Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/
1 | Data: Lipiec 20 2007 11:36:03 |
Temat: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | |
Autor: kauzyperda | Czy ktos moze ma jakies doswiadczenia z silnikiem diesla 177KM DCat Toyoty? 2 |
Data: Lipiec 20 2007 11:59:04 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Fri, 20 Jul 2007 11:36:03 +0200
Ogolnie znalazlem niewiele informacji nt. tego silnika, znacznie Słabo szukałeś wiecej jest na temat 150 KM, a chodzi mi przede wszystkim o wrazenia Moc ma tu mało do rzeczy - za to moment obrotowy 400Nm w porównaniu do 320 w "150" - to już duża różnica. Nie jeździłem, ale na pewno czuje się to podczas wyprzedzania Wyczytalem glownie ze bardziej wrazliwy na jakos paliwa no i silnik Wagowo to raczej nie - to praktycznie ten sam silnik, ale ze znacznie lepszym osprzętem (zwłaszcza układem wtryskowym). A co do wrażliwości na paliwo - tak, toleruje tylko 50ppm siarki, podczas gdy słabsze diesle Toyoty już 500ppm. Dodałbym też potencjalne problemy z przeniesieniem napędu - przy takim momencie obrotowym można spodziewać się kłopotów z kołem dwumasowym. BTW - miałem niedawno podobne dylematy, ale kupiłem wreszcie ave z nowym dieselkiem 2,0 126KM/300Nm - w porównaniu z 2,2 150KM/320Nm jest tylko małą odrobinę mniej żwawy (ale ciągle o niebo lepszy od dwulitrowej "benzynki"), nieco większą ma turbodziurę, spokojnie osiąga licznikowe 200kph, zużycie paliwa malutkie jak na tę masę samochodu - od 5,3 do 6,2 na 100km - raz osiągnąłem 7,5/100, ale to był pierwszy bak, potem nawet nie zbliżyłem się do tej wartości. 5,3/100 to niemal totalna emerytura, wytrzymałem taką jazdę przez dystans jednego baku (średnia prędkość z baku to ok. 55kph) , ale przy normalnej, dość dynamicznej jeździe (średnia z baku ok 70 kph) spokojnie mieści się w "6". -- Tomasz Nowicki 3 |
Data: Lipiec 20 2007 12:06:29 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Tomasz Nowicki napisał: BTW - miałem niedawno podobne dylematy, ale kupiłem wreszcie ave No to okreslenie "odrobine mniej zwawy" to takie troche lekko powiedziane, to tak samo jak z VAG 100KM i 130KM, roznica jest spora, w przyspieszeniu to nawet 2-3s zaleznie od modelu. -- Pozdrawiam, Maciej Browarczyk 4 |
Data: Lipiec 20 2007 12:36:16 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Fri, 20 Jul 2007 12:06:29 +0200
No to okreslenie "odrobine mniej zwawy" to takie troche lekko Porównuję tu osobiste wrażenia po jazdach obydwoma modelami - przy przyspieszaniu moc nie jest parametrem kluczowym - ale moment obrotowy - a ten różni się o 5% (silnik 150KM ma moment 310NM, nie 320 jak podawałem), zaś jego rozwijanie jest podobne - ciut szybsze w silniku 2,2. Przy pomiarach pewnie różnice byłyby sekundowe - tak to odczuwam, chociaż nie chciało mi się mierzyć. Tak czy owak różnica względem benzyny 2,0 jest powalająca w każdym z tych diesli Zainteresowani niech sobie obejrzą http://www.d-4d.nextmedia.pl/ok.html oraz stronę toyota-media.com (wymaga rejestracji) -- Tomasz Nowicki 5 |
Data: Lipiec 20 2007 12:55:23 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Tomasz Nowicki napisał: 6 |
Data: Lipiec 20 2007 13:51:28 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Fri, 20 Jul 2007 12:55:23 +0200
