Grupy dyskusyjne   »   Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?

Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?



1 Data: Marzec 11 2007 15:37:48
Temat: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Miecio 

Witam.
Wszyscy pytaja gl. o kopcace diesle. Przegooglalem archiwum i w zasadzie sprawa
jest jasna, diesel moze sobie czasem zakopcic, dostaje dawke paliwa, turbina sie
jeszcze nie rozkrecila, itd.. ale co z tymi dieslami, ktore w ogole nie kopca?
Kilka razy jechalem za dieslami, ktore nie kopcily pomimo ostrej jazdy. Kilka
dni temu jechalem za Toledo I 1.9TDI (auto jak by nie bylo juz wiekowe) i pomimo
tego, iz kierowca ostro dawal w palnik, ten diesel nic nie kopcil, ani
najmniejszej chmurki? Wczoraj sprawdzalem, a pozniej jechalem jako pasazer,
Passatem B5 2001r 1.9TDI 101KM - przebieg oficjalny 70k, rzeczywisty Bog raczy
wiedziec ile, ale na pewno nie 70 i... NIC - zero najmniejszego dymku, nawet
przy bardzo mocnym "kopaniu" w pedał gazu?
Chodzi mi o odkrycie zasady, ktora rzadzi kopceniem diesli, bo jesli mozna
znalezc takie auta, jak te, o ktorych napisalem powyzej, to znaczy, ze
niekopcacy diesel bez filtra czastek stalych istnieje :-)
Jesli temat byl poruszany i wiadomo, co i jak (a ja jedynie nie znalazlem tego w
archiwum), to uprzejma prosba do szanownych Grupowiczow o link do takiej
dyskusji lub ew. inych forow.
Pozdrawiam,
Miecio

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Marzec 11 2007 18:32:42
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Mikefox 

Ta zasada nazywa się EGR, na naszym sławetnym ON przestaje
działać poprawnie, dlatego często jad±c za nowym dieslem
nic nie widać.

Pozdro.
Mikefox

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Marzec 12 2007 07:58:54
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Miecio 

Ta zasada nazywa się EGR, na naszym sławetnym ON przestaje
działać poprawnie, dlatego często jad±c za nowym dieslem
nic nie widać.

To ciekawe, czyli, ze jak nic nie widac, to gorzej niz jak widac?
Pogooglalem i podobno zaslepienie EGR'a moze skutkowac zanikiem kopcenia.
Widac EGR jest po to aby obnizyc inne toksyczne zwiazki a sadza nikt sie nie
przejmuje.
Dziwne to wszystko...
Pozdrawiam,
Miecio

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Marzec 12 2007 09:15:46
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: J.F. 

On 12 Mar 2007 08:58:54 +0100,  Miecio wrote:

Ta zasada nazywa się EGR, na naszym sławetnym ON przestaje
działać poprawnie, dlatego często jad±c za nowym dieslem
nic nie widać.

To ciekawe, czyli, ze jak nic nie widac, to gorzej niz jak widac?
Pogooglalem i podobno zaslepienie EGR'a moze skutkowac zanikiem kopcenia.
Widac EGR jest po to aby obnizyc inne toksyczne zwiazki a sadza nikt sie nie
przejmuje. Dziwne to wszystko...

Rozne zwiazki sa roznie szkodliwe.

Np ponoc w praktyce NOx sa bardziej szkodliwe niz CO.
Sama sadza jest nietoksyczna, choc mowi sie ze rakotworcza.

A co do EGR to glowy nie dam ... ale zdaje sie ze w dieslu zasada jest
prosta - przy malych dawkach paliwa nie kopci. Problem
sie robi jak wcisniemy gaz do dechy - komputer ma dawkowac paliwa jak
najwiecej, zeby przyspieszenie bylo, ale na tyle malo zeby nie kopcil.
Moze przy sprawnym przeplywomierzu i sondzie lambda nie ma problemu,
a moze tu juz przeplywka niesprawna i zaniza wskazania ?

EGR problem przenosi i na mniejsze obciazenia, ale przy ostrej jezdzie
sie chyba zamyka i spalin nie podaje.

A moze po prostu byly one w katalizator z filtrem sadzy wyposazone ?

