Grupy dyskusyjne   »   Diesel czy benzyna - co lepsze?

Diesel czy benzyna - co lepsze?



1 Data: Styczen 06 2008 10:04:18
Temat: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Blood_Rayne 

Chciałabym się dowiedzieć jakie waszym zdaniem będzie auto lepsze: diesel
czy benzyna.Osobiście mam benzynę i chciałabym zamienić na diesla, ale
słyszałam różne opinię, jedni wolną beznyzniaka, drudzy diesla. Inni mówią
że w dieslach drogę są nie które części, że na turbinę trzeba uważać, żeby
nie przegrzać. Może napiszecie swoje za i przeciw kupna beznyny, a diesla.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Styczen 06 2008 11:42:44
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Paweł 

Osprzęt silników Common Rail bywa zawodny, więc ja polecam starego
diesla lub benzynowca, w przypadku starego diesla możesz mieć
problemy z wjazdem w rożne strefy na zachodzie, jesli jezdzisz
20-30 tys km rocznie, traci sens, ale masz samopoczucie, że dobrze
wybrałeś - bo ostatnio panuje moda na diesle, kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do
pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km,
wtedy
oczywiscie wiecej spala ON, jesli jedzisz tak jak do pracy 10 km to tez jest
to
nieoplacalne pchac sie w diesla, poza tym diesel wiecej kosztuje, a kazda
naprawa układu zasilania bierze w łeb zyski, o których myslisz

--
Laguna II 2.0 16v 2007 ESPrience
było Clio I 1.1 RN 1993

3 Data: Styczen 06 2008 11:58:52
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: J.F. 

On Sun, 6 Jan 2008 11:42:44 +0100,  Paweł wrote:

kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do
pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km,

A nie ma uszkodzonego termostatu ?

wtedy oczywiscie wiecej spala ON

Diesel chyba nie jest az tak wrazliwy ?

jesli jedzisz tak jak do pracy 10 km to tez jest to
nieoplacalne pchac sie w diesla, poza tym diesel wiecej kosztuje

Tak sie zastanawiam czy przy dzisiejszych cenach nie jest bardziej
oplacalne zagazowanie benzyny ..

J.

4 Data: Styczen 06 2008 12:09:36
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

J.F. pisze:

kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km,

A nie ma uszkodzonego termostatu ?

u mnie 307 lapie temperature po okolo 5-7km

wtedy oczywiscie wiecej spala ON

Diesel chyba nie jest az tak wrazliwy ?

na zimnym silniku wg komputera pali jakies 3-4l wiecej niz na cieplym,

jesli jedzisz tak jak do pracy 10 km to tez jest to
nieoplacalne pchac sie w diesla, poza tym diesel wiecej kosztuje

Tak sie zastanawiam czy przy dzisiejszych cenach nie jest bardziej
oplacalne zagazowanie benzyny ..

Zalezy ile kto jezdzi i gdzie jezdzi. Ja jezdze duzo po zachodzie i szukanie stacji LPG co 300km to by mnie trafilo. A tak tankuje ON pod korek (np. w holandii tanszy niz w polsce) to przejezdzam 900-1100km

5 Data: Styczen 06 2008 12:31:55
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Damian / TNC.pl 


Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"

Zalezy ile kto jezdzi i gdzie jezdzi. Ja jezdze duzo po zachodzie i szukanie stacji LPG co 300km to by mnie trafilo. A tak tankuje ON pod korek (np. w holandii tanszy niz w polsce) to przejezdzam 900-1100km

A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?

6 Data: Styczen 06 2008 12:44:56
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Damian / TNC.pl pisze:

Zalezy ile kto jezdzi i gdzie jezdzi. Ja jezdze duzo po zachodzie i szukanie stacji LPG co 300km to by mnie trafilo. A tak tankuje ON pod korek (np. w holandii tanszy niz w polsce) to przejezdzam 900-1100km

A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?

nie mowie ze nie ma, tylko nie jest tak popularny jak w PL, gdzie na kazdym rogu stacja z LPG.

7 Data: Styczen 06 2008 12:59:46
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Scyzoryk 


A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?

zatankuj np w Austrii...