eee, marketingowy chwyt momentu, moc wplywa i to sporo. A co ma do fizyki marketing? http://vettenet.org/torquehp.html -- Tomasz Nowicki 7 |
Data: Lipiec 20 2007 15:01:10 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Agent |
Dnia Fri, 20 Jul 2007 12:55:23 +0200Akurat w kwestii przyspieszenia od 0 do 100 km/h moment jest nie wazny; liczy się moc. Wiem że teraz to zaraz się znajdą eksperci co zaprzeczą ale właśnie taka jest fizyka czy raczej mechanika. Wynika to z prostego wzoru na moc która rośnie jesli rośnie moment lub obroty. Tak więc mając duzy moment ale małe obroty mamy małą moc która nie pozwoli szybko przyspieszyć. Jeśli zaprojektowac przkładnie która oddaje moc w sposób bezstopniowy to silnikiem motocyklowym np 100 KM/12000 obr i małym momencie uzyskamy te same przyspieszenie co z diesla 2,0 100 KM/4000 obr o wielkim momencie 8 |
Data: Lipiec 20 2007 16:41:28 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Fri, 20 Jul 2007 15:01:10 +0200
Akurat w kwestii przyspieszenia od 0 do 100 km/h moment jest nie I właśnie dlatego przy starcie zatrzymanym avensisy 150-konne, diesel i benzyniak, przyspieszają do 100kph w podobnym czasie. Jednak międzyprzyspieszenia już wyglądaja inaczej, zwłaszcza, że diesel, ciągnąc od samego dołu, sprawia wrażenie znacznie żwawszego, niż benzyna (mimo że powyżej 3500 obrotów benzyna dopiero zaczyna się rozpędzać, a diesel już zdycha). Właśnie to miałem na uwadze, albowiem to przyspieszenie np. od 60 do 100 czy od 80 do 120 jest w codziennej eksploatacji ważne (wyprzedzanie), a nie zryw od zera do setki. Tylko przypał w codziennej eksploatacji zamyka budzik na każdym biegu, wyjąc i drąc opony - więc parametr ten ma znaczenie drugorzędne. Natomiast przy wyprzedzaniu zalecane jest pełne wykorzystanie możliwości samochodu, by jak najbardziej skrócić czas tego manewru i tu wysoki moment przy stosunkowo niskich obrotach pozwala zyskać przewagę nad podobnym benzyniakiem. Oczywiście, "wninna" jest turbina zoptymalizowana na niski zakres obrotów - diesle bez doładowania są mułowate i tyle (choć już chyba nawet VW ich nie robi) -- Tomasz Nowicki 9 |
Data: Lipiec 20 2007 15:37:54 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: GlennBp | Tutaj macie ciekawe zestawienie pierwsze benzyn: 10 |
Data: Lipiec 20 2007 17:52:46 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia 20 Jul 2007 17:37:54 +0200
tankowania. W najblizszym czasie, bede mial okazje potestowac ave 2.2 To nie zapomnij napisać, co ci wyszło -- Tomasz Nowicki 11 |
Data: Lipiec 20 2007 15:55:59 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: GlennBp | Dnia 20 Jul 2007 17:37:54 +0200 Ok, w przyszly weekend powinnismy dac rade. Niech sie tez ave lekko ulozy, bo w chwili obecnej ma raptem 5 kkm. A napisze pewnie tak,ave zuzylo mniej, tanszego paliwa ;-) Reszta frontu,łomot ;-) -- Pzdr Luca LII 2.0T Grandtour V70 Tdi Czarna Chmura -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 12 |