J.

5 Data: Marzec 12 2007 09:28:34
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Miecio 

 


EGR problem przenosi i na mniejsze obciazenia, ale przy ostrej jezdzie
sie chyba zamyka i spalin nie podaje.

A moze po prostu byly one w katalizator z filtrem sadzy wyposazone ?

To spokojnie mozemy wykluczyc - stare Toledo i 6-cio letni Passat.

Widzialem tez inne np. nowa Primera, starego Nissana 2.0d - widac spora
przypadkowosc w tym moim zauwazaniu nie kopcenia diesli.
Fajnie byloby jednak znalezc prawidlowosc w tej przypadkowosci :-)
Pozdro,
Miecio

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Marzec 12 2007 13:13:52
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Toma  

Mikefox  napisał(a):

Ta zasada nazywa się EGR, na naszym sławetnym ON przestaje
działać poprawnie, dlatego często jad±c za nowym dieslem
nic nie widać.

Pozdro.
Mikefox


Co¶ w tym jest. Faktycznie po za¶lepieniu EGR, dymku nie widać :)))))))

Pozdr
Toma

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Marzec 11 2007 20:13:55
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: --==Trotyl==-- 


Użytkownik "Miecio"  napisał w wiadomo¶ci

Witam.
Wszyscy pytaja gl. o kopcace diesle. Przegooglalem archiwum i w zasadzie
sprawa

a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to  widac tyle pary z
silnika benzynowego ,a  za dieslem nigdy jej niema?

8 Data: Marzec 11 2007 21:42:39
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Karolek 


Użytkownik "-- ==Trotyl==-- "  napisał w wiadomo¶ci


Użytkownik "Miecio"  napisał w wiadomo¶ci
Witam.
Wszyscy pytaja gl. o kopcace diesle. Przegooglalem archiwum i w zasadzie sprawa

a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to  widac tyle pary z silnika benzynowego ,a  za dieslem nigdy jej niema?

Jak nie ma, jak jest.






Karolek

9 Data: Marzec 12 2007 09:15:11
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Paweł Gębicki 


a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to  widac tyle pary z
silnika benzynowego ,a  za dieslem nigdy jej niema?

Jak nie ma, jak jest.

W dieslu dym zim± tylko przy zapalaniu, na postoju/skrzyżowaniu ( szczególnie  jak silnik zimny ). W czasie jazdy rzeczywi¶cie nie ma ( chyba że płyn chłodniczy w komorze silnika ). Dlaczego ? też nie wiem...

10 Data: Marzec 12 2007 09:21:08
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: J.F. 

On Sun, 11 Mar 2007 20:13:55 +0100,  -- ==Trotyl==-- wrote:

a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to  widac tyle pary z
silnika benzynowego ,a  za dieslem nigdy jej niema?

Diesel poki nie wcisniesz pedalu do glebi pracuje na bardzo ubogiej
mieszance .. czyli m.in. i pary wodnej w spalinach jest relatywnie
mniej.

W dodatku z samej chemii wynika ze paliwo jest w wodor ubozsze niz
benzyna. Za to np LPG jest bogatsze. Ale to sa znikome wartosci.

J.

11 Data: Marzec 12 2007 11:53:08
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Filip 

-- ==Trotyl==-- wrote:

a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to  widac tyle pary z silnika benzynowego ,a  za dieslem nigdy jej niema?
Bo diesle sa lepsze :))) Jak jade za smierdzaca beznyna w zimie, to mnie szlag trafia!!!!!

12 Data: Marzec 12 2007 18:57:45
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Cz 

-- ==Trotyl==-- wrote:

a ja mam inne pytanie, dlaczego jak jest chlodno to  widac tyle pary z silnika benzynowego ,a  za dieslem nigdy jej niema?

Spalanie krótszych łańcuchów węglowodorowych produkuje więcej wody po prostu, do tego diesle dobieraj± raczej powietrze do paliwa, a benzyniaki paliwo do powietrza. W samym powietrzy jest już sporo pary wodnej, a jak ta np. zamarznie sobie w wydechu to zaraz po zapaleniu będzie sobie parować.

I tyle.

--
Cz.