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

8 Data: Styczen 06 2008 13:00:31
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Scyzoryk 


zatankuj np w Austrii...

albo Hiszpanii gdzie wogole nie ma gazu


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

9 Data: Styczen 06 2008 13:37:46
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: waldi 


Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości


> zatankuj np w Austrii...

albo Hiszpanii gdzie wogole nie ma gazu

to chyba sa jakies dwie Hiszpanie bo ta do ktorej jezdze co roku na wczasy
ma stacje z LPG nie jest ich wiele ale sa

10 Data: Styczen 06 2008 14:22:06
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: J.F. 

On Sun, 6 Jan 2008 12:59:46 +0100,  Scyzoryk wrote:

A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?
zatankuj np w Austrii...

Austria to bardziej "poludnie" niz "zachod" :-)

gas-tankstellen.de podaje jednak 7 stacji.

Ale przy cenie 0.75 euro to chyba taniej jezdzic na polskiej lub
czeskiej benzynie :-)

J.

11 Data: Styczen 06 2008 19:50:08
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Szczepan Majdański 

A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?

wlochy, hiszpania - tam tylko nieliczni maja pozwolenie na gaz, a skoro malo
odbiorcow to i malo stacji


12 Data: Styczen 06 2008 19:57:14
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Użytkownik "Szczepan Majdański"  napisał w wiadomości

A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?
wlochy, hiszpania - tam tylko nieliczni maja pozwolenie na gaz, a skoro
malo  odbiorcow to i malo stacji

Włochy? Nie pomyliło Ci się coś?

Pozdrawiam
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

13 Data: Styczen 07 2008 10:37:10
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: waldi 


Użytkownik "Szczepan Majdański"  napisał w wiadomości

> A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?

wlochy, hiszpania - tam tylko nieliczni maja pozwolenie na gaz, a skoro
malo
odbiorcow to i malo stacji
>

No jak sie jezdzi palcem po mapie to tam stacji  LPG nie uswiadczysz.

14 Data: Styczen 06 2008 16:48:49
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: J.F. 

On Sun, 06 Jan 2008 12:09:36 +0100,  Marcin J. Kowalczyk wrote:

J.F. pisze:
wtedy oczywiscie wiecej spala ON
Diesel chyba nie jest az tak wrazliwy ?

na zimnym silniku wg komputera pali jakies 3-4l wiecej niz na cieplym,

Ale to przy jezdzie z ustalona predkoscia czy
na godzine na luzie ?

Tak sie zastanawiam czy przy dzisiejszych cenach nie jest bardziej
oplacalne zagazowanie benzyny ..

Zalezy ile kto jezdzi i gdzie jezdzi. Ja jezdze duzo po zachodzie i
szukanie stacji LPG co 300km to by mnie trafilo. A tak tankuje ON pod
korek (np. w holandii tanszy niz w polsce) to przejezdzam 900-1100km

Ale LPG tez tam tanie :-)
A liste stacj wgrac sobie do nawigacji :-)

J.

15 Data: Styczen 06 2008 17:10:52
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

J.F. pisze:

wtedy oczywiscie wiecej spala ON
Diesel chyba nie jest az tak wrazliwy ?
na zimnym silniku wg komputera pali jakies 3-4l wiecej niz na cieplym,

Ale to przy jezdzie z ustalona predkoscia czy

przy jezdzie z predkoscia ustalona np. 60km/h

na godzine na luzie ?

przy predkosciach <30km/h pokazuje -- - czyli nic nie pokazuje.

Tak sie zastanawiam czy przy dzisiejszych cenach nie jest bardziej
oplacalne zagazowanie benzyny ..
Zalezy ile kto jezdzi i gdzie jezdzi. Ja jezdze duzo po zachodzie i szukanie stacji LPG co 300km to by mnie trafilo. A tak tankuje ON pod korek (np. w holandii tanszy niz w polsce) to przejezdzam 900-1100km

Ale LPG tez tam tanie :-)
A liste stacj wgrac sobie do nawigacji :-)

mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel.

16 Data: Styczen 06 2008 17:49:34
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel.


A ja w to mrowisko wepchne kij. :P
Miales POLONEZA z LPG. Jakbys tak mial 307 conajmniej 1.6 z sekwencja i sie
przesiadl na obecne 307HDI to, smiem twierdzic, juz bys taki pewny tego
ostatniego stwierdzenia nie byl. :)

Pozdrawiam

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Bialy Pug 306 1.4 + LPG z bombka pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

17 Data: Styczen 06 2008 18:08:57
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel.
 A ja w to mrowisko wepchne kij. :P
Miales POLONEZA z LPG. Jakbys tak mial 307 conajmniej 1.6 z sekwencja i sie przesiadl na obecne 307HDI to, smiem twierdzic, juz bys taki pewny tego ostatniego stwierdzenia nie byl. :)

ee - wkur*** mnie tankowanie co 300-400km - teraz tankuje co 900-1100km :P
I jak sie juz odezwales a na sylwka do mnie nie chciales sie kopnac :P to za 2 tyg bede znow w PL i bede vlepke potrzebowal - masz jeszcze?

