Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
1 | Data: Marzec 11 2007 15:37:48 |
Temat: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | |
Autor: Miecio | Witam. 2 |
Data: Marzec 11 2007 18:32:42 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Mikefox | Ta zasada nazywa się EGR, na naszym sławetnym ON przestaje 3 |
Data: Marzec 12 2007 07:58:54 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Miecio | Ta zasada nazywa się EGR, na naszym sławetnym ON przestaje To ciekawe, czyli, ze jak nic nie widac, to gorzej niz jak widac? Pogooglalem i podobno zaslepienie EGR'a moze skutkowac zanikiem kopcenia. Widac EGR jest po to aby obnizyc inne toksyczne zwiazki a sadza nikt sie nie przejmuje. Dziwne to wszystko... Pozdrawiam, Miecio -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Marzec 12 2007 09:15:46 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: J.F. | On 12 Mar 2007 08:58:54 +0100, Miecio wrote: Ta zasada nazywa się EGR, na naszym sławetnym ON przestaje Rozne zwiazki sa roznie szkodliwe. Np ponoc w praktyce NOx sa bardziej szkodliwe niz CO. Sama sadza jest nietoksyczna, choc mowi sie ze rakotworcza. A co do EGR to glowy nie dam ... ale zdaje sie ze w dieslu zasada jest prosta - przy malych dawkach paliwa nie kopci. Problem sie robi jak wcisniemy gaz do dechy - komputer ma dawkowac paliwa jak najwiecej, zeby przyspieszenie bylo, ale na tyle malo zeby nie kopcil. Moze przy sprawnym przeplywomierzu i sondzie lambda nie ma problemu, a moze tu juz przeplywka niesprawna i zaniza wskazania ? EGR problem przenosi i na mniejsze obciazenia, ale przy ostrej jezdzie sie chyba zamyka i spalin nie podaje. A moze po prostu byly one w katalizator z filtrem sadzy wyposazone ? J. 5 |
Data: Marzec 12 2007 09:28:34 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Miecio |
To spokojnie mozemy wykluczyc - stare Toledo i 6-cio letni Passat. Widzialem tez inne np. nowa Primera, starego Nissana 2.0d - widac spora przypadkowosc w tym moim zauwazaniu nie kopcenia diesli. Fajnie byloby jednak znalezc prawidlowosc w tej przypadkowosci :-) Pozdro, Miecio -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 6 |
Data: Marzec 12 2007 13:13:52 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Toma | Mikefox napisał(a): Ta zasada nazywa się EGR, na naszym sławetnym ON przestaje Pozdro. Co¶ w tym jest. Faktycznie po za¶lepieniu EGR, dymku nie widać :))))))) Pozdr Toma -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Marzec 11 2007 20:13:55 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: --==Trotyl==-- |
Witam. a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to widac tyle pary z silnika benzynowego ,a za dieslem nigdy jej niema? 8 |
Data: Marzec 11 2007 21:42:39 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Karolek |
Jak nie ma, jak jest. Karolek 9 |
Data: Marzec 12 2007 09:15:11 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Paweł Gębicki |
a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to widac tyle pary z W dieslu dym zim± tylko przy zapalaniu, na postoju/skrzyżowaniu ( szczególnie jak silnik zimny ). W czasie jazdy rzeczywi¶cie nie ma ( chyba że płyn chłodniczy w komorze silnika ). Dlaczego ? też nie wiem... 10 |
Data: Marzec 12 2007 09:21:08 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: J.F. | On Sun, 11 Mar 2007 20:13:55 +0100, -- ==Trotyl==-- wrote: a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to widac tyle pary z Diesel poki nie wcisniesz pedalu do glebi pracuje na bardzo ubogiej mieszance .. czyli m.in. i pary wodnej w spalinach jest relatywnie mniej. W dodatku z samej chemii wynika ze paliwo jest w wodor ubozsze niz benzyna. Za to np LPG jest bogatsze. Ale to sa znikome wartosci. J. 11 |
