażerów. [*]

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

* - i wcale się nie przynam, że to z porównania 2.5TDI, którym TIRa mogę
łyknąć na 4 z 1,4NoPB, który z kolei wymusza wrzucenie 3 i dociągnięcia
do 5-5.5tys obrotów ;-)

21 Data: Czerwiec 29 2009 11:19:24
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Toworek 

Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2009-06-27, J.F  wrote:

Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w  dynamicznej jeździe po mieście?
Za to jak sie stoi w korku to diesel bardziej trzesie i halasuje :-)

Z drugiej strony gwałtowne wyprzedzanie nie budzi śpiących pasażerów. [*]

za to budzi całą okolicę bo wyjącego diesla wchodzącego na wyższe obroty nawet świst turbiny nie zagłuszy. Akurat mieszkam przy dłuższej prostej i w kółko budzi mnie jakiś debil katujący klekota


Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

* - i wcale się nie przynam, że to z porównania 2.5TDI, którym TIRa mogę
łyknąć na 4 z 1,4NoPB, który z kolei wymusza wrzucenie 3 i dociągnięcia
do 5-5.5tys obrotów ;-)

no super, dobrze że nie porównałeś do malucha 0,65 l. A do ilu ty dokręcasz tego traktora na 4 jak wyprzedzasz, czy aby nie w okolice 4krpm czyli do końca? może porównaj do jakiejś benzyny o zbliżonej pojemności i mocy a nie do 2 razy mniejszego silnika, który jak widzisz też daje sobie radę z tym tdi tylko musi zredukować bieg?

22 Data: Czerwiec 29 2009 12:19:59
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-06-29, Toworek  wrote:

* - i wcale się nie przynam, że to z porównania 2.5TDI, którym TIRa mogę
łyknąć na 4 z 1,4NoPB, który z kolei wymusza wrzucenie 3 i dociągnięcia
do 5-5.5tys obrotów ;-)

no super, dobrze że nie porównałeś do malucha 0,65 l.

Smaila to Ty widział?

A do ilu ty dokręcasz tego traktora
na 4 jak wyprzedzasz, czy aby nie w okolice 4krpm czyli do końca? może porównaj do jakiejś
benzyny o zbliżonej pojemności i mocy a nie do 2 razy mniejszego silnika, który jak
widzisz też daje sobie radę z tym tdi tylko musi zredukować bieg?
                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nie daje sobie rady, bo jest prawie dwa razy słabszy.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

23 Data: Czerwiec 28 2009 23:04:55
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: R2r 

J.F. pisze:

Za to jak sie stoi w korku to diesel bardziej trzesie i halasuje :-)
Eee tam :-)

A miedzy dieslami sa pewne roznice.
O, o, o! Właśnie! :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

24 Data: Czerwiec 28 2009 12:14:59
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Jakub Jewuła 

Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w realnych osiągach
silników diesla w porównaniu z silnikami benzynowi,
o tej samej pojemności. Generalnie słyszałem opinię, że diesle są
słabsze bo np. mają większą masę, wolniej wchodzą
na obroty i słabiej przyśpieszają i nie służa do szybkiej, ostrej jazdy.

To raczej stare dizle, nowoczesnymi jezdzi sie niezle o ile nie maja
za duzej "turbo dziury".

Z drugiej strony słyszałem opinię, że diesle z turbinami posiadają
największy moment obrotowy juz od 2 tys obrotów, znacznie
przewyższajacy max moment obrotowy silników beznynowych, ktory
zaczyna sie dopiero od 3,5-4 tys obr., w zwiazku z tym w dizlach
znacznie lepiej czuć przyspieszenie od benzyn, aż wciska d*** w fotel.

Ano tak jest - jezdzilem QUBO zarowno z silnikiem 1.4 benzyna
jak i 1.3 turbo dizel. Benzyna ciagnie caly czas, slabo ale ciagnie.
Klekot ponizej 2000obr/min ciagnie slabiej niz benzyna, ale jak juz
wejdzie na 2000obr to tak jak piszesz - wciska w fotel. Szkoda tylko,
ze ponizej tego zakresu obrotow jedzie slamazarnie...

Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w
dynamicznej jeździe po mieście?

Najlepiej w miescie sprawdza sie rower, w dodatku najzdrowiej.
Chyba, ze masz na mysli miasto bez korkow ;)

q

25 Data: Czerwiec 29 2009 00:49:46
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-06-28, Jakub Jewuła  wrote:

Ano tak jest - jezdzilem QUBO zarowno z silnikiem 1.4 benzyna
jak i 1.3 turbo dizel. Benzyna ciagnie caly czas, slabo ale ciagnie.
Klekot ponizej 2000obr/min ciagnie slabiej niz benzyna, ale jak juz
wejdzie na 2000obr to tak jak piszesz - wciska w fotel. Szkoda tylko,
ze ponizej tego zakresu obrotow jedzie slamazarnie...