18 Data: Styczen 06 2008 19:28:53
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel.
A ja w to mrowisko wepchne kij. :P
Miales POLONEZA z LPG. Jakbys tak mial 307 conajmniej 1.6 z sekwencja
i sie  przesiadl na obecne 307HDI to, smiem twierdzic, juz bys taki
pewny tego  ostatniego stwierdzenia nie byl. :)
ee - wkur*** mnie tankowanie co 300-400km - teraz tankuje co 900-1100km :P
I jak sie juz odezwales a na sylwka do mnie nie chciales sie kopnac :P to
za 2 tyg bede znow w PL i bede vlepke potrzebowal - masz jeszcze?

Mam.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

19 Data: Styczen 06 2008 18:17:03
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: jahu 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel.


A ja w to mrowisko wepchne kij. :P
Miales POLONEZA z LPG. Jakbys tak mial 307 conajmniej 1.6 z sekwencja i sie przesiadl na obecne 307HDI to, smiem twierdzic, juz bys taki pewny tego ostatniego stwierdzenia nie byl. :)

Racja. Mam 1.6 110 KM z LPG i porównuję to do Octavii 1.9 TDI i śmiem twierdzić, że dużej różnicy nie ma o ile potrafi się wykorzystać potencjał obu silników i skrzynię biegów (jasne, że benzyna nie zbierze się dobrze z dołu, ale diesel za to nie ma dobrej góry). W pewnych warunkach jeden silnik ma przewagę w innych drugi.

A koszt 1km jest mniej więcej taki sam.

20 Data: Styczen 06 2008 19:02:00
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

jahu pisze:

mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel.

A ja w to mrowisko wepchne kij. :P
Miales POLONEZA z LPG. Jakbys tak mial 307 conajmniej 1.6 z sekwencja i sie przesiadl na obecne 307HDI to, smiem twierdzic, juz bys taki pewny tego ostatniego stwierdzenia nie byl. :)

Racja. Mam 1.6 110 KM z LPG i porównuję to do Octavii 1.9 TDI i śmiem twierdzić, że dużej różnicy nie ma o ile potrafi się wykorzystać potencjał obu silników i skrzynię biegów (jasne, że benzyna nie zbierze się dobrze z dołu, ale diesel za to nie ma dobrej góry). W pewnych warunkach jeden silnik ma przewagę w innych drugi.

A koszt 1km jest mniej więcej taki sam.

ale tankowania co 1000km nie przebijesz... Tankuje w PL np. w Zielonej Górze i dojeżdzam do Hagi (NL) i jeszcze mam zasięg jakieś 250km...

21 Data: Styczen 06 2008 19:24:02
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: jahu 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

ale tankowania co 1000km nie przebijesz... Tankuje w PL np. w Zielonej Górze i dojeżdzam do Hagi (NL) i jeszcze mam zasięg jakieś 250km...

Jasne. I bagażnik mam sporo mniejszy. Wiem o tym, to są wady. Zalety też są oczywiste, bo łatwiej mi było kupić używane benzynowe auto w sensownym stanie i niskim przebiegiem. Wobec tego jest ono tańsze w eksploatacji.

22 Data: Styczen 06 2008 18:56:22
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: waldi 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"
 napisał w wiadomości

> mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel.


A ja w to mrowisko wepchne kij. :P
Miales POLONEZA z LPG. Jakbys tak mial 307 conajmniej 1.6 z sekwencja i
sie
przesiadl na obecne 307HDI to, smiem twierdzic, juz bys taki pewny tego
ostatniego stwierdzenia nie byl. :)

Pozdrawiam

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Bialy Pug 306 1.4 + LPG z bombka pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

 ja jeszcze doloze swoje 3 grosze mialem 3 diesle wszystkie Tdi Toledo, A6 ,
Passat na PD i co nowszy to gorszy i mniej oszczedny w eksploatacji a
wiekszosc napraw i diagnostyka to ASO bo komputery maja wszyscy flachowcy a
diagnozowac usterki umie co 10-ty.
Teraz kupilem benzynke zagazowalem sekwencyjka i pluje sobie w brode
dlaczego pchalem sie w te diesle, jak napisal kolega kilka postow wczesniej
jesli diesla ktory ma byc oszczedny i tani w eksploatacji to tylko takiego
sprzed 96 roku wszystkie nastepne to generatory kosztow i problemow a jak
flachowiec nie potrafi tego zrobic to zawsze zwala wine na paliwo

