Grupy dyskusyjne   »   Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/

Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/



1 Data: Lipiec 20 2007 11:36:03
Temat: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: kauzyperda 

Czy ktos moze ma jakies doswiadczenia z silnikiem diesla 177KM DCat Toyoty?

Ogolnie znalazlem niewiele informacji nt. tego silnika, znacznie wiecej jest na temat 150 KM, a chodzi mi przede wszystkim o wrazenia z jazdy i ogole opinie, takze przy wiekszych predkosciach - roznica mocy w sumie niezbyt duza, ale wiadomo nieco wiecej mocy kusi :-)
Wyczytalem glownie ze bardziej wrazliwy na jakos paliwa no i silnik wagowo lzejszy

pozdr
luck



2 Data: Lipiec 20 2007 11:59:04
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Fri, 20 Jul 2007 11:36:03 +0200
kauzyperda  napisał:

Ogolnie znalazlem niewiele informacji nt. tego silnika, znacznie

Słabo szukałeś

wiecej jest na temat 150 KM, a chodzi mi przede wszystkim o wrazenia
z jazdy i ogole opinie, takze przy wiekszych predkosciach - roznica
mocy w sumie niezbyt duza, ale wiadomo nieco wiecej mocy kusi :-)

Moc ma tu mało do rzeczy - za to moment obrotowy 400Nm w porównaniu do
320 w "150" - to już duża różnica. Nie jeździłem, ale na pewno czuje
się to podczas wyprzedzania

Wyczytalem glownie ze bardziej wrazliwy na jakos paliwa no i silnik
wagowo lzejszy

Wagowo to raczej nie - to praktycznie ten sam silnik, ale ze znacznie
lepszym osprzętem (zwłaszcza układem wtryskowym). A co do wrażliwości na
paliwo - tak, toleruje tylko 50ppm siarki, podczas gdy słabsze diesle
Toyoty już 500ppm. Dodałbym też potencjalne problemy z przeniesieniem
napędu - przy takim momencie obrotowym można spodziewać się kłopotów z
kołem dwumasowym.

BTW - miałem niedawno podobne dylematy, ale kupiłem wreszcie ave
z nowym dieselkiem 2,0 126KM/300Nm - w porównaniu z 2,2 150KM/320Nm jest
tylko małą odrobinę mniej żwawy (ale ciągle o niebo lepszy od
dwulitrowej "benzynki"), nieco większą ma turbodziurę, spokojnie osiąga
licznikowe 200kph, zużycie paliwa malutkie jak na tę masę samochodu -
od 5,3 do 6,2 na 100km - raz osiągnąłem 7,5/100, ale to był pierwszy
bak, potem nawet nie zbliżyłem się do tej wartości. 5,3/100 to niemal
totalna emerytura, wytrzymałem taką jazdę przez dystans jednego baku
(średnia prędkość z baku to ok. 55kph) , ale przy normalnej, dość
dynamicznej jeździe (średnia z baku ok 70 kph) spokojnie mieści się w
"6".


--
Tomasz Nowicki

3 Data: Lipiec 20 2007 12:06:29
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik Tomasz Nowicki napisał:

[cut]

BTW - miałem niedawno podobne dylematy, ale kupiłem wreszcie ave
z nowym dieselkiem 2,0 126KM/300Nm - w porównaniu z 2,2 150KM/320Nm jest
tylko małą odrobinę mniej żwawy (ale ciągle o niebo lepszy od
dwulitrowej "benzynki"), nieco większą ma turbodziurę, spokojnie osiąga
licznikowe 200kph, zużycie paliwa malutkie jak na tę masę samochodu -
od 5,3 do 6,2 na 100km - raz osiągnąłem 7,5/100, ale to był pierwszy
bak, potem nawet nie zbliżyłem się do tej wartości. 5,3/100 to niemal
totalna emerytura, wytrzymałem taką jazdę przez dystans jednego baku
(średnia prędkość z baku to ok. 55kph) , ale przy normalnej, dość
dynamicznej jeździe (średnia z baku ok 70 kph) spokojnie mieści się w
"6".

No to okreslenie "odrobine mniej zwawy" to takie troche lekko powiedziane, to tak samo jak z VAG 100KM i 130KM, roznica jest spora, w przyspieszeniu to nawet 2-3s zaleznie od modelu.