Za to poniżej jedzie *tanio*. Gorzej, że jak przy 2-2.5tys obrotów
zaczyna ciągnąć to niestety przy 4-4.5 kończy (diesel jako taki, bez
odniesienia do konkretnego modelu)

Pzdr,
Krzysie Kiełczewski

26 Data: Czerwiec 28 2009 10:44:20
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: xs 

Szu  napisał(a):

Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w 
dynamicznej jeździe po mieście?

Jezdze na zmiane zarowno dieslem jak i benzyna, a ze nie jestem zatwardzialym
zwolennikiem zadnego z nich to moge napisac to obiektywnie. Jezeli chodzi o
jazde w trasie to tylko i wylacznie diesel (oczywiscie zaden wolnossacy mul
czy mala kosiarka w stylu 1.5 dci). Nizsze obroty, mniejszy hasal i brak
koniecznosci dokrecania do czerwonego zeby szybko wyprzedzic, wystarczy
trzymac >2k rpm w dieslu, no i to spalanie wychodzi bajeczne mimo ciaglego
wyprzedzania. Jezeli chodzi o jazde w miescie to tylko i wylacznie benzyna. W
dieslu w miescie wkurza niemilosiernie ultrakrotka jedynka i dwojka, do tego
ta kureska turbodziura. Dojezdzam do skrzyzowania, jestem na
podporzadkowanej, chce skrecic w prawo, zwalaniam do 20 km/h, wrzucam dwojke
(jedynka za chiny ludowe nie wejdze, a nie chce mi sie miedzygazu robic) i
widze ze mam miejsce, wiec wyjezdzam ale oczywiscie na dwojce jest gowno a
nie przyspieszenie i ten za mna juz dojezdza mi do zderzaka i dopiero po
chwili jest walniecie w plecy i odjazd, bo laskawie turbosprezarka zaczela
pompowac. W benzynce wbijam jedynke przy 30 km/h bez problemu, nie ma tez nic
piekniejszego niz dokrecajaca sie dwojka do 7 tys obr przy 100 km/h. Zawsze
jak tne sie spod swiatel z dieslem to diesel fajnie skacze jak pileczka co
chwile zmieniajac przelozenia i tym samym tracac za kazdym razem kilka
metrow ;) A moment obrotowy to wielka sciema, juz mi sie zdarzalo klepac moja
benzynka diesle z 4x wiekszym momentem ;) Za to na trasie... ;)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Czerwiec 30 2009 14:12:28
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: jacek2v 

On 28 Cze, 12:44, "xs"  wrote:

Szu  napisał(a):

[...]W benzynce wbijam jedynke przy 30 km/h bez problemu, nie ma tez nic
piekniejszego niz dokrecajaca sie dwojka do 7 tys obr przy 100 km/h. Zawsze
jak tne sie spod swiatel z dieslem to diesel fajnie skacze jak pileczka co
chwile zmieniajac przelozenia i tym samym tracac za kazdym razem kilka
metrow ;) A moment obrotowy to wielka sciema, juz mi sie zdarzalo klepac moja
benzynka diesle z 4x wiekszym momentem ;) Za to na trasie... ;)

Fajnie to opisałeś, ale lekkie sprostowanie są diesle i diesle, a
krótka jedynka to kwestia nie silnika tylko skrzyni.
Jakoś się tak utarło, że do diesli wsadzają krótkie przełożenia i nie
wiem dlaczego. Chlubnym wyjątkiem jest Subaru Legacy 2.0D, z dwójką do
120km/h :)

A moment to nie ściema, na trasie wrzucam 6 bieg i bez problemu
wyprzedzam wszystko co się rusza :)
A czasami nawet w lekkim korku jest to przydatne bo wrzucam dwójkę
puszczam gaz i samochód sam się toczy :) - chociaż czy to diesel czy
benzynka nie ma to jak automat i to najlepiej bezstopniowy :)


Zdrówko
Jacek

28 Data: Lipiec 01 2009 08:00:07
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: J.F. 

On Tue, 30 Jun 2009 14:12:28 -0700 (PDT),  jacek2v wrote:

Fajnie to opisałeś, ale lekkie sprostowanie są diesle i diesle, a
krótka jedynka to kwestia nie silnika tylko skrzyni.
Jakoś się tak utarło, że do diesli wsadzają krótkie przełożenia i nie
wiem dlaczego. Chlubnym wyjątkiem jest Subaru Legacy 2.0D, z dwójką do
120km/h :)

Spojrz na ch-ke silnika. Turbo Diesel ciagnie gdzies miedzy 2000 a
4000 obrotow moze troche szerzej. Z taka dwojka ciagnie dopiero od
~50, a na czym wczesniej jechac ?
No chyba ze moc i moment takie ze i wolniej asfalt wyrywa :-)

A moment to nie ściema, na trasie wrzucam 6 bieg i bez problemu
wyprzedzam wszystko co się rusza :)

A jaka masz moc ?
Bo i benzyna od 3000 rpm niezle ciagnie, a i wczesniej jej moment tak
dramatycznie nie spada..

A czasami nawet w lekkim korku jest to przydatne bo wrzucam dwójkę
puszczam gaz i samochód sam się toczy :)

Ale co - benzynka sie nie potoczy ?