Data: Lipiec 21 2007 14:35:33 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: | tak naprawde istotna jest pierwsza rubryka "bezbiegowa" czyli przyspieszenieNie jest istotna. Moj samochod robi to w 9 sekund, ale stosowanie tej strategii jest proszeniem sie o klopoty, bowiem z tych 9 sekund az 6 potrzeba mi na 80-100 na piateczce (a pewnie ze 4 z tych szesciu czekam na 80-90). Ot akurat trafia sie w obszar zalaczania sie turbiny.... Tomek 13 |
Data: Lipiec 21 2007 15:15:37 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: GlennBp | >tak naprawde istotna jest pierwsza rubryka "bezbiegowa" czyli przyspieszenieMoze nieprecyzyjnie sie wyrazilem, pierwsza rubryka pokazuje czas przyspieszenia 80-120 na biegu na ktorym uczynisz to najszybciej, u ciebie jak sadze bedzie to 2 albo 3. W mojej lali, 3. Etc. Tomek Pzdr Luca LII 2.0T Grandtour V70 Tdi Czarna Chmura -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 14 |
Data: Lipiec 22 2007 10:39:30 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: | Moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem, pierwsza rubryka pokazuje czas przyspieszeniaNa trojce -- 4,5 sekundy. Na dwojce do 100 plus zmiana (moja, a wiec na pewno nieidealna) i dalej na trojce -- 4,2 s. Zmieniajac idealnie przy jakichs 102-103 prawdopodobnie da sie zejsc do 4,0. W CYWILNYCH warunkach drogowych to oczywiscie trojka, ale jak jest bardzo malo miejsca to nawet przy 85 warto wejsc na dwojke, bowiem 85-100 na tej dwojce to blysk, a w tym momencie juz sie jest przed wyprzedzanym gosciem/gostkinia/obuplciowcem/bezplciowcem/teletubisiem (jesli sie zaczello tuz zza niego/niej/tego/jego/Romana). Tomek 15 |
Data: Lipiec 23 2007 09:59:24 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 20 Jul 2007 15:01:10 +0200, "Agent" wrote: Akurat w kwestii przyspieszenia od 0 do 100 km/h moment jest nie wazny; Nie jest taka fizyka i mechanika. Jedna wartość wynika z drugiej i na odwrót. Żeby silnik miał moc, to musi mieć moment i vice versa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Lipiec 20 2007 12:07:19 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: kauzyperda | Tomasz Nowicki napisał(a): Dnia Fri, 20 Jul 2007 11:36:03 +0200Mozliwe ze slabo, ale stosunkowo duuuzo wiecej jest info nt. 150KM, na p.m.s. w archiwum raczej biednie (cos tam wyskakuje ale malo konkretow), testy gazet motoryzacyjnych czy portali to same 150KM, byl kiedys test w Auto-swiecie Avensis 177KM vs Passat 170 ale opinii samych uzytkownikow malo (choc i silnik drozszy i mniej poplularny) Na niemieckich forach troche opinii, wiekszosc sprzed FL i ludzie sie skarza na dosc duze zuzycie paliwa No wlasnie - wiekszosc tych co sie wypowiada to z tych co patrzyli na dane techniczne... :-> A w salonie oczywiscie tylko 150KM do jazdy Oj, moze slabo kojarze (nie zacytuje) ale zdaje sie ze wlasnie silnik z lzejszych stopowWyczytalem glownie ze bardziej wrazliwy na jakos paliwa no i silnik wagowo lzejszy A co do wrażliwości naNo wlasnie - przy czym ja zdecydowanie chcialbym cos powyzej 150KM i z Toyoty w zasadzie tylko ten silnik wchodzi w gre. W zasadzie jestem przekonany do Avensis jako auto (czasami jezdze 2.0 benz z ASB), ale zdecydowanie wolalbym cos bardziej zwawego :-) pozdr luck 17 |
Data: Lipiec 20 2007 12:26:54 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Fri, 20 Jul 2007 12:07:19 +0200