23 Data: Styczen 07 2008 09:50:55
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Rafal 


>> wtedy oczywiscie wiecej spala ON
>
> Diesel chyba nie jest az tak wrazliwy ?

na zimnym silniku wg komputera pali jakies 3-4l wiecej niz na cieplym,

 no to moze octavia tak ma, bo u mnie w dwóch dieslach ("stary" JTD 110KM
i "nowy" JTD m-jet 16V 150KM) nie ma żadnej (tj mierzalnej) różnicy między
spalaniem w zimie a spalaniem na wiosnę i jesienią (w lecie jest ale .. w druga
stronę - raczej wynika z intensywnej pracy klimatyzacji).. ani komp nie
pokazuje więcej, ani "rejestr pomiarów spalania przy tankowaniu" nie wskazuje
aby zimą było więcej. A jak miałem benzyniaka to zimą było zauważalnie więcej
(a też miał klimę)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

24 Data: Styczen 11 2008 10:04:40
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Rafal pisze:

wtedy oczywiscie wiecej spala ON
Diesel chyba nie jest az tak wrazliwy ?
na zimnym silniku wg komputera pali jakies 3-4l wiecej niz na cieplym,

 no to moze octavia tak ma, bo u mnie w dwóch dieslach ("stary" JTD 110KM i "nowy" JTD m-jet 16V 150KM) nie ma żadnej (tj mierzalnej) różnicy między spalaniem w zimie a spalaniem na wiosnę i jesienią (w lecie jest ale .. w druga stronę - raczej wynika z intensywnej pracy klimatyzacji).. ani komp nie pokazuje więcej, ani "rejestr pomiarów spalania przy tankowaniu" nie wskazuje aby zimą było więcej. A jak miałem benzyniaka to zimą było zauważalnie więcej (a też miał klimę)

Mowie o HDI peugeota. Na zimnym silniku 10l pokazuje podczas jazdy miejskiej. Po przejechaniu 2-3km spalanie spada do poziomu +-7l. Sredie spalanie z ~4500km mam 6.5l

25 Data: Styczen 11 2008 19:43:08
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Mo 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

Rafal pisze:
wtedy oczywiscie wiecej spala ON
Diesel chyba nie jest az tak wrazliwy ?
na zimnym silniku wg komputera pali jakies 3-4l wiecej niz na cieplym,

 no to moze octavia tak ma, bo u mnie w dwóch dieslach ("stary" JTD 110KM i "nowy" JTD m-jet 16V 150KM) nie ma żadnej (tj mierzalnej) różnicy między spalaniem w zimie a spalaniem na wiosnę i jesienią (w lecie jest ale .. w druga stronę - raczej wynika z intensywnej pracy klimatyzacji).. ani komp nie pokazuje więcej, ani "rejestr pomiarów spalania przy tankowaniu" nie wskazuje aby zimą było więcej. A jak miałem benzyniaka to zimą było zauważalnie więcej (a też miał klimę)

Mowie o HDI peugeota. Na zimnym silniku 10l pokazuje podczas jazdy miejskiej. Po przejechaniu 2-3km spalanie spada do poziomu +-7l. Sredie spalanie z ~4500km mam 6.5l

Moja Pola też nieodporna na zimno. Z jakichś 4,5-4,7 (mam tylko "rejestr pomiarów spalania przy tankowaniu" :) ) do listopada, skoczyło mi do 6,5. Teraz zamknęłam ciepły nawiew i ciekawam, jak to wpłynie na wyniki. :)


Pozdrawiam
M.
--
Polo 1,4 TDI

26 Data: Styczen 06 2008 14:12:03
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Adam Polak 

J.F. pisze:

On Sun, 6 Jan 2008 11:42:44 +0100,  Paweł wrote:
kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km,

A nie ma uszkodzonego termostatu ?

Nie musi miec uszkodzonego. Avensis 2003 tdi potrzebuje teraz ~20 km lub dobre 20 minut przy takich mrozach;/


--
Adam Polak
gg: 2046950
http://adampolak.pl/

27 Data: Styczen 06 2008 14:25:20
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Adam Polak pisze:

kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km,

A nie ma uszkodzonego termostatu ?

Nie musi miec uszkodzonego. Avensis 2003 tdi potrzebuje teraz ~20 km lub dobre 20 minut przy takich mrozach;/

a ave nie ma tdi... jest d4d..

28 Data: Styczen 06 2008 19:56:16
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Rafal 

ja w moim Audi A3 1.9tdi po przejechaniu 10km mialem dopiero 90 stopni,
jak pytalem to mechnicy wciskali kit ze w TDI to normalne i tam ma byc,
uparlem sie na wymiane ternostatu i musieli zrobic,
teraz rano jak jade do pracy to za 5 km mam 90 stopni i to na mrozie,
uplacalo sie wymienic :))))

29 Data: Styczen 07 2008 00:52:14
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor:

On 6 Sty, 11:58, J.F.  wrote:

On Sun, 6 Jan 2008 11:42:44 +0100,  Paweł wrote:
>kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do
>pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km,

A nie ma uszkodzonego termostatu ?

>wtedy oczywiscie wiecej spala ON

Diesel chyba nie jest az tak wrazliwy ?

>jesli jedzisz tak jak do pracy 10 km to tez jest to
>nieoplacalne pchac sie w diesla, poza tym diesel wiecej kosztuje

Tak sie zastanawiam czy przy dzisiejszych cenach nie jest bardziej
oplacalne zagazowanie benzyny ..

Czesc,

Wszystko zależy od przebiegow rocznych jak i od specyfiki jazdy.

Pozdrawiam

Jarek Nowak

www.pinusproject.pl

Omega B kombi - 2,5 V6

30 Data: Styczen 06 2008 12:32:26
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: chriso 

wybrałeś - bo ostatnio panuje moda na diesle, kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km,

To moze niech kolega sobie naprawi ten samochod,
bo moja laguna dci ze straszna technologia CR potrzebuje 5 km.

Przy ostatnim tankowaniu milo mnie zaskoczyla spalaniem 5,8 l/100
(dojazdy do pracy 20km w jedna strone)

31 Data: Styczen 06 2008 13:16:09
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Paweł 

po Warszawie, czy w terenie? Bo moja L2 pali  okolo 6.5 w trasie

--
Laguna II 2.0 16v 2007 ESPrience
było Clio I 1.1 RN 1993

32 Data: Styczen 06 2008 16:13:04
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Przemek 


Użytkownik "chriso"  napisał w wiadomości

wybrałeś - bo ostatnio panuje moda na diesle, kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km,

To moze niech kolega sobie naprawi ten samochod,
bo moja laguna dci ze straszna technologia CR potrzebuje 5 km.

Moze masz cos uszkodzone i silnik sie przegrzewa ?- nie bez przyczyny do praktycznie wszystkich obecnie
produkowanych diesli klasy sredniej w gore  a przeznaczonych na rynek krajow chlodniejszych (jak nasz)
producenci pakuja dogrzewacze.Tylko do totalnych golasow tego nie daja , no ale jak ktos nie ma kasy na auto to
niech jezdzi w czapce i rekawiczkach i niech sie cieszy ze ma w kabinie po kilku kilometrach powyzej zera :).

pzdr

33 Data: Styczen 07 2008 09:44:55
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Robert J. 

kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga
optymalna temp. po okolo 30 km,

To dziwne, coś ma popsute na 100%. Moja osiąga po kilku km. W piątek nawet
robiłem próbę i 90 st. silnik miał po 8 km (na dworze -7).



jesli jedzisz tak jak do pracy 10 km to tez jest to
nieoplacalne pchac sie w diesla,

Wtedy w ogóle nie opłaca się kupować auta, taniej wyniosą taksówki.



poza tym diesel wiecej kosztuje,

Jak sprzedajesz to też więcej weźmiesz...

34 Data: Styczen 06 2008 11:06:14
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: sop3k 

Osprzęt silników Common Rail bywa zawodny, więc ja polecam starego
diesla lub benzynowca, w przypadku starego diesla możesz mieć
problemy z wjazdem w rożne strefy na zachodzie, jesli jezdzisz
20-30 tys km rocznie, traci sens, ale masz samopoczucie, że dobrze
wybrałeś - bo ostatnio panuje moda na diesle, kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do
pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km,

Chyba dodałeś sobie jedno zero. Albo termostat do wymiany, ale to i tak
ogromnie duzo.

wtedy
oczywiscie wiecej spala ON, jesli jedzisz tak jak do pracy 10 km to tez jest

U mnie różnica popmiedzy jazda po miescie(Poznań) w zimie, a latem to ok 0.5l/
100km
 