J.

29 Data: Lipiec 04 2009 02:55:14
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: jacek2v 

On 1 Lip, 08:00, J.F.  wrote:

On Tue, 30 Jun 2009 14:12:28 -0700 (PDT),  jacek2v wrote:
>Fajnie to opisa e , ale lekkie sprostowanie s diesle i diesle, a
>kr tka jedynka to kwestia nie silnika tylko skrzyni.
>Jako si tak utar o, e do diesli wsadzaj kr tkie prze o enia i nie
>wiem dlaczego. Chlubnym wyj tkiem jest Subaru Legacy 2.0D, z dw jk do
>120km/h :)

Spojrz na ch-ke silnika. Turbo Diesel ciagnie gdzies miedzy 2000 a
4000 obrotow moze troche szerzej. Z taka dwojka ciagnie dopiero od
~50, a na czym wczesniej jechac ?
No chyba ze moc i moment takie ze i wolniej asfalt wyrywa :-)

Charakterystyka charakterystyką, ale liczy się jak to jedzie. Ja
jechałem i czułem i widziałem, dwójka wrzucona została od ok.20 km/h i
aż do 120km/h - potem wrzuciłe 3 bo nieprzyzwyczajony jestem, ale
można jeszcze było ciągnąć :) I się nie woliło.

>A moment to nie ciema, na trasie wrzucam 6 bieg i bez problemu
>wyprzedzam wszystko co si rusza :)

A jaka masz moc ?
Bo i benzyna od 3000 rpm niezle ciagnie, a i wczesniej jej moment tak
dramatycznie nie spada..

ja mam 150KM i 350 Nm@ 1800rpm
np. subaru 2.0 ma 196Nm @ 3200rpm - co wydaje mi się bardzo dobrym
wynikiem :P

>A czasami nawet w lekkim korku jest to przydatne bo wrzucam dw jk
>puszczam gaz i samoch d sam si toczy :)

Ale co - benzynka sie nie potoczy ?

Ja takiej benzynki nie widziałem, aby bez gazu się toczyła (poprzedni
mój diesel nawet przyśpieszał :) - może jakiś przykład ? - oczywiście
może jakby była wystarczająco mocna :)

30 Data: Czerwiec 28 2009 15:10:42
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: GF 

Jak to więc wygląda w praktyce, które silniki lepiej sprawdzają się w dynamicznej jeździe po mieście?

Na takie pytanie jest jedna odpowiedz, tylko silnik benzynowy (najlepiej turbo). Diesel w miescie to za krotka I i II, maly zakres obrotow i zimno w zimie. Ogolnie jazda bardziej toporna i meczaca jest. A spalanie 10 (mocny diesel w duzym miescie, ~200KM) czy 15l/100km (mocna benzyna, 200KM) wlasciwie niema znaczenia.

Dluzsze trasy to inna sprawa. Moj diesel (2.0TDI, 170KM) w trasie przy ciaglym wyprzedzaniu ma spalanie rzedu 7-8l, co wraz z nizsza cena paliwa robi roznice. Na autostradzie tez jakos nie widac wyzszosci silnikow beznynowych (wiekszy v-max). Przy predkosciach ~200km/h* spalanie wychodzi jakies 10l (srednia z 250km), i jak ktos sie przyczepi to na 90% bedzie to jakis mocny diesel. Auta benzynowe w takich warunkach bardzo szybko szukaja stacji, wiec to nie jest wielkie pocieszenie ze daja rade przez 5-10km. Jazda pod gore dieslem przy duzej predkosci to sama przyjemnosc.

*sa kraje gdzie to jest legalne

pozdrawiam,
s

31 Data: Czerwiec 28 2009 15:23:25
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Irokez 

Użytkownik "Szu"  napisał w wiadomości

Generalnie słyszałem opinię, że diesle są słabsze  bo np. mają większą masę, wolniej wchodzą
na obroty i słabiej przyśpieszają i nie służa do szybkiej, ostrej jazdy.

eetam.. ktoś ściemnia...

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

32 Data: Czerwiec 29 2009 10:58:58
Temat: Re: Diesel a benzyna
Autor: Toworek 

Szu pisze:


Witam,

Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w realnych osiągach silników diesla w porównaniu z silnikami benzynowi,
o tej samej pojemności.

Jeżeli o tej samej pojemności (czyli bez doładowania, bo turbo to nic innego niż "zwiększenie pojemności" cylindra - przez wtłoczenie tam więcej niż normalnie by weszło samo :) to nie ma co porównywać diesla do benzyny bo po prostu wolnossący diesel nie ma osiągów, to po prostu jedzie. Nadaje się do traktora, agregatu, cięzarówki itd. gdzie dynamiczna jazda nie jest potrzebna.

Doładowany diesel to już inna bajka, ale doładowana benzyna IMHO i tak zawsze będzie dawała lepsze osiągi vide np. bmw 335i i 335d :)

Diesel a benzyna



Grupy dyskusyjne