Grupy dyskusyjne   »   Diesel Zimą.

Diesel Zimą.



1 Data: Pa?dziernik 16 2007 02:11:47
Temat: Diesel Zimą.
Autor:

Witam,

posiadam almerke '96 r; 2.0 D. Co zrobić, o co w szczególności zadbać
przed zimą, aby nie było problemów z odpalaniem?

Dzieki za info.
Pozdrawiam.



2 Data: Pa?dziernik 16 2007 11:16:37
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor: Rafal 
3 Data: Pa?dziernik 16 2007 11:35:38
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor: Mlody 

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

http://moto.allegro.pl/item253873180_kleen_flo_973_dodatek_do_diesla_na_zime_smaruje.html

Tow sumie może się przydać, ale raczej przy na prawdę silnych mrozach i
paliwie z niepewnego źródła :)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

4 Data: Pa?dziernik 16 2007 13:31:09
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor: Marek P. 

Mlody wrote:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

http://moto.allegro.pl/item253873180_kleen_flo_973_dodatek_do_diesla_na_zime_smaruje.html

Tow sumie może się przydać, ale raczej przy na prawdę silnych mrozach
i paliwie z niepewnego źródła :)

Pozdrawiam!

Ja w służbowym nigdy nie stosowałem i jakoś odpukac nie miałem problemów.
Niestety mamy Flotę więc muszę tankowac na ORLENIE:). Fakt że filtr paliwa
wymieniany jest co ok 60 tys czyli raz na 1,5 roku. Mojemu koledze raz
podobno zamarzło paliwo ale jak się później okazało nie podgrzał świec :)

Pozdr

Marek P.

5 Data: Pa?dziernik 16 2007 11:18:55
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor: RAFAŁ 

On 16 Paź, 13:31, "Marek P."  wrote:

Mlody wrote:
> Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

>>http://moto.allegro.pl/item253873180_kleen_flo_973_dodatek_do_diesla_...

> Tow sumie może się przydać, ale raczej przy na prawdę silnych mrozach
> i paliwie z niepewnego źródła :)
> Pozdrawiam!

Ja w służbowym nigdy nie stosowałem i jakoś odpukac nie miałem problemów.
Niestety mamy Flotę więc muszę tankowac na ORLENIE:). Fakt że filtr paliwa
wymieniany jest co ok 60 tys czyli raz na 1,5 roku. Mojemu koledze raz
podobno zamarzło paliwo ale jak się później okazało nie podgrzał świec :)

Pozdr

Marek P.

twój post jest bez sensu
co ma podgrzanie świec do zamarzania paliwa
1.paliwo zamarza w filtrze a dopiero póżniej dopływa do pompy
2.po pompie czas na wtryski
3.teraz świeca żarowa spełna swoją funkcję

6 Data: Pa?dziernik 16 2007 11:26:48
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor: Mlody 

Użytkownik  napisał w wiadomości

posiadam almerke '96 r; 2.0 D. Co zrobić, o co w szczególności zadbać
przed zimą, aby nie było problemów z odpalaniem?

1. Sprawdzić świce żarowe, odczepić od nich kable zasilające/listwę (nie
wiem jak jest w Almerze) wziąć kabel, jeden koniec zamocować do "+" w
akumulatorze a drugim końcem dotykać końcówki na świecy (końcówki gdzie
podłącza się kabel/listwę, tak żeby przypadkiem nie dotknąć obudowy) jeżeli
kabel "zaikrzy" to świeca dobra, jeżeli nie, to spalona.
Przy kupowaniu świec nie ma co szaleć, Iskry są dobre i tanie, kiedyś
kupiłem Bosch'e i wcale nie były jakieś powalająco trwalszcze czy lepsze,
ale za to dużo droższe.
2. Wymienić filtr paliwa, to wbrew pozorom bardzo ważne żeby Diesel zimą
dobrze odpalał.
3. Sprawdzić stan aku, kupić aerometr (w sklepie motoryzacyjnym, cena ok.
5zł z tego co pamiętam) zmierzyć mu gęstość i poziom elektrolitu, uzupełnić
braki wodą destylowaną, w razie potrzeby podładować, lub wyrzucić i kupić
nowy ;)
4. Tankować tylko na sprawdzonych stacjach, żeby nie mieć potem
niespodzianki w postaci parafiny wytrąconej z paliwa, z tego co wiem Statoil
co roku dość szybko ma zimowe paliwa na stacjach.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

7 Data: Pa?dziernik 16 2007 02:50:11
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor:

On 16 Paź, 11:26, "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw
0 ).pl> wrote:

Użytkownik  napisał w

> posiadam almerke '96 r; 2.0 D. Co zrobić, o co w szczególności zadbać
> przed zimą, aby nie było problemów z odpalaniem?

1. Sprawdzić świce żarowe, odczepić od nich kable zasilające/listwę (nie
wiem jak jest w Almerze) wziąć kabel, jeden koniec zamocować do "+" w
akumulatorze a drugim końcem dotykać końcówki na świecy (końcówki gdzie
podłącza się kabel/listwę, tak żeby przypadkiem nie dotknąć obudowy) jeżeli
kabel "zaikrzy" to świeca dobra, jeżeli nie, to spalona.
Przy kupowaniu świec nie ma co szaleć, Iskry są dobre i tanie, kiedyś
kupiłem Bosch'e i wcale nie były jakieś powalająco trwalszcze czy lepsze,
ale za to dużo droższe.