Mozliwe ze slabo, ale stosunkowo duuuzo wiecej jest info nt. 150KM, Szukaj w materiałach Toyoty i na forum TKP A w salonie oczywiscie tylko 150KM do jazdy 177 jechałem raz kawałek, ale piszę, że nie, bo miał uszkodzoną turbinę, więc tak jakbym nie jechał... W dodatku wersją przed liftem. Oj, moze slabo kojarze (nie zacytuje) ale zdaje sie ze wlasnie silnik Skorupa jest ta sama i większość części, poza zasilaniem, rozrządem i przeniesieniem napędu, no i turbiną. No wlasnie - przy czym ja zdecydowanie chcialbym cos powyzej 150KM i Jeśli potrzebujesz prędkości wyraźnie powyżej 200kph, to faktycznie, tylko wersja 177KM cię zadowoli. Ale jeśli chodzi o tzw. międzyprzyspieszenia, to już 2,0 126KM zachowuje się bardzo przyzwoicie - wyraźnie lepiej nie benzyna, którą trzeba wysoko kręcić, żeby zaczęła jakoś jechać, 2,2 150KM nieco lepiej niż 126. Wersja 177KM to już lata jak rakieta pewnie. Większe diesle to już tylko u Niemców. -- Tomasz Nowicki 18 |
Data: Lipiec 20 2007 11:05:08 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Artur | Ogolnie znalazlem niewiele informacji nt. tego silnika, znacznie wiecejMasz dużo wyższy moment obrotowy co na pewno da się odczuć ;) w silniki 177KM masz 400Nm a to jest naprawdę sporo... -- - Pozdrawiam, Arti http://www.forumsamochodowe.pl -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 19 |
Data: Lipiec 20 2007 19:10:50 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Przemek V |
Czy ktos moze ma jakies doswiadczenia z silnikiem diesla 177KM DCat Wiele nie pomogę ale pamiętam, że w testach Lexusów IS220 czy jak tam się one zwą (tych małych) narzekali, że ten silnik nie pasuje do niby "luksusowego" samochodu bo jest za głośny. Sam nie doświadczyłem. 20 |
Data: Lipiec 23 2007 11:07:24 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: kauzyperda | Przemek V napisał(a): Użytkownik "kauzyperda" napisał w wiadomości Hehe, a z tego co sie naczytalem to generalnie ludzie chwala wlasnie cicha prace (silnik + wyciszenie kabiny). Ale z drugiej strony co jest ciche w Toyocie niekoniecznie bedzie dostatecznie ciche w Lexusie ;-) Mimo wszystko zdecydowalismy sie zamowic Ave z tym motorem, fakt - troche w ciemno, bo pojezdzilem sobie tylko 150KM, ale zobaczymy :-) pozdr luck 21 |
Data: Lipiec 23 2007 18:07:29 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Mon, 23 Jul 2007 11:07:24 +0200
Hehe, a z tego co sie naczytalem to generalnie ludzie chwala wlasnie W miarę zgodne opinie z brytyjskiego forum lexa są takie, że diesel brzmi ładniej niż mała benzyna w ISie - słychać go jedynie po wciśnięciu gazu i mruczy bardziej jak silnik sportowy, niż diesel. A poza tym bardzo ładnie ciągnie. Jako wadę podają nieco zbyt duże zużycie paliwa jak na diesla T. 22 |
Data: Lipiec 23 2007 20:24:30 | Temat: Re: Diesel Toyoty 177KM DCAT /Avensis/ | Autor: Kroket | Użytkownik "Tomasz Nowicki" napisał w wiadomości W miarę zgodne opinie z brytyjskiego forum lexa są takie, że diesel Moje spostrzezenia po 177KM sa podobne. Do tego dodalbym koniecznosc mocniejszego wciskania gazu zeby turbina ruszyla. Przy delikatnyn traktowaniu malo poczujesz. Ale za jest sens krecic go do ok. 4500 rpm i tym rozni sie od wiekszosci diesli, ktore powyzej 3500 'zanikaja' kompletnie. Pozdr. Filip -- > 0% < ORANJE |