Diesel dymi po wymianie pierscieni
1 | Data: Czerwiec 02 2012 17:30:51 |
Temat: Diesel dymi po wymianie pierscieni | |
Autor: atm | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 02 2012 17:40:38 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: marcin | W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze: Witam, stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu tulei cylindrow. 3 |
Data: Czerwiec 02 2012 18:00:29 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: atm |
Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony. Czy jest zatem szansa, ze pierscienie sie odpowiednio uloza? 4 |
Data: Czerwiec 02 2012 18:15:59 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: marcin | Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony. moim zdaniem nie. 5 |
Data: Czerwiec 02 2012 10:07:23 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: kapec | On 2 Cze, 17:40, marcin wrote: stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu Bzdura. Wszstko zalezy od odpowiedniego zwymiarowania, jezeli cylinder nie ma rys i miesci sie w tolerancji to mozna wymienic same pierscienie, o ile sa podjechane. A co do dymienia. Jak dymi? Na bialo czy czarno? Jak bialo to bierze olej - powodow moze byc kilka. Jak nie szlifowales cylindra to sie nie ma co docierac i nie powinien dymic. Dotarcie pierscieni to nie jest jakis superwazny w tym temacie problem. Moze mechanik skaszanil cos przy montazu glowicy? W sensie gumki zaworowe popitolil? A jak dymi na czarno to przyjrzalbym sie pompie wtryskowej, ustawieniach kata wtrysku i dawki paliwa. 6 |
Data: Czerwiec 02 2012 19:10:04 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: atm | On 2012-06-02 19:07, kapec wrote: On 2 Cze, 17:40, wrote: Dymi na czarno. 7 |
Data: Czerwiec 02 2012 22:07:36 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Nex@pl |
Dymi na czarno. A zatem wtryski, 8 |
Data: Czerwiec 03 2012 10:34:49 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Albercik | W dniu 02.06.2012 22:07, Nex@pl pisze:
Eee tam zaraz wtryskiwacze.. Czarny dym to za dużo paliwa a za mało powietrza, wiÄc równie dobrze może byÄ kiepska kompresja, zapchany filtr powietrza, puszczajÄ cy EGR, dziurawy dolot, albo masa innych rzeczy... Wtryskiwacze też, ale te bym zostawił na koniec. 9 |
Data: Czerwiec 03 2012 10:40:56 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: nazgul | W dniu 2012-06-03 10:34, Albercik pisze: W dniu 02.06.2012 22:07, Nex@pl pisze: a może najproĹciej? przestawiony kÄ t wtrysku podczas składania? 10 |
Data: Czerwiec 02 2012 19:34:10 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Nex@pl | Z jednym ale, należy honowaÄ tuleje cylindrowe, nie prawdaż? 11 |
Data: Czerwiec 02 2012 11:22:15 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: kapec | On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" wrote: Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż? Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach. Tego nie zrobi byle mechanik bo trzeba miec odpowiednie narzedzia. Jezeli cylinder nie ma rys, nie ma owalizacji i miesci sie w tolerancjach podanych przez producenta nie trzeba honowac a tym bardziej szlifowac. Sam jezdze takim wozem. Wymienialem pierscienie 3 lata temu, do dzis zadnych oznak zuzycia. Wracajac do watku. Jak dymi na czarno to ma zbyt bogata mieszanke. Przyczyn moze byc sporo. Turbina sie konczy (o ile ma turbine), za duza dawka paliwa, zle ustawiony kat wtrysku, lejace wtryskiwacze. 12 |
Data: Czerwiec 02 2012 20:28:52 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: atm | On 2012-06-02 20:22, kapec wrote: On 2 Cze, 19:34, "Nex@ wrote: W poniedzialek pogadam z mechanikiem dlaczego nie zasugerowal mi zrobienia szlifu cylindrow. Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami, w jaki sposob mozna zrobic to szybko i tanio? Diagnostyka komputerowa? 13 |
Data: Czerwiec 02 2012 11:52:27 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: kapec | On 2 Cze, 20:28, atm wrote: Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami, Madry mechanik i dobry komputer powinne pokazac przyczyne. Jezeli przed robota nie dymil a teraz dymi stawiam na regulacje, choc oczywiscie moze to jakis zbieg okolicznosci i jeblo cos innego. 14 |
Data: Czerwiec 03 2012 23:07:40 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Ukaniu |
Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż? Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany... Cylinder porządnie pomierzony a pierścienie są jakie są i często niekoniecznie idealnie okrągłe. W nowym silniku to właśnie kiepskiego kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra. Taka naprawa bez szlifu czy honowania to loteria. -- Pozdrawiam, Łukasz 15 |
Data: Czerwiec 03 2012 21:28:20 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: kogutek | Ukaniu napisał(a): Honowanie nie służy poprawieniu kształtu. Można cylinder wyszlifować na lustro. A potem żeby było dobrze i tak go by porysowali osełkami. Nowe pierścienie zawsze są idealnie okrągłe. Skąd Ty takie bzdurne informacje bierzesz? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Czerwiec 04 2012 01:14:03 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Ukaniu |
Honowanie nie służy poprawieniu kształtu. Można cylinder wyszlifować na Nie napisałem, że honowanie poprawia kształt. Piescienie widuję różne i lepsze i gorsze jeśli chodzi o przyleganie do cylindra. Ostatnio wywaliłem jeden komplet nowych wadliwych. W którym miejscu moje informacje sa bezdurne? -- Pozdrawiam, Łukasz 17 |
Data: Czerwiec 04 2012 22:40:26 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: kogutek | Ukaniu napisał(a): W tym są bzdurne że teraz piszesz że wywaliłeś komplet nowych pierścieni bo wadliwe były. Pierścienie są robione z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. Jak Ty stwierdziłeś że są złe jak maksymalnie możesz dysponować suwmiarką z marketu. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 18 |
Data: Czerwiec 05 2012 22:09:47 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Ukaniu |
W tym są bzdurne że teraz piszesz że wywaliłeś komplet nowych pierścieni bo Bo w 2 miejscach gdzie zwykle występuje najmniejsze ciśnienie pierścienia na ścianki było ono za niskie. Jak je mogę mierzyć w celu sprawdzenia to sobie chyba jesteś w stanie wyobrazić? Twoje insynuacje co do dostępnych dla mnie narzędzi pomiarowych są na poziomie, który nie jest warty jakiejkolwiek riposty z mojej strony. -- Pozdrawiam, Łukasz 19 |
Data: Czerwiec 05 2012 21:17:23 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: kogutek | Ukaniu napisał(a): Masz rację. Zmień lekarza bo ten co do niego chodzisz nie chce Cie martwić i kłamie. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 20 |
Data: Czerwiec 05 2012 23:28:43 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Ukaniu |
Twoje insynuacje co do dostępnych dla mnie narzędzi pomiarowych są naMasz rację. Zmień lekarza bo ten co do niego chodzisz nie chce Cie martwić i Już mu mówiłem, że poleciłeś zmianę, kazał Cię pozdrowić. -- Pozdrawiam, Łukasz 21 |
Data: Czerwiec 03 2012 21:36:22 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: to | begin Ukaniu W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany... Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 22 |