--
Pozdrawiam,
Maciej Browarczyk

4 Data: Lipiec 20 2007 12:36:16
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Fri, 20 Jul 2007 12:06:29 +0200
Maciej Browarczyk  napisał:

No to okreslenie "odrobine mniej zwawy" to takie troche lekko
powiedziane, to tak samo jak z VAG 100KM i 130KM, roznica jest spora,
w przyspieszeniu to nawet 2-3s zaleznie od modelu.

Porównuję tu osobiste wrażenia po jazdach obydwoma modelami - przy
przyspieszaniu moc nie jest parametrem kluczowym - ale moment obrotowy
- a ten różni się o 5% (silnik 150KM ma moment 310NM, nie 320 jak
podawałem), zaś jego rozwijanie jest podobne
- ciut szybsze w silniku 2,2. Przy pomiarach pewnie różnice byłyby
sekundowe - tak to odczuwam, chociaż nie chciało mi się mierzyć. Tak
czy owak różnica względem benzyny 2,0 jest powalająca w każdym z tych
diesli

Zainteresowani niech sobie obejrzą http://www.d-4d.nextmedia.pl/ok.html
oraz stronę toyota-media.com (wymaga rejestracji)

--
Tomasz Nowicki

5 Data: Lipiec 20 2007 12:55:23
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik Tomasz Nowicki napisał:

[cut]

eee, marketingowy chwyt momentu, moc wplywa i to sporo.

--
Z powazaniem,
Maciej Browarczyk

6 Data: Lipiec 20 2007 13:51:28
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Fri, 20 Jul 2007 12:55:23 +0200
Maciej Browarczyk  napisał:

eee, marketingowy chwyt momentu, moc wplywa i to sporo.

A co ma do fizyki marketing?

http://vettenet.org/torquehp.html


--
Tomasz Nowicki

7 Data: Lipiec 20 2007 15:01:10
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Agent 


Użytkownik "Tomasz Nowicki"  napisał w wiadomości

Dnia Fri, 20 Jul 2007 12:55:23 +0200
Maciej Browarczyk  napisał:

eee, marketingowy chwyt momentu, moc wplywa i to sporo.

A co ma do fizyki marketing?

Akurat w kwestii przyspieszenia od 0 do 100 km/h moment jest nie wazny; liczy się moc. Wiem że teraz to zaraz się znajdą eksperci co zaprzeczą ale właśnie taka jest fizyka czy raczej mechanika. Wynika to z prostego wzoru na moc która rośnie jesli rośnie moment lub obroty. Tak więc mając duzy moment ale małe obroty mamy małą moc która nie pozwoli szybko przyspieszyć. Jeśli zaprojektowac przkładnie która oddaje moc w sposób bezstopniowy to silnikiem motocyklowym np 100 KM/12000 obr i małym momencie uzyskamy te same przyspieszenie co z diesla 2,0 100 KM/4000 obr  o wielkim momencie

8 Data: Lipiec 20 2007 16:41:28
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Fri, 20 Jul 2007 15:01:10 +0200
"Agent"  napisał:

Akurat w kwestii przyspieszenia od 0 do 100 km/h moment jest nie
wazny; liczy się moc. Wiem że teraz to zaraz się znajdą eksperci co
zaprzeczą ale właśnie taka jest fizyka czy raczej mechanika. Wynika
to z prostego wzoru na moc która rośnie jesli rośnie moment lub
obroty. Tak więc mając duzy moment ale małe obroty mamy małą moc
która nie pozwoli szybko przyspieszyć. Jeśli zaprojektowac przkładnie
która oddaje moc w sposób bezstopniowy to silnikiem motocyklowym np
100 KM/12000 obr i małym momencie uzyskamy te same przyspieszenie co
z diesla 2,0 100 KM/4000 obr  o wielkim momencie

I właśnie dlatego przy starcie zatrzymanym avensisy 150-konne, diesel i
benzyniak, przyspieszają do 100kph w podobnym czasie. Jednak
międzyprzyspieszenia już wyglądaja inaczej, zwłaszcza, że diesel,
ciągnąc od samego dołu, sprawia wrażenie znacznie żwawszego, niż
benzyna (mimo że powyżej 3500 obrotów benzyna dopiero zaczyna się
rozpędzać, a diesel już zdycha). Właśnie to miałem na uwadze, albowiem
to przyspieszenie np. od 60 do 100 czy od 80 do 120 jest w codziennej
eksploatacji ważne (wyprzedzanie), a nie zryw od zera do setki. Tylko
przypał w codziennej eksploatacji zamyka budzik na każdym biegu, wyjąc
i drąc opony - więc parametr ten ma znaczenie drugorzędne. Natomiast
przy wyprzedzaniu zalecane jest pełne wykorzystanie możliwości
samochodu, by jak najbardziej skrócić czas tego manewru i tu wysoki
moment przy stosunkowo niskich obrotach pozwala zyskać przewagę nad
podobnym  benzyniakiem. Oczywiście, "wninna" jest turbina
zoptymalizowana na niski zakres obrotów - diesle bez doładowania są
mułowate i tyle (choć już chyba nawet VW ich nie robi)

--
Tomasz Nowicki

9 Data: Lipiec 20 2007 15:37:54
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: GlennBp 

Tutaj macie ciekawe zestawienie pierwsze benzyn:
http://www.km77.com/marcas/renault/2005/laguna/20t-p/m02.asp
i dyszli
http://www.km77.com/marcas/toyota/2005/avensis/22d/m02.asp

tak naprawde istotna jest pierwsza rubryka "bezbiegowa" czyli przyspieszenie
80-120 na najszybsyzm biegu.

Co do tematu, silnik wydaje sie ciekawy, avensis nie jechalem, ale corolla verso
z tym silnikiem i owszem, Zgrzyty byly 2, zuzycie paliwa(do tego kolega tankowal
drozsze typu fi pałer czy cos) i bak, nie mozna bylo zatankowac deklarowanej
pojemnosci, teraz ma drugi bak i jest to samo. Trasa wodzislaw slaski-
jastarnia-wodzislaw rzekomo 4 tankowania. W najblizszym czasie, bede mial okazje
potestowac ave 2.2 kombi, ale z 150 konnym dieslem, ze szczegolnym naciskiem na
porownanie dynamike.   Ciekawy jestem wynikow w porownaniu do mojej parszywej.
Pozdrowienia
Luca
LII 2.0T Grandtour
V70 2.5 Tdi Czarna Chmura

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

10 Data: Lipiec 20 2007 17:52:46
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia 20 Jul 2007 17:37:54 +0200
"GlennBp"  napisał:

tankowania. W najblizszym czasie, bede mial okazje potestowac ave 2.2
kombi, ale z 150 konnym dieslem, ze szczegolnym naciskiem na
porownanie dynamike.   Ciekawy jestem wynikow w porownaniu do mojej

To nie zapomnij napisać, co ci wyszło

--
Tomasz Nowicki

11 Data: Lipiec 20 2007 15:55:59
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: GlennBp 

Dnia 20 Jul 2007 17:37:54 +0200
"GlennBp"  napisał:

> tankowania. W najblizszym czasie, bede mial okazje potestowac ave 2.2
> kombi, ale z 150 konnym dieslem, ze szczegolnym naciskiem na
> porownanie dynamike.   Ciekawy jestem wynikow w porownaniu do mojej

To nie zapomnij napisać, co ci wyszło

Ok,
w przyszly weekend powinnismy dac rade. Niech sie tez ave lekko ulozy, bo w
chwili obecnej ma raptem 5 kkm.
A napisze pewnie tak,ave zuzylo mniej, tanszego paliwa ;-)
Reszta frontu,łomot ;-)
 
--
Tomasz Nowicki

Pzdr
Luca
LII 2.0T Grandtour
V70 Tdi Czarna Chmura

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

12 Data: Lipiec 21 2007 14:35:33
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor:

tak naprawde istotna jest pierwsza rubryka "bezbiegowa" czyli przyspieszenie
80-120 na najszybsyzm biegu.

Nie jest istotna. Moj samochod robi to w 9 sekund, ale stosowanie tej
strategii jest proszeniem sie o klopoty, bowiem z tych 9 sekund az 6
potrzeba mi na 80-100 na piateczce (a pewnie ze 4 z tych szesciu
czekam na 80-90). Ot akurat trafia sie w obszar zalaczania sie
turbiny....