16 Data: Marzec 11 2007 23:45:13
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Tomasz Pyra 

Miecio napisał(a):

Witam.
Wszyscy pytaja gl. o kopcace diesle. Przegooglalem archiwum i w zasadzie sprawa
jest jasna, diesel moze sobie czasem zakopcic, dostaje dawke paliwa, turbina sie
jeszcze nie rozkrecila, itd.. ale co z tymi dieslami, ktore w ogole nie kopca?
Kilka razy jechalem za dieslami, ktore nie kopcily pomimo ostrej jazdy. Kilka
dni temu jechalem za Toledo I 1.9TDI (auto jak by nie bylo juz wiekowe) i pomimo
tego, iz kierowca ostro dawal w palnik, ten diesel nic nie kopcil, ani
najmniejszej chmurki?

IMO jak silnik sprawny, do tego nie wyżyłowany, katalizator na miejscu, żadnych chipów i innych wynalazków, a do tego ON się trafi taki jak ma być to smrodzić nie powinno.
Dym to sadza, a tej o ile wiem dopuszczalne normy w spalinach s± takie, że nie ma żadnych chmur za samochodem.

17 Data: Marzec 12 2007 01:33:50
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: blackbird 

IMO jak silnik sprawny, do tego nie wyżyłowany, katalizator na miejscu,
żadnych chipów i innych wynalazków, a do tego ON się trafi taki jak ma być
to smrodzić nie powinno.

Jest... Nie wiem jak to wyglada po zastosowaniu tych dodatkowych filtrow,
ale generalnie kazdy nawet nowy diesel pracujacy pod maksymalnym obciazeniem
lekko zakopci

Dym to sadza, a tej o ile wiem dopuszczalne normy w spalinach s± takie, że
nie ma żadnych chmur za samochodem.

Ale normy nie przewiduja pracy na maksymalnych obrotach pod pelnym
obciazeniem i istotnie przy srednich obciazeniach nic takiego nie widac.

18 Data: Marzec 12 2007 08:37:07
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Tomasz Pyra 

blackbird napisał(a):

IMO jak silnik sprawny, do tego nie wyżyłowany, katalizator na miejscu, żadnych chipów i innych wynalazków, a do tego ON się trafi taki jak ma być to smrodzić nie powinno.

Jest... Nie wiem jak to wyglada po zastosowaniu tych dodatkowych filtrow, ale generalnie kazdy nawet nowy diesel pracujacy pod maksymalnym obciazeniem lekko zakopci

Dym to sadza, a tej o ile wiem dopuszczalne normy w spalinach s± takie, że nie ma żadnych chmur za samochodem.

Ale normy nie przewiduja pracy na maksymalnych obrotach pod pelnym obciazeniem i istotnie przy srednich obciazeniach nic takiego nie widac.

AFAIK badania homologacyjne przewidują wszystkie obciążenia - przecież nie może być tak że samochód który np. przejedzie się z Vmax autostradą zostawi za sobą jakąś trującą chmurę.

Właśnie dlatego jak wyjeżdża z fabryki to nie kopci, dopiero potem zaczyna, a przeglądy przechodzi bo na stacji jak w ogóle badają to bez obciążenia, poza tym normy ogólne są dużo mniej restrykcyjne.