Data: Czerwiec 04 2012 01:15:42 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Ukaniu |
Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego. Też. A w poczÄ tkowej fazie docierania do uzyskania szczelnoĹci pierĹcieĹ cylinder. -- Pozdrawiam, Ĺukasz 23 |
Data: Czerwiec 06 2012 07:58:31 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: PM |
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomoĹciUżytkownik "to" napisał w wiadomoĹci i jak to siÄ ma do twojej wczesniejszej wypowiedzi?Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego. "W nowym silniku to właĹnie kiepskiego kształtu pierĹcieĹ dociera siÄ do prawie idealnego cylindra." wiadomo że to głównie cylinder siÄ Ĺciera, a nie pierĹcieĹ. 24 |
Data: Czerwiec 06 2012 08:33:18 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: kogutek | PM napisał(a): Ale Ty upierdliwy jesteś. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Czerwiec 06 2012 11:01:50 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Ukaniu |
Jak wyciÄ gam zużyte pierĹcienie z silnika w którym cylinder ma progi prawie niezauważalne to co do czego siÄ dotarło? -- Pozdrawiam, Ĺukasz 26 |
Data: Czerwiec 06 2012 10:45:24 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: kogutek | Ukaniu napisał(a): A te pierścienie co wyciągasz to są o połowę cieńsze czy raptem przerwa na zamku z 0,25 zrobiła się 0,45?. Jak się lubisz bawić nie tylko teoretycznie to złóż silnik bez pierścieni. Też zapali i będzie pracował. No może do odpalenia będzie potrzebował dwa razy większych obrotów. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 27 |
Data: Czerwiec 06 2012 22:13:10 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Ukaniu |
A te pierścienie co wyciągasz to są o połowę cieńsze czy raptem przerwa na Zdarzają się pierścienie z luzem o wiele większym niż 0,45. Widuję czasem i ponad 1,5 mm. Zakładając, że pierścień zużywa się po obwodzie równowmiernie to wzrost obwodu o 1,2mm dał by wzrost średnicy cylindra 0,38mm, lub o tyle samo zmniejszenie grubości. Widząc nieznaczne zużycie gładzi, mniejsze niż np. dopuszczalne 0,1 mm średnicy to wychodzi, że o więcej niż 0,14 spadnie grubość pierścienia. To nie jest mało. Bywają pierścienie zgarniające prawie pozbawione ostrzy zdejmujących nadmiar oleju, luz na zamku jest wtedy zdecydowanie większy. Zakładając docieranie jako pewien rodzaj zużywania nadal pozostaje przy tym, że to pierścień bardziej dociera się w początkowej fazie pracy do cylindra niż odwrotnie. To, że sprężanie bez pierścieni jakieś jest to ja wiem. Co d. prędkości obrotwej potrzebnej do odpalenia silnika to nie wiem jaka bo nie znam luzów, wpływu uszczelniającego oleju na ścianach i wymaganego ciśnienia do zapłonu paliwa wtryśniętego do cylindra. -- Pozdrawiam, Łukasz 28 |
Data: Czerwiec 04 2012 01:51:53 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: marcin | W dniu 2012-06-03 23:36, to pisze: begin Ukaniu no i chodzi o to ze w starym zuzytym cylindrze tych rys juz nie ma wiec zakladanie nowych pierscieni to o dupe rozbic. 29 |
Data: Czerwiec 02 2012 21:02:36 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: marcin | Bzdura. rotfl piszesz bzdura a za chwile potwierdzasz to co napisalem. dobre. 30 |
Data: Czerwiec 02 2012 21:27:32 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Albercik | W dniu 02.06.2012 17:30, atm pisze: Witam, Sprawdź kompresje. Może byÄ tak że nowe pierĹcienie nie dogadujÄ siÄ z cylindrem, kompresja jest do dupy, co skutkuje zbyt bogatÄ mieszankÄ , a to powoduje czarny dymek. Czy siÄ to poprawi z czasem... chyba bÄdziesz miał okazje siÄ przekonaÄ. 31 |