Tomek

13 Data: Lipiec 21 2007 15:15:37
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: GlennBp 

>tak naprawde istotna jest pierwsza rubryka "bezbiegowa" czyli przyspieszenie
>80-120 na najszybsyzm biegu.
>
Nie jest istotna. Moj samochod robi to w 9 sekund, ale stosowanie tej
strategii jest proszeniem sie o klopoty, bowiem z tych 9 sekund az 6
potrzeba mi na 80-100 na piateczce (a pewnie ze 4 z tych szesciu
czekam na 80-90). Ot akurat trafia sie w obszar zalaczania sie
turbiny....
Moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem, pierwsza rubryka pokazuje czas przyspieszenia
80-120 na biegu na ktorym uczynisz to najszybciej,  u ciebie jak sadze bedzie to
2 albo 3.
W mojej lali, 3. Etc.



Tomek

Pzdr
Luca
LII 2.0T Grandtour
V70 Tdi Czarna Chmura

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

14 Data: Lipiec 22 2007 10:39:30
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor:

Moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem, pierwsza rubryka pokazuje czas przyspieszenia
80-120 na biegu na ktorym uczynisz to najszybciej,  u ciebie jak sadze bedzie to
2 albo 3.
W mojej lali, 3. Etc.

Na trojce -- 4,5 sekundy.

Na dwojce do 100 plus zmiana (moja, a wiec na pewno nieidealna) i
dalej na trojce -- 4,2 s.

Zmieniajac idealnie przy jakichs 102-103 prawdopodobnie da sie zejsc
do 4,0.

W CYWILNYCH warunkach drogowych to oczywiscie trojka, ale jak jest
bardzo malo miejsca to nawet przy 85 warto wejsc na dwojke, bowiem
85-100 na tej dwojce to blysk, a w tym momencie juz sie jest przed
wyprzedzanym gosciem/gostkinia/obuplciowcem/bezplciowcem/teletubisiem
(jesli sie zaczello tuz zza niego/niej/tego/jego/Romana).

Tomek

15 Data: Lipiec 23 2007 09:59:24
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 20 Jul 2007 15:01:10 +0200, "Agent"  wrote:

Akurat w kwestii przyspieszenia od 0 do 100 km/h moment jest nie wazny;
liczy się moc. Wiem że teraz to zaraz się znajdą eksperci co zaprzeczą ale
właśnie taka jest fizyka czy raczej mechanika. Wynika to z prostego wzoru na

Nie jest taka fizyka i mechanika. Jedna wartość wynika z drugiej i na
odwrót. Żeby silnik miał moc, to musi mieć moment i vice versa.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Lipiec 20 2007 12:07:19
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: kauzyperda 

Tomasz Nowicki napisał(a):

Dnia Fri, 20 Jul 2007 11:36:03 +0200
kauzyperda  napisał:

 
Ogolnie znalazlem niewiele informacji nt. tego silnika, znacznie
   

Słabo szukałeś
 
Mozliwe ze slabo, ale stosunkowo duuuzo wiecej jest info nt. 150KM, na p.m.s. w archiwum raczej biednie (cos tam wyskakuje ale malo konkretow), testy gazet motoryzacyjnych czy portali to same 150KM, byl kiedys test w Auto-swiecie Avensis 177KM vs Passat 170 ale opinii samych uzytkownikow malo (choc i silnik drozszy i mniej poplularny)
Na niemieckich forach troche opinii, wiekszosc sprzed FL i ludzie sie skarza na dosc duze zuzycie paliwa
 
wiecej jest na temat 150 KM, a chodzi mi przede wszystkim o wrazenia
z jazdy i ogole opinie, takze przy wiekszych predkosciach - roznica
mocy w sumie niezbyt duza, ale wiadomo nieco wiecej mocy kusi :-)
   

Moc ma tu mało do rzeczy - za to moment obrotowy 400Nm w porównaniu do
320 w "150" - to już duża różnica. Nie jeździłem, ale na pewno czuje
się to podczas wyprzedzania
 
No wlasnie - wiekszosc tych co sie wypowiada to z tych co patrzyli na dane techniczne... :->
A w salonie oczywiscie tylko 150KM do jazdy
Wyczytalem glownie ze bardziej wrazliwy na jakos paliwa no i silnik wagowo lzejszy
   

Wagowo to raczej nie - to praktycznie ten sam silnik, ale ze znacznie
lepszym osprzętem (zwłaszcza układem wtryskowym).
Oj, moze slabo kojarze (nie zacytuje) ale zdaje sie ze wlasnie silnik z lzejszych stopow

A co do wrażliwości na
paliwo - tak, toleruje tylko 50ppm siarki, podczas gdy słabsze diesle
Toyoty już 500ppm. Dodałbym też potencjalne problemy z przeniesieniem
napędu - przy takim momencie obrotowym można spodziewać się kłopotów z
kołem dwumasowym.

BTW - miałem niedawno podobne dylematy, ale kupiłem wreszcie ave
z nowym dieselkiem 2,0 126KM/300Nm - w porównaniu z 2,2 150KM/320Nm jest
tylko małą odrobinę mniej żwawy (ale ciągle o niebo lepszy od
dwulitrowej "benzynki"), nieco większą ma turbodziurę, spokojnie osiąga
licznikowe 200kph, zużycie paliwa malutkie jak na tę masę samochodu -
od 5,3 do 6,2 na 100km - raz osiągnąłem 7,5/100, ale to był pierwszy
bak, potem nawet nie zbliżyłem się do tej wartości. 5,3/100 to niemal
totalna emerytura, wytrzymałem taką jazdę przez dystans jednego baku
(średnia prędkość z baku to ok. 55kph) , ale przy normalnej, dość
dynamicznej jeździe (średnia z baku ok 70 kph) spokojnie mieści się w
"6".
 
No wlasnie - przy czym ja zdecydowanie chcialbym cos powyzej 150KM i z Toyoty w zasadzie tylko ten silnik wchodzi w gre.
W zasadzie jestem przekonany do Avensis jako auto (czasami jezdze 2.0 benz z ASB), ale zdecydowanie wolalbym cos bardziej zwawego :-)

pozdr
luck

17 Data: Lipiec 20 2007 12:26:54
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Fri, 20 Jul 2007 12:07:19 +0200
kauzyperda  napisał:

Mozliwe ze slabo, ale stosunkowo duuuzo wiecej jest info nt. 150KM,
na p.m.s. w archiwum raczej biednie (cos tam wyskakuje ale malo
konkretow), testy gazet motoryzacyjnych czy portali to same 150KM,
byl kiedys test w Auto-swiecie Avensis 177KM vs Passat 170 ale opinii
samych uzytkownikow malo (choc i silnik drozszy i mniej poplularny)
Na niemieckich forach troche opinii, wiekszosc sprzed FL i ludzie sie
skarza na dosc duze zuzycie paliwa

Szukaj w materiałach Toyoty i na forum TKP

A w salonie oczywiscie tylko 150KM do jazdy

177 jechałem raz kawałek, ale piszę, że nie, bo miał uszkodzoną turbinę,
więc tak jakbym nie jechał... W dodatku wersją przed liftem.

Oj, moze slabo kojarze (nie zacytuje) ale zdaje sie ze wlasnie silnik
z lzejszych stopow

Skorupa jest ta sama i większość części, poza zasilaniem, rozrządem i
przeniesieniem napędu, no i turbiną.

No wlasnie - przy czym ja zdecydowanie chcialbym cos powyzej 150KM i
z Toyoty w zasadzie tylko ten silnik wchodzi w gre.
W zasadzie jestem przekonany do Avensis jako auto (czasami jezdze 2.0
benz z ASB), ale zdecydowanie wolalbym cos bardziej zwawego :-)

Jeśli potrzebujesz prędkości wyraźnie powyżej 200kph, to faktycznie,
tylko wersja 177KM cię zadowoli. Ale jeśli chodzi o tzw.
międzyprzyspieszenia, to już 2,0 126KM zachowuje się bardzo przyzwoicie
- wyraźnie lepiej nie benzyna, którą trzeba wysoko kręcić, żeby zaczęła
jakoś jechać, 2,2 150KM nieco lepiej niż 126. Wersja 177KM to już lata
jak rakieta pewnie. Większe diesle to już tylko u Niemców.