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

35 Data: Styczen 06 2008 13:31:55
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: lux 

zależy ile jeździsz.
Jak kupujesz nowy samochód to zwrot inwestcji następuje przważnie dopiero po
100 000 km i dopiero potem zaczyna się jako takie oszczędzanie. I to nie,
zawsze, bo ryzyko awarii większe. Jak masz wynalazek typu HDI z uzupełnaiem
filtra sadzy ( za kika tysięcy) to jest to wyłącznie moda która nigdy się
nie zwróci.
Do tego jednak dźwięk benzynki lepszy :)


--
lux

36 Data: Styczen 06 2008 13:36:33
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

lux pisze:

zależy ile jeździsz.
Jak kupujesz nowy samochód to zwrot inwestcji następuje przważnie dopiero po
100 000 km i dopiero potem zaczyna się jako takie oszczędzanie. I to nie,
zawsze, bo ryzyko awarii większe. Jak masz wynalazek typu HDI z uzupełnaiem
filtra sadzy ( za kika tysięcy) to jest to wyłącznie moda która nigdy się
nie zwróci.

Nowe FAP juz nie sa tak problemowe jak te sprzed 4-5 lat.

37 Data: Styczen 07 2008 10:29:47
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: mario 


Do tego jednak dźwięk benzynki lepszy :)


to akurat kwestia gustu.
Jesli musze wysluchiwac 4cylidrowki to wole juz diesla niz wycie benzyniaka.

pozdrawiam
mario

38 Data: Styczen 06 2008 19:45:38
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Szczepan Majdański 

wychodzac z paliwem
mam dwauno;
- 1.7D                                 - spalanie ok 5l
- 1.4 benzyna + gaz             - spalanie ok 8l gazu

nie wiem jak sie to ma do czesci ale moim zdaniem badziej sie oplaca jazdana
gazie ale czasem moga byc z nim problemy, drozsze przeglady, wymiana swiec,
przewodow, filtra powietrza i gazu

diesel znowu trudniej odpalac w zimie, drozsze czesci do silnika, trzeba
dbac o olej
trudno powiedziec
na pewno lepszy diesel poza polske poniewaz z gazem moze byc troszke problem

39 Data: Styczen 07 2008 00:25:00
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Daniel 

Szczepan Majdański pisze:

diesel znowu trudniej odpalac w zimie
Przy okazji Mazdy 626 znajomej jakoś tego nie zauważyłem, odpala za pierwszym bez zbytniego kręcenia.

Pozdrawiam
Daniel

40 Data: Styczen 06 2008 19:58:27
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Rafal 

oblicz co Ci sie bardziej oplaca
tu ma sz kalkulator

http://moto.wp.pl/kat,45554,kalkulator.html

pozdrawiam

41 Data: Styczen 07 2008 09:39:24
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Robert J. 

Osobiście mam benzynę i chciałabym zamienić na diesla, ale
słyszałam różne opinię, jedni wolną beznyzniaka, drudzy diesla.

To po co pytasz, skoro tutaj usłyszysz dokładnie to samo ;-))).

42 Data: Styczen 11 2008 09:14:51
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor:

Chciałabym się dowiedzieć jakie waszym zdaniem będzie auto lepsze: diesel
czy benzyna.Osobiście mam benzynę i chciałabym zamienić na diesla, ale
słyszałam różne opinię, jedni wolną beznyzniaka, drudzy diesla. Inni mówią
że w dieslach drogę są nie które części, że na turbinę trzeba uważać, żeby
nie przegrzać. Może napiszecie swoje za i przeciw kupna beznyny, a diesla.

--
Mam BRAVO 1.9 MultiJET i jestem super hiper zadowolony, dlaczego:

   * Większa emisja tlenków azotu NOx w porównaniu do silników z zapłonem
iskrowym i trójdrożnym katalizatorem spalin,
   * Emisja cząstek stałych jeśli silnik nie jest wyposażony w filtr cząstek
stałych,
   * Większe koszty produkcji silników niż silników benzynowych,
   * Większy hałas i ciężar, niż silników benzynowych o tej samej mocy,
   * Ograniczona maksymalna prędkość obrotowa spowodowana opóźnieniem zapłonu,
   * Większe wymagania co do własności własności olejów silnikowych.
   * Większa sprawność konwersji energii chemicznej paliwa, a dzięki temu
mniejsze zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla,
   * Możliwość zastosowania łatwiejszego w produkcji i tańszego paliwa,
   * Większa niezawodność pracy silnika,
   * Większa żywotność silnika.
Tekst zaczerpniety ze strony:
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/pojecia/silnik-diesla.php


Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie "diesel czy benzyna". To który
wybór będzie bardziej odpowiedni zależy od

wielu czynników i wymagałoby przeprowadzenia dość długiego wywiadu z przyszłym
użytkownikiem.
Przede wszystkim obalmy mity - trudne odpalanie w zimie, mizerne osiągi,
hałaśliwość, dymienie; to echa przeszłości - żadna z

tych wad aktualnych może 20 lat temu nie dotyczy nowoczesnych jednostek o
zapłonie samoczynnym. Pozostały tylko zalety -

ekonomia, trwałość, niezawodność. Jednak wraz z rozwojem układów wtryskowych jak
i standardowym już zastosowaniu

turbosprężarek pojawiły się pewne niedogodności. Dzisiejsze diesle nie będą już
jeździły na czymkolwiek przypominającym olej

napędowy, są naszpikowane elektroniką - nie naprawi się już ich "w stodole", jak
każde silniki doładowane wymagają dbałości o

sprężarkę.
W wielkim uproszczeniu - jeśli jeździ sie dużo lub tylko długie trasy,
najlepszym rozwiązaniem będzie auto z silnikiem

diesla. Przy ciągłym pokonywaniu krótkich odcinków i małych rocznych przebiegach
zalety silników ZS blakną a zauważalne

zaczynają być wady jak wysoki koszt zakupu czy wolniejsze niż przy zapłonie
iskrowym osiąganie temperatury pracy. Tutaj

najlepszym rozwiązaniem będzie wolnossący silnik o zapłonie iskrowym.
Co do konkretnego modelu/marki - najnowsze konstrukcje BMW oraz już od dawna VAG
uważane są powszechnie za najlepsze

jednostki, prawdopodobnie nie bez powodu.
Tekst zaczerpniety ze strony:
http://motogazeta.autocentrum.pl/go/377__Strefa_Ekspertow_przebieg_dyskusji__247603646__11__-1__107__-1__-1__1.html


Rewolucji dokonał włoski Fiat wprowadzając model Croma TDI (1985 r.) wyposażony
w turbodoładowany silnik z bezpośrednim

wtryskiem, a następnie opracowując i wprowadzając do produkcji technikę common
rail (1993 r.). Ewolucję od wolnych, kopcących

i siermiężnych silników diesla do cichych i dynamicznych jednostek napędowych,
których działanie wciąż opiera się na patencie

niemieckiego wynalazcy, doskonale obrazuje reklama Hondy - hate something -
change something

Wynaleziony ponad sto lat temu silnik diesla przeszedł długą drogę rozwoju.
Dziś, pozbawiony niegdysiejszych wad, stanowi

groźną konkurencję dla silników benzynowych. Nic dziwnego, że zdobywa sobie
coraz liczniejsze grono zwolenników, również w

dziedzinach, w których do niedawna nie było dla niego wstępu. Kilka lat temu
nikt nie wierzył, że samochód wyścigowy ze

znaczkiem TDI na burcie może wygrać 24-godzinny klasyk Le Mans. Tymczasem Audi
R10 TDI ma na swoim koncie już dwie wygrane w

tym prestiżowym wyścigu.

Obecnie nawet 50% nowych samochodów sprzedawanych w Europie Zachodniej jeździ na
oleju napędowym. Eksperci przewidują, że w

niedługim czasie rosnące ceny ropy i słabnący dolar skłonią Amerykanów do
rezygnacji z ukochanych silników widlastych o

ogromnej pojemności na rzecz hybryd i jednostek wysokoprężnych.

Również Polacy doceniają zalety nowoczesnych diesli. Wysoki moment obrotowy
dostępny w stosunkowo szerokim zakresie obrotów,

cicha praca i oszczędność to zalety, o których nie trzeba już nikogo
przekonywać. Zanim jednak kupimy samochód z literkami

"TD" na klapie, warto policzyć, czy na pewno będzie to dla nas najtańsze
rozwiązanie. Żeby zakup się opłacał, musimy rocznie

pokonywać co najmniej 25-30000 km. Wówczas różnica w cenie pomiędzy dieslem a
porównywalnym samochodem z silnikiem benzynowym

(zwykle 6000-10000zł) zwróci się po dwóch-trzech latach.