19 Data: Marzec 12 2007 11:23:10
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: M.Grabowski 


Użytkownik "Miecio"  napisał w wiadomo¶ci

Witam.
Wszyscy pytaja gl. o kopcace diesle. Przegooglalem archiwum i w zasadzie sprawa
jest jasna, diesel moze sobie czasem zakopcic, dostaje dawke paliwa, turbina sie
jeszcze nie rozkrecila, itd.. ale co z tymi dieslami, ktore w ogole nie kopca?
Kilka razy jechalem za dieslami, ktore nie kopcily pomimo ostrej jazdy. Kilka
dni temu jechalem za Toledo I 1.9TDI (auto jak by nie bylo juz wiekowe) i pomimo
tego, iz kierowca ostro dawal w palnik, ten diesel nic nie kopcil, ani
najmniejszej chmurki? Wczoraj sprawdzalem, a pozniej jechalem jako pasazer,
Passatem B5 2001r 1.9TDI 101KM - przebieg oficjalny 70k, rzeczywisty Bog raczy
wiedziec ile, ale na pewno nie 70 i... NIC - zero najmniejszego dymku, nawet
przy bardzo mocnym "kopaniu" w pedał gazu?
Chodzi mi o odkrycie zasady, ktora rzadzi kopceniem diesli, bo jesli mozna
znalezc takie auta, jak te, o ktorych napisalem powyzej, to znaczy, ze
niekopcacy diesel bez filtra czastek stalych istnieje :-)
Jesli temat byl poruszany i wiadomo, co i jak (a ja jedynie nie znalazlem tego w
archiwum), to uprzejma prosba do szanownych Grupowiczow o link do takiej
dyskusji lub ew. inych forow.
Pozdrawiam,
Miecio

--
Wytłumaczeni jest jeszcze jedno. Nowe samochody czasem maja stosowany
potencjometr  "gazu" zamiast linki i wówczas odbywa sie to na zasadzie, "Nie
dam więcej paliwa dopóki silnik nie bedzie na to przygotowany" Czyli dawkuje
tak miesznake aby silnik mógł ja na bierz±co spalić

20 Data: Marzec 12 2007 11:49:26
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Filip 

Miecio wrote:

Kilka razy jechalem za dieslami, ktore nie kopcily pomimo ostrej jazdy. Kilka
dni temu jechalem za Toledo I 1.9TDI (auto jak by nie bylo juz wiekowe) i pomimo
tego, iz kierowca ostro dawal w palnik, ten diesel nic nie kopcil, ani
najmniejszej chmurki?

Nie nie nie. To Ty dawales ostro w palnik, a jechal normalnie (jak na diesla) i dlatego nie kopcil. Gdyby wciskal na maxa, to dopiero bys chmurke zobaczyl przy zmianie biegow, nawet w nowym dieslu.

Wczoraj sprawdzalem, a pozniej jechalem jako pasazer,
Passatem B5 2001r 1.9TDI 101KM - przebieg oficjalny 70k, rzeczywisty Bog raczy
wiedziec ile, ale na pewno nie 70 i... NIC - zero najmniejszego dymku, nawet
przy bardzo mocnym "kopaniu" w pedał gazu?

Nie ma takiej mozliwosci, nawet w nowym silniku.

Chodzi mi o odkrycie zasady, ktora rzadzi kopceniem diesli, bo jesli mozna
znalezc takie auta, jak te, o ktorych napisalem powyzej, to znaczy, ze
niekopcacy diesel bez filtra czastek stalych istnieje :-)

Jak to bez filtra czastek stalych?


Pzdr
Filip

21 Data: Marzec 12 2007 13:29:41
Temat: Re: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Autor: Miecio 



Nie nie nie. To Ty dawales ostro w palnik, a jechal normalnie (jak na
diesla) i dlatego nie kopcil. Gdyby wciskal na maxa, to dopiero bys
chmurke zobaczyl przy zmianie biegow, nawet w nowym dieslu.

Zapewniam Cie, ze on tez dawal ostro w palnik.

> Wczoraj sprawdzalem, a pozniej jechalem jako pasazer,
> Passatem B5 2001r 1.9TDI 101KM - przebieg oficjalny 70k, rzeczywisty Bog
raczy
> wiedziec ile, ale na pewno nie 70 i... NIC - zero najmniejszego dymku,
nawet
> przy bardzo mocnym "kopaniu" w pedał gazu?

Nie ma takiej mozliwosci, nawet w nowym silniku.

Jak nie ma, jak jest, przeciez 4 dorosle osoby nie doznaly nagle pomrocznosci
jasnej!

> Chodzi mi o odkrycie zasady, ktora rzadzi kopceniem diesli, bo jesli mozna
> znalezc takie auta, jak te, o ktorych napisalem powyzej, to znaczy, ze
> niekopcacy diesel bez filtra czastek stalych istnieje :-)

Jak to bez filtra czastek stalych?
No przeciez nie kazdy diesel ma filtr czastek stalych? :-)

Pzdr,
Miecio



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?



Grupy dyskusyjne