--
Tomasz Nowicki

18 Data: Lipiec 20 2007 11:05:08
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Artur  

Ogolnie znalazlem niewiele informacji nt. tego silnika, znacznie wiecej
jest na temat 150 KM, a chodzi mi przede wszystkim o wrazenia z jazdy i
ogole opinie, takze przy wiekszych predkosciach - roznica mocy w sumie
niezbyt duza, ale wiadomo nieco wiecej mocy kusi :-)
Wyczytalem glownie ze bardziej wrazliwy na jakos paliwa no i silnik
wagowo lzejszy
Masz dużo wyższy moment obrotowy co na pewno da się odczuć ;) w silniki 177KM
masz 400Nm a to jest naprawdę sporo...
-- -
Pozdrawiam,
Arti http://www.forumsamochodowe.pl

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Lipiec 20 2007 19:10:50
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Przemek V 


Użytkownik "kauzyperda"  napisał w
wiadomości

Czy ktos moze ma jakies doswiadczenia z silnikiem diesla 177KM DCat
Toyoty?

Wiele nie pomogę ale pamiętam, że w testach Lexusów IS220 czy jak tam się
one zwą (tych małych) narzekali, że ten silnik nie pasuje do niby
"luksusowego" samochodu bo jest za głośny. Sam nie doświadczyłem.

20 Data: Lipiec 23 2007 11:07:24
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: kauzyperda 

Przemek V napisał(a):

Użytkownik "kauzyperda"  napisał w wiadomości  
Czy ktos moze ma jakies doswiadczenia z silnikiem diesla 177KM DCat Toyoty?
   

Wiele nie pomogę ale pamiętam, że w testach Lexusów IS220 czy jak tam się one zwą (tych małych) narzekali, że ten silnik nie pasuje do niby "luksusowego" samochodu bo jest za głośny. Sam nie doświadczyłem.  

Hehe, a z tego co sie naczytalem to generalnie ludzie chwala wlasnie cicha prace (silnik + wyciszenie kabiny).
Ale z drugiej strony co jest ciche w Toyocie niekoniecznie bedzie dostatecznie ciche w Lexusie ;-)

Mimo wszystko zdecydowalismy sie zamowic Ave z tym motorem, fakt - troche w ciemno, bo pojezdzilem sobie tylko 150KM, ale zobaczymy :-)

pozdr
luck

21 Data: Lipiec 23 2007 18:07:29
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Mon, 23 Jul 2007 11:07:24 +0200
kauzyperda  napisał:

Hehe, a z tego co sie naczytalem to generalnie ludzie chwala wlasnie
cicha prace (silnik + wyciszenie kabiny).
Ale z drugiej strony co jest ciche w Toyocie niekoniecznie bedzie
dostatecznie ciche w Lexusie ;-)

W miarę zgodne opinie z brytyjskiego forum lexa są takie, że diesel
brzmi ładniej niż mała benzyna w ISie - słychać go jedynie po
wciśnięciu gazu i mruczy bardziej jak silnik sportowy, niż diesel. A
poza tym bardzo ładnie ciągnie. Jako wadę podają nieco zbyt duże zużycie
paliwa jak na diesla

T.

22 Data: Lipiec 23 2007 20:24:30
Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
Autor: Kroket 

Użytkownik "Tomasz Nowicki"  napisał w wiadomości


W miarę zgodne opinie z brytyjskiego forum lexa są takie, że diesel
brzmi ładniej niż mała benzyna w ISie - słychać go jedynie po
wciśnięciu gazu i mruczy bardziej jak silnik sportowy, niż diesel. A
poza tym bardzo ładnie ciągnie. Jako wadę podają nieco zbyt duże zużycie
paliwa jak na diesla

Moje spostrzezenia po 177KM sa podobne. Do tego dodalbym koniecznosc
mocniejszego wciskania gazu zeby turbina ruszyla. Przy delikatnyn
traktowaniu malo poczujesz.
Ale za jest sens krecic go do ok. 4500 rpm i tym rozni sie od wiekszosci
diesli, ktore powyzej 3500 'zanikaja' kompletnie.

Pozdr. Filip
--
  > 0% <
ORANJE

Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/



Grupy dyskusyjne