Data: Czerwiec 03 2012 00:04:31 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: megrims | W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze: Witam, A ile kosztowała taka naprawa? Czy to siÄ jeszcze opłaca? Nie lepiej kupiÄ innÄ motorynÄ i przełożyÄ? 32 |
Data: Czerwiec 03 2012 10:31:31 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Albercik | W dniu 03.06.2012 00:04, megrims pisze:
a skÄ d masz pewnoć że kupisz coĹ w lepszym stanie niż to co właĹnie wywalasz ze swojego? Koszt naprawy bÄdzie wiÄkszy niż zakup czÄći czy całoĹci urzywanego silnika, ale po przeprowadzeniu naprawy wiesz co masz, a jak nie skÄ piłeĹ w trakcie naprawy to masz praktycznie nowy silnik. 33 |
Data: Czerwiec 03 2012 10:38:26 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: nazgul | W dniu 2012-06-03 10:31, Albercik pisze: W dniu 03.06.2012 00:04, megrims pisze: a jak skÄ piłeĹ to ci dymi na czarno ;-) IMO szansa na kupienie zarżniÄtego silnika jest nikła. handlarze dajÄ gwarancje rozruchowÄ (najwyżej wtopisz na kosztach przekładki) 34 |
Data: Czerwiec 03 2012 11:40:25 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Maciek | W dniu 2012-06-03 10:38, nazgul pisze: handlarze dajÄ gwarancje rozruchowÄ (najwyżej wtopisz na kosztachJeszcze pytanie, czy jesteĹ w stanie z tej gwarancji skorzystaÄ :-> -- Pozdrawiam Maciek 35 |
Data: Czerwiec 03 2012 11:46:51 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: atm | On 2012-06-03 11:40, Maciek wrote: W dniu 2012-06-03 10:38, nazgul pisze: No wlasnie, nie ma tutaj jedynego slusznego wyboru. Moglem zdecydowac sie na spawanie starej glowicy lub zakup uzywanej na Allegro, teoretycznie sprawnej. Zdecydowalem sie na drugie rozwiazanie i udalo sie, jednak rownie dobrze moglo sie okazac, ze jest uszkodzona. Z uzywanym silnikiem ryzyko jest znacznie wieksze. Jeszcze gdybym sam potrafil wszystko zrobic odpadly by koszty robocizny.... Tak czy siak jest po zawodach, mam silnik po czesciowym remoncie. W tym tygodniu pojade na diagnostyke. 36 |
Data: Czerwiec 03 2012 12:37:44 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: nazgul | W dniu 2012-06-03 11:40, Maciek pisze: W dniu 2012-06-03 10:38, nazgul pisze:przypuszczam ze w wiÄkszym stopniu niż z "gwarancji" na naprawÄ. w omawianym przypadku wytłumaczeniem mechanika bÄdzie takie: "nie kazał mi Pan szlifowaÄ cylindrów i to dlatego tak jest, resztÄ zrobiłem perfekcyjnie" 37 |
Data: Czerwiec 03 2012 14:30:55 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: megrims | W dniu 2012-06-03 10:38, nazgul pisze: W dniu 2012-06-03 10:31, Albercik pisze: N-lat temu (około 2003 roku) szwagierce upierdolił siÄ korbowód w Pasku 1.8T i wyszedł bokiem. Jak na tamte czasy motoryna na szrocie Krotoski-Cichy w Wysogotowie kosztowała około 3.000,00. Przekładka z nowymi płynami i paskiem rozrzÄ du ca 1.000,00 Auto miało 70.000 przejechane, ale po gwarancji było. Dzisiaj ma 300.000 i jeździ nadal. Za naprawÄ na nowych czÄĹciach wołano jakÄ Ĺ 5-cyfrowÄ kwotÄ. 38 |
Data: Czerwiec 03 2012 17:28:26 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-06-03 14:30, megrims pisze: N-lat temu (około 2003 roku) szwagierce upierdolił się korbowód Nic dziwnego, że kwota 5-cyfrowa, skoro korbowód poszedł na spacer. Nowy blok trochę kosztuje. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 39 |
Data: Czerwiec 05 2012 01:10:01 | Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni | Autor: anacron | W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze: Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu Bardziej? JakoĹ żaden którym jeździłem i mój własny egzemplarz nie dymiły/dymiÄ . Widuje czasami kopciuchy przed sobÄ , ale to chyba oznaka, że coĹ nie jest jak byÄ powinno. |