Drobna dygresja - czasem warto kupić trochę droższą świecę - nie
chodzi o jej skuteczność a o jakość wykonania.
Tanie świece potrafią rozpaść się po wkręceniu i część ląduje na denku
tłoka.....


2. Wymienić filtr paliwa, to wbrew pozorom bardzo ważne żeby Diesel zimą
dobrze odpalał.
3. Sprawdzić stan aku, kupić aerometr (w sklepie motoryzacyjnym, cena ok.
5zł z tego co pamiętam) zmierzyć mu gęstość i poziom elektrolitu, uzupełnić
braki wodą destylowaną, w razie potrzeby podładować, lub wyrzucić i kupić
nowy ;)
4. Tankować tylko na sprawdzonych stacjach, żeby nie mieć potem
niespodzianki w postaci parafiny wytrąconej z paliwa, z tego co wiem Statoil
co roku dość szybko ma zimowe paliwa na stacjach.

Co do reszty to się zgadza . ...

Pozdrawiam

Jarek Nowak
www.pinusproject.pl

8 Data: Pa?dziernik 16 2007 12:12:47
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor: WielkaBakteria 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości

Użytkownik  napisał w wiadomości
posiadam almerke '96 r; 2.0 D. Co zrobić, o co w szczególności zadbać
przed zimą, aby nie było problemów z odpalaniem?

1. Sprawdzić świce żarowe, odczepić od nich kable zasilające/listwę
.... ciach ...

Co do pierwszych porad z pewnościa sie do nic zastosuję co do tankowania sprawdzonego i nieco droższego paliwa to popieram rękami i nogami :) Ja tankuję cały czas BP DieselUltimate. Żadnych większych osiągów czy lepszego przyśpieszenia nie dostałem ale za to po wciśnięciu gwałtownie pedału gazu autko nie "kopci" (co zdażało się po zatankowaniu "tańszej" ropy, a pozatym zwróci się to w postaciu rzadszych napraw silnika (przynajmniej tak twierdzi BP)
--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg

9 Data: Pa?dziernik 16 2007 04:16:47
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor:

//Ja tankuję cały czas BP DieselUltimate. Żadnych większych osiągów
czy

lepszego przyśpieszenia nie dostałem ale za to po wciśnięciu gwałtownie
pedału gazu autko nie "kopci" (co zdażało się po zatankowaniu "tańszej"
ropy, a pozatym zwróci się to w postaciu rzadszych napraw silnika
(przynajmniej tak twierdzi BP)

to sie nazywa wiara wybiorcza :-)

BP podaje ze na DU auto ma:
2% mniejsze zuzycie (srednio)
5% lepsze przyspieszenie (srednio)

P.

10 Data: Pa?dziernik 16 2007 22:46:18
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor: Zulus 

Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w
wiadomości


1. Sprawdzić świce żarowe, odczepić od nich kable zasilające/listwę (nie
wiem jak jest w Almerze) wziąć kabel, jeden koniec zamocować do "+" w
akumulatorze a drugim końcem dotykać końcówki na świecy (końcówki gdzie
podłącza się kabel/listwę, tak żeby przypadkiem nie dotknąć obudowy)
jeżeli
kabel "zaikrzy" to świeca dobra, jeżeli nie, to spalona.


Wg mnie ta metoda nie daje 100% pewnosci. Swieca moze pobierac prad (czyli
iskrzyc przy podlaczaniu do aku) ale nici z tego jesli grzeje nie w tym
miejscu co powinna. Swieca powinna grzac na czubku rownomiernie a czesto sie
zdarza ze swieca grzeje np. gdzies blisko gwintu albo bardziej z jednej
strony a z innej mniej. Zwykle jest troche roboty bo ciezki dostep ale
jednak polecalbym wykrecenie swiec i wtedy ich sprawdzanie.


--
Zulus
zulus(%)devil.siedlce.net     |     www.zulus.ek.prv.pl
               |     gg: 245516  |    tlen: zulus1    |
      |     R25    |    2,1 Turbo-DX    |     rocznik '91    |
   |     R25    |    2,1GTD    |    rocznik '85 (najlepszy :))   |
                           |     SIEDLCE   |
         |    www.renault25.plm11.pl Fanklub R25   |

11 Data: Pa?dziernik 19 2007 11:22:59
Temat: Re: Diesel Zimą.
Autor: Nex@pl 

Zulus pisze:


Wg mnie ta metoda nie daje 100% pewnosci. Swieca moze pobierac prad (czyli
iskrzyc przy podlaczaniu do aku) ale nici z tego jesli grzeje nie w tym
miejscu co powinna. Swieca powinna grzac na czubku rownomiernie a czesto sie
zdarza ze swieca grzeje np. gdzies blisko gwintu albo bardziej z jednej
strony a z innej mniej. Zwykle jest troche roboty bo ciezki dostep ale
jednak polecalbym wykrecenie swiec i wtedy ich sprawdzanie.


Ja po prostu w zimie kilka jak nie kilkanaście razy grzeje świecami, ale mam nowy akumulator 8)

Diesel Zimą.



Grupy dyskusyjne