Jeżeli więc dużo podróżujecie, nie lubicie wkręcać silnika na motocyklowe 8500
obr./min, tankujecie na sprawdzonych stacjach

i nie przeszkadza Wam cichy klekot pod maską, samochód z silnikiem diesla został
stworzony i unowocześniony dla Was. Jest

jeszcze jedna zaleta dla leniwych - jeżdżąc dieslem oszczędzamy czas rzadziej
zatrzymując się na stacjach benzynowych. Jak

już przyjdzie do tankowania, warto pamiętać, żeby przypadkiem nie sięgnąć po
pistolet z benzyną. Taka pomyłka może słono

kosztować...
Tekst zaczerpniety ze strony:
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,4819501.html

Jak jeździć TDi i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej
niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż
przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej
częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi
zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się
tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną
zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie
Tekst zaczerpniety ze strony:
http://www.leonclub.pl

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

43 Data: Styczen 11 2008 19:16:35
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

 wrote:

Przede wszystkim obalmy mity - trudne odpalanie w zimie, mizerne osiągi,
hałaśliwość, dymienie; to echa przeszłości - żadna z

Z tym dymieniem to trochę przeginasz. Nie raz jadę za
kilkuletnią "firmówką", która po wciśnięciu pedału gazu zasłania mnie
czarną chmurą.

Co do hałasu: kwestia wyciszenia, ale klekot zawsze będzie klekotem.
Na pewno nie jest to odgłos silnika, dla którego wyłączyłoby się radio :-)

--
Grzegorz

44 Data: Styczen 11 2008 19:52:26
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor:

 wrote:

> Przede wszystkim obalmy mity - trudne odpalanie w zimie, mizerne osiągi,
> hałaśliwość, dymienie; to echa przeszłości - żadna z

Z tym dymieniem to trochę przeginasz. Nie raz jadę za
kilkuletnią "firmówką", która po wciśnięciu pedału gazu zasłania mnie
czarną chmurą.

Co do hałasu: kwestia wyciszenia, ale klekot zawsze będzie klekotem.
Na pewno nie jest to odgłos silnika, dla którego wyłączyłoby się radio :-)

przytoczylem ci ponad setke argumentow dlaczego diesel jest lepszym wyborem a ty
mi dajesz przyklad z zycia wziety o "czarnej chmurze" za ktorym to przykladem
nic nie przemawia, oprocz moze jednego, braku elementarnej wiedzy na temat diesla.
Pomysl o charakterystyce silnikow dieslowych ich technologii wytworzenia,
chemicznym skladzie mieszanki a i tak nie otrzesz sie o czubek wiedzy na temat
diesla i jego zalet w porownaniu z benzyniakiem.
Zaden "fachowiec" nie przekona mnie do benzyny chocby przytoczyl setke
argumentow za tym ustrojstwem. Jestem fanatycznym wyznawca diesla. Koniec, kropka.
 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

45 Data: Styczen 12 2008 00:38:46
Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze?
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

 wrote:

 wrote:

> Przede wszystkim obalmy mity - trudne odpalanie w zimie, mizerne
> osiągi, hałaśliwość, dymienie; to echa przeszłości - żadna z

Z tym dymieniem to trochę przeginasz. Nie raz jadę za
kilkuletnią "firmówką", która po wciśnięciu pedału gazu zasłania mnie
czarną chmurą.

Co do hałasu: kwestia wyciszenia, ale klekot zawsze będzie klekotem.
Na pewno nie jest to odgłos silnika, dla którego wyłączyłoby się radio
:-)

przytoczylem ci ponad setke argumentow dlaczego diesel jest lepszym
wyborem a ty mi dajesz przyklad z zycia wziety o "czarnej chmurze" za
ktorym to przykladem nic nie przemawia, oprocz moze jednego, braku
elementarnej wiedzy na temat diesla. Pomysl o charakterystyce silnikow
dieslowych ich technologii wytworzenia, chemicznym skladzie mieszanki a i
tak nie otrzesz sie o czubek wiedzy na temat diesla i jego zalet w
porownaniu z benzyniakiem. Zaden "fachowiec" nie przekona mnie do benzyny
chocby przytoczyl setke argumentow za tym ustrojstwem. Jestem fanatycznym
wyznawca diesla. Koniec, kropka.

Ja też. Odkąd na naszych drogach zapanowały cudowne diesle o dynamice "jak
w benzynie" moja Corsa okazuje się często być królową szos :-)

--
Grzegorz

Diesel czy benzyna - co lepsze?



Grupy dyskusyjne