Data: Marzec 12 2007 11:53:08 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Filip | -- ==Trotyl==-- wrote: a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to widac tyle pary z silnika benzynowego ,a za dieslem nigdy jej niema?Bo diesle sa lepsze :))) Jak jade za smierdzaca beznyna w zimie, to mnie szlag trafia!!!!! 12 |
Data: Marzec 12 2007 18:57:45 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Cz | -- ==Trotyl==-- wrote: a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to widac tyle pary z silnika benzynowego ,a za dieslem nigdy jej niema? Spalanie krótszych łańcuchów węglowodorowych produkuje więcej wody po prostu, do tego diesle dobieraj± raczej powietrze do paliwa, a benzyniaki paliwo do powietrza. W samym powietrzy jest już sporo pary wodnej, a jak ta np. zamarznie sobie w wydechu to zaraz po zapaleniu będzie sobie parować. I tyle. -- Cz. 16 |
Data: Marzec 11 2007 23:45:13 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Tomasz Pyra | Miecio napisał(a): Witam. IMO jak silnik sprawny, do tego nie wyżyłowany, katalizator na miejscu, żadnych chipów i innych wynalazków, a do tego ON się trafi taki jak ma być to smrodzić nie powinno. Dym to sadza, a tej o ile wiem dopuszczalne normy w spalinach s± takie, że nie ma żadnych chmur za samochodem. 17 |
Data: Marzec 12 2007 01:33:50 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: blackbird | IMO jak silnik sprawny, do tego nie wyżyłowany, katalizator na miejscu, Jest... Nie wiem jak to wyglada po zastosowaniu tych dodatkowych filtrow, ale generalnie kazdy nawet nowy diesel pracujacy pod maksymalnym obciazeniem lekko zakopci Dym to sadza, a tej o ile wiem dopuszczalne normy w spalinach s± takie, że Ale normy nie przewiduja pracy na maksymalnych obrotach pod pelnym obciazeniem i istotnie przy srednich obciazeniach nic takiego nie widac. 18 |
Data: Marzec 12 2007 08:37:07 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Tomasz Pyra | blackbird napisał(a): IMO jak silnik sprawny, do tego nie wyżyłowany, katalizator na miejscu, żadnych chipów i innych wynalazków, a do tego ON się trafi taki jak ma być to smrodzić nie powinno. AFAIK badania homologacyjne przewidują wszystkie obciążenia - przecież nie może być tak że samochód który np. przejedzie się z Vmax autostradą zostawi za sobą jakąś trującą chmurę. Właśnie dlatego jak wyjeżdża z fabryki to nie kopci, dopiero potem zaczyna, a przeglądy przechodzi bo na stacji jak w ogóle badają to bez obciążenia, poza tym normy ogólne są dużo mniej restrykcyjne. 19 |
Data: Marzec 12 2007 11:23:10 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: M.Grabowski |
Witam.Wytłumaczeni jest jeszcze jedno. Nowe samochody czasem maja stosowany potencjometr "gazu" zamiast linki i wówczas odbywa sie to na zasadzie, "Nie dam więcej paliwa dopóki silnik nie bedzie na to przygotowany" Czyli dawkuje tak miesznake aby silnik mógł ja na bierz±co spalić 20 |
Data: Marzec 12 2007 11:49:26 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Filip | Miecio wrote: Kilka razy jechalem za dieslami, ktore nie kopcily pomimo ostrej jazdy. Kilka Nie nie nie. To Ty dawales ostro w palnik, a jechal normalnie (jak na diesla) i dlatego nie kopcil. Gdyby wciskal na maxa, to dopiero bys chmurke zobaczyl przy zmianie biegow, nawet w nowym dieslu. Wczoraj sprawdzalem, a pozniej jechalem jako pasazer, Nie ma takiej mozliwosci, nawet w nowym silniku. Chodzi mi o odkrycie zasady, ktora rzadzi kopceniem diesli, bo jesli mozna Jak to bez filtra czastek stalych? Pzdr Filip 21 |
Data: Marzec 12 2007 13:29:41 | Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe? | Autor: Miecio |
Zapewniam Cie, ze on tez dawal ostro w palnik. raczy > wiedziec ile, ale na pewno nie 70 i... NIC - zero najmniejszego dymku,nawet > przy bardzo mocnym "kopaniu" w pedał gazu? Jak nie ma, jak jest, przeciez 4 dorosle osoby nie doznaly nagle pomrocznosci jasnej! No przeciez nie kazdy diesel ma filtr czastek stalych? :-) Pzdr, Miecio -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl |